Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-05-26, 13:50   #76

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1540
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Spelteori.

Lite nyfiken på hur din spelstrategi ser ut när du väljer att lägga dina lir som
ovan?
Man täcker en större del av utfallsrummet och får då givetvis ett lägre odds på totala insatsen.

Om man får 23000 kr tillbaka på 6000 kr insats så har man fått oddset 3.83333 på att någon av de tre valda hästarna.

Om det är ett bra odds på det utfallet låter jag vara osagt.
Gammal 2020-05-26, 22:54   #77
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5234
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Spelteori.

Lite nyfiken på hur din spelstrategi ser ut när du väljer att lägga dina lir som
ovan?
Ambitionen är att ha en ”tung” position när bilen släpper fältet i elitloppets final på söndag. Och som jag ser på saken måste man då gambla lite, men inte för mycket.

Jag har utgått från följande:

1. Är aktuell startande i nåt av elitloppsförsöken
2. Kan vinna sitt försök
3. Har visat absolut toppform
4. Lägg grundspelet innan spårlottningen

Som jag ser det har vi ett av efterkrigstidens sämsta startfält i årets elitlopp (det är väl enbart när Stig H vann med Gumball som kan konkurrera?). Jag skulle kunna gå igenom häst för häst men håll med om att vissa av ekipagen enbart är med för att ”byalaget ska ha sitt”? Och flera av de som kommer att spelas (hårt) på har mycket tveksam dagsform.

Nu kan ju mycket ha gått åt helvete i spårlottningen - och ännu mer kan naturligtvis gå åt helvete i både försök och en eventuell final. Om alla ens kommer till start. Hästar är ju levande varelser och kan bli sjuka eller bli nersatta av allt från infektioner till nåt nytt foder.

Men om jag får önsketänka lite så sänder Untersteiner till spets i första försöket - och blir kvar där, in i mål. De flesta av medtävlarna är nöjda med att klara en finalbiljett.

I andra försöket blåser Jarmo till spets. Och blir nertuggad 500 kvar. Pressen från Adrian och/eller italienaren är obarmhärtig. Båda dessa slocknar naturligtvis på kuppen....

Jag tror fortfarande på att Cokstile vinner, från dödens om det behövs. Men kan också tänka mig att Båths går 9,5 utan vidare, om någon annan står för farthållningen (för en gångs skull).

Att 9-årige Propulsion fortfarande är en bra häst. Sure. Men visst nöjer sig väl Örjan med en finalplats?

Så, i den bästa av världar har jag tre av åtta ekipage spelad vinnare i finalen. Där två av dem är mest spelade på vinnarspelet (typ spelade till 2-3 ggr pengarna). Med en potentiell vinstchans på 17 000kr netto.

Då återstår utmaningen att definiera ett troligt (slutligt) utfallsrum. Söker jag en vinstgaranti? Är det överhuvudtaget möjligt att uppnå?

Ska jag sikta på att få in 23 000kr även om häst 3-4-5 i rankingen vinner? Vad kostar det? Säg att de står i 8,12 respektive 16 ggr degen. Då kostar det mig ca 7000kr till.

Fortfarande ca 10 000kr netto. Och det är väl inget tokigt scenario?

Om någon av de 5 först rankade i elitloppsfinalen vinner så har jag 10000kr i handen....det tycker jag är ett bättre alternativ än att precis före start av elitloppsfinalen sopa in 6000kr på en favorit till dubbla pengarna, för att nå samma resultat, när det så många ggr visat sig att även de starkaste av hästar inte pallar två heat samma dag. Typ Bold Eagle.

Men allt det här är ju på förhand grov spekulation. Och jag kanske håller mig till mitt initiala vad. Det kanske beror på hur ”riskavert” eller ”spelglad” jag är i stunden (jo, även jag har pluggat spelteori, på högskolenivå, även om det inte märks...Grubbström, anyone?). Eller står där med en förlust på 6000kr, redan efter försöken.

Men jag tror att det är bra att ha lite livlig fantasi för att få uppleva de där riktigt ”ståpälsiga” stunderna.

Hur ser din ”strategi” ut?

Glömde: Eller också har/hade jag ingen strategi. Allt var en ögonblickets ingivelse när ”allt” satt den där eftermiddagen när Cokstile vann. Vinnarspel, tvilling, dagens dubbel, V7. Och jag bestämde mig för att morsan ska få en hygglig blomsterbukett om han vinner igen. På hennes födelsedag....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grant (+5)

Senast redigerad av Stankarn den 2020-05-26 klockan 23:20.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-26, 23:16   #78

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1540
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Ambitionen är att ha en ”tung” position när bilen släpper fältet i elitloppets final på söndag. Och som jag ser på saken måste man då gambla lite, men inte för mycket.

Jag har utgått från följande:

1. Är aktuell startande i nåt av elitloppsförsöken
2. Kan vinna sitt försök
3. Har visat absolut toppform
4. Lägg grundspelet innan spårlottningen

Som jag ser det har vi ett av efterkrigstidens sämsta startfält i årets elitlopp (det är väl enbart när Stig H vann med Gumball som kan konkurrera?). Jag skulle kunna gå igenom häst för häst men håll med om att vissa av ekipagen enbart är med för att ”byalaget ska ha sitt”? Och flera av de som kommer att spelas (hårt) på har mycket tveksam dagsform.

Nu kan ju mycket ha gått åt helvete i spårlottningen - och ännu mer kan naturligtvis gå åt helvete i både försök och en eventuell final. Om alla ens kommer till start. Hästar är ju levande varelser och kan bli sjuka eller bli nersatta av allt från infektioner till nåt nytt foder.

Men om jag får önsketänka lite så sänder Untersteiner till spets i första försöket - och blir kvar där, in i mål. De flesta av medtävlarna är nöjda med att klara en finalbiljett.

I andra försöket blåser Jarmo till spets. Och blir nertuggad 500 kvar. Pressen från Adrian och/eller italienaren är obarmhärtig. Båda dessa slocknar naturligtvis på kuppen....

Jag tror fortfarande på att Cokstile vinner, från dödens om det behövs. Men kan också tänka mig att Båths går 9,5 utan vidare, om någon annan står för farthållningen (för en gångs skull).

Att 9-årige Propulsion fortfarande är en bra häst. Sure. Men visst nöjer sig väl Örjan med en finalplats?

Så, i den bästa av världar har jag tre av åtta ekipage spelad vinnare i finalen. Där två av dem är mest spelade på vinnarspelet (typ spelade till 2-3 ggr pengarna). Med en potentiell vinstchans på 17 000kr netto.

Då återstår utmaningen att definiera ett troligt (slutligt) utfallsrum. Söker jag en vinstgaranti? Är det överhuvudtaget möjligt att uppnå?

Ska jag sikta på att få in 23 000kr även om häst 3-4-5 i rankingen vinner? Vad kostar det? Säg att de står i 8,12 respektive 16 ggr degen. Då kostar det mig ca 7000kr till.

Fortfarande ca 10 000kr netto. Och det är väl inget tokigt scenario?

Om någon av de 5 först rankade i elitloppsfinalen vinner så har jag 10000kr i handen....det tycker jag är ett bättre alternativ än att precis före start av elitloppsfinalen sopa in 6000kr på en favorit till dubbla pengarna, för att nå samma resultat, när det så många ggr visat sig att även de starkaste av hästar inte pallar två heat samma dag. Typ Bold Eagle.

Men allt det här är ju på förhand grov spekulation. Och jag kanske håller mig till mitt initiala vad. Eller står där med en förlust på 6000kr, redan efter försöken.

Men jag tror att det är bra att ha lite livlig fantasi för att få uppleva de där riktigt ”ståpälsiga” stunderna.

Hur ser din ”strategi” ut?
När Gumball vann så fanns Zoogin, Gentle Star och Moni Maker med i försöken. Så jäkla dåligt var inte startfältet det året. Däremot blev det en avslagen och rumphuggen final. Men det kan det ju bli varje år.
Gammal 2020-05-27, 06:56   #79

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Förra året dunka man in på Tangen Happ och Dijon och det var helt sjuka odds 50 gånger i en final var ju ren stöld i mitt tycke.

I år är allt upplagt för Odd Herakles som tar hem det,men sen tycker jag att man skall kolla finska lopparkivet och syna 6.Josveis(FI) inte alls så tokig häst.

Billie De Montfort är min skräll 3.3.3 nu i Sverige nu är den toppad på söndag.
Gammal 2020-05-27, 06:58   #80

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Dijon gav 27,78 i odds. Inte såg folk den innan?
50 gånger på Bet365 fick jag i finalen.
Gammal 2020-05-27, 09:33   #81

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Förra året dunka man in på Tangen Happ och Dijon och det var helt sjuka odds 50 gånger i en final var ju ren stöld i mitt tycke.

I år är allt upplagt för Odd Herakles som tar hem det,men sen tycker jag att man skall kolla finska lopparkivet och syna 6.Josveis(FI) inte alls så tokig häst.

Plockar OH ner LB från dödens?...Kanske, men jag betvivlar och isåfall kan någon annan profitera på detta...Är heller inte helt hundra på att LB spetsar, men ganska säker och väl där så är han hästen att slå...vi får si...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 12:16   #82

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 1381
Standard

Tror ni inte att det kommer vara mer sansade kuskar i försöken i år, nu när publiken inte trycker upp testonivån? Tänker att det inte kommer tryckas lika hårt på till exempel en Elian Web i spets, som det annars hade gjorts med publik.
rrylander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 12:43   #83

Stekels avatar

Sharp$: 26740
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rrylander Visa inlägg
Tror ni inte att det kommer vara mer sansade kuskar i försöken i år, nu när publiken inte trycker upp testonivån? Tänker att det inte kommer tryckas lika hårt på till exempel en Elian Web i spets, som det annars hade gjorts med publik.
Det är ingen dum tanke alls faktiskt! Tror absolut det kommer bli skillnad. Även hästarnas mentala balans och sans kan det ju ha lite inverkan på, både direkt och indirekt (via kusk).

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 17:48   #84
Rob

Sharp$: 3083
Standard

Ska bli intressant att se försök 2. ALLA är stenklart överens om att Elian Web tar spets. Men vad gör dom sen? Försvarar ledningen till varje pris och kör full patte för att komma först i mål för att sen vara slut i finalen eller tar rygg på den som är först fram och ställer frågan, med hopp om att ha krafter sparade till finalen.. Och där lyckas åtminstone få spår 6 som sämst.
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 18:24   #85
Super Moderator

Skaeggets avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 8965
Standard

Jag sticker ut nacken och påstår att Elian Web inte vinner sitt försök.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 18:47   #86

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Ska bli intressant att se försök 2. ALLA är stenklart överens om att Elian Web tar spets. Men vad gör dom sen? Försvarar ledningen till varje pris och kör full patte för att komma först i mål för att sen vara slut i finalen eller tar rygg på den som är först fram och ställer frågan, med hopp om att ha krafter sparade till finalen.. Och där lyckas åtminstone få spår 6 som sämst.
Jorma sööör! Han är inte taktikertypen som förlitar sig på att ledaren han släpper till ska göra sitt. Finnkuskarna är sin egen (o)lyckas smed.

Gammal 2020-05-28, 10:52   #87

Sharp$: 11975
Standard

- Hästen är helt på topp för dagen så det var riktigt tråkigt med spår åtta. Han är väldigt snabb från start, men kommer inte kunna nå ledningen med så snabba hästar invändigt så det blir till att söka position och hoppas de kör alldeles för fort där framme. Med bra spår hade jag haft segerambitioner, men nu blir det till att köra för bästa möjliga placering. Skor och jänkarvagn som senast, men vi bestämmer efter värmning om det blir öppet huvudlag eller norskt huvudlag, säger Anders Wolden Lundström...verkar som att dom gett upp spetsstriden med Lome Brage, jag får nog tänka om där...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 11:18   #88

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
- Hästen är helt på topp för dagen så det var riktigt tråkigt med spår åtta. Han är väldigt snabb från start, men kommer inte kunna nå ledningen med så snabba hästar invändigt så det blir till att söka position och hoppas de kör alldeles för fort där framme. Med bra spår hade jag haft segerambitioner, men nu blir det till att köra för bästa möjliga placering. Skor och jänkarvagn som senast, men vi bestämmer efter värmning om det blir öppet huvudlag eller norskt huvudlag, säger Anders Wolden Lundström...verkar som att dom gett upp spetsstriden med Lome Brage, jag får nog tänka om där...
Ja och man ska inte ta så hårt på vad tränarna säger alltid, det är ju inte de som kör. Men att Rennesvik kör är jätteminus jämfört med Erik, han har kört bort den här flera gånger. Och är absurt defensiv som kusk överlag. Inga plus med en startsnabb häst och sprint. Och vi behöver bara spola tillbaka till förra årets kamp för att se att tränaren nog är på rätt spår också, kunde inte ta sig förbi Josveis då och lägena nu är i princip samma.

Vann ju kampen för två år sedan, men då var det Erik, spår 4 med spets och slut. 4 galopperande konkurrenter och överlag ett något sämre fält än detta. Kan hända att Månprinsen får det strecket jag tänkt sätta på Lome.

Gammal 2020-05-28, 13:44   #89
DIF

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1790
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg

Inte BG som kör nu, det är ett sto på 9 år - och vinner ej ihjäl sig. Dock en fin häst men att vinna, hur skall det gå till?
Det är en häst för plats 3-5 i både försök och ev. final.
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 14:47   #90

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 232

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Elian Webb må vara bra men det känns lite som den behöver de där bluffloppen så ser det bra ut. Inte ens säker på att den tar sig till final mot det motståndet som finns här trots toppspår för att nå dit!

AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td