Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-05-25, 13:59   #61

Frasse77s avatar

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 1291
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
I Frankrike kan det vara viktigare att köra till spets i en "andra-våg", kan vara så att det är det som man riktat in sig på med VWAs och därmed inte tryckt av ordentligt. Inte omöjligt att BG nu vässar upp rejält och med 31m längre anlopp och 31m närmare till kurvan, så skulle han kunna ha frambenen framför DVs sulkyhjul, tror inte att Jepson skulle kapa honom då...vi får si...
Helt sant så är det i Frankrike. Därför kollade jag på lopp från Italien och det såg ut som dom laddade fullt, men det såg inte blixtrande ut och han höll inte ledningen en enda gång jag såg.

Men däremot och detta är viktigt att när han kom ut så kunde han gå i både andra eller tredje spår fram till ledningen och sedan gå undan oberörd. Så är han i närheten av form och kommer ut eller att Björn slipat till lite och han kan bli räddad av solfjäder så blir han totalt livsfarlig från spår 2-4 i finalen.
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-25, 14:21   #62

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Tidiga spikar på söndagens V75 är Odd Herakles och Harley D.E.
Tror inte att Odd H kan svara Lome Brage(trots åttonde), sen är det väl LB att slå och det blir inte lätt från spets, då både OH och Månprinsen troligtvis kommer tvingas att gå i andra-tredjespår bitvis......Harley DE har ju Chapuy invändigt, är nog bäst att ta två där, närmast spik av dom är definitivt C, enligt mig...

Senast redigerad av mikaels den 2020-05-25 klockan 14:43.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-25, 16:24   #63

Stekels avatar

Sharp$: 26740
Standard

Fin bana vad det verkar. Svennarna kan nog hälsa hem, och ska mycket till för Åsrud Vilja och Vixus att greja det där.

3,4,6,7,8 blir nog så långt jag sträcker mig som mest. Ska bli intressant hur procenten utvecklar sig i det här loppet, helt snett skulle jag tro.

Hellbent står kanske med tre ben i mål redan. Har fått två väldigt enkla segrar, men med tanke på att Örjan knappt tittat på hästen i loppen och än mindre visat den pisken så känns det som att det kan finnas ett jäkla register kvar att spela ut. Tror inte jag går emot denna en tredje gång. Ganska kasst lopp för det feta sjusiffriga förstapriset va?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-25, 16:55   #64

Reg.datum: sep 2015
Sharp$: 747
Standard

Hmm satt och kollade lite statistik på Billie De Montfort och undrar hur den kunde få en Elitloppsplats.
Hästen har vunnit 4 lopp på 5år. 4/64 om jag inte räknade fel.
orroz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-25, 18:12   #65

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av orroz Visa inlägg
Hmm satt och kollade lite statistik på Billie De Montfort och undrar hur den kunde få en Elitloppsplats.
Hästen har vunnit 4 lopp på 5år. 4/64 om jag inte räknade fel.
Stämmer nog. Men mot hårdast möjliga motstånd (lika bra som årets elitlopp) och missar sällan pallen. Rätt resa så kan den vinna, hade vunnit kvalet i lördags om det suttit en bra häst i dödens. Inte många som trodde på Dijon ifjol heller.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2020-05-25, 19:01   #66
Super Moderator

Skaeggets avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 8964
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Stämmer nog. Men mot hårdast möjliga motstånd (lika bra som årets elitlopp) och missar sällan pallen. Rätt resa så kan den vinna, hade vunnit kvalet i lördags om det suttit en bra häst i dödens. Inte många som trodde på Dijon ifjol heller.
Fast Stekel, att jämföra den mot Dijon? Den kom ju från lite under radarn. Här har vi Billie som gjort starter i Sverige utan att vinna.
Nä, här håller jag inte med dig. Blir en intressant Teams-söndag

Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-25, 19:15   #67

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 15183
Standard

Dijon under radarn ifjol ? Nja hästen tog ju en andraplats på Cagnes Sur Mer när Readly gick en 08 tid ! Men visst underlättade strykningen av Readly. Och visst var det en härlig högoddsare i elitloppet när De Gers fick ge sig på linjen.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-05-25 klockan 19:28.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-25, 19:26   #68
Super Moderator

Skaeggets avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 8964
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Dijon under radarn ifjol ? Nja hästen tog väl en andraplats på Cagnes Sur Mer när Readly gick en 08 tid ! Men visst underlättade strykningen av Readly.
Dijon gav 27,78 i odds. Inte såg folk den innan?

Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-25, 19:48   #69

Sharp$: 11975
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Dijon gav 27,78 i odds. Inte såg folk den innan?
Jag var i Cagnes SM och såg loppet, lirade vinnare på "övriga"(svs) direkt efter loppet, Dijon var alltså inte med på listan...men där nere var det många som snackade om denna startkatapult, han nämndes som tänkbar vinnare och det var ju "bara på vippen" att han hållit undan för RE...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-25, 20:28   #70

Stekels avatar

Standard

Billie gick visserligen "bara 10", men tog då längder på Earl Simon och Vivid över upploppet i just CSM-loppet i år. Så Dijon-parallellen är väl relevant tycker jag. De flesta som ställer upp kan vinna ett elitlopp bara det klaffar lite och formen är på topp samtidigt som det skiter sig för några andra. Billie har ju fått ganska bra lopp för uppbyggnad i år.

Gammal 2020-05-25, 21:49   #71
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5233
Standard

Är det ok att försöka hålla den här tråden ”ren” från allt som inte har med elitloppet att göra?

Inga kallblod, ingen V75, ingen V5.

Enbart elitloppet.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-25, 21:55   #72
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5233
Standard

Jag har spelat på i huvudsak tre hästar. Och fått spelen godkända på atg.se.

Jävlar vad jag letade igårkväll bland mina kvitton, visste ju att jag fått respons på spelen och att de inte togs emot utan vidare.

Hittade dem bland ”Sportkvitton”!!!

Så här ser mina spel ut:

Attraversiamo
Cokstile
Missile Hill

Samtliga 2000kr vinnare till 11,5 ggr insatsen.

Propulsion var lite av en ”runner up”.

Men den är ju så fantastiskt bedrövlig ut så jag undrar verkligen om den står där som vinnare till slut.

Hur ser era spel ut?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-25, 23:59   #73

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5586
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Jag har spelat på i huvudsak tre hästar. Och fått spelen godkända på atg.se.

Jävlar vad jag letade igårkväll bland mina kvitton, visste ju att jag fått respons på spelen och att de inte togs emot utan vidare.

Hittade dem bland ”Sportkvitton”!!!

Så här ser mina spel ut:

Attraversiamo
Cokstile
Missile Hill

Samtliga 2000kr vinnare till 11,5 ggr insatsen.

Propulsion var lite av en ”runner up”.

Men den är ju så fantastiskt bedrövlig ut så jag undrar verkligen om den står där som vinnare till slut.

Hur ser era spel ut?
Spelteori.

Lite nyfiken på hur din spelstrategi ser ut när du väljer att lägga dina lir som
ovan?
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-26, 09:13   #74

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Spelteori.

Lite nyfiken på hur din spelstrategi ser ut när du väljer att lägga dina lir som
ovan?
Är väl inte konstigare att lägga tre vinnarspel än att lägga 3 komber på DD egentligen?

Gammal 2020-05-26, 11:15   #75

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 15183
Standard

Tisdagsfunderingar.

Försök 1.
Viviane Wise As såg inte fräsch ut på Solvalla senast. Tveksam värmning och slog på en galopp när Björn begärde lite extra. Men jag är övertygad om att hästen är bättre förberedd på söndag. Spår 1 är väl lite vanskligt men jag tror Björn fixar piken. Det är ju trots allt 1609 och kurvan kommer snabbt. Discon är nog lite på retur (tror jag) och kan försvara sig med galopp om det laddas för hårt.

Försök 2.
Betydligt jämnare startfält. Jorma tar nog piken med Elian Web. Finns nog ingen som tar en längd. Men det kan bli trångt i spåren och mycket avgörs nog i första kurvan. Cokstile kommer med två raka 09 tider och lyckas Christer få dödens eller andra ut tror jag han knäcker Elian till slut. Men som sagt mycket avgörs första 2-300. Svårt att plocka längder i 09 tempon. Intressant med nygammal kusk på Billie.

Mina tisdagsvinnare i försöken är 1 och 5. Finalen är svår att tippa innan försöken. Men Billie De Montfort är en stenhård märr som inte sviktar för två hårda heat. Halvskräll som var bortlottad för fyra år sedan. Spår 7 i försöket och 8 i finalen. Revansch ?

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-05-26 klockan 11:16.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

td