Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-05-24, 19:15   #46

Reg.datum: jul 2017
Sharp$: 14887
Standard

Cocktailen vinner elitloppet !!
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-24, 19:42   #47

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 15183
Standard

Försöksvinnare Elitloppet.

1) Vivid Wise As. Jag tror Björn har slipat till diamanten.

2) Cokstile. Gör han om prestationen från Algot Scots Minne får övriga köra om andra priset.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-24, 20:55   #48

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Försöksvinnare Elitloppet.

1) Vivid Wise As. Jag tror Björn har slipat till diamanten.

2) Cokstile. Gör han om prestationen från Algot Scots Minne får övriga köra om andra priset.
VWAs ger 5ggr(Unibet) i försöket, inte alls förvånande om BG lyckas hålla ut dom till kurvan...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-24, 21:00   #49

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Cokstile 7.20 (SvS) och 7.75 (Unibet) som försöksvinnare! Bara att tacka och ta emot väl?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-24, 21:09   #50

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Cokstile 7.20 (SvS) och 7.75 (Unibet) som försöksvinnare! Bara att tacka och ta emot väl?

Riskerar bli hängande, likaså min vinnare Attraversiamo - beror på vem som kan smyga ner i andraspår av dem. Men vi kan nog inte förvänta oss bättre än tredje ytter, möjligtvis med en massa tur, andra ytter. Tyvärr, är det så att i Elitloppsförsöken så måste de som sitter i bra lägen, typ andra ytter, tidigt ut då de som blivit bortlottade och eller hamnat snett på det kommer tidigt - enda chansen för de där bak att ev. kunna knipa en fjärdeplats och final...

Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-24, 22:57   #51

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Riskerar bli hängande, likaså min vinnare Attraversiamo - beror på vem som kan smyga ner i andraspår av dem. Men vi kan nog inte förvänta oss bättre än tredje ytter, möjligtvis med en massa tur, andra ytter. Tyvärr, är det så att i Elitloppsförsöken så måste de som sitter i bra lägen, typ andra ytter, tidigt ut då de som blivit bortlottade och eller hamnat snett på det kommer tidigt - enda chansen för de där bak att ev. kunna knipa en fjärdeplats och final...

Ja, jag tror ju inte han vinner vartannat lopp men nog vinner han minst vart sjunde! Det är en jävla bra häst det där nämligen

Men visst, det behöver ju stämma lite på vägen. Men han kan avancera fram i dödens och plocka ner ledaren också!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+3)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-24, 23:23   #52

Kgrhs avatar

Reg.datum: maj 2020
Sharp$: 366
Standard

Skulle jag tvingas välja en vinnare efter denna lottning hade jag valt Elian Web, men då jag under Coronamånadernas paus i fotboll och annan sport fått mitt travintresse återuppväckt efter cirka 15 års frånvaro har jag dålig koll på en sådan som Propulsion.

Det lär ju laddas rejält i försöket från sådana som Billie de Montfort (för övrigt lite sjukt att hon ännu en gång får ett så pass bra spår), Tae Kwon Deo och Racing Mange, men har svårt att se hur de ska kunna sno spets från Elian Web. Den förstnämnda lär vara nöjd med att kunna backa in i vinnarhålet, medan Racing Mange nog får betraktas som lite bortlottad och lär få gå i dödens här? Elian Web lär vara bra nog för att sedan hålla till vinst i försöket.

Löpningsförloppet i första försöket är lite lurigare att förutse, tycker jag. Känslan är att de tre huvudsakliga spetskandidaterna (Chief Orlando, Disco Volante och Missle Hill) kanske inte har lika stora chanser att hålla hela vägen in i mål. Om Earl Simon är lika bra som i Caen och om Vivid Wise As hittar ut är nog någon av dessa nummer ett i det försöket och kanske också favorit i finalen.

De kuskar som har de mest avgörande insatserna framför sig är nog Björn Goop och Örjan Kihlström. För Goop gäller det helt enkelt att hitta ut från sitt innerspår. För Kihlström så är det frågan hur han ska hantera sitt usla läge och balansera kraftinsatsen i försök mot möjlighet att få komma ned på spår 1-5 i finalen (märk väl återigen att min koll på Propulsion är begränsad).

För övrigt har jag lite svårt att förstå hur Makethemark kunde få en rosa biljett framför Heart of Glass. Fattar att man i uttagningen inte bara kan gå på placeringar i stora lopp, men att vinna Copenhagen Cup från dödens på det som kallats världens bästa häst borde vara svårt att bortse från. Däremot tycker jag att det var helt rätt att ge Billie de Montfort en biljett då det är en häst som har en stor realistisk chans på åtminstone topp 3 i en final.

Läser att några tycker att detta är ett kvalitetsmässigt svagt elitlopp. Det är möjligt, men tusan vad spännande det är! Har aldrig under mina travaktiva år varit med om ett elitlopp med ett antal realistiska segerkandidater i närheten av detta. För åtminstone 13 av 16 hästar går det att se en rimlig väg till slutseger!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-25, 00:33   #53

Stekels avatar

Sharp$: 26740
Standard

Tänker lite lika spontant. Billig spets och slut i enklaste försöket och sen lite samma visa i finalen när de bästa kört slut på sig i försök och i spåren. Vi har sett det förut i det här loppet några gånger.

Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-25, 02:02   #54

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Tänker lite lika spontant. Billig spets och slut i enklaste försöket och sen lite samma visa i finalen när de bästa kört slut på sig i försök och i spåren. Vi har sett det förut i det här loppet några gånger.

Kan så vara, och har vi någonsin sett så stora förhandsfavoriter blivit bortlottade? Minnet är kort och svagt, såklart. Ex. i andra försöket så tror inte jag att ledningen är vikt åt Elian Web - Racing Mange måste köras för fullt för position/ledningen - annars totalt chanslös. Makethemark backar man med, men vad gör Örjan, efter 500 körda? Var hamnar Attraversiamo (min slutsegrare) och Cockstile, som troligtvis också kommer laddas. Billie De Montford söker rygg ledaren i hopp om att Elian Web håller ända in på upploppet och smyger med med ev. lucka eller en tredje, fjärdepris som bonus.

Tae Kwon Deo - hur snabb ut är denne egentligen? Tror denne kommer tappa mot de snabbaste och sedan chanslös! Blir otrolig körning här och de som kommer bäst till är troligtvis de som kommer till final och de är Elian Web, Cokstile, Billie De montford och förhopningsvis Attraversiamo. Propulsion kommer Örjan ta upp när han känner att det är kört...

Mitt loppscenario blir således;

Ledningen; Elian Web
Dödens; Racing Mange
Rygg ledaren; Billie De Montford
Andra ytter; Cockstile
Tredje ytter; Attraversiamo
Tredje inner; Makethemark
Fjärde inner; Ingen tar denna position
Fjärde ytter; Tae Kwon Deo
Tredjespår runt om tills ÖK tar upp; Propulsion

Gammal 2020-05-25, 02:11   #55

Standard

Det finns de som tror Tae Kwon Deo skall vara med där framme i startrusningen - hur skall detta gå till? Är inte alls startsnabb och laddar han för mycket så vet vi hur det går med en Kolgjini-kuse, det ändar i galopp... Fjärde ytter är som gjuten för denne och såklart chanslös...
Gammal 2020-05-25, 08:45   #56

Frasse77s avatar

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 1291
Standard

Kollade runt på nätet och hittade lite lopp där Vivid Wise As haft spår 1 eller 2. Den är absolut inte mer än medel ut, så chansen den ska hålla ledningen måste vara låg. Så Björn måste ta sig ut i andra spår på ngt sätt, för inte chansar han från rygg på ledaren och liftar med till en final. Två till fem kommer ju köra ordentligt så det blir väl risk att det kommer tryckas på för att krypa ner i ryggen, och då sitter Björn huxflux i tredje inner.
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-25, 10:01   #57

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38065
Standard

Jag har ju lirat förhandsvinnare på Missle Hill till 11,50 ggr fläsket, och som tur var så fick den ett bra spår i sitt heat. Det räcker dock med att vara bland de två första i uttagningsheatet för att få ett bra spår i finalen. Jag tror Missle är rätt startsnabb, men att ta en längd på Disco i starten kan bli svårt.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-25, 10:06   #58

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38065
Standard

Tidiga spikar på söndagens V75 är Odd Herakles och Harley D.E.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-25, 13:24   #59

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frasse77 Visa inlägg
Kollade runt på nätet och hittade lite lopp där Vivid Wise As haft spår 1 eller 2. Den är absolut inte mer än medel ut, så chansen den ska hålla ledningen måste vara låg. Så Björn måste ta sig ut i andra spår på ngt sätt, för inte chansar han från rygg på ledaren och liftar med till en final. Två till fem kommer ju köra ordentligt så det blir väl risk att det kommer tryckas på för att krypa ner i ryggen, och då sitter Björn huxflux i tredje inner.
I Frankrike kan det vara viktigare att köra till spets i en "andra-våg", kan vara så att det är det som man riktat in sig på med VWAs och därmed inte tryckt av ordentligt. Inte omöjligt att BG nu vässar upp rejält och med 31m längre anlopp och 31m närmare till kurvan, så skulle han kunna ha frambenen framför DVs sulkyhjul, tror inte att Jepson skulle kapa honom då...vi får si...
Gammal 2020-05-25, 13:32   #60

Standard

Allt talar för soligt och fint i helgen, runt 20 grader varmt...
Svara

td