|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-05-15, 10:34 | #1 |
Elitloppet 2020
Ett par veckor kvar och det är väl dags för en tråd i ämnet. Ett Elitlopp utan publik och där många utländska hästar inte har möjlighet att komma till Sverige. Elva inbjudna hittills och jag måste säga att det mer känns som en gulddivision än ett lopp i världsklass så här långt. Corona har gjort det lite urvattnat och svårt för Malmrot i år. Ska jag tippa en vinnare redan nu av de inbjudna så lutar det åt Missle Hill.
|
|
2020-05-15, 12:24 | #2 | |
Citat:
Men du har helt rätt i det Vore bättre om den bytt namn i år till nåt annat, hehe. Om man ska dra till med en vinnare av de som är klara just nu då säger jag Attraversiamo Senast redigerad av Dahle den 2020-05-15 klockan 12:25. |
||
2020-05-15, 12:41 | #3 |
Tyckte att Cockstyle såg bra ut med. Frågan är om de yngre hästarna klarar av flera heats så kanske Elian Webb lyckas vinna till slut om den får bricka 2 varje gång.
|
|
2020-05-15, 13:28 | #4 |
Felpost!
2020-05-15, 23:18 | #5 |
Tae kwan deo eller Chief Orlando som känns lite konstigt och säga men han gjorde ett riktigt bra lopp sist men ett konstigt lopp och man tar väl av skorna till elitloppet. 2 heat inga problem
|
|
2020-05-16, 23:08 | #6 |
Rangordning för mig just nu:
Cockstile Attraversiamo Tae Kwon deo Elian Web Chief Orlando Fick in platsspel på Cockstile till 14 ggr då Lillenborg tipsa om den i Skoglund och Anderssons v75podcast, det tackar man för, hade missat den stod i så galna odds från början.. känns som rätt säkra pengar just nu iaf
2020-05-17, 10:29 | #7 | |
Citat:
|
||
2020-05-18, 11:39 | #8 |
Bergh och Lugauer får inte köra under elitloppshelgen på grund av avstängningar, synd...
|
|
2020-05-18, 15:12 | #9 |
Har spelat Attraversiamo till olika odds - tycker denna sett klart bäst ut tillsammans med Cockstile. Även Redéns Hill Street såg grym ut, när jag tänker efter...
Edit: Missle Hill, menade jag, såklart...
YNWA --------------------------------------------------- Sverige är förlorat - välkommen kaos! Senast redigerad av Fulsprit den 2020-05-18 klockan 15:13. |
|
2020-05-18, 15:32 | #10 |
Hittar inga förtidsodds på conrads rödluva på atg. Måste vara bra business för atg att folk kan spela på alla utom den som vinner. Spets och slut på lördag och med tur med spårlottningen kan det vara likadant i försök/final. Eller? Skulle åtminstone vilja ha möjlighet att lira några tior på det till ett par hundra gånger...
|
|
2020-05-18, 16:02 | #11 | |
Citat:
|
||
2020-05-18, 16:03 | #12 |
|
|
2020-05-19, 02:58 | #13 |
|
|
2020-05-19, 03:27 | #14 | |
Citat:
Du menar inte på fullt allvar att Conrads Rödluva skulle kunna vinna Elitloppet, eller? Detta är fullständig galenskap och jag ger dig 200ggr pengarna - högsta insats 100 kronor dock, hehe!
2020-05-23, 22:22 | #15 |
Propulsion alltså. Hoppas Heart of Steel får en inbjudan..
|
|
2020-05-23, 23:19 | #16 |
Min åsikt är att Million Dollar ryhme borde bli inbjuden !
|
|
2020-05-24, 00:01 | #17 |
Många, även jag, har varit tveksam till Billie de Montfort. Men eftersom Elitloppet avgörs som heatlopp tror jag det är farligt att dissa henne i en final.
Franska hästar har ju visat sin styrka förr. Vad tror ni? |
|
2020-05-24, 06:52 | #18 |
Heart of Steel
Milligan School Milliondollarrhyme Tror jag på
2020-05-24, 07:02 | #19 |
Börjar bli för många svenska hästar i loppen och samma tränare har för många hästar med.Elitloppet var bättre förr så är det tyvärr.
2020-05-24, 08:26 | #20 |
Håller med men årets upplaga blir ju speciell, nästa år får minsann bli mer internationell prägel, för annars kommer det att bli ett lopp för inbördes beundran.
2020-05-24, 10:31 | #21 |
Att Redén skulle låta Propulsion skulle komma med var ju givet. Däremot är jag inte så säker på att det kommer gå så bra i år.
|
|
2020-05-24, 10:56 | #22 |
Hur blir det till Finalen. Måste samma kusk köra då ?
|
|
2020-05-24, 10:58 | #23 | |
Citat:
Men för mig är det inte ständig supertoppklass som utmärker Elitloppet. Ett Elitlopp är alltid ett Elitlopp......så länge publiken är på plats.
2020-05-24, 11:29 | #24 |
Knepigt är 17 hästar anmälda till elitloppet.....!
|
|
2020-05-24, 11:57 | #25 | |
Citat:
2020-05-24, 11:59 | #26 |
Nu är det 16 stycken igen så frågan är om ngn har strukits idag och tänkte då på Makethemark som absolut inte har varit i topp slag, så kanske Petri tog ett klokt beslut och spara hästen.
|
|
2020-05-24, 12:35 | #27 |
Bara jag som tänker att Moni Viking skulle va spännande att se i elitloppet? På ren form! Såg outstanding ut senast på Åby. Och dessutom norskägd..
|
|
2020-05-24, 12:40 | #28 |
Billie de Monfort, Disco Volante & Millondollarrhyme inbjuda just nu...Fullt fält nu då?
Med andra ord ingen Heart Of Steel? Grovt besviken är jag över det. |
|
2020-05-24, 12:52 | #29 |
Kuskarna får bara köra en häst var tror jag, de har väl haft det så några år nu. Bra regel så 16 kuskar får chansen! Skulle gärna sett Heart Of Steel istället för Disco eller speciellt Million som inte visat något som duger på något sätt i år.
2020-05-24, 13:03 | #30 |
|
|
2020-05-24, 13:06 | #31 |
Nackdel för Peter U att han inte hör hemma på Solvalla tyvärr...Känns de som.
Peter hade inte hört ett ord i från Malmrot härom dagen...Istället åkte Malmrot ut och kollade på Propulsions sista träningsrunda... Missförstå mig inte jag jämfört inte Heart of Steels kapacitet med Propulsions men man ser ju var Malmrot har sina intressen. |
|
2020-05-24, 17:42 | #32 |
Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 232AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
varför "lottar" man till Elitloppet när man ändå valt vilka hästar som ska mötas i de båda heaten. Då kan de ju lika gärna ge de spår också och hoppa över deras pinsamma "lottning".
In med alla sexton jävla bollar och sen tar man en röd boll där det står spår och heat så är det ju lite spännande iaf! Äsch! Lägg ner Elitloppet EDIT: Extra pinsamt när Malmroth har seedat två hästar som inte kan möta varandra. Han har för fan seedat alla och vet redan nu vilka som inte kan möta varandra
abborre (+5) Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2020-05-24 klockan 17:45. |
2020-05-24, 17:44 | #33 |
Sharp$: 232AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Såga inte Million. Den fastnade ju bakom en jävla rusare som stendog på upploppet sist. Vinner det loppet enkelt med lucka. Kommer garanterat vara med och göra upp om segern i Elitloppet. Cokstile emot säger jag! Övriga kan dra något gammalt över sig!
2020-05-24, 17:48 | #34 |
ATTRAVERSIAMO är min givna vinnare i år - tål två heat och har utveckling kvar - har inte startat många gånger, men har ändå rutinen för att räcka hela vägen...
2020-05-24, 18:10 | #35 | |
Citat:
|
||
2020-05-24, 18:13 | #36 |
Faktiskt sjukt att varken Heart of Steel eller Cyber Lane kom med med tanke på vilka kulisspringare Malmroth bjudit in. Men tyvärr är det ju kompisar och tjänster och hela den biten som ska vägas in. Kanske stad och land och att Redén får ha med tre är sinnessjukt. Ska vara en max från ett stall.
|
|
2020-05-24, 18:22 | #37 |
Elitloppets kval lottat. Känns väl som Heat Blå är det mest intressanta.
Heat GRÖN – lopp 1. 1 Vivid Wise As – Björn Goop. 2 Sorbet – Per Linderoth. 3 Disco Volante – Carl Johan Jepson. 4 Missle Hill – Johan Untersteiner. 5 Chief Orlando – Rickard N Skoglund. 6 Milliondollarrhyme – Fredrik B Larsson. 7 Looking Superb – Jomar Blekkan 8 Earl Simon – Frank Ouvrie Heat BLÅ – lopp 2. 1 Elian Web – Jorma Kontio 2 Billie De Montfort – Gabriele Gelormini 3 Tae Kwon Deo – Adrian Kolgjini. 4 Attraversiamo – Erik Adielsson. 5 Cokstile – Christoffer Eriksson. 6 Racing Mange – Joakim Lövgren 7 Makethemark – Ulf Ohlsson 8 Propulsion – Örjan Kihlström. |
|
2020-05-24, 18:24 | #38 |
Skulle inte förvåna mig alls om Redén stryker Propulsion nu och skyller på sjukdom eller skada...
2020-05-24, 18:36 | #39 |
Sämsta elitloppet sen Gummball vann !!! Inte en enda stjärna !! Typ va kan man vänta sig i coronatider ??? FaceTime Bourbon hade nog vunnit med 20-25 meter mot dessa löss !!!
|
|
2020-05-24, 18:40 | #40 | |
Citat:
Hahaha - Gumball, var på plats då och vann inte denne från dödens, till och med, eller var detta försöket? I vilket fall så var detta ett skitår i Elitloppets historia - håller helt med. Samma när Örjan vann med Magic Tonight...
2020-05-24, 18:41 | #41 |
För att inte tala om Conny Nobel!!!
2020-05-24, 18:51 | #42 |
Gum Ball, Magic Tonight och Iceland är väl alla exempel på när en startsnabb häst tar ledningen, sänker tempot och sedan går järnet sista 500 m. Då är det svårt att ta några längder.
Skall Elian Web upprepa tricket i år? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1) |
|
2020-05-24, 18:51 | #43 |
Men Magic Tonight var ju en jäkla lönsam vinnare. Walmann gick ut tidigt och sa han vinner och har för mig man fick någonstans 17-25 ggr på förhandspelet på ATG. Visar hur viktigt spår 1 eller 2 är i elitloppet. Jorma sitter bra på det i år, om ingen kör galet i försöket så har han en hyfsad fräsch häst i finalen och då kan det bli en Magic Tonight igen. (ej bästa hästen, men startsnabb + ledningen =Mycket bra chans)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1) |
|
2020-05-24, 18:57 | #44 |
Tyvärr var jag oxå på plats då vilket antiklimax sömnpiller modell större sämre Elitlopp måste vara svårt att upprepa...
Det var för övrigt mitt sista Elitlopp live det var så mycket fyllisar som skrek för full hals där vi var vid Eläktaren så det avskräckte mig nog efter det |
|
2020-05-24, 19:14 | #45 |
Örjan och Redén får ju hoppas på att Tae Kwon Deo eller Cokstile är sugna på att pressa sig till tät. I annat fall kommer Proppen behöva vara riktigt bra då jag ser framför mig ett helt led i andraspår. Han flög fram i Åbergs ifjol med ett liknande scenario och tufft motstånd, men är han i närheten av den författningen nu? Det återstår att se.
|
|
2020-05-24, 19:15 | #46 |
Cocktailen vinner elitloppet !!
|
|
2020-05-24, 19:42 | #47 |
Försöksvinnare Elitloppet.
1) Vivid Wise As. Jag tror Björn har slipat till diamanten. 2) Cokstile. Gör han om prestationen från Algot Scots Minne får övriga köra om andra priset. |
|
2020-05-24, 20:55 | #48 |
VWAs ger 5ggr(Unibet) i försöket, inte alls förvånande om BG lyckas hålla ut dom till kurvan...
|
|
2020-05-24, 21:00 | #49 |
Cokstile 7.20 (SvS) och 7.75 (Unibet) som försöksvinnare! Bara att tacka och ta emot väl?
2020-05-24, 21:09 | #50 | |
Citat:
Riskerar bli hängande, likaså min vinnare Attraversiamo - beror på vem som kan smyga ner i andraspår av dem. Men vi kan nog inte förvänta oss bättre än tredje ytter, möjligtvis med en massa tur, andra ytter. Tyvärr, är det så att i Elitloppsförsöken så måste de som sitter i bra lägen, typ andra ytter, tidigt ut då de som blivit bortlottade och eller hamnat snett på det kommer tidigt - enda chansen för de där bak att ev. kunna knipa en fjärdeplats och final...
2020-05-24, 22:57 | #51 | |
Citat:
Men visst, det behöver ju stämma lite på vägen. Men han kan avancera fram i dödens och plocka ner ledaren också!
2020-05-24, 23:23 | #52 |
Skulle jag tvingas välja en vinnare efter denna lottning hade jag valt Elian Web, men då jag under Coronamånadernas paus i fotboll och annan sport fått mitt travintresse återuppväckt efter cirka 15 års frånvaro har jag dålig koll på en sådan som Propulsion.
Det lär ju laddas rejält i försöket från sådana som Billie de Montfort (för övrigt lite sjukt att hon ännu en gång får ett så pass bra spår), Tae Kwon Deo och Racing Mange, men har svårt att se hur de ska kunna sno spets från Elian Web. Den förstnämnda lär vara nöjd med att kunna backa in i vinnarhålet, medan Racing Mange nog får betraktas som lite bortlottad och lär få gå i dödens här? Elian Web lär vara bra nog för att sedan hålla till vinst i försöket. Löpningsförloppet i första försöket är lite lurigare att förutse, tycker jag. Känslan är att de tre huvudsakliga spetskandidaterna (Chief Orlando, Disco Volante och Missle Hill) kanske inte har lika stora chanser att hålla hela vägen in i mål. Om Earl Simon är lika bra som i Caen och om Vivid Wise As hittar ut är nog någon av dessa nummer ett i det försöket och kanske också favorit i finalen. De kuskar som har de mest avgörande insatserna framför sig är nog Björn Goop och Örjan Kihlström. För Goop gäller det helt enkelt att hitta ut från sitt innerspår. För Kihlström så är det frågan hur han ska hantera sitt usla läge och balansera kraftinsatsen i försök mot möjlighet att få komma ned på spår 1-5 i finalen (märk väl återigen att min koll på Propulsion är begränsad). För övrigt har jag lite svårt att förstå hur Makethemark kunde få en rosa biljett framför Heart of Glass. Fattar att man i uttagningen inte bara kan gå på placeringar i stora lopp, men att vinna Copenhagen Cup från dödens på det som kallats världens bästa häst borde vara svårt att bortse från. Däremot tycker jag att det var helt rätt att ge Billie de Montfort en biljett då det är en häst som har en stor realistisk chans på åtminstone topp 3 i en final. Läser att några tycker att detta är ett kvalitetsmässigt svagt elitlopp. Det är möjligt, men tusan vad spännande det är! Har aldrig under mina travaktiva år varit med om ett elitlopp med ett antal realistiska segerkandidater i närheten av detta. För åtminstone 13 av 16 hästar går det att se en rimlig väg till slutseger! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5) |
|
2020-05-25, 00:33 | #53 |
Tänker lite lika spontant. Billig spets och slut i enklaste försöket och sen lite samma visa i finalen när de bästa kört slut på sig i försök och i spåren. Vi har sett det förut i det här loppet några gånger.
2020-05-25, 02:02 | #54 | |
Citat:
Kan så vara, och har vi någonsin sett så stora förhandsfavoriter blivit bortlottade? Minnet är kort och svagt, såklart. Ex. i andra försöket så tror inte jag att ledningen är vikt åt Elian Web - Racing Mange måste köras för fullt för position/ledningen - annars totalt chanslös. Makethemark backar man med, men vad gör Örjan, efter 500 körda? Var hamnar Attraversiamo (min slutsegrare) och Cockstile, som troligtvis också kommer laddas. Billie De Montford söker rygg ledaren i hopp om att Elian Web håller ända in på upploppet och smyger med med ev. lucka eller en tredje, fjärdepris som bonus. Tae Kwon Deo - hur snabb ut är denne egentligen? Tror denne kommer tappa mot de snabbaste och sedan chanslös! Blir otrolig körning här och de som kommer bäst till är troligtvis de som kommer till final och de är Elian Web, Cokstile, Billie De montford och förhopningsvis Attraversiamo. Propulsion kommer Örjan ta upp när han känner att det är kört... Mitt loppscenario blir således; Ledningen; Elian Web Dödens; Racing Mange Rygg ledaren; Billie De Montford Andra ytter; Cockstile Tredje ytter; Attraversiamo Tredje inner; Makethemark Fjärde inner; Ingen tar denna position Fjärde ytter; Tae Kwon Deo Tredjespår runt om tills ÖK tar upp; Propulsion
2020-05-25, 02:11 | #55 |
Det finns de som tror Tae Kwon Deo skall vara med där framme i startrusningen - hur skall detta gå till? Är inte alls startsnabb och laddar han för mycket så vet vi hur det går med en Kolgjini-kuse, det ändar i galopp... Fjärde ytter är som gjuten för denne och såklart chanslös...
2020-05-25, 08:45 | #56 |
Kollade runt på nätet och hittade lite lopp där Vivid Wise As haft spår 1 eller 2. Den är absolut inte mer än medel ut, så chansen den ska hålla ledningen måste vara låg. Så Björn måste ta sig ut i andra spår på ngt sätt, för inte chansar han från rygg på ledaren och liftar med till en final. Två till fem kommer ju köra ordentligt så det blir väl risk att det kommer tryckas på för att krypa ner i ryggen, och då sitter Björn huxflux i tredje inner.
|
|
2020-05-25, 10:01 | #57 |
Jag har ju lirat förhandsvinnare på Missle Hill till 11,50 ggr fläsket, och som tur var så fick den ett bra spår i sitt heat. Det räcker dock med att vara bland de två första i uttagningsheatet för att få ett bra spår i finalen. Jag tror Missle är rätt startsnabb, men att ta en längd på Disco i starten kan bli svårt.
|
|
2020-05-25, 10:06 | #58 |
Tidiga spikar på söndagens V75 är Odd Herakles och Harley D.E.
|
|
2020-05-25, 13:24 | #59 | |
Citat:
|
||
2020-05-25, 13:32 | #60 |
Allt talar för soligt och fint i helgen, runt 20 grader varmt...
|
|
2020-05-25, 13:59 | #61 | |
Citat:
Men däremot och detta är viktigt att när han kom ut så kunde han gå i både andra eller tredje spår fram till ledningen och sedan gå undan oberörd. Så är han i närheten av form och kommer ut eller att Björn slipat till lite och han kan bli räddad av solfjäder så blir han totalt livsfarlig från spår 2-4 i finalen. |
||
2020-05-25, 14:21 | #62 |
Tror inte att Odd H kan svara Lome Brage(trots åttonde), sen är det väl LB att slå och det blir inte lätt från spets, då både OH och Månprinsen troligtvis kommer tvingas att gå i andra-tredjespår bitvis......Harley DE har ju Chapuy invändigt, är nog bäst att ta två där, närmast spik av dom är definitivt C, enligt mig...
Senast redigerad av mikaels den 2020-05-25 klockan 14:43. |
|
2020-05-25, 16:24 | #63 |
Fin bana vad det verkar. Svennarna kan nog hälsa hem, och ska mycket till för Åsrud Vilja och Vixus att greja det där.
3,4,6,7,8 blir nog så långt jag sträcker mig som mest. Ska bli intressant hur procenten utvecklar sig i det här loppet, helt snett skulle jag tro. Hellbent står kanske med tre ben i mål redan. Har fått två väldigt enkla segrar, men med tanke på att Örjan knappt tittat på hästen i loppen och än mindre visat den pisken så känns det som att det kan finnas ett jäkla register kvar att spela ut. Tror inte jag går emot denna en tredje gång. Ganska kasst lopp för det feta sjusiffriga förstapriset va?
2020-05-25, 16:55 | #64 |
Hmm satt och kollade lite statistik på Billie De Montfort och undrar hur den kunde få en Elitloppsplats.
Hästen har vunnit 4 lopp på 5år. 4/64 om jag inte räknade fel. |
|
2020-05-25, 18:12 | #65 |
Stämmer nog. Men mot hårdast möjliga motstånd (lika bra som årets elitlopp) och missar sällan pallen. Rätt resa så kan den vinna, hade vunnit kvalet i lördags om det suttit en bra häst i dödens. Inte många som trodde på Dijon ifjol heller.
2020-05-25, 19:01 | #66 | |
Super Moderator
|
Citat:
Nä, här håller jag inte med dig. Blir en intressant Teams-söndag
2020-05-25, 19:15 | #67 |
Dijon under radarn ifjol ? Nja hästen tog ju en andraplats på Cagnes Sur Mer när Readly gick en 08 tid ! Men visst underlättade strykningen av Readly. Och visst var det en härlig högoddsare i elitloppet när De Gers fick ge sig på linjen.
Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-05-25 klockan 19:28. |
|
2020-05-25, 19:26 | #68 |
Super Moderator
|
Dijon gav 27,78 i odds. Inte såg folk den innan?
2020-05-25, 19:48 | #69 |
Jag var i Cagnes SM och såg loppet, lirade vinnare på "övriga"(svs) direkt efter loppet, Dijon var alltså inte med på listan...men där nere var det många som snackade om denna startkatapult, han nämndes som tänkbar vinnare och det var ju "bara på vippen" att han hållit undan för RE...
|
|
2020-05-25, 20:28 | #70 |
Billie gick visserligen "bara 10", men tog då längder på Earl Simon och Vivid över upploppet i just CSM-loppet i år. Så Dijon-parallellen är väl relevant tycker jag. De flesta som ställer upp kan vinna ett elitlopp bara det klaffar lite och formen är på topp samtidigt som det skiter sig för några andra. Billie har ju fått ganska bra lopp för uppbyggnad i år.
2020-05-25, 21:49 | #71 |
Banned
|
Är det ok att försöka hålla den här tråden ”ren” från allt som inte har med elitloppet att göra?
Inga kallblod, ingen V75, ingen V5. Enbart elitloppet. |
2020-05-25, 21:55 | #72 |
Banned
|
Jag har spelat på i huvudsak tre hästar. Och fått spelen godkända på atg.se.
Jävlar vad jag letade igårkväll bland mina kvitton, visste ju att jag fått respons på spelen och att de inte togs emot utan vidare. Hittade dem bland ”Sportkvitton”!!! Så här ser mina spel ut: Attraversiamo Cokstile Missile Hill Samtliga 2000kr vinnare till 11,5 ggr insatsen. Propulsion var lite av en ”runner up”. Men den är ju så fantastiskt bedrövlig ut så jag undrar verkligen om den står där som vinnare till slut. Hur ser era spel ut? |
2020-05-25, 23:59 | #73 | |
Citat:
Lite nyfiken på hur din spelstrategi ser ut när du väljer att lägga dina lir som ovan? |
||
2020-05-26, 09:13 | #74 |
Är väl inte konstigare att lägga tre vinnarspel än att lägga 3 komber på DD egentligen?
2020-05-26, 11:15 | #75 |
Tisdagsfunderingar. Försök 1. Viviane Wise As såg inte fräsch ut på Solvalla senast. Tveksam värmning och slog på en galopp när Björn begärde lite extra. Men jag är övertygad om att hästen är bättre förberedd på söndag. Spår 1 är väl lite vanskligt men jag tror Björn fixar piken. Det är ju trots allt 1609 och kurvan kommer snabbt. Discon är nog lite på retur (tror jag) och kan försvara sig med galopp om det laddas för hårt. Försök 2. Betydligt jämnare startfält. Jorma tar nog piken med Elian Web. Finns nog ingen som tar en längd. Men det kan bli trångt i spåren och mycket avgörs nog i första kurvan. Cokstile kommer med två raka 09 tider och lyckas Christer få dödens eller andra ut tror jag han knäcker Elian till slut. Men som sagt mycket avgörs första 2-300. Svårt att plocka längder i 09 tempon. Intressant med nygammal kusk på Billie. Mina tisdagsvinnare i försöken är 1 och 5. Finalen är svår att tippa innan försöken. Men Billie De Montfort är en stenhård märr som inte sviktar för två hårda heat. Halvskräll som var bortlottad för fyra år sedan. Spår 7 i försöket och 8 i finalen. Revansch ? Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-05-26 klockan 11:16. |
|
2020-05-26, 13:50 | #76 | |
Citat:
Om man får 23000 kr tillbaka på 6000 kr insats så har man fått oddset 3.83333 på att någon av de tre valda hästarna. Om det är ett bra odds på det utfallet låter jag vara osagt.
2020-05-26, 22:54 | #77 | |
Banned
|
Citat:
Jag har utgått från följande: 1. Är aktuell startande i nåt av elitloppsförsöken 2. Kan vinna sitt försök 3. Har visat absolut toppform 4. Lägg grundspelet innan spårlottningen Som jag ser det har vi ett av efterkrigstidens sämsta startfält i årets elitlopp (det är väl enbart när Stig H vann med Gumball som kan konkurrera?). Jag skulle kunna gå igenom häst för häst men håll med om att vissa av ekipagen enbart är med för att ”byalaget ska ha sitt”? Och flera av de som kommer att spelas (hårt) på har mycket tveksam dagsform. Nu kan ju mycket ha gått åt helvete i spårlottningen - och ännu mer kan naturligtvis gå åt helvete i både försök och en eventuell final. Om alla ens kommer till start. Hästar är ju levande varelser och kan bli sjuka eller bli nersatta av allt från infektioner till nåt nytt foder. Men om jag får önsketänka lite så sänder Untersteiner till spets i första försöket - och blir kvar där, in i mål. De flesta av medtävlarna är nöjda med att klara en finalbiljett. I andra försöket blåser Jarmo till spets. Och blir nertuggad 500 kvar. Pressen från Adrian och/eller italienaren är obarmhärtig. Båda dessa slocknar naturligtvis på kuppen.... Jag tror fortfarande på att Cokstile vinner, från dödens om det behövs. Men kan också tänka mig att Båths går 9,5 utan vidare, om någon annan står för farthållningen (för en gångs skull). Att 9-årige Propulsion fortfarande är en bra häst. Sure. Men visst nöjer sig väl Örjan med en finalplats? Så, i den bästa av världar har jag tre av åtta ekipage spelad vinnare i finalen. Där två av dem är mest spelade på vinnarspelet (typ spelade till 2-3 ggr pengarna). Med en potentiell vinstchans på 17 000kr netto. Då återstår utmaningen att definiera ett troligt (slutligt) utfallsrum. Söker jag en vinstgaranti? Är det överhuvudtaget möjligt att uppnå? Ska jag sikta på att få in 23 000kr även om häst 3-4-5 i rankingen vinner? Vad kostar det? Säg att de står i 8,12 respektive 16 ggr degen. Då kostar det mig ca 7000kr till. Fortfarande ca 10 000kr netto. Och det är väl inget tokigt scenario? Om någon av de 5 först rankade i elitloppsfinalen vinner så har jag 10000kr i handen....det tycker jag är ett bättre alternativ än att precis före start av elitloppsfinalen sopa in 6000kr på en favorit till dubbla pengarna, för att nå samma resultat, när det så många ggr visat sig att även de starkaste av hästar inte pallar två heat samma dag. Typ Bold Eagle. Men allt det här är ju på förhand grov spekulation. Och jag kanske håller mig till mitt initiala vad. Det kanske beror på hur ”riskavert” eller ”spelglad” jag är i stunden (jo, även jag har pluggat spelteori, på högskolenivå, även om det inte märks...Grubbström, anyone?). Eller står där med en förlust på 6000kr, redan efter försöken. Men jag tror att det är bra att ha lite livlig fantasi för att få uppleva de där riktigt ”ståpälsiga” stunderna. Hur ser din ”strategi” ut? Glömde: Eller också har/hade jag ingen strategi. Allt var en ögonblickets ingivelse när ”allt” satt den där eftermiddagen när Cokstile vann. Vinnarspel, tvilling, dagens dubbel, V7. Och jag bestämde mig för att morsan ska få en hygglig blomsterbukett om han vinner igen. På hennes födelsedag.... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grant (+5) Senast redigerad av Stankarn den 2020-05-26 klockan 23:20. |
|
2020-05-26, 23:16 | #78 | |
Citat:
2020-05-27, 06:56 | #79 |
Förra året dunka man in på Tangen Happ och Dijon och det var helt sjuka odds 50 gånger i en final var ju ren stöld i mitt tycke.
I år är allt upplagt för Odd Herakles som tar hem det,men sen tycker jag att man skall kolla finska lopparkivet och syna 6.Josveis(FI) inte alls så tokig häst. Billie De Montfort är min skräll 3.3.3 nu i Sverige nu är den toppad på söndag.
2020-05-27, 06:58 | #80 |
50 gånger på Bet365 fick jag i finalen.
2020-05-27, 09:33 | #81 | |
Citat:
|
||
2020-05-27, 12:16 | #82 |
Tror ni inte att det kommer vara mer sansade kuskar i försöken i år, nu när publiken inte trycker upp testonivån? Tänker att det inte kommer tryckas lika hårt på till exempel en Elian Web i spets, som det annars hade gjorts med publik.
|
|
2020-05-27, 12:43 | #83 |
Det är ingen dum tanke alls faktiskt! Tror absolut det kommer bli skillnad. Även hästarnas mentala balans och sans kan det ju ha lite inverkan på, både direkt och indirekt (via kusk).
2020-05-27, 17:48 | #84 |
Ska bli intressant att se försök 2. ALLA är stenklart överens om att Elian Web tar spets. Men vad gör dom sen? Försvarar ledningen till varje pris och kör full patte för att komma först i mål för att sen vara slut i finalen eller tar rygg på den som är först fram och ställer frågan, med hopp om att ha krafter sparade till finalen.. Och där lyckas åtminstone få spår 6 som sämst.
|
|
2020-05-27, 18:24 | #85 |
Super Moderator
|
Jag sticker ut nacken och påstår att Elian Web inte vinner sitt försök.
2020-05-27, 18:47 | #86 | |
Citat:
2020-05-28, 10:52 | #87 |
- Hästen är helt på topp för dagen så det var riktigt tråkigt med spår åtta. Han är väldigt snabb från start, men kommer inte kunna nå ledningen med så snabba hästar invändigt så det blir till att söka position och hoppas de kör alldeles för fort där framme. Med bra spår hade jag haft segerambitioner, men nu blir det till att köra för bästa möjliga placering. Skor och jänkarvagn som senast, men vi bestämmer efter värmning om det blir öppet huvudlag eller norskt huvudlag, säger Anders Wolden Lundström...verkar som att dom gett upp spetsstriden med Lome Brage, jag får nog tänka om där...
|
|
2020-05-28, 11:18 | #88 | |
Citat:
Vann ju kampen för två år sedan, men då var det Erik, spår 4 med spets och slut. 4 galopperande konkurrenter och överlag ett något sämre fält än detta. Kan hända att Månprinsen får det strecket jag tänkt sätta på Lome.
2020-05-28, 13:44 | #89 | |
Citat:
Det är en häst för plats 3-5 i både försök och ev. final. |
||
2020-05-28, 14:47 | #90 | |
Citat:
2020-05-28, 17:07 | #91 |
Strykningen av Åsrud Vilja underlättar en hel del för Månprinsen, nu kan han köra rakt fram i andraspår och har ingen häst på vare sig insidan eller utsidan...plötsligt så är inte "usla" 5,50(Unibet), så uselt nå mer...
Senast redigerad av mikaels den 2020-05-28 klockan 17:08. |
|
2020-05-28, 17:10 | #92 |
Svs har 2,65 på Ecurie D...hur f-n ska den kunna förlora, trots åttonde?!?...
|
|
2020-05-28, 18:35 | #93 |
Många bra hästar här och har någon av de andra en bra dag så kan det bli tufft. Vidare är det Erik Adielsson upp nu. Men den var jävligt imponerande senast. Själv kommer jag nog luta mig åt Admiral As!
2020-05-28, 18:39 | #94 |
Kanske sådana som dig, som man får tacka för detta...
|
|
2020-05-28, 19:01 | #95 |
Absolut. Ska påminna dig efter loppet Click Bait 11.6. löpnings förlopp etc. Sist hade han bara en motståndare, nu har han elva. Inledningen kommer bli dryg med största sannolikhet och det var precis den vann sist också om än säkert.
2020-05-28, 19:22 | #96 |
Alltid lika roligt med dessa prestigkamper...må bästa man vinna......
|
|
2020-05-28, 20:25 | #97 |
Har redan satt upp bucklan i prisskåpet
2020-05-29, 09:50 | #98 |
Mina högst personliga funderingar. Ett ganska svagt Elitloppsfält med få internationella stjärnor och flera formlösa hästar. Men det blir väl spännande ändå med hela 3 mille i segercheck.
Heat GRÖN – lopp 1. 1 Vivid Wise As – Björn Goop. Spetskandidat som tar en finalplats. Inte som bäst senast men desto bättre på Cannes sur Mer. Ett av mina vinnarförslag till finalen. 2 Sorbet – Per Linderoth. Inte min favorithäst och jag tror han får svårt trots läget. Kuskminus. 3 Disco Volante – Carl Johan Jepson. Ute på för djupt vatten. Stor galopprisk om hästen laddas. Vingelläge. 4 Missle Hill – Johan Untersteiner. Luring som kan ta en finalplats med maxflyt men 5 åringar brukar ha svårt i Elitloppet. 5 Chief Orlando – Rickard N Skoglund. Chanslös trots bra prestation senast. 6 Milliondollarrhyme – Fredrik B Larsson. Chanslös. 7 Looking Superb – Jomar Blekkan Är en tuffing men känns väl inte het på 1609. Bortlottad. 8 Earl Simon – Frank Ouvrie Svårbedömd men har gjort bra prestationer i hemlandet. Tar en finalplats. 1-4-8 och kanske 2 på läget är mina finalhästar. Heat BLÅ – lopp 2. 1 Elian Web – Jorma Kontio Spetshäst som kan ta en finalplats men vinner nog inte. 2 Billie De Montfort – Gabriele Gelormini Rutinerad storloppshäst som tar en finalplats. 3 Tae Kwon Deo – Adrian Kolgjini. Hm rädd för att Adrian tokladdar och kör galopp. 5 åring !! 4 Attraversiamo – Erik Adielsson. Tror jag mer på trots sina 5 år. Stabil travare som tar en finalplats 5 Cokstile – Christoffer Eriksson. Tror jag mycket på. Visat grymma fartresurser. 6 Racing Mange – Joakim Lövgren Toppform och kanske en finalplats som bäst. 7 Makethemark – Ulf Ohlsson Chanslös. 8 Propulsion – Örjan Kihlström. Tja egentligen chanslös men den där Örjan och storlopp ? Kanske finalplats I bästa fall men ingen Elitloppsvinnare. 2-4-5 och fjärdeplatsen till finalen står mellan 1-6-8. Vivid Wise As, Billie De Montfort , Earl Simone och Cokstile gör nog upp om förstapriset. Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-05-29 klockan 09:53. |
|
2020-05-29, 10:03 | #99 |
Spoiler:
Att du tror Earl Simon från spår 8 har större chans att nå en finalplats än Milliondollarrhyme från spår 6 får mig att undra lite hur du tänker. Milliondollarrhyme är definitivt en av de som kan vinna Elitloppet. Mycket handlar om positioner och om han laddar från start eller inte men jag tror inte det finns några alternativ här än att ladda. Backa här så blir det svårt. Vidare undrar jag ifall du bara ska ha med dig 2½ häst från första heatet då du sågar hela fältet och en häst kan med maxflyt nå final. Blir svårt att fylla ut finalen om inga hästar ska gå dit? Ska jag kontra säger jag 1, 3, 5 och 6 i första. 2, 3, 4 och 5 i andra - eventuell nr 8 istället för en av de nämnda!
2020-05-29, 11:27 | #100 |
Apropå inget. Uppsättningen hästar från spår 8 auto är rätt skaplig i helgen: Don Fanucci Zet, Lome Brage, Ecurie D., Earl Simon och Propulsion...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+8) |
|
2020-05-29, 11:58 | #101 | |
Citat:
Första heatet tycker jag är mycket sämre och i min värld är det bara 1 och 8 som kan segerstrida i finalen. Men om du läser ordentligt så skriver jag under försök 1 kommentarerna att 1-4-8 och möjligen 2 är mitt förslag till finalister. 3 plus 1 = 4 fick jag lära mig på 50 talet. Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-05-29 klockan 12:02. |
||
2020-05-29, 12:02 | #102 | |
Citat:
2020-05-29, 12:14 | #103 | |
Citat:
Har du problem med mitt inlägg eller är du bara snäll ? |
||
2020-05-29, 12:17 | #104 |
Min hjärna är väldigt logisk! Så när saker blir motsägelsefulla ifrågasätter den hur tankarna egentligen har gått. Inget konstigt med det! Fyra stycken "måste" ju ta sig till final så...
2020-05-29, 12:22 | #105 |
Hur mycket kommer det betyda att det inte finns någon publik på tävlingarna? Kan man anta att det inte kommer bli lika tuffa körningar som det annars kan bli? Att det blir lite mer likt en vanlig tävlingsdag nu en tråkig oktoberdag (förutom att hästarna är klart bättre)?
2020-05-29, 16:48 | #106 |
Tycker faktiskt elitlopps försöken är väldigt orättvist med den spårlottningen som är i dag.
Skulle vilja se 4 försök med 4 hästar i varje. Vinnaren går vidare direkt till final och de 4 bästa tiderna. Skulle även vilja ha 3 op spår på axevalla. |
|
2020-05-29, 17:08 | #107 |
Tittar man på Earl Simons förra lopp 11,0 över 2450 volt, så motsvarar det minst 08/1609a...med tanke på att den såg helt okörd ut, så blir det ännu bättre, dessutom lopp i kroppen nu....kan helt enkelt vara så att denna kuse är helt överlägsen...vi får si...
|
|
2020-05-30, 01:16 | #108 |
Har inte läst genom alla inläggen nu så med reservationen att ngn annan tipsat om detta så står just nu megafavoriterna under elitloppsöndagen
Equire D i 2,6 ggr och Hell bent for am i 2,4 ggr på bet 365... lär vra betydligt mindre i odds på atg på söndag.. En dubbel på dessa ger 6,24, låter spelvärt även för en favorithatare som mig...
2020-05-30, 20:01 | #109 |
lagt mitt streckspel på v75. Spikar Disco i sitt heat och 1 Elian, 4 Attro och 5 Cockstyle som vinnare i sitt. Tror Disco skulle vunnit Paraolympia travet om han inte snubblat i starten vet ej vem som får placeringar bakom men hoppas på Proppen och tror Örjan måttar in honom. I det andra så fan vet. Sitter Elian i täten så blir han svårslagen men ska t ex Adrian upp och försöka ta över så blir det körning. Attro har visat att han är huvudet högre än den normala elitloppsklassen och Cockstyle ser grym ut.
Spikar EcuireD och hoppas Erik går iväg med 2 segrar i morgon. Chansspikar Dontloseallthemoney som jag anser är överlägsen felfri.. hoppas, hoppas Senast redigerad av BACKMAN den 2020-05-30 klockan 20:05. |
|
2020-05-31, 11:48 | #110 |
Glöm inte tre finska hästar i v75-1.
|
|
2020-05-31, 12:45 | #111 |
Ett tv-system 1750 rader.
Lopp 1 nr 2,3,4,6,10 (7-5) alla finska, bästa norska och svenska kallblod med. Lopp 2 nr 1,2,6,7,10 (9-4) Tänkte spika Southwind Queen. Lopp 3 nr 1,8 (2-3) Vet aldrig var man har Joseph Verbeeck. Lopp 4 nr 1,2,3,4,5,10,12 (6-7) rysare Bubble Effe och Kate Baldwin barfota runt om. Lopp 5 nr 3,4,5,8,9 (2-12) rysare Show Time 0 %. Kantboll. Lopp 6 spik nr 1 Vivid Wise As med Björn Goop(5-8) Lopp 7 spik nr 3 Tae Kwon Deo med Adrian Kolgjini. (5-2) Lycka till med era analyser. Hoppas någon sätter sjuan idag! |
|
2020-05-31, 14:52 | #112 |
Vilken tråd gäller. Finns 2 öppna.
|
|
2020-05-31, 14:53 | #113 |
|
|
2020-05-31, 14:55 | #114 |
|
|
2020-05-31, 19:12 | #115 | |