Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-05-19, 20:46   #61

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4756
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Vad vill du egentligen med denna adressering? ALLA vet att det finns spelberoende människor. Jag spelar för mycket, många gånger och stänger av mig titt, som tätt (då spelet tar för mycket tid i anspråk), men låter aldrig bli att betala räkningar och har alltid både kyl och frys fyllda till bristningsgränsen - likaså barskåpet, hehe! Därmed kan jag missbruka kassan lite, ibland. Ofta så går jag ändock med plus och behöver absolut inte leva snålt, särskilt inte de senaste decennierna, då jag upparbetat en buffert som är ack så viktig att ha - att jaga penningar, går bara bort - det har jag lämnat för länge sedan. Det var ungdoms- och medelålderssynder.

Gör mina semesterresor, umgås med familj och vänner och lever väldigt gott. Jag kan erkänna att spelet blir lite för mycket, i bland, och då stänger jag ner, men detta gäller då tidsåtgång och jag känner mig fast i en bubbla som inte är sund. Att ta pauser är av yttersta vikt, i bland långa sådana. Detta gör underverk, både för välmående och att jag då kan ta tag i andra ting., samt att koncentrationen och spelet förbättras efter varje period av icke-spelande! Många tycker säkerligen att jag är en "spel-torsk" och beroende och detta är nog sant, i perioder. Men, jag står för detta och jag menar, vad gör detta sämre än att lägga alla penningar på ett dyrare boende och/eller en allt för dyr bil som enkom slukar resurser?

Jag har heller inga andra speciella intressen, som kostar pengar då. Självklart gör jag andra ting och nu i sommar hade jag tänkt åka på fotbolls-EM, men Corona kom i vägen. En långresa per år, brukar jag hinna med. Jag jobbar enkom natt och har tre (3) veckolånga perioder, varje månad, så jag har abnormt mycket fritid. Jag lever ändå som en eremit - detta då de flesta av mina vänner och familj har dagjobb. Mitt liv, för närvarande, är riktigt egoistiskt, men det är slikt jag valt leva det. Ett förhållande på 14 år tog nyligen slut och då kan jag sitta och spela hur mycket jag vill. Och, nej - det var inte spelet som gjorde att det tog slut och vi är fortfarande ytterst goda vänner. Det var mer pendlandet mellan olika länder som dödade romantiken...

För mig är spelet den största delen utav tjusningen med travsporten, det erkänner jag "glatt", men det finns heller inget bättre än att vara på travet, LIVE och särskilt då storloppsdagar, runt om i landet, och uppleva sporten och spelet i realtid. Lukten, hästarnas lyster, mötena med andra "speltokiga" och nya bekantskaper, spelet, frustrationen, värmningarna, spänningen, målfotona, de allt för dyra inträdena, korven och hamburgarna som smakar papp, men ändå slinker ner. Alla förbannelser man gett både kuskar och banpersonal, samt sig själv när man bytt ut den ena (vinnande kusen mot en galopperande) kanonvärmningen mot en häst som är av på mitten. Förbannelser över alla omstarter och idiotstyrningar. Svettningarna i kön för att hinna fram för att lägga sina spel när tant Agda och farbror Sven, +70, står framför i kön och gör så att man missar spelstopp. Allt detta gör att travsporten, särskilt på plats, gör att man fortsätter och fastnade från första början. Bara ÄLSKAR detta!!!

Elitloppet är självklart en stående resa, nästan varje år. Så även Årjängs Stora Pris och Kriteriet. Axevallas trippeltrav en annan storhet. Sprintermästarhelgen och Derbyt inte att förglömma. Ja, jag är nog "spelgalen", men detta är ett eget val och inget jag egentligen ångrar. Finns vissa saker jag dock hade kunnat tänkt mig lägga mer tid på, det kan jag erkänna. Alla har vi olika intressen och de flesta kostar pengar, andra kostar tid...

Till syvende och sist så handlar allt om personliga val och om man klarar av pressen som investerade penningar och tid tar i anspråk. Inget kommer utan ett pris och detta gäller ALLA intressen och hobbys! Detta kan låta som en dåres försvarstal och låt så vara - jag trivs och står för mina val i livet. Lägg era penningar på vad ni vill och skit i vad andra gör med sina. Du kan aldrig ändå förändra andra människors val om de inte vill förändra detta själv. Att moralisera är enkom att sätta sig på höga hästar (pun intended) och det är väldigt lätt att falla av...

Spela eller inte spela, detta är frågan...

Du pratar i DU form hela tiden.Finns säkert 10,000 tals som har spelproblem gällande trav.Du fattar det inte fortfarande....tråkigt.
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-19, 21:46   #62

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1132
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Skulle mer än gärna vara med MEN har numera inget ATG konto.Tack ändå Strappa
Hur lyckas du spela dina 48kr-spel om du inte har ett ATG-konto?

Det finns så många frågor.....
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-19, 21:53   #63

Sharp$: 1132
Standard

Citat:
Du pratar i DU form hela tiden.Finns säkert 10,000 tals som har spelproblem gällande trav.Du fattar det inte fortfarande....tråkigt.
Ja. Det är ju närmare eller t o m över 50000 människor som har registrerat sig på www.spelpaus.se

Det är jättehemskt att många har problem med sitt spelande. Men nu vänder du dig ju inte till de här 10000-tals problemspelarna, utan hit.

Det finns inte 10000-tals problemspelare här på Sharps. Här på Sharps försöker man hjälpa varandra att bli mer Sharp. Det är liksom grundidén här.

Sedan har du HELT rätt i att de inte är ett superbra beteende att spela med relativt höga insatser exakt varje dag. Det finns inte ett Sharpt spelläge varje dag.

Däremot har du fortfarande inte förklarat hur du har kommit fram till att just 48 kr är rätt nivå för alla spela för att man då kommer att vinna stort om det är meningen att man ska vinna stort?

Varför inte 24 kr eller 50 öre eller 200 kr? Är det inte väldigt upp till var och en vilken nivå som är rätt för en själv?

Och hur kan du spela 48 krs-system på travstreckspelen om du inte har något ATG-konto?
Gammal 2020-05-20, 15:46   #64
fri

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 1453
Standard

Citat:
Tror inte så många av dem läser Sharps. Och jag förstår fortfarande inte syftet med dina inlägg är just här. Försöker du minska din egen ångest för att du spelat bort din fru, sommarstuga och Opel Manta genom att projicera dina problem på att andra, eller vad?

Man brukar styft räkna med att 5% av befolkningen är beroendepersoner (eller problem/missbrukspersoner) men vad de blir missbrukare av skiftar och vad de halkar in på ofta vara rena slumpen, de är missbrukspersoner helt enkelt. Vissa har problem med alkohol, andra röker och somliga kan inte sluta äta skräpmat och blir så feta att de borde ha eget postnummer, medan andra helt enkelt inte kan sluta titta fast de sett 1327 avsnitt av Hem till gården, Ullared eller Bingolotto.

Är universallösningen att förbjuda allt som vissa personer kan få problem med? Trots att resterande 95% av befolkningen klarar av att hantera samma sak?
Gammal 2020-05-20, 16:38   #65

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 3602
Standard

Vet inte om detta blir lite ”off topic” när det gäller vad trådskaparen satt för rubrik men jag måste tillstå att här är det faktiskt väldigt få som lägger upp printscreens på hur mycket man vunnit på ett spel där man satsat 10k. Det är oftast(skriver inte alltid men tror det är så) att dessa personer är de som förlorat mest - min erfarenhet är att man blir limiterad fort om man vinner oavsett bolag på sportspel.

På sharps ser man sällan efterhandskuponger med vinster utan de som lägger upp har gjort det innan och får grattis från många. Personligen får jag se mig som ganska rutinerad spelare(ej på trav) på sport, har varit medlem på diverse forum genom åren - både slutna och öppna och av de öppna forumen får detta ses som ett av de mer sansade vad gäller alla överdrifter spelare och fiskare drar till med. Även jag har blivit limiterad några gånger - det gäller att hitta sin nisch i spelbranschen och vinna på den så länge det tillåts.

Bästa rådet är väl att inte spela för pengar du inte har råd att förlora - har du inte råd att förlora mer än 48kr så spela inte för mer.
Bullo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 18:02   #66

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 366
Standard

Absolut , gäller att veta vad man kan förlora. Jag har flera gånger fått en stor vinnst men det betyder ofta att jag spelar för större summor och oftare. Jag har en budget och en spelkassa, börjar jag sätta in pengar på ATG så vet jag att det har gått för långt och tar en paus för då påverkar det min livsstil. För mig så är vinnster mer ett tecken på att jag är "bra" på trav och eftersom jag försöker använda mig av analys istället för magkänsla så kan 50kr satsade ge en vinnst på 5000kr kännas like bra som en tusenlapp som ger 50k.
Har inga förhoppningar på att bli ensam - och spelar aldrig system som går ut på att spika lågchanser och att knäcka kollektivet utan vill bara ha en kick. Vet varför du spelar är viktigt och anpassa dig därefter, om du spelar för att bli rik så är du nog en sucker.
BACKMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 18:25   #67

Sharp$: 2248
Standard

Strappa och Melander.

Ni kan väl träffas på halva vägen. Ni har ca 3,5 mil var till Byerast, jag bjussar på en öl där.????
boozo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 18:49   #68
Super Moderator

Skaeggets avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 8964
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Försöker du minska din egen ångest för att du spelat bort din fru, sommarstuga och Opel Manta genom att projicera dina problem på att andra, eller vad?

"Opel Manta"!!
Det där gjorde ju hela tråden för mig

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 19:52   #69

Melanders avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det är här 50-öresinsatsen kommer in i bilden.

Varför är just 48 kr rätt insats om inte insatsen spelar någon roll om det är meningen att att du ska vinna stort? Då räcker väl 50 öre lika bra?

Jag har helt ärligt ingen aning om hur du kommit fram till det och om det inte är alltför besvärligt får du gärna förklara lite mer.
Att vinna miljoner på trav kommer få personer att få uppleva.Nu verkar alla haka upp sig på just 48kr och det var väl fel av mig att nämna en summa ber om ursäkt för det) (men låt säga mellan 0,50kr tom 48kr.Jag tror fortfarande med envishet att vinner du så kan du lika gärna göra det på ett mycket litet system.
Gammal 2020-05-20, 19:59   #70

Melanders avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Ja, det finns spelberoende. Jag tycker synd om dem. Jag är inte en av dem. De flesta kan hantera sitt spelande. Bara för att DU inte kan hantera saker på ett sunt sätt, behöver du inte bråka med andra. Och det är definitivt INGEN som behöver DIN hjälp i den här frågan om du har problem själv.

Bra att du tar tag i saker, red upp ditt liv, häng inte här om du inte klarar av spelandet, t.
Detta är ett öppet forum, det sista du skrev" se upp så du inte ersätter ett beroende med ett annat"Vilken människosyn du verkar ha Kryp tillbaka.Btw det kanske finns andra än mig som har problem med spelandet.DU är nog det stora problemet!
Gammal 2020-05-20, 20:21   #71

Melanders avatar

Standard

Jag startade och Jag avslutar denna tråd just nu.Tyvärr blev det lite missförstånd men önskar alla här på Sharp lycka till i livet!
Svara

td