|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-05-19, 20:46 | #61 | |
Citat:
|
||
2020-05-19, 21:46 | #62 | |
Citat:
Det finns så många frågor.....
2020-05-19, 21:53 | #63 | |
Citat:
Det är jättehemskt att många har problem med sitt spelande. Men nu vänder du dig ju inte till de här 10000-tals problemspelarna, utan hit. Det finns inte 10000-tals problemspelare här på Sharps. Här på Sharps försöker man hjälpa varandra att bli mer Sharp. Det är liksom grundidén här. Sedan har du HELT rätt i att de inte är ett superbra beteende att spela med relativt höga insatser exakt varje dag. Det finns inte ett Sharpt spelläge varje dag. Däremot har du fortfarande inte förklarat hur du har kommit fram till att just 48 kr är rätt nivå för alla spela för att man då kommer att vinna stort om det är meningen att man ska vinna stort? Varför inte 24 kr eller 50 öre eller 200 kr? Är det inte väldigt upp till var och en vilken nivå som är rätt för en själv? Och hur kan du spela 48 krs-system på travstreckspelen om du inte har något ATG-konto?
2020-05-20, 15:46 | #64 | |
Citat:
Man brukar styft räkna med att 5% av befolkningen är beroendepersoner (eller problem/missbrukspersoner) men vad de blir missbrukare av skiftar och vad de halkar in på ofta vara rena slumpen, de är missbrukspersoner helt enkelt. Vissa har problem med alkohol, andra röker och somliga kan inte sluta äta skräpmat och blir så feta att de borde ha eget postnummer, medan andra helt enkelt inte kan sluta titta fast de sett 1327 avsnitt av Hem till gården, Ullared eller Bingolotto. Är universallösningen att förbjuda allt som vissa personer kan få problem med? Trots att resterande 95% av befolkningen klarar av att hantera samma sak?
2020-05-20, 16:38 | #65 |
Vet inte om detta blir lite ”off topic” när det gäller vad trådskaparen satt för rubrik men jag måste tillstå att här är det faktiskt väldigt få som lägger upp printscreens på hur mycket man vunnit på ett spel där man satsat 10k. Det är oftast(skriver inte alltid men tror det är så) att dessa personer är de som förlorat mest - min erfarenhet är att man blir limiterad fort om man vinner oavsett bolag på sportspel.
På sharps ser man sällan efterhandskuponger med vinster utan de som lägger upp har gjort det innan och får grattis från många. Personligen får jag se mig som ganska rutinerad spelare(ej på trav) på sport, har varit medlem på diverse forum genom åren - både slutna och öppna och av de öppna forumen får detta ses som ett av de mer sansade vad gäller alla överdrifter spelare och fiskare drar till med. Även jag har blivit limiterad några gånger - det gäller att hitta sin nisch i spelbranschen och vinna på den så länge det tillåts. Bästa rådet är väl att inte spela för pengar du inte har råd att förlora - har du inte råd att förlora mer än 48kr så spela inte för mer. |
|
2020-05-20, 18:02 | #66 |
Absolut , gäller att veta vad man kan förlora. Jag har flera gånger fått en stor vinnst men det betyder ofta att jag spelar för större summor och oftare. Jag har en budget och en spelkassa, börjar jag sätta in pengar på ATG så vet jag att det har gått för långt och tar en paus för då påverkar det min livsstil. För mig så är vinnster mer ett tecken på att jag är "bra" på trav och eftersom jag försöker använda mig av analys istället för magkänsla så kan 50kr satsade ge en vinnst på 5000kr kännas like bra som en tusenlapp som ger 50k.
Har inga förhoppningar på att bli ensam - och spelar aldrig system som går ut på att spika lågchanser och att knäcka kollektivet utan vill bara ha en kick. Vet varför du spelar är viktigt och anpassa dig därefter, om du spelar för att bli rik så är du nog en sucker. |
|
2020-05-20, 18:25 | #67 |
Strappa och Melander.
Ni kan väl träffas på halva vägen. Ni har ca 3,5 mil var till Byerast, jag bjussar på en öl där.????
|
|
2020-05-20, 18:49 | #68 | |
Super Moderator
|
Citat:
"Opel Manta"!! Det där gjorde ju hela tråden för mig
2020-05-20, 19:52 | #69 | |
Citat:
|
||
2020-05-20, 19:59 | #70 | |