|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-05-18, 09:53 | #46 | |
Citat:
100000 tester i veckan så vet vi redan efter 2 år hur vi ligger till. Bra med val så man kan välja mellan dom som vill vårt bästa och dom som vill något annat. Mvh Uffe
2020-05-18, 11:42 | #47 |
När det gäller pengar som rubriken handlar om så är sanningen att de allra flesta skulle tjäna väldigt mycket mer på att varje månad sätta in "spelpengarna" i en aktieindexfond. Ekonomin skulle se mycket bättre ut på ett år. Ett fåtal kan gå plus pg a skicklighet och några få genom extrem tur.
ser man det som ett nöje så det bara att plöja ner vald summa men ser man det som en väg till försörjning nja då är det nog att bita i det sura äpplet och tänka ekonomiskt i sin vardag och spara så mycket som möjligt. Ett av de största scamen är ju naturligtvis alla dessa turspel med 45-50 % tillbaka till spelarna. Vill ni veta ett garanterat sätt att bli miljonär på postkodlotteriet? Avstå att köpa en lott varje månad utan sätt istället pengarna i en aktieindexfond. Lite tålamod krävs, tar ca 43 år att bli miljonär då men du blir garanterat miljonär förr eller senare. sätter du sedan in lite mer än 150 kronor så kan du själv räkna på det.... Kanske ingenting för oss medelålders plus men är du 20 år och har ett litet överskott på några hundra i månaden. Själv köper jag aldrig trisslotter och annat skit i present till mina barn och barnbarn utan alltid insättningar på aktiefonder . |
|
2020-05-18, 12:27 | #48 | |
Citat:
|
||
2020-05-18, 15:58 | #49 |
|
|
2020-05-18, 16:04 | #50 |
Okunskap leder till idioti som leder till ytranden som detta. Du som verkar vara så bildad bör kunna förklara skillnaden på chans och garantier. Som jag ser det är du inte ens ett blåbär, bara en kvist.
|
|
2020-05-18, 16:42 | #51 | |
Citat:
2020-05-18, 17:38 | #52 | |
Citat:
Mvh Uffe
2020-05-18, 17:45 | #53 |
@Melander
Kanske är lite väl dyrt. Men här finns ett andelsspel som kostar 78 kr/andel som jag har konstruerat helt personligen. https://www.atg.se/?sharedBet=true&c...e-fa89f665f3d0 Ingen garanterad vinst. Men garanterat hyggligt hög utdelning om det lyckas!
2020-05-18, 18:05 | #54 |
Investera rätt känns angeläget för alla men ibland glömmer man det viktigaste. Nämligen att investera i sig själv. Sitt liv,hälsa, kropp och själ. Det är ju väldigt få personer som när livet ska summeras ångrar att man inte jobbade mer och haft mindre fritidssysselsättning.
Travspel är i min värld en trevlig hobby och sporten lika viktig som spelet. Själv klart är det trevligt att vinna storkovan men inte fasen känns det 100 gånger bättre att vinna 100 000:- än vinna 1000:- ? Känslan att hitta vinnarna är viktigast tycker jag. Problem med Överkonsumtion finns ju i alla möjliga former. Alkohol,droger, spel och mat är väl de mest vanliga missbruken och oftast bedöms ju dessa som självförvållade och hamnar långt ner på listan över medmänsklighetens och myndigheters Prioritering av hjälpande åtgärder. Både spel och alkohol tillhanda hålls frikostigt av statliga myndigheter och samtidigt varnas det för att detta är beroende framkallande. Visst är det lite dubbelmoral. |
|
2020-05-18, 20:22 | #55 | |
Citat:
|
||
2020-05-18, 20:48 | #56 |
Nej.JAG tror att när det är meningen att vinna STORT kan du lika gärna vinna på ett litet som stort system. Är det "meningen" du hakar upp dig på?Eller. Nu har jag skrivit att JAG JUST JAG Tror att insatsen i sig inte spelar någon roll.Fattar du nu eller?
|
|
2020-05-18, 20:54 | #57 | |
Citat:
|
||
2020-05-18, 23:16 | #58 | |
Citat:
Varför är just 48 kr rätt insats om inte insatsen spelar någon roll om det är meningen att att du ska vinna stort? Då räcker väl 50 öre lika bra? Jag har helt ärligt ingen aning om hur du kommit fram till det och om det inte är alltför besvärligt får du gärna förklara lite mer.
2020-05-19, 01:17 | #59 | |
Citat:
Bra att du tar tag i saker, red upp ditt liv, häng inte här om du inte klarar av spelandet, se upp så du inte ersätter ett beroende med ett annat.
2020-05-19, 02:52 | #60 | |
Citat:
Gör mina semesterresor, umgås med familj och vänner och lever väldigt gott. Jag kan erkänna att spelet blir lite för mycket, i bland, och då stänger jag ner, men detta gäller då tidsåtgång och jag känner mig fast i en bubbla som inte är sund. Att ta pauser är av yttersta vikt, i bland långa sådana. Detta gör underverk, både för välmående och att jag då kan ta tag i andra ting., samt att koncentrationen och spelet förbättras efter varje period av icke-spelande! Många tycker säkerligen att jag är en "spel-torsk" och beroende och detta är nog sant, i perioder. Men, jag står för detta och jag menar, vad gör detta sämre än att lägga alla penningar på ett dyrare boende och/eller en allt för dyr bil som enkom slukar resurser? Jag har heller inga andra speciella intressen, som kostar pengar då. Självklart gör jag andra ting och nu i sommar hade jag tänkt åka på fotbolls-EM, men Corona kom i vägen. En långresa per år, brukar jag hinna med. Jag jobbar enkom natt och har tre (3) veckolånga perioder, varje månad, så jag har abnormt mycket fritid. Jag lever ändå som en eremit - detta då de flesta av mina vänner och familj har dagjobb. Mitt liv, för närvarande, är riktigt egoistiskt, men det är slikt jag valt leva det. Ett förhållande på 14 år tog nyligen slut och då kan jag sitta och spela hur mycket jag vill. Och, nej - det var inte spelet som gjorde att det tog slut och vi är fortfarande ytterst goda vänner. Det var mer pendlandet mellan olika länder som dödade romantiken... För mig är spelet den största delen utav tjusningen med travsporten, det erkänner jag "glatt", men det finns heller inget bättre än att vara på travet, LIVE och särskilt då storloppsdagar, runt om i landet, och uppleva sporten och spelet i realtid. Lukten, hästarnas lyster, mötena med andra "speltokiga" och nya bekantskaper, spelet, frustrationen, värmningarna, spänningen, målfotona, de allt för dyra inträdena, korven och hamburgarna som smakar papp, men ändå slinker ner. Alla förbannelser man gett både kuskar och banpersonal, samt sig själv när man bytt ut den ena (vinnande kusen mot en galopperande) kanonvärmningen mot en häst som är av på mitten. Förbannelser över alla omstarter och idiotstyrningar. Svettningarna i kön för att hinna fram för att lägga sina spel när tant Agda och farbror Sven, +70, står framför i kön och gör så att man missar spelstopp. Allt detta gör att travsporten, särskilt på plats, gör att man fortsätter och fastnade från första början. Bara ÄLSKAR detta!!! Elitloppet är självklart en stående resa, nästan varje år. Så även Årjängs Stora Pris och Kriteriet. Axevallas trippeltrav en annan storhet. Sprintermästarhelgen och Derbyt inte att förglömma. Ja, jag är nog "spelgalen", men detta är ett eget val och inget jag egentligen ångrar. Finns vissa saker jag dock hade kunnat tänkt mig lägga mer tid på, det kan jag erkänna. Alla har vi olika intressen och de flesta kostar pengar, andra kostar tid... Till syvende och sist så handlar allt om personliga val och om man klarar av pressen som investerade penningar och tid tar i anspråk. Inget kommer utan ett pris och detta gäller ALLA intressen och hobbys! Detta kan låta som en dåres försvarstal och låt så vara - jag trivs och står för mina val i livet. Lägg era penningar på vad ni vill och skit i vad andra gör med sina. Du kan aldrig ändå förändra andra människors val om de inte vill förändra detta själv. Att moralisera är enkom att sätta sig på höga hästar (pun intended) och det är väldigt lätt att falla av... Spela eller inte spela, detta är frågan...
|