Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-05-15, 23:29   #16

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4761
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Klart det finns personer som är vinnande på spel. Sen är det oftast en dålig timlön och det sliter enormt på psyket - åtminstone hos många jag känner inklusive mig själv när du i stort inte gör annat än analyserar odds och sådant.

Men den stora massan kommer förlora pengar men det gör även de som går på bio och köper popcorn.
Sliter hårt på psyketDet sämta argument jag någonsin hört. Räknar du timlön bör du nog vara bankrupt snart.

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2020-05-16 klockan 11:07.
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 07:59   #17

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Ni som spelar varje dag (typ nästan alla på detta forum) för stora pengar,har ni ärvt eller han ni pengar i kassan.Jag fattar inte hur ni vecka efter vecka förlorar men ändå spelar ni?
Varför har du så lite pengar att du inte kan spela mer?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10)
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 09:26   #18

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 1262
Standard

Citat:
Ni som spelar varje dag (typ nästan alla på detta forum) för stora pengar,har ni ärvt eller han ni pengar i kassan.Jag fattar inte hur ni vecka efter vecka förlorar men ändå spelar ni?
Det är det du inte gör som stressar dig!
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 09:45   #19

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Du är nog mer lustig btw är det fel att spela 48k?
För de allra flesta är det mer sunt att spela 48kr än 48k, men samtidigt är det riktigt svårt att i längden vinna något med väldigt låga insatser på komplexa skicklighetsspel.
Gammal 2020-05-16, 11:07   #20

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 232

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Sliter hårt på psyketDet sämta argument jag någonsin hört. Räknar du timlön bör du nog vara bankrupt snart.
Vad menar du med sämsta argument du någonsin hört? Jag vet inte riktigt vad du menar att min åsikt är i det hela men börjar traggla om mina argument? Jag berättade hur något är bara rakt upp och ner. Jag har haft perioder i mitt liv t ex där jag spenderade åtminstone 15 timmar om dygnet med att analysera odds och spelade på massvis med objekt. Jag känner ett flertal pokerspelare som levt på sitt spelande. Jag vet hur det tär på psyket att leva i en sådan liten värld för ett visst antal människor. Det tär enormt på psyket efter en längre tid.

Med en timlön borde man inte bli bankrutt. Vet inte hur du tänkte nu! Tänkte kanske bara lite fel?

Har du själv hållit på med något där du lägger 15 timmar om dygnet på något specifikt och kört det i ett halvår? Jag tror inte du vet vad du snackar om utan kastar floskler omkring dig som andra spottar!

Vad är din poäng med tråden?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 11:19   #21
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 3443
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
För de allra flesta är det mer sunt att spela 48kr än 48k, men samtidigt är det riktigt svårt att i längden vinna något med väldigt låga insatser på komplexa skicklighetsspel.
Det är även riktigt svårt att i längden vinna med väldigt höga insatser på komplexa skicklighetsspel.
GGS är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 11:48   #22

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Det är även riktigt svårt att i längden vinna med väldigt höga insatser på komplexa skicklighetsspel.
Oh ja, särskilt om det ofta blir favoritbetonade omgångar. Räknade lite på det där en gång, och runt en tiondel av medianutdelningen som insats är på travets streckspel rätt optimalt om man vill vara med och hugga på de höga utdelningarna utan att backa allt för mycket när det är enkla utdelningar eller man spikar fel.
Gammal 2020-05-16, 12:30   #23

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Oh ja, särskilt om det ofta blir favoritbetonade omgångar. Räknade lite på det där en gång, och runt en tiondel av medianutdelningen som insats är på travets streckspel rätt optimalt om man vill vara med och hugga på de höga utdelningarna utan att backa allt för mycket när det är enkla utdelningar eller man spikar fel.
10% på medianen, vad blir det i kronor på
V4, V5, V6, GS7, V75 och V86?

Mvh Uffe
Gammal 2020-05-16, 14:15   #24

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
10% på medianen, vad blir det i kronor på
V4, V5, V6, GS7, V75 och V86?

Mvh Uffe
V86 5900kr
V75 4000kr
V64 850kr
V65 1200kr
V5 525kr
V4 200kr

Saknar data för GS75
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 21:39   #25

Melanders avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Vad menar du med sämsta argument du någonsin hört? Jag vet inte riktigt vad du menar att min åsikt är i det hela men börjar traggla om mina argument? Jag berättade hur något är bara rakt upp och ner. Jag har haft perioder i mitt liv t ex där jag spenderade åtminstone 15 timmar om dygnet med att analysera odds och spelade på massvis med objekt. Jag känner ett flertal pokerspelare som levt på sitt spelande. Jag vet hur det tär på psyket att leva i en sådan liten värld för ett visst antal människor. Det tär enormt på psyket efter en längre tid.

Med en timlön borde man inte bli bankrutt. Vet inte hur du tänkte nu! Tänkte kanske bara lite fel?

Har du själv hållit på med något där du lägger 15 timmar om dygnet på något specifikt och kört det i ett halvår? Jag tror inte du vet vad du snackar om utan kastar floskler omkring dig som andra spottar!

Vad är din poäng med tråden?
Som jag skrev i mitt första inlägg::::Ni som spelar varje dag (typ nästan alla på detta forum) för stora pengar,har ni ärvt eller han ni pengar i kassan.Jag fattar inte hur ni vecka efter vecka förlorar men ändå spelar ni?

Vad är problemet att förstå detta?
Gammal 2020-05-16, 21:56   #26

Standard

Citat:
Som jag skrev i mitt första inlägg::::Ni som spelar varje dag (typ nästan alla på detta forum) för stora pengar,har ni ärvt eller han ni pengar i kassan.Jag fattar inte hur ni vecka efter vecka förlorar men ändå spelar ni?

Och du har fått flera svar. De flesta har en månatlig inkomst. En del köper sommarstuga, andra spelar för nöjes skull. Det finns de som går plus på spel dessutom även om de är få - möjligen fler på detta forum än genomsnitt i landet.

Själv spelar jag inte varje dag och inte för så stora summor i nuläget. Som mest omsatte jag väl 100 000 i månaden men då var spel det enda jag sysslade med och det är egentligen små summor mot vad man behöver omsätta för att kunna leva på spel. Minst en halv miljon behöver man omsätta med en hyfsat bra roi.

En del på forumet har säkert vunnit en större summa och av den anledningen ökat sina insatser.

När jag var ung, runt 14-17 så spelade jag för kanske 500 om dagen åtminstone. Men jag vann mycket på den tiden också och att åka till Jägersro och förlora 3-4000 kronor var för mig då inget konstigt. Var jag fick pengar från? Dels vann jag men annars sponsrade min far mig med en del då han vann en del fina belopp.

Testa själv att börja med ett kapital i dag på 10 000 och spela på förväntade värdespel. Då kan du enkelt lägga 500 kronor per spel om du inte har få-oflyt. Men du får hålla dig på slantsinglingar då. Det går att bygga rulle om man har lite koll. Men det krävs mycket. Det är skillnad på 1.82 i odds och 1.94 och det är skillnad mellan att vara vinnande eller förlorande i längden.

Många större insatser på streckspelen i trådarna är ju andelsspel och vad jag ser är det endast ett fåtal som spelar stora summor själva. Och har du en rulle på 50 000 (vilket är lite) så är 1000 vinnare inte så mycket etc. (beroende på vinstchanser).

I dag fanns det ju ett flertal bra spel tycker jag personligen!

Det jag undrade dock var varför du attackerade mig förra gången jag gav ett svar?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2020-05-16, 21:56   #27

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17856
Standard

Citat:

Jag fattar inte folk som röker vecka ut och vecka in...De är ju inte direkt så att dom vinner på det, varken ekonomiskt eller fyskiskt. Men ställer jag frågan till alla jag ser röker? Nej, det är väl deras val att enligt mig förstöra för sig själva.

Så varför ditt stora engagemang i hur folk mycket folk spelar? Stör det dig att folk spelar för mycket (enligt dig) så kanske inte detta är rätt forum att hänga på....

Till din fråga, jag har inte ärvt några pengar inte heller tagit några lån för att spela...Men just nu har jag stängt av mig en månad från ATG dels för att spelen i sig gick dåligt och jag har köpt lite andra saker senaste tiden vilket gjort att pengar till spelet inte finns i samma utstreckning.

#feedthetroll
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 22:04   #28

Reg.datum: sep 2015
Sharp$: 1273
Standard

Citat:
V86 5900kr
V75 4000kr
V64 850kr
V65 1200kr
V5 525kr
V4 200kr

Saknar data för GS75
Skulle medianen på V86 vara 59000?!
addictedtoraw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 22:05   #29

Melanders avatar

Standard

Jag själv spelade för mycket så allt höll på gå överstyr.De som säger att spela på trav är lugnt du kan inte spela bort mycket pengar på hästar SÅ JÄVLA FETFEL,vet inte vad dom pratar om.Jag inser nu att om jag ska vinna"stora" pengar så vinner jag säkert på ett 48kr/system Typ sömmerska
Gammal 2020-05-16, 22:30   #30

Standard

Citat:
Jag själv spelade för mycket så allt höll på gå överstyr.De som säger att spela på trav är lugnt du kan inte spela bort mycket pengar på hästar SÅ JÄVLA FETFEL,vet inte vad dom pratar om.Jag inser nu att om jag ska vinna"stora" pengar så vinner jag säkert på ett 48kr/system Typ sömmerska
Ja, det finns säkert ett antal på dessa sidor som spelar så det går överstyr. Det är lätt att spel blir ett beroende! Klart det går att spela bort enorma summor på allt spel i stort sett. Speciellt om man tiltar etc!

Svara

td