Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-05-16, 12:19   #61

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Naturligtvis.

Måste sluta med att börja lördagarna med en sjuttiofemma hembränt...

Varför starta i V75 från ett femtespår över kort distans om man ska backa sig sist...?

Nej, nej för faan - här slutas inte med något av livets nödtorft. Vad fasiken, skall du sluta andas, också?!

Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 12:25   #62

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Fråga till er vana systemkonstruktörer och reducerade:
Jag vill göra ett reducerat där t.ex:
- En ensam A-häst i avd 1. Alla övriga är med på ramen och är B eller C
- Om A-hästen vinner så har jag hyfsat bra garderat i av 2,3,4
- Om A-hästen inte vinner så behöver någon/några A-hästar i övriga lopp vinna.
- Men jag vill inte att det ska bli tvingade att alla A-hästar i avd 2,3,4 vinner om den i första bommar. Det går alltså inte att köra "1 av 2" för avd 1/2, 1/3, 1/4.
- Det går ju inte heller att köra t.ex. 2 av 4 A för då blir alla A-hästarna lika mkt viktade.

Hur löser jag detta?
Spika den där i första rakt av istället. Så sitter du med ett reservsystem med gaddning om det blir omstart.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 12:28   #63

Staketkuskens avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2977
Standard

Jag tycker inte Henriette är tillräckligt tuff som driver för att vinna med Secret Mission just nu. Jag kanske får äta upp det, men spikade henne med samma häst nyligen och ... jag minns inte exakt ... men det var avvaktade och inget tryck i styrningen.

Inte jätte-pk nu men det finns inte många kvinnor som riktigt vågar hela vägen. Hanna Olofsson är rätt tuff och Emilia Leo, men där bakom... Väldigt svårt att se, och väldigt sällan man gör det, tjejer trycka till ordentligt med sina hästar.

Samma i går på Bollnäs. Osterling med Jeppas Picasso, var väl ny vagn och barfota runt om från toppspår. Halvdan satsning ut, fick backa, blev hängande i tredje, sen ner och fast bakom ekipage på upploppet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiritus (+1)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 12:35   #64

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 669
Standard

Citat:
- Men jag vill inte att det ska bli tvingade att alla A-hästar i avd 2,3,4 vinner om den i första bommar. Det går alltså inte att köra "1 av 2" för avd 1/2, 1/3, 1/4.
- Det går ju inte heller att köra t.ex. 2 av 4 A för då blir alla A-hästarna lika mkt viktade.

Hur löser jag detta?

Vad har du för reduceringsprogram?
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 12:37   #65

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 2736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Jag tycker inte Henriette är tillräckligt tuff som driver för att vinna med Secret Mission just nu. Jag kanske får äta upp det, men spikade henne med samma häst nyligen och ... jag minns inte exakt ... men det var avvaktade och inget tryck i styrningen.

Inte jätte-pk nu men det finns inte många kvinnor som riktigt vågar hela vägen. Hanna Olofsson är rätt tuff och Emilia Leo, men där bakom... Väldigt svårt att se, och väldigt sällan man gör det, tjejer trycka till ordentligt med sina hästar.

Samma i går på Bollnäs. Osterling med Jeppas Picasso, var väl ny vagn och barfota runt om från toppspår. Halvdan satsning ut, fick backa, blev hängande i tredje, sen ner och fast bakom ekipage på upploppet.
Håller nog inte med om Henriette. En av anledningarna att S.M är en favorithäst är att sjuan satt denna omgång i fjol, då körde hon minsann resolut vill jag minnas. Då var hästen också i form, mer tveksamt nu. Tycker hon kör tufft när hon har att köra med. Detta loppet blev ju nästan svårare efter strykningarna men nog borde Religous ta spets? Spik eller många, blir det körning så finns det ju bra bakspårshästar med också....knepigt.
Påminner om att Sandsjöns Enzo också vann i denna omgång i fjol, kommer nog med på ren vidskeplighet vid gardering.
flaquelg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 12:42   #66

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Standard

Citat:

Hur löser jag detta?
Tänk rätt.

I Joker står min privata insatsprocent, då ser jag hur "viktade".

Mvh Uffe
Gammal 2020-05-16, 12:43   #67

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 366
Standard

Tycker de yngre bra kuskarna är bra på sina hemmabanor och mot lättare motstånd. Om de är bland de 3 första rankade kuskarna i loppet och de har en duglig häst så streckar jag dem gärna. På V75 så tar jag inte med dem så länge det inte är ett lärlings/unhdomslopp. Lite som med tränarstyrda ekipage som inte är Bergh, Untersteiner, Lugauer eller Westholm.
V86 är annorlunda för klassen är ofta ojämn.
BACKMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 12:45   #68

Stekels avatar

Standard

Om man ser tjejerna som kollektiv mot grabbarna som kollektiv så är nog grabbarna fegare ändå. Tänk vad många hundra gubbar det finns som kör. Och så få som är tuffa när det gäller att köra till och/eller försvara sig. Utgångspunkten man har att tjejerna ska vara lite mesigare som gör att man får lite selektivt minne där tror jag. Och att tjejerna kör lite tuffare istället just för att det inte ska bli fokus på att de är mesiga.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abborre (+5)
Gammal 2020-05-16, 12:48   #69

Sharp$: 7752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Om man ser tjejerna som kollektiv mot grabbarna som kollektiv så är nog grabbarna fegare ändå. Tänk vad många hundra gubbar det finns som kör. Och så få som är tuffa när det gäller att köra till och/eller försvara sig. Utgångspunkten man har att tjejerna ska vara lite mesigare som gör att man får lite selektivt minne där tror jag. Och att tjejerna kör lite tuffare istället just för att det inte ska bli fokus på att de är mesiga.
Instämmer till 100%!
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 12:52   #70

Standard

Citat:

En sak jag upptäckte när jag studerade lite statistik från ATG databas är att nästan alla tjejer som kör regelbundet på ATG-tävlingar har betydligt bättre segerstatistik på autostart än på voltstart. Tror bara jag hittat en tjej av de som kör regelbundet som har bättre segerstatistik på voltstart.
Gammal 2020-05-16, 12:54   #71

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:

Hur löser jag detta?
Du kan även förutom att jobba med A-hästar även jobba med Utgångshästar! Beror lite på vilket reduceringsprogram du jobbar med. Du kan t ex köra U-häst på den i första mot den i andra, samt den i första mot den i tredje osv. Sen ställa krav att en av U-hästarna måste vinna och att ett av dessa (tre eller fler U-krav) måste sitta.

Borde väl bli rätt om jag nu tänker rätt utan att ha det framför mig!

AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 12:55   #72

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
En sak jag upptäckte när jag studerade lite statistik från ATG databas är att nästan alla tjejer som kör regelbundet på ATG-tävlingar har betydligt bättre segerstatistik på autostart än på voltstart. Tror bara jag hittat en tjej av de som kör regelbundet som har bättre segerstatistik på voltstart.
Oväntat fynd måste jag säga! Undrar vad det beror på. Räknade du bara trav då eller även monté?

Gammal 2020-05-16, 12:58   #73

Standard

Citat:
Oväntat fynd måste jag säga! Undrar vad det beror på. Räknade du bara trav då eller även monté?
Bara travlopp. Ej monté.
Gammal 2020-05-16, 13:10   #74
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5228
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av flaquelg Visa inlägg
Håller nog inte med om Henriette. En av anledningarna att S.M är en favorithäst är att sjuan satt denna omgång i fjol, då körde hon minsann resolut vill jag minnas. Då var hästen också i form, mer tveksamt nu. Tycker hon kör tufft när hon har att köra med. Detta loppet blev ju nästan svårare efter strykningarna men nog borde Religous ta spets? Spik eller många, blir det körning så finns det ju bra bakspårshästar med också....knepigt.
Påminner om att Sandsjöns Enzo också vann i denna omgång i fjol, kommer nog med på ren vidskeplighet vid gardering.
Mika laddar inte med Religious.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 13:21   #75

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 366
Standard

Alla kuskar är dåliga på Voltstart utom Erik, Björn Örjan och PU. De andra får till det ibland och en del är usla på det som t ex Flemming.
BACKMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td