Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-05-11, 15:06   #1

Reg.datum: aug 2018
Sharp$: 5514
Standard

V75 Mantorp 16/5

Lite tankar inför Mantorp:

AVDELNING 1

Royal T.N. bör ha god chans om Skoglund prickar rätt i volten och kanske kan ekipaget nå hela vägen till front? Annars många om budet.

AVDELNING 2

Vincero’ Gar är högkapabel och har gjort det bra på Vincennes i vinter mot tuffa hästar. Annan uppgift nu och han kan vara ganska hetsig av sig, varför innerspåret kanske inte är optimalt när det kommer laddas utifrån. Goop upp är ett stort plus men det är vissa frågetecken kring form och spår, varför gardering känns befogad.

Religious stred tappert mot Very Kronos senast och Mika Forss kommer ladda. Lyckas han trycka sig förbi Maze Runner kan det bära till spets och då får konkurrenterna vara bra.

Körning gynnar Hill Street som Örjan söker position med. Redéns stall går som tåget och Örjan har måttat in några V7-vinnare genom åren.

AVDELNING 3

Ecurie D. mot Power, båda från bakspår, vem vinner? Svårt att säga, men Hamres häst är ett riktigt stjärnämne som det till- och med talas om Elitloppet med. Det säger en hel del, men Power gick ett starkt lopp i Kungapokalen och har spår innanför.

Troligtvis vinner någon av dessa, men Armour As ska inte nonchaleras från ett bättre läge än konkurrenterna. Riordan har höga tankar om den här pållen och har pratat om Criterium Continental.

AVDELNING 4

Karamel Hill står bra inne och Goop brukar hitta rätt från springspåren. Lillgoopen kanske kan hitta till spets och hästen har farten och styrkan att bita ifrån sig länge.

40-hästarna är dock tuffa och samtliga tre bör streckas, där jag tror mest på Vikens Fingerprint som är en riktigt tuff dam.

AVDELNING 5

Västerbo Pokerface är tillbaka på banan efter lång frånvaro men får väl tufft att vinna trots hög grundkapacitet. Det verkar som att Mr Marvelous blir hårt betrodd men jag vet inte riktigt varför, tycker inte den är så mycket bättre än övriga. Vitro Diablo har spår innanför och duger en bit, men mest intressant är väl Fire Of Noa med BG (återigen...).

AVDELNING 6

Chief Orlando till spets och sedan lär väl inte jättemycket hända såvida Bergharn inte får hjärnsläpp och tokkör med Mindyourvalue.

AVDELNING 7

Zap di Girifalco vore förstahästen om jag visste att han skulle hålla upp ledningen, men med snabba hästar utanför från bra spår överlåter jag tipsettan. Den går istället till läckra Staro McMillan som är en riktigt fin typ, vilken tål att gå en rejäl långsida. Där bakom streckas Thriller N.P.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
exlee (+5), SO (+7), Fulsprit (+5)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-11, 15:36   #2

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 3127
Standard

Avd1: Får Fleming till styrningen med EMOJI så tror jag att det inte ens blir hårt i mål. Men man vet aldrig med Danskens styrningar
Yankee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-11, 16:55   #3

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 366
Standard

i 6:e så hade jag 5 Mindyourvalue Berghans häst redan som första rankad. Nu kommer han ut i Lördag hela veckan och säger att den ska till elitloppet. Spik så in i helvete-galopp emot för det är en riktig fegis och Bergh är begeistrad över publikfria banor med den.
BACKMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-11, 17:14   #4

Sharp$: 15183
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BACKMAN Visa inlägg
i 6:e så hade jag 5 Mindyourvalue Berghans häst redan som första rankad. Nu kommer han ut i Lördag hela veckan och säger att den ska till elitloppet. Spik så in i helvete-galopp emot för det är en riktig fegis och Bergh är begeistrad över publikfria banor med den.
Ja Bergharn myser när han kan röra om i mediagrytan och komma med lite kontroversiella uttalande. Och visst har hästen kapacitet att deltaga i elitloppet om formen sitter men frågan är om psyket pallar på hästen som är väldigt speciell.
Finns väl ett antal tveksamma deltagare i årets upplaga som behöver några vassa sista minuten hästar nu när internationella inslag saknas.
Ingen höjdar kvalitet på årets startfält.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-05-11 klockan 18:42.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-14, 11:54   #5

Reg.datum: aug 2018
Sharp$: 5514
Standard

Efter lite mer noggrann badkarskörning är dessa mina bud.

SPETSFAVORITER

ROYAL T.N.
MAZE RUNNER
KARAMEL HILL
ARMOUR AS
FIRE OF NOA
CHIEF ORLANDO
FRANKLIN FACE

SPIKBUD

KARAMEL HILL
CHIEF ORLANDO

Båda hästarna lär forceras till ledningen och därifrån blir de sedan svårslagna då det är klassiga individer vi talar om.

FAVORITER I FARA

GAZZA B.R.
VINCERO’ GAR
ZAP DI GIRIFALCO

Samtliga har bra chans från spets, men riskerar alla att bli överflyglade från start och då är det tufft på V75.

SKRÄLLBUD

LET’S GO ERNIE
MELLBY EYE CATCHER

Den förstnämnda kanske kan finna en bra position långt fram i andraspår och då vet vi att han tål att gå tufft sista 700-800. Mellby har Adielsson i sulkyn och springspåret innanför favoriten, varför jag tror att Erik är sugen på att ladda vad som går för spets och släpp till favoriten. Märren är tuff och kan utmana med lucka.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-14, 23:06   #6

muumiins avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 1615

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Bara jag som tror dom peringon sitter i spets efter 300m?
Gammal 2020-05-15, 10:00   #7

Standard

Fredagsfunderingar

1) 2 Emoji. Efter Flemmings uppvisning igår på Åby åker fina 4 åringen upp som första häst. Bra prestation på Åby senast och Icemannen lever upp till sitt nick. Lillgoopen är väl värst emot men bakom känns det rätt avslaget för att vara rikstoto försök.

2) En eller många ? 1 Vincero är väl lite svårbedömd i årets Sverige debut men inget tvekan om hög kapacitet. Visade fina takter för ett år sedan på svenska banor.
Men kanske alla bakom vingen 1-8 samt 12 Stoneisle Ocean kan vara ett roligt garderingsdrag.

3) Grovarbetaren Power mot eleganten Ecurie är en sevärd envig. När två strider kanske en tredje vinner ? Armour As har grym form ! Men det känns väl långsökt.

4) 10 Karamell Hill. Dunderspik.

5) 4 Mr Marvelous och 8 Västerbo Pokerface känns som ett stabilt Tvåhästarslås.

6) 5 Mindyourvalue W.F. Berghans elitloppshäst fixar väl detta om nerverna är under kontroll på hästen. Chief Orlando får nog bekänna färg på distansen trots hysterisk form. Men Orlando Vici gener är ju ett + på distansen.

7) 10 Staro McMillan är en läcker travare som är mycket bra för klassen. Spikförslag.

Tja de var favorit tjötet. Nu gäller det ”bara” att hitta stänkarna ? Hm det lutar verkligen åt favoritparad i min inskränkta värld. Lillgopen har ju hittat kuskformen och det skulle inte förvåna om han sätter en 3-4 favoriter. Kanske smartare att lägga krutet på söndagens Lunden trav istället ?
Lycka till alla speltokar.
Gammal 2020-05-15, 10:02   #8

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Yankee Visa inlägg
Avd1: Får Fleming till styrningen med EMOJI så tror jag att det inte ens blir hårt i mål. Men man vet aldrig med Danskens styrningar
Flemming värmde upp med grymma styrningar på Åby igår
Gammal 2020-05-15, 10:48   #9

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Ställningstagandet mot Chief Orlando känns klockrent, har också Minyourvalue som prel spik. Rikard bör inte få sitta i fred här och han bör heller inte ge sig in i någon holmgång på ovan distans bara veckor före elitloppet. Dock kan ju någon tredje ta hem det.

Bara 177 meters upplopp på Mantorp, jag har svårt att se Staro M bärga segern i sista då det är ett jämnt lopp med ett knippe bra hästar på framspår. Jättebra häst men jag betalar inte för den som hårt betrodd i det här loppet.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 12:54   #10

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg

Fredagsfunderingar

1) 2 Emoji. Efter Flemmings uppvisning igår på Åby åker fina 4 åringen upp som första häst. Bra prestation på Åby senast och Icemannen lever upp till sitt nick. Lillgoopen är väl värst emot men bakom känns det rätt avslaget för att vara rikstoto försök.

2) En eller många ? 1 Vincero är väl lite svårbedömd i årets Sverige debut men inget tvekan om hög kapacitet. Visade fina takter för ett år sedan på svenska banor.
Men kanske alla bakom vingen 1-8 samt 12 Stoneisle Ocean kan vara ett roligt garderingsdrag.

3) Grovarbetaren Power mot eleganten Ecurie är en sevärd envig. När två strider kanske en tredje vinner ? Armour As har grym form ! Men det känns väl långsökt.

4) 10 Karamell Hill. Dunderspik.

5) 4 Mr Marvelous och 8 Västerbo Pokerface känns som ett stabilt Tvåhästarslås.

6) 5 Mindyourvalue W.F. Berghans elitloppshäst fixar väl detta om nerverna är under kontroll på hästen. Chief Orlando får nog bekänna färg på distansen trots hysterisk form. Men Orlando Vici gener är ju ett + på distansen.

7) 10 Staro McMillan är en läcker travare som är mycket bra för klassen. Spikförslag.

Tja de var favorit tjötet. Nu gäller det ”bara” att hitta stänkarna ? Hm det lutar verkligen åt favoritparad i min inskränkta värld. Lillgopen har ju hittat kuskformen och det skulle inte förvåna om han sätter en 3-4 favoriter. Kanske smartare att lägga krutet på söndagens Lunden trav istället ?
Lycka till alla speltokar.

Håller med om det mesta - spikarna kör jag nog på. Lite lurigt med det korta upploppet...

Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 13:28   #11

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Regn imorgon från förmiddagen, verkar upphöra runt första start...Mantorps bana blir snarare hård vid regn, så det lär knappast bli knepiga förhållanden...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 13:29   #12

Sharp$: 366
Standard

Tänkte faktiskt syna Karamellen med lite hästar. Främst de där back (även Berghs 1%).
Mina roliga skrällar är annars mest PUs som har gått och blivit spelvärda igen.
Randemar RD och Vitro Diablo . Han låg ju på gammalt PU sätt i jänkarvagnen i onsdags och styrde hem en vinnare.
BACKMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 13:32   #13

Standard

Ecurie D i Elitloppet, i år? Det har småsnackats kring detta men blir inget av, enligt Frode, men då borde han vara stenklar här... Frode tror på topprestation...
Gammal 2020-05-15, 14:10   #14

Standard

Royal T.N måste ha bra chans, särskilt om banan blir lite tung...
Gammal 2020-05-15, 14:54   #15

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 700
Standard

Dom Perignon struken!
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td