|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-05-13, 10:09 | #16 |
Läste precis om att Oscar Berglund bytt ut Emilia Leo mot Magnus A. Djuse på Shocking Superman idag. Förstår inte varför Oscar tror att Magnus ska lyckas bättre än Emilia, som brukar köra hästen. Så skulle inte jag ha gjort.
|
|
2020-05-13, 10:24 | #17 | |
Citat:
Såg precis denna video med Oscar https://www.youtube.com/watch?v=Okk0u2yEMa0. Där han bland annat förklarar varför han byter kusk. Inget dåligt med Emilia men han verkar ha förhoppningen att ett kuskbyte kan ge en skön injektion. Lite som en fotbollstränare blir kickad för att få lite ny injektion till laget.
2020-05-13, 10:26 | #18 |
Dagens skrik Une Etoile Gar lär väl bli favorit till slut. Har inte startat sedan i november och även om Nurmos sagt att hästen ska gå 08-tid i år så lär han mena under perfekta förhållanden och inte i årsdebuten. Så enkelt är det nog inte, speciellt inte när den möter hästar i bättre form och Next Direction ska köras i ledningen.
|
|
2020-05-13, 10:30 | #19 | |
Citat:
|
||
2020-05-13, 10:43 | #20 |
Känns det inte som ett litet avslag på 1 Milliondollarrhyme? Ja, han vill till Elitloppet, men han är ingen monsturös startraket. Har kollat i arkivet och han har startat helt okej från innerspåret tidigare. En gång till spets, och två gånger fått ge sig från utvändiga. Lägg därtill att han har 0 vinster på 5 försök över korta 1640. Och nu innerspåret där han riskerar att bli fast om de utifrån laddas ordentligt. Enligt Travronden så har Milliondollarrhyme 0 vinster på 3 försök i spets dessutom.
Visst, i kväll är det allt eller inget som gäller, men på något sätt är det ändå upplagt för en enorm besvikelse för Fredrik B Larsson efter kvällens tävlingar. 2 Velvet Gio är väl heller ingen startraket. Han går dock bra i spets och har 7 av 10 vinster därifrån. Jag tror däremot inte att han kommer att kunna ta en längd på 1 Milliondollarrhyme i starten, men jag kan ha fel. Min gissning är att det blir rejäl körning om ledningen i början där 1 Milliondollarrhyme kommer att lyckas hålla ut 2 Velvet Gio. Men sedan kroknar han mot slutet och då kommer 7 Inti Boko där bakom och joggar i mål som etta. Sedan är frågan vad 4 Rose Run Sydney är kapabel till? Eller 6 Evaluate? |
|
2020-05-13, 10:49 | #21 | |
Citat:
Mjo, möjligt. Jag antar att Erik ska köra Attraversiamo i Elitloppet (?) och Oscar vill väl ha en kusk som får köra Superman en gång innan ett eventuellt Elitlopp. Att de även känner varandra väl tror jag också spelar roll i detta fall.
2020-05-13, 10:50 | #22 |
Jo rankar också ner Milliondollar . Är också inne på att Sydney, init boko och evaluate är de som kan vara intressantas.
I det andra så dissar jag supermannen och tror faktiskt att Goopen vill vinna med Vivid Vise för att ge den loppträning . På papperet så ska den vara överlägsen- spik på mitt chanssystem. |
|
2020-05-13, 11:10 | #23 |
I avdelning 3 så lär det startas ruskigt snabbt. Läste att Adrian vill öppna med 1 Billions. 2 Florist ska tydligen vara ganska snabb ut. 4 Philosopher går bra i spets. Men 5 Tiny Rocket är nog den som är snabbast ut. Och sedan är frågan om det blir någon körning eller vem som släpper till vem? Adrian brukar väl aldrig släppa ledningen medvetet, så det kan nog komma att bli körning om det klaffar från innerspåret.
Jag tror framförallt att den snabba starten gynnar 9 Buffon Z.S och 7 Gilmore Trot som kan öppna lite lugnare bakom de spetssugna och istället försöka hitta en bra position i kön och sedan attackera mot slutet. Favoriten 3 Kuyt F Boko är den som är mest svårbedömd där man inte riktigt vet vilka upplägg han gillar. Vann från rygg ledaren på Jägersro i höstas. Fick då luckan på upploppet och spurtade ned dem. Väldigt imponerande. Kanske kan bli något liknande nu? Så min gissning är: 1/5 kör ordentligt om spets efter 500. 2/3/4/7/9 gynnas alla av snabb start. Och sedan handlar resten om positioner. Det kan finnas en risk att favoriten 3 Kuyt F Boko hamnar lite väl långt ned i kön ifall 2 Florist lyckas komma rätt på det och hamnar 2-utv, samtidigt som 7 Gilmore Trot trycker på lite utifrån och hamnar 2/3-utv. Detsamma gäller 4 Philosopher. Jag lär nog ta många här. 1-2-3-4-5-7-9 rent spontant. 6-8 känns mest avslagna, men de kanske kommer med ändå. |
|
2020-05-13, 11:23 | #24 |
Ett litet instick, även om många går på stallkamraten Hell Bent For Am.
På ATG.se lyser det väldigt rött på 9 Fire N'Fury i V86-4. Enligt nuvarande information är den anmäld att gå barfota runt om och med jänkarvagn. Men i Travronden ger Stefan Melander ett annat besked. – Jag har inte planerat några ändringar - skor runt om, vanlig vagn och öppet huvudlag." "Tarzan" tror inte heller att Fire N'Fury har någon chans mot stallkamraten. – Det är klasskillnad på dessa två för dagen, men det är möjligt att Fire N'fury kan komma ikapp på sikt, men för dagen så blir det svårt att slå Hell Bent For Am. |
|
2020-05-13, 11:35 | #25 |
Avdelning 4 känns tokstängt på 1-4-6-8.
1 Hindy Heikant kan laddas mot spets (och kanske slut om hon når dit). 4 Sobel Jasmin andrahandsfavorit att komma till spets där hon har 6 av 8 vinster. 8 Virgin Maiden är bästa hästen över distansen – och kan gynnas av en snabbare öppning från de på innerspår eftersom hon själv öppnar från bricka 8. Säkerhetsstrecket är 6 Prapai R. som kanske främst går bättre på 2140 än på 1640, men kan komma med då hon är hyggligt segervan och har hygglig form + BFRO. |
|
2020-05-13, 11:45 | #26 |
|
|
2020-05-13, 12:20 | #27 | |
Citat:
När man kikar närmare på Prapai R, så ser det inte lysande ut då det gäller sprint. Av det man ser så har det blitt galopper. Kan såklart vara tillfälligheter |
||
2020-05-13, 12:23 | #28 |
Hästens ägare är den som sponsrar Magnus. Därför + att Magnus o Oscar är kompisar föll valet på just honom när man nu ville prova någon annan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shooter (+10) |
|
2020-05-13, 12:36 | #29 |
Jag har ändå Leo och Magnus A Djuse ( den bästa Djusen) som likbördiga kuskar. Tror det gör 0 skillnad för Supermannen som får bli bättre senare i år.
|
|
|