|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-05-10, 13:56 | #1 |
V86 13/5 Valla-Jägersro
Vi får väl börja med det lätta
Avd1: Borde räcka långt med BURNING MAN och möjligen CHABLIS D.K. Avd4: Klart vettig chans för HELL BENT FOR AM, men skriket från sist NATORP BO blir väl väl möjligen lite bortglömd denna gång. Avd6: Tror man kommer långt med UNE ETOILE GAR och VIVID WISE AS. Bara fem avdleningar kvar att lösa då |
|
2020-05-10, 14:04 | #2 |
Avd2: ATTRAVERSIAMO lär väl bli klar favorit, men denna kommer jag att syna. Dock möjlig utgång med alla utom SOBEL CONWAY bakom.
Senast redigerad av Yankee den 2020-05-10 klockan 14:06. |
|
2020-05-10, 15:43 | #3 |
Tror också det är helstängt med två streck i första, med bara 10 kusar till start och en proposition som inte talar för första volten direkt.
Både Attra och Elian klara för Elitloppet redan = vinstchanserna här sjunker som en sten. Och detsamma med Vivid i andra försöket. Där känns det spontant som att biljett-jägarna Next Direction och Une Etoile Gar gör upp om det. Spontant kommer jag nog ta omtag på Quattro Töll i sjunde, spets och slut denna gång!
2020-05-10, 15:58 | #4 |
Tar sig Quattro verkligen förbi Procolate?
|
|
2020-05-10, 15:59 | #5 |
Avd2: Milliondollar kanske kan tänkas hålla upp innern?
Mycket intressant i så fall |
|
2020-05-10, 16:13 | #6 |
Utöver det som har sagts så har treåringarna ett par uttagningslopp där de tre främsta går vidare.
|
|
2020-05-10, 17:25 | #7 |
prepare lopp för dom som är klara för elitloppet.
2020-05-10, 18:07 | #8 |
I 8:e är nmr 7 Hawkcliff väldigt intressant. Bra häst i grunden , första barfota på en Nurmo häst. HannuT i jollen. Spår 7 är väl inte optimalt men när värsta motbudet är Racing Ribb så ska det nog gå endå. Goop har en där med men hans stallform är ju usel.
|
|
2020-05-10, 18:21 | #9 |
Vid första synen fastnar ögonen på GLADIATEUR i avd8.
Värmde väldigt bra på valla sist. |
|
2020-05-10, 19:14 | #10 |
1.A10-6-9
2. 3. 4.3-5 5. 6.1-4-5 7.A2-1-5-6 8. Med 1 till 2 A har vi här offrat hela 9 kr och har klart vettig chans till fyra rätt Senast redigerad av Yankee den 2020-05-10 klockan 19:23. |
|
2020-05-10, 21:43 | #11 |
Det ser väldigt favoritbetonat ut, men här är en kort tankegång.
AVDELNING 1 Burning Man är hästen i gänget och det lär inte bli några större trafikproblem i det här fältet. Det här bör han vinna oavsett position, då han har både styrka och fart som räcker långt här. Spikbud. AVDELNING 2 Det kommer laddas utifrån så vi får väl se om Fredrik B Larsson lyckas få tillräcklig snurr på Milliondollarrhyme från start, för lyckas han inte hålla upp ledningen kan det bli knivigt. Velvet Gio står nog redo för en riktigt stark prestation och Attraversiamo är en klasshäst. Elian Web känns kall från spår åtta och resten kan nog hälsa hem. AVDELNING 3 Kuyt F.Boko är nog den bästa hästen i fältet, men Adrian är segersugen med Billions och kommer göra vad han kan för att hålla upp ledningen. Bakom dessa kan det vara värt att strecka Buffon Z.S. som fick en nyttig genomkörare mot äldre hästar senast och kom i mål på en 13-tid. Bike nu och Riordan har bra snurr på stallet. AVDELNING 4 Han blir ju omgångens största favorit, men vem ska plocka ned Hell Bent For Am utvändigt? Jag hittar ingen iallafall, speciellt inte när Örjan får bestämma tempot på Solvalla. AVDELNING 5 Hindy Heikant bör ha goda chanser att vinna det här loppet om hon bara hittar ut i andraspår. För trots att hon är snabb ut tror jag att hon blir överflyglad då både Blackbird D.K., Sobel Jasmine, Vores Wozniacki och Prapai R. är riktigt snabba ut från bra spår. Untersteiners är väl värst emot om den hittar till ledningen, det är en ganska kapabel märr. AVDELNING 6 De får nog heta vad de vill här, för Vivid Wise As är en ren och skär kanon. Next Direction har spetsläge och är bra, Sorbet håller än och firma Redén/Örjan är starka papper, samt Une Etoile Gar som vi inte har sett botten i. Men för Nurmos sto är det en annan uppgift nu, hon ska besegra en 08-travare som rundar franska eliten i spåren på Vincennes. Det som talar emot är ju att hästen redan är klar och även om stallet aviserar att det är en ordentlig genomkörare att vänta är det inget jag litar på fullt ut. Får se hur snacket går närmare start så jag får rätta känslan. AVDELNING 7 Innovation Love är den bästa hästen i fältet och lägga iväg bakom bilen kan han. Jag tror att han kan pressa sig till ledningen och då lägger han knappast det här. Det finns dock ekipage invändigt som kan tänkas villa ställa till det för favoriten initialt och då kan det bli jobbigare, men han kan vinna även från dödens. AVDELNING 8 Alone blir favorit och det är väl befogat. Hästen är riktigt bra och Pasi låter uppåt inför uppgiften. Får han lifta med i ryggar har han en riktigt stark avslutning tillgodo. Men det saknas inte motstånd då Hawk Cliff, Västerbo Grosbois och J.H.Mannerheim duger fullgott. Racing Ribb och Ribaude plockas med vid ytterligare gardering. |
|
2020-05-11, 09:07 | #12 |
Alltså, om man bara ögnar igenom avdelning 6 så ska ju den vara tokstängd på Vivid Wise As som är den tveklöst bästa hästen i mitt tycke. Men VWA är redan klar för Elitloppet och frågan är om man kommer att köra för det här? Kanske, kanske inte. En vanlig dag spikar man, eller låser med Une Etoile Gar, men här jag tror att man måste gardera med ett par streck för att vara på den säkra sidan. Den ska givetvis med förstås, men det luktar preparé hela vägen till Vincennes.
Edit: Det ska bli jävligt kul att se vad 5 Tiny Rocket kan göra i avdelning 3. Han står jävligt tufft inne i loppet, men visade senast att han är ruskigt startsnabb och han kanske kan hålla upp ledningen trots allt? Jag missar inte att strecka den, men måste förstås vänta in mer information kring hur de tänkt köra. Senast redigerad av fweewea den 2020-05-11 klockan 09:11. |
|
2020-05-12, 23:26 | #13 |
V86 - uppsnack
Startar upp!
Imorgon kör jag andel och det är tisdag kväll redan 11 andelar sålda (100 kr). Det kommer att bli ett ganska stort system med andra ord vilket känns kanon för imorgon har jag feeling! Min bank imorgon är 4 Une Etoile Gar som är andrahandare. Förstår inte riktigt varför 5 Vivid Wise As är favorit? Den är ju redan klar för Elitloppet precis som några andra överstreckade. Lär inte tömmas mot toppade motbud som kommer kriga som fan för en biljett! Eftersom Nurmos tar ut den i det här loppet kan ni ge er fan på att det är vässat. Vad hästen kan vet vi alla. Nurmos hästar brukar gå bra direkt och rapporterna skvallrar om toppjobb inför detta! Bra lottning och räkna med att den här kommer flyga lågt!! Under 1.10! Det tror jag! DAGENS BÄSTA SPIK!! Helgarderingen klipper jag i tredje avdelningen. Treåringar under utveckling. Holländaren är en kanon men även här kan det vara tal om prepare inför Elitloppshelgen där jag tror att man misstänker att dom franska treåringarna inte kommer? En favorit som skall fällas och det är VIDÖPPET bakom! Låset kommer direkt! Om ingen anmärkningsvärd info dyker upp under onsdagen så låser jag på 10 Burning Man som såklart ska vara favorit. Men i skrivande stund är den superstor! Det kan bli tufft att ta 20 på 6 Chablis D.K. som tidigt lär ta över spets! Det blir en mycket sevärd duell mellan dom! Om dom kör för hårt mot varande...? Då gör man bäst i att ta med 2 Palais Bourbon (1%) och 9 Panamera (9%)... Skrällarna - singelprocentarna hittar jag i följande ekipage... I andra avdelningen tror jag en del på 2 Velvet Gio som kommer ge det en chans! Hästen är blytung och har äntligen ett vettigt spår! Se upp! I fjärde avdelningen är "mörkningen" nu i extremt soljus! 70% på Hell Bent For Am är för mycket! Visst har den jättechans men 5 Natorp Bo som blev uppskriven och inte gav det en chans från start sist? Jag har en liten teori om att Kim trodde det var "klart", körde safe och räknade med att vinkas fram till spets... OM Kim laddar stenhårt så tror jag man kan nypa piken och då ska den synas! OM det är det scenario jag tror och det blir körning (eller kör Örjan lugnt och siktar på Elitloppsprischecken?) då kliver 9 Fire N Fury in i matchen! Det lyser rött runt om och den amerikanska vagnen är anmäld. MAXAD! Se upp! För båda. Jag tar tre streck! I sista loppet chansspikar jag eller helgarderar! Omgångens bästa värde efter nämnd spik anser jag hitta i 3 Gladiateur. En häst som avslutade strax under 1.10 sista 500 sist bakom två för klassen kanoner i toppform! Inget att skämmas för. Rapporterna då gick i dur och nu blir den bortglömd. Fint läge på start och den här jäveln blir oerhört jobbig att ta ner för dom på tillägg! Tro mig! Dom på start slår han!! 4% just nu - SKYNDA FYNDA!!! Oerhört bra feeling för omgången men det hinner hända massor innan inlämning. Imorgon ska 8 rätt in!! Jag är taggad, lycka till och tugga på nu så hittar vi dragen! Senast redigerad av SistaStallskriket den 2020-05-12 klockan 23:27. |
|
2020-05-13, 09:25 | #14 |
Jägersvinnare Chablis D.K. Tuff häst med vinnarskalle. Kanske håller undan i tvåhästarsloppet ? Philospher. Ger favoriten en match. Ingves har kuskform och Norberg är en gammal gedigen hästkarl. Zanzibar Effe. Här vankas det nog överpace från start men Italienaren gillar distansen kan vinna med lite flyt i starten. Neelix. Spetsläge och behagligt motstånd. Vinner felfri. |
|
|