|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-05-03, 22:30 | #1 |
V86 – Bergsåker/Solvalla (onsdag 6/5, 20.30)
Dags för ny V86. Öppnar upp tråden för lite tidiga diskussioner.
|
|
2020-05-04, 00:55 | #2 |
Kul med Hail Mary! Möter bättre och bättre djur hela tiden men lär ju vinna detta med, otroligt bra häst.. Tycker en del av loppen ser jämna ut så Mary lär bli mångas spik i sista avd då strecken är slut.. Frågan är om det är värt att försöka fälla? 3 och 5 ligger ju närmast till tycker jag...
Avd 2 orkade jag inte ens läsa klart vilka som starta då 3 av de 6 första var Global-hästar... hur ska man kunna hålla isär dem allihop? Måste det inte finnas ngn slags begränsning på hur många hästar som kan heta Global samtidigt? :P
2020-05-04, 06:32 | #3 |
Jag tycker Melanders två hästar är intressanta. speciellt 9 Rally Hans... (ingen stjärna direkt)
men gjorde ett bra lopp sist mot tufft motstånd och verkar ha tänt till på barfota balansen och som sitter i rygg på startsnabbe 1 Gulfstream AM... och med 12,4am har han den näst snabbaste tiden i fältet bakom 5 Ubiquerian Face med 12,2am som kanske behöver nåt till lopp i kroppen ? och nu med ett smygspår denna gång istället för bricka 7. Kommer testa fälla nu när det finns bra motbud och två Melander hästar med och Björn kör igen istället för RNS. Nån gång kommer torsken för 4 Hail Mary (som för övrigt är en riktig stjärna) men den kommer för alla stjärnor med ett staket i raden förr eller senare. 4 Hail Mary har man nog inte sett botten i än men nu är det tufft och nu finns en Conrad L med som ska köra i spets om han nu kommer dit men han laddar väl vad som går och det kan ju bli utdragen körning som gynnar Bergh men troligtvis kör inte 5 Ubiquerian Face mot Conrads om Adrian ska få fortsätta leka med Marc... eller så gör han det. Oavsett blir det nada gratis för Bergh och motståndet är tuffare. 10 Digital Summit är given 2 Kinky Boots (Brad de Veluwe-sonen.. "Han tränades och kördes av Tuomas Korvenoja. Brad de Veluwe tävlade åren 2010–2014. Han räknas som en av Finlands bästa travhästar genom tiderna. Han sprang in 10,7 miljoner kronor på 38 starter varav 23 segrar, 7 andraplatser och 1 tredjeplats).. går barfota runt om ffg och loppet den gjorde på Färjestad i tredjespår halva loppet typ och ändå brisar undan är ett mäktigt intryck. Kanske blir dumstrut på sen men då får det vara så ... DD blir väl 4-4 bara för det då.. 1,2,4,5,9,10 är bulletproof med tanke på att Erik har bricka 8 (tar ju aldrig spets därifrån) och måste köra fram direkt för annars är det helt kört och då blir det dödens för Conrad släpper nog aldrig spets. Den som har bollar av stål spikar 2 Kinky Boots utan boots Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-05-04 klockan 08:15. |
|
2020-05-04, 07:59 | #4 |
Totte C.D i första avd kan vara en kul o spelvärd spik i mina ögon med bra kusk
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+2) |
|
2020-05-04, 08:14 | #5 |
|
|
2020-05-04, 08:25 | #6 |
De låter grymt , köper din andel direkt då Vem i andra 3-5 ?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+4) |
|
2020-05-04, 08:47 | #7 |
|
|
2020-05-04, 12:43 | #8 | |
Banned
|
Citat:
Men jag vågar påstå att Rally Hans är ett ”dåligt” drag. Han har inte dragit ihop hälften ens vad de som är bäst i det här loppet har gjort. Han har inte kvalat in eller deltagit i nåt kriterium. 12-tiden senast sprang han som ”medhängare” ...tillåt mig tvivla. 3% på UBIQUARIAN FACE tycker jag låter spelbart. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
znipstern (+1) |
|
2020-05-04, 13:04 | #9 | |
Banned
|
Citat:
Men som sagt, har bara snabbkollat... |
|
2020-05-04, 14:25 | #10 |
Känns inte 2 Hill's Angel ruskigt överspelad i dagläget? Var nere omkring 30% tidigare i morse om jag minns rätt, nu uppe på 37%. Visserligen på de tidiga strecken, men jag tackar och tar emot.
Finns extremt många motbud på framspår som gillar att söka spets är min känsla. 3 Chablis Ribb körde spets och slut näst senast. Senast försökte han överta, men fick gensvar och satt sedan fast på innerspår resten av resan. En tydlig nästagångare tycker jag. 4 Finland gillar också att gå aggressivt. Söker gärna spets. Gick offensivt näst senast, men hade ingen chans på segern och avslutade relativt lugnt. Senast gick han till spets och körde där. Fick ge sig på upploppet och slog av helt på takten. Joggade i mål som fyra. Också en nästagångare. 6 Barbro Kronos körde spets och slut från spår 3 i volt näst senast. Senast hamnade han långt ned i fältet från bricka 7. Attackerade med drygt 600 kvar, hann inte ikapp men gjorde ändå en väldigt stark avslutning. Rent spontant är detta nog den bästa hästen i loppet. Just nu streckad på 26%, vilket är lite väl högt. 20-22% vore rimligare. 7 Nikita Sunrise är också väldigt snabb ut. Näst senast startade hon snabbt från bakspår. Attack drygt 1000 kvar, höll okej in på upploppet. Senast blev det spets och slut från innerspåret. Har 2/2 i spets. Visst. Med tanke på att många hästar gillar att spetsa och köras aggressivt, så kan det öppna upp för 2 Hill's Angel. Men det är långt ifrån att vara en förstahäst för mig, rent spontant. Edit: Och då har jag inte nämnt ett par riktigt starka hästar som inte är lika startsnabba som de jag nämner ovan. Exempelvis 1 Ester Wibb som gått riktigt bra i sina två senaste starter, dock utan att vinna. Torskade senast mot Tiny Rocket. Nästagångare deluxe. Eller 5 Quantal Quetzal som inte heller är snabb ut, men som slogs med Ester Wibb om segern tillsammans med Tiny Rocket. Otroligt jämnt i mål från de tre. Eller 11 Emirate som utklassade motståndet näst senast – och som körde spets och slut senast. Otroligt fin insats. En av de bästa hästarna i loppet. Eller 12 Martha Zon. Spets och slut näst senast. Senast borde hon vunnit, men fick inte fritt på upploppet. Trots det otroligt nära på att ta sig igenom och vinna. Ett ruskigt getingbo där 6-8 hästar borde vara streckade på 10-15% var i mitt tycke. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
karpafan (+5) Senast redigerad av fweewea den 2020-05-04 klockan 14:53. |
|
2020-05-04, 14:55 | #11 | |
Citat:
Hail Mary håller jag högst men kommer inte spika. Mvh |
||
2020-05-04, 15:05 | #12 | |
Citat:
Säger ju att jag garderar brett och då åker 2 och 9 med. Mvh Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-05-04 klockan 15:06. |
||
2020-05-04, 15:11 | #13 |
Anledningen till det är för att Conrad är med och spetshäst. Den håller som delad 1a med favoriten.
Vad har du för tankar kring det hela? |
|
2020-05-04, 15:24 | #14 |
Då ger jag en stänkare i första avd 6 Bastian Boom och i 5e avd 6 Head For Home
|
|
2020-05-04, 21:48 | #15 |
Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2482Första försöket Stats: 11 - 7 - 0 ROI: 109.81% Vinstprocent: 61.11% |
Just nu är det ingen strykning. Där alla lopp är auto och alla har 12 startande.
Jag njuter av symmetrin här... |
|