|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-05-01, 10:13 | #31 |
Jag går nog för seismic wave som min första spik denna veckan trots bakspår.
Han är obesegrad på svensk mark. Det blir körning i loppet samt finnen i 8:e spår lär gå fram i dödens. |
|
2020-05-01, 10:38 | #32 |
|
|
2020-05-01, 10:50 | #33 |
Ja övriga kuskar gillar iofs att kratta för Örjan. Men som du säger det blir nog en del körning så Örjan inte får chans att ta sig upp i dödens. Någon som hängt med där framme vinner nog istället. Vi såg ju i onsdags att segerstaplare får tufft när de klättrat upp till brons/silver, plötsligt behöver man lite stäm för att vinna när man inte är överlägsen längre.
2020-05-01, 11:20 | #34 | |
Jag är inne på samma spår, dvs. att hästen är överlägsen trots risigt spår. Högre klass ja men förutom finnen inte mkt till motstånd tycker jag. I en omgång där det är svårt att hitta spikar så är nog detta mitt bästa förslag.
Citat:
|
||
2020-05-01, 16:05 | #35 |
Finnen också lite överstreckad ser det ut som, måste nog backas ner därifrån och från fjärde ytter ska det mycket till att vinna det där. Fick kämpa en del för att tugga ner Findus som gått dödens i tufft tempo hela vägen senast. Haugstads skulle kunna vara en superstänkare där, han har börjat få lite fart på stallet nu. Startsnabb och skulle kunna sitta med rygg ledaren och slut, även om det är hårt emot. 0% är heltokigt iallafall.
2020-05-01, 17:18 | #36 |
Saxat från Jörgen Westholms hemsida
”Örebro 2020-05-02 Easy Cash (V75-1) Årsdebuterar. Har tränat fint hela vintern och känns stark. Var struken för en febersläng senast. Har kapacitet för att dyka upp i striden men viss galopprisk från spår fem. Skor och hybrid vagn. Unique Juni (V75-4) Har varit fantastiskt bra på slutet. Här har vi fått ett fint läge och känns spontant som vår bästa chans i omgången. Barfota runt om och hybrid vagn. Whelk (V75-5) Strålande i årsdebuten. Har tränat fint efter det och kommer göra ett bra lopp igen. Når hon spets så körs hon där. Barfota runt om och jänkarvagn. Strong Heartbeat (V75-5) Felade med segerkrafter kvar senast. Hängde lite töm då och vi kommer korrigera med ett annat bett den här gången. Bakspåret kan ju ställa till det men när man åker ut med honom tror man alltid på chans. Skor och hybrid vagn. Flash Hammering (V75-7) Trivdes inte i smörjan på Romme senast. Känns fin hemma men möter tuffa hästar. Har han vaknat på rätt sida kan han dyka upp på en plats. Barfota bak och jänkarvag. Figaro Vici (V75-7) Levde inte upp till våra förväntningar senast. Har gått skarpare jobb inför denna start. Trivs med Goop och bör streckas. Barfota bak och hybrid vagn. ” |
|
2020-05-01, 20:18 | #37 |
Daniel Berglund V75 Örebro lördag på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rob (+5) |
|
2020-05-01, 21:37 | #38 |
Jens Sjödèn finns nu i service plays
Staketkusken (+1) |
|
2020-05-01, 22:26 | #39 |
Kan inte undanhålla er detta...https://www.youtube.com/watch?v=IMEH...D5KPEM&index=3...
thenisses (+20) |
|
2020-05-01, 23:27 | #40 |
Rolig omgång men svårt att hitta spikar. Ser ut såhär just nu men lär säkert ändras en del tills imorgon. Behöver kapa och hitta en spik till tror jag och lägga till lite i några lopp.
Lopp 1) 3,10,11,12 T Rex i spets och Mr Marvellous bäst. Tycker jag hittat två skrällar i Lemon Brodde i toppform och Erik tror på chans och Fire Of Noa som på 5 felfria hårda lopp på V75/V86 har raden 1,1,2,2,3. Röcklinger är duktig och blir en del ändringar nu. Lopp 2) 3,4,6 Very årsdebut och galopperar bort mycket pengar. Kanske chansspik då Båth är mycket nöjd och vi har ju sett Attraviersamo prestera direkt. Dock gillar jag Religious helskarpt och tror den sitter i spets och sen Man At Work är ju alltid tokbra och gick 11,7 utvändigt. Lopp 3) 1,9,10 Esprit jättechans att spetsa och kan vara spets o slut. Men här kommer det bli åka av och Esprit är ändå lite hårt inne än sålänge i Guld. Perfect Spirit världsstjärna med Örjan och Ghazi B.R har ruggig speed och hann nästan ifatt Disco Volante senast. Lopp 4) 3,10,11 Här kan det blir spik på Unique Juni till slut. Har ju varit ruggig. Det är väl att Westholm brukar väl inte sätta favoriter på V75 om jag minns rätt. 10 o 11 hårda hästar som gått i Frankrike och båda tränarna tycker de duger. Rose Run Sydney...vad kan den ? Lopp 5) 3,5,6,10,11 Om Kevin går för det så kan det vara spets o slut. Han tippar sig själv etta i ronden. Kanske en chansspik. Har dock både nummer 5 o 6 som lite nästagångare och när Whelk dessutom har Strong Heartbeat med i fältet så vet man ju inte hur styrningarna kommer ske. Trycka sönder Valiant eller Roof med Whelk ? Lopp 6) Spik Seismic Wave. Nurmos bästa chans och tror den bara är överlägsen, speciellt som Randemar går med skor. Lopp 7) Hmm svårt. Har just nu Figaro Vici och Ferrari Sisu lås. Men med spik på Unique så fyller jag på här. Hepp :-) |
|
2020-05-02, 00:07 | #41 | |
Citat:
Klassiker iaf! härlig nattmusik, tack =)
2020-05-02, 00:12 | #42 |
Är så sugen att spika Mr Marvelous i första, då denne gjorde ett otroligt bra lopp senast med en grym avslutning. Risken är nu att det är voltstart och att en hård körning från början uteblir - då kan ju denne hamna i kön, utan hjälp, sista varvet och då går det inte!
Vad tror ni?
2020-05-02, 00:28 | #43 | |
Citat:
2020-05-02, 00:41 | #44 |
Ska vi göra det till en musiktipstråd på nattkvisten så lägger jag upp mitt nya "fynd" då som spotify gjorde mig uppmärksam på i veckan. Inte riktigt mello-material ändå men ändå rätt svängigt och trallvänligt skulle jag säga. Blev omåttligt sugen att plocka fram basen och dra ihop ett garageband igen när jag hörde den här:
https://www.youtube.com/watch?v=jEEy67VdaQA
|