|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-05-03, 13:39 | #286 | |
Citat:
Stackarn |
||
2020-05-03, 13:40 | #287 | |
Citat:
2) Jag tror nog Goopen låter sin veterinär gå igenom hästen. Hoppas det i alla fall. |
||
2020-05-03, 14:03 | #288 |
Stackarn? Han har väl själv valt ta in hästen i träning. Ingen som tvingat honom precis.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5) |
|
2020-05-03, 19:52 | #289 |
https://www.aftonbladet.se/sportblad...ktansvart-illa
Det hör inte hemma på våra travbanor, vi tolererar det inte – jag tar starkt avstånd, det finns ingen ursäkt, säger Björn Goop. Har du upplevt något sådant här tidigare i stallet hos Alessandro Gocciadoro? – Nej, ingenting. Alltså det är ju inte första gången detta sker, Gocciadoro själv har ju piskat hästar värre en folk piskar mattor tidigare t.ex. Arazi Boko i lotterian... Har Goop dåligt minne? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasA (+5) |
|
2020-05-03, 20:11 | #290 | |
Citat:
Eller är det bara i värmningar han tycker det är hemskt. |
||
2020-05-04, 17:50 | #291 |
Efterspelet fortsätter med flera tunga namn tackar nej till gula körningar på lördag samt ursäkt publicerad från personen själv i fråga.
https://www.facebook.com/14645228935...2087606787786/ |
|
2020-05-05, 09:41 | #292 |
Men när ingen ser på är det ok?????
Hur ska man tolka Gocciadoros kommentar i aftonbladet?
”– Jag är så ledsen, för det är inte jag som gjort någonting, men jag får betala för det igen. Jag var inte där, jag kände inte den här personen så bra och kunde inte föreställa mig att han kunde göra så här mot hästen framför alla.” Han är alltså mest besviken att det hela skedde framför alla???? Drar alltså slutsatsen att han tycker att spöa skiten ur hästar inte är ”en big deal” för Gocciadåren... ... om det bara görs när ingen ser på....... Bannlys Gocciadåren omedelbart! Senast redigerad av Basse den 2020-05-05 klockan 09:49. |
|
2020-05-05, 10:00 | #293 | |
Citat:
|
||
2020-05-05, 10:10 | #294 |
Den stora drivkraften inom travsporten är spelet på hästarna. Men spelet har ett högt pris och det är hästarna som får betala det. Det handlar bland annat om skador, förslitningar och att hästarna ofta skickas till slakt som unga.
Att spela på hästar blev tillåtet 1923 men beslutet var omdebatterat. Jordbruksutskottet hade tidigare avslagit en motion om spel på hästar med hänvisning till att kapplöpningar var förenade med djurplågeri. Redan på 1800-talet fanns motståndare till tävlingar inom trav- och galoppsporten. Djurvänner menade att hästarna for illa av sporten, pressades långt över sina förmågor, ofta skadade sig och missköttes i kapplöpningsstallen. I början av 1900-talet ville förespråkare för travtävlingarna att det skulle bli lagligt att spela på hästar. Jordbruksutskottet avslog då en motion om spel på hästar med hänvisning till att kapplöpningarna var förenade med djurplågeri. Senare ändrade sig dock utskottet i frågan och riksdagen beslutade 1923 att tillåta spel på trav- och galopptävlingar. Aktiebolaget Trav och Galopp (ATG) bildades 1974 efter att en statlig utredning föreslagit att det skulle bildas en ny organisation med ansvar för trav- och galoppsportens spelverksamhet. Staten tjänar varje år stora pengar på spelet på hästar: år 2007 fick staten in 1,3 miljarder kronor i skatt från ATG till statskassan. ATG har en slogan som lyder ”För att hästar ger allt” och den kan tyckas skrämmande då den sätts i samband med alla de hästar som försvinner på vägen till vinnarcirkeln, på grund av felaktig träning, förslitningar, olika skador eller att de helt enkelt inte travade tillräckligt snabbt. Undrar varför staten ändrade sig hehe... money money money... in a rich mans world. Så ett mentalt piskrapp redan som ettårig. Hyckleri på hög nivå. Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-05-05 klockan 10:13. |
|
2020-05-05, 10:22 | #295 |
Man kan tycka att vi i Sverige är väldigt duktiga och försiktiga med våra travhästar och måna om deras välfärd.. hmm. Men att vara en del av detta fenomen där hur många travhästar som helst far illa borde vara ett klart bevis på att detta är inte för djurets bästa och när hur många hästar som helst drabbas vara en del av detta då.
Varje spelkrona jag lägger är ett indirekt piskrapp på alla hästar. |
|
2020-05-05, 10:27 | #296 | |
Super Moderator
|
Citat:
2020-05-05, 10:38 | #297 | |
Citat:
Jag menar alla vi som älskar hästar. Valet är ditt men jag skriver detta för att folk blir så upprörda över ett piskrapp. Hästen hade nog föredragit ett piskrapp istället för det liv dom tvingas leva tills dom inte längre är en förbrukningsvara för att föda våra begär. Jag tycker det är hyckleri men jag är en hycklare själv tills jag inte är det. Älskar sporten och möjligheten till att vinna pengar men jag älskar inte djuren när jag motbevisar det genom spel på dom. Jag talar till mig själv kanske när jag pålyser detta och dömer ingen här för spel på trav. Jag dömer mig själv. Mvh |
||
2020-05-05, 11:16 | #298 |
Det ligger i hästars natur att tävla om att vara snabbast. De älskar det, eller iaf de flesta. Hästar är ju flockdjur och ledaren är först.
Tyvärr så blir många hästar korv och hundmat om de inte tävlat bra. Vi har regler för att förhindra djurplågeri, men att låta dem tävla är INTE djurplågeri. |
|
2020-05-05, 11:56 | #299 | |
Citat:
|
||
2020-05-05, 12:48 | #300 |
Träna, tävla, sedan dö för min hamburgertallrik - kretsloppet är slutet. Allting gott - skicka, för i helvete, ketchupen...