|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-04-27, 11:24 | #1 |
V86 – Åby/Solvalla (onsdag 29/4, 20.30)
Ny omgång på V86. Många fina hästar.
Avdelning 1: Giant Shadow storfavorit. Frågan är om han lyckas ta sig till ledningen? Finns motbud i form av Jefferson Dotcom och Mr Creation som är i sitt livs form. Inte helt solklart vem som spetsar här. Om Mr Creation kommer till ledningen, kommer Giant Shadow kunna ta ned honom från dödens? Kanske. Avdelning 3: Ytterligare en storfavorit i Eddie the Eagle. Borde kunna jogga hem det här loppet på förhand. Men kanske är en favorit man vill försöka fälla? Avdelning 4: Spontant känns det som avslag på Jareth Boko, som främst verkar gå bäst på längre lopp. Come Togheter, JAS eller Mistelns Napoleon känns som spetsbud. |
|
2020-04-27, 11:44 | #2 |
Juste. Någon som har vinnarstatistik från Åby? Blir ju lite speciellt med open stretch.
|
|
2020-04-27, 14:51 | #3 |
Banned
|
|
2020-04-27, 16:08 | #4 |
Giant Shadow tror jag kommer till spets och vinner. Däremot så borde väl Eddie the Eagle möta på motstånd snart. Det är dock ett ganska klent lopp, men man får läsa på i veckan och se om konkurrenterna gett upp på förhand eller inte.
I lördags så spådde jag att Gocciadoro skulle köra blankt, vilket också skedde, och att hans hästar är här för att få lopp i sig till Elitloppshelgen. Nu startar han ytterligare tre (inom V86) på Åby och överlåter tömmarna till Goopen. Det blir viktigt att höra hur de har tränat inför detta, då jag misstänker att det kan bli en eller par vinster för dem trots avsaknad av lopp. Förmodligen så hade han dem med sig när lördagshästarna åkte hit. |
|
2020-04-28, 17:06 | #5 |
Travtjöt V86 Åby V86 1) 5 Giant Shadow. Lillgoopen åker till Solvalla som vanligt, har nog ett skumt avtal med huvudstads banan. Jepson är en värdig ersättare på vinstmaskinen. 23 av 27 möjliga. Är väl svår att fälla. Men lite stänkarvarning på 4 Dokonjo. Fina prestationer i år och dödens vinst senast. Ok i enkelt motstånd men gamlingen har dunderform och trivs barfota. V86 3) 3 Eddie The Eagle är en vinstmaskin men orutinerad och lite för stor favorit i detta motstånd. 6 Conrads Janne är en duglig häst i Robbans vassa 4 års kull. Stark och rejäl. V86 5) 4 Reddington har ingen vacker rad men tävlat i tufft motstånd. Vilsam resa senast. 5 Mr Can Trix. Årsdebut är chansartat men som sagt åter en duglig 4 åring. Mycket bra i höstas. 6 Nu Love S.S. Korfitsen och Westergaard är lite av ett dreamteam. Stänkarvarning light. 13 Vien Ici. En rutinerad herre som duger i klassen. Dessutom Varennare 14 Emoji. En dansk årgångs topp häst som siktar mot derbyt. Årsdebut och tufft läge är vanskligt men är trots detta ett måstestreck på min kupong. V86 7) Mycket öppet och lurigt lopp. 2 Zizou och 3 Gomez är måstestreck på läget. 5 Arapaho Ghostdance gick bra senast. 7 Seven Karats har stigande form. Unter tror på god chans trots läget. Se upp. 11 Ibeliveinamerica får en stänkarvarning light. Gick bra mot tuffa hästar senast. 12 Vichy Grif kan spurta vasst med smygresa. Psst Varennare |
|
2020-04-28, 23:00 | #6 | |
Citat:
Visa As är nog bästa spagge-chansen, har varit förkrossande bra i Sverige många gånger tidigare. Sprang låga 12-tider redan för två år sen och helt oöm. Ingen vågar nog svara och frågan är om det gör något om de skulle få för sig att göra det. Oddshöjande läge. Tror Björn/Gocciadoro vinner sista också egentligen, men kanske målar vidare där.
2020-04-29, 00:54 | #7 |
Jag tror däremot INTE att det bara är att spika Giant Shadow i första. Hästen har varit fantastiskt bra hos Björn men mycket av detta har berott på att han hade så lite pengar, men mycket rutin med sig när han kom till Björn. Efter en oerhört smart matchning i höstas lyckades han starta i 4 raka klass 1 lopp, varav 3 slutade med seger och en förlust i en av finalerna. Faktum var att han hade nästan 900k på sig när han gick ur klass ett, med vinst i sista finalen hade han med råge varit miljonär. Goop ställde av hästen och kom ut i årsdebuten i ett ljummet bronsförsök senast. Han får en ypperlig resa i rygg ledaren och när Dante Kolgjini flyttat sig ur vägen i sista sväng så lyckades han avgöra med en läpp mot hästen som gått i dödens hela vägen.
Nu kommer han ut över kort distans och möter ett gäng ärrade sprinters som öppnar 06 om det behövs och springer 11-tider i sömnen. Giant shadow har ingen startsnabbhet mot dessa typer av hästar. Jag har inte sett något som tyder på det iaf. Alla som startar invändigt om honom är betydligt snabbare iväg och lägg där till att både 9 och 10 är startsnabba och täcker upp i andraspår. Då blir det en dryg väg fram eller alternativt att backa sig ner i kön. Jag tycker det luktar vingel lång väg och då ska han springa oerhört snabbt ute i spåren för att lösa detta. Jag hoppas att inte alla lägger sig på rygg och vinkar fram honom bara för att han är storfavorit. För gör de inte det är nog segerchansen max en tredjedel mot vad han är streckad på i nuläget… |
|
2020-04-29, 02:56 | #8 |
Frågan är om Visa As får starta imorgon. Vet att Redén nyligen fick stryka Rose run sydney där atg har gjort fel i resultatraden. För fem starter sedan var Visa As femma på 11.4 i någon typ av finallopp. Men i resultatraden så visas försöksloppet som gick samma dag som denna final. Där var hon mycket riktigt trea på 11.9. I rose runs resultatrad var det betydligt mer fel där de hade hoppat över en massa starter och istället redovisat tidigare starter som hon gjort. Men ändå, jag tror inte att en häst får starta om resultatraden visar fel...
|
|
2020-04-29, 06:29 | #9 |
De raderna trodde man inte för typ 35 år sedan att någon skull skriva
|
|
2020-04-29, 07:54 | #10 | |
Citat:
Mvh Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-04-29 klockan 08:47. |
||
2020-04-29, 11:01 | #11 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5) Senast redigerad av rotagg den 2020-04-29 klockan 11:02. |
||
2020-04-29, 11:39 | #12 | |
Citat:
|
||
2020-04-29, 11:42 | #13 |
Många gubbar som spelar verkar det som.
Lättkränkta och känsliga som små barn. Spika 5 i första oavsett om du har 300.000 kr plus senaste 12 mån. Sen vann ju Giant S från spår 8 på kort på v75 med Jepson dessutom. Så man at work va bara en liknelse om du förstår. 3an emot endast. Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-04-29 klockan 11:44. |
|
2020-04-29, 11:58 | #14 | |
Citat:
Och att Giant slog Vincent horse med ett huvud tycker inte jag är någon merit i dessa sammanhang. Ska du inte också nämna att han slagit Cherish love och Mellby Goofy över kort distans? Och hur ska du ha det nu? Finns det hästar emot århundradets bästa spik? |
||
2020-04-29, 12:16 | #15 | |
Citat:
Du garderar och jag spikar... inget mer med det. Hoppas det går bra! Verkar ju göra det Mvh Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-04-29 klockan 12:23. |
||
|