Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-04-20, 22:09   #16

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5586
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Nu fick jag en nostalgisk flashback till de glada dagarna då Hans G reffade. Inte en lördag utan "nu ska pengarna fördelas" in på upploppet i sjunde! Eller just "de kommer från alla håll" som hade något över sig och faktiskt gav lite ståpäls ibland. Sånt som man nu får bara vid storloppen, de reffar ju så lugnt i vanliga lopp. Det är väl bara han på Åby (Fölet?) som går in och kör järnet i någon V64 ibland som piggar upp. Mer tryck i reffandet efterlyser jag!

Var det Roberto Vacchi som gick in och började reffa skidor för ett gäng år sedan? Jävla uppiggande! Men det var 50/50, de som var slavar till skidåkningen på söndagarna hatade det där, en annan som var lite turist i den sporten kunde för en gångs skull titta på en 5-mil utan att somna. Är nog mycket samma med travet, många som spelat länge skulle störa sig om de började med lite energi och roligheter i reffet. Men tror det kan vara en av nycklarna för att dra in nya spelare som kan ersätta de som faller för åldersstrecket.
Jag gillar reffandet, speläggarna i bolaget är annorlunda, de ser helst loppen
med ljudet av, reffandet är för dem bara störande, däremot diskuteras
loppen livligt efteråt.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-20, 23:21   #17

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Standard

Knutman ser ut som en rund miljon med lopp i kroppen.

Mvh Uffe
Gammal 2020-04-21, 09:04   #18

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 15183
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Santorini Visa inlägg
Åby och snikspår. Det gäller att hitta vinnare från spår 1,2,3 på Åby. Jag har tre Tredje spår som kan utnyttja snikspåret på upploppet. I avdelning 1 kan nummer 3 Zania Bi vinna. I avd 5 kan nummer 3 Voyager Grif Vinna från snikspår. Och i avd 7 kan nummer 3 Billie De Montfort vinna från snikspåret. Vilka fler hästar tror ni kan vinna från snikspåret på upploppet med startnummr 1, 2 eller 3?
Alltid svårt att spekulera i hur loppen blir körda och OS vinnare kan ibland dyka upp med höga startnummer men 2 Amazing Warrior vill jag varna för rent allmänt . Och varför inte som OS vinnare !
Gillar dock inte benämningen snikspår. Har nog fått en släng av Knutman sjukan. Ha,ha.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Santorini (+10)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-21, 09:47   #19

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 326
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Kan sen Knutman komma med ett bättre uttryck än
"lopp i kroppen" så mottages det med tacksamhet.
"Överta" och "Solfjäder" är väl andra travhomonymer
som det går att reta upp sig på.

Mvh Uffe
Inget fel på uttrycket lopp i kroppen. MEN det behöver INTE upprepas
5-11 gånger inför varje lopp. Det missbrukas av olika anledningar.
Det gäller experterna i studion samt värmningsexperterna på respektive bana.

Referenter och intervjuare ingår inte i mina synpunkter.
Vill man missförstå så gör man det.
Fortsätt simma i bubblan!
mvh
Grant (+5)
Knutman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-21, 11:19   #20

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 5002
Standard

Jag skulle snarare säga att det gäller att hitta den relativt snabba från början som släpper till favoriten och ingen annan (som sedan inte släpper själv). Framför allt spår 1 blir ofta en total katastrof på Åby när det släpps till 2, som släpper till 3, som släpper till 4 som släpper till tillkörande favoriten nummer 10, som släpper till nästfavoriten 12 som följde med i rygg... Tjoho. Sjätte invändigt. Alla släpper till alla med tanke på stretchen, men de tänker inte direkt spelteoretiskt och åker därför ofta på smällar. Jag har sett för många kuskar som trott att de gjort genidrag genom att släppa för att spara hästen (strechen kommer ju ändå sen!), för att sedan bli förbannade och undra hur de kunde hamna i fjärde invändigt... Det är mer spelprocent än spår som gäller på Åby, om jag ska vara förhastad och vulgär.

Citat:
Ursprungligen postat av Santorini Visa inlägg
Åby och snikspår. Det gäller att hitta vinnare från spår 1,2,3 på Åby. Jag har tre Tredje spår som kan utnyttja snikspåret på upploppet. I avdelning 1 kan nummer 3 Zania Bi vinna. I avd 5 kan nummer 3 Voyager Grif Vinna från snikspår. Och i avd 7 kan nummer 3 Billie De Montfort vinna från snikspåret. Vilka fler hästar tror ni kan vinna från snikspåret på upploppet med startnummr 1, 2 eller 3?
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-21, 11:26   #21

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 5002
Standard

Citat:
Nu fick jag en nostalgisk flashback till de glada dagarna då Hans G reffade. Inte en lördag utan "nu ska pengarna fördelas" in på upploppet i sjunde! Eller just "de kommer från alla håll" som hade något över sig och faktiskt gav lite ståpäls ibland. Sånt som man nu får bara vid storloppen, de reffar ju så lugnt i vanliga lopp. Det är väl bara han på Åby (Fölet?) som går in och kör järnet i någon V64 ibland som piggar upp. Mer tryck i reffandet efterlyser jag!
Tyvärr byter jag kanal eller pausar så fort Hans G kommer i något klipp nuförtiden. Jag har utvecklat någon form av gubb-aversion, trist när han en gång i tiden trots allt bidrog till travvokabulärsutvecklingen.
Jag efterlyser fortfarande den referent som i en av TV4:s kvällssändningar av V64 (om det fanns då)/Riks-V-nånting/eller vad det nu kan ha varit, jämförde snöyran på någon travbana med Al Pacinos skrivbord i Scarface. Det måste ha varit 25 år sedan, men jag minns det än idag. Briljant och blixtsnabb formuleringskonst kväll efter kväll. Jämför detta med vad vi erbjuds som nymodigheter idag - exempelvis en sovande andrakommentator på Jägersro som bara gör en ledsen och arg...
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-21, 17:23   #22

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 1262
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Jag skulle snarare säga att det gäller att hitta den relativt snabba från början som släpper till favoriten och ingen annan (som sedan inte släpper själv). Framför allt spår 1 blir ofta en total katastrof på Åby när det släpps till 2, som släpper till 3, som släpper till 4 som släpper till tillkörande favoriten nummer 10, som släpper till nästfavoriten 12 som följde med i rygg... Tjoho. Sjätte invändigt. Alla släpper till alla med tanke på stretchen, men de tänker inte direkt spelteoretiskt och åker därför ofta på smällar. Jag har sett för många kuskar som trott att de gjort genidrag genom att släppa för att spara hästen (strechen kommer ju ändå sen!), för att sedan bli förbannade och undra hur de kunde hamna i fjärde invändigt... Det är mer spelprocent än spår som gäller på Åby, om jag ska vara förhastad och vulgär.
Ska bli intressant att se på lördag hur många med spår 1,2,3 som vinner från snikspåret.
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-23, 06:46   #23

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knutman Visa inlägg
Inom travet är det oändligt tjat om lopp i kroppen, främst är "experterna".
Utöka ordförrådet!
Vissa tränare ingen nämnd och ingen glömd nämns inte, anledning deras hästar
behöver inte lopp i..........
Nämn någon/några elitidrottare, löpare, skidåkare som startar för att få
lopp i .......
Löjeväckande uttryck i travets bubbla!
Sluta tjata!

Man skall alltid ha det med sig ligger bara inte hos experterna utan tränare säger så också inget konstigt med det.

Finns många fina travtermer men det lär man sig i första klass du är nog inte där än.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-23, 07:28   #24

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Kan sen Knutman komma med ett bättre uttryck än
"lopp i kroppen" så mottages det med tacksamhet.
"Överta" och "Solfjäder" är väl andra travhomonymer
som det går att reta upp sig på.

Mvh Uffe
Har nu ett lopp inanför västen låter ju också bra eller?
Gammal 2020-04-23, 09:14   #25

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 326
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Man skall alltid ha det med sig ligger bara inte hos experterna utan tränare säger så också inget konstigt med det.

Finns många fina travtermer men det lär man sig i första klass du är nog inte där än.
Mycket tråkigt att det skall missuppfattas. Jag menade att uttrycket inte är dåligt däremot att det missbrukas i media och tjatas om i tid och otid.
Min skolgång inom privat/travet skall inte kommenteras av någon som inte vet fakta.
AVSLUT
Knutman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-23, 11:36   #26

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 1949
Standard

Haha. Herre jesus. Gick igenom fältet nu. Går det ens att spika en enda avdelning? Nu har inte jag följt travet särskilt länge, men detta måste vara en av de sjukaste omgångarna jag sett iallafall.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-23, 11:52   #27

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 1949
Standard

Spontan reaktion bara genom att kolla på fältet:

Avd 1: Lås 3 och 5
Avd 2: 2, 4, 5, 7.
Avd 3: 3, 6, 14, 15.
Avd 4: 9, 11, 13.
Avd 5: 3, 5, 8.
Avd 6: 10 Ike Schermer
Avd 7: 4 Elian Web (på chans)

Men det är verkligen totalt omöjligt att bestämma sig nu. Herregud vilken omgång.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-23, 13:21   #28

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3116
Standard

Fransyskan i sista avdelningen, 3 Billie de Montfort med Goop blir spik på allt. Väldigt startsnabb och van betydligt hårdare hästar än detta gäng (utan att förringa motståndet). Lär väl knappast skickas upp till Sverige utan att vara rejält påställd. Tyckte även jag läste någonstans att det blir första med bike. SPIK!!
monimaker1 (+5)
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-23, 14:33   #29

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
Fransyskan i sista avdelningen, 3 Billie de Montfort med Goop blir spik på allt. Väldigt startsnabb och van betydligt hårdare hästar än detta gäng (utan att förringa motståndet). Lär väl knappast skickas upp till Sverige utan att vara rejält påställd. Tyckte även jag läste någonstans att det blir första med bike. SPIK!!
Har tänkt precis detsamma. Väldigt bra chans att hamna antingen i ledning eller rygg ledaren (det senare är nog troligare) och spikvärd som tusan i det här öppna loppet. Att han skickades till Goop är nog inget minus med tanke på att det är han själv som kör. De gör nog allt de kan för att den ska prestera på lördag.

Otroligt konstigt streckat det här, Fredde B favorit nu?? Ingen som spelar på ekipage längre, det duger inte att vara hygglig driver för att vinna storlopp, man måste vara riktigt bra (eller ha en totalt överlägsen häst)! Och Sorbet från skitspår lika mycket spelad som kanonerna med tätkänning. Kollektivet får hönshjärna ibland när det vankas storlopp.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-23, 16:47   #30

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 1388
Standard

Citat:
Har tänkt precis detsamma. Väldigt bra chans att hamna antingen i ledning eller rygg ledaren (det senare är nog troligare) och spikvärd som tusan i det här öppna loppet. Att han skickades till Goop är nog inget minus med tanke på att det är han själv som kör. De gör nog allt de kan för att den ska prestera på lördag.

Otroligt konstigt streckat det här, Fredde B favorit nu?? Ingen som spelar på ekipage längre, det duger inte att vara hygglig driver för att vinna storlopp, man måste vara riktigt bra (eller ha en totalt överlägsen häst)! Och Sorbet från skitspår lika mycket spelad som kanonerna med tätkänning. Kollektivet får hönshjärna ibland när det vankas storlopp.
Magnus Nygren småpratade med Björn och då sa Björn att han ville ner på innerspår så snabbt som möjligt. Var min spik också, grymt intryck. Men nu vet jag inte om jag vill spika från kanske tredje inner.....
TravRenen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td