Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-04-17, 19:37   #46

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
Läste på ATG:s loppkommentarer att 1 Payet var startsnabb. Kollade arkivet och tyckte mig inte se någon större snabbhet. Medel skulle jag säga. Har jag missat något?
Jag vet inte vem som skriver de där loppkommentarerna men man gör klokt i att vara försiktig och göra som du och kolla upp sånt där. Oftast stämmer de ganska bra, men ibland är de ute och cyklar en hel del. Rena faktafel kan de dra till med ibland också.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 19:57   #47

Reg.datum: jul 2019
Sharp$: 440
Standard

Tidig inlämning då svårt med tid imorgon.
Det blir nog lätt och försöker få med någon skräll med 2 heltäckta.

Weekend Fun var riktigt bra sist och har ett gäng segrar från bricka 4 bl.a i V75.
Står över Picasso. Han kan väl inte vara lika bra igen !!. 1/30 på V75 och det var 2013.

Shocking ännu bättre i år och siktar på Elitloppet tror jag mig läst och när nr 3 inte har toppform och inte startat på 8 månader så var valet givet.

Attraversiamo är väl bara väldigt bäst eller ?

Feglås i sista men måste ha Månprinsen med. 10 raka på den.

Good luck.

V75
Inlämnat: 2020-04-17, 19:50
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 16:20
Kostnad: 480,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Attraversiamo (8, 6)
2: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12 (9, 11)
3: 4 Weekend Fun (2, 7)
4: 1, 2, 6, 9 (8, 5)
5: 4 Shocking Superman (3, 12)
6: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (1, 11)
7: 6, 11 (3, 5)

1x10x1x4x1x12x2 = 960 rader.
960 x 1 x 0,50 kr = 480,00 kr.
Totalt: 480,00 kr.
Flyer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 20:16   #48

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1371
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
För övrigt. För er som är intresserade så rekommenderar jag er att gå tillbaka och kolla på det här loppet https://www.atg.se/spel/2019-07-18/v...lopp6/resultat från Bergsåker förra sommaren. Attraversiamo vinner från spår 2, men Even's Cool Boy från spår 7 kommer bakifrån och är sånär på att spurta ned ledaren på upploppet. 10 meter till och vi hade haft en annan vinnare.

Värt att tänka på när den förstnämnda är streckad till 70% och den sistnämnda enbart streckad till 9%.

Edit: Even's Cool Boy verkar vara en jävel på att spurta på upploppet. Här gick han och vann – https://www.atg.se/spel/2019-09-06/v...lopp8/resultat – förvisso med väldigt små marginaler, men han är en rackare som avslutar otroligt rappt.
Tack!
Som sagt måste gå emot favoriten Attraversiamo, Då det är årsdebut.
Samt spår 1..
Och har med garderat med Evens Cool Boy, Från ett annat spår hade jag spikat.
Okej, Från ett bra spår hade jag spikat men då hade vi också haft en annan streckprocent.
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 20:22   #49

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50509
Standard

Jens Sjödèn V75 Umeå lördag på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 20:48   #50

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Han resonerar lite småkonstigt ibland Jensa tycker jag. Räknar den som omgångens bästa segerchans, så dubblar han när den står i 28%??? Jag fattar ju om man dubblar eller till och med spikar Månprinsen om man tror att den har bästa vinstchansen. Det är ju helt ok. Men det här kan jag inte förstå. Att tro hårt på något och sen lägga halva kostnaden av systemet på en häst man egentligen inte tror på och dessutom är klar favorit på nära 50%. Definitionen av dåligt spel.

"Jag ser att 6 Lome Brage har omgångens bästa segerchans så till 28 procent är spelvärdet högt. Men jag är inte rädd för tvåhästarslås utan streckar gärna båda och ”vet” att jag inte ryker i sista i alla fall!"

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 20:50   #51

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1371
Standard

Som du sa Viking 90, Du har många tips att läsa igenom.
Min skräll är Otroligosåfin i Avd: 4 och streckad på 2%
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 22:05   #52

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Gjorde en tidig lapp med potential.

avd1. Favoriten lär inte ta ledningen av egen kraft. Draget Maxus som blir allt bättre i Daniel redens regi

avd2. Ett skräll lopp! 3-7-5-2 (kövras lär bli kaxigare med ett smyglopp)

avd3. Luktar körning men hinner hon dit? Minestads el paso (spikar på ett litet system)

avd4. Draget får björn upp nu och det är vässat inför uppgiften. En av flera heta men nu enbart 10 proc. (spik på liten lapp)

avd5. Perfekt Spirit när var Örjan bortlottad? den mannen behöver väl ingen tur? Daniel Reden är väldigt nöjd med hur han känns men tyckte det var surt på läget. De tror ändå han är med långt framme 19 proc..

avd6. Gillar intrycket på 11 men nr 1 kan kanske köra sig till ledningen? Westholm upåt på 8. Conrads Gregor och Red hot T får anses som prisvärda skrällbud.

avd7. 3-6-11 - Lome brage bombar mot spets med Tangen Happ i rygg. Hinner månprinsen dit?

:=)
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 22:29   #53

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

V75:4

8 Digital Dominance 12% just nu måste vara ett fynd!

När Robert Bergh anmäler vecka/vecka brukar hästarna prestera som bäst andra starten.
Just Digital Dominance har anmälts så 3ggr och alla 3 har slutat med galopp...
Men jag vägrar tro att det ska hålla på så i evigheter och trots att statistiken säger 100% galopp så tror jag på hästen imorgon.

För 3 starter sedan var hästen bra i det loppet där Robban mer eller mindre bjöd Betting Ace på vinsten då man körde undan på upploppet och därmed gav stallets andrahäst i ryggen chansen.

För 2 starter sedan var det vecka/vecka anmälning och trots att man var fattigast i loppet så vart man nerspelad till 2,10 favorit - det var meningen att man skulle vinna det loppet men det vart tidig galopp den dagen. Det loppet var för hästar upp till 300K och dagens uppgift är sådeles billigare.

Förra starten gjorde Digital Dominance återigen ett bra lopp efter jobbig resa- rundar till dödens och går där mest hela loppet , tar sig förbi ledaren till slut men åker dit mot Lets Go Ernie sista stegen.

Mitt drag i loppet! Finns någon rättvisa så får DD vinna imorgon och det vore ett utmärkt tillfälle att vinna när ekipaget är ovanligt lite spelat mot normalt

5 Jareth Boko amäld BFRO FFG - men hur är Uffes Lördagsform egentligen?
Blir nog skrik på denne också. Första motbud på läge och BFRO men jag spikar nog 8.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 22:53   #54

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 1949
Standard

Blev en tidig, men mindre, kupong på förhand i dag:

Avd 1: 1, 3, 4, 7, 8.
Avd 2: 3, 4, 7, 9, 11.
Avd 3: 1, 4, 12.
Avd 4: 2 Pleasure For Cash
Avd 5: 1, 3, 4, 7, 12.
Avd 6: 1 Master Blaster
Avd 7: 6 Lome Brage

Kostnad: 123.50 kronor.
Minst en A-häst (fetmarkerad).

Ruskigt favoritbetonad kupong från min sida denna gång. Men med lite flax kan utdelningen sticka iväg ett par tusen iallafall, om några lågprocentare skräller till det.

Mina skrälldrag:
3 Thrust Control i avdelning 1.
3 Hunkydory Degato i avdelning 2.
1 Cobourg Hanover i avdelning 3.
7 Son of God i avdelning 5.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 01:04   #55
777

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 277
Standard

Tror att jag håller fast vid dom här:

Avd 1:
1 Attraversiamo

Avd 5:
3 Next Direktion
4 Shocking Superman
12 Perfect Spirit (Tror dock mindre på den.)

Avd 7:
3 Tangen Haap
6 Lome Brage
11 Månprinsen
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 02:44   #56
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5233
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
V75:4

8 Digital Dominance 12% just nu måste vara ett fynd!

När Robert Bergh anmäler vecka/vecka brukar hästarna prestera som bäst andra starten.
Just Digital Dominance har anmälts så 3ggr och alla 3 har slutat med galopp...
Men jag vägrar tro att det ska hålla på så i evigheter och trots att statistiken säger 100% galopp så tror jag på hästen imorgon.

För 3 starter sedan var hästen bra i det loppet där Robban mer eller mindre bjöd Betting Ace på vinsten då man körde undan på upploppet och därmed gav stallets andrahäst i ryggen chansen.

För 2 starter sedan var det vecka/vecka anmälning och trots att man var fattigast i loppet så vart man nerspelad till 2,10 favorit - det var meningen att man skulle vinna det loppet men det vart tidig galopp den dagen. Det loppet var för hästar upp till 300K och dagens uppgift är sådeles billigare.

Förra starten gjorde Digital Dominance återigen ett bra lopp efter jobbig resa- rundar till dödens och går där mest hela loppet , tar sig förbi ledaren till slut men åker dit mot Lets Go Ernie sista stegen.

Mitt drag i loppet! Finns någon rättvisa så får DD vinna imorgon och det vore ett utmärkt tillfälle att vinna när ekipaget är ovanligt lite spelat mot normalt

5 Jareth Boko amäld BFRO FFG - men hur är Uffes Lördagsform egentligen?
Blir nog skrik på denne också. Första motbud på läge och BFRO men jag spikar nog 8.
Det enda abret är väl att det är duschdraperiet i sulkyn. Fast, man kan nästan tro att de kör ner ett armeringsjärn innanför jackan för att stärka upp ryggraden, åtminstone när han kör åt Bergh.

För då vinner han ju faktiskt nåt lopp ibland.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 04:05   #57

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 807
Standard

En kortare analys där jag snabbt granskat startlistorna och utgår från magkänslan i första skedet. Nämner några ord om de jag har mest känsla för i nuläget.. har inte läst stallinfo ännu så ta det för vad det är... mest svammel

1. Första budet blir ändå favoriten nr 1. Attraversiamo som har vunnit de senaste årsdebutera på ett konfortabelt sätt. Ingen katapult ut men får en hyfsad postition. Det finns ett par som är sugna på täten men tror inte att Erik blir fastlåst men skulle däremot möjligen kunna få en tuff löpning om han hittar ut i andra spår eller dödens i sin årsdebut och den i spets inte ödslat för mycket krafter.
Fidus: Jorma K med nr 5 "I'm your captain". Ser ut som att man maxar utrustningen och får den slagläge bakom de som kämpat om positionerna tror jag den kan visslar förbi till 1%(!) Nej så roligt kan vi inte ha det.

2. Här finns det några godbitar. Som trenden säger så ser många streck ut att hamna på 11 Mr Clayton F vilket ser ut som en häst i bra form. Dessutom plockas skorna av så jag tror att Örjan låter de köra på där framme för att sedan avancera framåt. Hyfsat bra chans, men finske nr 9 radar upp segrar från framspår, så trots strykningar så kan kusken hamna punchigt på det. En fördel är att Kövras so far är snabb ut så han hamnar kanske bra till.
Men undrar om första strecket inte hamnar på 3 Hunkydory degato som löpt helt okej och antagligen hittar ner i slagläge?

3. Medveten om läget..men skoryck och var riktigt lovande ifjol. Spåret är bara oddshöjande. Hästen jah pratar om är 8 Frome the mine. Med några med i loppet som verkar satsa för spets så kan det bli långdraget och skulle FTM hitta ner så kan han gotta sig och spurta förbi och vinna.. det räcker med en nos. Vet att omsättningen fortfarande är låg men 4%?! Kanske spikar fräckt.
12 minnestads el paso profiterar ju också på hårt tempo och har kanonform så får läsa på mer.
Hill Street med Örjan, dock mer påpasslig på strecken.
Favoriten tror ja inte jättemkt på trots att den gick rekord senaste starten. Möjligen vid sparsam löpning men hur ofta tänker Troels Anderssen i dom banorna när han har en häst i toppform? Nej här kommer det att bli full gas.

4. 5 Jareth Boko känns intressant. Första i ny regi och barfota runt om från ett 5e spår.. tja, det finns ju sämre förutsättningar.
Ett garderingslopp ser det ändå ut att bli med fler anda med smygform.
Bör nämna 2 Pleasure for cash med. Har haft den under uppsikt och förutsättningarna är mkt bättre nu. Står dessutom bra inne i loppet.

5. Ser ut som en klassisk spets o slut på nr 3 Next Direction här. Visst första starten för i år mot ex.
4 Shocking Superman som har form. Sen har Örjan bakspår och måste köra fram omgående för att ha en chans. Magkänslan säger vinst för nr 3, kanske en rak trio 3-4-12? 7 Son of God är en fidus här. Vann fjolårets batalj. Klurigt vilken linje man väljer, gå kort eller spika sig ur?

6. Här tror mång på spets o slut för Erik varifrån den har hög segerprocent. Bra chans men jag undrar om inte Westholm kan haka pä i Adiessons rygg? Kommer luckan så spurtar den nog förbi men då krävs det att någon sätter fart utvändigt..ser att många rycker skorna så troligen räknar många med att kunna slåss om vinsten/första platserna och då är chansen stor att Westholm hittar ut i tid. Mycket som ska klaffa men i nuläget spelad till 21% = bra chanspik kanske? Måste spinna vidare på den idén.

7. Ska Lome Brage upprepa vinsten för nåt år sen mot Månsprinsen som nu har ännu sämre läge? Rätt stor chans enligt mig då Lome Brage sitter i spets tidigt. Blir lång väg att vandra för Prinsen men som ändå kan vinna den tunga vägen otrolig som han är som bara tuggar på. Har ej läst så mycket om det här loppet men kanske fegar o streckar båda eller lägger till ett par fler luringar bakom.

Mvh
MagicNumber är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 07:21   #58

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 5139
Standard

Gardering

Om man vill ha lite spänning idag, helgarderar man första och sista och
spikar på i de andra loppen. Perfect Spirit till 19% måste sägas vara lockande.
Nästan så det blir rens där... Nu pratar jag från småspelarens perspektiv, de stora elefanterna kan smeta på lite hur dom vill.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 08:32   #59

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4414
Standard

Avd 6: 8 Strong Heartbeat

Strong Heartbeat (4 år) möter bara äldre hästar idag.
Hur mycket bör man ta hänsyn till det i klass l?
SakanAA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 08:52   #60

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17843
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SakanAA Visa inlägg
Strong Heartbeat (4 år) möter bara äldre hästar idag.
Hur mycket bör man ta hänsyn till det i klass l?
Det är en sak som får en att tänka en gång extra såklart, hur mycket man bör ta hänsyn till det kan jag inte uttala mig om men senast var man också ute mot äldre (+ en jämnårig) det var i en Klass 1 final, så motståndet bör ju vara lite enklare nu när det bara är försök...
Hur gick finalen då jo hästen blev ju 3:a men var väl den "moraliska vinnaren" då den gick i dödens och slog ledaren men blev omspurtad av två liftare...
Så nog tål hästen äldre, nu har den ju värre utgångsläge idag.

Du blev säkert inte klokare av mitt inlägg för jag tillförde nog inget du redan visste
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SakanAA (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td