|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-04-17, 10:22 | #16 |
Bergh kör inget själv imorgon...är han avstängd, eller skäms han för sin styrning med Island Life i V75-7 i söndags och håller lite låg profil ?
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll ! To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+2) |
|
2020-04-17, 10:29 | #17 |
Avd 1:
Känns som att allt kan hända här. 1 Attraversiamo är inte överdrivet startsnabb och lär inte kunna nå ledningen direkt, utan kommer få gå utvändigt och sedan överta efter 500 meter. Förutsatt att han inte sitter blir fast invändigt vill säga. Vem är huvudkonkurrent om ledningen här? 4 Stoletheshow? Tycker varken att 2 Tito C.A, 3 Thrust Control eller 5 Im Your Captain känns särskilt startsnabba efter att ha kollat i arkivet. Men jag kan ha sett fel förstås. Jag gillar 7 Remarkable Feet, även om spåret inte är superlockande. Samma gäller 8 Even's Cool Boy som har har det sämsta spåret, men som med lite flax kan få smyga med och sedan spurta ned på upploppet. Dessutom hemmabana på Umåker för Robert Dunder. Just nu är jag inne på att gardera 1 med 4, 7, 8 – men det kan lika gärna bli så att jag målar allting. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+2) |
|
2020-04-17, 10:30 | #18 |
Hur lågt är oddset på att Doctor Doxey Zenz i V75-3 styrs fram i dödens, första varvet går 09,5 och bäddar för Skalman eller Rebecca Dahlén ?
2020-04-17, 10:47 | #19 |
I V75-5 lutar det mer och mer åt spik på 4 Shocking Superman för min del.
Har årsdebuterat på bra sätt och bättre läge än 12 Perfect Spirit. Vet inte hur bra 3 Next Direction är direkt i årsdebuten, eller om Goop kan ställa till det genom att hålla upp ledningen med 1 Dreammoko och sen händer ingenting förrän det är försent, men min känsla är att 4 Shocking Superman har bäst förutsättningar att ro hem det.
2020-04-17, 11:04 | #20 | |
Citat:
Edit: Jag är mest inne på 3 Next Direction. Senast redigerad av fweewea den 2020-04-17 klockan 11:07. |
||
2020-04-17, 11:06 | #21 | |
Citat:
- I senaste starten så ruskade hästen av sig både huva och tussar i starten, och blev för het av det, så jag visste tidigt att det aldrig skulle kunna hålla hela vägen den gången. Den starten är därför bara att glömma. Han fick en kortare vila efter det och vi passade även på att behandla honom då. Sedan har han tränat på fint i backen och sedan körde jag ett skarpare banjobb efter 1.13,5 full väg förra veckan för att vässa upp honom inför det här, och då kändes han jättefin. Han har sina poäng högst upp i raden nu och brukar dessutom vara som mest balanserad när han kommer tillbaka efter lite paus, så jag tror självklart på en stark insats direkt, och jag har vässat ordentligt. Jag har siktat mot det här och han brukar som sagt gå bra efter lite tävlingsuppehåll, så jag räknar med en toppinsats. Han är väldigt gynnad av att tävla barfota fram och spår sex är helt klart acceptabelt. Det ser bra ut på förhand och jag kommer så klart gasa rejält hela vägen. Han trivs ju mycket bättre i dödens än i andra utvändigt, och det ska bli intressant att se hur fort han kan springa över distansen. Det blir, som sagt, barfota fram och jänkarvagn, som vanligt. Sedan bestämmer jag på tävlingsdagen om det blir open eye eller helstängt huvudlag, säger Mathias Andersson. |
||
2020-04-17, 11:16 | #22 |
Super Moderator
|
Måste slå ett slag för Lexington Tooma. Går alltid jämnt. Är stark och körs nu av norra Sveriges bästa kusk - Magnus A Djuse!
2020-04-17, 11:17 | #23 |
Några eventuella kantbollar:
V75-1 4 Stole The Show 4,5% V75-2 4 Findus M 8,3% V75-3 Ingen direkt, men en het DDZ kan bädda för 7,11 el 12 V75-4 3 Ohio UB 6,5% V75-5 2 Mr Golden Quick 3,7%. Har överraskat förr, men jag nog spikar 4 Shocking Superman. V75-6 Ingen direkt känsla att det går utanför 1,8,11, men kanske 10:an till 6,4%. V75-7 Känns som att 6,11 räcker långt, men om jag blundar och pekar och utan nån större koll så kanske 10 Vixus kan vara en riktig stänkare om "två träter"...
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll ! To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Bluesmith66 den 2020-04-17 klockan 11:24. |
|
2020-04-17, 11:17 | #24 |
Mmm...Picasso är väl den enda som vill svara stridsvagnen DDZ och den är ju inte startsnabb...DDZ i spets efter 500, ett inte omöjligt scenario om inte någon av övriga "offrar sig"...isåfall sitter nog Coburg Hannover eller Weekend Fun i ryggen på lokomotivet, kan bli väldigt svårt att ta något bakifrån sen och frågan är om någon av de två nämnda har kraft för att ta sig förbi, om nu DDZ är på topp igen...vi får si...
Senast redigerad av mikaels den 2020-04-17 klockan 11:25. |
|
2020-04-17, 11:34 | #25 | |
Citat:
2020-04-17, 11:53 | #26 |
Doxey är ju faktiskt inte riktigt ägnad åt distansen. Kan springa fort länge men inte jättefort och är inte heller jättestartsnabb. Har 7 starter på sprint och bara vunnit 1 av dem. Och det var tidigt i karriären alltihopa. Fattar inte riktigt anmälningen måste jag säga. Men han har framspår och de andra vet att han manglar på. Är hästen på gång igen kan han ju vinna om de välvilligt släpper den till ledningen. Men den kan lika gärna vända uppochner på hela loppet med tokpress i dödens.
Sen går Troels Andersen och blir favorit? Hästen är bra i ordning visst men blir uppskruten för mycket på segern sist. Var inte mycket bättre än varken Minnestad eller Hill Street, kom före dem helt enkelt. 29ggr har han gått upp i lopp med 100k eller mer. En vinst (2013 i klass 2 från ledningen före 6 felfria hästar). Troels själv har väl en statistik där nånstans också när det kommer till V75 skulle jag tippa på.
2020-04-17, 12:06 | #27 |
Förstahästen måste nog bli Hill Street från ett bättre läge kunde det bli spik. Kolla näst senaste starten vad vass han är ut. Nu med Örre och fin årsdebut avklarad.
2020-04-17, 13:07 | #28 |
Ingen start för Zip di Girifalco.
|
|
2020-04-17, 13:29 | #29 |
|
|
2020-04-17, 14:02 | #30 |
Ledig dag idag, fördelen med corona för en annan är att man får lite mer fritid. Roade mig(?) med att kolla lite hur det faktiskt går med streckspelen nu när det gått några månader av året. Inte sett till plus eller minus, där vet jag att det är minus och som jag spelar med lite högre varians (halvhög risk/halvlång väntan) behöver man ett par år egentligen för att "veta" om helheten är bra eller inte.
Kollade några grejer för att se om man ligger där man tror eller om det är bättre eller sämre. Dumt att spela vidare på samma sätt om trenderna ser illa ut, bra att utvärdera ibland för att se vad man ska fortsätta med och var man kanske behöver tänka om. Avslag på favoriter var en gren jag undrade på. Jag har varit ganska feg på att plocka bort favoriter vid gardering, men tron innan jag kollade det här var att jag kanske är hygglig på det där och borde göra det mer. Facit vad rejält över förväntan, bara 5 av de 25 favoriter jag hoppat över vid gardering har faktiskt vunnit. Så mycket som 12 raka avslag har torskat nu. Imorrn kommer jag hoppa över Picasso vid garderingen. Månprinsen spikar jag emot. Spoiler:
Spikar är man ju alltid fundersam på också. Vad är det för hästar man spikar och hur går det egentligen? 21/48 (44%) på totalen får väl vara godkänt. På spikarna som är storfavoriter (över 50%) har bara 6/14 infriat (43%). För de som är mindre spelade än så satt 15/34 (44%). Men man ser ju att de stora favoriterna inte är så trygga att luta sig emot. Eller är man bara dålig på att värdera dem och tar fel mest hela tiden? Oavsett så är det väl läge att vara jävligt försiktig med att acceptera spik på dem för lätt. Speciellt som kapar potentialen för utdelning i omgången rejält. Attraversiamo aktar jag mig för imorrn med alla minusposter som finns på den jättefavven. Tror vinstchansen understiger 50%. Spoiler:
|