|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-04-16, 18:52 | #1 |
V75 Umåker 18/4
Kunde inte hitta någon tråd till helgens V75a, en sådan måste ju finnas om jag ska lyckas snickra ihop en snackis!
Så fram med era idéer! Jag ser framemot Pleasure for Cash´s debut i Oskar Berglunds debut inte världens stabilaste kuse men när det stämmer full ut är den vass! Next Direction i avd 5 ska väl ha toppchans om den är någorlunda tränad inför detta... |
|
2020-04-16, 21:46 | #2 |
Läser den här omgången "bakifrån".
Lome Brage spets och slut. 5/7 i Sverige med dessa förutsättningar (framspår på sprint). Och alla lopp har varit med tuffa motståndare. Försusterna: -Ena gången mötte han både hela gräddan av norska eliten och Månprinsen i ett sexhästarslopp och fick ge upp spetskampen. Chanslös då såklart. -Andra gången Elitkampen då han också fick ge sig om spets från spår långt ut. Har flera gånget hållit Månprinsen stången med de här förutsättningarna, även då prinsen fått slag på honom tidigt. Nu står den i praktiken med 20 tillägg från bakspåret. Kan bli favorit till slut, men min gissning är att Månprinsen blir åtminstone knapp favorit. Uppehållet kommer säkert ge en del spelare kalla fötter men det är bara oddshöjande, han presterar alltid i comebackerna. Tacksamt och oddshöjande också att Tangen Haap står innanför och att Karlsson snackar om att försöka hålla spets. Kan han glömma... Värderar det till en vinstchans över 60%. Oerhört startsnabb, otroligt travsäker och presterar jämnt som tusan!
2020-04-16, 22:06 | #3 |
Utlovas fint väder på lördag i Umeå, tur för dig Stekel...Lome Brage har startat 4ggr på n/t, ett andrapris(spelad i 1,21) och tre "ägg"...
- Allt verkar bra med honom och vi har tränat på eftersom vi inte kunnat starta. Tanken var att han skulle gått ut på Klosterkogen under påsken och vi hade förberett honom inför det. Han har däremot inte något lopp i kroppen jämfört mot Tangen Haap och Månprinsen. Det gör det lite tuffare, men samtidigt är det hans förutsättningar. Att han varit ifrån tror jag inte ska påverka startsnabbheten speciellt mycket, kanske snarare att han är mer peppad på tävling nu. Erik Adielsson får testa att ladda iväg honom och sedan får vi se om vi tar oss till tät eller inte. Skulle banan bli dålig för att vädret blir dåligt kommer det att missgynna honom för han gillar inte dåliga banor. Kommer han till tät kommer han att bita ifrån sig bra. Det blir eventuellt norskt huvudlag, men sannolikt blir det öppet. Skor och jänkarvagn som tidigare, säger Anders Lundström Wolden. |
|
2020-04-16, 22:08 | #4 |
Första tanken Master Blaster tror jag också är klar efter att ha tittat lite närmare på den. Spetschansen väldigt hög, tar väldigt sällan några stappliga steg när de vänder upp och kan skickas iväg bra och lätt.
Fem lopp med proffskusk sedan han kom till Fredde, 4 vinster utan att bottnas i spets och fick en plump näst senast då han hoppade i spetsrusningen. Som det såg ut efteråt hade han tagit den vinsten också även om det blivit dödens (V75, samma klass). Godkänd senast för Fredde i comebacken, körde till slut efter lopp i fjärde ytter och fick inte tag på ledaren/rygg ledaren. Värsta konkurrenterna har bakspår, kan vara illa att Strong Heartbeat sitter i ryggen och har inte så mycket handikapp. Kan få fritt både i starten och avslutningen om det vill sig illa. Att Lennartsson Van Gogh istället för Bergh är väl ett plus, mycket mindre risk att han ställer på och tok-kör. Volt och allt, men 40% vinstchans skulle jag iallafall tänka mig att sätta på det här.
2020-04-16, 22:10 | #5 | |
Citat:
2020-04-16, 22:29 | #6 |
30 resp 26% på dessa två Erik-spikar...intressant att se om det håller sig någotsånär...
|
|
2020-04-16, 22:46 | #7 |
Har tagit ledigt från bandomeriet i helgen, så blir att följa det hela uppifrån Borgafjäll...är mer än 30 år sen, som jag var ledig denna helg...
|
|
2020-04-16, 22:48 | #8 |
Orkar inte hålla på med de fasta oddsen så mycket längre utan fokar på streckspelet nästan helt istället. Kastar ändå in något litet långskott på förhand inför varje helg. Den här gången får det bli en hundring på denna fyrling till 536ggr degen.
Weekend Fun 5,00 Ohio UB 15,00 Master Blaster 2,60 Lome Brage 2,75
2020-04-16, 22:53 | #9 |
Luktar ju ingen högre utdelning på lördag. Har väldigt svårt att se att det ska gå utanför de tre mest betrodda i de sista tre avdelningarna och Attraversiamo blir normalt sett mycket svårslagen, har ju gått 10-tempon i banjobben mot bland andra Esprit Sisu så han är förberedd. Kanske spikar Gardner Shaw också, tycker det är hästen i gänget och i nuläget är han förvånansvärt lite spelad.
|
|
2020-04-16, 23:31 | #10 |
Attraversiamo har aldrig i sitt liv tagit spetsen av egen kraft och kommer ut här efter över ett halvår och står i 70% från innerspår. Aldrig i livet att jag lutar mig mot den. Att det är årsdebut behöver inte vara ett minus i sig om hästen är nog bra tränad. Det stora minuset är att kusken sällan kör järnet för vinst. Och när han med säkerhet blir över från start behöver han agera för att vinna. Att Melander har 3 hästar med är ytterligare minus. Och Redéns stallform skojar man inte bort, det har jag lärt mig den hårda vägen. Maxus visade vid vinsten att det finns en del kunnande.
Den andra jag ser som överstreckad i loppet är Evens, tror inte blixten (Dunder) slår ner två gånger. Fick det kört i halsen senast och för många bra emot nu. Hoppar nog över båda dessa och streckar 2-6 här. Lite kuriosastatistik förresten angående det där med megafavvar. Alla 5 som varit så stora favoriter på V75 i år har torskat. I lördags kom den sjätte (Ulvsåsen) och vann. Litet urval, ja. Men 70%-are har sällan den chans de är spelade till. Tittar vi på ett ordentligt urval över några år så vinner de kanske runt 50% av loppen. Intressant statistik som Jensa publicerade nu förresten. Inte för att man trodde på skräll i loppet, men stärkande att se att statistiken håller med. " Vårbjörken (V75-7) har funnits på kupongen sju gånger tidigare, vinnarna har då rankats 1, 1, 1, 2, 2, 3, 3."
2020-04-17, 06:12 | #11 |
Vad har Björne för nyförvärv i andra ZAP DI GIRIFALCO den kan vara hur bra som helst eller oduglig förmodligen är den bra hm
1 ATTRAVERSIAMO ser det ut som en klassisk spetsåslut på... 2 Picasso vill man syna 2 PLEASURE FOR CASH i ny regi spännande att se men är hästen snurrig i huvudet så lär det nog inte hjälpa men det kan gå i första starten alternativt att OB hittat nåt fel på den?! Oavsett spännande att se den i ny regi för fungerar den så kanske den bara vinner Perfect Spirit vill vi inte ha Master Blaster ser ut som en skräddarsydd uppgift på papperet Lome Brage & Månprinsen AM förmodligen rinner den förstnämnde undan men blir han ostkrok eller inte har en toppdag då vinner Skalman |
|
2020-04-17, 09:22 | #12 |
Förlåt en yngling från södra Sverige men visst är det mycket låg klass på V75 Umeå imorgon. Ok i dessa Corona tider räcker väl inte Norrlands eliten till och i min värld vimlar det av totalt chanslösa hästar. 25 poäng var tillräckligt för att få en plats i V75 1.
Paralympia kvalet är det väl endast bortlottade Perfect Spirit som platsar i finalen övriga är nog matlappsjägare. Ber om ursäkt för gnällinlägget, jag sparar på spelkrutet till nästa lördag. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1) |
|
2020-04-17, 09:43 | #13 |
1 Perfect King struken i avdelning 2. 8 Zap Di Girifalco blir alltså nedstruken ett spår, vilket troligen ökar chanserna för vinst ännu mer.
Jag kommer också ta med 3 Hunkydory Degato som såg väldigt fin ut senast. 4% just nu på de tidiga procenten. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1) |
|
2020-04-17, 09:49 | #14 |
Umåker har bara 184m upplopp, är det många spetsvinnare på denna bana vanligtvis? Svårt att vinna från bakspår?
|
|
2020-04-17, 10:10 | #15 |
Super Moderator
|
Weekend Fun och Master Blaster känns som spikbud.
Om jag inte minns fel så har Attraversiamo vunnit årsdebuten både -18 och -19? Från spår 6 resp 2. Men ändå. Fast till den % går det ju nästan inte....
Trinity (+2) Senast redigerad av Skaegget den 2020-04-17 klockan 10:11. |
|