Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-04-14, 16:12   #1

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 1949
Standard

V86 – Jägersro/Solvalla (onsdag 15/4, 20.30)

Dags för ny V86-omgång efter påskens tokigheter med V75. Jägersro och Solvalla delar på denna omgång. Känns som en ganska kul, men också relativt svårlöst, omgång.

Tankar?
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-14, 16:48   #2

Reg.datum: aug 2018
Sharp$: 5514
Standard

Litar inte helt på Ferrari Sisu och Madelen L.T.C. är också en favorit i fara. Går nog istället på Victory Island som är bästa hästen, grann typ och möter inte så märkvärdigt gäng. Bör ha bra chans trots läget då han är vass på speed.

Sedan tror jag en del på Pastorns Lady som var klart positiv som trea bakom Van Gogh och Victory's Club senast på V75. Jag ser inga sådana hästar i det här fältet och når hon spets blir hon normalt svårslagen.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-14, 16:59   #3

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Har bara gjort första korta genomgången än, men Harley DE i sista som stenklar iallafall. När Björn är med från bra spår, en Nurmos-häst och segerstaplaren My Sweden med så kan man drömma om att han stannar på under 45% också. Han är inte speciellt vass ut (vilket gör några av segrarna riktigt imponerande), så det blir nog knappast någon ledning av egen kraft. Men spåret är bra nog att inte hamna på vingel och jag tror han mördar dem oavsett resa. Knapp seger senast men det såg ut att vara en hel del sparat, Jepson satt bara och höll.

Lopparkivet funkar inte på den där plumpen han har på V75 på Forus i februari. Men med tanke på spåret (8), distansen (sprint) och målfotot (nedan) gissar jag på att det handlade om rejäl vingel följt av lite tempotorsk där.

https://www.rikstoto.no/api/photofin...R_2020-02-08/5

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-14, 17:17   #4

Stekels avatar

Standard

Quattro Töll i femte ser klar ut för spets. Sen är det om att göra att han inte blir överfallen. Spets och slut troligt!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2020-04-14, 17:32   #5

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 15184
Standard

Jägers tankar.

V86 1) Stänkare. Zabul Fi. Spännande debut på distansen. Inte tuffaste stayerloppet som körts.
Onceforallface har ingen vacker rad. Hoppade senast i Årsdebuten efter lång paus! Räds dock inte distansen.

V86 3) Stänkare. Alicia Bore är väl återigen bortlottad. Synd när formen är på topp. Gick en 11 tid som trea näst senast i betydligt hårdare gäng. Måste ha tur med resan.

V86 5) Spikförslag. Randemar R.D. Unter vässar upp och det lutar åt spets och slut.

V86 7) Spikförslag. Madelen L.T.C. Ok årsdebut är väl lite lurigt men normalt bästa hästen och bra vinstchans om Jeppe har vaknat på rätt sida. Hm inget kuskplus.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-14, 17:47   #6

Stekels avatar

Standard

Randemar är bra men han har ingen rolig trend nu. Riktigt knäckarlopp näst senast där han gav upp och galopperade till slut. Sen hopp i spetskörningen senast. Lite ovisst var den står psykiskt efter det där. Tror den kan öppna rätt snabbt, den har gjort det några gånger iallafall. Men den verkar ha svårt att hålla reda på auktionen vid riktigt höga farter. Tycker det ser ut som en kass favorit, om nu inte barfotan slår klockrent ut då. Aldrig att han nyper spets från Quattro av egen kraft iallafall, måste bli släppt i så fall.

Gammal 2020-04-15, 09:09   #7

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6590
Standard

lutar nog åt att nöja mig med andelsköp idag. Några snabba tankar:
1: Roofie
2: Ava
3: Sunday Sonata
4: Guilty Pleasure
5: Ganyboy
6: -
7: måla på
8: Mellby Guard
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 09:42   #8

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38082
Standard

Spikbud: Virgin Maiden, Randemar, Athos Race och Harley.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 09:54   #9

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Randemar är bra men han har ingen rolig trend nu. Riktigt knäckarlopp näst senast där han gav upp och galopperade till slut. Sen hopp i spetskörningen senast. Lite ovisst var den står psykiskt efter det där. Tror den kan öppna rätt snabbt, den har gjort det några gånger iallafall. Men den verkar ha svårt att hålla reda på auktionen vid riktigt höga farter. Tycker det ser ut som en kass favorit, om nu inte barfotan slår klockrent ut då. Aldrig att han nyper spets från Quattro av egen kraft iallafall, måste bli släppt i så fall.
Randemar är som du säger lite opolerad men Unter är nöjd med hästen i träning. Och vässar med skoryck och jänkar bike. Visst är det en chansning som kan sluta med galopp eller vinst med 20m. Quattro är snabb men Uhrberg släpper nog till en betydligt tuffare häst och siktar på smygare.
Randemar spikas på min kupong.
Gammal 2020-04-15, 10:14   #10

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Randemar är som du säger lite opolerad men Unter är nöjd med hästen i träning. Och vässar med skoryck och jänkar bike. Visst är det en chansning som kan sluta med galopp eller vinst med 20m. Quattro är snabb men Uhrberg släpper nog till en betydligt tuffare häst och siktar på smygare.
Randemar spikas på min kupong.
Klart möjligt att han kan släppa om favoriten kommer tidigt. Men det är väldigt många OM för att det ska bli så. Även OM Uhrberg går ut och skriker på stallbacken "Allt jag önskar mig här i världen är rygg på favoriten i lopp åtta!!!" så är det några om kvar som gör att det ändå nog inte är mer än runt 50/50.

1. Randemar ska trava i starten.
2. Randemar ska komma först fram, inte någon annan. Dessutom ganska tidigt i loppet.
3. Peter ska satsa och göra ett allvarligt försök.

Gammal 2020-04-15, 10:18   #11

Stekels avatar

Standard

Kikar på sjätte nu och ser förvånande att Takata klättrar och nu står på hela 6%! Hästen som fick snabba pengar på sig efter skrällvinst i försök och final i klass 2 efter smörlopp och nu står på tillägget med bronshästarna. Det märks att det är en dag kortare mellan V75 och V86 den här gången, många spelare som slarvat med jobbet.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mr_stylez (+5)
Gammal 2020-04-15, 10:29   #12

mr_stylezs avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 5211
Standard

Lås på Quattro och Randemar är väl en simpel men bra lösning?
Travar Randemar bör han vinna från toppspår o första barfota, galopperar han så vinner Quattro från spets.
Varför krångla till det, finns 7 till lopp att lösa? =)
Gammal 2020-04-15, 10:32   #13

mr_stylezs avatar

Standard

Avd 1 tycker jag är grymt svår, 3140 tuff distans för många hästar särskilt i årsdebut oavsett hur bra hästen är... Favoriten har bara gått den distansen 1 gång innan..
Olle Rolls som andrahandare är inget man håller i handen heller, Onceforall face är osäker och ojämn.. luktar skräll lång väg från ngn som gått på innerspår här och slinker ut 400 kvar typ... 1,2,3 är jag iaf inne på kan skrälla, men jag tar nog alla för att sitta säker i inledningen, fegt men förhoppningsvis klokt.

Senast redigerad av mr_stylez den 2020-04-15 klockan 10:35.
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 10:33   #14

mr_stylezs avatar

Standard

Citat:
Kikar på sjätte nu och ser förvånande att Takata klättrar och nu står på hela 6%! Hästen som fick snabba pengar på sig efter skrällvinst i försök och final i klass 2 efter smörlopp och nu står på tillägget med bronshästarna. Det märks att det är en dag kortare mellan V75 och V86 den här gången, många spelare som slarvat med jobbet.
Otroligt många tippare som inte har koll på klasserna och kan jämföra motstånd märker man, många kollar bara "aha hästen var på v75 sist, vann på bra tid, då tar jag den!"

Men det är ju bara tacksamt så länge det är så!

Dock: 2 hästar på volterna framför strukna, står på innerspår vilket man behöver göra i 3140 m-lopp samt absolut toppform. För hög procent som lär bli ännu högre, men inte helt chanslös ska ändå sägas (enligt min personliga uppfattning då) =)

Senast redigerad av mr_stylez den 2020-04-15 klockan 10:49.
Gammal 2020-04-15, 10:40   #15

mr_stylezs avatar

Standard

Avd 2 Tycker jag är lösbart, kan gå på 2 sätt:

1: 4 tar spets släpper till 5an som får vara ifred, då vinner 5 enkelt.

2: Det blir hård körning om spets och ngn trycker på 5an(troligen nr 8 isf?), då kommer de 3 bakspåren in i matchen, alla har absolut toppform och de kan dra fram varandra, då vinner 10,11 eller 12.

Alltså 5 utgång, 10,11,12 bakom

Ratar 6,7,8, dels har de startsnabba innanför sig, kommer aldrig förbi 4 och 5, dels ska de stå emot 10,11,12 då de kommer i 3/4e spår sista 500... tror jag inte kommer gå.. dessutom årsdebut på 7 och 8, har troligen inte tempot i kroppen än som krävs här.

De tre hästarna har 50% av strecken på sig i nuläget vilket för mig är otroligt tacksamt! Hoppas det håller sig så! Schas!
Gammal 2020-04-15, 10:43   #16

Standard

4 Messiah struken.
Gammal 2020-04-15, 11:01   #17

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
4 Messiah struken.
Då kanske man kan gå rakt ut på Athos Race i det loppet, tycker inte motståndet avskräcker. Åke är optimistisk (som vanligt) och hästen tål grovjobb.
Gammal 2020-04-15, 11:13   #18

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 3910
Standard

Nåt som försvunnit är det nya upplägget V4 express från förra veckan

Såg att omsättningen senast på V4 Express var 2,7 miljoner och det var riktigt bra jämfört med tidigare V4 omsättningar då V4 var på den egna banan På Bergsåker och Jägersro har det varit kring en halv miljon i omsättning på deras egen V4 Omgång om ens det som på Bergsåker

Jag kommer förmodligen att börja läsa in oh gå igenom V4 Express loppen ännu oftare för det är fina pengar att spela om med en sån omsättning
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 11:16   #19

Sharp$: 11975
Standard

Har funderat lite och kommer att lägga om lite strategi här. Mina egna spel och eventuella kommentarer runt dessa kommer att utgå, då det ju oftast är "mot" vad som betraktas som "ideer" här och kan oftast bara ge "ont blod". Någon bra ide på t.ex ett lunchtrav kan fortfarande få ett omnämnande, men lär bli sporadiskt...så får vi se hur det lyckas...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 11:20   #20

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Lås på Quattro och Randemar är väl en simpel men bra lösning?
Travar Randemar bör han vinna från toppspår o första barfota, galopperar han så vinner Quattro från spets.
Varför krångla till det, finns 7 till lopp att lösa? =)
Ja du har nog rätt i det. 2-hästarslås är något som många skyr och går antingen på en eller många. Men om man får ihop resten av omgången på ett bra sätt behöver det inte alls vara fel.

Gjorde det där i några lopp i lördags, om man tänkt i rätt banor hade man tagit LL Royal/Don Fanucci och Sorbet/Elian Web och inte slösat streck mer än så. Samma på Färjestad förra månaden där jag nog tappade miljoner på 4*1 istället för 2*2. Får se om jag spikar idag, ser oerhört värde i Quattro så kan bli att jag går på den. Annars lås.

Gammal 2020-04-15, 11:25   #21

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joppe59 Visa inlägg
Nåt som försvunnit är det nya upplägget V4 express från förra veckan

Såg att omsättningen senast på V4 Express var 2,7 miljoner och det var riktigt bra jämfört med tidigare V4 omsättningar då V4 var på den egna banan På Bergsåker och Jägersro har det varit kring en halv miljon i omsättning på deras egen V4 Omgång om ens det som på Bergsåker

Jag kommer förmodligen att börja läsa in oh gå igenom V4 Express loppen ännu oftare för det är fina pengar att spela om med en sån omsättning
Ja det var en bra idé och inte en dag för sent att testa. Har tänkt på det flera gånger att det vore klokt att lägga det så. Spricker man på V86 har man ju liksom bara DD annars.

Gammal 2020-04-15, 11:28   #22

yoozoos avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 8103
Standard

Spikarna:
Bra rapporter på årsdebutanterna 6 Ferrari Sisu som gått ett 13,5-jobb över medel inför detta och trivs på distansen. Nurmos 8 Hankypanky Peyton inledde med 7 raka men sen ebbade det ur, tror att det blir körnin här och lyckas hon hitta ner i ett vettig slagläge kan hon vara segermogen redan i årsdebuten. Tredje spiken landar på 12 Athos Race, visst finns det många tänkbara drag i loppet men redan innan strykningen på Messiah var jag inne på att spika!

Dragen:
3 Floats Cesna ständigt underskattad, anmäld bf runtom till 2% just nu, hoppas på att få åtminstone 3 ggr på plats!
1 Eldorado Mearas har äntligen fått ett vettigt läge efter 4 raka starter från bakspår, tidigt streck till nuvarande 5%.
Visst är 3 Harley D.E motiverad favorit i avslutningen men jag kryddar med både 7 Wingmaster & 10 Vine Vision!
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 11:31   #23

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Då kanske man kan gå rakt ut på Athos Race i det loppet, tycker inte motståndet avskräcker. Åke är optimistisk (som vanligt) och hästen tål grovjobb.
Athos Race har på fyra försök inte haft så stora framgångar över 3140, som man skulle kunna tänka sig...kanske beror på att denna starka häst samtidigt är lite "trashank" och därmed får svårt att "hålla ihop det" hela vägen...Här tror jag att Mika Forss sätter sig och drar i ett jämnt lagom hårt tempo och det blir svårt att ta något i spåren(även från bra positioner i andraspår)...hästarna 2,5 o 6 lär lägga sig på innerspår och "ta upp" vinstpositioner, bland dom ser jag bara hot från 5 Father of Sun som skulle kunna få en lucka med maxflyt, men knappast då någon/några där bak lär täppa till...sedan får vi si om Lets Go Again har orken för detta...
Gammal 2020-04-15, 11:41   #24

yoozoos avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Athos Race har på fyra försök inte haft så stora framgångar över 3140, som man skulle kunna tänka sig...kanske beror på att denna starka häst samtidigt är lite "trashank" och därmed får svårt att "hålla ihop det" hela vägen...Här tror jag att Mika Forss sätter sig och drar i ett jämnt lagom hårt tempo och det blir svårt att ta något i spåren(även från bra positioner i andraspår)...hästarna 2,5 o 6 lär lägga sig på innerspår och "ta upp" vinstpositioner, bland dom ser jag bara hot från 5 Father of Sun som skulle kunna få en lucka med maxflyt, men knappast då någon/några där bak lär täppa till...sedan får vi si om Lets Go Again har orken för detta...
Visst är det lite av en chansspik men är inte särskilt rädd för just Mika Forss uppsittning på start utan ska man leta drag bakom är jag nog mer inne på Berghs 10 Höwings Unbeatable vågar man hoppas på 4 ggr på plats?
Gammal 2020-04-15, 11:43   #25

Stekels avatar

Standard

Olle Rols har två precis såna här lopp lite längre upp i raden med andraplatser som facit. Stryk av Juan (20 före) och Racing Mange (lika start). Dubblar nog med den, så får jag se om Cobbys kommer med som tredjestreck. De brukar få till en kommentar från Uhrberg innan så vi får lite mer klarhet om hur han tänkt köra med den och Quattro. Zabul Fi är väl en rätt bortglömd kantboll också om man streckar vidare.

Gammal 2020-04-15, 11:44   #26

Shooters avatar

Standard

Jag lämnade in extremt tidigt idag då jag ska göra lite ärenden sedan, men räknar ändå med att hinna hem till V86:an startar. Det var ju trist att de strök Messiah.

V86
Inlämnat: 2020-04-15, 09:38
Solvalla, Jägersro
Onsdag 2020-04-15
Start: 20:30
Kostnad: 210,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 6, 7, 8 (3, 1)
2: 5, 6, 7, 8, 11 (9, 3)
3: 4 Virgin Maiden (6, 1)
4: 2, 3, 8, 9, 10, 11 (6, 5)
5: 5 Randemar R.D. (7, 3)
6: 12 Athos Race (8, 4)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 (10, 8)
8: 3 Harley D.E. (4, 9)

4x5x1x6x1x1x7x1 = 840 rader.
840 x 1 x 0,25 kr = 210,00 kr.
Totalt: 210,00 kr.
Rättningskod: MVF MDZ NNT

Senast redigerad av Shooter den 2020-04-15 klockan 11:46.
Gammal 2020-04-15, 11:48   #27

mr_stylezs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av yoozoo Visa inlägg
Visst är det lite av en chansspik men är inte särskilt rädd för just Mika Forss uppsittning på start utan ska man leta drag bakom är jag nog mer inne på Berghs 10 Höwings Unbeatable vågar man hoppas på 4 ggr på plats?
7 ggr på bet365 om du snabbar dig =)
Gammal 2020-04-15, 11:54   #28

yoozoos avatar

Standard

Citat:
7 ggr på bet365 om du snabbar dig =)
Fick in en tvåhundring, tack för infon!

Floats Cessna står i 3 ggr men inväntar vad gubbarna på SS & UB erbjuder!
Gammal 2020-04-15, 12:02   #29

Standard

Undrar om Björn Goop är klar med sitt påskfirande, tror han kört blankt hela påskveckan?...hajjade till lite när han i Björnkollen sa:-Det är ju påsk och då brukar det aldrig gå bra!...kanske något att komma ihåg till nästa påsk...Han vann ju ett lopp på skärtorsdagen och ett på långfredagen, men på 27 starter så är det inget bra facit för att vara han...

Senast redigerad av mikaels den 2020-04-15 klockan 12:23.
Gammal 2020-04-15, 12:22   #30

Standard

Det lät inget vidare. Tror nog att du tillför mycket på sharps trots att du har ett eget upplägg och kör dit eget race. Jag har tyvärr det upplägget jag oxå....men jag skriver inte på travsnack/forumet så mycket....

Jag tror alla passar in i pusslet)
Gammal 2020-04-15, 12:26   #31

Standard

Citat:
Det lät inget vidare. Tror nog att du tillför mycket på sharps trots att du har ett eget upplägg och kör dit eget race. Jag har tyvärr det upplägget jag oxå....men jag skriver inte på travsnack/forumet så mycket....

Jag tror alla passar in i pusslet)
Du kanske redan har anpassat dig...
Gammal 2020-04-15, 12:48   #32

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 2226
Standard

Goopen har haft hö byte Därav resultatet Dom börjar nog komma tillbaka nu
solum är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 12:57   #33

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av solum Visa inlägg
Goopen har haft hö byte Därav resultatet Dom börjar nog komma tillbaka nu
När något går dåligt så försöker man hitta förklaringar utanför sig själv och då passar ju höet bra...får man för sig att det går dåligt i en viss situation(travbana, idtottsarena, provsal, veckodag, etc etc), så gör det oftast det...
Gammal 2020-04-15, 13:19   #34

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Quattro Töll i femte ser klar ut för spets. Sen är det om att göra att han inte blir överfallen. Spets och slut troligt!
Kolgjini är ju med i loppet, så överfallsrisken är väl ganska hög
Gammal 2020-04-15, 13:28   #35

Standard

Stayerloppen avd 1 och 6 känns väldigt öppna och onödigt luriga. I synnerhet Solvalla loppet som vimlar av på pappret chanslösa hästar och flertalet mycket svårbedömda på distansen.
10 hästar av 13 är spelade till under 6% i nuläget !

V86 1) Antingen går jag all in på årsdebuterande Ferrarin från Laugerstallet. Eller typ helgardering. Olle är mycket betrodd men är inte lika vass som för två år sedan. Skallen ?
Jeppe har en lurig stänkare.

V86 6) Ontrack, Zeus, Busy och Cyrios är väl de som kanske gynnas av distansen men det är väl bara Ontrack som visat form. Athos är inte min favorithäst trots att han vinner lite då och då.
Gammal 2020-04-15, 13:34   #36

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
Kolgjini är ju med i loppet, så överfallsrisken är väl ganska hög
Nu är ju den innanför så det ska mycket klaff till för att han ska kunna göra ett regelrätt överfall. Men skulle kunna vara lite i vägen i spetskörningen om han är på det humöret. För hästen är inte helt oäven bakom bilen. Hade gärna sett en häst emellan där.

Gammal 2020-04-15, 14:05   #37

Standard

Ganyboy har ingen chans att hålla ut en felfri QT, sen vad Adrian hittar på, är en annan femma..ställer kanske en fråga, men näppeligen överfall...

Senast redigerad av mikaels den 2020-04-15 klockan 14:10.
Gammal 2020-04-15, 14:06   #38

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1133
Standard

Citat:
Ja det var en bra idé och inte en dag för sent att testa. Har tänkt på det flera gånger att det vore klokt att lägga det så. Spricker man på V86 har man ju liksom bara DD annars.
Det ursprungliga Xpress-stress-upplägget var ju en mish-mash av massor av saxade spelformer.

Om jag inte minns fel avslutades det med V65Xpress.
Gammal 2020-04-15, 14:22   #39

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ganyboy har ingen chans att hålla ut en felfri QT, sen vad Adrian hittar på, är en annan femma..ställer kanske en fråga, men näppeligen överfall...
Tror inte jag heller men han kan hålla ut en liten bit och göra spetskörningen lite tuffare än nödvändigt. Samtidigt kanske det är bra att det inte går för lätt, då kommer favven troligare på vingel och kan få problem att hitta ner i dödens ens (om den travar).

Gammal 2020-04-15, 14:27   #40

Standard

V86-4: Barfota runt om på 8 Eddy West, 6.9%.
Hur ser ni på chansen/risken att den blåser till spets ?
3,5,6,7 verkar också kunna lägga iväg från start så kanske solfjäder och Jorma kan hålla ut de andra ?
Gammal 2020-04-15, 14:39   #41

Standard

4. Monark Newman i V86-1 känns lite intressant idag till drygt 5%.
Tar väl spets om han håller sig på benen, släpper och får fin ryggresa över lång distans.
Var på väg att bli nåt av kusen för några år sedan, kanske på gång igen ?!

Senast redigerad av Bluesmith66 den 2020-04-15 klockan 15:52.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 14:40   #42

Standard

Citat:
Tror inte jag heller men han kan hålla ut en liten bit och göra spetskörningen lite tuffare än nödvändigt. Samtidigt kanske det är bra att det inte går för lätt, då kommer favven troligare på vingel och kan få problem att hitta ner i dödens ens (om den travar).
Jo, finns nog en god chans att bägge favoriterna blir rejält över...QT(bet365) till 10ggr på en självspringande jägersro-oval, med sedvanlig nedförsbacke på upploppet...mmm....
Gammal 2020-04-15, 14:53   #43

Cleon_9s avatar

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 2733
Standard

Utan att ha läst mer info under dagen om det hänt nåt nu men alltså jag lämnar inte in någon kupong utan att strecka 7 Victory Island. Visst, stryk senast men med det loppet i kroppen så borde den vara bättre idag.

Bfro och bättre distans nu. Dessutom läser jag kommentarerna här att det kan det bli körning initialt mellan motbuden så jag hoppas att ”Julemanden” kan hitta ner i 3:e par utvändigt och då tror jag spurten biter bra och segermarginalen blir en halv längd.

29% är tillräckligt lockande för ett streck, a-häst och kanske till och med spik. Givetvis beroende på vad sista infon innan start säger.
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 15:00   #44

Standard

Avdelning 2:

4 Infinity är ruggigt startsnabb, men lär släppa till 5 Pastorns Lady. 6 La Norna är också snabb ut och lär haka på en bit. 8 Hankypanky Peyton har fin grundkapacitet, men både spåret och årsdebut talar lite emot. På bakspår kan samtliga av 10 Riva Renn, 11 Digital Class och 12 Lovely Secret vinna om det går fort där framme.

5-6-10-11-12 känns stabilt.
Gammal 2020-04-15, 15:10   #45

Standard

Citat:
Avdelning 2:

4 Infinity är ruggigt startsnabb, men lär släppa till 5 Pastorns Lady. 6 La Norna är också snabb ut och lär haka på en bit. 8 Hankypanky Peyton har fin grundkapacitet, men både spåret och årsdebut talar lite emot. På bakspår kan samtliga av 10 Riva Renn, 11 Digital Class och 12 Lovely Secret vinna om det går fort där framme.

Finns dock chans/risk att HP är ordentligt i ordningställd för detta och glider upp utvändigt ledaren direkt(den kan ju öppna rejält bakom bilen), för att sedan på klasshästens vis slå klorna i denne...vi får si...
Gammal 2020-04-15, 15:14   #46

Standard

Citat:
Finns dock chans/risk att HP är ordentligt i ordningställd för detta och glider upp utvändigt ledaren direkt(den kan ju öppna rejält bakom bilen), för att sedan på klasshästens vis slå klorna i denne...vi får si...
Det kan vara så. Det är alltid svårt att säga om. 5 eller 6 streck räcker för denna avdelning. Tämligen övertygad.
Gammal 2020-04-15, 15:17   #47

Stekels avatar

Standard

Citat:
Avdelning 2:

Enig, redan lirat Lalle på plats till 8ggr!

Citat:
Borde bli en väldigt dryg väg fram ändå. Känns överstreckad men bara lite. Är väl bästa hästen egentligen.

Gammal 2020-04-15, 15:21   #48

Standard

Crebas ska maxa och ladda, ska bli spännande och se om han kommer förbi Virgin Maiden...Hans Crebas har taktiken klar med 6 Inez Alki (V86-3).
- Jag kommer att köra rejält för ledningen även om jag vet att jag har snabba hästar innanför, men min häst är snabb. I dag ska jag hänga på en jänkarvagn för första gången och det tror jag kommer att passa henne perfekt, det är den typen av häst.
Hur är formen?
- Hon travade under 1.11 sista varvet senast och mer går inte att begära så formen är fin och hon känns kanon i jobben också.
Några andra ändringar?
- Jag lägger på ett cant see back-huvudlag, det hade hon inte senast och hon blr rappare från start med den utrustningen.
Hur värderar du chansen?
- Kommer jag till ledningen tror jag på en mycket bra chans, i annat fall blir det tuffare, men jag känner mig inte slagen med henne oavsett position, säger Hans Crebas.
Gammal 2020-04-15, 15:24   #49

Standard

Citat:
Enig, redan lirat Lalle på plats till 8ggr!

Borde bli en väldigt dryg väg fram ändå. Känns överstreckad men bara lite. Är väl bästa hästen egentligen.
Inte säkert vägen till dödens blir så dryg och den kanske tål en tredjetagg i första sväng...vi får si...
Gammal 2020-04-15, 15:26   #50

Standard

Citat:
Crebas ska maxa och ladda, ska bli spännande och se om han kommer förbi Virgin Maiden...Hans Crebas har taktiken klar med 6 Inez Alki (V86-3).
- Jag kommer att köra rejält för ledningen även om jag vet att jag har snabba hästar innanför, men min häst är snabb. I dag ska jag hänga på en jänkarvagn för första gången och det tror jag kommer att passa henne perfekt, det är den typen av häst.
Hur är formen?
- Hon travade under 1.11 sista varvet senast och mer går inte att begära så formen är fin och hon känns kanon i jobben också.
Några andra ändringar?
- Jag lägger på ett cant see back-huvudlag, det hade hon inte senast och hon blr rappare från start med den utrustningen.
Hur värderar du chansen?
- Kommer jag till ledningen tror jag på en mycket bra chans, i annat fall blir det tuffare, men jag känner mig inte slagen med henne oavsett position, säger Hans Crebas.
Då lägger jag mina slantar på att 9 Alicia Bore och 10 Diamond Hall kommer att få riktigt bra chanser i detta lopp.
Gammal 2020-04-15, 15:27   #51

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50510
Standard

Daniel Berglund V86 Jägersro/Solvalla på Service Plays - ändå inte...
fweewea (+5)
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 15:42   #52

Standard

Jens Sjödén V86 Jägersro/Solvalla på Service Plays
Staketkusken (+1), Bluesmith66 (+8), jeeboy (+5)
Gammal 2020-04-15, 15:52   #53

Standard

Citat:
4. Monark Newman i V86-1 känns lite intressant idag till drygt 5%.
Tar väl spets om han håller sig på benen, släpper och får fin ryggresa över lång distans.
Var på väg att bli nåt av kusen för några år sedan, kanske på gång igen ?!
Borde kanske ha kollat lite mer noggrant ang startspår, tillägg osv innan jag stack ut hakan...hehe. Innerspår från dubbla tillägg skriker väl inte direkt spets om sig !!
Gammal 2020-04-15, 16:36   #54

Standard

Nån som har bra koll på vem som har bäst spetschans i respektive lopp ?

Brukar köra utgång med Berglunds spetsidéer...men han står ju över sin ordinarie krönika idag.
Gammal 2020-04-15, 16:42   #55

Standard

Citat:
Nån som har bra koll på vem som har bäst spetschans i respektive lopp ?

Brukar köra utgång med Berglunds spetsidéer...men han står ju över sin ordinarie krönika idag.
1. ?
2. 5
3. 4 eller 6
4. 3
5. 3
6. 3
7. 1
8. ?
Är mina bud...
Bluesmith66 (+8)
Gammal 2020-04-15, 16:51   #56

Standard

Citat:
1. ?
2. 5
3. 4 eller 6
4. 3
5. 3
6. 3
7. 1
8. ?
Är mina bud...
Tack, ungefär som jag själv tänker ! Men undrar i V86-7 om inte Lövgren vill köra en bit för att bädda för Sevilla, men kanske gynnar Wild Love mest i så fall. Och så har vi ju en Kolgjini i loppet också...hmmmm
Gammal 2020-04-15, 16:59   #57

Standard

Citat:
1. ?
2. 5
3. 4 eller 6
4. 3
5. 3
6. 3
7. 1
8. ?
Är mina bud...
Efter 200m.

1) 3
2) 5
3) 4
4) 3
5) 5
6) 3
7) 1
8) 3

Först
I mål och Plats.
1) 6 - 8
2) 5 - 2
3) 4 - 9
4) 10 - 6
5) 5 - 3
6) 8 - 3
7) 1 - 2
8) 3 - 1

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-04-15 klockan 17:02.
Gammal 2020-04-15, 17:01   #58

Standard

Nån som anmärkt på banorna ?

Ser i Jokersystemet att det åker på skor här och där.....
Gammal 2020-04-15, 17:02   #59

Standard

Citat:
Efter 200m.

1) 3
2) 5
3) 4
4) 3
5) 5
6) 3
7) 1
8) 3

Först
På mållinjen. Plats.
1) 6 8
2) 5 2
3) 4 9
4) 10 6
5) 5 3
6) 8 3
7) 1 2
8) 3 1
Gammal 2020-04-15, 17:02   #60
Banned

Sharp$: 76
Standard

Tycker Sevilla är för lite streckad, ta med den om ni garderar.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 17:13   #61

Stekels avatar

Standard

Citat:
Borde kanske ha kollat lite mer noggrant ang startspår, tillägg osv innan jag stack ut hakan...hehe. Innerspår från dubbla tillägg skriker väl inte direkt spets om sig !!
Hehe undrade om jag skulle säga något men du verkade så säker på saken att jag tänkte det är ingen idé

Gammal 2020-04-15, 17:20   #62

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 736
Standard

Tankar, analyser och idèer:

www.spelanalys.se/v86

Mina tidiga singelspel:

https://spreadsheet.se/737465
Staketkusken (+1)
TobiasNilsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 17:22   #63

Standard

Citat:
Hehe undrade om jag skulle säga något men du verkade så säker på saken att jag tänkte det är ingen idé
Haha...ja, ibland är det bara att acceptera att man får ställa sig i skamvrån med dumstruten på !

Men å andra sidan är man ju van med det som travspelare i stort sett efter varenda omgång när man har facit i hand och ser hur lätt det egentligen var.
Gammal 2020-04-15, 17:44   #64

Standard

Cyrius D’ariane
Hm jag måste nog bevaka styrkefenomenet i hopplöst svårtippat stayerlopp. Vimlar av formlösa hästar på tuff distans. Men fransosen Cyrios har startat på stayerdistans nästan hälften av sina starter och borde fixa detta lätt som en plätt. Ok många att runda och Jorma är väl inte världens smidigaste bakspårskusk. Men Melko / Kontio är ju ett praa dreamteam.
7% är taget.
Gammal 2020-04-15, 18:14   #65

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TobiasNilsson Visa inlägg

www.spelanalys.se/v86

Mina tidiga singelspel:

Ja du rankar då annorlunda iallafall, det är ju en grund för att sätta stora vinster att inte spela som alla andra. Men tror du är bra snett ute i just den här omgången. Att du köper Athos Race och Harley DE var det enda som var lika mellan våra tankar.

TobiasNilsson (+5)
Gammal 2020-04-15, 18:17   #66

Standard

Citat:
Ja du rankar då annorlunda iallafall, det är ju en grund för att sätta stora vinster att inte spela som alla andra. Men tror du är bra snett ute i just den här omgången. Att du köper Athos Race och Harley DE var det enda som var lika mellan våra tankar.

Intressant! Alltid kul med olika syn på saker och ting. Önskar oss båda lycka till i afton
Gammal 2020-04-15, 18:25   #67

Standard

Svs har ibland ganska trevliga odds på tvillingar, ikväll tycker jag det finns ett sånt. Pastorns Lady till spets och Hankypanky fram i dödens efter en bit, tror inte Jorma trycker på ordentligt förrän 500 kvar och mycket möjligt att dessa sen gör upp om detta...skulle detta scenario stämma, så betalar staten ut 10,75...vi får si...
Gammal 2020-04-15, 18:26   #68

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 2068
Standard

Tyvärr så är det så att när man rankar bästa hästen näst sist så kan du inte gjort hemläxan ordentligt Tobias. Jag pratar naturligtvis om Riva Renn i avd 2 som senast gick 06.1 mellan 800 och 300 kvar och knäckte Loveexplotion HC utan problem. Intrycket var lysande och även om hon gjort en del grymma lopp i Norge är känslan att pisken gjorde ytterligare lite grann.

Äntligen har jag fått mina lir på betfair matchade och kommer hamra in spiken här utan att tveka..
rotagg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 18:37   #69

Sharp$: 4326
Standard

Lång G av Conny i första . Borde varit diskad ? Har sätt kortare som blivit diskad snabbt. M Lilljeborg pratade om alla andra motbud, han brukar ju alltid nämna Connys hästar sa inget ?
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 18:52   #70

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rotagg Visa inlägg
Tyvärr så är det så att när man rankar bästa hästen näst sist så kan du inte gjort hemläxan ordentligt Tobias. Jag pratar naturligtvis om Riva Renn i avd 2 som senast gick 06.1 mellan 800 och 300 kvar och knäckte Loveexplotion HC utan problem. Intrycket var lysande och även om hon gjort en del grymma lopp i Norge är känslan att pisken gjorde ytterligare lite grann.

Äntligen har jag fått mina lir på betfair matchade och kommer hamra in spiken här utan att tveka..
Låter bra! Hoppas du har rätt, den kom faktiskt med som ett lyxstreck på kupongen. Tror dock den galloperar...Osäker!
Gammal 2020-04-15, 18:58   #71

Standard

Citat:
Låter bra! Hoppas du har rätt, den kom faktiskt med som ett lyxstreck på kupongen. Tror dock den galloperar...Osäker!
Det är ju kul att du säger det med tanke på att hästen galopper en gång de senaste 14 starterna och blev då grovt störd och var helt utan förskyllan för den galoppen...
Gammal 2020-04-15, 19:00   #72

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 478
Standard

Jobbar in Wingmaster i sista avd till löjligt låg procent
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 19:02   #73

Standard

Ingen barfota runt om på Eddy West verkar det som !
Gammal 2020-04-15, 19:07   #74

Reg.datum: dec 2018
Sharp$: 4828
Standard

Nu är vi där igen!

Rätt man (kvinna) på rätt plats???

V86-Uppsnack med Frode Hamre som har fyra hästar till start och två i V86-omgången.

Kvinnan i bild intervjuar Frode Hamre och frågar om Ecurie D. (utanför V-86) som RIDS av Björn Goop...
Staketkusken (+1)
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 19:10   #75

Shooters avatar

Standard

Jag hann hem i god tid och systemet är ju redan inlämnat sedan i morse så jag behöver inte lyssna på dem. Gör lite käk istället.
Staketkusken (+1)
Gammal 2020-04-15, 19:14   #76

Standard

Citat:
Det är ju kul att du säger det med tanke på att hästen galopper en gång de senaste 14 starterna och blev då grovt störd och var helt utan förskyllan för den galoppen...
"Eilefsen: ”Fick visa hur bra hon är”
Norska 10 Riva Renn (V86-2) bjöd på en rejäl uppvisning senast i Sverige.
- Hon är så bra när det klaffar för henne, berättar Stian Eilefsen. - Hästen är känslig och tar gärna till galopp i lite trånga situationer. Senast flöt det på bra och då visade hon hur bra hon är. Nu är det ju bakspår över kort distans vilket inte är optimalt, men blir det tempo och lite tur med positionerna så är jag inte främmande för att vi kan vara långt framme, en outsider."

Nja, vi får se helt enkelt men min känsla är att det kan bli svårt men som sagt tog med den som lyxstreck med anledning av kapaciteten.
Gammal 2020-04-15, 19:19   #77

Standard

Matteus är het idag, nämnde "alla" utom den som vann i lopp 1, avslag på den som vann i lopp 2 och hans klaring i lopp tre som blir spelfavorit till slut galopperar som slagen...
TobiasNilsson (+5), Staketkusken (+1)
Gammal 2020-04-15, 19:19   #78

Standard

[QUOTE=Shooter;683084]Jag hann hem i god tid och systemet är ju redan inlämnat sedan i morse så jag behöver inte lyssna på dem. Gör lite käk istället.

För det bästa att göra klart innan snacket går igång. Det enda jag gör är när jag lyssnar är att lägga till några om kassan tillåter
Gammal 2020-04-15, 19:23   #79

Standard

Citat:
Matteus är het idag, nämnde "alla" utom den som vann i lopp 1, avslag på den som vann i lopp 2 och hans klaring i lopp tre som blir spelfavorit till slut galopperar som slagen...
Sören Norberg Kl 14.00 så var A good Point anmälde XX blev skor . 4an med skor blev barfota fram. Bra att ingen vann. Nu pratar Matteus med Conny. Parodi att han inte som jag tidigare påpekade inte sa något om i lopp 1. Nu med kontot påfyllt.
Gammal 2020-04-15, 19:26   #80
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 3479
Standard

Citat:

www.spelanalys.se/v86

Mina tidiga singelspel:

Intressant rank, men jag blir inte klok på om det är en vinstchansrank eller en spelvärdesrank?
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 19:37   #81

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Intressant rank, men jag blir inte klok på om det är en vinstchansrank eller en spelvärdesrank?
En blandad kompott skulle man kunna säga. Rankat efter värde och vinstchans enligt mina analyser. Tycker egentligen omgången i sin helhet är mycket lurig och extremt svårt att ranka.

Hoppas på lite fina pengar ikväll!
Gammal 2020-04-15, 19:51   #82

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Första spelet som sätter stilen för lvällen - kör Jenny Brunzell av alla och Fajm Composite!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 19:57   #83

Standard

Kul - häst i knät TVÅ gånger under sista 400 metrarna - helt otroligt! Hade inte vunnit ändå, men WTF!
Gammal 2020-04-15, 20:08   #84

Reg.datum: jan 2016
Sharp$: 3605
Standard

V86
Inlämnat: 2020-04-15, 20:08
Solvalla, Jägersro
Onsdag 2020-04-15
Kostnad: 384,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 6, 7, 8 (3, 1)
2: 5, 6 (8, 7)
4: 2, 3, 10, 11 (9, 8)
6: 8, 12, 13, 14 (3, 7)
7: 1, 3, 4, 7 (6, 5)
8: 3, 4, 11 (9, 7)

4x2x1x4x1x4x4x3 = 1536 rader.
1536 x 1 x 0,25 kr = 384,00 kr.
Totalt: 384,00 kr.
Rättningskod: JTG MHR WNV
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 20:09   #85

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 1262
Standard

Spelvärde spikar Visual Condition och Randemar R. D.
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 20:09   #86

Staketkuskens avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2995
Standard

Jösses – Robin Hedström är avdammad och tillbaka i tv!
Fulsprit (+1)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 20:17   #87

Standard

Kördes inte ettan bort?
Gammal 2020-04-15, 20:25   #88

HuBBaBuBBas avatar

Sharp$: 1750
Standard

V86
Inlämnat: 2020-04-15, 20:24
Västertorps Spel & Tobak, Hubbas Bubblors andelsspel
Solvalla, Jägersro
Onsdag 2020-04-15
Kostnad: 2 289,60 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Ferrari Sisu (7, 3)
2: 5 Pastorns Lady (8, 6)
3: 1, 4, 6 (3, 2)
4: 2, 3, 9, 10, 11 (6, 8)
5: 2, 3, 5, 7 (5, 7)
6: 2, 3, 6, 8, 10, 12, 13, 14 (15, 7)
7: 1, 5, 6 (7, 3)
8: 1, 3, 4, 7, 9, 11 (11, 12)

1x1x3x5x4x8x3x6 = 8640 rader.
8640 x 1 x 0,25 kr = 2 160,00 kr. Avgift 129,60 kr.
Totalt: 2 289,60 kr.
Min kostnad: 2 289,60 kr x 1/50 = 45,79 kr
Rättningskod: MPH JHN VNP
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 20:26   #89

Standard

Onceforall Face, spik och vinnarspel i första V86!

Gammal 2020-04-15, 20:27   #90

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Mitt försök till ikväll

V86
Inlämnat: 2020-04-15, 20:24
Basses andelsspel
Solvalla, Jägersro
Onsdag 2020-04-15
Kostnad: 504,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6, 7, 8 (4, 3)
2: 5 Pastorns Lady (10, 8)
3: 1, 3, 6 (4, 10)
4: 9 Manuzio Hanover (11, 10)
5: 5 Randemar R.D. (3, 2)
6: 2, 3, 7, 8, 12, 13, 14, 15 (5, 10)
7: 1, 3, 6, 7 (4, 5)
8: 3, 4, 7, 9, 10, 11, 12 (1, 2)

3x1x3x1x1x8x4x7 = 2016 rader.
2016 x 1 x 0,25 kr = 504,00 kr.
Totalt: 504,00 kr.
Min kostnad: 504,00 kr x 15/41 = 184,39 kr
Rättningskod: JPM HHX VNW

Lycka till Allihopa
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 20:28   #91

Standard

Går på utländska spikar idag!

V86
Inlämnat: 2020-04-15, 20:27
Solvalla, Jägersro
Onsdag 2020-04-15
Kostnad: 810,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 6, 7, 8 (4, 2)
2: 10 Riva Renn (5, 8)
3: 1, 2, 3, 4, 6, 9 (5, 10)
4: 9, 10, 11 (3, 2)
5: 3, 4, 5, 7, 8, 9 (2, 1)
6: 3, 8, 12, 13, 14, 15 (7, 5)
7: 1 Madelen L.T.C. (7, 3)
8: 3 Harley D.E. (4, 9)

5x1x6x3x6x6x1x1 = 3240 rader.
3240 x 1 x 0,25 kr = 810,00 kr.
Totalt: 810,00 kr.
Rättningskod:
Gammal 2020-04-15, 20:28   #92

mr_stylezs avatar

Standard

Mitt bidrag idag, testar med få hästar i varje lopp oh hoppas man rankar rätt
V86
Inlämnat: 2020-04-15, 19:36
Solvalla, Jägersro
Onsdag 2020-04-15
Kostnad: 432,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 6, 7 (3, 8)
2: 5, 11 (8, 6)
3: 3, 4, 6 (1, 9)
4: 3, 10 (11, 9)
5: 3, 5, 7 (2, 1)
6: 3, 10, 12, 13 (8, 14)
7: 1 Madelen L.T.C. (7, 6)
8: 3, 4, 10, 11 (9, 7)

3x2x3x2x3x4x1x4 = 1728 rader.
1728 x 1 x 0,25 kr = 432,00 kr.
Totalt: 432,00 kr.
Gammal 2020-04-15, 20:29   #93

Reg.datum: jul 2019
Sharp$: 440
Standard

Hepp, god tur

V86
Inlämnat: 2020-04-15, 20:22
Solvalla, Jägersro
Onsdag 2020-04-15
Kostnad: 420,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Ferrari Sisu (7, 3)
2: 2, 5, 6, 8, 10, 11, 12 (7, 3)
3: 2, 4, 6 (1, 3)
4: 2, 3 (11, 10)
5: 2, 3, 5, 7 (1, 8)
6: 14 Cyrius d'Ariane (12, 8)
7: 1, 7 (6, 3)
8: 3, 7, 9, 11, 12 (4, 10)

1x7x3x2x4x1x2x5 = 1680 rader.
1680 x 1 x 0,25 kr = 420,00 kr.
Totalt: 420,00 kr.
Rättningskod: GPF CHZ ZNS
Flyer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 20:29   #94

V75fahlles avatar

Sharp$: 4945
Standard

V86
Inlämnat: 2020-04-15
Solvalla, Jägersro
Onsdag 2020-04-15
Kostnad: 1 008,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 (7, 1)
2: 5, 7 (6, 2)
4: 11 Goodwill Pellini (9, 10)
5: 5 Randemar R.D. (3, 7)
6: 3, 8, 12 (7, 14)
7: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 9 (2, 8)
8: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (10, 1)

8x2x1x1x1x3x7x12 = 4032 rader.
4032 x 1 x 0,25 kr = 1 008,00 kr.
Totalt: 1 008,00 kr.
Rättningskod:
Gammal 2020-04-15, 20:33   #95

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

V86
Inlämnat: 2020-04-15, 20:31
Solvalla, Jägersro
Onsdag 2020-04-15
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6, 7 (3, 8)
2: 5, 10 (8, 6)
4: 2, 3, 9, 10, 11 (6, 8)
6: 3, 5, 8, 12 (14, 7)
7: 1 Madelen L.T.C. (7, 3)
8: 3, 9 (4, 11)

2x2x1x5x1x4x1x2 = 160 rader.
160 x 1 x 0,25 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: MZJ BHW XNP
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 20:35   #96

Standard

Frågar igen - varför är det i princip bara ÖK som när han ligger sist i fältet och har ingen bakom som kan stänga in honom, går ner på innerspår och sparar meter? I detta lopp så sparar Juel inga metrar alls, trots att han kan ligga på innerspår, i stället för andra... Otroligt!!!
hoola (+2)
Gammal 2020-04-15, 20:37   #97

Standard

Ficka, oxå!!! Hade han sparat metrarna i början hade han kanske vunnit???!!!
Gammal 2020-04-15, 20:38   #98

mr_stylezs avatar

Standard

Perfekt början tack =)
Gammal 2020-04-15, 20:41   #99

Standard

Spelvärde rankade 7 hästar som A och B.Den åttonde som B/C...ja, ni fattar vem...
Gammal 2020-04-15, 20:41   #100

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 5142
Standard

Bra början i alla fall! Quite W. Wood har sett stark ut i många lopp.

V86
Inlämnat: 2020-04-15, 09:24
Solvalla, Jägersro
Onsdag 2020-04-15
Kostnad: 85,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 6, 8 (7, 4)
2: 4 Infinity (5, 8)
3: 4 Virgin Maiden (1, 6)
4: 3, 5, 11 (10, 8)
5: 4 Infinitus (5, 7)
6: 4, 12, 15 (3, 8)
7: 1, 4, 5, 8 (6, 7)
8: 3, 4, 5 (11, 9)

3x1x1x3x1x3x4x3 = 324 rader.
324 x 1 x 0,25 kr = 81,00 kr. Avgift 4,00 kr.
Totalt: 85,00 kr.
Rättningskod: DZM GDW VNS
valo är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 20:42   #101

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Frågar igen - varför är det i princip bara ÖK som när han ligger sist i fältet och har ingen bakom som kan stänga in honom, går ner på innerspår och sparar meter? I detta lopp så sparar Juel inga metrar alls, trots att han kan ligga på innerspår, i stället för andra... Otroligt!!!
Skillnad på kusk o kusk dessutom var dom kör för vilka tränare .. Sen är det skillnad på % o odds oxå vad man går för ( ibland måste man ta en simpel kusk o hoppas på turen ).
Gammal 2020-04-15, 20:45   #102

Standard

Citat:
V86
Solvalla, Jägersro
Onsdag 2020-04-15
Vadet gäller startnummer

Avd

Bra början!
Gammal 2020-04-15, 20:45   #103

Standard

Citat:
V86
Solvalla, Jägersro
Onsdag 2020-04-15
Vadet gäller startnummer

Avd

Bra start

Hoppas det fortsätter på den inslagna vägen
Gammal 2020-04-15, 20:45   #104
Banned

Sharp$: 76
Standard

Citat:
V86
Solvalla, Jägersro
Onsdag 2020-04-15
Vadet gäller startnummer

Avd

Bra början
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 20:45   #105

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1485
Standard

Synd att jag ändrade mig efter jag läst intervjun.
Hade 1 o 6 först :( Kunde vinna om alla där bak hoppade. Jo just ja!

"1 Quite E.Wood (Conrad Lugauer) står ensam på start och kommer att gå barfota runt om. Han gör det bra hela tiden och senast på Halmstad hade vi en del otur. Det var ett konstigt lopp och han hade gott om krafter kvar. Skulle de på sista tillägget göra bort sig har han chans att vinna loppet, men främst pengar som gäller, säger Marc Elias i stall Conrad Lugauer."
teddydead är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 20:48   #106

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av abborre Visa inlägg
Skillnad på kusk o kusk dessutom var dom kör för vilka tränare .. Sen är det skillnad på % o odds oxå vad man går för ( ibland måste man ta en simpel kusk o hoppas på turen ).

Må så vara och jag menar såklart inte att han skulle legat kvar när tåget gick - han lade sig perfekt, men det är det första varvet jag stör mig på. Varför då ligga i andraspår, i stället för på innern? Sedan gick han ju med perfekt och sista två varven kan man icke klaga på...
Gammal 2020-04-15, 20:49   #107

Standard

Örjan Bara bäst ( kör ju bara bra hästar inte så svårt vinna då),,, men till streck o odds måste man ta bort han ibland. Glad han var första streck idag men blev gardering för spåret 11 vinner inte ens han varje dag
Gammal 2020-04-15, 20:52   #108

Standard

Sunday Sonata med lite klaff! Spel!
Gammal 2020-04-15, 20:56   #109

Standard

VERY MANY LEGS!

3.25 på plats

Gammal 2020-04-15, 21:00   #110

Standard

Citat:
V86
Solvalla, Jägersro
Onsdag 2020-04-15
Vadet gäller startnummer

Avd

Ett riktigt intressant system nu - håller tummarna1
TobiasNilsson (+10), mr_stylez (+10)
Gammal 2020-04-15, 21:01   #111

mr_stylezs avatar

Standard

Starkt o ta det från dödens, bra prestation av en bra häst =)

Var visst rätt melodi att köra 2-4 hästar varje lopp, skulle jag spikat ngt lopp hade jag missat då alla mina 3 andrarankade vunnit hitills...
Gammal 2020-04-15, 21:01   #112

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Ett riktigt intressant system nu - håller tummarna1
Lycka till! Kämpa!!
Gammal 2020-04-15, 21:02   #113

Standard

Virgin M är ingen kämpe varit billiga segrar.... Stor favorit jösses... Tyvärr bara tog jag 1 9--- Nya tag
Gammal 2020-04-15, 21:04   #114

Standard

Citat:
V86
Solvalla, Jägersro
Onsdag 2020-04-15
Vadet gäller startnummer

Avd

Bra spel. (Tyvärr) har du inte min vinnare i AVD 5. Hoppas du är bättre än jag
Gammal 2020-04-15, 21:06   #115

Standard

Mr_Stylez

Citat:
Lycka till! Kämpa!!
Det är Mr_Stylez system men du kanske menade det?
Gammal 2020-04-15, 21:08   #116

Shooters avatar

Standard

Grattis Haugstad! Nu dröjer det nog till nästa vinst.
Gammal 2020-04-15, 21:08   #117

Standard

Dj-ligt synd! Trav är grymt i ibland, men du får gå för 7:an Mr_Style!
mr_stylez (+5)
Gammal 2020-04-15, 21:09   #118

mr_stylezs avatar

Standard

givetvis åker man på en sån med... kul... dessa marginaler.. att Haugstad körde offensivt var man inte beredd på direkt,händer väl 1 gång på 100 år typ..
Gammal 2020-04-15, 21:11   #119

Standard

Citat:
givetvis åker man på en sån med... kul... dessa marginaler.. att Haugstad körde offensivt var man inte beredd på direkt,händer väl 1 gång på 100 år typ..
Synd på en fin inledning. Ändå inte helt oväntat att han körde offensivt då han trodde på bra chans i vissa uttalanden.
Gammal 2020-04-15, 21:14   #120

Standard

Quattro Töll, nu Vinnare!!!
Gammal 2020-04-15, 21:16   #121

Shooters avatar

Standard

Härligt! Spik på allt!

V4
Inlämnat: 2020-04-15, 20:48
Solvalla, Jägersro
Onsdag 2020-04-15
Start: 21:14
Kostnad: 70,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Randemar R.D. (7, 2)
2: 8, 10, 12, 13, 14 (3, 5)
3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 (9, 10)
4: 3 Harley D.E. (4, 9)

1x5x7x1 = 35 rader.
35 x 1 x 2,00 kr = 70,00 kr.
Totalt: 70,00 kr.
Rättningskod: CXJ MHT WNP
Gammal 2020-04-15, 21:17   #122

Standard

YEEESSS!!!! Glopp över måll!!!!
Gammal 2020-04-15, 21:17   #123

Shooters avatar

Standard

Galopp efter mål.
Gammal 2020-04-15, 21:18   #124

Standard

Förmodligen galopp över mål På Untersteiner?
Gammal 2020-04-15, 21:18   #125

Standard

Ser ut som målgalopp
Gammal 2020-04-15, 21:18   #126

Standard

Blir han inte diskad är de fega svin!!!
Gammal 2020-04-15, 21:19   #127

HuBBaBuBBas avatar

Sharp$: 1750
Standard

????? Va!!!
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 21:19   #128

Standard

Hm man får hoppas att de sett filmen ...men resultatet kom snabbt?!
Gammal 2020-04-15, 21:19   #129

oinkks avatar

Sharp$: 1073
Standard

Skapligt lopp av honom innan galoppen
oinkk är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 21:20   #130

Shooters avatar

Standard

Det var ett riktigt beslut. Oren trav är inte detsamma som galopp över mål.
Gammal 2020-04-15, 21:20   #131

Standard

Rättvist, men fegt beslut, som vanligt!!! Äckligt!!!
Gammal 2020-04-15, 21:21   #132

Standard

Han är böjd som en ostbåge över mål och hur detta INTE är galopp över mål är för mig otroligt. Och, nej - det är inte BARA orent trav...
Gammal 2020-04-15, 21:22   #133

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 553
Standard

Solklar galopp över mål...
Fulsprit (+5)
hubbabubba347 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 21:22   #134

Standard

Galopp i mina ögon....men måldomarna hade spikat Randemar !
Fulsprit (+5)
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 21:23   #135

mr_stylezs avatar

Standard

Patetiskt.... given galopp.... fega domare vågar inte diska allas spik.
Välförtjänt vinnare men e de galopp så e det..
Gammal 2020-04-15, 21:23   #136

Shooters avatar

Standard

Galoppen kom efter mål, inte över mållinjen, och det var uppenbarligen inget svårt beslut av domarna att ta. Annars hade de tagit tid på sig om det rått några tveksamheter. Nog om detta.
Gammal 2020-04-15, 21:24   #137

Standard

Den var i galopp redan 20 m före mål...Jag har inga spelintressen idag förutom en slasklapp på V4 men rätt ska vara rätt Jag är tveksam att det var rätt gångart..
Fulsprit (+5)
Gammal 2020-04-15, 21:25   #138

Standard

Takata måste ha bra chans igen!!!
Gammal 2020-04-15, 21:27   #139

Standard

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-04-15, 09:24
Solvalla, Jägersro
Onsdag 2020-04-15
Start: 21:40
Kostnad: 52,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
2: 5 One Two Beat

10 x 5,00 kr = 50,00 kr. Avgift 2,00 kr.
Totalt: 52,00 kr.
Rättningskod: DZM GDW VNT
Gammal 2020-04-15, 21:29   #140

Shooters avatar

Standard

Det var ytterligare en fin prestation!
Gammal 2020-04-15, 21:29   #141

Standard

Vem har lyft tillbaka Robin i sändning igen
Gammal 2020-04-15, 21:30   #142

Standard

Citat:
Den var i galopp redan 20 m före mål...Jag har inga spelintressen idag förutom en slasklapp på V4 men rätt ska vara rätt Jag är tveksam att det var rätt gångart..
Galopp är på både fram och bakben samtidigt, vid mållinjen är det ju omöjligt att vara säker på tv-bilderna, men nog såg det ut som strax innan...Jag tror jag hade diskat, men inte helt säker, så tajt var det...

Senast redigerad av mikaels den 2020-04-15 klockan 21:36.
Gammal 2020-04-15, 21:31   #143

mr_stylezs avatar

Standard

Erik o Mika, snyggt kört i 3140 m lopp.. kunde dem inte sagt de skulle köra så före så kunde man låst på de 2 starkaste hästarna 12-14 typ...
Gammal 2020-04-15, 21:32   #144

Standard

Nej, lägger ner skiten för idag - inget flyt! God natt och lycka till!

Gammal 2020-04-15, 21:33   #145

Standard

Härligt Jorma och framför allt hästen. Här snackar vi en äkta stayer.
Gammal 2020-04-15, 21:33   #146

Standard

Haha...vilken styrning av Westerholm !!
Går ner på innerspår och släpper förbi hela klungan, får backa runt öken och sen ut i tredjespår för att runda dem...hahahaha så uselt !!
Gammal 2020-04-15, 21:36   #147

Standard

Niklas W vill det inte riktigt stämma för i loppen att han hade förlorat det loppet finns inte på kartan med 8 Ontrack he´s Black finns inte i min bok
Gammal 2020-04-15, 21:36   #148

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Haha...vilken styrning av Westerholm !!
Går ner på innerspår och släpper förbi hela klungan, får backa runt öken och sen ut i tredjespår för att runda dem...hahahaha så uselt !!
Det där blev inget vidare. hjärnsläpp de luxe att gå ner i rygg på två hästar som rusat hela vägen.

dd: rak: comanche moon mot marvelous tooma
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 21:42   #149

Standard

Varför har vissa tränar så svårt att ha utrustningen i ordning. Det är lika många gånger storstall som mindre tränare. dom som är lidande är övrig i fältet
Gammal 2020-04-15, 21:42   #150

Standard

Har kikat 10 gånger till och blir inte klokare..tror man använt "bättre fria än fälla"...Pratade med min bandomarkollega precis och han sa samma sak, omöjligt att avgöra egentligen...och då kör man ofta just "b f ä f"....
Fulsprit (+5)

Senast redigerad av mikaels den 2020-04-15 klockan 21:54.
Gammal 2020-04-15, 21:47   #151

Shooters avatar

Standard

Det var ju synd att inte Wild Love mäktade med att vinna.
Gammal 2020-04-15, 21:48   #152

Standard

Varför använder sig potatishandlarn sig utav olika uttryck när inga han använder sig utav är rätt. Nu "busshåll"...
Gammal 2020-04-15, 21:49   #153

Reg.datum: jan 2016
Sharp$: 3605
Standard

precis allt var ju fel idag, hur fan är det ens möjligt. det såg ju lätt ut..
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 21:50   #154
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 3479
Standard

Värden i teorin.

1 _ 2.473699E+08-- 334152-- 8491
2 _ 1.246068E+09-- 1181610-- 15320
3 _ 1.37576E+07-- 20632-- 813
4 _ 4.049084E+07-- 59969-- 2210
5 _ 9.485372E+08-- 987106-- 14419
6 _ 2.270259E+09-- 1648900-- 16833
7 _ 1.251154E+08-- 178272-- 5502
8 _ 2.354178E+08-- 319631-- 8258
9 _ 6.054236E+07-- 88836-- 3126
10 _ 1.361138E+08-- 192992-- 5838
11 _ 8.315594E+07-- 120757-- 4047
12 _ 1.826506E+08-- 253707-- 7093
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 21:50   #155

Standard

Sitter faktiskt med en mikroskopisk chans att få in DD.
Gammal 2020-04-15, 21:50   #156

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Varför använder sig potatishandlarn sig utav olika uttryck när inga han använder sig utav är rätt. Nu "busshåll"...
Du menar grönsakshandlarn
Fulsprit (+5)
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 21:52   #157

mr_stylezs avatar

Standard

Små marginaler idag i typ alla lopp haha,spännande, synd man varit på fel sida på 2 av dem..

Svårt att hitta 8an här, vinner så sjukt sällan.. inte lätt att förutse hur loppen blir körda alltid :P

heja 4an nu!
Gammal 2020-04-15, 21:53   #158

Standard

Nästagångare måste ändå Rushmore Face vara?

Adrian stängde ju in sig invändigt men körde slalom över upploppet och gick i mål med massor kvar i tanken.
Gammal 2020-04-15, 21:54   #159

Staketkuskens avatar

Sharp$: 2995
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Du menar grönsakshandlarn
Jan ”Purjo” Andersson tillbaka?
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 21:58   #160

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 553
Standard

Vad höll Kevin på med då? Hästen såg inte het ut han skickade framåt direkt när han märkte att han skulle få dödens...
hubbabubba347 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 22:01   #161

Standard

V86
Inlämnat: 2020-04-15, 20:06
SPELANALYS.SEs andelsspel
Solvalla, Jägersro
Onsdag 2020-04-15
Kostnad: 1 440,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 (8, 6)
2: 2, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12 (3, 7)
3: 2, 4, 6, 7, 9 (1, 3)
4: 9, 11 (10, 3)
5: 5, 7, 10 (3, 8)
6: 12 Athos Race (8, 13)
7: 7 Wild Love (5, 2)
8: 3, 6, 9 (10, 7)

8x8x5x2x3x1x1x3 = 5760 rader.
5760 x 1 x 0,25 kr = 1 440,00 kr.
Totalt: 1 440,00 kr.
Min kostnad: 1 440,00 kr x 2/21 = 137,14 kr
Rättningskod: HQJ DHX RNN
Gammal 2020-04-15, 22:03   #162

Standard

Sidoliret gick bra idag med!

Gammal 2020-04-15, 22:12   #163

Stekels avatar

Standard

Citat:
Sidoliret gick bra idag med!

Snyggt! Du hade rätt om Digital Class och jag var helt ute och cyklade som gick emot och lämnade den helt utanför.

Gammal 2020-04-15, 23:10   #164

Sharp$: 6590
Standard

Jag var inne på att spika Digital Class men la till både Ava och norsken som hissades här. Hade oavsett inte hittat XLNT CT men sju rätt var inom räckhåll.

Bortkörningen av On Track He's Black var en av de värre jag sett. Varför inte kika över höger axel och se att Kontio kommer med sin traktor..??

Citat:
Snyggt! Du hade rätt om Digital Class och jag var helt ute och cyklade som gick emot och lämnade den helt utanför.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 23:34   #165

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 2850
Standard

Citat:
Bösshåll
Fulsprit (+5)
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-16, 00:42   #166
Rob

Sharp$: 3083
Standard

https://www.aftonbladet.se/sportblad...vinsten-pa-v86
777 (+2)
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-16, 02:26   #167

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tototorsten Visa inlägg
Bösshåll
Ja, jag vet - men, Hultman har säkerligen hört talas om "busshållsplats" och därmed dragit den intelligenta slutsatsen att "busshåll", måste det vara, hehe! Missförstå mig rätt, älskar honom, men namn och uttryck, det har han inte koll på...

Gammal 2020-04-16, 09:25   #168

Standard

Innersniffen är ju oxå ett favorituttryck från gode Hultman. Men han menar nog Bösshåll fast på Ekerö dialekt blir det Busshåll. Men visst har Stefan en skön stil i TV rutan. Han gillar verkligen när han får dra sina skrönor om sina gamla elithästar och deras avkommor. En skön naturbegåvning som friskar upp bland mediedockorna i studion. Hultman och Forsgren är två goa gubbar som friskar upp i det välpolerade och ibland tråkiga expertis snacket.
777 (+4)
Gammal 2020-04-16, 11:08   #169

Standard

Har någon av er hittat ett målfoto på gårdagens målgalopp-situation?...bara för "kul skull", då man inte kan vara säker på att ett målfoto talar sanning, då rörelsen filmas genom en spalt....
– Det är nosen som gäller och när den når mållinjen kan vi inte se att det är galopp. Han fuskar med bakbenen först och frambenen är absolut i trav över mål. Vi kör filmen i slowmotion, säger måldomare Stefan Jönsson.
Du menar att det inte ens var ett svårt beslut?

– Jo, eller...svårt är kanske inte rätt ord då vi var överens. Däremot var det en sekvens där vi förstås var väldigt noggranna. Det ser värre ut på målfotot, men det är en målfilm med massa fragment och man kan aldrig döma gångart efter målfotot, säger han.
Strappa71 (+222)

Senast redigerad av mikaels den 2020-04-16 klockan 11:09.
Gammal 2020-04-16, 11:22   #170

Sharp$: 7694
Standard

Citat:
Har någon av er hittat ett målfoto på gårdagens målgalopp-situation?...bara för "kul skull", då man inte kan vara säker på att ett målfoto talar sanning, då rörelsen filmas genom en spalt....
– Det är nosen som gäller och när den når mållinjen kan vi inte se att det är galopp. Han fuskar med bakbenen först och frambenen är absolut i trav över mål. Vi kör filmen i slowmotion, säger måldomare Stefan Jönsson.
Du menar att det inte ens var ett svårt beslut?

– Jo, eller...svårt är kanske inte rätt ord då vi var överens. Däremot var det en sekvens där vi förstås var väldigt noggranna. Det ser värre ut på målfotot, men det är en målfilm med massa fragment och man kan aldrig döma gångart efter målfotot, säger han.
Som du skriver, målfotot fyller ingen funktion för att avgöra målgalopp.
Målfoto finns här för de intresserade. Klicka på bilden så förstoras den.

https://nastagangare.se/malfoton-v86-15-april/
mikaels (+55), 777 (+5), Rob (+5)
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-16, 11:39   #171

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Som du skriver, målfotot fyller ingen funktion för att avgöra målgalopp.
Målfoto finns här för de intresserade. Klicka på bilden så förstoras den.

https://nastagangare.se/malfoton-v86-15-april/
Skrattretande att se, tydligare målgalopp på ett målfoto får vi leta efter...men som sagt, det går inte att avgöra med hjälp av det pga att allt filmas i en spalt vid mållinjen...överens sa man i nämnden, jag tycker att dom skulle kunnat tillägga att vi i såna här "millimeter-fall", brukar ha principen att "bättre fria än fälla"(och att vi är överens om beslutet isåfall)...men har blivit någon form av att man "alltid ska vara eniga", tycker det skulle ge större trovärdighet om man sa som det var(har svårt att tänka mig att samtliga i bandomarnämnde och måldomaren, var helt klar på att det var trav), för det skulle jag gjort om det var på Umåker(men kanske lätt att säga när man sitter hemma på kammaren)...intressant(?) reflektion från mig själv är, att skulle jag sett målfotot så hade jag nog tippat över från fria till fälla, trots att jag vet att man inte ska ta hänsyn till det...nåväl...

Senast redigerad av mikaels den 2020-04-16 klockan 11:49.
Gammal 2020-04-16, 11:47   #172

Standard

Att Randemar hade orent trav sista 10-15m är nog alla överens om och vid målgång är väl bakbenen lite fladdriga. Men det känns trots all rätt att det svenska rättsystemets grunder hellre fria än fälla får råda även inom travet.
Jag tror ägarna till vinstsystemet håller med. Randemar var ju en av spikarna.
Gammal 2020-04-16, 11:55   #173

Standard

Citat:
Att Randemar hade orent trav sista 10-15m är nog alla överens om och vid målgång är väl bakbenen lite fladdriga. Men det känns trots all rätt att det svenska rättsystemets grunder hellre fria än fälla får råda även inom travet.
Jag tror ägarna till vinstsystemet håller med. Randemar var ju en av spikarna.
Kika på målfotot som Altoc skickade...bakbenen är i solklar galopp(vilket även domarna säger), det är ju helt och hållet fråga om frambenen...när frambenen passerar mållinjen(i spalten), så är dom i solklar galopp, men det är ju metern efter mål, hur det i verkligheten var får vi aldrig helt reda på….
Efterhandaren (+5)
Gammal 2020-04-16, 13:33   #174

Stekels avatar

Standard

Det ska vara full galopp med alla benen för diskning vad jag vet, att två ben studsar räcker inte för att fälla. Travar lite för bra med frambenen för att de ska döma det som galopp. Och när nosen når mållinjen (det ögonblicket de dömer efter, inte hur benen går när de passerar mållinjen) är det kanske inte 100% galopp på bakstället heller. Måldomaren jag känner friade också efter ganska kort betänketid när jag frågade honom.

Målfotot kan man helt lämna därhän som folk redan sagt, det säger ingenting egentligen.

Gammal 2020-04-16, 17:38   #175

Standard

Citat:
Kika på målfotot som Altoc skickade...bakbenen är i solklar galopp(vilket även domarna säger), det är ju helt och hållet fråga om frambenen...när frambenen passerar mållinjen(i spalten), så är dom i solklar galopp, men det är ju metern efter mål, hur det i verkligheten var får vi aldrig helt reda på….
Skulle inte vara ett dugg förvånad om de dömde mer efter prestationen än huruvida det var galopp strax innan mållinjen eller ej, typ "vore grymt att diska efter den prestationen när det var så nära att han klarade det".

Orytmiskt och dåligt trav minst 30 meter innan mållinjen och i mitt tycke, på de dåliga och felvinklade filmsnuttar vi fick se, så var det galopp innan mållinjen. Hade själv med Randemar på mitt system så för den delen kvittar det för mig.

Men usla vinklar, både på filmsekvenser och målfoton som visas för allmänheten. Ibland kan man ju se framben som tycks vara 3-4 meter långa på målfoton.
Och varför ska det vara en samlingsbild av tusentals foton, som Skoglund i studion påstod igår, det räcker väl med exakt den bilden/filmrutan där den första kroppsdelen på första häst över linjen är över linjen, eller ??

Varför photoshopa ihop ett kollage av tusentals bilder..nån kunnig kanske kan informera en i målfoto-teknik-sammanhang ignorant som mig ?!
Gammal 2020-04-16, 18:04   #176

Standard

Jag såg ett montélopp på bergsåker för några veckor sedan där Wilda fille vann och Myllkärrs Sune var tvåa i mål. Myllkärr travde med frambenen hela loppet igenom och borde därför inte varit diskad? Att det var galopp med bakbenen sista 500 borde man väl inte tagit hänsyn till?

Ett annat kul exempel är när Åke Svanstedt hade två stallkamrater till start på Axevalla för en massa år sedan. Han leder med den han kör själv och har stallkamraten på utsidan. Åkes hästan går i passgång från 500 till 250 kvar och när han och (tror det var Anders) upptäcker det så behöver de inte strida om segern eftersom Åkes häst ska diskas. Så de lunkar i mål med Åkes häst först som genast åker av medan stallkamraten vänder upp. Åke får dock behålla segern eftersom måldomarna menade att han rättade till sig på upploppet. Då undrar man om måldomarna också är med och spelar...
Gammal 2020-04-16, 18:17   #177

Sharp$: 7694
Standard

Citat:
Skulle inte vara ett dugg förvånad om de dömde mer efter prestationen än huruvida det var galopp strax innan mållinjen eller ej, typ "vore grymt att diska efter den prestationen när det var så nära att han klarade det".

Orytmiskt och dåligt trav minst 30 meter innan mållinjen och i mitt tycke, på de dåliga och felvinklade filmsnuttar vi fick se, så var det galopp innan mållinjen. Hade själv med Randemar på mitt system så för den delen kvittar det för mig.

Men usla vinklar, både på filmsekvenser och målfoton som visas för allmänheten. Ibland kan man ju se framben som tycks vara 3-4 meter långa på målfoton.
Och varför ska det vara en samlingsbild av tusentals foton, som Skoglund i studion påstod igår, det räcker väl med exakt den bilden/filmrutan där den första kroppsdelen på första häst över linjen är över linjen, eller ??

Varför photoshopa ihop ett kollage av tusentals bilder..nån kunnig kanske kan informera en i målfoto-teknik-sammanhang ignorant som mig ?!
Ett målfoto är inte Photoshop. Men en målkamera fungerar inte som en vanlig kamera. Den har en smal springa som filmar EXAKT på mållinjen, ingenting annat. Tänk dig att du skulle kika i en smal dörrspringa som är öppen så den visar precis målgången.
Det som kallas målfoto och visas publiken är därför en sekvens av vad målkameran filmat. Därför är också hästar olika långa på ett målfoto. En häst som passerar mållinjen långsamt blir lång, den befinner sig i ”dörrspringan” längre tid medan en häst som har högre fart blir kortare av samma orsak.

Hoppas du blev lite klokare, fråga annars. Det är inget hokuspokus, men man måste släppa tanken på målfoto som detsamma som ett foto du tar med mobilkameran.
Här är en förklaring som ATG lagt ut
https://www.atg.se/nyheter/47573-sa-...ar-ett-malfoto
Bluesmith66 (+5)
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-16, 18:53   #178

Stekels avatar

Standard

Citat:
Jag såg ett montélopp på bergsåker för några veckor sedan där Wilda fille vann och Myllkärrs Sune var tvåa i mål. Myllkärr travde med frambenen hela loppet igenom och borde därför inte varit diskad? Att det var galopp med bakbenen sista 500 borde man väl inte tagit hänsyn till?
Det var en klockren passgång stora delar av upploppet där på Myllkärs Sune, det är skillnad.

https://www.atg.se/spel/2020-03-21/v...lopp1/resultat

Gammal 2020-04-16, 21:20   #179

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1133
Standard

Citat:

Om det bara var för att kora segraren skulle det gå lika bra med ett fotografi taget på mållinjen exakt då segrarens nos når mållinjen.

Men en målfilmsbild används till mycket mer än så. T ex behöver man kunna avgöra vem som är 2-3-4-5-6 och t o m 7a i mål. Och då krävs en teknik som visar tiden när något passerar målkamerans vertikala smala spalt som är placerad på mållinjen och är i linje med målstolparna som finns på vardera sidan av banan.

T ex händer det ju att en eller flera av de första hästarna diskas för annat än målgalopp. Då krävs ett system som visar vid vilken tidpunkt som respektive hästnos når mållinjen. Ett foto när den första hästen når mål duger inte. På ett sådant har ju inte bakomvarande hästar nått fram till mållinjen ännu.

Det är lite synd faktiskt. Men ibland finns tidsangivelser med i överkant på en målfilmsbild. När dessa finns med är det lättare att fatta vad bilden är för något och vad man kan läsa ut från den.

De tusentals bilder som det talas om är vertikala smala bilder tagna en efter en. På det sättet visar film-bilden ett förlopp och inte ett ögonblick som ett fotografi.

Och därför går det inte att läsa av gångart från en målfilmsbild. Det enda den går att använda den till är att avgöra ordningsföljden genom att läsa av tiden när varje nos når mållinjen.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

td