|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-04-14, 16:12 | #1 |
V86 – Jägersro/Solvalla (onsdag 15/4, 20.30)
Dags för ny V86-omgång efter påskens tokigheter med V75. Jägersro och Solvalla delar på denna omgång. Känns som en ganska kul, men också relativt svårlöst, omgång.
Tankar? |
|
2020-04-14, 16:48 | #2 |
Litar inte helt på Ferrari Sisu och Madelen L.T.C. är också en favorit i fara. Går nog istället på Victory Island som är bästa hästen, grann typ och möter inte så märkvärdigt gäng. Bör ha bra chans trots läget då han är vass på speed.
Sedan tror jag en del på Pastorns Lady som var klart positiv som trea bakom Van Gogh och Victory's Club senast på V75. Jag ser inga sådana hästar i det här fältet och når hon spets blir hon normalt svårslagen. |
|
2020-04-14, 16:59 | #3 |
Har bara gjort första korta genomgången än, men Harley DE i sista som stenklar iallafall. När Björn är med från bra spår, en Nurmos-häst och segerstaplaren My Sweden med så kan man drömma om att han stannar på under 45% också. Han är inte speciellt vass ut (vilket gör några av segrarna riktigt imponerande), så det blir nog knappast någon ledning av egen kraft. Men spåret är bra nog att inte hamna på vingel och jag tror han mördar dem oavsett resa. Knapp seger senast men det såg ut att vara en hel del sparat, Jepson satt bara och höll.
Lopparkivet funkar inte på den där plumpen han har på V75 på Forus i februari. Men med tanke på spåret (8), distansen (sprint) och målfotot (nedan) gissar jag på att det handlade om rejäl vingel följt av lite tempotorsk där. https://www.rikstoto.no/api/photofin...R_2020-02-08/5
2020-04-14, 17:17 | #4 |
Quattro Töll i femte ser klar ut för spets. Sen är det om att göra att han inte blir överfallen. Spets och slut troligt!
2020-04-14, 17:32 | #5 |
Jägers tankar.
V86 1) Stänkare. Zabul Fi. Spännande debut på distansen. Inte tuffaste stayerloppet som körts. Onceforallface har ingen vacker rad. Hoppade senast i Årsdebuten efter lång paus! Räds dock inte distansen. V86 3) Stänkare. Alicia Bore är väl återigen bortlottad. Synd när formen är på topp. Gick en 11 tid som trea näst senast i betydligt hårdare gäng. Måste ha tur med resan. V86 5) Spikförslag. Randemar R.D. Unter vässar upp och det lutar åt spets och slut. V86 7) Spikförslag. Madelen L.T.C. Ok årsdebut är väl lite lurigt men normalt bästa hästen och bra vinstchans om Jeppe har vaknat på rätt sida. Hm inget kuskplus. |
|
2020-04-14, 17:47 | #6 |
Randemar är bra men han har ingen rolig trend nu. Riktigt knäckarlopp näst senast där han gav upp och galopperade till slut. Sen hopp i spetskörningen senast. Lite ovisst var den står psykiskt efter det där. Tror den kan öppna rätt snabbt, den har gjort det några gånger iallafall. Men den verkar ha svårt att hålla reda på auktionen vid riktigt höga farter. Tycker det ser ut som en kass favorit, om nu inte barfotan slår klockrent ut då. Aldrig att han nyper spets från Quattro av egen kraft iallafall, måste bli släppt i så fall.
2020-04-15, 09:09 | #7 |
lutar nog åt att nöja mig med andelsköp idag. Några snabba tankar:
1: Roofie 2: Ava 3: Sunday Sonata 4: Guilty Pleasure 5: Ganyboy 6: - 7: måla på 8: Mellby Guard |
|
2020-04-15, 09:42 | #8 |
Spikbud: Virgin Maiden, Randemar, Athos Race och Harley.
|
|
2020-04-15, 09:54 | #9 | |
Citat:
Randemar spikas på min kupong. |
||
2020-04-15, 10:14 | #10 | |
Citat:
1. Randemar ska trava i starten. 2. Randemar ska komma först fram, inte någon annan. Dessutom ganska tidigt i loppet. 3. Peter ska satsa och göra ett allvarligt försök.
2020-04-15, 10:18 | #11 |
Kikar på sjätte nu och ser förvånande att Takata klättrar och nu står på hela 6%! Hästen som fick snabba pengar på sig efter skrällvinst i försök och final i klass 2 efter smörlopp och nu står på tillägget med bronshästarna. Det märks att det är en dag kortare mellan V75 och V86 den här gången, många spelare som slarvat med jobbet.
2020-04-15, 10:29 | #12 |
Lås på Quattro och Randemar är väl en simpel men bra lösning?
Travar Randemar bör han vinna från toppspår o första barfota, galopperar han så vinner Quattro från spets. Varför krångla till det, finns 7 till lopp att lösa? =)
2020-04-15, 10:32 | #13 |
Avd 1 tycker jag är grymt svår, 3140 tuff distans för många hästar särskilt i årsdebut oavsett hur bra hästen är... Favoriten har bara gått den distansen 1 gång innan..
Olle Rolls som andrahandare är inget man håller i handen heller, Onceforall face är osäker och ojämn.. luktar skräll lång väg från ngn som gått på innerspår här och slinker ut 400 kvar typ... 1,2,3 är jag iaf inne på kan skrälla, men jag tar nog alla för att sitta säker i inledningen, fegt men förhoppningsvis klokt.
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar..... Senast redigerad av mr_stylez den 2020-04-15 klockan 10:35. |
|
2020-04-15, 10:33 | #14 | |
Citat:
Men det är ju bara tacksamt så länge det är så! Dock: 2 hästar på volterna framför strukna, står på innerspår vilket man behöver göra i 3140 m-lopp samt absolut toppform. För hög procent som lär bli ännu högre, men inte helt chanslös ska ändå sägas (enligt min personliga uppfattning då) =)
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar..... Senast redigerad av mr_stylez den 2020-04-15 klockan 10:49. |
||
2020-04-15, 10:40 | #15 |
Avd 2 Tycker jag är lösbart, kan gå på 2 sätt:
1: 4 tar spets släpper till 5an som får vara ifred, då vinner 5 enkelt. 2: Det blir hård körning om spets och ngn trycker på 5an(troligen nr 8 isf?), då kommer de 3 bakspåren in i matchen, alla har absolut toppform och de kan dra fram varandra, då vinner 10,11 eller 12. Alltså 5 utgång, 10,11,12 bakom Ratar 6,7,8, dels har de startsnabba innanför sig, kommer aldrig förbi 4 och 5, dels ska de stå emot 10,11,12 då de kommer i 3/4e spår sista 500... tror jag inte kommer gå.. dessutom årsdebut på 7 och 8, har troligen inte tempot i kroppen än som krävs här. De tre hästarna har 50% av strecken på sig i nuläget vilket för mig är otroligt tacksamt! Hoppas det håller sig så! Schas!