Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-04-13, 10:27   #391

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 4326
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av abborre Visa inlägg
Kanske lirat Mellby Glader
Såg nu att det var en ensam vinnare med den. 93 millar
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-13, 12:49   #392

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 1376
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Det är inte annat än att man regerar och får en liten dålig känsla i magen ibland...

En snubbe som lirar på butiks-tillsammanssida tweetade igår....

"Satte V7 skam den som ger sig" och ett kvitto på en V75 kupong som kostade 320 kr att lämna in och gav tillbaka dryga 1,4 miljoner..........osv ...

Varför är det så? Vad är mekaniken? Får man betalt för sina andelsspel som man kan använda till att spela med?

Det enda jag kan känna är att man inte vågar gå mot strömmen när man vill att folk skall köpa andelar så man spikar fav och garderar sto/lärling typ.

Det känns långsökt att ens orka sabotera för att få en högre utdelning själv.
Milsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-13, 13:17   #393

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17843
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Milsson Visa inlägg
Varför är det så? Vad är mekaniken? Får man betalt för sina andelsspel som man kan använda till att spela med?

Det enda jag kan känna är att man inte vågar gå mot strömmen när man vill att folk skall köpa andelar så man spikar fav och garderar sto/lärling typ.

Vet inte riktigt varför det vrider sig lite i magen, spelläggare har ju givetvis rätt att spela egna kuponger utöver sina andelsspel men man vill ju tro att andelsspelet är inlämnat med samma ranking som på sitt egna...
Nu använde denna spelläggaren tre olika spikar på sina två andelar ingen av dessa vann, men på sin egna lapp spikade han en helt annan häst som vann.

Det är väl egentligen inget att orda om resten av lapparna såg ganska lika ut, det var ju "bara" spikarna som fallerade på andelarna...
Hade jag själv köpt andel som slutar med 5 rätt och sen ser spelläggaren visa upp sin egna lapp som betydde 1,4 miljoner till han hade jag ju hajat till lite och blivit lite besviken...

Men det hela grundar sig säkert bara i typiskt svensk avundsjuka
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-13, 17:15   #394

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1132
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Milsson Visa inlägg

Mekaniken är att den som köper en ombudsandel ( ej att förväxla med en riktig tillsammans-andel ) betalar ett extra påslag utöver kostnaden för systemet.

Detta kan vara från 2% och upp till 10%. Allra vanligast är 10%.

10% är som att ge bort ett garderingsstreck i ett djupt garderat lopp och istället ge de pengarna till ett ombud, som i sin tur ger delar av avgiften till sina spelläggare.

Att man sprider sina andelar och t o m lämnar in en sista helt egen lapp som inte är 100% identisk med andelsspelen är ingen superkatastrof tycker jag så länge ett väldigt kritiskt villkor är uppfyllt.

Den som är spelläggare i ett andelsspel ska enligt mig köpa en inte försumbar del av systemet. Först då blir det hederligt.

ATG meddelar att följande kommer att ske inom en inte alltför avlägsen framtid:

"Planen är att dra isär de privata Tillsammanslagen och Butiksandelarna, både vad gäller benämning, funktionalitet och försäljningskanal."
Gammal 2020-04-13, 17:24   #395
Rob

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 3083
Standard

Citat:
Vet inte riktigt varför det vrider sig lite i magen, spelläggare har ju givetvis rätt att spela egna kuponger utöver sina andelsspel men man vill ju tro att andelsspelet är inlämnat med samma ranking som på sitt egna...
Nu använde denna spelläggaren tre olika spikar på sina två andelar ingen av dessa vann, men på sin egna lapp spikade han en helt annan häst som vann.

Det är väl egentligen inget att orda om resten av lapparna såg ganska lika ut, det var ju "bara" spikarna som fallerade på andelarna...
Hade jag själv köpt andel som slutar med 5 rätt och sen ser spelläggaren visa upp sin egna lapp som betydde 1,4 miljoner till han hade jag ju hajat till lite och blivit lite besviken...

Men det hela grundar sig säkert bara i typiskt svensk avundsjuka
Inte unikt alls.
Sett många spelläggare som har flera system där den stora skillnaden alltid är spikarna. Utan att nämna några namn (JW), så var det otroligt vanligt hos en av de större spelläggarna som frekvent varit med i media senaste åren för sina stora och många vinster.. Han körde flera system, där rankingen ofta var i princip samma men spikarna alltid olika. Det gör ju att det i praktiken blir ett massivt reducerat system med utgångskrav.
För det är ju som många här säger, viktigt att sätta rätt spikar... Får man flera chanser på flera system så underlättar det ju...

Kan personligen tycka att den intressanta frågan som aldrig ställs till en spelläggare som hittat alla rätt på ett av sina system, är varför de andra system inte har alla rätt dom med?
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-13, 17:41   #396

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17843
Standard

Den här kupongen jag såg på twitter var på 320 kr....men de var tydligen en del av ett reducerat system vilken inte framgick alls i hans tweet...

Där han spelade utan spik alls, så då var väl rimligt att den satt och inte andelen då...
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-13, 18:36   #397

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1132
Standard

Citat:
Den här kupongen jag såg på twitter var på 320 kr....men de var tydligen en del av ett reducerat system vilken inte framgick alls i hans tweet...

Där han spelade utan spik alls, så då var väl rimligt att den satt och inte andelen då...
Det stämmer bra. 320kr-systemet finns med i vinstlistan och är markerat med filspel.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-13, 22:20   #398

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Inte unikt alls.
Sett många spelläggare som har flera system där den stora skillnaden alltid är spikarna. Utan att nämna några namn (JW), så var det otroligt vanligt hos en av de större spelläggarna som frekvent varit med i media senaste åren för sina stora och många vinster.. Han körde flera system, där rankingen ofta var i princip samma men spikarna alltid olika. Det gör ju att det i praktiken blir ett massivt reducerat system med utgångskrav.
För det är ju som många här säger, viktigt att sätta rätt spikar... Får man flera chanser på flera system så underlättar det ju...

Kan personligen tycka att den intressanta frågan som aldrig ställs till en spelläggare som hittat alla rätt på ett av sina system, är varför de andra system inte har alla rätt dom med?
Som sagt,utan att nämna några namn;Spelläggaren som du nämner säger att vissa köper hans andelar i flera system och därav varieras spikarna. Han har inte olika spikar i samma lopp men det stämmer inte riktigt. På de system som " bär hans namn " - dom som nån annan är medkonstruktör i har jag inte kollat - så har han på dom 15 system som innehåller 1 - 3 spikar använt 9 olika spikar där Sorbet och Island Life var dom mest förekommande. I avd 5 spikades Gui,Boko på ett flertal system men även Clickbait på ett. Min åsikt är ju att det blir en typ av reducerat men som alltid;man väljer själv var man vill deltaga och om man vill deltaga

Senast redigerad av Misterqc den 2020-04-13 klockan 22:22. Anledning: Glömde av att skriva en del
Misterqc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-13, 22:34   #399

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3116
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Misterqc Visa inlägg
Som sagt,utan att nämna några namn;Spelläggaren som du nämner säger att vissa köper hans andelar i flera system och därav varieras spikarna. Han har inte olika spikar i samma lopp men det stämmer inte riktigt. På de system som " bär hans namn " - dom som nån annan är medkonstruktör i har jag inte kollat - så har han på dom 15 system som innehåller 1 - 3 spikar använt 9 olika spikar där Sorbet och Island Life var dom mest förekommande. I avd 5 spikades Gui,Boko på ett flertal system men även Clickbait på ett. Min åsikt är ju att det blir en typ av reducerat men som alltid;man väljer själv var man vill deltaga och om man vill deltaga
Fast det där stämmer väl inte helt. Visst väljer du OM du vill deltaga, men inte alltid VAD man köper in sig på? Många påbörjar ju inte systemet förrän köpstoppet är förbi, utan där får man ju ha ett förtroende för spelläggaren innan. Har den personen en massa olika system med olika spikar blir det väl lite som att kasta pil? Finns flera som innan visar tankar och vart det lutar (självklart med reservation för ändringar vilket jag tycker är helt ok, t o m sunt) och där kan man ju verkligen välja vad man köper in sig på.
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-13, 22:47   #400

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
Fast det där stämmer väl inte helt. Visst väljer du OM du vill deltaga, men inte alltid VAD man köper in sig på? Många påbörjar ju inte systemet förrän köpstoppet är förbi, utan där får man ju ha ett förtroende för spelläggaren innan. Har den personen en massa olika system med olika spikar blir det väl lite som att kasta pil? Finns flera som innan visar tankar och vart det lutar (självklart med reservation för ändringar vilket jag tycker är helt ok, t o m sunt) och där kan man ju verkligen välja vad man köper in sig på.
Visst,vissa lägger upp " preliminär rad " men inte alla. Att ha ett förtroende för en spelläggare,ja det bör man ju ha annars kan man ju köpa Harry Boy. Det jag ville visa var att det KAN liknas vid reducerat när det varieras med spikar/na. Om andelsspel och systemkonstruktioner kan man nog diskutera väldigt länge
Misterqc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-13, 23:38   #401

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3116
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Misterqc Visa inlägg
Visst,vissa lägger upp " preliminär rad " men inte alla. Att ha ett förtroende för en spelläggare,ja det bör man ju ha annars kan man ju köpa Harry Boy. Det jag ville visa var att det KAN liknas vid reducerat när det varieras med spikar/na. Om andelsspel och systemkonstruktioner kan man nog diskutera väldigt länge
Ja, så du säger så har man ett förtroende. Kanske uttryckte mig lite fel. Menar bara att om jag väljer ett spel från t ex dig, så tror ju jag på att du gör sitt yttersta för just det systemet för jag vet att du är duktig. Men visar det sig att det finns en massa andra system av dig med helt andra eller olika spikar så vet ju inte jag vilket/vad jag köper in mig på. Det jag menade med att jag alltid väljer om, men inte alltid vad.
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td