|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-04-13, 10:27 | #391 |
|
|
2020-04-13, 12:49 | #392 | |
Citat:
Varför är det så? Vad är mekaniken? Får man betalt för sina andelsspel som man kan använda till att spela med? Det enda jag kan känna är att man inte vågar gå mot strömmen när man vill att folk skall köpa andelar så man spikar fav och garderar sto/lärling typ. Det känns långsökt att ens orka sabotera för att få en högre utdelning själv. |
||
2020-04-13, 13:17 | #393 | |
Citat:
Nu använde denna spelläggaren tre olika spikar på sina två andelar ingen av dessa vann, men på sin egna lapp spikade han en helt annan häst som vann. Det är väl egentligen inget att orda om resten av lapparna såg ganska lika ut, det var ju "bara" spikarna som fallerade på andelarna... Hade jag själv köpt andel som slutar med 5 rätt och sen ser spelläggaren visa upp sin egna lapp som betydde 1,4 miljoner till han hade jag ju hajat till lite och blivit lite besviken... Men det hela grundar sig säkert bara i typiskt svensk avundsjuka |
||
2020-04-13, 17:15 | #394 | |
Citat:
Detta kan vara från 2% och upp till 10%. Allra vanligast är 10%. 10% är som att ge bort ett garderingsstreck i ett djupt garderat lopp och istället ge de pengarna till ett ombud, som i sin tur ger delar av avgiften till sina spelläggare. Att man sprider sina andelar och t o m lämnar in en sista helt egen lapp som inte är 100% identisk med andelsspelen är ingen superkatastrof tycker jag så länge ett väldigt kritiskt villkor är uppfyllt. Den som är spelläggare i ett andelsspel ska enligt mig köpa en inte försumbar del av systemet. Först då blir det hederligt. ATG meddelar att följande kommer att ske inom en inte alltför avlägsen framtid: "Planen är att dra isär de privata Tillsammanslagen och Butiksandelarna, både vad gäller benämning, funktionalitet och försäljningskanal."
2020-04-13, 17:24 | #395 | |
Citat:
Sett många spelläggare som har flera system där den stora skillnaden alltid är spikarna. Utan att nämna några namn (JW), så var det otroligt vanligt hos en av de större spelläggarna som frekvent varit med i media senaste åren för sina stora och många vinster.. Han körde flera system, där rankingen ofta var i princip samma men spikarna alltid olika. Det gör ju att det i praktiken blir ett massivt reducerat system med utgångskrav. För det är ju som många här säger, viktigt att sätta rätt spikar... Får man flera chanser på flera system så underlättar det ju... Kan personligen tycka att den intressanta frågan som aldrig ställs till en spelläggare som hittat alla rätt på ett av sina system, är varför de andra system inte har alla rätt dom med? |
||
2020-04-13, 17:41 | #396 |
Den här kupongen jag såg på twitter var på 320 kr....men de var tydligen en del av ett reducerat system vilken inte framgick alls i hans tweet...
Där han spelade utan spik alls, så då var väl rimligt att den satt och inte andelen då... |
|
2020-04-13, 18:36 | #397 |
Det stämmer bra. 320kr-systemet finns med i vinstlistan och är markerat med filspel.
2020-04-13, 22:20 | #398 | |
Citat:
Senast redigerad av Misterqc den 2020-04-13 klockan 22:22. Anledning: Glömde av att skriva en del |
||
2020-04-13, 22:34 | #399 | |
Citat:
|
||
2020-04-13, 22:47 | #400 | |
Citat:
|
||
2020-04-13, 23:38 | #401 | |
Citat:
|