|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-04-02, 14:31 | #1 |
V75 Jägersro 2020-04-04
Fin omgång i V75 på Jägersro nu på lördag. En del riktigt fina hästar som ställer upp. Tycker att omgången ser någorlunda enkeltippad ut, men det är väl då som vi får de största skrällarna.
Spontan lapp: Avdelning 1 – 2640 auto: 1 Upset Face och 2 Power är, och bör vara, de största favoriterna här. Den sistnämnda vann Svenskt Travkriterium förra året – ett lopp där Upset Face kom 4:a. De båda gör årsdebut och det ska bli mycket spännande att se vem av dem som drar det längsta strået i spetsstriden. Ett starkt lås. 7 Galantis, med 0-1-1 på 2 starter under 2020, är tidig där bakom. Fin form och kan ta sin första vinst för året här om det blir körning där framme. Avdelning 2 – 2140 volt: Svårlöst avdelning där jag vid en första anblick tittar på att strecka allt. De främsta fem i startvolten känns svaga – bortsett från eventuellt 5 Another Lucky Day som har fin form och avslutade bra senast. Om jag ska nämna några hästar på bakspår så slår jag ett slag för 8 Alpha K som skrällvann på V75 i sin årsdebut. Återigen anmäld barfota. Därbakom gillar jag 9 Rapide Cash, 11 Diamond Hall och 14 Zaira Del Ronco. Måla mycket. Avdelning 3 – 1640 auto: Favoritbetonat, men ändå svårlöst. 6 Van Gogh Z.S och 7 Four Guys Dream är klara favoriter på förhand. Och det bör de nog vara. Men det finns en del fint där bakom. 11 Bonny Boy är en av de starkaste hästarna i avdelningen, men lottades bort på spåret. Kan hinna ifatt, men får det tufft. 1 Pastorns Lady har ett snabbt innerspår. Rycker skorna nu och kan vara startsnabb. Kommer han till spets? Kanske. 4 Global Woodstock gick starkt från framspår senast där han spöade Vikens High Yield med nosen. Fin form. Jag avstår nog 3 Victory's Club som inte är jättesnabb ut, men gick i täten och galopperade i ledning med 500 kvar senast. Får han ett fint lopp så kan det gå, men kommer sannolikt inte till ledningen här. Avdelning 4 – 2140 auto: 7 Knowledge'em är storfavorit och är för tillfället streckad på drygt 73%. Marc Elias i sulkyn är dessutom ett plus. Spikbud givetvis. Vill man gardera favoriten så är 3 Victorious Wine snabb ut och kan komma till spets. 4 Fredric Palema öppnar fort. Spetsbud. 5 Leading Tile har tre raka från spets i Danmark. Debuterar i Sverige nu. 10 Brandy Flame vann näst senast. Galopperade på upploppet i ledning på V75 senast. Rycker skorna och dessutom Björn Goop i sulkyn. Kan smyga farligt bakom. Avdelning 5 – 2140 auto: Ytterligare en Lugauer-häst som favorit i detta lopp. Denna gång 2 Night Brodde – och Marc Elias upp i sulkyn återigen. Senast höll Night Brodde jämna steg med Disco Volante i starten från spår 7 innan han galopperade efter 200 meter. Gången innan sprang han till ledningen och höll hela vägen från start till mål. Motbud är 1 Niky Flax som är otroligt snabb ut och som är i ganska fin form med många starter på kort tid. 8 Sevilla har inget superspår, men kan få ett fint lopp och smyga med bakifrån. 12 Prosperous med Björn Goop i sulkyn vann nere på Vincennes senast över 2850 meter. 700 meter kortare denna gång. Otrolig kapacitet och ett fint motbud som kan vinna med klaff. Avdelning 6 – 2140 auto: Deltävling till Paralympiatravet (Tidigare Olympiatravet) med en del fina hästar från start. 4 Norton Commander har bästa spåret och hög kapacitet. 7 Racing Mange är fin, men har inget optimalt spår. 10 Cyber Lane har nog högst kapacitet, men har heller inget vidare spår. Själv spikar jag 9 Velvet Gio. Barfota runt om – 8 av karriärens 10 vinster har kommit på denna balans. Spik. Avdelning 7 – 2640 volt: Bästa spåren i volt är som bekant 1, 6 och 7. Att 7 Giant Shadow lottats med spåret ger honom förstås större chanser att ta hem detta. Björn Goop i sulkyn vilket är ett plus. Årsdebut, så tvivelaktig form. Dessutom gör han sin första voltstart. Lär bli lugnt ut för att se till att starten klaffar. 6 Neelix vann senast över 3140 meter. Fint motbud och Adrian Kolgjini på hemmabanan lovar gott. 5 Nero Maximus har fin grundkapacitet och återigen Marc Elias upp bakom en Lugauer-häst. De tre är favoriter med rätta. Finns ett par andra hästar bakom såsom 2 Vikings Preacher, 3 Global Unspoked och 9 Whipped Eggs som har fin grundkapacitet – men har inte har optimala spår. Hur lyder era tankar om lördagen? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+7), NicklasA (+5), Piraten (+5), bokis29 (+5), znipstern (+5), asgaya3141 (+6) Senast redigerad av fweewea den 2020-04-04 klockan 00:46. |
|
2020-04-02, 16:45 | #2 |
Just nu lutar det åt två spetsvinnare för mig som spikar. 1 Upset Face i avd 1 och 1 Niky Flax I avd 5.
Tror ingen tar en längd på Upset Face och att ha får bestämma tillräckligt för att Power inte ska hinna fram. Power är ju en grym häst, men Robban tar det nog lite lugnt i årsdebuten så Adrian kan förhoppningsvis rinna undan på upploppet. Ang. Niky Flax såg det ju ut som att han skulle klättra över Dom Perignon i förra starten. Fick aldrig lucka och måste fått precis allt sparat i ryggen. Han tar spets och leder det runt om, även om främsta motbudet också är skapligt snabb. Tror dock inte den tar en längd på Niky Flax och senast galopperade han i starten, så de kanske tar det lite lugnt pga det?! Senast redigerad av NicklasA den 2020-04-02 klockan 17:12. |
|
2020-04-02, 17:00 | #3 |
I sista avdelningen blir det antagligen utgång på 7 Giant Shadow tillsammans med 7 Knowledge’em i avd 4 och 6 Van Gogh Z.S o 11 Bonny Boy i avd 3. (Min 2)
Vill ha med 8 Mr Jäger (lång distans, spår 8 i volt) samt 1 Crossfire Simone som båda kommer bli garanterande fina smygresor på innerspåret. De är väl lägst streckade av alla i nuläget, men större under har ju skett. Båda hästarna har gått riktigt bra och någon gång sitter de där. |
|
2020-04-02, 17:12 | #4 |
I avd 2 gör jag det lätt för mig och plockar med alla hästar och hoppas på en rejäl smäll. Murphy ser väl till att någon av de mest spelade vinner, men får ingen feeling för någon att gå på. Men 11 Diamond Hall och 10 Dancin In The Rain är högt rankade och väldigt tidiga.
Tror det kan bli skapligt tempo i Guld med flera snabba och en Kolgjini på framspår, så låser på 9 Velvet Gio (spik på DD), 10 Cyber Lane samt en tredje (just nu 7 Racing Mange). Men den är högst preliminär och behöver läsa på lite mer innan spelstopp. Men Velvet Gio är min första häst och den kommer iaf vara med Senast redigerad av NicklasA den 2020-04-02 klockan 17:18. |
|
2020-04-02, 22:03 | #5 |
Jag tror också att Power kan få det tufft att plocka ned Upset Face om denne når ledningen och det kan bli spik.
Sedan lutar de åt att jag singlar Cyber Lane. Det låter som att han står redo för en stark insats direkt i årsdebuten och med all respekt för motståndet så är ser det ändå överkomligt ut. När det dessutom ser ut att kunna bli lite körning då Göran vill ladda med Lionel, stiger chanserna än mer. Laddar Rikard iväg för att hitta ned på innerspåret med Stepping bör Cyber kunna placeras i andra-tredjepar utvändigt. Då blir hans avslutning tung att stå emot för konkurrenterna. Mitt drag i omgången är Dragster. Malmqvist häst är ruskigt fartfylld och intrycket senast var klart positivt bakom en pigg Disco Volante. Här går han ned i klass och kommer han bara in i matchen går det fort när han lyfts ut i spåren. |
|
2020-04-02, 23:48 | #6 | |
Citat:
|
||
2020-04-03, 00:32 | #7 |
Absolut, och det är den säkert. Men det är ju sådana vinnare som måste till för att kunna tacka chefen för ett gott samarbete och dra sig tillbaka på en egen paradisö
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1) |
|
2020-04-03, 09:48 | #8 |
- Han fick sitt planerade jobb i tisdags och allt har flutit på som planerat under veckan. Vi reser under tävlingsdagen och vad jag förstår ska vädret bli bra varför vi fortsatt siktar mot att köra barfota runt om. Heller inget nytt i övrigt utan det blir helstängt huvudlag och amerikansk jänkarvagn som planerat. Jag kommer att försöka vara med från start och skulle vi lycka nå spets ökar chansen, men oavsett är det viss segerchans, säger Göran Antonsen...Lionel NO har nog en god chans att vara först framme och ta över från Stepping Spaceboy, spetsen kan vara guld-värd...- Han var ofräsch i Kalmar och senast var han sjuk. Nu verkar det bättre igen och han har jobbat på bra inför detta, både han och stallet verkar glädjande nog vara på väg ur en svacka. Jag körde ett banjobb med honom i onsdags och han löste då 1.15/1 600 meter med 1.12 sista 500 på ett tillfredställande sätt. Sett till hans senaste starter kan det vara läge för ett lite försiktigare upplägg denna gång, men jag vill inte låsa mig vid någon taktik och får även prata med Rikard under veckan. Vi rycker framskorna men i övrigt blinkers och amerikansk jänkarvagn igen, säger Admir Zukanovic.
valo (+5) |
|
2020-04-03, 09:49 | #9 | |
Niky FlaxCitat:
|
||
2020-04-03, 11:01 | #11 |
Trean struken i det hopplöst svåra Diamantsto-försöket...noterar dock att den annars rätt sansade Oskar Svanberg tippar sig etta i "Fem tippar V75", 3% och 26ggr på svs, kanske kan vara värd en tjuga...bättre spår och spetsläge gör det hela än mer intressant... - Hon avgjorde på ett par steg senast och den biten har vi fått till nu efter att hon mest ”lallat” i loppen. Hon gick oerhört fort och det var skönt att hon visade det som jag har känt i träning. Det var långt ifrån botten då och hon hade kunnat fortsätta ett tag till, så jag tycker att hon känns spännade. Jag kommer nog inte köra något hårdare i veckan nu med tanke på att det blir täta starter, utan det blir först i provstarten som hon får springa på, men det ska fungera. Det var skönt att det inte blev några hästar utvändigt om oss och även om hon inte tävlat med voltstart har jag kört henne med det i ett provlopp vilket fungerade bra. Det känns som att hon ska kunna växla tempo redan i startmomentet och skulle vi komma till ledning får vi ser hur jag gör, men bevisligen kan hon vinna även bakifrån. Det blir vanlig vagn nu eftersom det är voltstart, men barfota runt om och helstängt huvudlag som senast, säger Oskar Svanberg.
|
|
2020-04-03, 11:51 | #12 |
Uhrberg har fått in en grym häst i stallet från Juulemannen. Waiting Hill Hall är en välstammad märr (Muscle Hill) och Thomas är helnöjd. Ok spår 2 i volt är väl lite minus och lär bli hårt spelad men jag tror på bra vinstchans.
|
|
2020-04-03, 12:02 | #13 |
Tar 6,75 på Unibet, bet365 har 7,00...
|
|
2020-04-03, 12:12 | #14 | |
Citat:
|
||
2020-04-03, 12:33 | #15 |
Någon som vet vart jag hittar den historiska informationen (skor, sulky, huvudlag) som brukar komma från Svensk Transport? Brukar vara ett PDF-dokument på omkring 40 sidor till varje omgång – men vet inte vart jag ska gå in för att hitta den.
|
|
2020-04-03, 12:54 | #16 |
Nja, vet inte om jag riktigt håller med men det kanske kan stämma. Tycker spontant att Silverfinalen senast höll högre klass Som jag ser det, är det Lugauers häst emot då de andra motbuden fick riktiga skräplägen. Tror som sagt inte de tar en längd på Niky Flax och om det inte brinner till i huvudet på Marc Elias (och han brukar väl vara sansad när han ser att han inte får spets) så tror jag ingen hinner ifatt och förbi, det är ändå på Jägersro
|
|
2020-04-03, 14:29 | #17 |
I stoloppet, avd 2, tänker jag ha med 12 Eye Catcher. Har körts nästan uteslutande sista åren av sin ägare/tränare Anders Källberg vilket inte gett några stora pengar. Vann emellertid ett 125k-lopp med Erik A 190619 Solvalla.
Körs nu av Marc Elias och nerstruken till springspår på tillägg. |
|
2020-04-03, 15:39 | #18 |
Daniel Berglund V75 Jägersro lördag på Service Plays
fweewea (+75) |
|
2020-04-03, 15:45 | #19 |
Avdelning 1:
Enligt min analys så är sannolikheten ungefär 95% att Upset Face kommer till ledningen initialt. Sedan är frågan hur hårt Power går för det under första varvet? Tvivlar på att Robert Bergh kommer tokköra nämligen. Högst tvivelaktigt ifall någon annan kan ta upp kampen med Upset Face. Ingen annan verkar supersnabb ut nämligen. Vill man kolla lite statistik inbördes 1 och 2, så finns det lite nedan: 1. Upset Face Kusk: Adrian Kolgjini Totala starter: 7-1-0 (12 starter) Starter i år: 0-0-0 (0 starter) Skor: C C Vinster på balansen: 7/12 Vagn: Hybrid Hemmabana: Jägersro Ekpiagevinst: 2/4 Distansvinster: 1/2 2. Power Kusk: Robert Bergh Totala starter: 9-3-0 (15 starter) Starter i år: 0-0-0 (0 starter) Skor: C C/ Vinster på balansen: 7/9 Vagn: Hybrid Hemmabana: Åby Ekipagevinst: 7/14 Distansvinst: 3/3 Utifrån statistiken som finns så skulle jag säga att Power är klar favorit. Vunnit 3/3 på distansen. Vunnit 7/9 med skobalansen. Bergh är stabil som kusk. Adrian Kolgjinis fördel är att han sitter på innerspår och kan öppna snabbt. Dessutom hemmabana. Det som talar emot för båda är det faktum att ingen av hästarna har lopp i kroppen. Det öppnar ju upp för en häst som 7 Galantis som kan smyga med bakifrån och som hittills har 0-1-1 på 2 lopp under 2020.Kontentan är att Power är en bättre häst i grunden, men att Upset Face kan vinna på knock med tanke på fördelen av innerspåret. Hur ofta vinner hästarna från innerspåret på Jägersro? Senast redigerad av fweewea den 2020-04-03 klockan 15:54. |
|
2020-04-03, 16:10 | #20 |
Jens Sjödèn V75 Jägersro lördag på Service Plays
Staketkusken (+1) |
|
2020-04-03, 16:35 | #21 | |
Citat:
Prosperous där från bricka 12 ser alldeles förskräckligt överstreckad ut. Tidigare i Sverige har den ju inte dugit till. Visst, vinst på Vincennes senast men det var ju ett ganska fint lopp den fick också. Innan dess ett gäng segrar på Wolvega och Tyskland (= klen konkurrens). Sevilla bortlottad också.
2020-04-03, 16:43 | #22 |
Nästan oavsett häst och lopp så är 95% en för hög siffra. Spolade igenom starterna nu och det var med nöd och näppe som han klarade hålla upp mot Trix On Line sida vid sida i ett lopp på Jägers ifjol. Med en lite starttrög häst emellan så kommer han förbi där. Men det är om den dagen vore nu alltså, det har ju hänt en del med hästarna sedan dess så det är inte säkert att det ser likadant ut med det där imorrn. 95% iallafall en alldeles för positiv siffra, så långt är jag säker.
2020-04-03, 16:51 | #23 |
Måstestreck
Power. Four Guys Dream. Niky Flax. Cyber Lane. Knowledge’em. Whipped Eggs. Dragen Waiting Hill Hall. Fredrik Palema. Norton Commander. Nero Maximus. Diamond Hill. Stänkare Reddington. Secret Mission. Velvet Gio. Vikings Preacher. |
|
2020-04-03, 16:59 | #24 | |
Citat:
Fredrik Palema och Secret Mission gillar jag också.
2020-04-03, 17:06 | #25 | |
Citat:
|
||
2020-04-03, 17:07 | #26 | |
Citat:
|
||
2020-04-03, 17:12 | #27 | |
Citat:
Lycka till med lördagsstekeln |
||
2020-04-03, 17:17 | #28 | |
Citat:
2020-04-03, 17:22 | #29 | |
Citat:
2020-04-03, 17:41 | #30 | |
Citat:
|
||
2020-04-03, 18:04 | #31 |
Läste iofs nu att det blir full laddning för spets, där han går bäst enligt tränaren
|
|
2020-04-03, 19:10 | #32 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 1615Travbloggen Stats: 4 - 7 - 2 ROI: 113.55% Vinstprocent: 36.36% |
Tippar spontant på 30%chans han snuvas på ledningen av SM.
Oavsett ska de mycket till om han inte kommer ut innan Marc hinner täcka upp. Maxladdar Marc blir de solfjäder och då tror ja inte SM kommer förbi håller han igen så hittar NF ut framför han.1/10 att han klarar av att tajma de så perfekt han kan överta av SM som jag tror släpper oavsett vem som är först. Min åsikt varjefall!
2020-04-03, 20:50 | #33 |
Hörde ett klipp med Marc Elias där han nämnde att han aldrig trodde någon tåg en längd på NB... hoppas han har rätt ������
Kör ett V75 imorn 200kr några sugna?? https://www.sharps.se/redirect?url=h...b-760c778b7607
2020-04-03, 21:06 | #34 | |
Citat:
2020-04-03, 21:22 | #35 |
Absolut, har ungefär samma tanke som du.
Niki spets 7/10 SM spets 3/10 Om SM spetsar så tror ja niky klarar komma ut 2/3 ggr. Alltså 10% av loppen sitter han fast. Allt handlar ju om hur du värderar SM chans att spetsa kontra mig. Tilläggas säger jag inte niky vinner från ledning. Men betydligt fler gånger än de 26% han ör spelad på. Skulle säga 50% chans från ledning och värderar han spetsar 7/10. Samt kommer ut 2/3 han missar spets. Alltså bra värde om man tror han spetsar.. Nu blev de mycket siffror men hoppas du förstår tanken.
2020-04-03, 21:31 | #36 | |
Citat:
2020-04-03, 21:45 | #37 |
Klart man inte ska tycka samma..
Efter mitt arkivgrävande ärmitt huvudscenariot Niky flax ledning genom solfjäder effekten, det man lätt kan miss är att 3-4 är medel+ut. NB kör tills han ser han inte kommer förbi och går ner i rygg ledaren. SM hamnar i dödens första 1000 och blir sedan avlöst. Dock håller jag fast vid att niky flax spetsar detta lopp 7 av 10 gånger. Baseras mycket på att han höll ut SM sist de möttes (dock med skor och halvsjunkna SM) Samt hur han såg ut sist i finalen. Har utvecklats enormt just i starten senaste loppen. Sist tror ja på solfjäder så NB kör för att som sämst på rygg ledare, can lane och perfect mellan som båda är ganska ok it. Vad tror ni andra? Högt eller rimligt?
2020-04-03, 21:47 | #38 |
Börjar mer och mer svänga över till spik istället för utgång på 6 Van Gogh Z.S. Love You-avkommor brukar få bra skjuts i steget barfota runt om och så är han anmäld. Känns som att han sitter i ledningen och sedan släpper han ingen över bron.
|
|
2020-04-03, 21:52 | #39 | |
Citat:
Sitter nämligen med utgång på han med men tvekar.... Kolla första loppet för Bergh, enda där han gått på Någon barfota balans. Längesedan såklart, men värt att notera...annars älskar man ju loveyou avkommor som går bf ffg..
2020-04-03, 21:52 | #40 | |
Citat:
|
||
2020-04-03, 21:56 | #41 | |
Citat:
2020-04-03, 21:57 | #42 |
Ja, och jag läste en intervju i Guiden med Florhed (tror jag). Där lät det mellan raderna lite som att han var lite orolig för den är rullig, men att den var anmäld bfro och att Bergh då antagligen tycker den är redo.
|
|
2020-04-03, 22:01 | #43 | |
Citat:
|
||
2020-04-03, 22:03 | #44 |
Håller med ! Om han lägger sig invändigt så lovar jag att gå från Enköping till Solvalla!
|
|
2020-04-03, 22:04 | #45 | |
Citat:
Lyssna 33minuter in, där säger Marc att han inte tänker släppa ner SM i rygg ledarn för han själv kan tänka sig sitta där.
2020-04-03, 22:24 | #46 |
Mina tankar om spetstriderna.
Avdelning 1 – 2640 auto: Här ser jag det som ganska 50/50 mellan 1 och 3. Enda brasklappen är väll om Adrian försöker svara trix on Line och pressar unset face lite väll för mycket till galopp. Annars sitter han i spets efter 300m. Avdelning 2 – 2140 volt: 2 spetsar initialt, 5 intresserad med tror inte Chrille släpper. Först fram från bakre? Tippar på 9 eller 11 med litet övertag på den sistnämnde. Kan även se Uhrberg köra till efter 500 för försöka överta. Inte speciellt troligt dock. Avdelning 3 – 1640 auto: 1 är snabb ut och perfekt läge, spetsar. Tippar 6an är snabbast fram och i och med årsbedut på 1 innebär de släpp och 6 i ledning. Avdelning 4 – 2140 auto: Öppet, totalt öppet. 1-2-3-4-5 kan alla öppna bra. Tror Micke J är mest sugen. Så 4 i spets efter 500m. Avdelning 5 – 2140 auto: 1-2-5 snabba ut 3-4 medel+. 1 håller ut övriga med solfjädern. Avdelning 6 – 2140 auto: Öppet, tippar 3 tar längd på invändiga med släpper i sin tur. Först fram? 4-5-7? Maxladdar Jocke spetsar 7. Inte säker dock. Avdelning 7 – 2640 volt: Neelix bör spetsa ganska enkelt här.
2020-04-03, 22:38 | #47 |
DET! Hade jag inte väntat mig.
2020-04-03, 22:56 | #48 |
11 Dragster... kommer svepa hela fältet när dom har kört färdigt där framme.
|
|
2020-04-03, 22:58 | #49 |
Rankad 3a och tidig vid gardering!!
2020-04-03, 23:06 | #50 |
|
|
2020-04-03, 23:08 | #51 |
Night Brodde stod i 4 ggr degen mot Disco senast och Niky Flax hade stått i 30ggr degen om den startat i samma lopp.
asgaya3141 (+88) |
|
2020-04-03, 23:32 | #52 | |
Citat:
Ena vecka ska den spöa guldhästar, bla Disco Volante, nästa ska den inte klara av o slå silverhästar, dessutom från mycket bättre spår. Hmmm Jag kommer spika Night Brodde utan o blinka. Tror den kommer vinna från dödens. Bara galopp emot. |
||
2020-04-03, 23:36 | #53 | |
Citat:
|
||
2020-04-04, 00:07 | #54 |
Det var iofs rätt konstigt att han var såpass hårt spelad sist. Men om ingen skulle bråka med honom imorrn vore det ju "bara" galopp emot. Nu är spetsen svårfångad. Tror procenten ligger någorlunda rätt.
2020-04-04, 00:09 | #55 | |
Super Moderator
|
Citat:
2020-04-04, 00:31 | #56 |
Synd att den hoppade då .. men jag tyckte oxå det var konstigt att den stod i 4,6 ggr degen mot Disco. Den som gjorde ett kanonlopp va ju 11 Dragster utan lopp i kroppen. Den går ju både över kort och lång distans och lär vara rejält framflyttad till nu med det loppet i kroppen. Ska man känna sig säker här så åker 1,2,11 med för om 2an hoppar så vill jag inte bara sitta med 11an kvar på lappen
|
|
2020-04-04, 00:39 | #57 | |
Citat:
2020-04-04, 00:40 | #58 |
Min utgångsrad som bygger på spets med någon liten kommentar.
Avd 1. 1 Upset Face. Jag är 100% inne på sos utan strul. 36% Avd 2. 5 Another Lucky Day. Den här har vi inte sett botten i! 3% Avd 3. 6 Van Gogh Z.S Bergh blåser till ledningen. 39% Avd 4. 4 Fredric Palema. Blir det inte 08 öppning så tror jag han vinner. 6% Avd 5. 1 Niky Flax. Får Johan till starten så är det klart! 26% Avd 6. 7 Racing Mange. Lövgren körde "uppvärmning" senast. 20% Avd 7. 6 Neelix. Kolgjini ramar in 75an med återigen en vinnare från ledning. 20% |
|
2020-04-04, 00:43 | #59 | |
Citat:
Garderar dock mycket friskt denna gång. |
||
2020-04-04, 01:53 | #60 |
Lördagens:
Mest säkra spik: 2 Night Brodde avd 5. Överlägsen sitt motstånd, slår Nicky Flax från dödens i sömnen. Bästa Skräll: nr 14 avd 2 Zaira del ronco. Bäst fart av alla, löjligt låg procent. Mest spelvärda spik under 10% : Nr 11 Bonny Boy avd 3. (Med förutsättning att 6 får svar om spets) Mest överstreckade: En trio. Nicky Flax, Cyber Lane, Whipped Eggs. Blir spännande imorn!
2020-04-04, 01:55 | #61 | |
Citat:
Tror som du med 11 spets och 5 rygg ledaren. Skön tvilling det där, borde ge en del,,givet spel =)
2020-04-04, 08:56 | #62 |
Håller med om att detta är ett konstigt argument. Klar skillnad om den också hade visat att den dög mot Guldhästarna.
Jag tror också att NB är bäst och att den slår Niky Flax. Men finns en del skrällar som känns intressanta om det blir dödens för NB. |
|
2020-04-04, 09:32 | #63 |
Kul omgång detta och fina lopp. Kanske risk för låg utdelning men finns samtidigt en del intressanta skrällar.
1: Här verkar de flesta överens att Upset Face vinner trots att Power är favorit. Jag tar nog båda och vill nog även ha med Västerbo Lexington som de låter väldigt nöjda med. 2: Jättesvårt lopp där det hade varit fint att hitta en spik. Fördel tilläggshästarna där jag tycker 7, 8, 9 är förstastrecken. Lite svårt att förstå streckningen på Alpha K. På framspår är det väl Another Lucky Day som känns hetast men går i vanlig vagn nu. 3: Tycker nog favoriten är ett klart förstastreck. Ok spår och bfro. Bör väl också vara god spetchans. Vid gardering blir det dyrt men bra värde i toppspåren i ett öppet lopp. Storskrällen är väl Armour As om det blir högt tempo. Men lutar åt spik. 4: Begriper inte alls hur favoriten kan ha 68 %. Kanske är den bäst och självklart kan den vinna om den blir släppt till spets. Men kan inte spika. 4 är först bakom och jag hoppas den körs i spets. Många intressanta skrällar bakom men 12 låter ju Bergh väldigt nöjd med. Och 10 med Goop är ett måstestreck, galopperade i ledning som favorit på V75 senast. 5: NB är rätt favorit tycker jag. Gillar dock inte att spika Lugauers hästar då det alltid känns som galopp finns i korten. Vill ha med Secret Mission på bfro. Tror också att Sevilla är närmaste favoriten i kapacitet men spåret såklart inte bra. 12 är bra men känns överstreckad från detta spår. 6: Lite jobbigt att två favorithästar möts. Är dock inne på att spika Velvet Gio och hoppas den är tillbaka där den var när den var som bäst i fjol. Då vinner den oavsett löpning. Gillar även Racing Mange men är inte säker på att den bara släpps till spets. Begriper däremot inte hur Norton Commander kan vara så mkt streckad. Visst är den bra men hur ofta vinner en Gulddebutant? 7: Mkt snack om Neelix men tycker den känns osäker. Tycker Giant Shadow är rätt favorit, gjorde ju nästa rent hus förra året och med speeden den visade så borde den kunna komma iväg bra. Måste dock även ha med Nero M som kan vara en kanon. Tror eg. inte någon annan än dessa tre vinner men letar en skrällar så slog ju 4 Nero Maximus senast den gick i sulky. Fick det då iofs väldigt serverat och NM blev störd. 1 är väl också en storskräll från bra läge. Men 5,7 och möjligen 6 räcker långt. |
|
2020-04-04, 09:53 | #64 |
9 Rapide Cash har helt klart dom svettigaste loppen i kroppen .. tider ... och prissumma.
12,6 am och ingen i detta trötta fält har någonsin upplevt dom farterna. Bästa spiken i hela omgången. |
|
2020-04-04, 10:00 | #65 |
En annan sak är att jag skulle aldrig spika Robert Bergh på Jägersro även om han har en bra chans så finns han inte som favorit i mina böcker den hustlaren.
Robert Bergh kommer vara helt segerlös idag på v75. Kanske kan få något på lunchen om dom e snälla mot han. |
|
2020-04-04, 10:06 | #66 |
avd 5
Mycket analys omkring startmomentet och vem som tar ledningen. Är inte det här ett klassiskt scenario på gång? Strid om ledningen gynnar bakspåren. Lövgren och Goop har nog detta klart för sig och kommer nog att köra därefter.
Sevilla är mitt raketspel men garderar loppet ordentligt ändå. |
|
2020-04-04, 10:10 | #67 |
Andelsspel. Köpte in mig på detta eftersom det tangerar min egen rad på flera ställen.
Gillar att Zaira del Ronco, Sevilla och Lionel finns med. V75 Inlämnat: 2020-04-04, 09:24 Andel Jägersro Lördag 2020-04-04 Start: 16:20 Kostnad: 138,60 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2 (7, 6) 2: 6, 7, 9, 12, 14, 15 (13, 8) 3: 2, 3, 6, 7, 12 (1, 11) 4: 7 Knowledge'em (10, 9) 5: 1, 2, 4, 5, 8, 12 (11, 6) 6: 1, 2, 3, 5, 8, 9, 10 (7, 4) 7: 7 Giant Shadow (6, 5) 2x6x5x1x6x7x1 = 2520 rader. 2520 x 1 x 0,50 kr x 1/10 = 126,00 kr. Avgift 12,60 kr. Totalt: 138,60 kr. Rättningskod: DZL HDF XBG |
|
2020-04-04, 10:16 | #68 |
Mina spikar idag, om ingen info framkommer så förändrar det, är Waiting Hill Hall och Van Gogh Z.S.
|
|
2020-04-04, 10:17 | #69 | |
Citat:
Hästen är bra iordning men spår 4 i volt känns lite vanskligt för en sprallig Ready Cashare. |
||
2020-04-04, 10:21 | #70 |
Letar igenom tråden för dragen till Snackisen raden börjar ta sig...
Samtidigt försöker jag lösa Melodikrysset...Jo jag har nog en mental ålder som är avsevärt högre en det som passet säger... |
|
2020-04-04, 10:27 | #71 | |
KanskeCitat:
kan det gå undan. Krångligt läge men blir inte ett dugg förvånad om den vinner. Med på fyra hästar (9:an med också). Rakethäst! Kan nog gå en 13-tid om det stämmer.... Snabbast i loppet! /Lycka till! |
||
2020-04-04, 10:28 | #72 | |
Administrator
|
Citat:
2020-04-04, 10:28 | #73 |
Ja spåret emot tyvärr och risk för en jobbig resa. Vill ju verkligen spika mig ur denna soppa men det går nog inte och skulle inte förvåna mig om det skräller här. Häst mot häst tror jag hon vinner men tack att du påminde mig om spår 4 i volt.
|
|
2020-04-04, 10:32 | #74 | |
Citat:
Den verkar ha tappat formen och ett riktigt krångligt läge. Bäst form i loppet har 9,6,5,8,13. |
||
2020-04-04, 10:56 | #75 | |
Citat:
|
||
2020-04-04, 10:56 | #76 | |
Formen?Citat:
Tappat formen? Har du kollat senaste loppet? Troligen inte. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tototorsten (+1) |
||
2020-04-04, 10:57 | #77 |
Det blev tidig inlämning idag då jag ska iväg en sväng sen och vet inte om jag kommer hem i tid...
Vi går på två spikar denna helgen med, vi garderar brett i Diamantstoet och Klass II där skrällarna brukar dyka upp! Lycka till alla som väljer att lira idag! AVDI - 1 Upset Face - NicklasA, Piraten AVDII - 5 - Another Lucky Day - Kalleklut, 8 Alpha K - fweewea, 9 Rapide Cash - HuBBaBuBBa, 11 Diamond Hall - NicklasA, 12 Mellby Eye Catcher - 777, 14 Zaira del Ronco - Mr_Stylez AVDIII - 11 Bonny Boy - fweewea AVDIV - 4 Fredric Palema & 9 Reddington - Efterhandaren, 12 Elche - tvablaa AVDV - 5 Night Brodde - Dahle, Mr_Stylez AVDVI - 7 Racing Mange - Kalleklut, 9 Velvet Gio, tvablaa V75 Inlämnat: 2020-04-04, 10:55 Snackisen Jägersro Lördag 2020-04-04 Start: 16:20 Kostnad: 1 152,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1 Upset Face (4, 2) 2: 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 14 (4, 2) 3: 6, 7, 11 (2, 3) 4: 2, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 12 (3, 11) 5: 2 Night Brodde (12, 5) 6: 3, 5, 7, 9 (10, 4) 7: 5, 6, 7 (3, 2) 1x8x3x8x1x4x3 = 2304 rader. 2304 x 1 x 0,50 kr = 1 152,00 kr. Totalt: 1 152,00 kr. Min kostnad: 1 152,00 kr x 2/50 = 46,08 kr Rättningskod: FND FDD WFJ |
|
2020-04-04, 10:59 | #78 |
Drömde att 3 Global Unspoked vann sista.
|
|
2020-04-04, 11:01 | #79 | |
Citat:
abstruse (+1) |
||
2020-04-04, 11:03 | #80 |
PS Högt rankad hos Spelvärde. Utrustningsändring! "Vinna- eller försvinnahäst!"
|
|
2020-04-04, 11:10 | #81 | |
Citat:
Lopp 1 nr 1,2 Lopp 2 spik nr 9 Rapide Cash. Lopp 3 nr 3,6,11. Lopp 4 nr 4,7. Lopp 5 nr 1,2,5 Lopp 6 nr 4,7,9,10. Lopp 7 nr 3,5,6,7,9. Lycka till alla! |
||
2020-04-04, 11:14 | #82 |
Hur ofta vinner en häst som det skrivs massor om som Upset Face, alla grundar detta på att han ska ta ledning. Man behöver inte ha ledning för att vinna det vet vi alla dessutom finns en galopprisk om hästen pressas lite.
Tänk på att Kolgjini har 2 hästar med i loppet och Redneck är inte så jävla dålig. I ett lopp som detta, två favoriter som inte startat i år, en som inte är startsnabb en som är galoppbenägen, litet fält, alla får en bra löpning typ. Jag ser detta som att flera andra kan vinna. Jag helgarderar, det liknar lite avd 1 på V86 i onsdags. |
|
2020-04-04, 11:20 | #83 | |
Citat:
|
||
2020-04-04, 11:35 | #84 | ||
Citat:
Citat:
Det fetade är gjort av mig - försökte hitta negget. |
|||
2020-04-04, 11:42 | #85 |
Nu är det väl ändå dags, att några här på forumet sätter sjuan. Jag har varit usel som speluppläggare - men privat klarat spelkassan med några raka DD. Veckans bolagssystem:
1) 1,2 r7-6 (2 vann kriteriet med 1 som fyra från liknande spår som idag. Tror Bergh tar en lugn dödens och provar på upploppet hur vältränat Kolgjini har. Inte så viktigt för 2 att vinna detta lopp trots att han bevisligen varit bättre än 1. Låser med båda) 2) 1,2,4,5,6,7,8,9,11,12,13,14,15 r7-6 (kan inte bena ut detta stolopp och helgarderar) 3) 6 r7-3 (tror blint på Bergh, som menar, att 6 är hans bästa vinstchans idag. SoS) 4) 7 r4-10 (dagens mest streckade 7 står för klassen här. Spikas) 5) 1,2,4,5,11,12 r8-10 (hoppas 1 och 2 envist kör mot varandra och bäddar för någon smygkörd. 5 var favorit senast hon mötte 1 i Kalmar, men var då chanslös att ta ledningen. Det blev dödens och soppatorsk 400 kvar till mål. Har vilat och laddat batterierna. 4 är skrällduglig liksom 11 efter fin årsdebut. 12 i ny regi återkommer till Sverige med ett staket av vinster varav den senaste på Vincennes) 6) 4,5,7,9,10 r1-6 (Lugauer skriker om ett snabbjobb i veckan med 4 på 12,5 i ensamt majestät. 10 är favorit på gamla meriter i sin årsdebut från bakspår. Kapable 7 har vingelrisk från spåret. 9 är en äkta hårding. 5 är härdad i världseliten i flera år. Han tar ledningen och kan rinna undan från ett norskt stall i högform. 1 är nu sex år och kommer att tjäna mycket pengar i år. Tar dock rygg på 5 och glider med till en plats) 7) 5,6,7,9 r2-3 (Goop är uppåt på favoriten 7 i Björnkollen. Stallen pekar tummarna upp för 5 och 6. Distansen passar 9 perferkt) Kostar 1560:-. Känner det som min kompis, som undrade om han skulle komma till Helvetet eller Paradiset. På hans gravsten står "Nu vet jag". Vi får se ikväll! |
|
2020-04-04, 11:44 | #86 |
Ja, man tror ju att man ska vinna varje vecka när man lämnar in sitt system, men idag då jävlar! Håller mina spikar så tror jag på full pott.
|
|
2020-04-04, 12:04 | #87 |
|
|
2020-04-04, 12:04 | #88 | |
Citat:
väldigt små matematiska system gör ju att vi är chanslösa. Men som min fru brukar säga. "Hur lång tid tar ett maratonlopp? 3 timmar?" Mvh Uffe
2020-04-04, 12:33 | #89 |
Oskars svar på Another Lucky Days chans.
Jag skulle faktiskt kunna släppa med Lucky 700 kvar likt Atle Hamre med Rite On Line i Åbergs - 98. Lite osäker om hon tävlar fullt ut i ledningen, inte oärlig men förstår inte tävling, vi har lärt henne att attackera bakifrån, och det gör hon som man såg senast med besked |
|
2020-04-04, 12:40 | #90 | |
Citat:
Jag är förvånad att Upset inte klivit upp och blivit jämnspelad faktiskt. Min första tanke var Power fram och baklänges, men minusposterna som finns för den finns som plusposter för Upset. Och jag tror inte den är så osäker heller, galopperna antyder inte det. Ser ut som en dumladdning av Ludde vid ena, sen blev han klämd när galopperande häst kom i knät i derbykvalet. Hade tänkt ta båda hästarna i det här loppet. Men det känns som kapitalförstöring när jag tror mig räknat ut vem som har mycket bättre chans av de två och den dessutom är mycket mindre spelad.
2020-04-04, 12:40 | #91 |
Dagens glada nyhet, DANNERO övertar V75;an i påsk eftersom Norge inte kan . Kommer att bli påskens höjdpunkt!!!!
|
|
2020-04-04, 12:41 | #92 |
Ändring i avdelning 1. Björn Goop att köra 5 Brake Cooling.
|
|
2020-04-04, 12:55 | #93 | |
Citat:
|
||
2020-04-04, 12:58 | #94 |
Jag är väl inte någon intellektuell höjdhoppare precis. Men förstår inte vilka intelligenta bidrag till dagens V75 inlägget ovan innehåller.
|
|
2020-04-04, 13:02 | #95 |
Jag har trott att det ska svänga i flera dagar nu, men det har stått stadigt där. Så jag är inte så säker på det. Men de senare spelarna bör ju spela lite annorlunda förstås, så du kan nog få rätt i det. Även vid samma streckning känns det rätt att ta ställning känner jag. Speciellt om man bedömer det till 60/40 och det står (kanske då) 45/45.
2020-04-04, 13:16 | #96 |
Provar såhär
avd 1 - 1,2,7 avd 2 - 6 U1 7,8,9,13,15,14] avd 3 - 7 U2 3,4,5,6 avd 4 - 7 U1-U2 1,2,3,4,5,6,8,9,10,11,12 avd 5 - 1,2,8,11,12 avd 6 - 7 avd 7 - 7 U1: 1-2 U2: 1-2 6300 rader reducerat till 690 rader 2 kuponger Kostnad 345 kr Lövgren uppgiven med utgångsläget med 7 Racing Mange, men han (Joakim) har vunnit Elitloppet från spår 8. Bara ekipaget inte sitter sist in på upploppet så hinner man fram först till linjen. Vinnarskalle ska inte underskattas, spikar därför travsäkre 7 Giant Shadow med bästa kusken. Ser tacksamt på när % sjunker... |
|
2020-04-04, 13:21 | #97 |
Inte så insatt i omgången men är det någon som vet nåt om stepping spaceboy? ska den köras "lugnt"? Den brukar bita ifrån bra från ledningen.
|
|
2020-04-04, 13:38 | #98 |
Mig veterligen har Admir aviserat ett lugnt upplägg för Stepping Spaceboy, så släpper väl till den som är först fram om den tar sig till ledningen.
mackpeter (+2) |
|
2020-04-04, 13:52 | #99 |
Ingen lång analys idag men följande ser jag som spelvärda i nuläget och tänkbara spikar om man vill bygga ett system med lite potential i:
Upset Face (38%) Four Guys Dream (21%) Fredric Palema (9%) Niky Flax (29%) Norton Commander (15%) Neelix (21%) |
|
2020-04-04, 13:55 | #100 | |
Citat:
Har även dubblar alla komber Zaira del Ronco vinnare/Bonny Boy vinnare/Elche vinnare/Mr Jäger plats |
||
2020-04-04, 14:06 | #101 |
Banned
|
Tycker att Lionel är klart understreckad. Insatsen senast var klart bra. Har iaf jobbat ihop nästan 17 MSEK...
AVD HÄSTAR 1 1,2 2 5,6,7,8,9,11,13,15 3 1,3,5,6,7 4 4,5,7,9,10 5 2 NIGHT BRODDE 6 5 LIONEL N.O. 7 1,2,3,5,6,7,9,10,11,12 Lycka till! |
2020-04-04, 14:23 | #102 |
Super Moderator
|
Nu har väl Admir gått ut och sagt att man ska köra med Stepping Spaceboy. Så det kanske förändrar läget lite....?
2020-04-04, 14:26 | #103 |
Tar 4 hästar i guld då jag har svårt att välja bort en av Racing Mange o Cyber Lane. Blir 9,5,7,10. Har väldigt svårt att förstå hur 4 Norton Commander kan vara streckad på 16% i nuläget och stigande. Det är alltså dubbelt mot 5 Lionel N.O och klivit förbi 9 Velvet Gio som ska gå barfota runt om! Fattar ingenting
|
|
2020-04-04, 14:26 | #104 |
Har dom bytt kusk?
2020-04-04, 14:30 | #105 | |
Citat:
Jag kör på samma spikar som dig |
||
2020-04-04, 14:46 | #106 | |
Citat:
2020-04-04, 15:05 | #107 |
Hajom hästarna verkar alla ha koll på idag, så där behöver jag kanske inte redovisa ngt mer än Robert tror Power är bästa chansen idag, även fast Kolgjinis är på insidan. Det mest intressanta är kanske som jag ej sett ngn skrivit här och är väl för Robert som vanligt inte sagt ngt till media, (han är ju en "rufflare")
Det är att Power i båda banjobbet gått snabbt sista 500m, första banjobbet 1.10.9 och i sista banjobbet 1.10,2 så det är lite mer än bara backjobb i honom. Idag har vi två Axvalla hästar som är intressanta, träffade Karl-Erik på ett möte och han sa jag var tvungen ta med Fredric Palema i fall han gick barfota runt om. (Jobbar så har ej hunnit tittat idag eller läst på). Vet att Aronsson har stor förhoppningar på Victory's Club och galoppen sist var en missräkning. Sett den i ett jobb och den är inte dålig, och får den ledningen så blir det inte lätt att ta ner den. . |
|
2020-04-04, 15:09 | #108 | |
Citat:
2020-04-04, 15:11 | #109 |
Otroligt trött på Micro Vick! Det här var sista gången jag lirade den... Nu kliver jag av! Det var idag den hade sin stora chans men icke! Duger inte!
|
|
2020-04-04, 15:13 | #110 |
V4
Inlämnat: 2020-04-04, 14:42 Jägersro Lördag 2020-04-04 Start: 14:45 Kostnad: 48,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3 Rajesh Face (6, 4) 2: 2 Seven Karats (3, 1) 3: 3, 8, 11 (6, 7) 4: 8, 14 (3, 2) 1x1x3x2 = 6 rader. 6 x 4 x 2,00 kr = 48,00 kr. Totalt: 48,00 kr. Rättningskod: DWL MHG PCD |
|
2020-04-04, 15:23 | #111 | |
Citat:
Van Gogh skulle det eventuellt bli bfro och han sa han skulle till ledningen, och kör helt enkelt tills han är där. Kan kosta tror jag, och med Victory's Club i ledningen så vet jag ej om Van Gogh är bättre. Whipped Eggs gynnad av distansen. Senast redigerad av Frasse77 den 2020-04-04 klockan 15:24. |
||
2020-04-04, 15:24 | #112 |
Jaha, blir Power favorit på vinnarspelet nu, såg ju bättre ut än någonsin...men Upset Face såg ju också bra ut, iofs...
|
|
2020-04-04, 15:24 | #113 |
Tycker 2 Power såg bättre ut än 1 Upset Face i värmningen. Upset glänste men Power såg mer ”löpvänlig” ut. Risken med sådana som Upset är att de kan se jäkligt fina ut inför eftersom de själva är så glada att få komma ut i solen på banan, sen när det blir allvar så blir det lite som en chock och de blir 3-4:a
|
|
2020-04-04, 15:29 | #114 |
LD
Kör raketspel i s.f. LD med 3 Bordeaux S. mot 10 Racing Ribb och 12 Derby Simoni. Den senare blir också rakethäst mot några senare.
|
|
2020-04-04, 15:29 | #115 |
Super Moderator
|
Sällan jag lämnar in efterhandare, men det här var tack vare Jägersros live-sändning på FB tidigare i dag:
V4 Inlämnat: 2020-04-04, 14:16 Jägersro Lördag 2020-04-04 Start: 14:45 Kostnad: 48,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3 Rajesh Face (6, 4) 2: 2 Seven Karats (1, 3) 3: 3, 4, 5, 6, 7, 9 (8, 10) 4: 3, 6, 8, 9 (2, 14) 1x1x6x4 = 24 rader. 24 x 1 x 2,00 kr = 48,00 kr. Totalt: 48,00 kr. Rättningskod: LNC HHF SKC
2020-04-04, 15:31 | #116 |
Han ger tamefaaaan inte en enda vinnare men han delar en flaska vin med en häst. Älskarn . Stefan 4 president.
2020-04-04, 15:34 | #117 | |
Citat:
Jag tror på "allt" Bergh säger och har spikat tavelmålaren på mitt stora system. Bergh nämnde Power som näst bästa chansen - i den intervjun. |
||
2020-04-04, 15:34 | #118 |
Nu är väl denna körd
V4 Inlämnat: 2020-04-04, 14:42 Jägersro Lördag 2020-04-04 Start: 14:45 Kostnad: 96,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3 Rajesh Face (6, 4) 2: 1, 2, 3 (5, 6) 3: 6 Tycoon Broline (3, 8) 4: 1, 7, 8, 9 (3, 14) 1x3x1x4 = 12 rader. 12 x 4 x 2,00 kr = 96,00 kr. Totalt: 96,00 kr. Rättningskod: GWJ CHG PCH |
|
2020-04-04, 15:35 | #119 | |
Citat:
2020-04-04, 15:37 | #120 | |
Citat:
mackpeter (+5) |
||
2020-04-04, 15:38 | #121 | |
Citat:
2020-04-04, 15:42 | #122 |
Lirar vinnare på Bordeaux S.
Det slår aldrig fel, hoppar direkt men Goopen får iväg sin. Senast redigerad av Shooter den 2020-04-04 klockan 15:43. |
|
2020-04-04, 15:43 | #123 | |
Citat:
|
||
2020-04-04, 15:43 | #124 |
Super Moderator
|
Nej, det är nog nästan sant det. Som jag sa. Sällan det händer.
2020-04-04, 15:49 | #125 |
Han är ju lite svår att läsa, men tycker mig märka att det brukar glimta till i ögonen och ett litet leende, när det är någon han verkligen tror på...fast kanske bara något jag fått för mig...
mackpeter (+3) |
|
2020-04-04, 15:49 | #126 |
Dagens bästa spikar i mitt tycke är 6 Van Gogh Z.S. och 4 Norton Commander! Båda spets och slut!
Låser första på 1,2 och 7 som kan vara den som speedar ner dom om 1 och 2 kör ihjäl varandra. Helgarderar andra! Lås 4,7 i fjärde Den totalt sönderanalyserade avdelning 5 tar jag många i! Om det blir knas med överpace vill jag ha samtliga på bakspår med! Streckar alla utom 3 och 6! 6 streck i sista borde vara heltäckt! |
|
2020-04-04, 15:52 | #127 |
Karamel Hill.
Ser mäktig ut i värmningen. Luring trots spåret. |
|
2020-04-04, 15:52 | #128 |
Ja - och då blir jag likt van Gogh -På Örat".
Frasse77 (+10) |
|
2020-04-04, 15:55 | #129 |
Ja det blir nog lite som att spå i kaffesump nånstans. Om Bergh ursäktar den liknelsen mellan sitt ansikte och kaffesump
2020-04-04, 16:00 | #130 | |
Citat:
Försöker läsa Berghs kroppsspråk. Jag tror, att han för en gångs skull talade sanning igår och har därför spikat Van Gogh på bolagssystemet. |
||
2020-04-04, 16:00 | #131 |
Roligt odds. Tog 27 ggr plats på Onceforallface.
|
|
2020-04-04, 16:03 | #132 |
Korrekt - det är hela kroppsspråket man får försöka tyda. Som en pokerspelare.
|
|
2020-04-04, 16:04 | #133 |
V75
Inlämnat: 2020-04-04, 12:15 Jägersro Lördag 2020-04-04 Start: 16:20 Kostnad: 350,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2 (6, 7) 2: 7 Waiting Hill Hall (6, 9) 3: 6 Van Gogh Z.S. (2, 7) 4: 3, 4, 7, 9, 10 (6, 11) 5: 1, 2 (5, 8) 6: 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 (1, 3) 7: 2, 5, 6, 7, 9 (1, 3) 2x1x1x5x2x7x5 = 700 rader. 700 x 1 x 0,50 kr = 350,00 kr. Totalt: 350,00 kr. Rättningskod: CQM GHB WHB |
|
2020-04-04, 16:07 | #134 |
V75
Inlämnat: 2020-04-04, 15:45 Jägersro Lördag 2020-04-04 Start: 16:20 Kostnad: 72,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 5 (7, 6) 2: 6, 7, 12 (9, 13) 3: 1, 6 (7, 3) 4: 7 Knowledge'em (4, 10) 5: 2 Night Brodde (1, 12) 6: 4, 5, 8, 10 (7, 9) 7: 5, 7 (6, 9) 3x3x2x1x1x4x2 = 144 rader. 144 x 1 x 0,50 kr = 72,00 kr. Totalt: 72,00 kr. Rättningskod: FTF LHL NMM Får nog akta mig - börjar bli väldigt trött på att minispela... Lycka till! |
|
2020-04-04, 16:07 | #135 |
Super Moderator
|
Dagens Kioskvältare från Västertorps:
V75 Inlämnat: 2020-04-04, 15:55 Västertorps Spel & Tobak, Skäggets Kioskvältars andelsspel Jägersro Lördag 2020-04-04 Start: 16:20 Kostnad: 1 831,68 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 5, 6 (7, 4) 2: 6, 7, 8, 9, 11, 13 (15, 5) 3: 7 Four Guys Dream (6, 3) 4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (7, 4) 5: 1, 2, 5 (12, 8) 6: 4 Norton Commander (7, 10) 7: 3, 5, 6, 7 (9, 2) 4x6x1x12x3x1x4 = 3456 rader. 3456 x 1 x 0,50 kr = 1 728,00 kr. Avgift 103,68 kr. Totalt: 1 831,68 kr. Rättningskod: FPF JHG WMC
2020-04-04, 16:07 | #136 | |
Citat:
Jag kunde inte det. |
||
2020-04-04, 16:10 | #137 |
V75
Inlämnat: 2020-04-04, 15:57 Jägersro Lördag 2020-04-04 Start: 16:20 Kostnad: 180,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2 (7, 6) 2: 5, 6, 7, 9, 13 (1, 4) 3: 6 Van Gogh Z.S. (7, 1) 4: 4, 7, 10 (11, 9) 5: 1, 2, 11, 12 (8, 5) 6: 5, 6, 10 (9, 3) 7: 7 Giant Shadow (9, 5) 2x5x1x3x4x3x1 = 360 rader. 360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr. Totalt: 180,00 kr. V75 Inlämnat: 2020-04-04, 15:57 Jägersro Lördag 2020-04-04 Start: 16:20 Kostnad: 72,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5, 7 (7, 6) 2: 7, 9 (6, 13) 3: 6 Van Gogh Z.S. (7, 1) 4: 4, 7, 10 (11, 9) 5: 1, 2, 11, 12 (8, 5) 6: 5, 6, 10 (9, 3) 7: 7 Giant Shadow (9, 5) 2x2x1x3x4x3x1 = 144 rader. 144 x 1 x 0,50 kr = 72,00 kr. Totalt: 72,00 kr. |
|
2020-04-04, 16:11 | #138 |
Lite annorlunda reducering idag efter en del vånda.
1: 1-2,6 2: 9,7-8,6 3: 6-2,3,4,5,11,12 4: 7,4-12,10,2,3,5,9,1,6,11,8 5: 2-5 6: Velvet Gio 7: Nero Maximus Minst en A i Avd: 1/2 - 3/4 - 2/5 |
|
2020-04-04, 16:12 | #139 |
Du får träna på det där då
2020-04-04, 16:12 | #140 | |
Ouch, kan konstatera att om den sitter så vinner inte jag.. Lämnade båda dina spikar utanför
Citat:
|
||
2020-04-04, 16:13 | #141 |
Goop > Juel. Alltid!
2020-04-04, 16:17 | #142 |
Super Moderator
|
Helt magiskt. Trots två spik-vinnare i inledningen, och en favorit i V4-3, så lyckas jag ändå bränna det.
På världens lättaste V4? Magiskt. Hoppas V75 går bättre. Det tror jag.
2020-04-04, 16:17 | #143 |
Super Moderator
|
Well, lycka till då
2020-04-04, 16:17 | #144 |
V75
Inlämnat: 2020-04-04, 16:14 V7 - endast utdelning på 7ton rätt Jägersro Lördag 2020-04-04 Start: 16:20 Kostnad: 300,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1 Upset Face (2, 7) Han kan aldrig få sämst resa 2: 5, 7, 8, 9, 11, 14 (6, 13) 3: 6 Van Gogh Z.S. (7, 3) Bf Bergs mamma spelade 50k vinnare 4: 4 Fredric Palema (7, 10) Spik o förstarankad av betaltjänster 5: 1, 2, 4, 11, 12 (8, 5) 6: 3, 4, 5, 7 (10, 9) 7: 2, 5, 6, 7, 9 (3, 10) 1x6x1x1x5x4x5 = 600 rader. 600 x 1 x 0,50 kr = 300,00 kr. Totalt: 300,00 kr. Rättningskod: HVL MHH WMF
2020-04-04, 16:21 | #145 |
"Lagom rund och go", sa dom i studion...tyckte hästen såg ut som en dräktig ko...gällande Karamel Hill i andra...
|
|
2020-04-04, 16:22 | #146 | |
Citat:
asgaya3141 (+8) |
||
2020-04-04, 16:22 | #147 |
Jag har spikat Upset Face!
Så...nu kan ni lämna den utanför era system. |
|
2020-04-04, 16:24 | #148 |
V75
Inlämnat: 2020-04-04, 15:27 Jimmy Simonssons andelsspel Jägersro Lördag 2020-04-04 Start: 16:20 Kostnad: 420,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1 Upset Face (2, 7) 2: 15 Karamel Hill (6, 7) 3: 3, 5, 6, 7, 8, 11, 12 (1, 2) 4: 4, 5, 7, 10 (9, 6) 5: 2 Night Brodde (1, 12) 6: 4, 5, 6, 7, 9, 10 (1, 8) 7: 5, 6, 7, 9, 10 (2, 3) 1x1x7x4x1x6x5 = 840 rader. 840 x 1 x 0,50 kr = 420,00 kr. Totalt: 420,00 kr. Min kostnad: 420,00 kr x 4/12 = 140,00 kr Rättningskod: CRG JHK QCG |
|
2020-04-04, 16:25 | #149 |
När Bergh vunnit med van Gogh skall jag ta en snaps och sjunga
Stackars van Gogh tänk så illa det kan gå. Skar av sig örat, som jag ska bli på. Melodi Evert Taube: Brevet från Lillan |
|
2020-04-04, 16:27 | #150 |
Super Moderator
|
Du kan nog ta en snaps ändå...
2020-04-04, 16:27 | #151 |
|
|
2020-04-04, 16:28 | #152 | |
Citat:
2020-04-04, 16:28 | #153 |
Min enkel rad på V75 och spel i vardera avdelning...
V75 1 - Power (Vinnarspel/spik och tvilling med Brake Cooling). V75 2 - Diamond Hall (Platsspel på Alpha K - Tvilling med DH). V75 3 - Victory´s Club (Vinnarspel och Tvilling med Pastorns Lady). V75 4 - KnowledgeÈm (Platsspel på French Quick - Tvilling med 4, 7) V75 5 - Prosperous (Vinnarspel/spik och Tvilling med 1, 2) V75 6 - Norton Commander (Vinnarspel och tvilling med Vevet Gio) V75 7 - Whipped Eggs (Vinnarspel och Tvilling med Crossfire Simoni) Rak DD: Norton Commander Whipped Eggs x 200 SEK V3: Norton Commander Whipped Eggs Alla Lycka till, alla!
YNWA --------------------------------------------------- Sverige är förlorat - välkommen kaos! Senast redigerad av Fulsprit den 2020-04-04 klockan 16:31. |
|
2020-04-04, 16:29 | #154 |
Trollet Berg börjar sin show.....................
2020-04-04, 16:29 | #155 |
|
|
2020-04-04, 16:30 | #156 |
Som vanligt ska Robban justera nåt innan start
|
|
2020-04-04, 16:33 | #157 |
|
|
2020-04-04, 16:34 | #158 |
Haha, han drar en Örjan till och med!
2020-04-04, 16:34 | #159 |
Ujuj, millimetrar där, från att Power hade varit klar...nu blir det spännande...dock kan vi notera att Power kan öppna snabbare än man tror...
|
|
2020-04-04, 16:36 | #160 |
Snyggt och tufft av Adrian att sticka dit benen i början, vann loppet där. Annars hade Power varit först fram och övertagit. Men härlig start att man tog ställning för rätt som spik här!
2020-04-04, 16:36 | #161 |
...mmm...Robert, Robert...det där såg lite tveksamt ut...
|
|
2020-04-04, 16:37 | #162 |
Läste du inte rätt i kaffesumpen den här gången?
2020-04-04, 16:38 | #163 |
Vete sjutton hur det hade gått om Robban gått ut i dödens när han hade chansen. Det var i alla fall rätt att det blev ett tvåhästarslopp i enlighet med vad de flesta trodde.
|
|
2020-04-04, 16:38 | #164 |
|
|
2020-04-04, 16:39 | #165 |
|
|
2020-04-04, 16:40 | #166 |
Jag får tacka Dahle som resolut guidade mig rätt i avdelning 1 om att ta ställning för Upset Face
Dahle (+10) |
|
2020-04-04, 16:42 | #167 |
Fina scenarion i V75-1. 5 Brake Cooling hade ledningen om Goop jagat på någon meter till, men släppte givetvis till en av de mest spelade. Det kommer inte avhandlas kritiskt i tv.
Och Christoffer Eriksson, som måste vara en av Sveriges sämsta proffskuskar, kommer aldrig mer att köra för Bergh. Kom ihåg var ni läste det först. Visst, han körde sakta fram men Bergh sov lite. Men sen på bortre var han för långsam så det blev ingen lucka för Power från rygg ledaren som de nog gjort upp om inför. |
|
2020-04-04, 16:42 | #168 |
Nej det var verkligen en Örjan-styrning. Om han velat hade han väl kunnat tråckla sig ut på bortre lång där. Men det låg i korten (mina kort iaf, det är ju det där med att tyda kaffesumpen) att han skulle göra för lite för sent. Så här illa defensivt trodde jag iofs inte det skulle bli.
2020-04-04, 16:46 | #169 | |
Citat:
Staketkusken (+1) |
||
2020-04-04, 16:47 | #170 |
Banned
|
|
2020-04-04, 16:49 | #171 |
I brist på annat spelar jag en liten tvilling på Hill/Hall hästarna med U på BG´s
|
|
2020-04-04, 16:52 | #172 |
Ett läge man måste kasta tärningen och chansa på en häst
2020-04-04, 16:52 | #173 | |
Citat:
2020-04-04, 16:55 | #174 |
Härligt! Så ska en spik se ut.
|
|
2020-04-04, 16:56 | #175 |
Shit pomesfrit. Det var nära
2020-04-04, 16:57 | #176 | |
Hade spik på Karamellen, trist att Björn blev stoppad där av galoppen på Del Ronco. Hade vunnit lätt annars....
2020-04-04, 16:58 | #177 |
|
|
2020-04-04, 16:58 | #178 |
Inte så kul när andrefavoriten vinner och man har streckat alla.
Grattis Shooter Snygg spik och bra kört av nye tränaren Uhrberg. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shooter (+10) |
|
2020-04-04, 16:58 | #179 |
Hann inte lämna in kupongen dessvärre. Men såhär hade den sett ut:
Avd 1: Alla. Avd 2: Alla utom 1 och 2. Avd 3: 1, 3, 6, 7, 11. Avd 4: 3, 4, 7, 11. Avd 5: 1, 2, 5, 8, 11. Avd 6: 7 Racing Mange. Avd 7: 6 Neelix. |
|
2020-04-04, 16:59 | #180 |
Hmm, du slapp "simma" på asfalt...
2020-04-04, 17:00 | #181 |
Gravida kossan Karamel hade bråttom hem till kalvningen
|
|
2020-04-04, 17:00 | #182 |
|
|
2020-04-04, 17:01 | #183 |
Tur för dig att du hade viktigare saker för dig
2020-04-04, 17:02 | #184 | |
Citat:
|
||
2020-04-04, 17:02 | #185 |
Jag bor ju i Motala. Simma, inte cykla.
2020-04-04, 17:07 | #186 |
Vi får enas om att inte enas där. Om han kört hårdare så hade det blivit ren kapning av benen på Upset som jag ser det. Ser ut som att han var jävligt nära att göra det också innan han tog upp.
2020-04-04, 17:12 | #187 |
|
|
2020-04-04, 17:13 | #188 |
Har klivit in på Power till 4,50 i derbyt...mest pga den förbättrade startsnabbheten, men även för att jag tror att den är bäst den sjätte september...
Fulsprit (+5) |
|
2020-04-04, 17:15 | #189 |
SKÅL
|
|
2020-04-04, 17:15 | #190 |
Underbart! Då var spikarna klara och det är bara att hoppas att resten sitter med några roliga vinnare.
|
|
2020-04-04, 17:17 | #191 |
V75
Inlämnat: 2020-04-04, 16:09 Jägersro Lördag 2020-04-04 Start: 16:20 Kostnad: 180,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 4, 7 (2, 6) 2: 7, 8, 9, 11 (6, 13) 3: 6 Van Gogh Z.S. (7, 3) 4: 4, 7 (10, 9) 5: 1, 11, 12 (2, 8) 6: 6 Portland (7, 10) 7: 1, 5, 6, 9, 10 (7, 2) 3x4x1x2x3x1x5 = 360 rader. 360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr. Totalt: 180,00 kr. Rättningskod: CSD JHF PMB V75 Inlämnat: 2020-04-04, 15:31 Jägersro Lördag 2020-04-04 Start: 16:20 Kostnad: 147,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1 Upset Face (2, 7) 2: 7 Waiting Hill Hall (6, 9) 3: 6 Van Gogh Z.S. (7, 3) 4: 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10 (6, 2) 5: 1 Niky Flax (2, 12) 6: 1, 4, 5, 6, 8, 9, 10 (7, 3) 7: 2, 5, 6, 8, 9, 10 (7, 3) 1x1x1x7x1x7x6 = 294 rader. 294 x 1 x 0,50 kr = 147,00 kr. Totalt: 147,00 kr. Rättningskod: HRJ MHK XCD Mina 2 kuponger, ändrade mig angående AVD1: där jag tidigare skrev att 1 kanske hoppar osv. Fick feeling av låg utdelning och spikade första 3 avd =) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5) |
|
2020-04-04, 17:17 | #192 |
V75
Inlämnat: 2020-04-04, 16:30 Jägersro Lördag 2020-04-04 Start: 16:20 Kostnad: 9,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1 Upset Face (2, 7) 2: 7 Waiting Hill Hall (6, 9) 3: 6 Van Gogh Z.S. (7, 3) 4: 7 Knowledge'em (4, 10) 5: 1, 2, 12 (8, 11) 6: 1, 4, 5, 7, 9, 10 (6, 3) 7: 7 Giant Shadow (6, 5) 1x1x1x1x3x6x1 = 18 rader. 18 x 1 x 0,50 kr = 9,00 kr. Totalt: 9,00 kr. Rättningskod: CNB CHD SMB V75 Inlämnat: 2020-04-04, 12:09 Jägersro Lördag 2020-04-04 Start: 16:20 Kostnad: 2,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1 Upset Face (2, 7) 2: 7 Waiting Hill Hall (6, 9) 3: 6 Van Gogh Z.S. (7, 3) 4: 1, 4, 5, 7 (10, 9) 5: 1 Niky Flax (2, 12) 6: 7 Racing Mange (10, 4) 7: 6 Neelix (7, 5) 1x1x1x4x1x1x1 = 4 rader. 4 x 1 x 0,50 kr = 2,00 kr. Totalt: 2,00 kr. Rättningskod: FRF JHH ZDM Kanske kan räcka hela vägen? |
|
2020-04-04, 17:18 | #193 |
Ja det var inte väntat att han skulle vara med såpass bra i starten för mig iallafall!
2020-04-04, 17:20 | #194 | |
Citat:
asgaya3141 (+8) |
||
2020-04-04, 17:22 | #195 |
Snart kommer väl efterhandarna. Fattar inte hur man inte vågar att lämna in/ visa
sitt system i tid. Vi känner ju inte varandra. Vad finns att skämmas för.?
2020-04-04, 17:24 | #196 |
Efterhandare:
V5 Inlämnat: 2020-04-04, 17:07 Jägersro Lördag 2020-04-04 Start: 17:05 Kostnad: 120,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12 (6, 7) 2: 4, 9 (7, 10) 3: 2 Night Brodde (1, 12) 4: 2, 3, 4, 5, 7, 9 (10, 6) 5: 6 Neelix (7, 5) 10x2x1x6x1 = 120 rader. 120 x 1 x 1,00 kr = 120,00 kr. Totalt: 120,00 kr. Rättningskod: FZL DHH TGG
2020-04-04, 17:26 | #197 | |
Citat:
2020-04-04, 17:26 | #198 | |
Citat:
|
||
2020-04-04, 17:27 | #199 |
Karamel Hill(som jag sågade) måste ju vara nästagångarnas nästagångare, när den fått byta ut hullet mot lite muskler till...hade troligtvis(på gränsen till givetvis) vunnit utan störningen i sista sväng...hade själv Uhrbergs till 6,75, så ibland har man tur....
|
|
2020-04-04, 17:29 | #200 |
Nu vill jag ha en skräll. Varför inte Leading Tile som kommer med 3 raka och står perfekt inne på sina danskepengar.
|
|
2020-04-04, 17:29 | #201 | |
Citat:
Lycka till med dina spel Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+8) |
||
2020-04-04, 17:30 | #202 | |
Citat:
|
||
2020-04-04, 17:32 | #203 |
|
|
2020-04-04, 17:35 | #204 |
Synd att Victorious Wine skulle hoppa när lucka i alla fall kom från rygg ledaren, men bra att inte storfavoriten vann.
|
|
2020-04-04, 17:35 | #205 |
Så jävla skönt att välta den där uppskrutna lampan! Tyvärr slösade man massa streck, det var så enkelt som spets och slut. Inte roligt att heta Wim Paal i det här loppet.
2020-04-04, 17:38 | #206 |
Administrator
|
Nu börjar lilla goda se fint ut igen!
V75 Inlämnat: 2020-04-04, 16:02 Västertorps Spel & Tobak, Gotlands lilla godas andelsspel Jägersro Lördag 2020-04-04 Start: 16:20 Kostnad: 1 221,12 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 6 (5, 7) 2: 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 15 (13, 14) 3: 3, 6, 7, 11 (5, 2) 4: 4 Fredric Palema (7, 9) 5: 1, 2, 5, 12 (8, 4) 6: 4, 9 (3, 5) 7: 5, 6, 7 (2, 3) 3x8x4x1x4x2x3 = 2304 rader. 2304 x 1 x 0,50 kr = 1 152,00 kr. Avgift 69,12 kr. Totalt: 1 221,12 kr. Min kostnad: 1 221,12 kr x 1/25 = 48,84 kr Rättningskod: LZG LHK PMG
Basse (+7) Senast redigerad av Gotland den 2020-04-04 klockan 17:40. Anledning: edit: lappen... |
2020-04-04, 17:41 | #207 | |
Citat:
asgaya3141 (+8) |
||
2020-04-04, 17:45 | #208 |
Administrator
|
Ser väldigt bra ut på flera fronter här inne nu! Jobba dit en fullträff hos någon nu då!
Heja heja!
2020-04-04, 17:49 | #210 |
4,35 på Night Brodde(Unibet)...jag testar...testar även Secret Mission till 22ggr, även det på Unibet...
Senast redigerad av mikaels den 2020-04-04 klockan 17:50. |
|
2020-04-04, 17:52 | #211 |
Banned
|
Provar att lägga ut en tvilling inför nästa avdelning.
Hästar 4, 9, 10 Utgångshästar 5 Lionel N.O. 500kr per kombination? |
2020-04-04, 17:56 | #212 |
Överstreckad.....?
Fransk hårdhet underskattad.... |
|
2020-04-04, 17:57 | #213 |
Fan vad värdelöst. Johan skulle ha hållit ett hårdare tempo och inte bjudit in Björn i loppet.
|
|
2020-04-04, 17:58 | #214 |
Äntligen - vilken kross... Vinnare och Tvilling!
2020-04-04, 17:58 | #215 |
Det ska ju inte GÅ att få komma fram sådär billigt! Det där får Johan ta på sig...
2020-04-04, 17:59 | #217 | |
Citat:
Det kanske inte är en slump att de enda loppen Niky Flax vunnit med över 100k i prissumma är just lopp över 1640m (och ett 1609m innan nån påpekar det)... |
||
2020-04-04, 18:00 | #218 |
V75
Inlämnat: 2020-04-04, 16:28 Daniel Nilssons andelsspel Jägersro Lördag 2020-04-04 Start: 16:20 Kostnad: 144,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2 (7, 6) 2: 6, 7, 9, 13 (15, 11) 3: 6 Van Gogh Z.S. (7, 3) 4: 4, 7, 9 (10, 5) 5: 1, 12 (2, 8) 6: 1, 4, 5, 7, 9, 10 (6, 3) 7: 7 Giant Shadow (6, 5) 2x4x1x3x2x6x1 = 288 rader. 288 x 1 x 0,50 kr = 144,00 kr. Totalt: 144,00 kr. Min kostnad: 144,00 kr x 2/6 = 48,00 kr Rättningskod: MNK KHB PML Sitter spiken i sista så sätter jag min efterhandare |
|
2020-04-04, 18:00 | #219 |
Svårt att säga, men Björn kunde glida fram när det gick som mest sakta och hade kanske väntat annars.
|
|
2020-04-04, 18:01 | #220 |
|
|
2020-04-04, 18:02 | #221 |
Henriette Larsen alldeles för usel som kusk bakom Secret Mission från 5/2140a. Hon hade Sveriges kanske startsnabbaste häst men försökte inte ens. Alldeles för stor respekt. Känns lite som ett ”kvinnligt problem”. MÅSTE ta för sig om de vill bli riktigt bra och till exempel få köra de riktigt stora loppen. Kan inte tveka bakom en så pass snabb häst som är beroende av spets.
|
|
2020-04-04, 18:02 | #223 |
Självklart hade det hjälpt. Tempotorsk är tempotorsk, spelar ingen roll vilken häst man har nästan.
2020-04-04, 18:07 | #224 |
|
|
2020-04-04, 18:08 | #225 | |
Citat:
HuBBaBuBBa (+5) |
||
2020-04-04, 18:10 | #226 |
Har denna också som ja hoppas på , x5 systemet
V75 Inlämnat: 2020-04-04, 16:08 Jägersro Lördag 2020-04-04 Start: 16:20 Kostnad: 90,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1 Upset Face (2, 7) 2: 7, 15 (6, 9) 3: 6 Van Gogh Z.S. (7, 3) 4: 4, 7, 10 (9, 5) 5: 1, 2, 12 (8, 4) 6: 9 Velvet Gio (7, 10) 7: 6, 7 (5, 9) 1x2x1x3x3x1x2 = 36 rader. 36 x 5 x 0,50 kr = 90,00 kr. Totalt: 90,00 kr. Rättningskod: LSB CHJ WMK |
|
2020-04-04, 18:11 | #227 |
Provar vinnare 9 Velvet Gio 100kr
|
|
2020-04-04, 18:13 | #228 | |
Citat:
zimonzzon85 (+5) |
||
2020-04-04, 18:14 | #229 |
Såg om loppet nu, det hade nog inte gjort så mycket skillnad om Johan tagit upp lite mindre ändå. Goop hade redan bestämt sig för att gå efter 500 ser det ut som, precis när det dämpades lite. Tar tillbaka kritiken till Johan. Goop vann loppet efter ett halvvarv på det schackdraget han gjort oavsett. Hur det blivit utan Night Broddes galopp får vi tyvärr aldrig veta, hade ju kunnat gjort en riktigt rafflande upploppsduell kanske.
2020-04-04, 18:14 | #230 | |
Citat:
|
||
2020-04-04, 18:16 | #231 |
Spelade challenge för första gången. Pga överskott på SVS
Har 1X och 1X kvar. Värde 5471.!! Hur är det värt så mycket? Vad har jag missat med den spelformen?
2020-04-04, 18:17 | #232 |
Hade Marc inte felat, så skulle den nog fått dödens och därmed vunnit..."om inte om"...Hur många OM-vinnare finns i ett travlopp egentligen?...väldigt många kan vi vara överens om, ca 5-7 stycken...
Senast redigerad av mikaels den 2020-04-04 klockan 18:20. |
|
2020-04-04, 18:19 | #233 |
DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-04-04, 18:19 Jägersro Lördag 2020-04-04 Start: 18:20 Kostnad: 200,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 10 Cyber Lane 2: 5, 6 2 x 100,00 kr = 200,00 kr. Totalt: 200,00 kr. Rättningskod: BZH CHJ RJH
2020-04-04, 18:22 | #234 |
Spik Norton nu och jag tror han är STENKLAR!!! Härligt vinnarspel också!
|
|
2020-04-04, 18:22 | #235 |
Blås av loppet och ge segerchecken till Lugauers...men vad händer, Johan vinner ju...allt kan hända i trav...
Senast redigerad av mikaels den 2020-04-04 klockan 18:24. |
|
2020-04-04, 18:23 | #236 |
|
|
2020-04-04, 18:23 | #237 |
Faaaaaan
2020-04-04, 18:23 | #238 |
|
|
2020-04-04, 18:25 | #240 |
Man har alla X alla minus 2 hästar
2020-04-04, 18:26 | #241 |
Cyber Lane visar vart skåpet ska stå, härligt både för mitt spel och travhjärta. Stark insats av Velvet Gio också och duon bevisar att de tillhör den yppersta eliten på svensk mark.
|
|
2020-04-04, 18:27 | #242 |
Nej han la sig i rygg ledaren och sen felade han. Kunde utan galopp mycket väl ha vunnit ändå därifrån såklart som det blev kört.
2020-04-04, 18:30 | #243 |
50.000 extra i potten denna vecka. Synd att du sprack påCyber Lane.
asgaya3141 (+8) |
|
2020-04-04, 18:33 | #244 |
F-n va surt. Velvet Gio brukar ju ”alltid” vinna på Jägersro. Tråkigt att målfototorska på DD spiken. Såg klart ut 15 m före linjen.
|
|
2020-04-04, 18:36 | #245 |
Tror han var på väg ut...ganska skönt att ha distans till "saker och ting", det hade jag inte som ung...
Senast redigerad av mikaels den 2020-04-04 klockan 18:39. |
|
2020-04-04, 18:38 | #246 |
Riktigt surt att inte Velvet Gio fick vinna, hade den lite varstans och vinner nu Nero M sista så känns det lite bittert på denna lilla (efterhandare):
1 Upset Face 7,9 6 Van Gogh 4,7 1,2,5,12 9 Velvet Gio 5 Nero Maximus På det större rök jag även på Goop i femte. |
|
2020-04-04, 18:40 | #247 |
Värden i teorin.
1 __ 147547-- 339-- 32 2 __ 17258-- 195-- 25 3 __ 28183-- 240-- 28 4 __ 179164-- 345-- 32 5 __ 4566-- 83-- 14 6 __ 3475-- 67-- 12 7 __ 2099-- 43-- 9 8 __ 174998-- 344-- 32 9 __ 5344-- 94-- 16 10 __ 42038-- 272-- 29 11 __ 107498-- 327-- 32 12 __ 70326-- 306-- 31 |
|
2020-04-04, 18:40 | #248 |
6 raka vinnar spel av travnets tipster! Respekt!
|
|
2020-04-04, 18:42 | #249 |
Får naturligtvis lägga ett Vinnarspel på Nero då trots att stall Lugauer inte haft någon vidare dag.
|
|
2020-04-04, 18:45 | #250 |
|
|
2020-04-04, 18:47 | #251 |
Snyggt kört av Björn med Giant Shadow i volten.
|
|
2020-04-04, 18:47 | #252 |
Jäkla vad snäll Börge har blivit...
|
|
2020-04-04, 18:49 | #253 |
Vilken skitdag
2020-04-04, 18:50 | #254 |
Ibland har man tur, men vad gör Lill-muraren?...
|
|
2020-04-04, 18:50 | #255 | |
Citat:
|
||
2020-04-04, 18:51 | #256 |
Björne alltså! Det löser sig (Björn och Örjan är halvbröder där). Sen om han får en liten bit av lillfingret så hugger han!
2020-04-04, 18:52 | #257 |
Visst hade Marc vunnit med Nero Maximus ifall han legat kvar utvändigt Adrian 100 meter till? Björn vinner ju för att han får luckan.
|
|
2020-04-04, 18:52 | #258 |
V75
Inlämnat: 2020-04-04, 16:28 Daniel Nilssons andelsspel Jägersro Lördag 2020-04-04 Start: 16:20 Kostnad: 144,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2 (7, 6) 2: 6, 7, 9, 13 (15, 11) 3: 6 Van Gogh Z.S. (7, 3) 4: 4, 7, 9 (10, 5) 5: 1, 12 (2, 8) 6: 1, 4, 5, 7, 9, 10 (6, 3) 7: 7 Giant Shadow (6, 5) 2x4x1x3x2x6x1 = 288 rader. 288 x 1 x 0,50 kr = 144,00 kr. Totalt: 144,00 kr. Min kostnad: 144,00 kr x 2/6 = 48,00 kr Rättningskod: MNK KHB PML Liten insats |
|
2020-04-04, 18:53 | #259 |
HuBBaBuBBa (+5) |
|
2020-04-04, 18:53 | #260 |
Grattis Hubba!
Är ju helt obegripligt hur Goop kan vinna det där? Voltar utanför banan i första starten och blir sen utsläppt av Marc Elias. Tyckte det kändes som Goop knuffade sig ut i sista sväng men är kanske lite enögd |
|
2020-04-04, 18:53 | #261 | |
Citat:
:money bag: Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5) |
||
2020-04-04, 18:54 | #262 |
Challenge gav 44.719 kronor vardera till 8 vinnare. Är du en av dem Stekel. Inte ofta challenge ger mer pengar på 7 rätt än på v75.
|
|
2020-04-04, 18:56 | #263 | |
Citat:
2020-04-04, 18:57 | #264 |
Tyckte också det såg konstigt ut. Eller bryter den utvändiga ut? För inte kan han väl vara så korkad att han vrider ut i tredje självmant?
|
|
2020-04-04, 19:00 | #265 |
490 kr på varje andel som kostade 24 kr är ok ...
|
|
2020-04-04, 19:01 | #266 | |
Citat:
HuBBaBuBBa (+5) |
||
2020-04-04, 19:02 | #267 | |
Citat:
Vad ska jag göra? Hehe du är för skön. Trodde inte på miljoner men hade garanterat med bra många skrällar i det tilltänkta systemet. Mvh |
||
2020-04-04, 19:03 | #268 |
3 sexor och DD:n gav ytterst lite. V5 gav i alla fall 663:- Det får jag vara nöjd med.
Avstod Uhrberg i andra avd. då han bytte till skor runt om - det blev mitt fall. |
|
2020-04-04, 19:05 | #269 |
Stort grattis:mon eybag:!!!
levin1891 (+10) |
|
2020-04-04, 19:10 | #270 |
V75
Inlämnat: 2020-04-04, 16:05 Axevalla Travbana, Jimmys Rekat o Klarts andelsspel Jägersro Lördag 2020-04-04 Start: 16:20 Kostnad: 1 408,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2 (7, 6) 2: 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15 (6, 5) 3: 6, 12 (7, 3) 4: 4, 5, 7, 10, 12 (9, 6) 5: 1, 2, 5, 12 (8, 4) 6: 4, 6, 9, 10 (7, 5) 7: 7 Giant Shadow (6, 5) 2x8x2x5x4x4x1 = 2560 rader. 2560 x 1 x 0,50 kr = 1 280,00 kr. Avgift 128,00 kr. Totalt: 1 408,00 kr. Min kostnad: 1 408,00 kr x 2/12 = 234,67 kr Sju rätt dock ingen vidare utd .. |
|
2020-04-04, 19:10 | #271 |
|
|
2020-04-04, 19:12 | #272 |
Snyggt Punter, du fixade biffen i sista...
|
|
2020-04-04, 19:12 | #273 | |
Citat:
|
||
2020-04-04, 19:14 | #274 | |
Administrator
|
Citat:
2020-04-04, 19:14 | #275 |
11 travlopp på Jägersro och Goop vinner 4 av dem.
|
|
2020-04-04, 19:15 | #276 |
Beställer lyxpizza här i Borga nu...tycker att ni kan fundera på detta, då många i branschen har enorma ekonomiska problem nu...
|
|
2020-04-04, 19:20 | #277 |
Kollade ens måldomaren på detta?! Kan inte se hur luckan uppenbarar sig såvida inte hästen bryter ut. Själv var jag inte kvar, och hade inga spel som påverkades. Men tänker att ägarna gärna sett 110k in ist för 55k. Men klart, det var ju en känd kusk....
|
|
2020-04-04, 19:25 | #278 |
GRATTIS HubbaBubba, Zimonzzon m fl!!!
HuBBaBuBBa (+5) |
|
2020-04-04, 19:28 | #279 |
Ludvigsson på Travnet missade vinnarspelet på Goop i sista avd.
men satte alla sex före!!! |
|
2020-04-04, 19:39 | #280 |
|
|
2020-04-04, 19:55 | #281 | |
Citat:
Edit: Med reservation för att låta bitter, vill jag poängtera att så givetvis inte är fallet. Ludvigsson är skicklig. Senast redigerad av Piraten den 2020-04-04 klockan 20:03. |
||
2020-04-04, 20:13 | #282 |
Tack mannen !! Nu har ja detta o följa ikväll också !
V65 Inlämnat: 2020-04-04, 19:12 V6 - endast vinst vid 6 rätt Jimmy Simonssons andelsspel Romme Lördag 2020-04-04 Start: 19:15 Kostnad: 210,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8 Arabesque (1, 5) 2: 7 Barney Granit (5, 4) 3: 1, 4, 6, 7, 8, 10 (2, 5) 4: 1, 2, 3, 4, 12 (8, 7) 5: 1, 3, 5, 8, 10, 11, 13 (14, 9) 6: 3 Master Blaster (2, 6) 1x1x6x5x7x1 = 210 rader. 210 x 1 x 1,00 kr = 210,00 kr. Totalt: 210,00 kr. Min kostnad: 210,00 kr x 1/3 = 70,00 kr Rättningskod: CWJ CHK NLH Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5) |
|
2020-04-04, 20:39 | #283 |
Mina ungar är i 30-års åldern och dom verkar vara vaken hela natten...men tycks som att ni går och lägger er runt 8-halv9...förvisso sunt, då en äldre kropp behöver mer vila...
|
|
2020-04-04, 20:46 | #284 | |
Citat:
Dock är inte min hjärna vad den borde vara efter en rejält smäll mot skallen behöver den lite mer sömn en andra... Vad lyssnar du på för låtar ikväll? |
||
2020-04-04, 20:47 | #285 |
|
|
2020-04-04, 20:49 | #286 | |
Citat:
mikaels (+5) |
||
2020-04-04, 20:52 | #287 |
https://www.youtube.com/watch?v=yoT4...D5KPEM&index=4 och massor av annat helt underbart......
|
|
2020-04-04, 20:58 | #288 |
Kom ihåg att inom travet gäller parollen. Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.
|
|
2020-04-04, 21:02 | #289 |
Lite offtopic men jag droppar en låt jag med bara för att det är Lördag...
https://www.youtube.com/watch?v=nMJUbZrNnA8 Nu är det nog med spammande från mig del! Ciao folkens! |
|
2020-04-04, 21:03 | #290 |
...som min morfars syster sa -"Våga vinna"...ett av dom skönaste uttalande jag hört och då var hon över 80, men kunde lägga en rejäl sudd på travet...
|
|
2020-04-04, 21:08 | #291 | |
Citat:
viking90 (+10) |
||
2020-04-04, 21:09 | #292 |
|
|
2020-04-04, 21:40 | #293 |
|
|
2020-04-04, 21:41 | #294 |
Min analys av spetsstriden i avd 5 var ju spot on iaf...
2020-04-04, 21:41 | #295 |
|
|
2020-04-04, 21:45 | #296 |
|
|
2020-04-04, 21:54 | #297 |
|
|
2020-04-04, 22:01 | #298 |
|
|
2020-04-04, 22:05 | #299 |
|
|
2020-04-04, 22:05 | #300 |
|
|
2020-04-04, 22:23 | #301 |
Gå och lägg dig nu, det är sent...Stekel är en utav dom som har störst anseende här(fast vi inte alltid har samma åsikt), här utbyter vi åsikter och har ibland en jargong som skulle kunna missuppfattas...ex. vis kan vi travspelare uttala oss om att något är "stenklart", vilket innebär att "jag tror att den vinner"...läs och lär här, så kommer du nog att förstå i sinom tid...
Senast redigerad av mikaels den 2020-04-04 klockan 22:24. |
|
2020-04-04, 22:25 | #302 | |
Citat:
System kan man möjligen såga innan start. Ett alternativ är att posta egna bättre förslag som förhandare. Mvh Uffe
2020-04-04, 22:35 | #303 |
Det var meningen att citera ett annat inlägg men det gick tyvärr inte. Personangrepp anser jag inte är att säga att någon är självgod osv. Men självklart är det upp till var o en.
|
|
2020-04-04, 22:40 | #304 |
Men om du vill ha en tävling så ok, du lägger ut och jag lägger ut. Däremot kommer jag lägga ut större system tyvärr mot dig(tyvärr betyder det inte att jag vinner).
|
|
2020-04-04, 22:45 | #305 |
|
|
2020-04-04, 22:49 | #306 |
|
|
2020-04-04, 22:52 | #307 | |
Administrator
|
Citat:
Att vara kritiskt är ok men inga påhopp är tillåtna. Punkt.
2020-04-04, 22:54 | #308 | |
Citat:
Stekels Svettiga Jägersro 4/4 Avd 1: 1 R: 2,7 2: 4,5,6,7,8,9,11,12,13,14,15 R: 7,1 3: 6,7 R: 12,3 4: 1,2,3,4,5,8,9,10,11,12 R: 7,6 5: 1,2 R: 12,8 6: 1,3,4,5,9,10 R: 7,6 7: 6,7 R: 5,9 5280 rader x1x0,50=2 640,00 kr
2020-04-05, 00:12 | #309 |
Travet är väl en av få tillflyktsorter i dagens värld, är ganska skönt och logga in här och koppla bort allt annat elände. Så i alla fall jag tycker personangrepp och annat skräp kan vi väl slippa läsa, och istället få njuta av tips och tankar från hela vårat avlånga land. Även om det känns som Värmland och Norrland är överrepresenterade, kanske har dom snabbar fiber i dessa områden
Gotland (+10) |
|
2020-04-05, 09:58 | #310 | |
Jag är nöjd med mitt system och inte minst med mina spikar, men det där lilla sista flytet är inte med mig. Lirade en V65:a efteråt på Romme för 72 pix och satt med två hästar i sista loppet och samma sak även där. Men man får inte ge upp.
Citat:
Inlämnat: 2020-04-04, 18:21 Romme Lördag 2020-04-04 Start: 19:15 Kostnad: 72,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8 Arabesque 2: 5, 7 3: 10 Lövdala Symphonie 4: 1, 3, 4 5: 1, 3, 5, 10, 13, 14 6: 3, 10 1x2x1x3x6x2 = 72 rader. 72 x 1 x 1,00 kr = 72,00 kr. Totalt: 72,00 kr. Rättningskod: BSG JHF TJJ |
||
|