Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-03-20, 00:13   #1

Reg.datum: aug 2018
Sharp$: 5514
Standard

V86 Solvalla/Åby 25/3

Lite tankar inför omgången nästa onsdag. Får hoppas på fortsatt tävlande i en osäker omvärld. Har säkert missat en hel del drag så fyll på med era ideér.

AVDELNING 1

Några tuffa starthästar på den främre volten i bland andra 3 Ecke Steel. Det är dock hästarna på tillägg jag hyser störst respekt för och jag rankar Berghs andra häst först i loppet.

12 Västerbo Lexington har ”Robban” ganska höga tankar om och han tror på en fin säsong för fyraåringen. Hästen gjorde det bra ifjol och har visat prov på gott kunnande. Han kan vinna med flera upplägg, men kanske vill man köra i ryggar när det är årsdebut. Hur som så avslutar han ordentligt i spåren sista 700 även om formen inte är på topp än.

11 Mister Donald är ett av motbuden. Hästen har gjort några fina prestationer och har visat prov på fina fartresurser.

AVDELNING 2

Så bra som 6 Cobbys Nana var senast känns det givet att ge henne tipset nu när det bara är ston emot över lång distans. Har hon bara tagit det senast loppet på rätt sett segerstrider hästen även med en tuffare löpning, men Rikard har nog spets i sikte och ekipaget bör ha respekt med sig.

5 Super Sarah har rätt inställning och goda fartresurser. Skulle ovanstående tvingas till en tyngre löpning kan hon bli farlig på speed.

AVDELNING 3

Öppet lopp med spårtrappa. Det skiljer inte så mycket mellan insprungna pengar och jag tror därför en del på 1 Ninia’s Boy. Viss galopprisk förekommer från ”innersniffen”, men hästen är kvick iväg och är han bara fullt körbar ska spetschansen vara god. Intrycken på slutet har varit goda och han trivs utmärkt över distansen. Håller han upp ledningen blir han svårslagen, men på Åby är inte rygg ledaren fy skam heller.

Det är öppet där bakom och bred gardering känns aktuellt. Tidigast emot får väl ändå anses vara 11 Global Agreement med Peter Untersteiner.

AVDELNING 4

1 Ultra Mark är en svårbedömd import från italiensk mark, signifikativt för Dahlén. Han står bra inne på pengar, vilket sällan de utländska gör i första starten och det stärker ju hans aktier. Men man ska ha med sig att han skördade störst framgång som två- och treåring, då med en del segrar för en viss Holger Ehlert.

Nu var det ett tag sedan han stod i det stallet, och vi kan istället titta på att han faktiskt har en hygglig rad. Man ser på hästen att han är hygglig och det är inte helt lätt för honom i Italien där det går undan i jämnt, hårt tempo. Det är nämligen så att han inte har startsnabbheten med sig, varför den svenska modellen där man allt som oftast pullar upp när körningen gett sig, kan vara till en fördel. Här har han spår ett, vilket kan bli en fälla, men löser det sig behöver han inte vara borta ur striden. Det är ändå en Varennare, vars moder är syster till Frisky Bieffe, vilken skördade stora framgångar på tävlingsbanorna.

Normalt sett är 2 Enriko Ha ett hett segerbud då han står sig väl i fältet på kapacitet och har startsnabbheten som ett vapen. Problemet är dock att Sverre sitter bakom tömmarna. Han har visserligen vunnit med hästen tidigare, men det är ju ingen riktig kusk tillskillnad från de som kör regelbundet och med framgång.

Då tror jag istället mer på 4 Ivory di Quattro som är en väldigt rejäl häst. Hästen kan lägga iväg ordentligt vid full laddning och jag är inne på att det blir ett offensivt upplägg från Dwight Pieters då han också är fullt medveten om att spetschansen ökar med tanke på de extra innerspåren på upploppsrakan. Given tipsetta och toppchans om spets.

AVDELNING 5

4 Vikens High Yield kördes länge i ryggar senast och det resulterade i att han inte hann fram. Men han gick i mål med gott om krafter sparade, vilket bådar gott inför den här starten. Det kommer att skrikas högt och lågt om hur han gick senast, men jag tror ändå att procenten kommer stanna på en rimlig nivå då han möter flera bra konkurrenter. Jag ser på kommande uppgift som en mycket god segerchans då både häst och kusk är kvicka iväg och bör hålla ut Il Duce Boko och Marc Elias sida vid sida. Sedan ser jag inte vem som ska plocka ned ekipaget.

Det enda jag är orolig för, och som kan ställa till det, är om Adrian får rejäl fart på 7 Franklin Face från start. Men jag tror ändå att det blir svårt att trycka sig förbi när kurvan kommer så tätt inpå.

AVDELNING 6

8 Vincent As brukar gå bra efter lite vila och det här motståndet lägger han normalt sett på rygg om han fungerar fullt ut. Men hästen är ojämn och det är inte bara att gå ut och vinna. Med alla faktorer inräknade är dock segerchansen relativt hög.

Det främsta motbudet är 6 Global Unspoked som vann ett liknande lopp senast. Hästen tål att gå ett tungt slutvarv och är inte många meter sämre än Dahléns häst. Han är genom karriären härdad i tuffa årgångslopp och står sig väl i det här fältet.

Där bakom är jag lite spänd på att se vad 3 Magic Allybis kan uträtta. Lyckas Örjan hitta till ledningen efter en bit kan det bära länge om han får bestämma lite. Hästen höll starkt i dödens mot bra hästar senast och nu blir det barfota runt om och Örjan i sulkyn. Det som kan ställa till det är om Björn är lite grinig och ogärna släpper till den hästen han en gång tränade själv.

AVDELNING 7

Svårlöst sprinterlopp där det är få hästar man kan se som vinnare. Jag tror dock mest på 5 Speedy Face som lär bli favorit i loppet. Hästen har varit lite uppsnackad under hösten, men har inte riktigt fått det att lyfta. Nu har han skaffat sig ytterligare hårdhet nere i Frankrike, där han har presterat hyggligt. Det här kommer aldrig att bli någon elitloppshäst och sprinterdistans kanske inte är optimalt, men det finns också saker som talar för hästen. Han är på väg uppåt till skillnad från flera av konkurrenterna. Hästen kan även öppna över medel vid laddning och startar från ett perfekt femtespår.

Jag litar inte helt på hästen och Kolgjinis stallform är väl sådär. Lägg till Dante i sulkyn och ovisst löpningsförlopp med flera startsnabba både invändigt och utvändigt, vilket gör det lite vanskligt som spikbud i min bok. Det kan däremot vara en sund utgångshäst.

AVDELNING 8

Åke Lindblom åker till Solvalla med två hästar, varav han endast kör en själv. Här selar han ut högkapabla 5 Chapuy som årsdebuterar, men jag räknar med att det är iordningställt när Åke åker österut. Optimal distans, perfekt spår och barfota runt om. Quite Easy-avkommorna är ofta fartfyllda och bra över sprint, vilket hästen har bevisat stämmer. Han har besegrat hästar som Man At Work och även om det inte är toppform tror jag på toppchans.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
exlee (+10), viking90 (+8), asgaya3141 (+9)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-20, 10:29   #2

Reg.datum: aug 2018
Sharp$: 5514
Standard

Avdelning 4 körs på Solvalla och INTE på Åby, så jag tar tillbaka det där med att chanserna ökar för Ivory di Quattro att nå ledningen. Men jag bedömer de som relativt stora även på Solvalla.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-20, 18:12   #3

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 15451
Standard

Piraten har väl nämt de mest intressanta i sin tidiga fundering och jag ryggar de flesta.
Men här kommer en tidig fredags snabbis.

V86 1) 12 Västerbo Lexington gör årsdebut men är definitivt med i striden i detta ihåliga startfält. Robban har nog ställt iordning.

V86 2) 5 Super Sarah är en välstammad 4 åring som har stora förväntningar på sig. Har väl gått sådär i senaste loppen. Men ganska ihåligt motstånd här oxå.

V86 3) 11 Global Agreement var dunderfin senast och kanske hästen att slå.
1 Ninia’s Boy har två raka på distansen och visst kan det bli en tredje. Christoffer är en grym doldistränare. Inte bara duktig catchdriver.
7 Beethoven gjorde bort sig senast men jag har ett gott öga till hästen. Stänkare !

V86 4) 5 Lee Sånna. Här snackar vi bättre än raden. Ok en vinst på 51 försök är inget bra CV men här har vi en stänkare De Luxe.

V86 5) 5 Il Duce Boko från formstall och dito kusk är väl hästen att slå.
Vill dock hissa en stänkar varningsflagga för distansgynnade 2 Alicia Bore. Barfota är ++.

V86 6) 8 Vincent As. Grym stayer. Spikförslag trots årsdebut.

V86 7) 6 Mellby Drake. Har två Vincennes ägg i korgen. Men i normal (fjolårets) författning är det hästen att så. Psst Viking Kronos avkomma.

V86 8) 2 Sebastian Journey har Jorma läge och Melkko hästen kanske kan hålla undan med lite försynt maning av eleganten Kontio.
5 Chapuy med formtoppade Guldtanden gör intressant årsdebut. Hästen har ju normalt mycket spring i benen och bör bevakas.
12 S.G. Charpentier står hårt inne och är väl bortlottad men får en stänkarvarning på Örjan läge och kanske överpace om någon Solvallakusk törs utmana papa Jorma Guldtanden kör nog på chans.
viking90 (+8)

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-03-20 klockan 19:06.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-22, 17:43   #4

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17856
Standard

Kollat i listorna en del under helgen, fortfarande långt kvar tills Onsdag så får försöka läsa lite intervjuer osv men som det ser ut nu som spikar jag högst troligt Vikens High Yield & Vincent As!

Roliga streck kan vara 11 Jobie Storm i avd2 som gjorde ett jätte bra lopp senast och drog fram vinnaren Rally hans genom sista kurvan och blev slagen in mot linjen.
Hästen har dock aldrig vunnit men värd vinst är hon!

4 Ivory di Quattro (avd4) blir nog en A-häst för mig i mitt tillsammanslag, Dwight Pieters är en talangfull kusk och kör här en startsnabb häst, i samma lopp missar jag inte IT Inventor med Elias Strandberg!
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-23, 22:51   #5

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 10933
Standard

Några rensare som definitivt kommer med på min lapp.

Avd 4. 11 I.T.Inventor har lite snabba pengar på sig men som han gått ute i spåren! Det luktar lite körning mellan några ekipage och då kommer Strandberg flygande.

Avd 6. 6 Global Unspoked (spik för egen del) Jag tycker att Oskar gör det förbannat bra med sitt stall både vad gäller styrningar och träning. Toppform och bör få ett fint upplägg med 3 volter och bara 10 hästar. Med oklar form på Dahléns häst så litar jag stenhårt på G U.

Avd 7. T Uhrberg rattar 1 Global Takeover som nog håller ledningen initialt. Bör hamna som sämst på 3e inner efter 500m. Har en fin spurt att tillgå när open stretch kommer.

Avd 8. Får vi se Åke ladda med 5 Chapuy efter vintervila? Med den utgångspunkten så bör 6 Concrete Dee hamna som sämst 3 ytter. På så vis så slipper Haugstad bränna för mycket från start och kanske få en "välförtjänt" seger med tanke på senaste tidens dråpslag haha. Om han nu inte bränt psyket på sin häst
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-23, 22:59   #6

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

2 Heavenly May 2,25% ... inte många här som har kvalat in till Oaks-finalen.
Anmäld barfota bike men det kanske ändras. Ett lopp i kroppen kanske är för lite med tanke på distansen.
Blir nog ett vågat lås på 2,6,11 här men ska man gå säker ska 1,3,5 med.

8 Betting Queen är bra men spåret och avsaknad av lopp gör det svårt över 2640.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-03-23 klockan 23:11.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-23, 23:09   #7

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 1262
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Anmäld barfota bike men det kanske ändras. Ett lopp i kroppen kanske är för lite med tanke på distansen.
Jag gillar vågade lås!
HuBBaBuBBa (+3)
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-24, 07:05   #8

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Avd 3.

6 Jeppas Tarpun är superintressant. Vann ju på ett fantastiskt sätt på Färjestad sist.
Gillar att det är en Axevalla-tränad häst nu av formtoppade Johan L Sundgren (Restless Heart, Jasmin Band)
Visade härlig inställning!

Spårtrappa och då åker 5,6,7,8,13,14 med per automatik med.. 1an är bra så den åker med såklart, 11 är för stor favorit för att ha vunnit på kort sist och med bakspår nu. 5 No Limit La Ma 4-5% ?????
och 14 Far From Over måste ju bara med när Adrian kör en skräll dessutom.

12 Milos Ganador skulle kunna skrälla med en hemmatränad (bra tider & och tuffa race) skrällkusk Micke J

Låg klass över 2640am luktar skräll med storfavorit från bakspår. Hoppas jag har rätt eftersom jag garderar loppet.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-03-24 klockan 07:23.
Gammal 2020-03-24, 08:58   #9

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Vilken av Drakarna vinner DD-1? 6 Mellby Drake eller 9 Mack Dragon
Gammal 2020-03-24, 09:18   #10

Reg.datum: jul 2017
Sharp$: 14902
Standard

Citat:
Vilken av Drakarna vinner DD-1? 6 Mellby Drake eller 9 Mack Dragon
Ja spikar Mack
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-24, 09:20   #11

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimonzzon85 Visa inlägg
Ja spikar Mack
Speedy face kanske sätter fart på loppet så de gynnar Mack?
HuBBaBuBBa (+9)
Gammal 2020-03-24, 09:31   #12

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Måste ju vara ett skämt att 8 Italiano Boko och 7 Titan Igiro står i 4 och 2%
Jesper Olsson och speciellt Magnus A Djuse är väldigt duktiga kuskar.
Hybrid och barfota anmält på 8 Italiano Boko och är intressant om det står sig. Detta lopp blir det körning i. Hoppas 2 och 4 kör död på varann. 11 IT Inventor och 12 Bordeaux Doc åker oxå med. 9an hoppar jag över tror jag men dumt kanske om man garderar brett.
Gammal 2020-03-24, 09:34   #13

Standard

Citat:
Måste ju vara ett skämt att 8 Italiano Boko och 7 Titan Igiro står i 4 och 2%
Jesper Olsson och speciellt Magnus A Djuse är väldigt duktiga kuskar.
Hybrid och barfota anmält på 8 Italiano Boko och är intressant om det står sig. Detta lopp blir det körning i. Hoppas 2 och 4 kör död på varann. 11 IT Inventor och 12 Bordeaux Doc åker oxå med. 9an hoppar jag över tror jag men dumt kanske om man garderar brett.
Ett måste streck , håller med om Italiano Boko , med på 4 streck just nu
HuBBaBuBBa (+5)
Gammal 2020-03-24, 09:35   #14

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Och glöm inte 4 D'laina och 7 Up To Me vid gardering av 5 Chapuy

Måste väl nämna Concrete Dee men helt ärligt så tycker jag inte hästen har nån vinnarskalle och inga märkvärdiga tider heller att tala om samt en kusk som är lite si sådär. Men när norrbaggen står i 4-5% så är det ju lite intressant ändå och blir det hård körning och 5an behöver loppet för att Jorma svarar som finska gasglada kuskar gör.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-03-24 klockan 09:44.
Gammal 2020-03-24, 11:46   #15

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Citat:

8 Betting Queen är bra men spåret och avsaknad av lopp gör det svårt över 2640.
Heavenly är min andrahäst också. Men Super Sarah först och Nana blir nog först tredjestreck.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
HuBBaBuBBa (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-24, 14:00   #16

KalleKluts avatar

Standard

Il Duce Boko känns "klar" Lugauer skickar en häst. Blir det inte ledningen så manglar han från dödens. Det finns några bra emot men spåret blir avgörande för min del. Blir intressant att se procent fördelningen.
Gammal 2020-03-24, 17:34   #17

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Il Duce Boko känns "klar" Lugauer skickar en häst. Blir det inte ledningen så manglar han från dödens. Det finns några bra emot men spåret blir avgörande för min del. Blir intressant att se procent fördelningen.
Att han bara skickar upp en häst behöver i sig inte säga så mycket egentligen. Den var ju ganska blek sist på Färjestad, fick snabba pengar på sig med försök och finalvinst. Jag funderar istället på om inte Vikens High Yield är rätt favorit och är "klar". Kollade lite startsnabbhet nu och Vikens borde vara mer eller mindre omöjlig att ta sig förbi såvida den körs för spets (och det kan jag inte tänka mig annat).

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2020-03-24, 17:58   #18

Standard

Alicia Bore tar piken lätt som en plätt men Unter kanske släpper till Vikens. Alicia kroknar nog om Unter kör i spets mot dessa tuffa hästar. Alicia är en grym sprinter men såg lite vek ut senast. Men min OS skräll om de betrodda tokkör.
Gammal 2020-03-24, 18:10   #19

Standard

Citat:
Och glöm inte 4 D'laina och 7 Up To Me vid gardering av 5 Chapuy

Måste väl nämna Concrete Dee men helt ärligt så tycker jag inte hästen har nån vinnarskalle och inga märkvärdiga tider heller att tala om samt en kusk som är lite si sådär. Men när norrbaggen står i 4-5% så är det ju lite intressant ändå och blir det hård körning och 5an behöver loppet för att Jorma svarar som finska gasglada kuskar gör.
Härligt att du spånar för 8 rätt. När öppnar du andelarna?
HuBBaBuBBa (+5)
Gammal 2020-03-24, 18:23   #20

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Santorini Visa inlägg
Härligt att du spånar för 8 rätt. När öppnar du andelarna?
Imorgon bitti!
Gammal 2020-03-24, 18:49   #21

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Att han bara skickar upp en häst behöver i sig inte säga så mycket egentligen. Den var ju ganska blek sist på Färjestad, fick snabba pengar på sig med försök och finalvinst. Jag funderar istället på om inte Vikens High Yield är rätt favorit och är "klar". Kollade lite startsnabbhet nu och Vikens borde vara mer eller mindre omöjlig att ta sig förbi såvida den körs för spets (och det kan jag inte tänka mig annat).
Nej det behöver inte betyda nåt, håller med dig om det. Men 30 mil för en start, då spikar jag en sån "megakanonhäst" som Olle skulle sagt
Snabba pengar på sig, yes! Men senast var det debut i brons och risigt spår.
Jag tror han bombar från dödens om han inte får överta.
Gammal 2020-03-24, 19:07   #22

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Alicia Bore tar piken lätt som en plätt men Unter kanske släpper till Vikens. Alicia kroknar nog om Unter kör i spets mot dessa tuffa hästar. Alicia är en grym sprinter men såg lite vek ut senast. Men min OS skräll om de betrodda tokkör.
Visst men den måste vi ju räkna med släpper till favoriterna utanför, PU är en förståndig och behärskad herre.

Citat:
Nej det behöver inte betyda nåt, håller med dig om det. Men 30 mil för en start, då spikar jag en sån "megakanonhäst" som Olle skulle sagt
Snabba pengar på sig, yes! Men senast var det debut i brons och risigt spår.
Jag tror han bombar från dödens om han inte får överta.
30 mil är inte så långt. Och bombar i dödens med en sån här häst för 60k efter att ha varit lite ljummen på V75. Nu är Lugauer alltid Lugauer, hade det varit något annat stall hade jag avskrivit att de skulle satsa på det upplägget. Men jag tror inte de kommer köra järnet i dödens för att vinna det här. Kan vinna ändå såklart, men det blir bra mycket svårare. Spets och slut!

Gammal 2020-03-24, 19:39   #23

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
30 mil är inte så långt. Och bombar i dödens med en sån här häst för 60k efter att ha varit lite ljummen på V75. Nu är Lugauer alltid Lugauer, hade det varit något annat stall hade jag avskrivit att de skulle satsa på det upplägget. Men jag tror inte de kommer köra järnet i dödens för att vinna det här. Kan vinna ändå såklart, men det blir bra mycket svårare. Spets och slut!
Den som lever får se hehe. Böjer mig ödmjukast om Vikens är före

Hittade denna i vimlet.

Senast bröts segersviten efter fyra raka fullträffar.
På onsdagen är hästen tillbaka i hetluften och hans tränare andas optimism.
- Jag tror att han kommer vara ett snäpp vassare den här gången, säger Conrad Lugauer.
Il Duce Boko (V86-5) har gått från klarhet till klarhet under vintern. Han imponerade stort när han i februari krossade motståndet från positionen utvändigt om ledaren i en klass II-final i Svenska Travligan. Men mycket intjänade pengar på kort tid gjorde att han hoppade över klass I och senast gick direkt ut i bronsdivisionen. Där tog det stopp. Visserligen sprang han det snabbaste han har gjort över medeldistans, 1.13,5, men han var chanslös att blanda sig i segerstriden och kom i mål som åtta.
- Han gick inte dåligt men i bronsdivisionen räckte han inte till bara på talang. Därför har vi tränat lite mer inför den här starten och jag gillade jobbet han gick i förra veckan. Jag tror att han kommer vara ett snäpp vassare den här gången. Det krävs också mot de här hästarna, säger Conrad Lugauer
Gammal 2020-03-24, 20:23   #24

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1875
Standard

hittat en dunder spik i fjärde spik på allt i morgon it ventor
jalle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-24, 21:15   #25

Sharp$: 5633
Standard

Citat:
Den som lever får se hehe. Böjer mig ödmjukast om Vikens är före

Hittade denna i vimlet.

Senast bröts segersviten efter fyra raka fullträffar.
På onsdagen är hästen tillbaka i hetluften och hans tränare andas optimism.
- Jag tror att han kommer vara ett snäpp vassare den här gången, säger Conrad Lugauer.
Il Duce Boko (V86-5) har gått från klarhet till klarhet under vintern. Han imponerade stort när han i februari krossade motståndet från positionen utvändigt om ledaren i en klass II-final i Svenska Travligan. Men mycket intjänade pengar på kort tid gjorde att han hoppade över klass I och senast gick direkt ut i bronsdivisionen. Där tog det stopp. Visserligen sprang han det snabbaste han har gjort över medeldistans, 1.13,5, men han var chanslös att blanda sig i segerstriden och kom i mål som åtta.
- Han gick inte dåligt men i bronsdivisionen räckte han inte till bara på talang. Därför har vi tränat lite mer inför den här starten och jag gillade jobbet han gick i förra veckan. Jag tror att han kommer vara ett snäpp vassare den här gången. Det krävs också mot de här hästarna, säger Conrad Lugauer
Känns givet att det blir körning och massage från dödens, funderar på
vilken som gynnas av den troliga dödsdansen mellan dessa två?
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-24, 21:38   #26

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3119
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Känns givet att det blir körning och massage från dödens, funderar på
vilken som gynnas av den troliga dödsdansen mellan dessa två?
Varför inte 11 Gizmo De Weluwe? Kuskplus, utan att förringa RNS tycker jag Jeppson är vassare
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-24, 21:45   #27

Sharp$: 3119
Standard

Ang V86-5, kan det inte vara så att Adrian vill ha ett ord med i spetskörningen också? Il Duce Boko kanske bara kan invänta rusningen och sedan glida fram och överta dödens och kontrollera loppet därifrån sedan
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-24, 22:01   #28

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
Ang V86-5, kan det inte vara så att Adrian vill ha ett ord med i spetskörningen också? Il Duce Boko kanske bara kan invänta rusningen och sedan glida fram och överta dödens och kontrollera loppet därifrån sedan
Tänkte precis gå in och skriva ungefär samma.
Franklin Face är riktigt startsnabb och är nog före Il Duce Boko efter 100m in i loppet. Borde bli dödens som sen blir andra ut då Conrad kör upp i dödens.
Kan bli rena drömresan för Adrian.

Fast med Kolgjinis vet man aldrig- är man före Conrad i starten kanske det brinner till i huvudet och man går all in för att köra i spets till varje pris - dvs man gasar till man är i ledning även om Vikens spetsar initialt

Franklin Face är i alla fall mer gynnad av distansen än de 2 favoriterna. FF har 4 raka vinster över 1640 och hur Adrian kör kommer nog påverka loppets utgång.
Vinsten på V75 1/18 höll ju FF undan för Man at Work på en kanontid mitt i vintern. Då var man nästan fattigast i loppet ( hästar upp till 900K) , Idag är FF rikast i loppet.

Hmm inser att jag håller på att övertyga mig själv att spika Franklin Face

Senast redigerad av Basse den 2020-03-24 klockan 22:20.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-24, 23:16   #29

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Tänkte precis gå in och skriva ungefär samma.
Franklin Face är riktigt startsnabb och är nog före Il Duce Boko efter 100m in i loppet. Borde bli dödens som sen blir andra ut då Conrad kör upp i dödens.
Kan bli rena drömresan för Adrian.

Fast med Kolgjinis vet man aldrig- är man före Conrad i starten kanske det brinner till i huvudet och man går all in för att köra i spets till varje pris - dvs man gasar till man är i ledning även om Vikens spetsar initialt

Franklin Face är i alla fall mer gynnad av distansen än de 2 favoriterna. FF har 4 raka vinster över 1640 och hur Adrian kör kommer nog påverka loppets utgång.
Vinsten på V75 1/18 höll ju FF undan för Man at Work på en kanontid mitt i vintern. Då var man nästan fattigast i loppet ( hästar upp till 900K) , Idag är FF rikast i loppet.

Hmm inser att jag håller på att övertyga mig själv att spika Franklin Face
Word på den Basse! FF tycker jag personligen är värsta hotet. Grymt startsnabb men står lite långt ut. Jag är inne på att Il Duce plockar ner framförallt Vikens från dödens om det skulle behövas. Men för att FF ska ta sig dit så krävs det nog 09 tempo första femhundringen. Då tror jag Duce ändå tar det i slutändan.
Gammal 2020-03-25, 07:44   #30

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Word på den Basse! FF tycker jag personligen är värsta hotet. Grymt startsnabb men står lite långt ut. Jag är inne på att Il Duce plockar ner framförallt Vikens från dödens om det skulle behövas. Men för att FF ska ta sig dit så krävs det nog 09 tempo första femhundringen. Då tror jag Duce ändå tar det i slutändan.
Om FF ändå har slagit Man At Work (med Erik A) varför skulle han inte kunna slå dessa då. Ett kuskminus är det ju men Boko är väl ingen gud till häst direkt vad jag kan tycka för att han vann några "billiga lopp" för att sen sluta oplacerad i brons.
Antigen spikar man sin ide eller så får man helt enkelt strecka 4,5,6,7,11 för att känna sig helt trygg för hur detta lopp blir kört vet endast gudarna.
Mvh
Gammal 2020-03-25, 12:00   #31

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6604
Standard

Så sjukt trist att ditt andelsspel hann bli slutsålt innan jag var på banan även denna gång Hubba:(
HuBBaBuBBa (+5)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 13:02   #32

Frasse77s avatar

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 1291
Standard

Får ju inte besöka hästarna längre, så nu får det bli samtal istället. Eftersom det är Åby idag ringde ja ner till Hajom och fråga om hästarnas träning.

Passa givetvis på och fråga lite om starthästarna på Åby.

V86-1: 3 Ecke Steel tror han sitter i ledningen och kan räcka då. 12 Västerbo Lexington årsdebut men har gått två riktigt bra jobb på Åby (läser man mellan raderna så är denna med långt fram)

V86-5: 4 Vikens High Yield är en toppchans blir bättre och bättre för varje start.

V86-7: 2 Island Life det man ska tänka på är han gick ner till Frankrike men han aldrig göra ngt lopp innan allt blev inställt därnere. Men har tränat bra, men troligt det fattas lite i honom. 6 Melby Drake har också varit i Frankrike och startat två gånger utan någon framgång, men är ändå en häst som är igång.

Bästa chansen är Vikens följt av Västerbo.

Vet också att Veijo har stora förhoppningar på 7 Around The World och nu få ta av bakskorna blir extra plus.
mikaels (+5), Grovport (+5), asgaya3141 (+10)
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 13:07   #33

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38120
Standard

Det ser klart överkomligt ut idag, så jag kör nog två spikar, ett par sparlopp och så 2/4 U med chans på upp till sju åttor. Brukar köra dubbla U-hästar men idag räcker det nog med en i varje lopp.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 13:48   #34

Sharp$: 11975
Standard

No Limit La Ma ger 17ggr som vinnare och 5,75 på plats(Unibet), ett gjutet spel för mig...ja, han är osäker bakom bilen(och iofs kan det bli galopp på andra ställen också), men kusen har riktigt hög kapacitet...- Formen är nog bra med hästen. Han har god kapacitet för klassen men är väldigt trång i gången och när han spänner sig lite under loppen är därför galoppen nära till hands. Sköter han sig är han med och gör upp om segern det tror jag. Vi sätter nog på en murphybländare till vänster den här gången. Barfota fram och jänkarvagn som senast, säger Andrè Eklundh.

Senast redigerad av mikaels den 2020-03-25 klockan 13:50.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 13:54   #35

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frasse77 Visa inlägg
Får ju inte besöka hästarna längre, så nu får det bli samtal istället. Eftersom det är Åby idag ringde ja ner till Hajom och fråga om hästarnas träning.

Passa givetvis på och fråga lite om starthästarna på Åby.

V86-1: 3 Ecke Steel tror han sitter i ledningen och kan räcka då. 12 Västerbo Lexington årsdebut men har gått två riktigt bra jobb på Åby (läser man mellan raderna så är denna med långt fram)

V86-5: 4 Vikens High Yield är en toppchans blir bättre och bättre för varje start.

V86-7: 2 Island Life det man ska tänka på är han gick ner till Frankrike men han aldrig göra ngt lopp innan allt blev inställt därnere. Men har tränat bra, men troligt det fattas lite i honom. 6 Melby Drake har också varit i Frankrike och startat två gånger utan någon framgång, men är ändå en häst som är igång.

Bästa chansen är Vikens följt av Västerbo.

Vet också att Veijo har stora förhoppningar på 7 Around The World och nu få ta av bakskorna blir extra plus.
Oj, Vikens HY i 1,85-1,90 hos bolagen, Il Duce Boko(4,25-4,50), rätt favorit, men trodde nog dessa skulle bli betydligt mera jämnsatta...
Gammal 2020-03-25, 14:53   #36

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
No Limit La Ma ger 17ggr som vinnare och 5,75 på plats(Unibet), ett gjutet spel för mig...ja, han är osäker bakom bilen(och iofs kan det bli galopp på andra ställen också), men kusen har riktigt hög kapacitet...- Formen är nog bra med hästen. Han har god kapacitet för klassen men är väldigt trång i gången och när han spänner sig lite under loppen är därför galoppen nära till hands. Sköter han sig är han med och gör upp om segern det tror jag. Vi sätter nog på en murphybländare till vänster den här gången. Barfota fram och jänkarvagn som senast, säger Andrè Eklundh.
Ser ut som ett möcke bra spel!

Citat:
Oj, Vikens HY i 1,85-1,90 hos bolagen, Il Duce Boko(4,25-4,50), rätt favorit, men trodde nog dessa skulle bli betydligt mera jämnsatta...
Ja då är det kanske läge att lägga vinnarspel på Il Duce istället! Och ändå spika Vikens på V86.

Gammal 2020-03-25, 15:13   #37

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50648
Standard

Daniel Berglund V86 Åby/Solvalla på Service Plays
DavidP (+5), Bluesmith66 (+8)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 15:59   #38

Standard

No Limit La Ma nere i 3%...bara att hoppas på att inte någon i studion börjar gasta om den...har ju 4 av 7 sen dom började få lite ordning på den och då har den ändå bara gått felfri två gånger...
Gammal 2020-03-25, 16:18   #39

Standard

Il Duce Boko 6,75 på bet365, känns väl ändå lite högt på andrahandaren...
Gammal 2020-03-25, 16:21   #40

Standard

Jens Sjödén V86 Åby/Solvalla på Service Plays
Bluesmith66 (+8), jeeboy (+5)
Gammal 2020-03-25, 17:04   #41

Frasse77s avatar

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 1291
Standard

Citat:
Det känns lite fel tycker jag för tar sig Il Duce Boko förbi Vikens och är först framme så får han ta över ledningen och då vinner han. Lösningen på detta loppet är vem som får ta över ledningen av dessa två.

Du som spelar Vinnare/Plats ta och kika lite på Bugsy i V86-3 har sett denna lite i Danmark samt vet Ecce gillar denna ganska mkt. Tror denna tar ledningen och sedan släpper och från vinnarhålet ta en plats.
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 18:18   #42

SistaStallskrikets avatar

Reg.datum: apr 2019
Sharp$: 5369
Standard

V5
Inlämnat: 2020-03-25, 18:16
andelsspel (35 andelar)
Solvalla
Onsdag 2020-03-25
Start: 18:39
Kostnad: 540,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 5, 6, 7 (2, 10)
2: 4 Gianna Am (5, 2)
3: 1, 2, 3, 4 (5, 1)
4: 3, 4, 5 (9, 10)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11 (8, 9)

5x1x4x3x9 = 540 rader.
540 x 1 x 1,00 kr = 540,00 kr.
Totalt: 540,00 kr.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 18:35   #43

Shooters avatar

Standard

V5
Inlämnat: 2020-03-25, 18:35
Solvalla
Onsdag 2020-03-25
Start: 18:39
Kostnad: 72,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Amiral (5, 4)
2: 2, 4, 5 (10, 11)
3: 1, 3, 4 (2, 5)
4: 5 Frodo S. (3, 4)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10, 11 (8, 9)

1x3x3x1x8 = 72 rader.
72 x 1 x 1,00 kr = 72,00 kr.
Totalt: 72,00 kr.
Rättningskod: HLS STP KJQ
Gammal 2020-03-25, 18:43   #44

Standard

V5
Inlämnat: 2020-03-25, 18:41
andelsspel (25 andelar)
Åby
Onsdag 2020-03-25
Start: 18:51
Kostnad: 315,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 11, 12 (1, 7)
2: 3 Phantasy Tile (8, 2)
3: 4, 5, 9 (7, 10)
4: 1, 3, 4, 8, 9 (10, 7)
5: 1, 3, 7, 9, 11, 12, 13 (10, 5)

3x1x3x5x7 = 315 rader.
315 x 1 x 1,00 kr = 315,00 kr.
Totalt: 315,00 kr.
Gammal 2020-03-25, 18:48   #45

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kommer bara Zolid Wise As till i loppet, så skall det vara en kanonchans - särskilt med de andra från bakspår...
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 18:49   #46

Shooters avatar

Standard

V5
Inlämnat: 2020-03-25, 18:49
Åby
Onsdag 2020-03-25
Start: 18:51
Kostnad: 60,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 12 Betting Ace (11, 7)
2: 2, 3, 5, 7, 8 (1, 4)
3: 4, 5 (9, 7)
4: 9 Sweet Boy (8, 1)
5: 3, 5, 7, 11, 12, 13 (9, 2)

1x5x2x1x6 = 60 rader.
60 x 1 x 1,00 kr = 60,00 kr.
Totalt: 60,00 kr.
Rättningskod: GFQ XTZ MJS
Gammal 2020-03-25, 18:51   #47

Standard

Jeppas Tarpoon, förstahäst för nummer 1, Ninias Boy! Yvilling och vinnare...
Gammal 2020-03-25, 18:55   #48

Standard

Fasiken, vad skönt!!! 2500 kronor pluss redan i första loppet... Enkelt!!!
Gammal 2020-03-25, 19:04   #49

Standard

Citat:
Ser ut som ett möcke bra spel!

Ja då är det kanske läge att lägga vinnarspel på Il Duce istället! Och ändå spika Vikens på V86.

Detta måste du bara förklara för mig... Nog för att det är två olika spelformer, men skulle ALDRIG spela emot mig själv - varför inte hellre spela en tvilling eller stå över spel i detta lopp?

Gammal 2020-03-25, 19:04   #50

Shooters avatar

Standard

U-system där det blir sju åttor om samtliga U-hästar, spikar och sparlopp går in. Minst två U-hästar måste dock gå in för att det ska kunna bli åtta rätt.

1) U: 12 G: 3,5,11,12,13
2) 1,5,6
3) U: 11 G: 1,2,3,5,6,8,11,13,14
4) U: 4 G: 2,4,7,9,10
5) 4,5
6) 8
7) U: 9 G: 2,5,6,9,10
8) 5

Lycka till!
Gammal 2020-03-25, 19:06   #51

Standard

Gianna Am nu!
Gammal 2020-03-25, 19:06   #52

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 1233
Standard

Hej! Brukar inte skriva på den här sidan.
Spelat trav i 15 år, främst V75 och V86.
Vill berömma er aktiva på sharps, brukar läsa era idéer och har fått en hel del.
Min största seger var Jägersro 180412 då jag spika 1 Super War Horse och vann 457 K.
Travet är ett maraton.

Idag är jag med på ditt system Hubbabubba, och vill faktiskt vurma för en häst i avd8.
Concrete Dee. Min barndomsvän känner Kenneth Haugstad som handlar hos honom i byn. Han är Ica handlare. Han håller den här hästen oerhört högt och han lyser upp oerhört när han pratar om Concrete Dee. Senaste 2 loppen får Kenneth ta på sig. Dessa 2 st 2:or hade lätt vart 1a platser om han bara varit kylig ett par meter till.

Vill inte påverka något, men jag varnar för Concrete Dee och kanske Hubba om någon blir struken eller så, kanske han kan få plats.

Ni är grymma här på Sharps! Blir kul ikväll. Lycka till!
Mvh.Ville
TOBYTYKE (+2), HuBBaBuBBa (+6), SistaStallskriket (+5), asgaya3141 (+5)
Lookslikeastar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 19:17   #53

Standard

V86
Inlämnat: 2020-03-25, 19:16
andelsspel (17 andelar)
Solvalla, Åby
Onsdag 2020-03-25
Start: 20:30
Kostnad: 1 575,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 12 (11, 13)
2: 2, 5, 6 (1, 9)
3: 1, 3, 5, 6, 8, 11, 14 (13, 2)
4: 4, 6, 7, 9, 10 (2, 11)
5: 4 Vikens High Yield (5, 7)
6: 6, 7, 8, 9, 10 (4, 1)
7: 5, 6 (9, 2)
8: 5, 7, 10 (2, 4)

2x3x7x5x1x5x2x3 = 6300 rader.
6300 x 1 x 0,25 kr = 1 575,00 kr.
Totalt: 1 575,00 kr.
Gammal 2020-03-25, 19:18   #54

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
[/B]

Detta måste du bara förklara för mig... Nog för att det är två olika spelformer, men skulle ALDRIG spela emot mig själv - varför inte hellre spela en tvilling eller stå över spel i detta lopp?

Varför inte? Det är två olika spelformer som du säger. Nu börjar spelet luta ordentligt även på streckspelet så det blir mer attraktivt att ranka upp Il Duce. Men bästa vinstchansen i loppet är ju Vikens, och vill man ha bäst chans till alla rätt och mycket streck i andra lopp så.

Vi kan ta ett annat exempel då. Om jag tror en 1% har säg 3% chans så lägger jag ju gärna ett vinnarspel på den till 120ggr. Men är favoriten i samma lopp spelad till 40% på strecken och har 60% vinstchans så spikar jag ju gärna den. Som jag ser det är detta i princip samma sak, bara lite uppförstorat för tydlighet.

Gammal 2020-03-25, 19:25   #55

Standard

Citat:
Varför inte? Det är två olika spelformer som du säger. Nu börjar spelet luta ordentligt även på streckspelet så det blir mer attraktivt att ranka upp Il Duce. Men bästa vinstchansen i loppet är ju Vikens, och vill man ha bäst chans till alla rätt och mycket streck i andra lopp så.

Vi kan ta ett annat exempel då. Om jag tror en 1% har säg 3% chans så lägger jag ju gärna ett vinnarspel på den till 120ggr. Men är favoriten i samma lopp spelad till 40% på strecken och har 60% vinstchans så spikar jag ju gärna den. Som jag ser det är detta i princip samma sak, bara lite uppförstorat för tydlighet.

Och om Il Duce vinner så kanske du får in ett par tusen i vinst (minus vad V86 kostade) på vinnarspelet - men missar ett par miljoner på V86, hur skulle detta kännas?

Nej, vi spelar olika men jag skulle aldrig spela så - antingen dubbla, eller spika Il Duce och spel på denne...

Senast redigerad av Fulsprit den 2020-03-25 klockan 19:27.
Gammal 2020-03-25, 19:26   #56

Standard

Citat:

Nej, det är inte samma då det gäller favoriten och andrahandaren - stor skillnad...
Gammal 2020-03-25, 19:32   #57

Stekels avatar

Standard

Citat:
Nej, det är inte samma då det gäller favoriten och andrahandaren - stor skillnad...
Ja men jag anser ju fortfarande att den ene är underspelad på vinnarspelet och överstreckad på streckspelet som det står nu. Och vice versa på den andra. Ska jag spika en häst jag tycker är överstreckad? Det blir ju lite bakvänt.

Il Duce 6ggr / 31%
Vikens 1,65ggr / 48%

Inte ofta det ser ut sådär. Men det gör det idag.

Gammal 2020-03-25, 19:36   #58

Standard

Citat:
Ja men jag anser ju fortfarande att den ene är underspelad på vinnarspelet och överstreckad på streckspelet som det står nu. Och vice versa på den andra. Ska jag spika en häst jag tycker är överstreckad? Det blir ju lite bakvänt.

Il Duce 6ggr / 31%
Vikens 1,65ggr / 48%

Inte ofta det ser ut sådär. Men det gör det idag.

Och svaret på andra frågan?

Citat:
Och om Il Duce vinner så kanske du får in ett par tusen i vinst (minus vad V86 kostade) på vinnarspelet - men missar ett par miljoner på V86, hur skulle detta kännas?

Nej, vi spelar olika men jag skulle aldrig spela så - antingen dubbla, eller spika Il Duce och spel på denne...
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Gammal 2020-03-25, 19:39   #59

Standard

Se upp för Poesi Kloster, trots frånvaro...
Gammal 2020-03-25, 19:39   #60

Reg.datum: jul 2019
Sharp$: 440
Standard

V86
Inlämnat: 2020-03-25, 19:38
Solvalla, Åby
Onsdag 2020-03-25
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 7, 12 (11, 13)
2: 6 Cobbys Nana (5, 1)
3: 1, 5, 6, 8, 11, 14 (3, 13)
4: 10 I.T.Inventor (9, 4)
5: 4, 5, 6, 7 (11, 2)
6: 4, 6, 7, 8, 9 (10, 1)
7: 2, 5, 9, 10 (6, 1)
8: 5 Chapuy (10, 4)

3x1x6x1x4x5x4x1 = 1440 rader.
1440 x 1 x 0,25 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Flyer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 19:43   #61

Standard

Vad ser dom med - Mateeo vann ju!!!
Gammal 2020-03-25, 19:46   #62

Standard

Hade, fel - det var överraskande...
SistaStallskriket (+50)
Gammal 2020-03-25, 19:50   #63

Standard

Digital Download, form och bro, för första gången...
Gammal 2020-03-25, 19:52   #64

Stekels avatar

Standard

Citat:
Och svaret på andra frågan?
Vad var frågan?

Gammal 2020-03-25, 19:54   #65

Standard

Så djäkla enkelt, hehe! Gött mos!!!
Gammal 2020-03-25, 19:55   #66

Standard

Citat:
Vad var frågan?

Skit i det - vill du spela dumdryg, så gör det!

Gammal 2020-03-25, 20:14   #67

Standard

Jeanne Dárc Boko nu - V/P - kanske behöver loppet, men interssant!
Gammal 2020-03-25, 20:16   #68

Standard

Varnar för Bugsy i avd 3.En spik för mig.
hanscrispi (+1)
Gammal 2020-03-25, 20:21   #69

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 5031
Standard

V86
Inlämnat: 2020-03-25, 17:29
Solvalla, Åby
Onsdag 2020-03-25
Kostnad: 113,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 10, 12 (11, 13)
2: 5, 7 (6, 1)
3: 1, 11 (8, 6)
4: 11 Bordeaux Doc (9, 4)
5: 7, 11 (4, 5)
6: 1, 8 (9, 7)
7: 5, 9, 11 (6, 2)
8: 4, 5, 12 (10, 2)

3x2x2x1x2x2x3x3 = 432 rader.
432 x 1 x 0,25 kr = 108,00 kr. Avgift 5,00 kr.
Totalt: 113,00 kr.
Rättningskod: MLX XTQ MGR

Raketer: 2 av 3 och tripplar. Nedan är bara tripplarna.
RAKET
Åby
Onsdag 2020-03-25
Kostnad: 64,00 kr
Vadet gäller startnummer

Lopp
6: Vinnare 10 Alpha K.
8: Vinnare 11 Gizmo de Veluwe
9: Vinnare 11 Eldorado B.

3 x 20,00 kr = 60,00 kr.
Rättningskod: FLX NTQ MGX
RAKET
Solvalla
Onsdag 2020-03-25
Start: 20:41
Kostnad: 32,00 kr
Vadet gäller startnummer

Lopp
7: Vinnare 7 Souzy
8: Vinnare 11 Bordeaux Doc
10: Vinnare 4 D'Laina

3 x 10,00 kr = 30,00 kr.
Totalt: 30,00 kr.
Rättningskod: HLX STQ MGP
Fulsprit (+6), Jajjan (+50)
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 20:27   #70

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 954
Standard

Ser roligt och halvlurigt ut ikväll. Chansar på två spikar inledningsvis. Går det så kan det ju bli kul men troligen är det bara travsponsring så här i coronatider.
1: 12 Västerbo Lexington (11, 13)
2: 5 Super Sarah (6, 1)
3: 1, 3, 8, 11 (6, 14)
4: 2, 4, 9 (10, 7)
5: 4, 5, 6 (7, 11)
6: 6, 8 (9, 7)
7: 2, 6, 9 (5, 10)
8: 4, 5, 7, 10 (6, 2)
Godismia är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 20:27   #71

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3282
Standard

V86
Inlämnat: 2020-03-25, 20:23
V8 - endast utdelning på 8 rätt
Solvalla, Åby
Onsdag 2020-03-25
Kostnad: 560,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 9, 12 (11, 13)
2: 1, 2, 5, 6 (9, 3)
3: 1, 3, 6, 11, 14 (8, 5)
4: 2, 4, 6, 7, 8, 9, 10 (11, 1)
6: 7 Je t'Aime Explosiv (8, 9)
7: 2, 5 (9, 6)
8: 4, 5, 6, 10 (2, 7)

2x4x5x7x1x1x2x4 = 2240 rader.
2240 x 1 x 0,25 kr = 560,00 kr.
Totalt: 560,00 kr.
Rättningskod: CCZ TTN GBR
Gammal 2020-03-25, 20:29   #72

Standard

Dagens försök:
12
1,2,5,6
1,5,6,8
4
4
7,8
2,5,6,9,10,12
5,10
Gammal 2020-03-25, 20:30   #73

HuBBaBuBBas avatar

Standard

V86
Inlämnat: 2020-03-25, 20:29
Västertorps Spel & Tobak, Hubbas Bubblors andelsspel
Solvalla, Åby
Onsdag 2020-03-25
Kostnad: 2 226,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 5, 9, 11, 12 (11, 7)
2: 2, 5, 6 (1, 3)
3: 1, 3, 5, 6, 8, 11, 14 (13, 9)
4: 4, 7, 8, 10, 11 (9, 2)
6: 7, 8 (6, 7)
7: 2, 5, 6, 9 (11, 10)
8: 5, 6 (7, 4)

5x3x7x5x1x2x4x2 = 8400 rader.
8400 x 1 x 0,25 kr = 2 100,00 kr. Avgift 126,00 kr.
Totalt: 2 226,00 kr.
Min kostnad: 2 226,00 kr x 1/50 = 44,52 kr
Rättningskod: KMZ XTR CBP
Gammal 2020-03-25, 20:31   #74

Standard

Kom igen Bergh helt enkelt:-)
Gammal 2020-03-25, 20:36   #75

Stekels avatar

Standard

Guldstjärna till Lövgren som sätter P för stallkörningen!

Fefaifb (+5)
Gammal 2020-03-25, 20:38   #76

Standard

Det är ju själva F*N!!! Hade med den där hela vägen tills det blev spik på Bergh i sista stund.
heddari (+10)
Gammal 2020-03-25, 20:39   #77

Standard

Lövgren är hjärndöd... Kör prepare i Elitloppsfinal och sen svarar dödens med årsdebutant.... Obegripligt. Går inte förstå honom
Gammal 2020-03-25, 20:39   #78

Standard

Skön början! Och både vinnarraket och platsraket på den. Alpha K. !! 38 ggr!!
Fulsprit (+5)
Gammal 2020-03-25, 20:39   #79

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
V86
Solvalla, Åby
Onsdag 2020-03-25
Kostnad: 113,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 10, 12 (11, 13)
2: 5, 7 (6, 1)
3: 1, 11 (8, 6)
4: 11 Bordeaux Doc (9, 4)
5: 7, 11 (4, 5)
6: 1, 8 (9, 7)
7: 5, 9, 11 (6, 2)
8: 4, 5, 12 (10, 2)

3x2x2x1x2x2x3x3 = 432 rader.
432 x 1 x 0,25 kr = 108,00 kr. Avgift 5,00 kr.
Totalt: 113,00 kr.
Rättningskod: MLX XTQ MGR

Raketer: 2 av 3 och tripplar. Nedan är bara tripplarna.
RAKET
Åby
Onsdag 2020-03-25
Kostnad: 64,00 kr
Vadet gäller startnummer

Lopp
6: Vinnare 10 Alpha K.
8: Vinnare 11 Gizmo de Veluwe
9: Vinnare 11 Eldorado B.

3 x 20,00 kr = 60,00 kr.
Rättningskod: FLX NTQ MGX
RAKET
Solvalla
Onsdag 2020-03-25
Start: 20:41
Kostnad: 32,00 kr
Vadet gäller startnummer

Lopp
7: Vinnare 7 Souzy
8: Vinnare 11 Bordeaux Doc
10: Vinnare 4 D'Laina

3 x 10,00 kr = 30,00 kr.
Totalt: 30,00 kr.
Rättningskod: HLX STQ MGP

Härlig början!!!

valo (+5), valo (+5)
Gammal 2020-03-25, 20:40   #80

ricBLo636s avatar

Sharp$: 2487

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Varför går Berg fram mitt i en kurva? Väntar man inte normalt till en raka innan man sänder?
Blir ju betydligt längre att springa tredjespår igenom en kurv.
Aja snygg spurt av Alpha K
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 20:47   #81

Stekels avatar

Standard

Stenhård märr den där! Båda två men ena var ju ännu värre!

Gammal 2020-03-25, 20:48   #82

Shooters avatar

Standard

Grym insats!
Gammal 2020-03-25, 20:52   #83

Standard

Titan Igro, vinnare...!
Gammal 2020-03-25, 20:53   #84

Standard

Samma för mig

Citat:
Titan Igro, vinnare...!
Fulsprit (+1)
Gammal 2020-03-25, 20:56   #85

Standard

Citat:
Varnar för Bugsy i avd 3.En spik för mig.
Spiken satt!!!!
sigh (+10)
Gammal 2020-03-25, 20:58   #86

Shooters avatar

Standard

Ecce fick rätt om sin häst.
Gammal 2020-03-25, 21:01   #87

Standard

Snyggt. Valde mellan den och 1 som sista streck på kupongen och valde självklart fel.

Citat:
Spiken satt!!!!
Gammal 2020-03-25, 21:07   #88

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Samma för mig
Spännande länge, i alla fall!
Gammal 2020-03-25, 21:08   #89

Shooters avatar

Standard

Där satt en bra U-häst. Hade dock den som spik innan jag valde att reducera.
Gammal 2020-03-25, 21:17   #90

Shooters avatar

Standard

Och där vann Vikens som jag spikade på V75 senast, men då kördes den för sent.
Gammal 2020-03-25, 21:30   #91

Shooters avatar

Standard

Vincent var inte på humör idag. Rak DD: 5-5.
Gammal 2020-03-25, 21:30   #92

Reg.datum: dec 2018
Sharp$: 4828
Standard

Ögat skriver: Det finns ett flertal låprocentare att se upp med. En sådan är 1 Staro Mojito som har formen på topp och som är obesegrad i spets efter två försök.
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 21:30   #93

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Vad har hänt med Oscar J A ... länge sedan hann vann ett lopp.
Gammal 2020-03-25, 21:35   #94

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3282
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
Ögat skriver: Det finns ett flertal låprocentare att se upp med. En sådan är 1 Staro Mojito som har formen på topp och som är obesegrad i spets efter två försök.
Och spelvärde spikade Bugsy
Gammal 2020-03-25, 21:35   #95

Standard

Skräll DD.
DD 1) 11 Eldorado B. Bra värmning.
DD 2) 2 Sebastian Journey. Kontio / Melko stänkare.
Gammal 2020-03-25, 21:36   #96

Standard

Matteus skulle givetvis prata ner mitt skrälldrag Roofie. Fick ett litet vinnarspel ändå
Gammal 2020-03-25, 21:38   #97

Standard

DD:
5/10
x
200kr

Vinnare Speedy Face!

Senast redigerad av Fulsprit den 2020-03-25 klockan 21:48. Anledning: Skrev in fel kuse i andra DD...
Gammal 2020-03-25, 21:45   #98

Standard

SSSSUUUUUURRRTTTT!!!!!OJ, så säker jag var runt sista kurvan!!!
Gammal 2020-03-25, 21:45   #99

Shooters avatar

Standard

Starkt lopp av Speedy Face, men tyvärr så räckte det inte. Nu kan jag bara få en sexa om Chapuy vinner sista. Trodde det skulle gå bättre idag.
Fulsprit (+1)
Gammal 2020-03-25, 21:46   #100
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 3444
Standard

Värden i teorin.

1 _ 7.808058E+07-- 74528-- 1859
2 _ 3921093-- 17658-- 824
3
4 _ 2793082-- 13332-- 666
5 _ 317387-- 1744-- 107
6 _ 2972702-- 14055-- 694
7 _ 3556465-- 16314-- 777
8 _ 8.551683E+07-- 75648-- 1870
9 _ 5.44247E+07-- 69392-- 1807
10 _ 1111485-- 5826-- 332
11 _ 8354101-- 30780-- 1196
12 _ 8163705-- 30315-- 1185
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 21:48   #101

Standard

All in, Hector Boko!
Gammal 2020-03-25, 21:50   #102

Shooters avatar

Standard

TRIO
Inlämnat: 2020-03-25, 21:47
Solvalla Lopp 10
Onsdag 2020-03-25
Start: 21:51
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 5 Chapuy
2:a: 10 Hector Boko
3:a: 4, 6

2 x 20,00 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: LJW ZTQ HFX
Gammal 2020-03-25, 21:52   #103

tornados avatar

Sharp$: 3825
Standard

Citat:
All in, Hector Boko!
Lågt värde På v86an

Skummt .....!
Gammal 2020-03-25, 21:54   #104

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tornado Visa inlägg
Lågt värde På v86an

Skummt .....!

Ja, verkligen - pöbeln måste alla ha spika Vikens HY..., men ändå!!!???

Nog ganska normalt, ändå - missade att Ivory Dquattro var såpass stor såsom 25%...

Senast redigerad av Fulsprit den 2020-03-25 klockan 22:01.
Gammal 2020-03-25, 21:56   #105

Shooters avatar

Standard

Det blev ju en enkel seger.
Gammal 2020-03-25, 21:57   #106

Standard

Alltid något...

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-03-25, 21:32
Solvalla, Åby
Onsdag 2020-03-25
Start: 21:40
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 6
2: 5 Chapuy

2 x 20,00 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: FCQ RTN BFQ
Fulsprit (+1)
Gammal 2020-03-25, 21:57   #107

Standard

Djäklars vilken årsdebut - denne har mycket att hämta i år. Sweden Cup hade varit gjutet om detta gått av stapeln...
Gammal 2020-03-25, 22:00   #108

Standard

Vad sjukt svårt V86 är. Sätter två spikar och alla tre lågprocentarna fanns med vid något tillfälle. Ändå blev det bara fem rätt. Och konsekvensen blir att en vill ta revansch nästa gång..
Fulsprit (+1)
Gammal 2020-03-25, 22:03   #109

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Lågt värde På v86an

Skummt .....!

Det är alltid illa när Spelvärde får in bägge sina spikar- finns ju oändligt antal spelläggare i stora tillsammanslag som bygger system runt spelvärdes spikar.

Sen satte Ögat alla sina 3 Spikförslag.

Ögat rankade skrällen 1 Staro Mojito först.
Både spelvärde och Ögat hade skrällen 10 Alpha K förhållandevis högt upp i ranken.

Berglund satte bägge sina spikar.

Lite för många av betaltjänsternas drag och spikar vann idag för att utdelningen skulle kunna bli vettig.
GGS (+5), Fulsprit (+1)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 22:14   #110

tornados avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Det är alltid illa när Spelvärde får in bägge sina spikar- finns ju oändligt antal spelläggare i stora tillsammanslag som bygger system runt spelvärdes spikar.

Sen satte Ögat alla sina 3 Spikförslag.

Ögat rankade skrällen 1 Staro Mojito först.
Både spelvärde och Ögat hade skrällen 10 Alpha K förhållandevis högt upp i ranken.

Berglund satte bägge sina spikar.

Lite för många av betaltjänsternas drag och spikar vann idag för att utdelningen skulle kunna bli vettig.
Åtta rätt rena skämtet ju

V86 har blivit lätt ? HAHAHAA
Gammal 2020-03-25, 22:17   #111

Standard

Citat:
Åtta rätt rena skämtet ju

V86 har blivit lätt ? HAHAHAA

Kanske dags med någon sorts reglering av alla dessa "Tillsammans-bolag"? Verkar ju som de förstör "marknaden"...
Gammal 2020-03-25, 22:53   #112

Stekels avatar

Standard

Citat:
Kanske dags med någon sorts reglering av alla dessa "Tillsammans-bolag"? Verkar ju som de förstör "marknaden"...
Om de har rätt så ja. Men när de går åt fel håll så blir det tvärtom "överutdelning". Ömsom vin ömsom vatten det där. Gäller att ha lite flyt med att sätta rätt omgång. Eller så kan man göra som så att man aldrig spikar samma två som någon stor speltjänst. Men då ska man ha koll på allt det också, det är tillräckligt att hålla reda på ändå tycker jag.

Viroid (+10)
Gammal 2020-03-25, 22:54   #113

Sharp$: 5633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Skön början! Och både vinnarraket och platsraket på den. Alpha K. !! 38 ggr!!
Snyggt Valo, hur tusan hittade du den?
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 23:04   #114

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

I de första sex avdelningarna var trenden väldigt uppåt för vinnarna. Det var skrik och rekar på alla de som vann. I de sista två var trenden neutral, men ändå inte så svårfunna.

Om man har ett program som mäter trender kan man ju se själv och balansera sitt system lite, eller fråga sig vad andra ser i de där hästarna som man själv inte sett. Jag tror över tid att trendande hästar presterar lite bättre än vad de är streckade till, så värt att ha koll på det där. Däremot är det ju sällan det blir så mycket grand slam för trendsättande tipsters som det blev idag.
Gammal 2020-03-25, 23:14   #115

tornados avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
I de första sex avdelningarna var trenden väldigt uppåt för vinnarna. Det var skrik och rekar på alla de som vann. I de sista två var trenden neutral, men ändå inte så svårfunna.

Om man har ett program som mäter trender kan man ju se själv och balansera sitt system lite, eller fråga sig vad andra ser i de där hästarna som man själv inte sett. Jag tror över tid att trendande hästar presterar lite bättre än vad de är streckade till, så värt att ha koll på det där. Däremot är det ju sällan det blir så mycket grand slam för trendsättande tipsters som det blev idag.
Ser ej trenden i bara trav nu juuu

Man kan ej få ALLT som flickan sa.....

Såg i e.hand i baratrav att vinnarna trendat upp

Tur i oturen man ej satte 8an då

När jag lämnade in då spekulerade utdelningen i 1.1 mille

62 knögliga lökar blev sen facit

Skänker dem till Spelvärde och Snokar

Tornados dont like follow John

Tornados want krossdraw in the kuponhow
Gammal 2020-03-25, 23:49   #116

Grants avatar

Sharp$: 6099
Standard

Rent matematiskt räknade Joker till ca 320000 på 8 ikväll
5,5 gånger mer än verkligheten. Anledningen matematiskt
är att raden följde en normalmall till 100% = De 2 största
streckfavoriterna vann (Joker A) 3st JokerB, 2st JokerC
och en JokerD. Som grädde på musen kom skrällen (D)
i avdelningen med den minst streckade streckfavoriten.
Ridå för Tillsammans som vanligt när det Mallar.

Mvh Uffe

Senast redigerad av Grant den 2020-03-26 klockan 00:11.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-25, 23:59   #117

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Rent matematiskt räknade Joker till ca 320000 på 8 ikväll
5,5 gånger mer än verkligheten. Anledningen matematiskt
är att raden följde en normalmall till 100% = De 2 största
streckfavoriterna vann (Joker A) 3st Joker B 1st Joker C
och en Joker D. Som grädde på musen kom skrällen (D)
i avdelningen med den minst streckade streckfavoriten.
Ridå för Tillsammans som vanligt när det Mallar.

Mvh Uffe
3 Bergh-vinnare är ju ett sånt mönster som kan dra ner utdelningen en hel del också. Många spelare som går hårt på vissa kuskar eller tränare.

Gammal 2020-03-26, 00:17   #118

Grants avatar

Sharp$: 6099
Standard

Mycket möjligt Stekel. Jag spelar oftast det motsatta och begränsar mångvinster
på kusk = Max 2. Får ofta mothugg där då spelare menar att det är ju då man ska
sjöa när Goop, Örjan, Bergh osv tar många. Men jag tror precis som denna gång
att det kan vara starkt spelvärdessänkande om det inträffar.

Mvh Uffe
Gammal 2020-03-26, 08:56   #119

Standard

Alpha K.

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Snyggt Valo, hur tusan hittade du den?
Minnet från ett lopp+lopparkivet. Tror inte många kollade på den och den hästen. Då hade dom spelat.
Gammal 2020-03-26, 09:12   #120

Standard

Teoretiskt ganska enkelt, spela inte på "pöbelns tidiga drag" och ej heller "de senaste experternas", försök hitta "mellanläget"...
Gammal 2020-03-26, 11:37   #121
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 3444
Standard

Jag tycker mej läsa alldeles för ofta om ombudslag, experter, tipstjänster som påverkar utdelningarna i negativ riktning för oss ”riktiga” spelare, men ytterst sällan hör man talas om en vinnande rad som ”bara” borde gett ca 50.000 kronor gav hela 300.000 kronor för att experterna var fel ute, hur kan det vara så?

Senast redigerad av GGS den 2020-03-26 klockan 11:40.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-26, 12:00   #122

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1547
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Jag tycker mej läsa alldeles för ofta om ombudslag, experter, tipstjänster som påverkar utdelningarna i negativ riktning för oss ”riktiga” spelare, men ytterst sällan hör man talas om en vinnande rad som ”bara” borde gett ca 50.000 kronor gav hela 300.000 kronor för att experterna var fel ute, hur kan det vara så?
Resten av värdet är ytterst jämnt fördelat på övriga utfall då kollektivet inte spelar "samma lågt spelade hästar" på samma sätt. Det är bara enstaka ggr som det ( oftast på V86 faktiskt ) det blir väldigt mycket färre vinnande rader än förväntat där man verkligen ser det.

De där negativa situationerna är ihopklumpade till ett mindre antal utfall som är extremt överspelade. Därför märks de desto mer.
Gammal 2020-03-26, 16:30   #123

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
I fredags borde det funnits 8 rätta rader på V64, men det visade sig vara noll. Det är ett rätt bra exempel på att det slår en del åt andra hållet också.

Annars är det precis som Strappa säger, att det sällan finns vissa rader som är lika extremt underspelade som gårdagens rad var extremt överspelad.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td