|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-03-20, 15:33 | #61 |
|
|
2020-03-20, 15:45 | #62 |
Har för mig att det ligger runt 4% från nionde bakom bilen, så inte ens en ganska klar favorit i ett vanligt V75-lopp har något som helst spelvärde, nu är ju detta inget "vanligt V75-lopp", men hursomhelst...
|
|
2020-03-20, 15:46 | #63 |
mitt miljon system till lördag blir så
1.2.3.6.9,10,11,12,13,14,15 1.2.3.4.5.7.8.9 spik berg 7 1,6,9,12,13 lås 4,9 1,6,8,9,10 spik emelia leo nr 6 |
|
2020-03-20, 16:01 | #64 | |
Citat:
Loppanalysen: Här finns min starkaste spik i omgången i 9 Merritt som måste ha bra chans att sänka det här motståndet trots bakspår över kort distans. Sexåringen har visat fin form en längre tid och var riktigt vass vid segern på Solvalla näst senast. Senast i ett tufft V75-lopp var han hårt betrodd mot mycket bättre hästar än detta, men hamnade djupt nere i kön och när kanonen Strong Heartbeat fick köra 1.16 första varvet i ledningen var det givetvis chanslöst att vinna. Merritt gick i alla fall ett mycket starkt slutvarv i tredjespår utan rygg innan han blev stum till slut och galopperade kort före mål. Ingen fara med formen tror jag och att det troligen varken blir barfota eller jänkarvagn som det är anmält stör mig ingenting eftersom hästen gått så pass bra med skor och sulky. Motståndet den här gången är summor enklare än Strong Heartbeat och My Sweden som han mötte senast och det borde också bli ganska bra fart på loppet från start vilket gynnar Merritt. Med en ganska bra startrygg tror jag att Merritt sitter vettigt på det direkt och sedan sänker han dessa via ett starkt slutvarv om han är lika bra som på slutet. Spik! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5) |
||
2020-03-20, 16:04 | #65 | |
Citat:
Statistiskt iskallt läge det också på sprint (i allt annat än lägsta klassen möjligtvis). Jensas blogg kommer väl ut närsomhelst nu och jag väntar mig att han har siffror som backar upp det. Hur många vinner från sista utvändigt i kortlopp på V75?
2020-03-20, 16:11 | #66 |
missat flera miljon vinster för man ändrat systemet efter man lyssnat på dom som är experter två gånger har man blivit ensam vinnare på v75an och en gång på v86an men vad gör man joo ändrar systemet så nu går jag min egen väg
|
|
2020-03-20, 16:15 | #67 | |
Citat:
Precis som mikaels redan påpekat så är det ju inte ett V75-lopp rent propp-mässigt. Den här typen av proppar är inte det som JS statistik täcker in i vanliga fall. Ska bli riktigt intressant att läsa vad han är tvärsäker på den här gången med tunt underlag.
2020-03-20, 16:30 | #68 | |
Citat:
Det andra sprintloppet är ju propp-mässigt någonstans mellan klass 1 och 2. Och kvaliteten kanske är mer klass 2. Så det talar ju lite för bakspårsfavoriten, i klass 2 kan de runda om de är huvudet högre. Men över 40%, det känns väldigt högt.
2020-03-20, 17:09 | #69 |
Smällen i omgången 7 Corroded .... spets o slut 1% med voltexperten.
|
|
2020-03-20, 17:13 | #70 |
Dito |
|
2020-03-20, 17:18 | #71 |
Förstår inte varför många tycker denna omgång är så svår... tror på låg utdelning och smällen kommer i första om det kommer nån smäll överhuvudtaget.
Alla 7 7 1,5,6 2,4,6,8,9 1,6,8 1,6,14 inget svårt.... byter till 7-7 i andra och tredje då så shooter blir glad Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5) Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-03-20 klockan 17:55. |
|
2020-03-20, 17:34 | #72 |
Många på förhand svaga favoriter. Jorma åker till Bergsåker för att köra en häst, ett fyraårigt sto mot äldre hingstar etc. Hon hoppar emellanåt, har aldrig startat på distansen och är nerstruken till innerspåret. Hon kommer säkert bli testad rejält av motståndarna. Fördel ston, men hon står inte särskilt bra inne i loppet för det. Unleash The Steel också fyraårigt sto mot äldre hingstar etc. Hon kan nog ta spets om felfri. Hoppar en hel del och lär nog heller inte få sitta i fred. En enda seger i livet, knappast någon stjärna. Ängspilen framstår inte som någon överlägsen häst i det här gänget. Osäker och vann visserligen förra loppet, men segrar inte så ofta. Merritt ute på kort distans, men från bakspår och behöver flyt med loppet. Jag tror inte på något hårt tempo. Coogan kan absolut vinna, men är ändå överstreckad mot t.ex. tilläggshästarna. Här finns roliga skrällar. Usiana Face är knapp favorit, men behöver troligen loppet. Försöker nog ändå hålla ut Lövdala Symphonie. I första loppet är det jämnt streckad mellan de betrodda. Det finns goda utsikter till en hög utdelning.
|
|
2020-03-20, 19:48 | #73 |
Tycker det är lite intressant att de flesta system och tips i sportbladet kräver plus-inloggning, men Nybrinks tips har alltid varit öppna för alla. Som att dom säger att han inte är den bästa, så strategin borde vara att gå emot dvs..
|
|
2020-03-20, 20:38 | #74 |
Jens Sjödèn V75 Bergsåker lördag på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1) |
|
|