|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-03-12, 16:18 | #1 |
V86 Solvalla/Jägersro 18/3
AVDELNING 1
Vid den första anblicken känns det som att det är 4 Get Ready On Tour fram- och baklänges. Barfota runt om, spetsläge och Peter har vässat hela stallet till hemmaplan i helgen, vilket ger med sig. Hästen har ett grymt facit från spåren mitt bakom bilen och jag tycker att det ser ut som en perfekt spik att inleda omgången med på spetsbanan Jägersro. Där bakom är det desto öppnare, men 5 Dornoch Am och 3 Mamba är tidiga motbud. Likaså 10 Dallas som blev bortkörd senast, men som i gengäld står väldigt bra inne i det här loppet. Med lite tempo fäller han många i spurten. AVDELNING 2 1 Give Me Ten håller ut 2 Ronaldo Malibu initialt och sedan är frågan hur Mika Forss gör bakom 2 Ronaldo Malibu. Går han ned direkt i rygg på Adielsson? För utifrån lär 4 Athos Race laddas för fullt i hopp om att tidigt få överta och då är det toppchans för Åke Lindblom att få segerdefillera om bara hästen får med sig aktionen. Tänkbar utgångshäst. Där bakom lurar 5 Rigel Face som är anmäld barfota och med jänkarvagn. Hästen har gått utan skor på hovarna en gång, vilket då resulterade i galopp. Men ”Tarzan” känner väl att hästen är mer mogen nu och redo för lite nya växlar. Det är hög kapacitet i grunden på den här och han håller fin form. 8 Volare Gar stöter på ett tuffare gäng nu och kräver tur. Men hästen är grann och visade att formen är intakt senast. Med ett rygglopp och lite tempo kan han fälla många även här. AVDELNING 3 2 Osterc är en Hambofinalist som numera är i träning hos Burman. Hon har höga förhoppningar om honom och han är anmäld både till sprintermästaren och kungapokalen, där hon hoppas på att han ska duga gott. Hästen är väldigt startsnabb och får ses som klar spetsfavorit i loppet. Sedan ska det normalt sett vara spel mot ett mål för den här välstammade Cantab Hall-avkomman. Det här är ingen bluff, han har mött de bästa i kullen och besegrat hästar som Marseille. Lägg där till att han höll starkt som tvåa från ledningen i Hambo-försöket, endast slagen av Green Manalishi i de sista stegen. Sprinterdistans är det optimala för ovanstående, men med så få hästar i fältet lär Tobias kunna förvandla det här loppet till ett kortlopp. Jag har respekt för framförallt 4 Sashay My Way, men att hon eller övriga ska besegra Osterc har jag svårt att se. AVDELNING 4 Här kan man nog gå ganska kort. 5 Jaguar Hill är en väldigt bra häst och det är spetsläge för Sjöström, vilken sannerligen är inne på att spåra runt om. Ekipaget ska ses med goda chanser så som hästen har sett ut på slutet och det är förstahästen i loppet. Där bakom lurar 6 My Sweden som spurtade vasst bakom Strong Heartbeat senast på V75. Lyckas Mika Forss hitta ned i en bra rygg kommer hästen få utrymme för att utnyttja sin vassa speed och då får konkurrenterna kämpa. 4 Great Winner gillas och Jakobsson åker inte till Solvalla med hästen om han inte är redo för en stark prestation. Scarlet Knight-sonen har ett tungt slutvarv tillgodo och ska räknas tidigt. En som kan sätta färg på tillställningen är Mikael J Andersson bakom 3 On Stage Indika. Hästen är rapp bakom vingen och när Kåre åker till ”Valla” tror han på sin häst. Det här är en ganska fin typ som ibland kan leverera riktigt bra prestationer. Han är rikast i fältet och inte borta ur striden. AVDELNING 5 Halvlurigt långlopp där jag dock tror att hästarna från dubbla tillägg visar sig starkast. 11 Whipped Eggs får nu Dwight Pieters i sulkyn, vilket är ett litet minus mot ”Robban”. Hästen tål dock att köras på många olika sätt och tippas först. Till skillnad från ovanstående som besitter en ruggig styrka, lever 8 Comanche Moon mer på sin speed. Får Lövgren lifta med i ryggar fram tills upploppet bedarrar är det få hästar i det här fältet som har mod och kraft att stå emot hästen. Räknas gör även 6 Dizzy River som är härdad i tuffa sällskap på lördagarna och nu ställs mot lite mer passande motstånd. Hästen trivs över de längre distanserna och lyckas Johan servera honom en fin resa är han, likt ovanstående, tung i spurten. AVDELNING 6 4 Makethemark årsdebuterar och blir givetvis storfavorit här. Det främsta motbudet startar från bakspår och det ser upplagt ut för spets och slut för Salmelas stjärna. Tränaren själv var väldigt belåten i ett banjobb för ett tag sedan och hästen hade en fin vår och sommar ifjol. Nämnas bör att han segrade direkt i årsdebuten ifjol, även då med skor på hovarna. Då fick han en smörresa och hann precis före en formstark Sorbet i spurten. I de sista starterna under hösten var han däremot sämre, men har hästen tagit vinterträningen på bästa sätt är det toppchans. Trots läget från bakspår är 9 Perfect Spirit värst emot. Ifjol som femåring hade han en mellansäsong, även om han kunde inkassera några fina segrar. Man ska dock komma ihåg att han tillhörde de tidiga favoriterna till att vinna elitloppet. Till skillnad mot ovanstående travar han med optimal balans och skulle Redéns häst vara ordentligt vässad är det givet att han kan bjuda upp till strid. AVDELNING 7 Ja, det är väl stor chans att det är 4 Zaira del Ronco runt om. Myllymaa rycker bakskorna och Fiore har siktet inställt på ledningen. Hästen är inte helt pålitlig, men får anses vara en sund utgångshäst. Där bakom utfärdas varning på 2 Anna S.H. som gör debut i regi Fredrik Persson. Han är erkänt skicklig när det gäller ston och det blir optimal balans direkt. Även 1 Miss Pastis och 5 Beautiful Kiss bör streckas vid gardering. 11 Sobel Jasmine förtjänar också att nämnas även om hon får anses vara bäst när hon får springa i ledningen. Men det är ett fint sto som kan komma in i matchen om det löser sig. AVDELNING 8 Det här uppgiften ser passande ut för 2 Vichy Grif. En startsnabb Varenne-märr som är härdad i tuffa sällskap bör kunna leda det här loppet från start till mål över sprinterdistans. Får man henne under 35% känns det som en sund spik att avsluta omgången med. Där bakom lurar 6 Loser On Loser som det var drag på sist vid V75-starten, samt 5 Au Pair Girl som har ett fint läge och tål att göra en del själv i loppen. |
|
2020-03-12, 19:04 | #2 |
Du är tidigt på det piraten, snygg trådstart
Återkommer nog till helgen med lite tankar tills dess bjuder jag på en tråkigt minne... Gick igenom listorna lite snabbt och fick kalla kårar och jobba flashbacks osv... Såg Rigel Face & Zeus Karsk i samma lopp dessa två startade i samma lopp 12/12-18... Jag spikade Rigel Face men hästen var inte i sitt bästa och istället vann Zeus Karsk och lappen som jag la på Sharps Tillsammanssida stannade på 7 rätt i en omgången där ingen fick 8 rätt.... Med de sagt glöm inte Zeus Karsk Här är lappen som jag fortfarande kan drömma mardrömmar om... V86 Inlämnat: 2018-12-12, 19:35 SharpsV86s andelsspel Solvalla, Jägersro Onsdag 2018-12-12 Start: 20:30 Kostnad: 1 008,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4, 5, 8 (4, 8) 2: 2, 4, 5, 7, 9, 11 (11, 2) 3: 1, 4, 7, 11 (3, 5) 4: 9 Rigel Face (4, 8) 5: 10 Speedy Foxy Vicane (3, 4) 6: 1, 2, 4, 7, 10, 11, 12, 14 (11, 7) 7: 6 Diamond Hall (8, 7) 8: 1, 2, 4, 5, 7, 9, 12 (6, 11) 3x6x4x1x1x8x1x7 = 4032 rader. 4032 x 1 x 0,25 kr = 1 008,00 kr. Totalt: 1 008,00 kr. Min kostnad: 1 008,00 kr x 6/22 = 274,91 kr Rättningskod: QVC GHP WLM |
|
2020-03-16, 17:13 | #3 |
V86 Jägersro/Solvalla 18/3
Professorn spikar Neelix, Zaira del Ronco och Loser on Loser. Tufft gjort. Neelix tror jag får svårt mot Whipped Eggs, Zaira ser ut att vara ett av två streck så inget konstigt med det, och Loser känns som en av flera i sitt sprinterlopp. Osterc är en intressant häst som kan vara värd att testa som spik om det ser bra ut. Här är ju Gulfstream stor favorit just nu (bra häst från stall i form), men Osterc kan ju visa sig vara överlägsen och i så fall är det nu man ska ta den.
Senast redigerad av Shooter den 2020-03-16 klockan 17:26. |
|
2020-03-16, 17:40 | #4 |
Tidiga måstestrecken
Tisdagens streckvärda. Get Ready On Tour. Unter har vältränat och perfekt läge. Ronaldo Malibu. Toppform och smaskigt läge. Give Me Ten. Smaskigt läge och Erik upp igen. Gick bra i skymundan senast. Volare Gar dagens smyg Varennare. Distansen är väl ingen fördel men Patricia kan träna häst Chablis D.K. Helläcker travare som ger Robban en match. Julemannen stannar nog hemma med sitt årgångsvin och äggröran får väl en enkel resa Perfect Spirit. Perfect Örjanläge. Vichy Grif. Dagens Varennare. Zanzibar Effe får en stänkarvarning light. Ojämn och svårbedömd men kanske lite på G Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-03-17 klockan 10:47. Anledning: Fan va rörigt det blev. Hittar ingen ta bort inlägg kod ? |
|
2020-03-16, 17:56 | #5 |
Jag tror likt dig piraten väldigt mycket på Peter U i första loppet, jag spikar!
Grymt gynnad av barfota balansen! Kommer lite väldigt korta tankar om omgången från min del! Avd 2 Glöm inte Athos Race, bra form på Lindholm! Zeus Karsk som jag nämnde i inlägget tidigare åker med fast mest av personliga grunder... Avd 3 Bra chans för Conrad med Gulfstream AM, Sashay My Way har väl Kolgjinis höga förhoppningar om! Avd 4 Great Winner ser lite bortglömd ut på strecken just nu, 11 CR Nobless avslutar alltid bra och kan vara en dunder skräll! Avd 5 Whipped Eggs är ju ruskigt bra nu får den försöka gå bakifrån istället för att leda runt om. Men hästen är ju otroligt stark. Avd 6 Makethemark har inte stigit så himla mycket på strecken inte mer än 33% just nu, visade ingen toppform i sensomras men borde ju kunna städa undan detta gänget om man är bra förberedd. Avd 7 Skrällbud på nr 1 Miss Pastis. 10 Zanzibar Effe otroligt bortglömd efter en fin insats som tvåa senast! |
|
2020-03-16, 18:02 | #6 |
Tidiga måstestrecken
Get Ready On Tour. Unter har vältränat och perfekt läge. Ronaldo Malibu. Toppform och smaskigt läge. Chablis D.K. Helläcker travare som ger Robban en match. Perfect Spirit. Perfect Örjanläge. Vichy Grif. Dagens Varennare. |
|
2020-03-17, 14:37 | #7 |
4 Athos Race vinner framlänges och baklänges (vill jag tro )tar över spets sen får dom andra slåss om andrapriset. Går ner i klass. Mest pengar på kontot slog silverhästar näst senast från bakspår (Felix VM va med i det loppet och den gjorde ju ett fantastiskt lopp mot Mack Dragan igår från dödens) ... Han Herrad m.f lite hårdare hästar slog Åke lätt. Sist gick han tillbaka till sin klass och vann säkert över ok bronshästar. Åke kommer med en styrning i toppform. Missade tyvärr Åke sist på Valla och det gör jag aldrig om. SPIK
Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-03-17 klockan 14:57. |
|
2020-03-17, 21:14 | #8 | |
Citat:
|
||
2020-03-17, 21:43 | #9 |
|
|
2020-03-17, 22:54 | #10 |
Wow vilken genomgång jag kommer inte att spela nåt imorron men det var mycket intressant att läsa din genomgång av omgången.....kör du nåt andelsspel så är jag med på tåget då jag inte har tid att läsa in nåt till imorgon
|
|
2020-03-17, 23:15 | #11 | |
Citat:
Gick 13,9 i årsdebuten med Lufti i sulkyn! Nu med lopp i kroppen, kuskplus med Dante, anmält bf runtom och jänkarvagn så känns det inte alls som ett långskott, visst har PU form på grejerna men att han ska vara 3ggr mer spelad i sin årsdebut känns inte alls rätt och jag kommer singla Terminator på mitt bolag (även ifall den skulle bli favorit till slut) |
||
2020-03-18, 00:06 | #12 |
Jag kommer chansspika 6 Dizzy River i V86-5! Spårsnål resa och har absolut fartresurser för att plocka ner detta gäng. Neelix kör sig väl till ledningen och tror knappast de är sugna på att släppa till någon och även fast Whipped Eggs har gjort en del bra lopp är jag fortfarande inte övertygad om hans storhet, framförallt när han inte får dra på i eget tempo i spets. 5% just nu
|
|
2020-03-18, 04:08 | #13 |
Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2486Första försöket Stats: 11 - 7 - 0 ROI: 109.81% Vinstprocent: 61.11% |
Osterc Känns riktigt spännande. Snabb bakom bilen så skulle kunna bli spets.
Sen blir det 6 hästar som springer på rad och Osterc stegar undan över upploppet. Ett tänkbart scenario. Tobias som kör kanske hjälper till att hålla ner streckprocenten lite. Ser väl båda Conrad och Adrian som bättre kuskar så vet inte om jag kommer spika eller inte i detta lopp. Osterc provlopp såg lovande ut iaf. https://www.youtube.com/watch?v=u0a2OPIN8K4 http://www.worldclasstrotting.com/TRAVHASTAR/Osterc.htm |
2020-03-18, 06:20 | #14 | |
Citat:
Kort distans men ändå mycket imponerande och man blir sugen på att singelstrecka till bra %. Tack för länken. |
||
2020-03-18, 06:56 | #15 |
2 Vichy Grif skulle man ju vilja spika i avslutningen men den verkar vara på väg ner i form. Många betrodda vilket betyder körning och en viss N.W med 5 Au Pair Girl som kommer pressa efter körningen mellan 2 och 4 har lagt sig. Luktar skräll? 12 Global Vintage.. 6 Loser On Loser.. 10 Bon Ego gör årsdebut och skor men kan nog vinna vid hård körning.. 3 Ti Punch Broline (barfota och jänkarvagn) 8 Digital Class och 7 Musique D'Inverne är roliga skrällar.. 11 Valetta känns sådär men dumt kanske att lämna utanför om bike och barfota. Här kan det nog hända en del. Känns ju rätt mumsigt med ett heltäckt i sista.
Men skulle 2 Vichy Grif va i den form som på valla 19/11 så borde dom andra få det svårt om den skulle nå ledningen. Problemet är dock att 1 Lovely Star är väldigt kvick ut oxå och med Jenny A Björk vet man aldrig hur hon väljer att göra. Kanske är riktigt gasglad idag .. tror inte den vinner dock. Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-03-18 klockan 07:19. |
|
|