|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-03-13, 10:33 | #46 |
Det blir tre spikar för mig i morgon och tidig inlämning. Dessa är Wild Love (Bara 14 % - man tackar!), Disco Volante (Bör knäcka det här gänget.) och Vikens High Yield (Denna Love You-avkomma i Berhgs regi bör gå framåt med loppet i kroppen och åter barfota!).
Lycka till! |
|
2020-03-13, 11:52 | #47 | |
Citat:
Lugauer är jag inte lika säker på, de där grabbarna är inga preparé-typer och har ett starkt stall fullt med stjärnor. Felanmäld eller inte, skickar Marc till spets är det långtifrån säkert att han skulle släppa välvilligt till favoriten. Vill de svara kan de nog det när de startar sida vid sida. Och det är några snabba invändigt, även om de vill ha ryggar så tar det ett tag att gasa och bromsa. Det kan bli en väldigt dryg väg till ledningen för Disco. Tåls att tänkas på mer det här loppet, jag gör det inte enkelt för mig och spikar och bläddrar vidare iallafall. Kan bli spik ändå såklart men det är lätt (och kan vara farligt) att fuska med förarbetet i såna här lopp.
2020-03-13, 13:02 | #48 |
Oj, vad optimistisk Stefan Persson var, på Four Guys Dream...
|
|
2020-03-13, 13:25 | #49 |
|
|
2020-03-13, 15:01 | #50 |
Om nu Stefan Persson var optimistisk, så vad var Hannu Korpi då, på GA...Lugauer var också uppåt i guld, men han var ganska rolig då han tillade-Ni vet ju hur jag är, jag tror ju på alla mina hästar...
|
|
2020-03-13, 15:20 | #51 |
Jag har ju tittat lite på startsnabbhet i silver och räknade då på väldigt låg spetschans för Martin De Bos. Men Berglund har tydligen en helt annan uppfattning om saken... Får väl ta och titta närmare på det för säkerhets skull då. Vad tror ni om spetsstriden?
"NU har äntligen Martin de Bos ett bra utgångsläge i V75 och jag ger honom minst 50/50-chans att hålla upp ledningen från innerspåret. "
2020-03-13, 15:46 | #52 | |
Citat:
Senast redigerad av mikaels den 2020-03-13 klockan 16:07. |
||
2020-03-13, 16:18 | #53 |
Grainfield Aiden verkar totalt oberörd av positioner i loppen. Ledning, dödens eller tredjespår spelar ingen större roll hästen gör sitt dagsverke oavsett. Ser nästan lite slö och trög ut på upploppen men med sitt fina vägvinnande trav är han nästan omöjlig att rå på. En grym tävlingsindivid. Det är nog bara att spika.
|
|
2020-03-13, 16:32 | #54 | |
Citat:
|
||
2020-03-13, 20:47 | #55 |
Jens Sjödèn och Daniel Berglund i service plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+10) |
|
2020-03-14, 00:30 | #56 |
Jag tog mig en halvtimme nu att gå igenom Disco Volante. Då det är sprint imorrn valde jag att bara titta på 1640-loppen. Facit är alltså 24: 10-2-2. Och det är inga dussin-lopp heller, alla utom en seger är i lopp med 100 loppor eller mer i förstapris. Spolade igenom alla 1640-lopp han gjort och så här såg det ut:
Spets: 6/7. Enda torskloppet som tvåa i Lotterians final. Dödens: 2/6. Bakifrån gillar han inte riktigt att gå, och kladdig bana verkar inte heller vara något favoritunderlag. Men imorrn lär han ju slippa detta. Lugauer sitter på lösningen av loppet. Från dödens är Disco lite sårbar. Från ledning totalt oslagbar. Viktigt att inte glömma bort att ta med i beräkningarna för stora favoriter är hur galoppbenägna och hur jämnt de presterar. Disco har faktiskt 7 galopper i protokollet. Men den statistiken kan vi stryka för han har hela 32 felfria starter inför det här loppet. Det kan nästan vara ett rekord för en travhäst tror jag! Med 31 pallplatser på 57 starter kan man inte beskylla honom för att vara ojämn heller direkt. Inte rekord, men bra nära så jämn en travhäst kan vara. Som sagt, lite beror på hur Lugauer gör. Utöver den bör övriga inte vara intresserade av att svara favoriten, speciellt som 2 av dem är stallkamrater. Melander är inte känd för att köra stall "på riktigt" även om han ofta skulle kunna utnyttja detta. Det ska han ha heder för! Men det är också förståeligt nog sällan de tävlar mot varandra på riktigt blodigt allvar. Sammantaget ser inte 60% (om det slutar någonstans där) ut att vara speciellt mycket för den här uppgiften som jag ser det. Ledning - vinst Fjärde ytter (bakspår) - vinst Dödens - vinst Fjärde ytter (bakspår) - trea (längden bakom) Dödens - nolla Tredje ytter - femma Tredje inner - nolla (kladdig bana, Årjängs stora) Dödens - femma (längden bakom) Tredje inner - nolla (kladdig bana) Ledning - tvåa (Lotterian final) Ledning - vinst (Lotterian försök) Ledning - vinst Ledning - vinst Ledning - vinst Fjärde ytter - sjua (kladdig bana) Femte utvändigt (bakspår) - femma Ledning - vinst Sjunde ytter (bakspår) - nolla Dödens - fyra Dödens - femma Dödens - vinst Andra ytter - vinst Andra ytter - tvåa
2020-03-14, 07:31 | #57 | |
Citat:
Dessutom har Conrad tidigare i veckan, lite skämtsamt, sagt att han pga Corona o smittorisk den närmaste tiden enbart kommer att köra spets. |
||
2020-03-14, 09:00 | #58 |
Lyssnade på båda gubbarna nu och de har båda rätt grundtaktik för sina hästar iallafall. Har ändå svårt att se Night hålla undan ändå om Uffe sköter sina kort rätt. En riktig eliträv nu mot en som gick i brons för ett par starter sedan. Spikade Night näst senast och har jag för mig även senast så har inget emot hästen. Men det är ju andra bullar nu. I höstas hade han enorma problem att hålla dödenshästen Man At Work ifrån sig. Har utvecklats sedan dess men nog måste den ha gått framåt väldigt mycket på bara några få starter för att nu hålla Disco stången? Jag är egentligen mer rädd "två träter" genom för tuff körning eller att det på något vis blir vingel för båda favoriterna än att det blir så cleant kört att Night bara spårar.
2020-03-14, 09:22 | #59 |
Jag vet att spår 9 inte är en höjdare direkt över kort distans men 9 Eldorado Mearas barfota och med bike i rygg på Jefferson ... kan komma igenom fint där. Tycker att den går ner i klass och ska ju ha en smygare för att vara som bäst. Startrusning väntar och sen kommer Peter och trycker upp tempot då får hästarna som endast varit ute i 35-60 tkr lopp det jobbigt till slut kanske. Barfota fram såg jag nu.
Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-03-14 klockan 09:30. |
|
2020-03-14, 09:52 | #60 | |
Citat:
https://www.danskhv.dk/nyheder/2017/...ansk-avlsloeb/ |
||
|