|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-03-08, 16:50 | #1 |
V86 11/3 Bergsåker/Solvalla JACKPOT!
Bergsåker
Längd: 1000 m Bredd: 21,5 m (2140 m), 21,0 m (1640 m) Upplopp: 200 m Open stretch: Nej Vinklad startbilsvinge: Nej Solvalla Längd: 1000 m Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m) Upplopp: 196 m Open stretch: Nej Vinklad startbilsvinge: Nejs AVDI Vi inleder jackpotomgången med ett riktigt långlopp, över 3140m det är voltstart med 3 volter. Jag tror vi hittar vinnaren längst bak där givetvis de mest rutinerade hästarna finns. QPQC är en fin skräll till låg procent just nu som trivs att trava över längre distanser. 7 Hagentoy har vunnit 1 av 3 försök på distansen men mötte lite enklare den gången men de är en vinstvan herre som har haft fin form på vinterbanorna senast tiden nu blir det Bergsåkers grus istället. 9 Reverend Wine har fått fina resultat i vinter men bland annat två V7 segrar, dessa vinter har tagits från spets helt annat läge nu och annan kusk. 4 Cyrius D´Araine har tävlat framgångsrikt över denna distans tidigare i år och är väl den som kan ställa till det för de längst bak om han tar sig till spets. Berghs häst ensam på startvolten borde få det tufft över denna dryga distans. AVDII 2 Night Rhytm var spelad till mer eller mindre favorit i sprintermästaren i somras men galopperade tyvärr då, Redéns hästar har så sakteliga börjat tävla senast veckan och gjort det med bravur så denna kuse lär väl också kommit ut i bra författning. 1 Concrete Dee rycks skorna på och hästen borde väl ha tagit en vinst snart...Möjligt Haugstad kör med lite självförtroende efter hans fina styrning på V7 igår. 5 Deep Pockets är favorit just nu men är det inte ett halvt varv för långt egentligen? AVDIII I denna spårtrappa har vi en väldigt intressant debut i Robert Dunders regi, nr 8 Hugo Gustivar Boko även om man varit i tränings hos Nurmos innan känns det spännande med ev. nytändning här. AVDIV Har kommer en färsk V7 vinnare ut i 10 Star Costashorta men helt andra förutsättningar nu, bl.a. annan kusk Oskar J --> Patrik Fernlund(minus) bakspår jämfört med spets (minus) långdistans istället för sprinterdistans(minus). Vi får se hur hårt streckad den blir.... 7 Havbergs Knight är ju en bra häst i detta sammanhang med kusken stort frågetecken. AVDV Snabb revansch för 2 Ängsborken månne? Såg ut som man hade detta loppet i tanken senast då det blev ett väldigt snällt upplägg då... 3 Pydin vill väl ha längre distans samtidigt som tränaren säger att det inte är årets viktigaste lopp...6 Tangen Haap kan ju vara rask ut och 5 Art Kjartvald avslutar alltid vasst. AVDVI AVDVII Här blir det troligen spik på 2 Ready Lane för egen del, kommen från en fin insats med vinst och får dessutom en ny kusk som är snäppet vassare. AVDIIIV (Återkommer ev med de sista avdelningarna, ville bara få igång lite tugg här..) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+8), HuBBaBuBBa (+5), mr_stylez (+5), Ceezy (+8), Protesgoran (+20), SO (+10), asgaya3141 (+5) Senast redigerad av viking90 den 2020-03-08 klockan 18:27. |
|
2020-03-08, 16:52 | #2 |
Administrator
|
Grym trådstart kompis! Som alltid!
2020-03-09, 00:51 | #3 |
Kul med tidigt inlägg,bra där Viking!
Mina tankar om loppen såhär tidigt innan man blir påverkad av diverse "experter" tidningar m.m.... 1: Berghs häst på start chanslös på 3140 mot dessa. 4an blir otroligt svår att ta ner om den körs till spets tidigt, utgång för mig här, men den är lite ojämn så bakom blir det 9,6,10. 6an är ännu bättre på 2640, på 14 starter på 3140-3180 m har den raden 1-1-7, vilket gör den till en väldigt stark platskandidat härsamt finfin triohäst som ensam 3a =) 2: Intressanta årsdebuter för 2 och 5 här! 5an bäst på kort som Viking skriver, men bör väl ändå bli släppt till spets här av 4an om Erik Laddar? Kan mycket väl vinna för vem ska trycka upp tempot? 2an körs väl som alltid av Örjan med årsdebuterande fina hästar, alldeles för försiktigt och spurtar in 100 kvar som trea-fyra... 4an fast med sparat sist, med lucka nu (lr om den går i spets?) blir den giftig här! 1an borde vinna snart men kusken.. suck.. låt ngn få chansen som faktiskt försöker vinna med häststackarn kanske? 6anär en ickevinnare men måste ju sitta ngn gång! Med Goop upp nu synar dem lugn dödens på 4an/5an och plockar denna sista 50 meterna? 3: Spårtrappa, spåren 5-8 gynnade här och detta bör ju stå helt mellan 7an från Wäjerstens formstall och bästa hästen nr 8 i Dunders regi numera. Givet lås vad jag kan se,övriga göre sig inte besvär. 10 Klose är bra i grunden men kräver nog fler lopp, bedrövlig i årsdebuten tycker jag. 4: Här får man vara tacksam om 7 och 10 drar streck på sig (vilket de lär göra). 10an är ju verkligen ingenlångdistansare och går överlägset bäst i spets, 7ans kusk som sagt... samt att den inte vunnit på över 1 år, låt vara mot oftast tufft motstånd men ändå. Detta vinner veckans bästa spik Conrads Willhelm fram o baklänges, susade till spets sist och höll enkelt undan för v86 bekantingen Payet ! Han gillar lång distans och har toppform, ok ny mindre bra kusk men han måste ju sett senaste loppet och få körorder att ra till ledningen från bra startspår? Sen stannar han där! Brukar inte spika "sämre" kuskar om man får säga så, men undantag denna gången känns det som. 5: Jag dizzade Ängsborken totalt sist pga läget på v75.(skulle bli fast trodde jag, vilket den också blev, även om man satte hjärtat i halsgropen sista 50 meterna hehe). Nu sitter han i perfekt andraspår, enda kusken behöver göra är att hålla det och inte bli ast då de andra går på... med Jimmy vet man aldrig men inte ens han kan väl köra så defensivt så han blir det tycker man? Självklar spik och landar denna på under 70% blir iaf jag tacksam. Värst emot är Art Kjarvald från perfekt spår 5 men att han ska slå Ängsborken om den går i tid, nej det tror jag inte på. 6: Fint lopp med flera intressanta hästar! 2,3,4 alla bra djur, särskilt nr 2 är fin! Men 7an blir nog storfavorit här, vann enkelt sist med krafter kvar och med Erik A från springspår finns det inte att dem missar spets här. 2 och 4 gör årsdebut och jag tror inte kuskarna offrar hästarna i ngn hårdkörning mot 7an såhär tidigt påsäsongen direkt. Den lär få bestämma. Värst emot tror jag helt klart nr 11 Rally hans är. Står bra inne i loppet på pengarna,barfota nu och har gått bäst tider, Örjan kan mycket väl ta en lugn dödens efter 6-700 m här på 7an och sen får vi se om han gör en typisk Kihlströmmare och plockar ner ledaren från dödens. Inte troligt, men det kan hända då den hästen är mycket mer härdad! 7:Kul lopp! Ready Lane lär väl bli favorit från spår 2 men här inns utmanare! Djusebroder Mats med nr 5 Major Vici, 6 Ballotelli Crown som kördes bort å de grövsta senast av Jessica , mår illa då jag tänker på den mest passiva styrning jag sett detta året... Hoppas hon kör mer offensivt denna gången som näst senast tack! 7 Bowling Triple X gick bra sist iuft v75lopp, 10 Xantis Coctail är väldigt ojämn men då den är bra är den väldigt bra! Superskrällen är Lugnets Sardonyx som har gått bra länge (utom näst senast) och får den rygg på 10an då den går på i spåren så kan det smälla! 8: Intressanta årsdebutanter i 8 Ribaude, 2 Maximus MM och särskilt superfine nr 6 Vicotry Topline! Här kan det gå undan på kort distans! Även ständige följetongenOne to Beat nr 9, som gör topplopp på topplopp menaldrig får vinna stackarn! Bra rygg nu, passas! Även nr 11 blir farlig om tempo här! Mycket rolig avslutning på en väldigt trevlig v86a! 7-11 stabilt lås här! Hoppas 2-3-4 drar maximalt med streck på sig....
2020-03-09, 06:30 | #4 |
Jag tycker 1 Dollar Hornline gjorde ett mycket bra lopp den 17/12 på Bergsåker över 2640am och vann från spår 1 i spårtrappa vilket inte tillhör vanligheterna direkt och slog bra hästar som Bowling Triple X, Balotelli Crown, Captain Knas mf. Stark häst och får han bara bestämma där framme kan den bli svår att ta 40m tillägg på. Mycket beror nog på vad 4 Cyrius D'ariane hittar på och som troligtvis kommer försöka överta spets.
Tycker inte 10 Importedfrmdetroit har varit något bra direkt och vann ett 35krs race som blev kört i halsen sist mot rätt billigt motstånd. Klasshästen i gänget är ju helt klart Rewerend Wine för dagen men verkar vara på väg ner i form nu efter många tuffa race och den kunde inte så mycket på Valla från tillägg men går inte alls på samma sätt bakifrån och minus på distansen nu och ny kusk. Jepson kör den bäst. Tror mycket på 4 och 1 här. Spets och rygg ledaren (starka hästar) |
|
2020-03-09, 06:53 | #5 |
Avd 3 Spårtrappa
Vinnande spår 6,7,8 där jag har lite skrällkänsla för 6 Otroligosåfin (men kanske behöver loppet). Vinner ju tyvärr inte så ofta men jag vet att den är snabb ut och förmodligen sitter i spets för att sen släppa till 7 eller 8? Kanske mest till Bergsåkerkompisen 7 då i så fall. Men en fin resa kommer den få om han väljer att ladda till spets så här i årsdebuten för att sen släppa och med lucka så kan den smälla till 3%. Nu ska spår 9 i spårtrappa vara uselt men det händer faktiskt att nån vinner därifrån precis som Man At Work vann från spår 8 över korta häcken på Färjestad. Så 9 Emilie K med Mika Forss nu när han inte är så betrodd kan smälla. Anmäld Barfota rntom och med jänkarvagn. 11 Staro Mary Lou 14,4 över distansen och passas. Som föregående medlem skrev så behöver nog 12 Klose mer lopp så som den va sist. Men gaddar man loppet och tar en 6-7 hästar så känns det ju dumt att ta bort den såklart. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mr_stylez (+5) |
|
2020-03-09, 10:18 | #6 |
1) Importedfromdetroit ska inte glömmas bort. Formen verkar sitta där och står den på benen så kan den mycket väl vinna över distansen.
2) Nitght Rhytm är svår att gissa formen på, men jag utgår från att den behöver loppet och garderar. Eicas ser ut att bli bortglömd nu. Kanske inte gillade banan senast. 3) Dunders häst är intressant i årsdebuten, men här behövs lite info om pållarna och formen. 4) 3-5 streck borde man klara sig på. 5) Ängsborken jättefavorit igen. Sänkte den förra gången och gör ett nytt försök med det då den inte känns stenklar mot de här. Pydin är såklart jättetidig. 6) Spets och slut för Secondary Stall? Geronimo AM svår att veta status på innan info kommer. 7) Ready Lane är ett annat tidigt spikbud. 8) Flera bra hästar i årsdebut (2,6 och 8), medan Mr. Southwind har ett lopp i kroppen. |
|
2020-03-09, 10:35 | #7 | |
Citat:
Hubba, Håller med om att den var bra den gången, men den har aldrig gått 3140 m, stor skillnad på de där 500 m extra, samt att den ska få 4an över sig om Bergh svarar och hålla emot dem där bak som är vana distansen.. Tycker inte det känns troligt, inte många som segrar sin första start på 3140 m mot ärrat motstånd. Men Bergh kan säkert sätta färg på loppet och köra i spets så länge det går, det tror jag haha.
2020-03-09, 13:21 | #8 |
Bortglömda eller Chanslösa ?
Streckprocenten är kanske lite missvisande såhär tidigt men likväl en tendens.
Q.P.Q.C. 4%. Gedigen långskubbare i ganska behagligt motstånd. MR Clayton J.F. 3%. Vinner inte så ofta men gick bra senast och Jorma upp f.f.g. är ett plus. Emelie K. 3%. Trodde jag mycket på senast men trivdes nog inte på tunga banan. Täta starter är ju inne nuförtiden Globe De Chatelet 5%. Har gått bra i enkla gäng. Upp till bevis från bra läge. MR Southwind. 7%. Årsdebuten avklarad på bra sätt och trivs på distansen. Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-03-09 klockan 13:35. |
|
2020-03-09, 13:45 | #9 |
Kul med tidig trådstart. Hubba: Öppna upp ditt andel asap innan jag börjar analysera bort mig Tidiga tankar:
1. Enig i att 4 känns mkt tidig och ev utgång. Reverend Wine är en favorit men känns klart bäst från spets. Imported är ju mkt bra om i form. Och OPQC har jag tjänat pengar på platsspel några gånger. Någon gång sitter den där. 2. Känns inte som det går utanför de tre mest betrodda. Tycker ändå Night Rhythm känns hetast och med nuvarande streckfördelning som ett spikförslag. 3. Inte en aning men kanske låsa på 6,7,8 kan vara en tanke. 4. Härligt namn på nr 2 och skönt kusknamn på nr 1:-) Känns som skräll-lopp och att 10 blir överstreckad när nu läget är helt annorlunda. Känns som ett sånt lopp som "ingen" kan vinna och då blir det väl viktigt att hitta spetshästen. 5. Bättre förutsättningar för Ängsborken och min första tanke är att det är en sund spik. 6. Jag spikade Rally Hans senast men då ville Ohlsson inte vinna. Sugen på att prova igen men kan bli svårt hinna ifatt de bästa där framme. Tror särskilt att finnen kan bli streckvärd. 7. Borde räcka långt med streck för 2 och 7. 8. Även här ser det vl troligt ut att det räcker långt med streck för de två mest betrodda. Goops är bra och nu bfro. Men risigt läge. Skrällen är väl 9 men den vinner ju nästan aldrig. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5) |
|
2020-03-09, 14:32 | #10 | |
Citat:
|
||
2020-03-09, 18:08 | #11 | |
Citat:
|
||
2020-03-09, 19:10 | #12 |
Öppnar i morgon vid 14
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Santorini (+5) |
|
2020-03-10, 17:28 | #13 |
Ser knappast ut att bli några väderleksproblem, vare sig på Bergsåker eller Solvalla...
|
|
2020-03-10, 19:04 | #14 |
Det är ju Bergsåker i morgon, V86 tillsammans med Solvalla och fin jackpott. Så vi kör SO Norrland då. En av "mina" hästar startar, i avd 7 nr 12 Lugnets Sadonyx. Den måste jag bara ha med. Fick den av Elin G och har följt den, gången efter satt den till glada oddset 13.99 Den är i nuläget spelad till 0.53 % (!) så den ska vara chanslös tycker man. Men sett hästens spurter, oftast legat sist vid ingången till sista kurvan och växlat hela fältet en gång och tvåa en gång. Villkoret är att det blir TEMPO där framme och en rygg att gå på 700 kvar, Tredje spår i si kurvan och 4,e spår in på upploppet. Kolla gärna i lopparkivet.
Finns härliga favoriter, Ängsborken och Victory Hornline är tänkbara spikar och det finns flera som kan tänkas. Har maximerat antal andelar till 25 nu. |
|
2020-03-10, 22:45 | #15 |
6 OPQC har faktiskt slagit både 10 Importedfrmdetroit och 4 Cyrius D sist dom möttes över distansen. Undrar om inte 9 Rewerend Wine bara vinner men osäker på hur den går över distansen.
|
|
2020-03-10, 23:31 | #16 |
11 The Bold Eagle är ingen duvunge trots att han är 4år nu bara men kapacitetsmässigt bäst i fältet... behöver nog loppet men RNS och Ulf O måste ju gå före nån som Magnus Nilsson på V86 kan man ju tycka men jag gillar ju 12 Lugnets S
7 Bowling Triple X har stött på tuffast motstånd nu på v75 jämfört med resten och har form. Går ner i klass. 2an har läget och är spetshästen. 5an kommer köra till för att få lucka och krypa ner i rygg på 2an.. (kan kosta). 2,5,7,10,11,12 så har man livrem. Men jag tror mest på 2 och 7 där 7an är lite mer härdad. |
|
2020-03-11, 07:58 | #17 | |
Är inne på samma linje och BTX är mitt första streck.
I sista kan kanske Total Recall vara en streckvärd skräll om favoriterna skulle köra mot varandra. Annars känns avd 4 lite som ett nyckellopp för om det ska bli ordentlig utdelning. I övriga lopp känns de två-tre mest streckade rätt starka i de flesta fall. Citat:
|
||
2020-03-11, 08:34 | #18 |
Stefan M har tre hästar i 6e avd. Där den bästa hästen helt klart med mest erfarenhet från tuffaste loppen borde runda detta gäng till bara 9% 11 Rally Hans. Dagens Fynd. Jag spikar. Dessutom Örjan Upp!
7 Havbergs Knight är ett litet fynd det oxå. Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-03-11 klockan 08:39. |
|
2020-03-11, 08:55 | #19 |
Prata inte upp min spik också nu
HuBBaBuBBa (+7) |
|
2020-03-11, 09:45 | #20 |
Jag spikade Hasse senast och trodde den var klar 500 kvar. Men då gjorde Ulf O en Pascha Tilly, tappade fart och Winner Bac körde om. Sen gick de lika fort över upploppet.
Är också inne på spik men har respekt för finnen där fram. Litar inte på Örjan. Med det sagt så räknar jag med att ÖK vinner med den av Night Rhythm och RH som jag inte spikar.. |
|
2020-03-11, 09:45 | #21 |
Så strök de Ängsborken precis. Det var ju synd då jag garderar den.
|
|
2020-03-11, 10:06 | #23 | |
Citat:
|
||
2020-03-11, 10:27 | #24 |
Och där rök Importedfromdetroit.
|
|
2020-03-11, 10:43 | #25 |
Havbergs Knights kusk Julien Audebert har på 24 starter 0-1-3...Någon som vet något mer om hen?...
|
|
2020-03-11, 10:49 | #26 |
Någon som läst något uttalande från Thomas Åhlund(Vacqueyras)?...ska han som vanligt köra i spets så kan det bli ett svårt lopp att räkna på...
|
|
2020-03-11, 11:09 | #27 |
Sen 2014(!!!) har Tangen Haap alltid vunnit sin årsdebut, inte omöjligt att han nu från ett perfekt femte får ta över från Art K som helst vill ha ryggresa...Pydin har aldrig vunnit en årsdebut, så Art K och Tangen Haap kanske kan vara ett vettigt lås...
Senast redigerad av mikaels den 2020-03-11 klockan 11:47. |
|
2020-03-11, 11:24 | #28 |
Dagens utgångsrad.
6 - 4 - 9 - 4 - 6 - 6 - 7 - 3. Får se om jag orkar få ihop ett vettigt system. Travspel norr om Dalälven är inte min likör. Sparar nog på krutet till Halmstad. Intressanta välfyllda V75 startfält med många stänkare och ett par bra vinnare. |
|
2020-03-11, 11:25 | #29 |
Noterade samma sak. Men också att det varit väldigt enkla lopp generellt och kan kanske tänka mig att de blivit släppta till ledningen i flera av dessa fall. Nu lät det iofs som att Karlsson ska köra för spets men släpper Oskar KB utan strid?
|
|
2020-03-11, 11:26 | #30 |
|
|
2020-03-11, 11:46 | #31 |
|
|
2020-03-11, 12:14 | #32 | |
Citat:
Oskar säger ju mellan raderna att han han släpper om han får frågan. I tidigare intervju var han intresserad av ryggen på Ängsborken och nu efter strykningen säger han så här på atg: "...med lite flyt på vägen kommer han absolut duga här, men han kan inte göra så mycket själv under vägen utan behöver klaff..."
2020-03-11, 12:15 | #33 |
Vinner Vacqueyras så blir det underkläder till middag för mig!!! Helt chanslös.
2020-03-11, 12:18 | #34 |
- Han har känts riktigt, riktigt fin i de tre starter han har gjort i år. På Romme näst senast hade han oflyt när vi krokade ihop på upploppet men senast gick han snabbast av alla sista 200. Det är absolut toppform på honom och med lite flyt på vägen kommer han absolut duga här, men han kan inte göra så mycket själv under vägen utan behöver klaff, säger Oskar Kylin-Blom...tyder väl på att han troligtvis släpper till TH?...
|
|
2020-03-11, 12:30 | #35 |
Då får du nog ändå vara lite mentalt förberedd, på det värsta...någon gång per år så slår den ju till ifrån spets och är jäkligt bra, om det sker ikväll vet vi om några timmar...men troligtvis får du ju behålla dina kallingar...
|
|
2020-03-11, 12:42 | #36 |
Banned
|
INFO
Tack för den infon. Nu blir det spik på Tangen Haap efter strykningen.
|
2020-03-11, 12:46 | #37 |
|
|
2020-03-11, 13:39 | #38 |
Banned
|
Streck
Bara 14 procent hittills på TH. Kryddar med Ove A. i 7:e. Kanske pigg efter vinterbanorna? Har bra facit kan jag tycka och spåret!
|
2020-03-11, 13:40 | #39 |
Och så ströks Tekno Eld också.. Börjar bli en rumphuggen omgång detta.. Då lutar det absolut åt spik på Tangen Haap.
|
|
2020-03-11, 14:26 | #40 |
Lite noteringar från min anteckningsbok:
V86-1 Cyrius d'Ariane var jättefin senast. Tog ett par franska galoppsprång i starten, blev över, avancerade till dödens och utmanade ledaren hela vägen in i mål. Måste ju ha fin chans ikväll! V86-3 Twins Zabaidee visade i skymundan senast att det finns form. Långspurtare som håller farten in i mål, gillar distansen, men det behövs nog att några gör bort sig att det skall bli segerstrid. Rocktown Witness var ute i söndags och ledsnade då i ledningen på tung skitbana. Känns långsökt som vinnare ikväll. V86-4 Ron Jeremy såg väldigt fin ut senast med avancemang långt bakifrån i vida spår som nästan räckte. Den skall man se upp med, för det är form på gång. V86-5 Art Kjarvald har fin chans efter att Ängsborken strukits, men jag kan inte riktigt släppa Mino. Snackhäst i flera starter utan att vinna, men ikväll är han nästan ostreckad. Får man betalt nu? V86-7 Bowling Triple X har varit ute på V75 i de tre senaste starterna och gjort bra ifrån sig. Ser inte mycket med V75-form i det här fältet, och spiken är given. V86-8 Mellby Fantom var betydligt vassare senast när han fick gå utan skor. Står lite tokigt till, men kör de andra loppet i halsen på honom så kan han vinna. Känns alltid skönt att fastställa utdelningen med en 2%-are.
2020-03-11, 16:04 | #41 |
Tog Tangen Haap till 4,50 på svs...
|
|
2020-03-11, 16:08 | #42 |
Ändå inte mer än godkänt det den gjorde senast med den smörresan. Tycker det luktar vingel ikväll och bättre värde på flera andra i loppet (de flesta).
2020-03-11, 16:20 | #43 |
Tycker väl ändå att det såg bra ut, kommer ju inte loss helt förrän typ 100 kvar och då går de andra max. Men visst, fin resa fick den.
|
|
2020-03-11, 16:36 | #44 |
bergsåker 27 aug hade Pave Faks med Ulf E tagit över tillställningen redan i sista kurvan, Tangen Hoop var iskall i det läget efter att ha rusat till spets. Men när man skulle inkassera vinnarspelet på Pave Faks rullade han över i galopp . Rejält bortglömd idag. Kusk Magnus A Djuse. De ni.
B W Sture gjprde finfint lopp 10 jan, låg sist och gick i 3;e spår sista varvet och klar tvåa efter Jorma och Björs Frej i mål. Är iordningsställd enl JOP- Kusk Mats Djuse Senast redigerad av SO den 2020-03-11 klockan 16:45. |
|
2020-03-11, 16:51 | #45 |
Administrator
|
Inte för att det brukar vara fullsatt på valla men, blir det publikfritt nu?
2020-03-11, 16:57 | #46 |
Varnade om shutter island i fredags och den satt till fina 50x på svenskaspel.
Idag kör jag varning på lugnets sardonyx i AVD7. 1% JUST NU!! Avslutade riktigt bra som tvåa i förra starten och med lite tur så kan den vara där framme med nosen. Plats och vinnare spelat till 9,7 och 54 gånger pengarna på svenskaspel. |
|
2020-03-11, 17:26 | #47 |
Någon som råkar sitta på statistikbloggen för ikväll?
|
|
2020-03-11, 17:27 | #48 |
Hm får nog lägga en sula på V86 parketten lika förbaskat. Efter en eftermiddags GT på varma Teneriffa suger det i speltarmen.
Stayerloppet är ju som vanligt lurigt. Dollar och Reverend har väl aldrig provat distansen och Dollar är ju dessutom en sprattlig Ready Cashare. O.P.Q.C. och Cyrios är mina måste streck men finns det stänkare bakom dessa 4 ? |
|
2020-03-11, 17:30 | #49 |
Reverend Wine, Tangen Haap och Victory Topline blir mina spikar. Måste lämna in tidigt då jag ska iväg ett tag.
|
|
2020-03-11, 17:38 | #50 |
3 Bottnas Commandeur kanske kan vara en skräll.
Bike och Barfota. Har ändå gjort 11,3am en gång i tiden mest deg på kontot. Långskott kanske, men det är inte några proffs som kör i övrigt direkt. |
|
2020-03-11, 17:38 | #51 | |
Citat:
Speglar mina tankar ganska bra också, skulle jag spela 3 spik hade det nog kunna bli just dem!
2020-03-11, 17:41 | #52 |
Statistik jens i Service Plays
asgaya3141 (+5) |
|
2020-03-11, 17:48 | #53 |
Vår vän jAnman rapporterade för någon vecka sedan, att Victory Topline tränade mycket bra. Han blir en av mina spikar idag trots 40 %.
|
|
2020-03-11, 17:49 | #54 |
Viss galopprisk för Tangen men utan det tror jag han vinner från spets. Spik! Vinnaroddset är fint men det är också H2H. Lägger tyngst på det!
Concrete Dee/Night Rhythm 2,00 Tangen Haap/Art Kjarvald 2,00 Mr Southwind/Maximus M.M. 1,85
2020-03-11, 17:51 | #55 |
Cyrius D med galopp och ändå tvåa bakom Religious på v75 från dödens över 2640. Tror man att Reverend Wine skulle ta 20m på Religious oavsett distans?
Tveksamt. Den kunde ju inte slå Havbergs Night från 20m tillägg men det va ju över 2140 så det gills väl inte kanke. Nu har den mer tid. Man vill ju spika direkt för alla kör väl på 1,4,6,9 skulle jag tro. Börjar få mer och mer känsla för 4an. Det som är positivt är att det bara är 9 hästar kvar nu för favoriten. Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-03-11 klockan 17:53. |
|
2020-03-11, 17:55 | #56 |
6 OPQC slog ju faktiskt Doctor Doxey Zenz över distansen barfota bak.
Och har slagit 4an sist dom möttes men jag tror den behövde loppet då. |
|
2020-03-11, 18:04 | #57 |
Känns som en väldigt svår omgång...
Troliga spiken: Jag spikar hästen alla dissar nämligen Deep Pocket, hästen har ju skyhög kapacitet, tränar bra utan att vara vässad, fick kanon läge och möter flera andra som också gör årsdebut. På kapacitet är Deep P huvudet högre än dessa och är han bara i någorlunda form plockar han ner allt här flera vägar. Jag spikar. Blir troligen 27 proc när loppet går!? Dragen: Otrologåsofin (namnet) tränar bra och stallet uppåt inför dagen 4 procent. Conrads Wilhem kan vara en spik om åkelund släpper med nr 6. Bra chans isåfall! draget är Da vinci boko som får loppet? Skrällen This is Alex som fick harva i dödens senast en position han inte gillar. Körs idag av fältets bästa kusk. Hästen är väl i ordning inför detta 1 proc. Bw Sture har bra chans att hålla upp spetsen får hur som en bra resa och skall räknas tidigt. Skrällen Tand Kraft som tränar starkt inför detta och Jan tror hästen kommer få en fin sässong, lovade stort som unghäst. Idag sätter man upp Mika F ff gg 1 proc.. Heads down är omgångens bästa bedövare. Hästen har fin fart, strulat en del men tränar bra skulle man komma till i loppet kan det bli intressant upploppet ned.. Lycka till.. |
|
2020-03-11, 18:16 | #58 |
I avd.6 är 11 Rally Hans intressant. Med god marginal mest insprunget, klockrent smygläge med ÖK och har varit ute i tuffare lopp än de flesta andra han möter. Jag streckar snabbt många i det här loppet - eller singlar RH.
|
|
2020-03-11, 18:18 | #59 |
Banned
|
Andel
V86 Inlämnat: 2020-03-11, 17:48 Solvalla, Bergsåker Onsdag 2020-03-11 Start: 20:30 Kostnad: 1 152,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 4, 6, 9 (3, 7) 2: 1, 2, 4 (5, 7) 3: 7 Angel Ovea (6, 12) 4: 4, 7, 10 (3, 6) 5: 3, 5, 6, 11 (1, 4) 6: 11 Rally Hans (7, 6) 7: 2, 7, 10, 11 (3, 5) 8: 2, 3, 4, 6, 8, 9, 11, 12 (10, 7) 4x3x1x3x4x1x4x8 = 4608 rader. 4608 x 1 x 0,25 kr = 1 152,00 kr. Totalt: 1 152,00 kr. Rättningskod: MDW PHN CVN Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ochs5 (+5) |
2020-03-11, 18:41 | #60 | |
Citat:
En av "mina" hästar startar, i avd 7 nr 12 Lugnets Sardonyx. Den måste jag bara ha med. Fick den av Elin G och har följt den, gången efter satt den till glada oddset 13.99 Den är i nuläget spelad till 0.53 % (!) så den ska vara chanslös tycker man. Men sett hästens spurter, oftast legat sist vid ingången till sista kurvan och växlat hela fältet en gång och tvåa en gång. Villkoret är att det blir TEMPO där framme och en rygg att gå på 700 kvar, Tredje spår i si kurvan och 4,e spår in på upploppet. Kolla gärna i lopparkivet. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Protesgoran (+10) |
||
2020-03-11, 18:43 | #61 |
7: 4-1-1 har han nu på årets comebacker Redén. Kan inte minnas att det brukar vara så här pass laddat från det stallet direkt i första loppen för året. Night Rhythm stärker sina aktier!
2020-03-11, 19:24 | #62 |
V86
Inlämnat: 2020-03-11, 19:23 Solvalla, Bergsåker Onsdag 2020-03-11 Start: 20:30 Kostnad: 216,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 9 Reverend Wine (4, 1) 2: 1, 2, 5 (6, 4) 3: 2, 7, 8 (12, 6) 4: 4, 7, 10 (1, 3) 5: 1, 4, 5, 6 (3, 11) 6: 2, 6, 7, 11 (4, 1) 7: 2, 7 (5, 3) 8: 6 Victory Topline (2, 8) 1x3x3x3x4x4x2x1 = 864 rader. 864 x 1 x 0,25 kr = 216,00 kr. Totalt: 216,00 kr. Rättningskod: LMV WHX GXX |
|
2020-03-11, 19:29 | #63 |
Lämnar in nu innan man blir helt snurrig Lycka till alla!
V86 Inlämnat: 2020-03-11, 19:28 Västertorps Spel & Tobak, Hubbas Bubblors andelsspel Solvalla, Bergsåker Onsdag 2020-03-11 Start: 20:30 Kostnad: 2 374,40 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 4, 6, 9 (7, 3) 2: 1, 2, 4, 5 (7, 6) 3: 7 Angel Ovea (8, 12) 4: 1, 4, 7, 10 (3, 1) 5: 5, 6 (5, 1) 6: 2, 6, 7, 8, 11 (4, 1) 7: 1, 2, 5, 6, 7, 10, 12 (8, 3) 8: 3, 6 (3, 8) 4x4x1x4x2x5x7x2 = 8960 rader. 8960 x 1 x 0,25 kr = 2 240,00 kr. Avgift 134,40 kr. Totalt: 2 374,40 kr. Min kostnad: 2 374,40 kr x 1/50 = 47,49 kr Rättningskod: CGV RHT KXZ Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Protesgoran (+10) |
|
2020-03-11, 19:35 | #64 |
Banned
|
Hopplös rad förmodligen.
V86 Inlämnat: 2020-03-11, 17:31 Solvalla, Bergsåker Onsdag 2020-03-11 Start: 20:30 Kostnad: 113,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4, 6, 9 (1, 7) 2: 2, 4, 6 (5, 1) 3: 7, 8 (12, 2) 4: 1, 7, 10 (4, 3) 5: 6 Tangen Haap (5, 1) 6: 2, 8 (7, 6) 7: 1, 2 (7, 5) 8: 8, 9 (6, 2) 3x3x2x3x1x2x2x2 = 432 rader. 432 x 1 x 0,25 kr = 108,00 kr. Avgift 5,00 kr. Totalt: 113,00 kr. Rättningskod: HLR WHQ LSX Övrigt: bl.a. spik på DD/Pinewood Man o några raketer - tar för mycket plats här. |
2020-03-11, 19:48 | #65 | |
Vet inte om det är oroväckande eller positivt att våra system är så pass lika idag. Fast jag har en andel på ditt med.
4,9 - Tror klart mest på Rev Wine men svårt veta hur bra 4 är, kan ju bli en sån Whipped Eggs-prestation 2,4 - Inne på ÖK men mkt surr om Mr Clayton 7 Angel Ovea - Negativa tongångar på 8 och det brukar inte straffa sig att ta bort Söderberg. Hade gärna haft med skrällarna 9 och 10. 10 Star Costashorta - Bästa hästen och täta starter nog positivt. Känns som att Conrads W aldrig vinner när det är V75 eller V 86? 4,5,6,11 - 4 med efter SO:s ord. Tangen Haap borde nog vara favorit. 1,2,6,7,11 - Var mkt inne på Rally Hans (trots att särskrivningen stör mig rätt mkt) tills jag läste Sjödén. Har en känsla av att finnen är bäst. 2,7,12 - Spetsar favoriten så vinner den, annars tar väl BTX spets och vinner. TAr med 12 på skriket här inne. 3,6 - Hade gärna haft med ett par skrällar men fick räcka så här av kostnadsskäl. Citat:
|
||
2020-03-11, 19:52 | #66 |
V86
Inlämnat: 2020-03-11, 19:51 Solvalla, Bergsåker Onsdag 2020-03-11 Start: 20:30 Kostnad: 25,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 9 Reverend Wine (4, 1) 2: 4 Mr Clayton J.F. (2, 5) 3: 7 Angel Ovea (12, 8) 4: 4 Conrads Wilhelm (10, 7) 5: 5 Art Kjarvald (6, 1) 6: 2 Geronimo Am (7, 6) 7: 2 Ready Lane (7, 3) 8: 3 Mr Southwind (6, 2) 1x1x1x1x1x1x1x1 = 1 rader. 1 x 100 x 0,25 kr = 25,00 kr. Totalt: 25,00 kr. Rättningskod: |
|
2020-03-11, 19:58 | #67 |
Och så en liten "Hubba-lapp" med:
Reverend Wine Night Rhythm Alla Alla Tangen Haap Quickatore Ready Lane Victory Topline Lycka till allihop! |
|
2020-03-11, 20:02 | #68 |
Värmningsintryck
Reverend Wine. Kanon. Night Rhythm. Hm knackig i lugna farter men det är väl hans stil. Angel Ovea. Hm sådär på en favorit. Vacqueras. Såg lite småvarm ut bakom bilen. Men på hugget. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3) Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-03-11 klockan 20:07. |
|
2020-03-11, 20:05 | #69 | |
Citat:
På sitt tillsammanssystem har Jens Sjödén 11 hästar i V86-7. Han lämnar Lugnets Sardonyx utanför... och vi vet ju hur det brukar gå när han tar alla utom en häst... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Protesgoran (+10) |
||
2020-03-11, 20:16 | #70 |
V86
Inlämnat: 2020-03-11, 20:15 Solvalla, Bergsåker Onsdag 2020-03-11 Start: 20:30 Kostnad: 90,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 4, 9 (9, 4) 2: 1, 2, 4, 5 (7, 5) 3: 7 Angel Ovea (12, 9) 4: 10 Star Costashorta (7, 4) 5: 1, 3, 4, 5, 6 (3, 6) 6: 11 Rally Hans (6, 1) 7: 2, 12 (7, 3) 8: 2, 6, 11 (10, 8) 3x4x1x1x5x1x2x3 = 360 rader. 360 x 1 x 0,25 kr = 90,00 kr. Totalt: 90,00 kr. Rättningskod: FKR THT CNQ |
|
2020-03-11, 20:17 | #71 |
V86
Inlämnat: 2020-03-11, 20:16 Solvalla, Bergsåker Onsdag 2020-03-11 Start: 20:30 Kostnad: 120,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6, 9 (4, 1) 2: 2, 4, 5 (1, 6) 3: 6 Otroligosåfin (7, 12) 4: 4 Conrads Wilhelm (10, 7) 5: 4, 5, 6, 11 (1, 3) 6: 1, 2, 5, 6, 7 (11, 4) 7: 2, 5, 7, 12 (3, 11) 8: 6 Victory Topline (2, 3) 2x3x1x1x4x5x4x1 = 480 rader. 480 x 1 x 0,25 kr = 120,00 kr. Totalt: 120,00 kr. Rättningskod: 8 fel |
|
2020-03-11, 20:17 | #72 |
V86
Inlämnat: 2020-03-11, 20:09 Solvalla, Bergsåker Onsdag 2020-03-11 Start: 20:30 Kostnad: 1 792,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4, 9 (1, 6) 2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 (2, 5) 3: 2, 6, 7, 8 (12, 11) 4: 4 Conrads Wilhelm (10, 7) 5: 1, 3, 4, 5, 6, 8, 11 (7, 10) 6: 2, 6, 7, 11 (4, 1) 7: 2, 3, 5, 7 (11, 10) 8: 6 Victory Topline (2, 3) 2x8x4x1x7x4x4x1 = 7168 rader. 7168 x 1 x 0,25 kr = 1 792,00 kr. Totalt: 1 792,00 kr.
2020-03-11, 20:17 | #73 |
Nästa gång Digital Download startar från ett bra framspår går jag all in.
|
|
2020-03-11, 20:19 | #74 |
Banned
|
...........
|
2020-03-11, 20:20 | #75 |
Super Moderator
|
Veckans Jackpot-försök på Västertorps:
V86 Inlämnat: 2020-03-11, 20:17 Västertorps Spel & Tobak, Skäggets V86s andelsspel Solvalla, Bergsåker Onsdag 2020-03-11 Start: 20:30 Kostnad: 1 202,04 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4, 6, 9 (7, 1) 2: 1 Concrete Dee (6, 5) 3: 2, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (1, 3) 4: 4 Conrads Wilhelm (1, 7) 5: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11 (6, 4) 6: 6 Quickatore (11, 7) 7: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 12 (11, 6) 8: 3, 6, 11 (9, 2) 3x1x8x1x9x1x7x3 = 4536 rader. 4536 x 1 x 0,25 kr = 1 134,00 kr. Avgift 68,04 kr. Totalt: 1 202,04 kr.
2020-03-11, 20:25 | #76 |
V86
Inlämnat: 2020-03-11, 20:21 V8 - endast utdelning på 8 rätt Solvalla, Bergsåker Onsdag 2020-03-11 Start: 20:30 Kostnad: 240,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4, 6, 9 (1, 7) 2: 2 Night Rhythm (1, 5) 3: 6, 7, 8, 12 (2, 11) 4: 1, 4, 6, 7 (10, 3) 5: 3, 4, 5, 6, 8 (1, 11) 6: 2 Geronimo Am (7, 11) 7: 2, 7, 10, 12 (3, 11) 8: 3 Mr Southwind (6, 2) 3x1x4x4x5x1x4x1 = 960 rader. 960 x 1 x 0,25 kr = 240,00 kr. Totalt: 240,00 kr. Rättningskod: BCW RHN KNW
2020-03-11, 20:26 | #77 |
Mitt lilla Bidrag!
V86 Inlämnat: 2020-03-11, 14:50 Solvalla, Bergsåker Onsdag 2020-03-11 Start: 20:30 Kostnad: 298,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 4, 6, 9 (7, 3) 2: 4 Mr Clayton J.F. (5, 2) 3: 4, 7, 8, 12 (2, 6) 4: 4 Conrads Wilhelm (10, 7) 5: 5, 6 (1, 3) 6: 2, 6, 7, 11 (4, 1) 7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 12 (11, 8) 8: 6 Victory Topline (2, 8) 4x1x4x1x2x4x9x1 = 1152 rader. 1152 x 1 x 0,25 kr = 288,00 kr. Avgift 10,00 kr. Totalt: 298,00 kr.
2020-03-11, 20:28 | #78 |
V86
Inlämnat: 2020-03-11, 20:20 Axevalla Travbana, Jimmy Rekat o Klarts andelsspel Solvalla, Bergsåker Onsdag 2020-03-11 Start: 20:30 Kostnad: 1 237,50 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4 Cyrius d'Ariane (9, 1) 2: 2 Night Rhythm (5, 1) 3: 2, 6, 7, 8, 9, 12 (11, 3) 4: 1, 3, 4, 6, 9, 10 (7, 2) 5: 1, 3, 5, 6, 8 (11, 4) 6: 11 Rally Hans (7, 2) 7: 2, 5, 7, 11, 12 (3, 10) 8: 3, 6, 8, 9, 12 (2, 11) 1x1x6x6x5x1x5x5 = 4500 rader. 4500 x 1 x 0,25 kr = 1 125,00 kr. Avgift 112,50 kr. Totalt: 1 237,50 kr. Min kostnad: 1 237,50 kr x 1/10 = 123,75 kr |
|
2020-03-11, 20:29 | #79 |
spela på utdelningen på v86 hittar inte det idag
kanske inte har det när det är jackpot, ngn som vet |
|
2020-03-11, 20:32 | #80 | |
Citat:
Du tänker på G 75 kanske?
2020-03-11, 20:32 | #81 |
fick man ändra från vanlig sulky till bike ? Cyrius d ariane
|
|
2020-03-11, 20:35 | #82 |
Vore ju roligare om Djuse försökte vinna loppet..
|
|
2020-03-11, 20:35 | #83 |
"Skitkusken" bara vinner och vinner...
|
|
2020-03-11, 20:36 | #84 |
Skoglund hyllas av Hultman för sin körning? Själv var man toknervös, han gjorde ju alla fel han kunde göra, bjöd in alla han kunde och fler därtill. Tur att det gick vägen.
|
|
2020-03-11, 20:39 | #85 |
Många spikar ekipaget CONCRETE DEE och Kenneth Haugstad (Norrman) nu
2020-03-11, 20:40 | #86 |
Jens statistik 700 kr andelssystem idag. Lopp 1 spik nr 9 Reverend Wine. Lopp 2 spik nr 4 MR Clayton J. F. LOPP 3 nr 2,3,6,7,8,11,12.Lopp 4 nr 1,4,10.Lopp 5 nr 3,5,6,11. Lopp 6 nr 1,2,5,6,7,11.Lopp 7 Alla 12 hästarna. Lopp 8 nr 2,3,6,11.
|
|
2020-03-11, 20:40 | #87 |
Ta lugn dödens var väl det enda han kunde gjort annorlunda? Kanske lite "säkrare" för vinst, men lite jobbigare för hästen. Han kände nog att det var klart ändå där han satt, och det var det ju.
2020-03-11, 20:41 | #88 |
SO Norrlands V86 blev så här. Erik A var inte alls säkert på att Secondary Stall skulle kunna utnyttja springspåret, och också frågetecken om felfri avgång ! Låter illa
1 4 9 6, 2 2 1 2 4 5 6 7 8 3, 2 3 2 6 7 8 11 12 9, 3 4 1 2 3 4 6 7 10 9, 8 5 1 3 4 5 6, 8 6 7 SECONDARY STALL 6, 11 7 2 7 12 5, 11 8 6 VICTORY TOPLINE 2, 3 |
|
2020-03-11, 20:42 | #89 |
Skitgalopp o godnatt
2020-03-11, 20:44 | #90 |
|
|
2020-03-11, 20:44 | #91 |
Han får ALDRIG till det alltså Haugstad...
2020-03-11, 20:45 | #92 |
Hojj vad jag börja gapa och vråla här helt i onödan när jorma gick ner i ryggen.
|
|
2020-03-11, 20:46 | #94 |
Hyfsad spik av Sjödén får en säga.
|
|
2020-03-11, 20:46 | #95 |
Nybrink säger att hästen gör allt för att inte vinna...mmm, han har nog god hjälp av en viss herre...räknar man bort Heavy Sound, så har väl Haugstad knappt vunnit med en favorit...ser nu att NR blev favorit till 2,29, hur gick det till?, uselt lågt...
Senast redigerad av mikaels den 2020-03-11 klockan 20:49. |
|
2020-03-11, 20:47 | #96 |
Super Moderator
|
Haugstad hade ett jobb sista 400. Håll kvar Jorma i ryggen..... Sen ser han Erik ute till höger och får panik....
2020-03-11, 20:48 | #97 |
Det var i efterhand klart, men det krävde en totalt överlägsen häst. Att skänka bort 70 meter i andraspår och medvetet se till att alla rivaler får fritt spelutrymme ger dock inga plus i min bok. Och det ger inga fler segrar med hästar som är likvärdiga sitt motstånd.
|
|
2020-03-11, 20:49 | #98 |
Undrar om vi såg samma lopp? Skoglund körde väl enligt skolboken men det var väl ganska enkelt med en överlägsen häst.
|
|
2020-03-11, 20:50 | #99 |
1 9 REVEREND WINE
2 4 MR CLAYTON J.F. 3 2, 6, 7, 8, 11, 12 4 1, 4, 10 5 3, 5, 6, 11 8, 1 6 1, 2, 5, 6, 7, 11 4, 8 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 8 3, 6, 1 Snygg start på Jensas feelingsystem! |
|
2020-03-11, 20:51 | #100 |
|
|
2020-03-11, 20:51 | #101 |
Sorry, kan ha sett fel i matlagningen. Jag fick uppfattningen att han låg i andraspår större delen av loppet, därav min spik-frustration.
|
|
2020-03-11, 20:52 | #102 | |
Citat:
2020-03-11, 20:53 | #103 |
ska alltid va nån chanslös bonde som sabbar lopp
|
|
2020-03-11, 20:55 | #104 |
Har Brage Hansen kommit i mål än?
|
|
2020-03-11, 20:56 | #105 | |
Citat:
Suck... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+1) |
||
2020-03-11, 20:57 | #106 |
Först ska Söderberg svara, sen usla Brage Hansen som lämnade in fullständigt sedan. Att tävla är bra, men att förstöra loppen är inte okej.
|
|
2020-03-11, 20:58 | #107 |
Så trist att spiken skulle få svar av en chanslös.. Vinnaren fanns med på fem hästar länge men då hade no iofs Mr Clayton inte fått plats.
|
|
2020-03-11, 20:58 | #108 |
man ska fan börja rakt av med en favorit så man kan gardera snubbar som Brages idiot styrningar
|
|
2020-03-11, 21:00 | #109 |
Brage gjorde ju åtminstone vad han sa att han skulle...Så jag blev inte förvånad iaf.
"Förhoppningen är att komma till ledningen och köra där. Inga ändringar, skor runt om, öppet huvudlag och vanlig vagn, säger Brage Hansen." |
|
2020-03-11, 21:01 | #111 |
|
|
2020-03-11, 21:01 | #112 |
Ja en man vid sitt ord och all heder men pank som fan istället för att få lifta med i rygg och få med sig pengar hem hehe
|
|
2020-03-11, 21:02 | #113 |
Härlig vinnare Emelie K. Mika lekte med dom.
|
|
2020-03-11, 21:03 | #114 |
Ja, kanske var lite hård där. Det är väl Brage som ska ha kritiken, även om Viking hänvisade till att han stod för sitt ord. Själv tycker jag dock att en kusk ska ha lite känsla i loppen och inte offra en chanslös ”pålle” på det där viset. Men men.
|
|
2020-03-11, 21:05 | #115 |
Nu kanske nästa "Brage" kommer, men med namnet Thomas...
|
|
2020-03-11, 21:10 | #116 |
Vad dålig han är Åhlund!!! Dra och kör allt vad du har 400 kvar istället för att sitta och finlira och meta!! Han borde känna sin häst!
|
|
2020-03-11, 21:10 | #117 |
Hehe, Stekel slapp äta kallingarna...verkar vara livsfarligt att uttala sig i dom ordalagen...
|
|
2020-03-11, 21:12 | #118 |
Märkligt lopp Star Costashorta gör. Ser helt ovillig ut loppet igenom och in på upploppet går den ingenting för att sedan dyka upp mellan hästar sista biten. Dåligt samspel mellan häst och kusk?
|
|
2020-03-11, 21:16 | #119 |
|
|
2020-03-11, 21:17 | #120 |
Super Moderator
|
Det såg ut som om Vacqueyras frick sig en smyg-tryckare från innerspår och blev lite het väl?
2020-03-11, 21:18 | #122 |
Härligt stenklar! Fint tvillingodds också!
2020-03-11, 21:20 | #123 |
|
|
2020-03-11, 21:22 | #124 |
DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-03-11, 21:21 Solvalla, Bergsåker Onsdag 2020-03-11 Start: 21:40 Kostnad: 200,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2 Ready Lane 2: 6 Victory Topline 1 x 200,00 kr = 200,00 kr. Totalt: 200,00 kr. Rättningskod: DKQ RHV KRW |
|
2020-03-11, 21:24 | #125 |
3,05 på SS på svs...jag testar...
|
|
2020-03-11, 21:29 | #126 |
Vilken besvikelse favoriten var...
|
|
2020-03-11, 21:30 | #127 |
Undrar varför jag inte spikade på andelen ...???
|
|
2020-03-11, 21:33 | #128 |
|
|
2020-03-11, 21:34 | #129 |
Alltså såna här gånger blir två saker väldigt tydliga: V86 är sjukt svårt och det är avsevärt mkt roligare än V75, dels också för att det är så bra tempo med loppen.
I morse hade jag spikar på Rally Hans och Da Vinci Boko och vinnaren i tredje fanns med på fem streck. Men då var inte Mr Clayton JF med. Sen kom den med och spik Reverend Wine. Nu sitter jag här med 4 rätt med 3x2 streck kvar.. Han visste vad han pratade om Murphy. Om mönstret håller i sig så vinner Bowling Triple X i nästa innan det skräller till i sista |
|
2020-03-11, 21:34 | #130 |
Spelvärdes bästa spik (Rally Hans) levererade.
Vann gjorde också en av (enligt dem) mest överspelade!(Da Vinci Boko) |
|
2020-03-11, 21:38 | #131 |
|
|
2020-03-11, 21:42 | #132 |
Super Moderator
|
Konstig omstart....? Är man inte ansluten så är man ju inte....
2020-03-11, 21:43 | #133 |
Det är därför man spelar hemmaekipage.... hade de blåst på en vallahäst som sladdar 100m bakom?
|
|
2020-03-11, 21:46 | #134 |
Fyfaaaan vilket skitlopp!
|
|
2020-03-11, 21:48 | #135 |
....
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar..... Senast redigerad av mr_stylez den 2020-03-11 klockan 21:57. |
|
2020-03-11, 21:50 | #136 |
Inte så spännande målfoto, hade med alla får jobba för fin sjua på reducerade nu med favoriten. Eller några hyggliga sexor med 3,6. Ingen fan av Haugstad nu, hade varit med för åttan om han inte trasslat bort sin vinst...
2020-03-11, 21:53 | #137 |
Ensam på challenge på favven också, det hade jag glömt!
2020-03-11, 21:54 | #138 |
fy fan va sne jag blir alltså... första res för en 7a ... suck
|
|
2020-03-11, 21:55 | #139 |
Jens statistik fick sju 7:or.
|
|
2020-03-11, 21:55 | #140 |
Och så står de där i studion bruna om läpparna!
Äckligt! |
|
2020-03-11, 21:55 | #141 |
Hyggligt på det idag ändå. 8 rätt på andelslappen om Haugstad inte kör bort vinsten och Star Costashorta inte var så förbannat trög och fick upp ångan alldeles för sent
2020-03-11, 21:58 | #142 |
Så Jens har sju st sjuor? Och bommar då på en Love You som gör första bfro.
För egen del blev det ännu en gång fem rätt:( Är där och hugger men Zooropa hade jag bara haft med vid helgardering. |
|
2020-03-11, 22:03 | #143 |
Var dte inte makalöst bra betalt på den raden?
|
|
2020-03-11, 22:05 | #144 |
88k och 3500:- per andel. Lite surt med Love You avkomma som går bfro.
V86 Inlämnat: 2020-03-11, 20:25 Hedlunds, STATISTIK-JENS s andelsspel Solvalla, Bergsåker Onsdag 2020-03-11 Start: 20:30 Kostnad: 3 920,40 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 9 Reverend Wine (4, 6) 2: 4 Mr Clayton J.F. (1, 5) 3: 2, 6, 7, 8, 11, 12 (10, 9) 4: 1, 4, 10 (3, 7) 5: 3, 5, 6, 11 (8, 1) 6: 1, 2, 5, 6, 7, 11 (4, 8) 7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (12, 2) 8: 3, 6, 11 (2, 9) 1x1x6x3x4x6x11x3 = 14256 rader. 14256 x 1 x 0,25 kr = 3 564,00 kr. Avgift 356,40 kr. Totalt: 3 920,40 kr. Min kostnad: 3 920,40 kr x 1/25 = 156,82 kr |
|
2020-03-11, 22:05 | #145 |
man har sådan stolpe ut varnar om 9an vill spika Rally Hans sätter Zooropa som första res hehe jaja mer än degen tillbaka
|
|
2020-03-11, 22:07 | #146 |
Han grämer sig nog mycket just nu. Få se vad han skriver i sin krönika om hur han kunde missa barfota hästen.
|
|
2020-03-11, 22:07 | #147 | |
Super Moderator
|
Citat:
2020-03-11, 22:08 | #148 |
7st 7or på hans stora jackpot spel och 6st 7or på "lilla"
|
|
2020-03-11, 22:09 | #149 |
|
|
2020-03-11, 22:16 | #150 |
10 878,70 gav varje andel på hans jackpotsystem som tröst (168 st sexor borgade för det)
|
|
2020-03-11, 22:17 | #151 |
Man måste spela på ett sätt där man spikar en ide. Som Rally Hans till exempel.
Jag måste våga. Bellmondo gick ju bra och Rally Hans hade gått bra idag men så fegar man. Hade jag hade den som spik hade 9an i tredje åkt med för den hade jag på 4 streck. |
|
2020-03-11, 22:24 | #152 |
|
|
2020-03-11, 22:25 | #153 |
Har ju gått brfo 6 gånger innan med en seger som resultat. Men det var första i Aleksis träning.
|
|
2020-03-11, 22:26 | #154 |
12 spänn plus ändå
Alltså nästa gång det är jackpot får vi köra teamwork. Är där och hugger men lyckas inte navigera rätt. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5) |
|
2020-03-11, 22:27 | #155 |
Du hade Rally Hans och Reverend Wine som spikar på din preliminära lapp. Vad fick dig att ändra dig?
|
|
2020-03-11, 22:30 | #156 |
|
|
2020-03-11, 22:35 | #157 | |
Super Moderator
|
Citat:
Man blir helt snurrig av det...
2020-03-11, 22:39 | #158 |
en 7a va jag värd idag men inte ens det... nästa gång spikar jag som Jens och skiter i .. står den i 2% så får den göra det. Detta gör mig bara säker på att jag har rätt ok koll när ens ideer sitter (men aldrig får betalt för)
|
|
2020-03-11, 22:40 | #159 |
Nu siktar du mot GS 75 och gör inga smålappar, utan köp fler andelar till dig själv. Snart sitter alla dina idéer som en smäck.
HuBBaBuBBa (+5) |
|
2020-03-11, 22:44 | #160 |
|
|
2020-03-11, 22:54 | #161 |
Du var nära 3,7 millar idag. Om du spikat Rally Hans och Reverend Wine, så hade du 5x4 streck som du kunde haft i tredje loppet och helgaddat i sjunde. Så deppa inte ihop. Utan kom igen och tänk så nära du var. Det är mil kvar i maratonlöpet, och det är bara att kämpa på. Belöningen kommer var så säker.
|
|
2020-03-11, 23:03 | #162 | |
Citat:
Tror det kan bli riktigt fina pengar på Halmstad i helgen. Smaskiga skrällar. |
||
2020-03-11, 23:15 | #163 |
Dela gärna med dig av dem till andra här på forumet. Men ge fan i småduttandet av en massa smålappar. Som sagt satsa de pengarna på din egen andel på GS 75 på söndag. Bättre avkastning och större chans att vinna stort, och inte bara vara nära. Men känner jag dig rätt så kommer du att smådutta med flera småsystem. Gör en budget hur och när du ska satsa. Och avstå de andra omgångarna, fastän det kliar i fingrarna att spela varje dag. Bryt mönster
|
|
2020-03-11, 23:18 | #164 |
Kom hem nu och kika på andelen jag köpte av ditt spel. Bra tippat Stekel du var rätt på det, men som alltid gäller det att ha tur också att hästarna springer rätt just den dagen. Men bra komponerat system!!
|
|
2020-03-11, 23:46 | #165 |
Tack, ja man ska både slippa oflax och även ha lite flax för att få fullträffen. Men grunden är ju ändå att vara hyggligt rätt ute för annars måste man ha en mängd flax som är svårt att få till. Vi kämpar vidare!