Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-03-08, 16:50   #1

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17767
Standard

V86 11/3 Bergsåker/Solvalla JACKPOT!

Bergsåker
Längd: 1000 m
Bredd: 21,5 m (2140 m), 21,0 m (1640 m)
Upplopp: 200 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Solvalla
Längd: 1000 m
Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m)
Upplopp: 196 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nejs

AVDI

Vi inleder jackpotomgången med ett riktigt långlopp, över 3140m det är voltstart med 3 volter. Jag tror vi hittar vinnaren längst bak där givetvis de mest rutinerade hästarna finns. QPQC är en fin skräll till låg procent just nu som trivs att trava över längre distanser. 7 Hagentoy har vunnit 1 av 3 försök på distansen men mötte lite enklare den gången men de är en vinstvan herre som har haft fin form på vinterbanorna senast tiden nu blir det Bergsåkers grus istället. 9 Reverend Wine har fått fina resultat i vinter men bland annat två V7 segrar, dessa vinter har tagits från spets helt annat läge nu och annan kusk.
4 Cyrius D´Araine har tävlat framgångsrikt över denna distans tidigare i år och är väl den som kan ställa till det för de längst bak om han tar sig till spets.
Berghs häst ensam på startvolten borde få det tufft över denna dryga distans.

AVDII
2 Night Rhytm var spelad till mer eller mindre favorit i sprintermästaren i somras men galopperade tyvärr då, Redéns hästar har så sakteliga börjat tävla senast veckan och gjort det med bravur så denna kuse lär väl också kommit ut i bra författning. 1 Concrete Dee rycks skorna på och hästen borde väl ha tagit en vinst snart...Möjligt Haugstad kör med lite självförtroende efter hans fina styrning på V7 igår. 5 Deep Pockets är favorit just nu men är det inte ett halvt varv för långt egentligen?

AVDIII
I denna spårtrappa har vi en väldigt intressant debut i Robert Dunders regi, nr 8 Hugo Gustivar Boko även om man varit i tränings hos Nurmos innan känns det spännande med ev. nytändning här.

AVDIV
Har kommer en färsk V7 vinnare ut i 10 Star Costashorta men helt andra förutsättningar nu, bl.a. annan kusk Oskar J --> Patrik Fernlund(minus) bakspår jämfört med spets (minus) långdistans istället för sprinterdistans(minus). Vi får se hur hårt streckad den blir....
7 Havbergs Knight är ju en bra häst i detta sammanhang med kusken stort frågetecken.

AVDV
Snabb revansch för 2 Ängsborken månne? Såg ut som man hade detta loppet i tanken senast då det blev ett väldigt snällt upplägg då...
3 Pydin vill väl ha längre distans samtidigt som tränaren säger att det inte är årets viktigaste lopp...6 Tangen Haap kan ju vara rask ut och 5 Art Kjartvald avslutar alltid vasst.

AVDVI

AVDVII
Här blir det troligen spik på 2 Ready Lane för egen del, kommen från en fin insats med vinst och får dessutom en ny kusk som är snäppet vassare.

AVDIIIV

(Återkommer ev med de sista avdelningarna, ville bara få igång lite tugg här..)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+8), HuBBaBuBBa (+5), mr_stylez (+5), Ceezy (+8), Protesgoran (+20), SO (+10), asgaya3141 (+5)

Senast redigerad av viking90 den 2020-03-08 klockan 18:27.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-08, 16:52   #2
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8561
Standard

Grym trådstart kompis! Som alltid!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-09, 00:51   #3

mr_stylezs avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 5211
Standard

Kul med tidigt inlägg,bra där Viking!

Mina tankar om loppen såhär tidigt innan man blir påverkad av diverse "experter" tidningar m.m....

1: Berghs häst på start chanslös på 3140 mot dessa.
4an blir otroligt svår att ta ner om den körs till spets tidigt, utgång för mig här, men den är lite ojämn så bakom blir det 9,6,10.
6an är ännu bättre på 2640, på 14 starter på 3140-3180 m har den raden 1-1-7, vilket gör den till en väldigt stark platskandidat härsamt finfin triohäst som ensam 3a =)

2: Intressanta årsdebuter för 2 och 5 här!
5an bäst på kort som Viking skriver, men bör väl ändå bli släppt till spets här av 4an om Erik Laddar? Kan mycket väl vinna för vem ska trycka upp tempot?
2an körs väl som alltid av Örjan med årsdebuterande fina hästar, alldeles för försiktigt och spurtar in 100 kvar som trea-fyra...
4an fast med sparat sist, med lucka nu (lr om den går i spets?) blir den giftig här!
1an borde vinna snart men kusken.. suck.. låt ngn få chansen som faktiskt försöker vinna med häststackarn kanske?
6anär en ickevinnare men måste ju sitta ngn gång! Med Goop upp nu synar dem lugn dödens på 4an/5an och plockar denna sista 50 meterna?

3: Spårtrappa, spåren 5-8 gynnade här och detta bör ju stå helt mellan 7an från Wäjerstens formstall och bästa hästen nr 8 i Dunders regi numera. Givet lås vad jag kan se,övriga göre sig inte besvär.
10 Klose är bra i grunden men kräver nog fler lopp, bedrövlig i årsdebuten tycker jag.

4: Här får man vara tacksam om 7 och 10 drar streck på sig (vilket de lär göra).
10an är ju verkligen ingenlångdistansare och går överlägset bäst i spets, 7ans kusk som sagt... samt att den inte vunnit på över 1 år, låt vara mot oftast tufft motstånd men ändå.
Detta vinner veckans bästa spik Conrads Willhelm fram o baklänges, susade till spets sist och höll enkelt undan för v86 bekantingen Payet ! Han gillar lång distans och har toppform, ok ny mindre bra kusk men han måste ju sett senaste loppet och få körorder att ra till ledningen från bra startspår? Sen stannar han där!
Brukar inte spika "sämre" kuskar om man får säga så, men undantag denna gången känns det som.

5: Jag dizzade Ängsborken totalt sist pga läget på v75.(skulle bli fast trodde jag, vilket den också blev, även om man satte hjärtat i halsgropen sista 50 meterna hehe).
Nu sitter han i perfekt andraspår, enda kusken behöver göra är att hålla det och inte bli ast då de andra går på... med Jimmy vet man aldrig men inte ens han kan väl köra så defensivt så han blir det tycker man? Självklar spik och landar denna på under 70% blir iaf jag tacksam.
Värst emot är Art Kjarvald från perfekt spår 5 men att han ska slå Ängsborken om den går i tid, nej det tror jag inte på.

6: Fint lopp med flera intressanta hästar! 2,3,4 alla bra djur, särskilt nr 2 är fin! Men 7an blir nog storfavorit här, vann enkelt sist med krafter kvar och med Erik A från springspår finns det inte att dem missar spets här. 2 och 4 gör årsdebut och jag tror inte kuskarna offrar hästarna i ngn hårdkörning mot 7an såhär tidigt påsäsongen direkt. Den lär få bestämma.
Värst emot tror jag helt klart nr 11 Rally hans är. Står bra inne i loppet på pengarna,barfota nu och har gått bäst tider, Örjan kan mycket väl ta en lugn dödens efter 6-700 m här på 7an och sen får vi se om han gör en typisk Kihlströmmare och plockar ner ledaren från dödens.
Inte troligt, men det kan hända då den hästen är mycket mer härdad!

7:Kul lopp! Ready Lane lär väl bli favorit från spår 2 men här inns utmanare! Djusebroder Mats med nr 5 Major Vici, 6 Ballotelli Crown som kördes bort å de grövsta senast av Jessica , mår illa då jag tänker på den mest passiva styrning jag sett detta året... Hoppas hon kör mer offensivt denna gången som näst senast tack!
7 Bowling Triple X gick bra sist iuft v75lopp, 10 Xantis Coctail är väldigt ojämn men då den är bra är den väldigt bra! Superskrällen är Lugnets Sardonyx som har gått bra länge (utom näst senast) och får den rygg på 10an då den går på i spåren så kan det smälla!

8: Intressanta årsdebutanter i 8 Ribaude, 2 Maximus MM och särskilt superfine nr 6 Vicotry Topline! Här kan det gå undan på kort distans!
Även ständige följetongenOne to Beat nr 9, som gör topplopp på topplopp menaldrig får vinna stackarn! Bra rygg nu, passas!
Även nr 11 blir farlig om tempo här! Mycket rolig avslutning på en väldigt trevlig v86a!
7-11 stabilt lås här! Hoppas 2-3-4 drar maximalt med streck på sig....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-09, 06:30   #4

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Jag tycker 1 Dollar Hornline gjorde ett mycket bra lopp den 17/12 på Bergsåker över 2640am och vann från spår 1 i spårtrappa vilket inte tillhör vanligheterna direkt och slog bra hästar som Bowling Triple X, Balotelli Crown, Captain Knas mf. Stark häst och får han bara bestämma där framme kan den bli svår att ta 40m tillägg på. Mycket beror nog på vad 4 Cyrius D'ariane hittar på och som troligtvis kommer försöka överta spets.
Tycker inte 10 Importedfrmdetroit har varit något bra direkt och vann ett 35krs race som blev kört i halsen sist mot rätt billigt motstånd. Klasshästen i gänget är ju helt klart Rewerend Wine för dagen men verkar vara på väg ner i form nu efter många tuffa race och den kunde inte så mycket på Valla från tillägg men går inte alls på samma sätt bakifrån och minus på distansen nu och ny kusk. Jepson kör den bäst.

Tror mycket på 4 och 1 här. Spets och rygg ledaren (starka hästar)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-09, 06:53   #5

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Avd 3 Spårtrappa

Vinnande spår 6,7,8 där jag har lite skrällkänsla för 6 Otroligosåfin (men kanske behöver loppet).
Vinner ju tyvärr inte så ofta men jag vet att den är snabb ut och förmodligen sitter i spets för att sen släppa till 7 eller 8? Kanske mest till Bergsåkerkompisen 7 då i så fall. Men en fin resa kommer den få om han väljer att ladda till spets så här i årsdebuten för att sen släppa och med lucka så kan den smälla till 3%.

Nu ska spår 9 i spårtrappa vara uselt men det händer faktiskt att nån vinner därifrån precis som Man At Work vann från spår 8 över korta häcken på Färjestad.

Så 9 Emilie K med Mika Forss nu när han inte är så betrodd kan smälla. Anmäld Barfota rntom och med jänkarvagn.

11 Staro Mary Lou 14,4 över distansen och passas.

Som föregående medlem skrev så behöver nog 12 Klose mer lopp så som den va sist.
Men gaddar man loppet och tar en 6-7 hästar så känns det ju dumt att ta bort den såklart.
mr_stylez (+5)
Gammal 2020-03-09, 10:18   #6

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 37782
Standard

1) Importedfromdetroit ska inte glömmas bort. Formen verkar sitta där och står den på benen så kan den mycket väl vinna över distansen.
2) Nitght Rhytm är svår att gissa formen på, men jag utgår från att den behöver loppet och garderar. Eicas ser ut att bli bortglömd nu. Kanske inte gillade banan senast.
3) Dunders häst är intressant i årsdebuten, men här behövs lite info om pållarna och formen.
4) 3-5 streck borde man klara sig på.
5) Ängsborken jättefavorit igen. Sänkte den förra gången och gör ett nytt försök med det då den inte känns stenklar mot de här. Pydin är såklart jättetidig.
6) Spets och slut för Secondary Stall? Geronimo AM svår att veta status på innan info kommer.
7) Ready Lane är ett annat tidigt spikbud.
8) Flera bra hästar i årsdebut (2,6 och 8), medan Mr. Southwind har ett lopp i kroppen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-09, 10:35   #7

mr_stylezs avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 5211
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Jag tycker 1 Dollar Hornline gjorde ett mycket bra lopp den 17/12 på Bergsåker över 2640am och vann från spår 1 i spårtrappa vilket inte tillhör vanligheterna direkt och slog bra hästar som Bowling Triple X, Balotelli Crown, Captain Knas mf. Stark häst och får han bara bestämma där framme kan den bli svår att ta 40m tillägg på. Mycket beror nog på vad 4 Cyrius D'ariane hittar på och som troligtvis kommer försöka överta spets.
Tycker inte 10 Importedfrmdetroit har varit något bra direkt och vann ett 35krs race som blev kört i halsen sist mot rätt billigt motstånd. Klasshästen i gänget är ju helt klart Rewerend Wine för dagen men verkar vara på väg ner i form nu efter många tuffa race och den kunde inte så mycket på Valla från tillägg men går inte alls på samma sätt bakifrån och minus på distansen nu och ny kusk. Jepson kör den bäst.

Hubba, Håller med om att den var bra den gången, men den har aldrig gått 3140 m, stor skillnad på de där 500 m extra, samt att den ska få 4an över sig om Bergh svarar och hålla emot dem där bak som är vana distansen.. Tycker inte det känns troligt, inte många som segrar sin första start på 3140 m mot ärrat motstånd.
Men Bergh kan säkert sätta färg på loppet och köra i spets så länge det går, det tror jag haha.
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-09, 13:21   #8

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 14779
Standard

Bortglömda eller Chanslösa ?

Streckprocenten är kanske lite missvisande såhär tidigt men likväl en tendens.

Q.P.Q.C. 4%. Gedigen långskubbare i ganska behagligt motstånd.
MR Clayton J.F. 3%. Vinner inte så ofta men gick bra senast och Jorma upp f.f.g. är ett plus.
Emelie K. 3%. Trodde jag mycket på senast men trivdes nog inte på tunga banan. Täta starter är ju inne nuförtiden
Globe De Chatelet 5%. Har gått bra i enkla gäng. Upp till bevis från bra läge.
MR Southwind. 7%. Årsdebuten avklarad på bra sätt och trivs på distansen.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-03-09 klockan 13:35.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-09, 13:45   #9

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6489
Standard

Kul med tidig trådstart. Hubba: Öppna upp ditt andel asap innan jag börjar analysera bort mig Tidiga tankar:
1. Enig i att 4 känns mkt tidig och ev utgång. Reverend Wine är en favorit men känns klart bäst från spets. Imported är ju mkt bra om i form. Och OPQC har jag tjänat pengar på platsspel några gånger. Någon gång sitter den där.
2. Känns inte som det går utanför de tre mest betrodda. Tycker ändå Night Rhythm känns hetast och med nuvarande streckfördelning som ett spikförslag.
3. Inte en aning men kanske låsa på 6,7,8 kan vara en tanke.
4. Härligt namn på nr 2 och skönt kusknamn på nr 1:-) Känns som skräll-lopp och att 10 blir överstreckad när nu läget är helt annorlunda. Känns som ett sånt lopp som "ingen" kan vinna och då blir det väl viktigt att hitta spetshästen.
5. Bättre förutsättningar för Ängsborken och min första tanke är att det är en sund spik.
6. Jag spikade Rally Hans senast men då ville Ohlsson inte vinna. Sugen på att prova igen men kan bli svårt hinna ifatt de bästa där framme. Tror särskilt att finnen kan bli streckvärd.
7. Borde räcka långt med streck för 2 och 7.
8. Även här ser det vl troligt ut att det räcker långt med streck för de två mest betrodda. Goops är bra och nu bfro. Men risigt läge. Skrällen är väl 9 men den vinner ju nästan aldrig.
HuBBaBuBBa (+5)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-09, 14:32   #10

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Kul med tidig trådstart. Hubba: Öppna upp ditt andel asap innan jag börjar analysera bort mig Tidiga tankar:
1. Enig i att 4 känns mkt tidig och ev utgång. Reverend Wine är en favorit men känns klart bäst från spets. Imported är ju mkt bra om i form. Och OPQC har jag tjänat pengar på platsspel några gånger. Någon gång sitter den där.
2. Känns inte som det går utanför de tre mest betrodda. Tycker ändå Night Rhythm känns hetast och med nuvarande streckfördelning som ett spikförslag.
3. Inte en aning men kanske låsa på 6,7,8 kan vara en tanke.
4. Härligt namn på nr 2 och skönt kusknamn på nr 1:-) Känns som skräll-lopp och att 10 blir överstreckad när nu läget är helt annorlunda. Känns som ett sånt lopp som "ingen" kan vinna och då blir det väl viktigt att hitta spetshästen.
5. Bättre förutsättningar för Ängsborken och min första tanke är att det är en sund spik.
6. Jag spikade Rally Hans senast men då ville Ohlsson inte vinna. Sugen på att prova igen men kan bli svårt hinna ifatt de bästa där framme. Tror särskilt att finnen kan bli streckvärd.
7. Borde räcka långt med streck för 2 och 7.
8. Även här ser det vl troligt ut att det räcker långt med streck för de två mest betrodda. Goops är bra och nu bfro. Men risigt läge. Skrällen är väl 9 men den vinner ju nästan aldrig.
Spetshästen i fjärde kan du nog få, Vacqueyras med Thomas"Jag kör i spets"Åhlund, någon gång per år är den här jäkligt bra och skulle kanske kunna vara den här gången...men normalt måste väl Patrik Fernlund vinna detta...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-09, 18:08   #11

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 1251
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg

Härligt att se att du pluggar på kl. 06.30.Men du har inte öppnat v86 andelarna ännu!
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-09, 19:10   #12

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Santorini Visa inlägg
Härligt att se att du pluggar på kl. 06.30.Men du har inte öppnat v86 andelarna ännu!
Öppnar i morgon vid 14
Santorini (+5)
Gammal 2020-03-10, 17:28   #13

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Ser knappast ut att bli några väderleksproblem, vare sig på Bergsåker eller Solvalla...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-10, 19:04   #14
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3718
Standard

Det är ju Bergsåker i morgon, V86 tillsammans med Solvalla och fin jackpott. Så vi kör SO Norrland då. En av "mina" hästar startar, i avd 7 nr 12 Lugnets Sadonyx. Den måste jag bara ha med. Fick den av Elin G och har följt den, gången efter satt den till glada oddset 13.99 Den är i nuläget spelad till 0.53 % (!) så den ska vara chanslös tycker man. Men sett hästens spurter, oftast legat sist vid ingången till sista kurvan och växlat hela fältet en gång och tvåa en gång. Villkoret är att det blir TEMPO där framme och en rygg att gå på 700 kvar, Tredje spår i si kurvan och 4,e spår in på upploppet. Kolla gärna i lopparkivet.

Finns härliga favoriter, Ängsborken och Victory Hornline är tänkbara spikar och det finns flera som kan tänkas. Har maximerat antal andelar till 25 nu.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-10, 22:45   #15

HuBBaBuBBas avatar

Standard

6 OPQC har faktiskt slagit både 10 Importedfrmdetroit och 4 Cyrius D sist dom möttes över distansen. Undrar om inte 9 Rewerend Wine bara vinner men osäker på hur den går över distansen.
Svara

td