|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-03-03, 12:55 | #16 |
Administrator
|
Ehuru det heter Färjestad eller Färgestad får ni gärna tvista om. En enkel googling samt även en snabb titt hos ATG visar att travbanan utanför Karlstad åtminstone idag heter Färjestad så då tycker jag att vi använder oss av den stavningen här.
Rubrik ändrad.
2020-03-03, 19:13 | #17 |
Det är rätt, håll koll på både fellstavingar och sär skrivningar.
F.ö spelade jag mycket Coronaspel i början på 70-talet men det gäller det att hålla tyst om i dessa dagar. Mvh Uffe
2020-03-03, 22:10 | #18 |
Får en riktig skrällkänsla i lopp 1.
Men at work känns ständigt överspelad eftersom den är i träning hos Nurmos. Kommer inte slösa streck mer på honom. Får lite känsla för Han Herred samt Valeur. Sedan är det mycket bra norska gäster som kommer på besök till Sverige nu. Mycket på grund av prispengarna har gått ner i Norge samt att mycket avgifter höjs, flera tränare är på väg till Sverige. |
|
2020-03-04, 10:30 | #19 |
Första tävlingen på v75 efter att barfota förbudet tagits bort. Brukar bli bra utdelning pga några överraskningar. Har ni några bra skrälldrag med avseende på denna förändring?
|
|
2020-03-05, 14:13 | #20 |
Vi är ju på Färjestad och där är det svårt att spetsa från de innersta spåren bakom bilen(speciellt på 2140), undrar om inte Gareth Boko sitter i front innan första sväng och då blir det han som är hästen att slå...hursomhelst så är det väl kanske ett två-hästars, Sir R var ju"hur bra som helst" senast...
Senast redigerad av mikaels den 2020-03-05 klockan 14:22. |
|
2020-03-05, 14:15 | #21 |
Några plusgrader, svag vind och uppehåll, verkar det bli på lördag...
|
|
2020-03-05, 15:12 | #22 |
I första tar 4 Highspirit ledningen och leder in på upploppet över sin önskedistans. Stor chans att det håller över mål. Med Björn eller mer namnkunnig kusk hade han blivit favoritstreckad. Men det spelar mindre roll vem som kör eftersom det bara finns ett sätt att köra hästen på från framspår. SoS.
|
|
2020-03-05, 15:29 | #23 |
I andra och tredje blir Rikard N Skoglund streckfavorit med Green Mamba och Sir Ratzeputz.I senaste starten på Åby hoppade Green Mamba bort 10-15 m. Varvet före mål tog Rikard ut hästen i tredje och forcerade till lätt vinst. Med Sir Ratzeputz senast på Valla gjorde han likadant. De är båda berättigade men tråkiga favoriter streckade till över 50 %. Galopper emot.
|
|
2020-03-05, 20:22 | #24 |
Mamban blir för stor på lördag, nu är det tuffa hästar emot. Tuffingarna på springspår värst. Jag var inne på Frozen Queen som kan stånka på riktigt ordentligt tror jag. Men den tar ju gärna några skutt i starten också och det har den verkligen inte råd med här. Med två strukna kommer de nog på henne ganska billigt också. 8,11,12 preliminärt!
2020-03-05, 20:25 | #25 |
Ratzeputz ser jag däremot som klar, finns inte chans att enda motbudet Gareth Boko är före under någon meter av loppet. Och resten är statister.
2020-03-05, 20:27 | #26 |
Inte ofta man känner att man "tänkt klart" redan på torsdagskvällen men den här veckan är det lite så. Man får väl ta och plugga V4 imorrn och lördag då. För den ska man ju se för en gångs skull när man ska ut och lufta sig på banan!
2020-03-05, 23:10 | #27 |
|
|
2020-03-05, 23:38 | #28 |
|
|
2020-03-05, 23:46 | #29 | |
Citat:
Således: "Couronne är en enkel form av biljard för 2-4 spelare. Går bra att spela från 6 år men är lika roligt för vuxna!" Det är väl detta du menar? Vad gäller hästarna, så är jag bra sugen på 5 Gareth Boko(igen) i guld. Visst, var Sir R. imponerande i årsdebuten, men jag är nog än mer impad av stall Lugauers form och GB har visat gott kunnande. Bästa spåret och bra chans på ledning. |
||
|