|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-02-29, 22:26 | #1 |
Gs75 Barfota
Våren är här tydligen och Barfota lyser rött i listorna, kul!
Dock ofta svåranalyserat de första veckorna då det rycks till höger o vänster samt massa årsdebuterande barfothästar som inte ens tävlar på hela vinterna ska komma ut mot de som tävlat kontinuerligt sista månaderna... Ser att omgångens jättelampa är Devs Dragon från bakspår till 82%!!! Lär Sjunka lite, men herregud vad överdriven procent.. Kunde Elian Web förlora idag så..... Ska analysera nu lite i kvälls/nattmörkret i lugn o ro så kommer min lilla analys senare, diskutera gärna loss så länge! Spännande spik för mig vid första ögonkastet är iaf nr 11 Veiled avd 1 barfota äntligen på den! 2 raka bfvinster före den gjort 3 sämre lopp med skor.. kan vara dags nu speciellt om det gasas lite från barfotaryckande hästar på framspår första 500...
2020-02-29, 23:18 | #2 |
Kollade igenom listorna snabbt och det som fick mig att öppna ögon lite mer är i GS75-4
Jag och många fler har under ett tag jagat Order by Heaven utan att lyckas få betalt på den. Till slut gav man upp. Nu ska jag ge hästen en ny sista chans. Varför? Den har fått lopp i kroppen och var helt ok som femma. Nu är det dags och ta bort skorna och det mest intressanta är att den körs av Calle Jepson, vilket kan ses som en oerhörd kuskförstärkning i jämförelse med Lars D Carlsson. Om det är nån gång den ska vinna och betala tbx lite av det den är skyldig mig och några andra så är det imon. Dags NU. Jobba Calle Senast redigerad av Dahle den 2020-02-29 klockan 23:23. |
|
2020-02-29, 23:27 | #3 |
Dahle:
Sett en del prata om den hästen ja, var ju grymt bra 2017 och delvis 2018 men har ju inte visat ngt speciellt sedan dess? Barfota 3 av de 5 senaste, inget imponerande där lr har jag missat ngt? Visar ju ingen gnista direkt vad jag kunde se då jag ögna genom starterna lite snabbt? För mig går dessa före: Peder Mykla (spetsgaranti , spelad till 6% vunnit 11 av 20 därifrån) Fame Boko, van att möta tuffare hästar, ofta dåliga lägen, trivs bäst barfota, Lennartsson kör igen lär vara segersugen! Carisma Sisu, superbra 2 senaste, särskilt senast! Ulf O visade fin form igen idag! Berättigad favorit! Dessutom även Othala (bra sist, startsnabb) Seek and destroy (bättre barfota, blixtrar till med superlopp ibland) och 9 Counterfeightr, bra startrygg, går jämnt o bra vinner snart! Så 7e rank hos mig, men berätta gärna vad jag missat för jag tänkte slopa den helt, vill inte ryka på er jagade häst!
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar..... Senast redigerad av mr_stylez den 2020-03-01 klockan 00:16. |
|
2020-02-29, 23:52 | #4 |
Mr_stylez
Du har helt rätt i det du säger. Jag har jagat den förr utan framgång och tom tagit bort den från min lista med NG hästar. Säger inte heller att den vinner, men det som är intressant är just kuskändringen, som borde gjorts för länge sen. Som jag skrev, jag ger den en sista chans och hoppas att äntligen få något tbx. För den har kostat, den jäkeln. Och, nej du har inte missat något. Spelas bara på gamla skulder Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mr_stylez (+5) Senast redigerad av Dahle den 2020-02-29 klockan 23:54. |
|
2020-03-01, 00:10 | #5 |
Lite kort om loppen:
1: Tycker jag hittat ett stabilt lås i avd 1, gåremot favoriten 3 head for Home, och låser på 5-11 här. 5an Var rktigt fin sist och haft uppehåll efter det vilken den går bra med, perfekt spår med, bra chans! 11an är bästa hästen i mitt tycke och helt klart bäst barfota! Kan runda dessa och vinna med 20-30 m om den är på topp, men presterar ojämnt och bakspår... alltså blir det lås istället. Favoriten årsdebut, behöver lopp i kroppen och ingen häst som imponerade påmig förra året direkt. För uppskriven enligt mig. Värst emot mina är ojämne nr 6 Beluga West, får den sitt lopp är den farlig, men då den är nästan lika hårt streckad som mitt lås så chansar jag bort den. Övriga tycker jag inte ska ha med utgången att göra. 2: Eye in the Sky blir obegripligt stor favorit här i årsdebuten. Visade i förra årets sista start att den är sårbar om inte favoritpositionen spets nås, vilket inte är säkert här, även om kusken säkert kommer ladda, så bör övriga förstå (inte säkert sällan alla kuskar tänker till stenhårt om lopptaktik alltid har man märkt..) att de ger bort loppet om den släpps till spets (är han snabbast ändå så är det en annan sak såklart). Jag garderar med 4,5,8 som alla är bra spår i spårtrappa och hästar i full form till skillnad från favoriten! nr 14 är väl ok häst men har svårt se den runda hela fältet trots barfota, den står jag över. 3: Här har de tidiga spelarna ändå kommit hyfsat rätt på det tycker jag. Rankar loppet 10,6,11,9,13. Favoriten har imponerat, och an säkert sänka sina tider en del, vilket lär behövas här. Vill dock ha med övriga fyra nämnda då alla har chans med rätt lopp. ) 9 an går bra ofta men vinner ju otroligt sällan.Vill dock inte flyga på den till så låg procent. 6 Nesta Bob verkar mindre galoppbenägen i voltstart, farlig om felfri såklart. 4: Låser här på 2 (spets), 3 Bra häst, barfota nu,bra läge äntligen och 5 (bäst form, imponerat de 2 senaste, bäst spår, bra kusk) Inte fel att gardera på med fler dock då ingen är helt chanslös här. 5: Här förstår jag ingenting, då Biccs Avalon är favorit från spår 11? bra kusk men galopp de 2 senaste, inte imponerat nämnvärt, uselt läge... nej schas! 6 Oboy andrahandare, duktig sist men mer segstark än snabb, 1640 tror jag inte passar den alls, schas där med! Jag tar hästarna: 5 streckas alltid 1640 auto om hästen har ngtsånär chans) 7 Starka tider på medel, kan säkert sänka nu om felfri, 10 ggr mindre spelad än favoriten, löjligt. 8 Riktigt bra flera lopp på rad, tål o tåga på i spåren om nödvändigt, borde vara favorit. 10 Årsdebut, Svedberg, barfota runt om jänkarvagn.... denna 10an missar jag inte, brände v65 i fredags på hans häst från spår 10 årsdebut, nu streckas den! 6: Devs Dragon 82% från spår 9.... Ja vad säger man. Såklart bästa hästen och bra chans men galopp sist med segern klar, den måste man ju bara försöka fälla! Växlar såklart detta gänget om felfri, men galopp 2 av 5 senaste oroar iaf mig, då ska man inte ha 82% streck på sig.. Har gått igenom startlistan noga, hittar 3 seriösa motbud som streckas: 3 Mr Crazed Flera bra lopp förra året, startsnabb, bäst barfota, 2 lopp i kroppen nu, tar spets och kan välja vem han släpper till (ska ej köras i ledningen) Se upp! 6 Au gratin. Ojämn häst, topplopp ibland, årsdebut men går bra efter uppehåll, räknas direkt. 8 Grinnebys Orion. Avslutade förra året med 4 iktigt fina lopp utan att få vinna. Ska köras snällt i årsdebut nu men kan växla ner dessa på upploppet om 9an kommer bort! 7: Kul kortlopp där jag har hittat 4 streck, varav ett är riktigt kul som jag spelar utgång med (Devs Dragon utg nr 2). Nr 6 är superstartsnabb om den laddas, följer bilen (se för 4 starter sen)Höll då väldigt bra på tung bana på 14,8, bara stryk av fine Father of Sun då. Barfota nu och laddas den kan ingen här ta emot den. Väl i spets ska den slås ochmed dessa förutsättningarna utan (vad jag ser iaf) ngn som kan ta dödens och trycka upp tempot så har den bra vinstchans! Under 2% TACKAR! (Edit: Har aldrig varit sämre än trea från spets, på 8 försök har den raden 1 5 2, så vinner inte så ofta men tvillinghäst funkar den ju perfekt som då den gärna blir 2a. Jag kör den som utgång ändå dock då jag tror på den till den procenten). Garderar på ena lappen med: 1: Duktig senast från spets på fin tid, pausat, laddas inte 6an bör denna ta spets då har den fin vinstchans! Borde vara mer streckad också. 5: Toppspåret på 1640 auto, duktig senast mot tuffa hästar, barfota nu, se upp! 9: Litet skrik senast på v75 och spurtade in fint som tvåa bakom omöjlige och otroligt fine American Hill. Ingen sån häst här och går den på i tid i spåren är vinstchansen god. Tror ingen av de övriga göre sig besvär här. 2 4 7 11 alla hårt streckade, tycker mina fyra streck alla har bättre chans än dessa, bara att tacka o ta emot då de 4 bär upp ca 56% av strecken! Hoppas det håller i sig!
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar..... Senast redigerad av mr_stylez den 2020-03-01 klockan 00:15. |
|
2020-03-01, 00:12 | #6 | |
Citat:
Haha då förstår jag och sådana hästar har man ju haft en del genom åren ja :P Vi får se om den betalar igen denna gången! =) Varför inte ta den på en tvilling mot 2 Peder Mykla? Bra odds och då får du betalt även om den bara blir tvåa
2020-03-01, 00:19 | #7 |
Kommer o liras i alla olika former
|
|
2020-03-01, 07:15 | #8 |
Blir spik direkt i första på 11.Vailed en barfotahäst
2020-03-01, 09:38 | #9 |
En rolig skräll kan vara hemmahästen 4 Aguero som närmar sig en fullträff snart om som jag har jagat ett tag.
|
|
2020-03-01, 09:40 | #10 |
Ser inte ut att bli några väderleksproblem på Mantorp idag, några plusgrader och uppehåll... blir nog ändå att sitta lugn i båten och se hur det utvecklas i "brytpunkten", någon liten 20-oddsare kanske man kan "prova lyckan med"...
|
|
2020-03-01, 09:50 | #11 |
Jakob lär smyga med och köra en trudelutt till slut, ska bli intressant att se vad bolagen lägger ut på det ekipaget.... Han gör bra lopp hela tiden och står på tur för seger tycker jag. Senast var han inte som bäst, men var ändå tvåa i mål. Han känns mycket bättre i jobben efter och kan absolut vinna nu på söndag om det klaffar lite. Jag skulle säga att han är en typisk outsider. Planen är att tävla barfota runt om, med vanlig vagn och öppet huvudlag, säger Kenneth Smith.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5) |
|
2020-03-01, 10:02 | #12 | |
Citat:
|
||
2020-03-01, 10:05 | #13 |
Klart intressant omgång, och på ett litet system så får det bli fyra spikar. Ska se om jag hinner få lite kommentarer innan jag lämnar in. Det får även bli en Challenge för 60 pix då kostnaden drar iväg rätt fort om man inte chansar i ett par lopp.
|
|
2020-03-01, 10:20 | #14 |
4 Veritas Grif är intressant i avslutningen oxå.. barfota och jänkarvagn. Kan bli svår att fånga in för Metallica.
|
|
|