|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-02-28, 16:46 | #31 |
Bet365 har 5,25 på Ängsborken, måste helt enkelt vara ett överodds...5,50 nu...
Senast redigerad av mikaels den 2020-02-28 klockan 17:36. |
|
2020-02-28, 16:58 | #32 |
Inte säkert att 23,0 den här årstiden räcker och då ska Odd H göra det ute i spåren dessutom, med skorna på...1,90 är en brutal fars...
|
|
2020-02-28, 17:30 | #33 |
det är väl bara att låsa då på Ängsborken och Odd så sitter man säkert .. inte dyrare än dubbelt upp. Står väl som vanligt NO när mållinjen är passerad.
|
|
2020-02-28, 17:34 | #34 |
|
|
2020-02-28, 17:38 | #35 |
denna hade jag tänkt köra här spik 7 fluke
spik 1ängsborken spik 1elian web 134689101112 356910 1234569101112 1356910 |
|
2020-02-28, 17:39 | #36 |
Björs Frej 12ggr på bet365(Unibet 11,50), hoppar eller strular Ä så kör nog Jorma sig till ledning och blir därmed hästen att slå...
|
|
2020-02-28, 17:48 | #37 |
Gör u 1 av2, alltså en kupong till där du garderar ex. vis Fluke och spikar SH i sista...bara ett förslag...går ju att gardera ettorna i andra o tredje också och ta dom som u istället...Religous o Grainfield Aiden kan ju också vara u-bud...blir ganska "billigt" att göra detta där du har många hästar i loppen...
|
|
2020-02-28, 17:52 | #38 | |
Citat:
|
||
2020-02-28, 19:28 | #39 |
Jens Sjödèn V75 Bergsåker lördag på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jeeboy (+5) |
|
2020-02-28, 19:30 | #40 |
ja ja då får man se om man är en maestro V64
Inlämnat: 2020-02-28, 19:26 Jari Långs andelsspel Bollnäs Fredag 2020-02-28 Start: 19:30 Kostnad: 1 800,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 6, 10 (14, 2) 2: 2, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 12 (7, 3) 3: 4, 5, 9, 10, 11 (6, 7) 4: 4 Maestro (12, 6) 5: 6, 7, 15 (9, 14) 6: 1, 2, 3, 7, 9 (8, 12) 3x8x5x1x3x5 = 1800 rader. 1800 x 1 x 1,00 kr = 1 800,00 kr. Totalt: 1 800,00 kr. Min kostnad: 1 800,00 kr x 1/24 = 75,00 kr Rättningskod: GMP FTS RLD |
|
2020-02-28, 19:33 | #41 |
Trodde jag tog den på max, hade inte räknat med att de skulle skryta upp favoriten så väldans. Inte alltid man hamnar rätt på hur det dras åt olika håll.
2020-02-28, 19:37 | #42 |
hi hih i ja 1an var ju bara simply the best
|
|
2020-02-28, 22:47 | #43 |
Ber om ursäkt för sent svar, har inte varit inne i tråden på ett par dagar.
Jobbar på att hitta roligare spikar men vid första genomgången känns Odd Herakles och Elian Webb som spikar - typ samma spikar som halva Sverige... Till V4 innan V75 har jag 2 ”klaringar” V4:3 7 Alma Prins är väl 20 m bättre än de övriga? Främsta hotet 13 Gullkongen har ju dragit spår 8 på tillägg så det lär bli en jobbig väg fram.. V4:4 13 Tinten är en häst jag verkligen gillar - tillbaka efter lång vila och kördes försiktigt men gav ett fint intryck . Nu är det spårtrappa och man är bäst i fältet - M Djuse lär köra offensivare den här gången och jag tror man mosar de övriga. De två spikarna lär ju bägge bli favoriter så hög utdelning lär det inte bli - men på en flerbong på typ 9-12 rader så kan det bli bra ändå. |
|
2020-02-28, 23:57 | #44 |
Dagens skrikhäst - ögonbindel på och alla ställer sig på led och ryggar utan att ifrågasätta hur hästen skall vinna?
Alla tar för givet att hästen är bäst i loppet, vilket är troligtvis också stämmer. Alla tar för givet att spår 1 inte innebär några bekymmer alls- hästen är ju bäst i loppet , det säger ju alla, överallt , till och med de dyra experttipsen jag köpt Jag talar givetvis om 1 Strong Heartbeat i avdelning 7 Man bör i alla fall vara kritisk till en favorit som lär skrikas upp till 40+% på strecken och aldrig har visat startsnabbhet och startar från spår 1! Strong Hartbeat har nått ledningen efter att ha kört sig dit efter en bit. Tagits sansat från start och sedan fått ta över. I dag har man inte lyxen att ta det lugnt och sansat från start när man har innerspår. Det gäller att ladda direkt för att hålla ledningen. Det har aldrig hästen gjort förr och man kan inte ta för givet att hästen inte galopperar första gången man laddar från start. Mas Capacity är ju bevisat startsnabb och lämnar inte Tobbe W.O i spetsstriden så lär katja Melkkos häst sitta i spets initialt. Sedan kanske Mas Capacity körs där eller släpper till formtoppade Merritt om den den ställer frågan efter en bit? Jag säger inte att Strong Heartbeat inte kan vinna. Det kanske löser sig snabbt även om Mas Capacity spetsar. Men spika för guds skull inte bara för att ”alla” säger att hästen är ”klar” - spika om du själv tror att den vinner! För denna vecka verkar Alla betaltjänster, Hultman, Berglund,Jensa, Fan och hans moster alla gå på just Strong Heartbeat. Jag är skeptisk till hästens startsnabbhet och kommer gardera. Merritt , Mas Capacity och kapable Soul Tan åker med på systemet- kanske någon till. Nu har man väl med detta jinxat in en vinst med 100 meter för Strong Heartbeat Det är i alla fall sunt att ifrågasätta skrik som det faktiskt finns frågetecken kring som alla verkar blunda för. ”Hästen är ju bäst- så då måste den vara startsnabb” ..... eller inte Vi får svaret i morgon kl 18:43 Senast redigerad av Basse den 2020-02-28 klockan 23:58. |
|
2020-02-29, 00:23 | #45 |
Efter en iskall Nocco, en påse kinapuffar och ett gott äpple för att vara lite nyttig med är man redo o ta sig an veckans näst roligaste omgång! (v86 roligast)
Mina tankar om omgången: 1: Jämnt och svårt lopp, härlig inledning, blir väl säkert 2-3 omstarter som vanligt i styggelsen som är voltstart (när ska dem förbjuda skiten så man slipper få gissa vem som blir pigg och vem som galloperar i 4e omstarten som går iväg typ...) så gardering är nog på sin plats! Här verkar många skrika upp nr 4 Bourne Dominion vilket för mig är obegripligt. Direkt dålig senast, hoppat 3 av 5 på Bergsåker, galloperat 2 av de 5 senaste, gått mycket sämre tider än en del av hästarna här, hur ska den vinna? För mig är den lågt rankad och kommer inte med på min kupong, hoppas atg live skriker upp den rejält imorn! Jag rankar en skräll först nr 3 Takata går bra hela tiden, måste få sitta snart! Med rätt lopp och lite omstarter så varför inte, trevlig procent iaf! Startsnabb! 7 och 6 rankar jag därefter, då jag tror det är spets (nr 7) och rygg ledaren (6med kamp mot 3) från springspåren här, särskilt om loppet går iväg i första starten. Men öppet lopp, jag tar 3,7,6,8,2,9,11. 2: Otroligt intressant och kul kallblodslopp! Brukar inte gilla dem generellt i låg klass då det alltid är massa galopper, men hög klass är kul att kolla på! 15 och 1 är jämnspelade i nuläget, vilket för mig är obegripligt. 15 är Norges kanske bästa kallblod och vinner detta loppet om det inte blir hinder på vägen (Han ska vara offensiv enligt tränaren och tar dem både från dödens och givetvis vinner den från spets om han kommer dit). 1an är en härlig häst, men har körts bort 2 av de 3 senaste av kusken som är väldigt defensiv (iofs förståligt på sikt såklart) med sin guldklimp till häst. Den är lite osäker i voltstart och kan mycket väl hoppa om kusken laddar, tar han de lugnt hamnar den i maskin och han kör knappast ngn Kolgjini lr Bergh.styrning och trycker sig ut i andraspår direkt utan sitter säkert nöjd 3e invändigt hela loppet och spurtar till slut som vanligt... Med kusk startmetod o utgångsläge så är den först femterankad för mig, och har alldeles för hög spelprocent. Med det sagt tror jag med det är Sveriges nästa kallblodsstjärna, men för att nå maximal framgång borde man nog sätta Ulf O lr liknande kusk på den i framtiden. Bakom de 2 favoriterna kan 3 hästar vinna tor jag, 2,8 och 7. 8a är såklart bäst av övriga men har rygg på 1an från start och kan hamna riktigt illa på det på innerspår. Örjan löser de flesta sådana lägen dock och det förvånar ingen om han kör 4e invåndigt, får perfekt lucka 250 kvar och spurtar hem det.... Men inget jag vågar gå på iaf. 2an är jämn o bra hela tiden, kommer 15 bort har den bra chans, given att ranka 2a för mig. Superskrällenär nr 7 som går bra hela tiden och som bör sitta i spets från springspår, kan sedan välja om den släpper till 15 om den är framme tidigt lr kör i spets om 15 kommer bort... till 1% är det en otroligt bra skräll iaf! Tvillingen 7-2,15 liras stenhårt det här loppet kan jag säga. Rank : 15,2,7,8,1 3: Inget att orda om. Årets överlägset säkraste spik kommer här, det blir inte bättre chans än så här då Järvsöfaks inte tävlar längre... Slösar inga pengar på gardering övriga lopp är svåra nog. Ska dock jobba in min tvilling här, tror nr 2 är snabb nog o hålla rygg på 1an så inte 4an kommer ner där, får 4an dödens kan den mycket väl ledsna/tröttna sista 50 och då kan 2an lifta med till andraplatsen. Lär ge ett helt ok odds på 1-2 hoppas jag iaf! För den som ändå garderar och spekulerar i förlust så rekomenderar jag nr 11 före nr 4 till bättre procent, såg magiskt bra ut senast. Rank: 1. Räcker så. 4:Herregud vad svårt lopp! Men sånt är kul, fler sådana här lopp tack! (gärna auto istället dock) Förstarankad blir nr 6 för mig som bör ta spets enkelt här, går riktigt bra därifrån 5/5 läste jag? Går ingen fram o trycker tidigt kan den rinna undan! På bakspårens har vi framförallt Au pair Girl (van o mötta tufft motstånd, bra form), Saga Doc (skräller til ibland, spurtstark, bra smygkusk nu!) och Whitsun Madonna med perfekt smygläge! Vanessa F.B är snackis igen och ökar säkert i streck imorgon med kanske 5% ytterligare, men den tror jag mindre på. Superskrällen är nr 5 So Chic som är startsnabb och har finfinform, 1% är löjligt lågt! 10 hästar för mig här, rank blir 6,9,11,8,3,1,4,10,12,5. 5: Här är nr 5 Religious väntad klar favorit och ska så vara med, precis som StatistikJens skriver så är innerspår otroligt viktigt på långlopp och vem ska lugga Religious på spets här? Får den styra o ställa så vinner den såklart, finns bara 1 häst som kan och vill trycka upp tempot och det är nr 6. Gör den det i 2 varv så öppnar det upp lite för skräll då flera av övriga är rejält formstarka! Tänker framförallt på 10 Ippon Futura, 3 Radjah D'inverne och 9 Alorac mathbell. nr 1 Bestbyarsenal tror jag inte så mycket på, men spår 1 är spår 1, får väl som sämst 3e inner, med lucka så... Övriga tror jag inte har så stor chans. Den som man aldrig vet var man har är Klas Kern med sin nr 11, men den är klart bäst ispets, han kan dock mycket väl få för sig att köra fram o pressa på ledaren med den för att komma ner i ryggen på nr 5, konstigare saker har han gjort den gode Kern.. Öppnar upp loppet för skräll det med isf. Men sammantaget såklart en jättechans för nr 5. Blir 1 av 2 utgångar för mig (Nr 15 avd 2 den andre). Rank : 5,3,9,10,6 6: Ett till jämnt svårtippat och spännade lopp! Mina båda förstarankade är helt givna dock, nr 4 Electrical Storm (går bra precis hela tiden,spurtstark får den bara lite draghjälp säg 800 kvar tror jag den vinner) och nr 12 evighetsmaskinen grainfield Aiden som lär köras fram till dödens direkt och kontrollera fältet därifrån. Tar ner ledaren tror jag absolut den gör, men kan den stå emot 4an sen? Det är frågan. Blir det mer körning i loppet och 12an av ngn anledning inte kommer fram tidigt till dödens/ledning så öppnar det för skräll. Nr 2 Malkin gillar jag, ojämn men höga toppar och kan lätt skrälla här, sitter bra till diret från spår 2, löjligt låg procent. Skrällkusken Anders E kör dessutom! se upp! 6 Importedfromdetoit har fin form, och ska ha skygglappar för första gången på 4 år sa tränaren i atgs sändning idag,kan bli farlig om det slår väl ut! 1 Remarkable feet har verkligen blommat ut sista starterna efter att ha lovat mycket lång tid.. riktigt fin! Kan den hålla spets är mycket vunnit, tror den har bäst chans att ta spets, släppa till nr 12 om den kommer tidigt o sen ta den på speed sista 100. Farlig oavsett såklart. Nr 9 Perfect dynamite pratar många om och det är en klart fin och bra häst, men nu kör Ante Lisell själv och hur ska han kunna vinna mot dem här kuskarna? Man spelar på ekipaget inte hästen. Tas bort enbart på kusken (inget emot Ante givetvis, verkar glad o trevlig, men som kusk på V75 räcker han tyvärr inte till) Nr 10 plockar jag bort helt , vägrar ju vinna lopp på V75, och upp en klass nu, ändå favorit? Obegripligt. Schas! Nämner även nr 11 Weekend fun med Magnus A Djuse för de som streckar vidare (brukar inte duga riktigt på v75 till vinst och svårt läge här, dock låg procent) Samt nr 5 Zorro Swing som alltid spurtar bra, men tufft emot och för defensiv kusk för min del. Rank : 4,12,1,6,2 7: Ännu ett på förhand ovisst och kul lopp, vilken härlig omgång Bergsåker fått ihop! Har två förstarankade även här i nr 1 Strong Heartbeat (väldigt fin häst, håller nog spets, svårslagen då) samt galet formtoppade nr 6 Merritt (som den sett ut på slutet, vinner om de blir de minsta körning i loppet tror jag) Bakom dessa lurar tre till formstarka dukiga hästar, nr 3 Digital Class (vinner nog sist utan galopp 400 kvar) 5 Mas Capacity (lite ojämn men finfin kapacitet, kan utmana om spets kanske) och nr 9 My Sweden (vann på supertid senast, trea i loppet var tex Arnie express som varit så bra i 2 raka segrar på bla V86). Övriga tror jag är en klass sämre än dessa. Rank: 6,1,9,3,5 Ursäkta långt inlägg, Noccon gör att man skriver på mer än vanligt :P
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar..... Senast redigerad av mr_stylez den 2020-02-29 klockan 01:07. |
|
|