|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-02-24, 09:50 | #1 |
V75 Bergsåker snack
En första titt ger vid handen att det ser väldigt överkomligt ut...
Avd1 Helt hopplöst om inte Fluke leder runt om, typiskt U. Avd2 Ängsborken sos. Avd3 Elian o Disco Avd4 Svårt! Avd5 Religous sos Avd6 Helt hopplöst om inte Grainfield Aiden gör som senast, typiskt U. Avd7 Svårt! Inga väderleksproblem lär det bli med några minusgrader hela veckan. För 2000 pix har man ett system med 1 av 2 U:n...inte omöjligt att jag gör en V75:a, men som vanligt vacklar man väl på lördagseftermiddagen... |
|
2020-02-24, 16:50 | #2 |
AVDELNING 1
Öppen inledning där 2 Elche kan få en bra position om Nicklas prickar rätt i volten. Hästen är stark och tål att göra en hel del själv längs vägen. Är formen intakt bör han vara med i striden. Tipsettan överlåter jag dock till 9 Royal T.N. som jag tror är den bästa hästen i loppet. Det här är en ganska fin typ som är härdad i tuffare gäng. Att Rikard hoppar upp är ett klart plus och med lite klaff kan han lägga övriga på rygg. Öppet i övrigt men 1 Åsens Boogie får en spårsnål resa och kan spurta vasst. Nämnas bör ju även 7 Fluke som kan leda länge om Ohlsson hittar till spets från springspåret. AVDELNING 2 Kallblodsloppet är av bra kvalité och tre hästar sticker ut. 1 Ängsborken har har visat hög potential och är en läcker sort med mycket fart i sig. Blir en tuff nöt att knäcka för konkurrenterna, men det är också lite tuffare emot nu för Jonssons stjärna. 8 Steinfaks står perfekt inne i loppet och kan väldigt mycket i ljusa stunder. Jepson förstärkte i sulkyn senast och det resulterade i vinst. Kihlström upp nu och han är i form för dagen. Löser det sig lite är ekipaget ett tidigt bud. Klart mest meriterad är hedershästen 15 Odd Herakles som ständigt levererar toppinsatser. Norsk media strödde lovord kring årsdebuten på Forus, då han bland annat besegrade ”Super-Tea”. Vissa hävdade att han såg spänstigare och starkare ut än någonsin tidigare, och det spekulerades även om att han kan vara kapabel nog att nosa på Järvsöfaks rekord. Det ser ut som att han kan skörda framgångar under 2020 och jag ger honom tipset trots tillägget. Hästen är så pass kvick iväg att han kan vara ikapp starthästarna ganska omgående. AVDELNING 3 Efter att vi fått se en respektabel gulddivision förra veckan sjunker kvalitén den här omgången, vilket var väntat. Många tränare inväntar säkerligen barfotakörningen och det blir de gamla rävarna som gör upp över korta häcken. Loppet handlar om två hästar, vilka givetvis är 1 Elian Web och 4 Disco Volante. Håller den förstnämnda upp innerspåret är loppet med största sannolikhet över, men jag är inte helt säker på att han lyckas med det. Disco är väldigt rapp ut och senast de möttes fick Kontio verkligen jobba för att hålla ut ”Tarzans” häst. Då startade de sida vid sida och bägge mitt bakom vingen, men nu kommer det krävas mer av Elian i startmomentet. Det kan gå med hjälp av solfjädereffekfen, men jag är inte alls säker. Nämnas bör dock att i nuvarande slag är Elian tillräckligt bra för att utmana Disco från utvändig position. AVDELNING 4 Ingen högre klass på diamantstoet och flera hästar som kommer från isen i norr. Jag tror att tilläggshästarna är för tuffa och 9 Au Pair Girl håller jag högst i fältet. Berghs märr är rejäl och från spåret kan hon hamna bra på det. Det får dock ändå ses som ett litet minus med Nicklas i sulkyn och det är inget ekipage jag litar på till fullo. 10 Vanessa F.B. var det mycket snack om senast men det är mycket om och men kring den här hästen. Hon är bättre än vad raden ger sken av och det här motståndet avskräcker inte. Lever hon upp till sitt kunnande är häst och kusk med i striden. 8 Whitsun Madonna är löpärlig och gör sällan ett dåligt lopp. Hästen har dragits med en del svåra utgångslägen, men från det här läget kan det bli en mer passande resa och då är hon farlig på speed med lite klaff. Där bakom lurar några hyggliga hästar men nämnas bör ju 11 Saga Doc som får Örjan upp i sulkyn. Det är givetvis ett stort kuskplus och blir det kört till ekipagets favör är hon tuff upploppet ned. Skrällen kan vara 12 Global Teardrop som utmanade om segern i tuffare sällskap senast. Lite svårare läge nu och det gäller att det klaffar en del, men hårdhet och fart finns för att lägga många konkurrenter på rygg. AVDELNING 5 5 Religious står inför en passande uppgift och Mika Forss sänder till spets. Väl där lär kusken få bestämma tempot och är hästen i ordning bör ekipaget rinna undan. Värst emot anser jag vara 1 Bestbyarsenal som har visat form en längre tid. Från innerspåret kan han serveras en spårsnål resa och optimalt vore rygg på ovanstående. Klaffar det lite är han vass på speed. AVDELNING 6 12 Grainfield Aiden har visat sig vara en riktig maskin och det är klart att han är väldigt tidig här. Han drog niten i spårlottningen, men till hans fördel väger att den här silverdivisionen är något blekare än den föregående, vilken han vann från dödens. 9 Perfect Dynamite håller hög kapacitet, men bakspår med Ante Lisell i ”jollen” gör att han inte känns jättehet. 10 Man At Work är högkapabel, men hästen sätter sällan nosen först och det kanske är så att det inte bara beror på tufft motstånd. Silverdebut nu, men bronsfinalen var lika tuff och med de rätta ryggarna och lite tempo kan det gå. 1 Remarkable Feet har inga startkatapulter som Ronaldo Malibu och Religious på utsidan i det här loppet. Därför är jag inte främmande för att Westholm kan hålla upp innerspåret. Dom Perignon är snabbast ut av övriga men spår åtta är vad det är, och Malkin har spår sida vid sida. Om spets lär häst och kusk leda det här loppet länge och det är en tidig segerkandidat. Trycker Mattias Djuse av 4 Electrical Storm kan den hästen öppna över medel och lyckas han trycka sig till spets får övriga jobba. Make It Happen-avkomman är en vinnartyp med både styrka och god fart. Den meriterade silverdivisionaren 11 Weekend Fun kan också vara värd ett streck. Han visade moral senast och står sig väl gentemot konkurrenterna på kapacitet. Även 6 Importedfrmdetroit, 8 Dom Perignon och 3 Sir Q.C. ska ses med chans om det klaffar. AVDELNING 7 Jag tror en känsla av att 1 Strong Heartbeat har ganska goda chanser att hålla upp innerspåret och från spets blir inte Westholms ”pålle” lätt att plocka ned. Intrycket vid segern på Åby var plusbetonat och har hästen gått framåt ytterligare ska han ses med chans oavsett position. 10 Bowling Triple X. är en rejäl sort som har haft en framgångsrik vinter. Han kommer närmast från en tuff Klass 1-final och nu är det beskedligare emot. Blir det tempo på loppet kan han bli farlig. 5 Mas Capacity gillas och från ett bra läge ska han inte vara borta ur segerdiskussionerna. Även 9 My Sweden besitter god kapacitet, men från läget krävs det lite klaff. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+10), SO (+12), viking90 (+7), Protesgoran (+7), TheZ (+7), mr_stylez (+5) |
|
2020-02-24, 20:37 | #3 |
Bellfaks till 2 % idag måndag tar jag alla dagar i veckan.
|
|
2020-02-24, 21:46 | #4 |
Har bara suttit med listorna i en halvtimme men tror jag redan är klar med spiken och låsen.
Religious körs resolut till ledningen och sen blir det att styra och ställa lite som vanligt i de här loppen och ingen kommer klara ta ner den då. Spik! Elian Web och Disco kan bli lås lite beroende på strecken. Dras det emot och Disco får över 20% så singlar jag nog Elian ändå. Gillar normalt sett inte innerspår på sprint, men det här är ingen vanlig häst. Ängsborken tror jag redan är mogen att vinna mot de här fina hästarna, han har ju bara haft för långt fram vid förlusterna. Hur fort gick han sista 1000 senast egentligen? Plockar nog med två till ändå. Svenska mästaren Björs Frej som har ett fint läge (att Jorma har 7: 4-1-1 med hästen skadar ju inte heller). Och Steinfaks som har ÖK som är mästerlig på att göra guld av såna lägen. I sista går jag nog inte utanför tre segermaskiner med toppspår och formkortet Merritt. 1,4,5,6!
2020-02-24, 22:02 | #5 |
Spikar nog Elian web och Steinfaks.
|
|
2020-02-26, 09:31 | #6 |
Äntligen Bergsåker. Och SO Norrland är med på banan igen. Spiken är KLAR så fort jag såg startlistan. I avd VI spikas Electrical Storm utan prut. Blev "bara femma" senast, men hamnade illa till från spår 8 auto och fick tredje spår sista 800. Gick ändå 12.8 och torde vara ÄNNU bättre nu med det loppet innanför västen och kanonspår nu medan konkurrenterna har besvärliga bakspår. . Med spik i detta lopp finns förutsättningar att gardera flera av de andra favoriterna och slippa problemet med Disco etc
|
|
2020-02-26, 10:02 | #7 | |
Citat:
Nästan lika kallt, men inte riktigt, som de 10% jag ser på Perfect Dynamite trots kusken. Med minsta "stäm" så tar Man At Work sin efterlängtade vinst nu! Jag tror det gått 100%-igt hittills för mig då jag dissat honom varje gång på slutet. Men lite flax då att han inte vunnit också. Moralisk vinnare ett flertal gånger. Och det här silverloppet är knappast tuffare än de bronslopp han varit ute i.
2020-02-26, 10:44 | #8 | |
Citat:
Senast redigerad av mikaels den 2020-02-26 klockan 10:47. |
||
2020-02-26, 15:02 | #9 | |
Citat:
|
||
2020-02-26, 16:50 | #10 |
Mina tidiga spikar är storfavoriten (Kan inte hjälpas.) Religious och Odd Herakles, fast den sistnämnda kanske inte är så förtjust i att gå med skor. När det är klart så ska jag vaska fram en tredje spik.
|
|
2020-02-26, 17:19 | #11 | |
Citat:
|
||
2020-02-27, 09:52 | #13 |
Basse, kör du nåt bolags-spel? några ideèr, spikar?
|
|
2020-02-27, 09:58 | #14 |
Nej, men jag har blivit sugen när det är Bergsåker med på V86. Fick ju en nytändning på V86 nu när vi fick ATG kanalen på comhem. Kanoners. Av någon anledning har jag inte varit förtjust i V86 tidigare. Ska bevaka det där så att det blir nån gång framöver
|
|
2020-02-27, 22:09 | #15 |
Lite roliga förhandsspel:
Björs Frej vinn 9,50 Ajlexes Cubano plats 9,00 Weekend Fun plats 7,50 Classics Never Die plats 9,00
2020-02-27, 22:36 | #16 |
Borde inte Odd Herakles stå i 90% typ? Måste ju vara omgångens bästa spik till 29%
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hanscrispi (+5) |
|
2020-02-27, 22:47 | #17 | |
Citat:
Det kan bli spik även för min del då det står mellan Odd och Religious. Den sistnämnda har jag väldigt svårt att komma rätt på det med, och likaså Mika Forss. Dessa faktorer talar för att jag kanske också går på Odd tillslut. |
||
2020-02-27, 22:54 | #18 | |
Citat:
|
||
2020-02-28, 01:01 | #19 |
2020-02-28, 06:27 | #20 |
|
|
2020-02-28, 09:08 | #21 |
jo, men det är många som har bra form i loppet och Melanders känns inte som någon brodd-häst
2020-02-28, 10:49 | #22 |
|
|
2020-02-28, 11:18 | #23 |
Ser ett tänkbart scenario i den vidöppna inledningen och det är att Fluke spetsar och körs där, sen om det räcker hela vägen får vi se...hästen har spetsat med Lalle från springen, så UO lär nog fixa den biten...7ggr hos bet365, tycker jag är taget...
|
|
2020-02-28, 13:08 | #24 |
Lindblom
Om jag sett rätt har Åke L. åkt upp från Örebro till Sundsvall med en häst.
Det måste undersökas! Vidare är det nog rätt klokt att bevaka Westholm igen. Kommer med hela menageriet. Tar det lugnt med spikarna än så länge... |
|
2020-02-28, 15:06 | #25 |
Daniel Berglund V75 Bergsåker lördag på Service Plays
|
|
2020-02-28, 15:06 | #26 |
44 mil, det är som från Potila till Umeå, knappt man hinner komma in i kör-rytmen...
abstruse (+1) |
|
2020-02-28, 15:50 | #27 |
7 Fluke vinner om den kommer till spets men tar med 2an i första med kan bli tre spik isånafall fluke i första favoriten tror hag inget på och ängsborken vinner spets o slut och elian web vinner mycket enkelt i morgon går på dom spikarna så v75an kan börja med 7-1-1 i laget mitt finns en länk om nån sugen
|
|
2020-02-28, 16:22 | #28 |
Avstånd |
|
2020-02-28, 16:30 | #29 |
Jösses vad det ser ut att bli skrik på Herakles, står i 1,90 på bookie nu och kommer väl rusa på strecken. Har alla missat att det är 14 ganska fina hästar att runda?
2020-02-28, 16:32 | #30 |
PS
Enl. uppgift: kusk i loppet med högst segerprocent senaste 21 dagarna:
1. Åke Lindblom 37% 2: Ulf Eriksson 25% 3: Rikard N. Skoglund 18% Finns många parametrar i trav... Vår uppgift här på Sharps; att bevaka dom för att vara bättre än "övriga" kollektivet (och kanske experterna?). Nu har jag kommit med två kan jag tycka. Det lustiga är att de gäller samma ekipage... Take it or leave it! Lycka till! |
|
2020-02-28, 16:46 | #31 |
Bet365 har 5,25 på Ängsborken, måste helt enkelt vara ett överodds...5,50 nu...
Senast redigerad av mikaels den 2020-02-28 klockan 17:36. |
|
2020-02-28, 16:58 | #32 |
Inte säkert att 23,0 den här årstiden räcker och då ska Odd H göra det ute i spåren dessutom, med skorna på...1,90 är en brutal fars...
|
|
2020-02-28, 17:30 | #33 |
det är väl bara att låsa då på Ängsborken och Odd så sitter man säkert .. inte dyrare än dubbelt upp. Står väl som vanligt NO när mållinjen är passerad.
|
|
2020-02-28, 17:34 | #34 |
|
|
2020-02-28, 17:38 | #35 |
denna hade jag tänkt köra här spik 7 fluke
spik 1ängsborken spik 1elian web 134689101112 356910 1234569101112 1356910 |
|
2020-02-28, 17:39 | #36 |
Björs Frej 12ggr på bet365(Unibet 11,50), hoppar eller strular Ä så kör nog Jorma sig till ledning och blir därmed hästen att slå...
|
|
2020-02-28, 17:48 | #37 |
Gör u 1 av2, alltså en kupong till där du garderar ex. vis Fluke och spikar SH i sista...bara ett förslag...går ju att gardera ettorna i andra o tredje också och ta dom som u istället...Religous o Grainfield Aiden kan ju också vara u-bud...blir ganska "billigt" att göra detta där du har många hästar i loppen...
|
|
2020-02-28, 17:52 | #38 | |
Citat:
|
||
2020-02-28, 19:28 | #39 |
Jens Sjödèn V75 Bergsåker lördag på Service Plays
jeeboy (+5) |
|
2020-02-28, 19:30 | #40 |
ja ja då får man se om man är en maestro V64
Inlämnat: 2020-02-28, 19:26 Jari Långs andelsspel Bollnäs Fredag 2020-02-28 Start: 19:30 Kostnad: 1 800,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 6, 10 (14, 2) 2: 2, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 12 (7, 3) 3: 4, 5, 9, 10, 11 (6, 7) 4: 4 Maestro (12, 6) 5: 6, 7, 15 (9, 14) 6: 1, 2, 3, 7, 9 (8, 12) 3x8x5x1x3x5 = 1800 rader. 1800 x 1 x 1,00 kr = 1 800,00 kr. Totalt: 1 800,00 kr. Min kostnad: 1 800,00 kr x 1/24 = 75,00 kr Rättningskod: GMP FTS RLD |
|
2020-02-28, 19:33 | #41 |
Trodde jag tog den på max, hade inte räknat med att de skulle skryta upp favoriten så väldans. Inte alltid man hamnar rätt på hur det dras åt olika håll.
2020-02-28, 19:37 | #42 |
hi hih i ja 1an var ju bara simply the best
|
|
2020-02-28, 22:47 | #43 |
Ber om ursäkt för sent svar, har inte varit inne i tråden på ett par dagar.
Jobbar på att hitta roligare spikar men vid första genomgången känns Odd Herakles och Elian Webb som spikar - typ samma spikar som halva Sverige... Till V4 innan V75 har jag 2 ”klaringar” V4:3 7 Alma Prins är väl 20 m bättre än de övriga? Främsta hotet 13 Gullkongen har ju dragit spår 8 på tillägg så det lär bli en jobbig väg fram.. V4:4 13 Tinten är en häst jag verkligen gillar - tillbaka efter lång vila och kördes försiktigt men gav ett fint intryck . Nu är det spårtrappa och man är bäst i fältet - M Djuse lär köra offensivare den här gången och jag tror man mosar de övriga. De två spikarna lär ju bägge bli favoriter så hög utdelning lär det inte bli - men på en flerbong på typ 9-12 rader så kan det bli bra ändå. |
|
2020-02-28, 23:57 | #44 |
Dagens skrikhäst - ögonbindel på och alla ställer sig på led och ryggar utan att ifrågasätta hur hästen skall vinna?
Alla tar för givet att hästen är bäst i loppet, vilket är troligtvis också stämmer. Alla tar för givet att spår 1 inte innebär några bekymmer alls- hästen är ju bäst i loppet , det säger ju alla, överallt , till och med de dyra experttipsen jag köpt Jag talar givetvis om 1 Strong Heartbeat i avdelning 7 Man bör i alla fall vara kritisk till en favorit som lär skrikas upp till 40+% på strecken och aldrig har visat startsnabbhet och startar från spår 1! Strong Hartbeat har nått ledningen efter att ha kört sig dit efter en bit. Tagits sansat från start och sedan fått ta över. I dag har man inte lyxen att ta det lugnt och sansat från start när man har innerspår. Det gäller att ladda direkt för att hålla ledningen. Det har aldrig hästen gjort förr och man kan inte ta för givet att hästen inte galopperar första gången man laddar från start. Mas Capacity är ju bevisat startsnabb och lämnar inte Tobbe W.O i spetsstriden så lär katja Melkkos häst sitta i spets initialt. Sedan kanske Mas Capacity körs där eller släpper till formtoppade Merritt om den den ställer frågan efter en bit? Jag säger inte att Strong Heartbeat inte kan vinna. Det kanske löser sig snabbt även om Mas Capacity spetsar. Men spika för guds skull inte bara för att ”alla” säger att hästen är ”klar” - spika om du själv tror att den vinner! För denna vecka verkar Alla betaltjänster, Hultman, Berglund,Jensa, Fan och hans moster alla gå på just Strong Heartbeat. Jag är skeptisk till hästens startsnabbhet och kommer gardera. Merritt , Mas Capacity och kapable Soul Tan åker med på systemet- kanske någon till. Nu har man väl med detta jinxat in en vinst med 100 meter för Strong Heartbeat Det är i alla fall sunt att ifrågasätta skrik som det faktiskt finns frågetecken kring som alla verkar blunda för. ”Hästen är ju bäst- så då måste den vara startsnabb” ..... eller inte Vi får svaret i morgon kl 18:43 Senast redigerad av Basse den 2020-02-28 klockan 23:58. |
|
2020-02-29, 00:23 | #45 |
Efter en iskall Nocco, en påse kinapuffar och ett gott äpple för att vara lite nyttig med är man redo o ta sig an veckans näst roligaste omgång! (v86 roligast)
Mina tankar om omgången: 1: Jämnt och svårt lopp, härlig inledning, blir väl säkert 2-3 omstarter som vanligt i styggelsen som är voltstart (när ska dem förbjuda skiten så man slipper få gissa vem som blir pigg och vem som galloperar i 4e omstarten som går iväg typ...) så gardering är nog på sin plats! Här verkar många skrika upp nr 4 Bourne Dominion vilket för mig är obegripligt. Direkt dålig senast, hoppat 3 av 5 på Bergsåker, galloperat 2 av de 5 senaste, gått mycket sämre tider än en del av hästarna här, hur ska den vinna? För mig är den lågt rankad och kommer inte med på min kupong, hoppas atg live skriker upp den rejält imorn! Jag rankar en skräll först nr 3 Takata går bra hela tiden, måste få sitta snart! Med rätt lopp och lite omstarter så varför inte, trevlig procent iaf! Startsnabb! 7 och 6 rankar jag därefter, då jag tror det är spets (nr 7) och rygg ledaren (6med kamp mot 3) från springspåren här, särskilt om loppet går iväg i första starten. Men öppet lopp, jag tar 3,7,6,8,2,9,11. 2: Otroligt intressant och kul kallblodslopp! Brukar inte gilla dem generellt i låg klass då det alltid är massa galopper, men hög klass är kul att kolla på! 15 och 1 är jämnspelade i nuläget, vilket för mig är obegripligt. 15 är Norges kanske bästa kallblod och vinner detta loppet om det inte blir hinder på vägen (Han ska vara offensiv enligt tränaren och tar dem både från dödens och givetvis vinner den från spets om han kommer dit). 1an är en härlig häst, men har körts bort 2 av de 3 senaste av kusken som är väldigt defensiv (iofs förståligt på sikt såklart) med sin guldklimp till häst. Den är lite osäker i voltstart och kan mycket väl hoppa om kusken laddar, tar han de lugnt hamnar den i maskin och han kör knappast ngn Kolgjini lr Bergh.styrning och trycker sig ut i andraspår direkt utan sitter säkert nöjd 3e invändigt hela loppet och spurtar till slut som vanligt... Med kusk startmetod o utgångsläge så är den först femterankad för mig, och har alldeles för hög spelprocent. Med det sagt tror jag med det är Sveriges nästa kallblodsstjärna, men för att nå maximal framgång borde man nog sätta Ulf O lr liknande kusk på den i framtiden. Bakom de 2 favoriterna kan 3 hästar vinna tor jag, 2,8 och 7. 8a är såklart bäst av övriga men har rygg på 1an från start och kan hamna riktigt illa på det på innerspår. Örjan löser de flesta sådana lägen dock och det förvånar ingen om han kör 4e invåndigt, får perfekt lucka 250 kvar och spurtar hem det.... Men inget jag vågar gå på iaf. 2an är jämn o bra hela tiden, kommer 15 bort har den bra chans, given att ranka 2a för mig. Superskrällenär nr 7 som går bra hela tiden och som bör sitta i spets från springspår, kan sedan välja om den släpper till 15 om den är framme tidigt lr kör i spets om 15 kommer bort... till 1% är det en otroligt bra skräll iaf! Tvillingen 7-2,15 liras stenhårt det här loppet kan jag säga. Rank : 15,2,7,8,1 3: Inget att orda om. Årets överlägset säkraste spik kommer här, det blir inte bättre chans än så här då Järvsöfaks inte tävlar längre... Slösar inga pengar på gardering övriga lopp är svåra nog. Ska dock jobba in min tvilling här, tror nr 2 är snabb nog o hålla rygg på 1an så inte 4an kommer ner där, får 4an dödens kan den mycket väl ledsna/tröttna sista 50 och då kan 2an lifta med till andraplatsen. Lär ge ett helt ok odds på 1-2 hoppas jag iaf! För den som ändå garderar och spekulerar i förlust så rekomenderar jag nr 11 före nr 4 till bättre procent, såg magiskt bra ut senast. Rank: 1. Räcker så. 4:Herregud vad svårt lopp! Men sånt är kul, fler sådana här lopp tack! (gärna auto istället dock) Förstarankad blir nr 6 för mig som bör ta spets enkelt här, går riktigt bra därifrån 5/5 läste jag? Går ingen fram o trycker tidigt kan den rinna undan! På bakspårens har vi framförallt Au pair Girl (van o mötta tufft motstånd, bra form), Saga Doc (skräller til ibland, spurtstark, bra smygkusk nu!) och Whitsun Madonna med perfekt smygläge! Vanessa F.B är snackis igen och ökar säkert i streck imorgon med kanske 5% ytterligare, men den tror jag mindre på. Superskrällen är nr 5 So Chic som är startsnabb och har finfinform, 1% är löjligt lågt! 10 hästar för mig här, rank blir 6,9,11,8,3,1,4,10,12,5. 5: Här är nr 5 Religious väntad klar favorit och ska så vara med, precis som StatistikJens skriver så är innerspår otroligt viktigt på långlopp och vem ska lugga Religious på spets här? Får den styra o ställa så vinner den såklart, finns bara 1 häst som kan och vill trycka upp tempot och det är nr 6. Gör den det i 2 varv så öppnar det upp lite för skräll då flera av övriga är rejält formstarka! Tänker framförallt på 10 Ippon Futura, 3 Radjah D'inverne och 9 Alorac mathbell. nr 1 Bestbyarsenal tror jag inte så mycket på, men spår 1 är spår 1, får väl som sämst 3e inner, med lucka så... Övriga tror jag inte har så stor chans. Den som man aldrig vet var man har är Klas Kern med sin nr 11, men den är klart bäst ispets, han kan dock mycket väl få för sig att köra fram o pressa på ledaren med den för att komma ner i ryggen på nr 5, konstigare saker har han gjort den gode Kern.. Öppnar upp loppet för skräll det med isf. Men sammantaget såklart en jättechans för nr 5. Blir 1 av 2 utgångar för mig (Nr 15 avd 2 den andre). Rank : 5,3,9,10,6 6: Ett till jämnt svårtippat och spännade lopp! Mina båda förstarankade är helt givna dock, nr 4 Electrical Storm (går bra precis hela tiden,spurtstark får den bara lite draghjälp säg 800 kvar tror jag den vinner) och nr 12 evighetsmaskinen grainfield Aiden som lär köras fram till dödens direkt och kontrollera fältet därifrån. Tar ner ledaren tror jag absolut den gör, men kan den stå emot 4an sen? Det är frågan. Blir det mer körning i loppet och 12an av ngn anledning inte kommer fram tidigt till dödens/ledning så öppnar det för skräll. Nr 2 Malkin gillar jag, ojämn men höga toppar och kan lätt skrälla här, sitter bra till diret från spår 2, löjligt låg procent. Skrällkusken Anders E kör dessutom! se upp! 6 Importedfromdetoit har fin form, och ska ha skygglappar för första gången på 4 år sa tränaren i atgs sändning idag,kan bli farlig om det slår väl ut! 1 Remarkable feet har verkligen blommat ut sista starterna efter att ha lovat mycket lång tid.. riktigt fin! Kan den hålla spets är mycket vunnit, tror den har bäst chans att ta spets, släppa till nr 12 om den kommer tidigt o sen ta den på speed sista 100. Farlig oavsett såklart. Nr 9 Perfect dynamite pratar många om och det är en klart fin och bra häst, men nu kör Ante Lisell själv och hur ska han kunna vinna mot dem här kuskarna? Man spelar på ekipaget inte hästen. Tas bort enbart på kusken (inget emot Ante givetvis, verkar glad o trevlig, men som kusk på V75 räcker han tyvärr inte till) Nr 10 plockar jag bort helt , vägrar ju vinna lopp på V75, och upp en klass nu, ändå favorit? Obegripligt. Schas! Nämner även nr 11 Weekend fun med Magnus A Djuse för de som streckar vidare (brukar inte duga riktigt på v75 till vinst och svårt läge här, dock låg procent) Samt nr 5 Zorro Swing som alltid spurtar bra, men tufft emot och för defensiv kusk för min del. Rank : 4,12,1,6,2 7: Ännu ett på förhand ovisst och kul lopp, vilken härlig omgång Bergsåker fått ihop! Har två förstarankade även här i nr 1 Strong Heartbeat (väldigt fin häst, håller nog spets, svårslagen då) samt galet formtoppade nr 6 Merritt (som den sett ut på slutet, vinner om de blir de minsta körning i loppet tror jag) Bakom dessa lurar tre till formstarka dukiga hästar, nr 3 Digital Class (vinner nog sist utan galopp 400 kvar) 5 Mas Capacity (lite ojämn men finfin kapacitet, kan utmana om spets kanske) och nr 9 My Sweden (vann på supertid senast, trea i loppet var tex Arnie express som varit så bra i 2 raka segrar på bla V86). Övriga tror jag är en klass sämre än dessa. Rank: 6,1,9,3,5 Ursäkta långt inlägg, Noccon gör att man skriver på mer än vanligt :P
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar..... Senast redigerad av mr_stylez den 2020-02-29 klockan 01:07. |
|
2020-02-29, 00:26 | #46 | |
Citat:
Ska garderas just på att alla skriker upp den samt att den går som favve i avd 7 (många autospikar som har slut på streck,övriga lär rensa bra bakom). Glöm inte 9 och 3 om du garderar !
2020-02-29, 09:34 | #47 |
AVD 7
Angel Raziel given på min kupong och en bra rakethäst. Har toppform och en kusk som får duga... Kontio kan få en fin dag...
|
|
2020-02-29, 10:02 | #48 |
WTF - Eletrical Storm struken! Där rök den spiken
|
|
2020-02-29, 10:06 | #49 |
|
|
2020-02-29, 10:08 | #50 |
HELVETE OCKSÅ. VÄRLDEN HAR RASAT IHOP FÖR MIG. ELECTRICAL STORM HAR BLIVIT STRUKEN.
|
|
2020-02-29, 10:12 | #51 |
ELECTRICAL STORM STRUKEN
Världen rasar ihop.... lägger ner travet nu........ Livet kan vara grymt ibland |
|
2020-02-29, 10:14 | #52 |
Va min spik idag också :( :( Nu får man tänka om ...
|
|
2020-02-29, 10:15 | #53 |
Tänk så här istället-Va bra att dom strök, den hade ju knappast kunnat gjort sig rättvisa om den startat, nu kan jag hitta en ny bra spik...Mmm få se, tolvan där, nu kan den ju åka fram och ta över eller som sämst lägga sig i dödens och då törs ju ingen annan köra fram...så vips, så har du en ny bra spik...
|
|
2020-02-29, 10:16 | #54 |
Synd på omgångens mest överstreckade. Nu räknar väl de flesta ut att kanonerna på bakspår gör upp om det. Har några stänkare ändå som är svåra att släppa till 1-2%, får se hur det blir.
2020-02-29, 10:19 | #55 | |
Schh!
Precis min tanke, byter nog bara spik till Grainfield då. Citat:
|
||
2020-02-29, 10:28 | #56 |
Kämpa det finns 6 lopp till idag SO
|
|
2020-02-29, 11:07 | #57 | |
StrykningenCitat:
Jag ska spika Sir Q.C. Uppåt och har slagit sådana här förut. Hultman och jag är inne på samma linje. Körde ett 1600 senast för att få upp tempot. Spåret inte fy skam heller. Lycka till med funderandet! Svårt ibland när man ska hitta spik i samma lopp? |
||
2020-02-29, 11:13 | #58 |
Saknar V7
Saknar vi inte V7= endast för 7 rätt lite extra idag? Elian Web, Religious och Strong Heartbeat blir dagens 3 största favoriter och att åtminstone 2 av dem vinner sina lopp är högst troligt. Vinner alla 3 så...hemska tanke Sen har vi Kallblodsloppet på det där Odd Herakles ”riskerar” att vinna - bränner Norges Bästa kallblod hittas vinnaren på få streck bakom :-/ 7 rätt kan nog ändå ge ok idag då det finns ett par öppna lopp och säkerligen bränner någon av de största favoriterna. Men 6 & 5 rätt lär inte ge mycket ( eller inget) om de största favoriterna infriar. En utdelning på 8 - 20 K känns inte omöjlig - det hade ju blivit 20 - 50 K om V7 alternativet funnits. Någon - helst 2 avd 3 största måste helt enkelt fällas idag och jag prövar att gardera både Religious och Strong Heartbeat. Elian Web kanske det vore vettigast att gardera men jag tycker han har dagens största vinstchans - tar ledningen och förlorar inte från spets. Lycka till med streckandet :-) |
|
2020-02-29, 11:26 | #59 |
Vilka hästar kan vi på förhand tänka oss att det SKRIKS om i tv?
Ängsborken i V75-2 är ett första tips från min sida + repris av reportaget med Jimmy och Alf Jonsson. Och så avslutar Per S något i stil med ”Alf är en riktig gentleman i svenskt trav” och så nickar Micke/Peter och Sandra/Jennifer instämmande. REVANSCHDUELLEN mellan Elian Web och Disco Volante i V75-3 är ett stenklart samtalsämne där Per S och någon till kommer hylla dem som så himla fina hästar. Man at Work i V75-6 också. Där kommer det handla om hur många gånger han startat men inte vunnit på V75 – men att det nu kan vara dags i en HÖGRE KLASS. Och så snack med Timo från stallbacken, typ ”Jo jo, hästen känns bra”. I sista kan det även bli ett sjuhelsikes snack på 1 Strong Heartbeat men med fokus på Jörgen Westholm och hans FINA verksamhet utanför Sala. Har vi tur är Fernlund kommentator i dag och kan berätta om hur fantastiskt det var att jobba hos Jörgen och hur otroligt kunnig han är. Sen slutar Strong Heartbeat oplacerad – och då börjar de i studion istället prata om att GS75 görs om med start i morgon, och så lämnar någon av experterna är ”klaring” dit och sen är det Boost och sen gör Per reklam för typ Levante-Numancia. Har jag fler rätt än fel? |
|
2020-02-29, 11:34 | #60 | |
Citat:
|
||
2020-02-29, 11:47 | #61 |
Ja den kommer med råge bli tredje största favoriten, kan nog sluta på nära 50%.
2020-02-29, 11:57 | #62 | |
ODD H.Citat:
Mittåt: har ju gått ett lopp i februari, har jag missat. Senast redigerad av valo den 2020-02-29 klockan 11:59. Anledning: Feltänk |
||
2020-02-29, 11:58 | #63 |
Avd 1. Jag är inne på (sen i måndags) att 3 Takata (just nu 6%) tar ledningen och bara rinner undan.
Avd 2. Köper inte en 5 åring (1 Ängsborken) i den här klassen. Blir det inte för mycket strul så leker 15 Odd Herakles hem detta. Avd 5. Spik of the week på 5 Religious. Enkelt till ledningen med ett koppel på innerspår bakom sig. Avslutar med att ta fram stora motorsågen på 10 Man At Work och 1 Strong Heartbeat där den sistnämnde inte kommer till ledningen. Finns inte i min värld att dessa två avslutar som favoriter. |
|
2020-02-29, 12:11 | #64 |
Ska Lisell lyckas ta sin andra seger med Perfect Dynamite i tolfte försöket? I silver från bakspår? Visserligen ett ganska tamt silverlopp men så dåligt är det väl inte? 10%
2020-02-29, 12:25 | #65 |
Vaskningen är klar, om inget intressantare händer under dagen, och tredje spik blir därmed La Norna. Synd att Odd nu blivit favorit.
|
|
2020-02-29, 12:43 | #66 |
Hade det bara varit en HYFSAD kusk bakom Dynamiten så hade jag nog spikat den idag. Förstår inte varför Ante envisas med att köra honom, framförallt när han såg resultaten när han plockade in Rikard i jollen.
|
|
2020-02-29, 12:46 | #67 | |
Citat:
Alma Prins bör vara överlägsen här, men spår 2 volt o kallblod, tillägg.. drar öronen åt mig lite... spik på mindre lapp, gardering stora, rensr bra om den hoppar bort sig lr kommer bort på annat sätt... Har jagat nr 15 Norrlands Scott jag vet inte hur länge nu.. den åker med samt 9,12,13 och 14 också. Min rad just nu: 1 6 8 10 12 2 6 9 (här är 6an bra skräll till fin procent tycker jag) 7/9, 12,13,14,15 6 13 (släpper inte Knifetown Hall,nedstruken till spår 5 spårtrappa,körs till spets, sämre sist men tillbaka i normal form kan den nog hålla undan. Annars vinner 13 Tinten.
2020-02-29, 12:54 | #68 |
Härlig läsning ang La Norna. Jag bytte ut Electrical Storm mot La Norna som spik på bolagssystemet. Avd 6 blev nu jätteöppet för mig och behöver minst 6 streck sedan Djuse plockat bort hästen. Den ende i gänget som går ända in i mål (hästen alltså).
Shooter (+20) |
|
2020-02-29, 12:57 | #69 |
Cyrano B ska väl gå med jänkarvagn denna gången, ojämn häst med grym statistik på 3140, Religious har bara gått det en gång i ett skräplopp i Finland..
Pressar 6an 5an hela vägen så ja... Troligen vinner ju 5 ändå såklart, men inget jag hade litat på. Utgång men verkligen ingen spik för mig iaf, flera intressanta långskuffare bakom som tål distansen och gillar högt tempo hela vägen!
2020-02-29, 13:03 | #70 |
Bolagssystemet har "allas" spikar. Det gäller att de vinner samt några skräller som är med på systemet. Det är svårt för oss neråt landet att veta om det behövs broddar i två eller fyra skor och vilka hästar som trivs på olika skobalanser.
1) 2,3,4,9 r7-8 (amatörtränade 3 tar ledningen och kan leda SoS till 6 %. 7 från springspår är också snabb ut, men 3 släpper inte. Favoriten 9 från bakspår slog senast 3 men får svårare bakifrån. Något osäkre 2 duger - han är bättre med startbil. Dags för 4? Lämnar hårt betrodda 7 och 8 utanför - tror de "blir över") 2) 1,2,5,8,15 r12-7 (15 är bästa hästen och får jobba i spåren. 1 är lovande och körs för framtiden. Örjan kör min förstahäst 8, som vill ha hård bana och trivs med brodd. Jorma är världens bästa kallblodskusk och kommer från två galoppstarter. Bra chans felfri. 5 kom med pga felskrift av mig) 3) 1 r4-9 (elitloppshästen 1 spikas) 4) 1,4,6,9,10,11 r8-3 (i stoloppen skräller det ofta. Strecka på.....) 5) 5 r9-3 (storfavoriten 5 SoS spikas) 6) 1,2,9,10,12 r3-8 (blev ett helt annat lopp sedan SO:s drag 4 ströks. Favoriten 10 vann V75 för tre år sedan och har därefter inte vunnit någon av sina femton starter på V75. Andrefavoriten 1 kan väl inte ha en sådan tur igen som senast och komma ut från innern och vinna. Strecka på.....) 7) 1.3.5.6.9 r4-11 (löftet/favoriten 1 blir nog över från start och kan bli fast på innern. 3,4 och 5 jagar mot täten. I årsdebuten skulle 5 köras snällt bakifrån. Då gick det för långsamt i ledningen och Tobbe körde resolut fram. Ekipaget vann lätt i imponerade stil mot enkelt sällskap. 6 och 9 kommer med staket av vinster) Kostar 1500:-. Lycka till! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gorgonzolastank (+10) |
|
2020-02-29, 13:23 | #71 |
Jo där har du givetvis rätt! Jag använde ordet ”skriks” lite fel. Jag menar ordet i både skriks som i spel men också som de kommer tjata om i tv och där kände jag att de nog kommer surra mer om hur fin den är och nu ska den vinna och har framtiden för sig och bla bla.
|
|
2020-02-29, 13:42 | #72 |
V4
Inlämnat: 2020-02-29, 13:42 Bergsåker Lördag 2020-02-29 Start: 14:45 Kostnad: 60,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 10, 12 (6, 8) 2: 9 Madame af Djupmyra (2, 3) 3: 7, 9, 13, 14, 15 (3, 5) 4: 6, 13 (1, 3) 3x1x5x2 = 30 rader. 30 x 1 x 2,00 kr = 60,00 kr. Totalt: 60,00 kr. Rättningskod: BCQ BTN PKR |
|
2020-02-29, 13:52 | #73 |
Glöm inte lämna in challenge idag. Min v75 rad idag bygger på att Au Pair girl vinner. Lopp 1 nr 2,4,6,7,8,9.Lopp 2 nr 1,2,4,5,8,12,15.Lopp 3 spik nr 1 Elian Web. Lopp 4 spik nr 9 Au Pair Girl. Lopp 5 nr 1,3,5,6,9,10.Lopp 6 nr 1,9,10,12.Lopp 7 nr 1,3,4,5,6,9.Lycka till allihopa!
|
|
2020-02-29, 14:05 | #74 |
Bara att inleda med tre spik idag!
Royal T.N. - klart bäst och kuskpluss! Odd Herakles - norrmännen lovar vinst! Elian Web - spets och slut! Finns inte på kartan att han missar spets. Sedan står ju ett par kusar redan med tre hovar i mål: La Norna - spets och slut? Alorac Mathbell - stark som en björn och krossar dem här? Grainfield Aiden - kommer denne bara till någorlunda är det spel mot ett mål, men spåret är ett aber... My Sweden - lite hjälp med tempot så sitter denne, mest troligt... Se där - där har vi något att utgå ifrån - blir denna rad ggr 50 och så blir det att bygga på ytterligare på ett större system... Lycka till, alla!
2020-02-29, 14:08 | #75 |
Det jag inte förstår, dock, är hur Elian Web skall kunna ha toppform till Elitloppet om den redan nu är där?
2020-02-29, 14:10 | #76 |
Bisittaren fattar ingenting när Hultman "hintar" om stallkörning från Melanders stall...
2020-02-29, 14:36 | #77 |
Skaplig värmning av 1 Strong Heartbeat i sista
|
|
2020-02-29, 14:38 | #78 |
|
|
2020-02-29, 14:41 | #79 | |
Citat:
2020-02-29, 14:42 | #80 |
Höll på att glömma bort min V4 som jag lämnade in redan i går kväll.
V4 Inlämnat: 2020-02-28, 22:26 Bergsåker Lördag 2020-02-29 Start: 14:45 Kostnad: 180,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6, 10, 12 (1, 8) 2: 2, 3, 9 (6, 1) 3: 7 Alma Prins (13, 3) 4: 13 Tinten (6, 1) 3x3x1x1 = 9 rader. 9 x 10 x 2,00 kr = 180,00 kr. Totalt: 180,00 kr. Rättningskod: HHX DWX RDL Första tanken! |
|
2020-02-29, 14:45 | #81 |
V4
Inlämnat: 2020-02-29, 14:40 Bergsåker Lördag 2020-02-29 Start: 14:45 Kostnad: 160,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 8, 10, 12 (6, 13) 2: 9 Madame af Djupmyra (2, 3) 3: 3, 7, 9, 13, 14 (15, 5) 4: 2, 3, 6, 13 (1, 10) 4x1x5x4 = 80 rader. 80 x 1 x 2,00 kr = 160,00 kr. Totalt: 160,00 kr. Rättningskod: CKS JTP QCZ |
|
2020-02-29, 14:49 | #82 |
Exakt. Är ju så det fungerar. Därför vore det bästa om trav-tv gjordes av riktiga journalister eller andra typer av bisittare. Alltså de måste vara kunniga, men inte ha 511 olika tentakler i trav-världen själva. Tänk Lasse Granqvist och sådana personer, Tommy Åström med flera. Lasse äger väl några hästar men är en man med integritet.
|
|
2020-02-29, 14:55 | #83 | |
Citat:
Ja in med lite Sverker typer! - hur förklarar du den här styrningen??? - Ska det vara så att du på förhand säger att du ska köra defensivt och sedan krossar från dödens?? Svara! Ska det vara så??? - Nä såna här usla lögnare slänger vi i soptunnan! Skulle bli roligare att följa lajven då i alla fall Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10) |
||
2020-02-29, 14:56 | #84 | |
Citat:
15 djur 20 m tillägg och en massa babbel om att kusen redan vunnit loppet redan före start från Lars O, taktiksnack för att ingjuta respekt så motståndarna tar upp när han kommer dundrandes i tredje. En kanon, men ingen promenad i parken. Övernattar, skor nu och skall ta minst 50 m på spetshästen med bara ett lopp i kroppen. Jag synar ivf. |
||
2020-02-29, 15:02 | #85 |
Administrator
|
Mindre än en timme kvar att lämna in sitt sista bidrag i Sharps Challenge Challenge nu.
16.00 är deadline! MISSA INTE SEGERN på detta nu!
2020-02-29, 15:09 | #86 |
RAKET
Inlämnat: 2020-02-29, 14:53 Bergsåker Lördag 2020-02-29 Start: 15:08 Kostnad: 100,00 kr Vadet gäller startnummer Lopp 2: Plats 9 Madame af Djupmyra 3: Plats 13 Gullkongen 4: Plats 13 Tinten 1 x 100,00 kr = 100,00 kr. Totalt: 100,00 kr. Rättningskod: CMN KTW QCV |
|
2020-02-29, 15:11 | #87 |
Det var en bra V4-spik, men jag åkte ju tyvärr i första.
|
|
2020-02-29, 15:16 | #88 |
Inga svennar som tränar. Det är järnet som gäller året om för Korpi och Melkko, inget tjafs och krångliga träningsupplägg och matchningar. Sånt kan professorerna Hultman och Redén hålla på med.
2020-02-29, 15:17 | #89 |
Daniel Wäjerstens Stallform är ju smått magisk!
Tvåa i första loppet ( Med Galopp!) i montedebuten för Livi Majesty Överlägsen vinst nu i andra för Madame af Djupmyra! Just nu är årets resultatrad: 21: 9-3-1!!! Kvar i dag har DW: Lopp 11: Bowling triple X och Merritt Lopp 12: Global Brexit Blir det 1 eller 2 segrar till idag?? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5) |
|
2020-02-29, 15:17 | #90 | |
Citat:
|
||
2020-02-29, 15:18 | #91 |
Jepp, en finsk häst ska kunna starta "vecka-vecka" året runt, annars är det dåligt tränat...
|
|
2020-02-29, 15:25 | #92 |
Bra idé! Maxa Sverkers TV-tid in absurdum, nu!
-Släppa till stallkamraten, ska det vara så!? Ska man få göra så!? Men svara mig då människa, vad säger du nu till till till Svenska folket här som tittar på det häringa spektaklet va va va!!?? https://www.youtube.com/watch?v=-M6mo_KCzW0
2020-02-29, 15:26 | #93 |
Tycker det finns massa fina utgångshästar idag, testar en kul 3raders x50, kan ge en del även om man missar 1 lr 2 av dem.
V75 Inlämnat: 2020-02-29, 02:13 Bergsåker Lördag 2020-02-29 Start: 16:20 Kostnad: 75,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 7, 8 (2, 9) 2: 15 Odd Herakles (1, 8) 3: 1 Elian Web (4, 11) 4: 6 La Norna (1, 9) 5: 5 Religious (9, 3) 6: 12 Grainfield Aiden (10, 1) 7: 6 Merritt (1, 9) 3x1x1x1x1x1x1 = 3 rader. 3 x 50 x 0,50 kr = 75,00 kr. Totalt: 75,00 kr.
2020-02-29, 15:30 | #94 | |
Citat:
|
||
2020-02-29, 15:32 | #95 | |
Citat:
1an osäker om laddning , kan inte öppnastabilt tror jag från spår 1, feg kus, defenisv, hoppar troligen lr seg öppning, 8an dras med bakom. återstår 2 och 7 som kan vinna då, 7 släpper garanterat till 15 om den går tidigt, 2an osäkert. Oavsett tror jag 15 har superchans mot dessa, och dagens tvilling för mig är 15-7 iaf hehe. Men den är utgångshäst på stora, ingen spik=)
2020-02-29, 15:36 | #96 |
Jorma kör galopp med Gullkongen. Vet inte vad han gjorde där.
|
|
2020-02-29, 15:36 | #97 | |
Citat:
mr_stylez (+5) |
||
2020-02-29, 15:37 | #98 |
Neeeejjj - vad var det för katastrof som reffade sista varvet???!!!
2020-02-29, 15:37 | #99 |
Segt då man hade garderat upp 7an och hade nr 9 Bonaldo på v4 och LD... 5an var ju grym.. Inte lätt o ta tillägg på 1640 alltid.. :S
2020-02-29, 15:38 | #100 |
Jaha, då var det dags för Roffe...såg inte att den startade, hade kunnat få en sympati hundring från mig...
|
|
2020-02-29, 15:39 | #101 |
Det är inget att spara på, nu ska degen in!
V75 Inlämnat: 2020-02-29, 15:38 Bergsåker Lördag 2020-02-29 Start: 16:20 Kostnad: 216,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 3, 4, 7, 8, 9 (6, 5) 2: 15 Odd Herakles (8, 1) 3: 1, 4 (4, 1) 4: 6 La Norna (1, 9) 5: 5 Religious (1, 3) 6: 1, 2, 6, 9, 10, 12 (3, 11) 7: 1, 3, 4, 5, 6, 9 (10, 11) 6x1x2x1x1x6x6 = 432 rader. 432 x 1 x 0,50 kr = 216,00 kr. Totalt: 216,00 kr. Rättningskod: FDX HTW NMS |
|
2020-02-29, 15:44 | #102 |
|
|
2020-02-29, 15:51 | #103 |
Kör en liten "Dagens bästa" får se hur rätt/fel ute man är =)
Spik: Elian Web Spik 2: Merritt Spik 3: La Norna Skräll: Ippon Futura Överspelade: Ängsborken,Religious.
2020-02-29, 15:51 | #104 |
Atlas Vendil har KÅ fungerat fint med ihop tidigare - V/P!
2020-02-29, 15:52 | #105 |
Lindbloms häst i första såg rätt fin ut i värmning, den får sig ett litet vinnarlir till 40ggr! Bourne Dominion såg också lite formstark ut.
2020-02-29, 15:55 | #106 |
Ängsborken
Värmer som ett varmblod. Jäklar vilken läcker häst. Värmningsvinnare ! |
|
2020-02-29, 15:57 | #107 |
Hahaha, herregud vilken styrning utav Åkerlund... Bland det värsta jag sett!
2020-02-29, 15:59 | #108 |
Fernlund och Fredriksson måste vara total okunniga på trav om ni såg sista V4. Empir Brick såg ut som en rund miljon och smög med ... Men de talade bara om favoriten Tinten. På upploppet var den helt chanslös när Empir Brick fällde öronen bakåt.
Känns inte som att folk i tv är kunniga alls inom trav. Ser aldrig detaljer som andra ser, men hänger väl också lite ihop med att de inte kan prata illa om storfavoriterna. |
|
2020-02-29, 16:02 | #109 | |
Citat:
De pratar ända in i mål om de som de höjt till skyarna innan loppet, även om man ser att de är på väg att tröttna...
2020-02-29, 16:03 | #110 |
V75
Inlämnat: 2020-02-29, 15:52 Jari Långs andelsspel Bergsåker Lördag 2020-02-29 Start: 16:20 Kostnad: 672,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 (12, 10) 2: 1 Ängsborken (15, 8) 3: 1 Elian Web (4, 11) 4: 1, 3, 4, 6, 9, 10, 12 (11, 8) 5: 5, 6 (9, 1) 6: 1, 3, 9 (10, 12) 7: 1, 4, 6, 9 (5, 3) 8x1x1x7x2x3x4 = 1344 rader. 1344 x 1 x 0,50 kr = 672,00 kr. Totalt: 672,00 kr. Min kostnad: 672,00 kr x 1/7 = 96,00 kr Rättningskod: KKV KTZ RMS |
|
2020-02-29, 16:03 | #111 |
Exakt. Det är så jävla äckligt att TV4 inte reagerar ... Jag menar, de borde väl vilja att det är schysst nivå i sändningarna? Gemene man tror ju att de så kallade travkunniga i tv är TV4-folk medan vi andra vet att de ju avlönas av ATG.
|
|
2020-02-29, 16:04 | #112 | |
Citat:
Anders Fredriksson kan gärna hålla sig till att läsa upp resultat på Valla... Hur kom han in i rutan? |
||
2020-02-29, 16:04 | #113 |
V75
Inlämnat: 2020-02-29, 12:00 Harry Boy Bergsåker Lördag 2020-02-29 Start: 16:20 Kostnad: 100,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 4, 8, 9 (7, 6) 2: 1, 15 (8, 2) 3: 1 Elian Web (4, 11) 4: 1, 3, 4, 5, 6, 10 (9, 11) 5: 5 Religious (9, 6) 6: 1, 5, 9, 12 (10, 3) 7: 1 Strong Heartbeat (6, 9) 4x2x1x6x1x4x1 = 192 rader. 192 x 1 x 0,50 kr = 96,00 kr. Avgift 4,00 kr. Totalt: 100,00 kr. Rättningskod: LBV FTX QDR |
|
2020-02-29, 16:06 | #114 |
V75
Inlämnat: 2020-02-29, 16:03 Sundbyholms Travbana, Sista Stallskrikets andelsspel Bergsåker Lördag 2020-02-29 Start: 16:20 Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 3, 4, 6, 7 (8, 9) 2: 15 Odd Herakles (1, 8) 3: 1 Elian Web (4, 11) 4: 1, 3, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 14 (8, 12) 5: 5 Religious (6, 9) 6: 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (12, 10) 7: 1, 3, 4, 5, 6, 9, 10 (11, 7) 5x1x1x9x1x11x7 = 3465 rader. |
|
2020-02-29, 16:06 | #115 |
att Hanna Olofsson ska stå i över 20 % på v75 måste ju vara helt absurt. Inte ens Boden och ett hemmahopp. Fattar inte hur folk tänker. Jag äter upp min tangakallingar om hon vinner
|
|
2020-02-29, 16:07 | #116 |
Nästan 80 % på Elian Web! Kom igen! Visst har den bra vinstchans, men någon måtta får det ju vara. Hoppas att Disco flyger förbi i inledningen och leder runt om.
|
|
2020-02-29, 16:08 | #117 | |
Citat:
Hultman är ju bäst men inte politiskt korrekt, dels på samhällsnivå men också inom trav eftersom han ju snackar om stallkörningar och sånt. Därför han förpassats till liven där inga ”vanliga” spelare kollar. Vanligt folk kollar ju på sin höjd Tv4/12. |
||
2020-02-29, 16:09 | #118 |
Siffran 1 känns gångbar i dagens V75 omgång. Skulle inte förvåna om det blir en jackpottrad med en 5-6 innersniffare.
|
|
2020-02-29, 16:09 | #119 |
På Stora Joker blir det spik Elian och sen ska 3 av 6 utgångar sitta i övriga 6 lopp.
Dagens chans: Kör stenhårt på idéerna och struntar i alla andra.Kan ge fina pengar trots Elian Spik. V75 Inlämnat: 2020-02-29, 16:08 Bergsåker Lördag 2020-02-29 Start: 16:20 Kostnad: 330,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (2, 9) 2: 2, 7, 15 (1, 8) 3: 1 Elian Web (4, 11) 4: 5, 6 (1, 9) 5: 3, 6, 7, 9, 10 (5, 1) 6: 12 Grainfield Aiden (10, 1) 7: 3, 6 (1, 9) 11x3x1x2x5x1x2 = 660 rader. 660 x 1 x 0,50 kr = 330,00 kr. Totalt: 330,00 kr.
2020-02-29, 16:10 | #120 |
|
|
2020-02-29, 16:10 | #121 |
V75
Inlämnat: 2020-02-29, 15:40 Bergsåker Lördag 2020-02-29 Start: 16:20 Kostnad: 36,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 9 (7, 8) 2: 2, 8, 15 (1, 5) 3: 1 Elian Web (4, 11) 4: 3 Imilie Boko (6, 1) 5: 2, 5, 9 (6, 1) 6: 3, 10 (1, 12) 7: 1, 6 (9, 5) 2x3x1x1x3x2x2 = 72 rader. 72 x 1 x 0,50 kr = 36,00 kr. Totalt: 36,00 kr. Rättningskod: DHX KTZ QMZ |
|
2020-02-29, 16:11 | #122 |
F-n va ni är sugna på kallingar här på Sharps
HuBBaBuBBa (+5) |
|
2020-02-29, 16:12 | #123 |
|
|
2020-02-29, 16:13 | #124 |
Elian Web stenklar efter Hultmas "rant"...
2020-02-29, 16:13 | #125 |
Så här blev det efter lite strul på Speltjänst så fick lite bråttom när det väl funkade.
8 Bling Bling-resten 15 Odd Herakles-2,8 1 Elian Web 4 Infinite Knight - 10,6,1 5 Religious 12 Grainfield Aiden 1,6 - resten 2 av 4 A-hästar i avd 1,2,4,7 Och en lite fleris på det 7,8 15 1 1,4,6,9,10 5 12 1 Lycka till alla! |
|
2020-02-29, 16:14 | #126 |
Mitt lilla tillsammansspel
http://travrattning.com/trav/2020-02...busen-50lappen Lopp1 (2)4,7,8,9[6,12] Lopp2 8,15 Lopp3 1 Lopp4 (10)1,3,4,6,9[8] Lopp5 5 Lopp6 (12)1,9,10[3,5,6] Lopp7 (6)1,3,5,9 Minst1() Max 1[] |
|
2020-02-29, 16:15 | #127 |
Super Moderator
|
Veckans Kioskvältare:
V75 Inlämnat: 2020-02-29, 16:03 Västertorps Spel & Tobak, Skäggets Kioskvältars andelsspel Bergsåker Lördag 2020-02-29 Start: 16:20 Kostnad: 1 836,45 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (4, 7) 2: 1, 2, 8, 12, 15 (4, 9) 3: 1, 4, 11 (2, 3) 4: 6 La Norna (10, 1) 5: 5, 7, 9 (8, 10) 6: 1, 3, 5, 6, 9, 10, 12 (7, 8) 7: 6 Merritt (5, 1) 11x5x3x1x3x7x1 = 3465 rader. 3465 x 1 x 0,50 kr = 1 732,50 kr. Avgift 103,95 kr. Totalt: 1 836,45 kr. Rättningskod: CMR GTT SMT
2020-02-29, 16:16 | #128 |
Spår 1 i auto är mycket gynnsamt på Bergsåker och Elian Webb måste vara sjuk eller medvetet torska för att förlora detta lopp. Nu försöker Stefan Hultman på order av Illuminati att rata favoriten så streck% sänks
Fulsprit (+5) |
|
2020-02-29, 16:17 | #129 |
Administrator
|
Mest spännande nu är väl ändå upplösningen i Challenge-tävlingen!
Santorini, livereffar du idag igen? Ingen blir gladare än jag om du orkar!
2020-02-29, 16:18 | #130 |
Mitt system på Västertorp idag:
V75 Inlämnat: 2020-02-29, 16:11 Västertorps Spel & Tobak, Basses Bästas andelsspel Bergsåker Lördag 2020-02-29 Start: 16:20 Kostnad: 1 272,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 8 (7, 4) 2: 15 Odd Herakles (8, 1) 3: 1 Elian Web (4, 11) 4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11 (12, 7) 5: 1, 5, 6, 7, 10 (9, 3) 6: 1, 2, 6, 12 (3, 10) 7: 1, 3, 4, 5, 6, 9 (11, 10) 2x1x1x10x5x4x6 = 2400 rader. 2400 x 1 x 0,50 kr = 1 200,00 kr. Lycka till allihopa |
|
2020-02-29, 16:20 | #131 |
V75
Inlämnat: 2020-02-29, 16:17 Bergsåker Lördag 2020-02-29 Start: 16:20 Kostnad: 528,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 4, 6, 7, 8, 9 (3, 12) 2: 15 Odd Herakles (1, 8) 3: 1 Elian Web (4, 11) 4: 1, 3, 4, 6, 8, 9, 10, 11 (5, 12) 5: 5 Religious (9, 6) 6: 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (10, 1) 7: 1, 6 (9, 5) 6x1x1x8x1x11x2 = 1056 rader. 1056 x 1 x 0,50 kr = 528,00 kr. Totalt: 528,00 kr |
|
2020-02-29, 16:20 | #132 |
V75
Inlämnat: 2020-02-29, 16:19 Bergsåker Lördag 2020-02-29 Start: 16:20 Kostnad: 330,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 7 Fluke (2, 9) 2: 1 Ängsborken (15, 8) 3: 1, 4, 9, 11 (7, 3) 4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (6, 1) 5: 10 Ippon Futura (5, 9) 6: 6 Importedfrmdetroit (10, 1) 7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12 (1, 6) 1x1x4x15x1x1x11 = 660 rader. 660 x 1 x 0,50 kr = 330,00 kr. Totalt: 330,00 kr. Rättningskod: SKRÄLLKVÄLL |
|
2020-02-29, 16:23 | #133 |
Där kom den obligatoriska omstarten
|
|
2020-02-29, 16:25 | #134 |
Surt, Royal T.N. kom iväg perfekt i första, ogiltiga...
2020-02-29, 16:26 | #135 |
Och andra! Djävla, klåpare!!
2020-02-29, 16:28 | #136 |
Dessa omstarter... Volt måste bort från travet. Blir rena lottot vem som hoppar nu i 3e lr 4e lr 5e starten lr när dem nu går i väg.. obegripligt hur dem kan ha det kvar.
2020-02-29, 16:28 | #137 |
F-n va surt 2 an går i väg klockrent 2ggr. Tredje gången gillt ? Min spik darrar.
|
|
2020-02-29, 16:31 | #138 |
Japp där satt den! Sista ändringen, ut med Takata
2020-02-29, 16:31 | #139 |
Banned
|
Snyggt lås Basse
Basse (+3) |
2020-02-29, 16:32 | #141 |
Liten privat rackare... Så skönt att slå av ledaren!
V75 Inlämnat: 2020-02-29, 16:17 Bergsåker Lördag 2020-02-29 Start: 16:20 Kostnad: 126,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 4 (7, 2) 2: 15 Odd Herakles (1, 8) 3: 1, 4, 11 (9, 7) 4: 6 La Norna (9, 1) 5: 5 Religious (6, 9) 6: 3, 5, 6, 9, 10, 12 (1, 2) 7: 1, 3, 4, 5, 6, 9, 10 (11, 7) 2x1x3x1x1x6x7 = 252 rader. 252 x 1 x 0,50 kr = 126,00 kr. Totalt: 126,00 kr. |
|
2020-02-29, 16:32 | #142 |
Faaan, också!!!
2020-02-29, 16:32 | #143 |
Tackarrr - fyra streck i första och 7-%aren vinner.
|
|
2020-02-29, 16:33 | #144 |
|
|
2020-02-29, 16:35 | #145 |
Det är beklämande att se Micael Melander. Tjuvar i andra och sist iväg. hade jag varit så dålig kusk hade jag slutat igår, och folk fortsätter att spela på han. 10 % på V75 och 7 ggr i odds från ett fjärdespår (utan rygg) i voltstart, ja tjena.
HuBBaBuBBa (+50) |
|
2020-02-29, 16:37 | #146 |
|
|
2020-02-29, 16:38 | #147 |
Jens Sjödén varnade ju för Takata
|
|
2020-02-29, 16:38 | #148 |
oj vad många som kommer att få sota för att ha spikat 6 La Norna... ledsen om jag låter moppsig. Är själv med på ett system med den som spik men detta visste jag inte innan för då hade jag rymt landet ... så nu är den så jinxad den kan bli och den vinner med 100m .. vasego
|
|
2020-02-29, 16:39 | #149 | |
Citat:
|
||
2020-02-29, 16:40 | #150 | |
Citat:
2020-02-29, 16:43 | #151 |
Börja ju bra!
V75 Inlämnat: 2020-02-29, 14:48 Bergsåker Lördag 2020-02-29 Start: 16:20 Kostnad: 112,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 9 (2, 7) 2: 8, 15 (1, 2) 3: 1 Elian Web (4, 11) 4: 3, 4, 6, 9 (1, 10) 5: 5 Religious (9, 6) 6: 1, 12 (10, 9) 7: 1, 3, 4, 5, 6, 9, 10 (11, 7) 2x2x1x4x1x2x7 = 224 rader. 224 x 1 x 0,50 kr = 112,00 kr. Totalt: 112,00 kr. Rättningskod: BCX LTX WCR |
|
2020-02-29, 16:44 | #152 |
Administrator
|
I challenge tävlingen överlevde samtliga av de sex främsta.
Fem av dessa hade till och med spikat krysset!!! Här är deras rader för den som vill följa under kvällen: (med risk för felskrivning) Temroschxxx (leder på 19 före start idag) X-X2-1-X-1X-X2-1X Jagande klungan på 18 (före start) Xavante X-X2-1-X2-1X-X2-1 ggrrgg X-2-1-1X-1X-12-1X tototorsten X-1X2-1-X-1-1X2-1X rickyfashion 1X-X2-1-X2-1X-1-1 jomtien X-2-1-X2-1X-X2-1X Nu jobbar vi!
Mer kass än vass - men glad ändå! To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Gotland den 2020-02-29 klockan 16:47. Anledning: rickjy |
2020-02-29, 16:45 | #153 |
Skön tv-reporter på banan till Henrik Nilsson: ”Första segern som proffstränare!”
”Nej, jag är ju inte det än i alla fall”. |
|
2020-02-29, 16:45 | #154 |
Kryddmix från en gammal nudelpåse
Shooter (+10) |
|
2020-02-29, 16:45 | #155 | |
Citat:
|
||
2020-02-29, 16:48 | #156 |
Varians hit och varians dit...
Ulf Ohlsson är under isen sen lång tid tillbaka.Vinner bara IBLAND trots att han oftast kör åt m. duktiga, välkända tränare.Inga skugga skall falla över Lalle och hans Fluke.Det är taktiken och omdömet i loppen som sviktar. |
|
2020-02-29, 16:53 | #157 |
BOOM! TACK!
2020-02-29, 16:53 | #158 |
Visst kan man hålla på Ängsborken men chauvisnism är inte en parameter när man skall tippa.
|
|
2020-02-29, 16:53 | #159 |
Såja, första spiken inne.
Staketkusken (+1) |
|
2020-02-29, 16:53 | #161 |
F-n, det var ju klart när luckan kom...
|
|
2020-02-29, 16:55 | #162 |
Stenklart, som sagt! Nu svider målfototorsken än mer i första...
2020-02-29, 16:55 | #163 |
Dåligt av Jimmy att inte svara, för det hade han lätt kunnat göra...snacka om att få det till hundra procent att klaffa, men visst var Odd bra...Jimmy var heller inte vaken i sista sväng, när luckan kom...nåväl, Jimmy tillhör inte elitkuskarna och det vet man ju om...
Senast redigerad av mikaels den 2020-02-29 klockan 16:58. |
|
2020-02-29, 16:56 | #164 |
|
|
2020-02-29, 16:56 | #167 |
Det stod ju dock i programmet (eller iallafall i intervjuerna) att han inte skulle svara.
2020-02-29, 16:57 | #168 |
Administrator
|
Jag kan tänka mig Linus Boy...
V75 Inlämnat: 2020-02-29, 16:09 Västertorps Spel & Tobak, Gotlands lilla godas andelsspel Bergsåker Lördag 2020-02-29 Start: 16:20 Kostnad: 1 246,56 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 3, 4, 7, 8, 9, 10 (6, 12) 2: 15 Odd Herakles (2, 4) 3: 1, 4, 11 (9, 7) 4: 1, 6, 10, 11 (9, 8) 5: 1, 3, 5, 6, 7, 9, 10 (2, 12) 6: 12 Grainfield Aiden (10, 1) 7: 1, 4, 5, 6 (3, 9) 7x1x3x4x7x1x4 = 2352 rader. 2352 x 1 x 0,50 kr = 1 176,00 kr. Avgift 70,56 kr. Totalt: 1 246,56 kr. Min kostnad: 1 246,56 kr x 1/25 = 49,86 kr Rättningskod: HGX JTW PMW
2020-02-29, 16:58 | #169 |
|
|
2020-02-29, 16:58 | #170 |
Hade Jimmy och Ängsborken svarat så hade de inte kommit i mål...
2020-02-29, 16:59 | #171 | |
Citat:
Ser bra ut, riktigt bra!!! Lycka, till!
2020-02-29, 17:00 | #172 |
|
|
2020-02-29, 17:00 | #173 | |
Citat:
V5 Inlämnat: 2020-02-29, 16:59 Bergsåker Lördag 2020-02-29 Start: 17:05 Kostnad: 84,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 4 (11, 9) 2: 1, 3, 4, 6, 9, 10, 11 (8, 5) 3: 5 Religious (9, 6) 4: 9 Perfect Dynamite (10, 1) 5: 1, 3, 4, 5, 6, 9 (10, 11) 2x7x1x1x6 = 84 rader. 84 x 1 x 1,00 kr = 84,00 kr. Totalt: 84,00 kr. Rättningskod: HKS FTR RGN |
||
2020-02-29, 17:01 | #174 |
På challenge är 27 av 41 kvar efter 2 avd här på sharps. I hela Sverige är 383 av 761 stycken kvar. Värde 121 kr.
Gotland (+5) |
|
2020-02-29, 17:01 | #175 |
|
|
2020-02-29, 17:02 | #176 |
Jag stod över Challenge-tävlingen på Sharps, men har lämnat in en riktig.
|
|
2020-02-29, 17:03 | #177 | |
Administrator
|
Citat:
Jämnt och spännande!
2020-02-29, 17:03 | #178 |
Super Moderator
|
Hubba:
La Norna gjorde en jättefin värmning!
2020-02-29, 17:04 | #179 |
Det behöver du inte - alla är vi saliga i vår egen tro. Tjusningen med travet - vi får aldrig veta och då kan man hävda vad som helst, hehe!
2020-02-29, 17:05 | #180 |
Örjan kan ha ett ess i rockärmen...mjukade upp sig senast och i form. Körning?
|
|
2020-02-29, 17:06 | #181 |
Ängsborken är en unghäst redan med 1 miljon på kontot. Han körs för framtiden och kommer att bli Sveriges bästa kallblod många år framåt.
Detta vet varenda påläst spelare och tar med i beräkningen. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5) |
|
2020-02-29, 17:10 | #182 |
Super Moderator
|
Sprättlätt!
2020-02-29, 17:10 | #183 |
Härligt! Han tog spets, vilket jag också trodde han skulle kunna göra från det spåret.
|
|
2020-02-29, 17:11 | #184 |
V5
Inlämnat: 2020-02-29, 17:07 Bergsåker Lördag 2020-02-29 Start: 17:05 Kostnad: 24,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4 Disco Volante (1, 11) 2: 10 Vanessa F.B. (6, 9) 3: 6 Cyrius d'Ariane (5, 9) 4: 2, 3, 6, 10, 11, 12 (1, 9) 5: 3, 5, 6, 10 (1, 9) 1x1x1x6x4 = 24 rader. 24 x 1 x 1,00 kr = 24,00 kr. Totalt: 24,00 kr. Rättningskod: JMT LTN QGZ |
|
2020-02-29, 17:11 | #185 |
Gött mos - hade fel och då gjorde inte missen i första så mycket...
2020-02-29, 17:11 | #186 |
V5
Inlämnat: 2020-02-29, 13:32 andelsspel Bergsåker Lördag 2020-02-29 Start: 17:05 Kostnad: 720,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 4, 11 (9, 12) 2: 1, 3, 4, 5, 6, 9, 10, 14 (8, 11) 3: 5 Religious (6, 9) 4: 3, 5, 6, 10, 12 (9, 1) 5: 1, 3, 4, 5, 9, 10 (6, 11) 3x8x1x5x6 = 720 rader. 720 x 1 x 1,00 kr = 720,00 kr. Totalt: 720,00 kr. |
|
2020-02-29, 17:11 | #187 |
Kan vi få in "kalsong-hästen" i nästa så vore det guld.
lenninen (+7) |
|
2020-02-29, 17:12 | #188 |
Tur för Ohlsson att Jormas var för långsam i starten.
|
|
2020-02-29, 17:12 | #189 |
|
|
2020-02-29, 17:12 | #190 |
Bergsåker 2140 är innerspåret en klar fördel(längre anlopp), men inte lika stor på andra sidan, vilket vi såg nu...hade det varit 2140 så skulle EW kunnat svara, det är jag rätt säker på...
|
|
2020-02-29, 17:12 | #191 |
Super Moderator
|
Jag förutsätter att du livesänder??
2020-02-29, 17:13 | #192 |
Administrator
|
Då välte vi en 80% i alla fall. Kan bli spännande idag.
Nu jobbar jag mest på Kalsonghästen från Norr!!
2020-02-29, 17:14 | #193 |
blandade känslor eftersom jag är med på andel där den andra spiken är La Norna och en spik har redan suttit.
|
|
2020-02-29, 17:14 | #194 |
Strike 2! 16.10 var både Disco och Takata med
2020-02-29, 17:14 | #195 |
Administrator
|
Hubba får gästa oss i Travsnack såklart!
Ps, det borde han ändå!
2020-02-29, 17:14 | #196 |
Vilken kuskinsats av formlöse Uffe Ohlsson!!
Och Jorma Kontio kan inte acceptera att han förlorade loppet där och går ut och lägger sig i "dödens". Det hade aldrig Kihlström gjort. Små detaljer visserligen, men i slutändan är det mycket pengar som går till spillo för en del. |
|
2020-02-29, 17:15 | #197 |
Missade 7:an förra gången med Discon spik, idag visade den vad den kan. Med än så länge.
|
|
2020-02-29, 17:16 | #198 |
Jag gillar inte att man sitter och försvarar dåliga styrningar. Hur ska de då bli bättre kuskar?
|
|
2020-02-29, 17:19 | #199 | |
Citat:
Han lyckades ta spets - det är allt.Det hände inget mer - ingen mer tävlade. |
||
2020-02-29, 17:20 | #200 |
På challenge efter avd 3 är 4 av 41 kvar här på sharps. I hela Sverige är 69 av 761 kvar. Värde 761 kr.
|
|
2020-02-29, 17:20 | #201 |
Helt rätt! Affe hade gjort Jimmy arvlös om han kört på något annat sätt idag när Odd Herakles kom så tidigt.
|
|
2020-02-29, 17:22 | #202 |
|
|
2020-02-29, 17:23 | #203 |
Det var väl lite överdrivet kan jag medge. Han gjorde sitt jobb bara.
ScandalPlay (+2) |
|
2020-02-29, 17:24 | #204 |
|
|
2020-02-29, 17:25 | #205 |
Helt rätt, varför ska dom köra på något annat sätt än dom gör nu. Hästen går med fullfart över linjen varje gång. Han är bara 5år och med denna matchningen så kan detta bli hur bra som helst i framtiden !!
|
|
2020-02-29, 17:26 | #206 | |
Citat:
2020-02-29, 17:31 | #207 |
Kom igen nu Hanna!! Hela vägen!!
|
|
2020-02-29, 17:32 | #209 |
Super Moderator
|
JAAAAAAA!!!
TANGA-LUNCH!!!!!
2020-02-29, 17:32 | #210 |
Underbart! Religious i nästa och det ser riktigt fint ut.
|
|
2020-02-29, 17:33 | #211 | |
Citat:
|
||
2020-02-29, 17:33 | #212 |
Hur lätt som helst och mycket troligt scenario som slog in...
2020-02-29, 17:34 | #213 |
|
|
2020-02-29, 17:34 | #214 |
|
|
2020-02-29, 17:35 | #215 | ||
Citat:
Citat:
Spik Religious Alla utom 10 Alla utom 9 Nu vore det ju själva fan om jag inte ska kunna få in det. |
|||
2020-02-29, 17:35 | #216 |
Hubba, tror att vissa här väntar på något...ta det med Gotland...
|
|
2020-02-29, 17:36 | #217 |
Ouups ..Hade 72:- på kontot och hade inte tänkt spela men gjorde rad sista 10min..
Kan bli riktigt roligt nu... V75 Inlämnat: 2020-02-29, 16:17 Bergsåker Lördag 2020-02-29 Start: 16:20 Kostnad: 72,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 4, 9 (2, 7) 2: 15 Odd Herakles (1, 8) 3: 1, 4 (11, 9) 4: 6 La Norna (1, 9) 5: 5, 6, 9, 11 (1, 3) 6: 9 Perfect Dynamite (10, 1) 7: 1, 4, 5, 6, 9, 11 (3, 10) 3x1x2x1x4x1x6 = 144 rader. 144 x 1 x 0,50 kr = 72,00 kr. Totalt: 72,00 kr. Rättningskod: Ändainimålxxxx Lycka Till alla! Mvh, L
2020-02-29, 17:36 | #218 |
Vad sköljer du ner TAngan med?? T-sprit??
|
|
2020-02-29, 17:38 | #219 |
Riktigt snygg och sexig pingla, denna Hanna! MUMS!!!
https://www.google.com/search?q=hann...GL-8NEkZr3cCM:
2020-02-29, 17:39 | #220 |
Jänkarvagn i voltstart måste förbjudas. Håller med Hultman till 100%.
Hoppas Mika Forss blir avstängd i flera månader. Proffskuskar måste föregå med gott exempel. |
|
2020-02-29, 17:40 | #221 | |
Citat:
|
||
2020-02-29, 17:41 | #222 |
TOP 7
Inlämnat: 2020-02-29, 15:49 andelsspel Bergsåker Lopp 9 Lördag 2020-02-29 Start: 17:50 Kostnad: 480,00 kr Vadet gäller startnummer Plac. 1:a: 5 Religious 2:a: 1, 2, 6, 7, 9 3:a: 1, 2, 6, 7, 9 4:a: 1, 2, 6, 7, 9 5:a: 1, 2, 6, 7, 9 6:a: 1, 2, 6, 7, 9 7:a: 3 Radjah d'Inverne |
|
2020-02-29, 17:41 | #223 |
|
|
2020-02-29, 17:41 | #224 |
|
|
2020-02-29, 17:41 | #225 |
Värdet på Challenge är nu 2 906 kr då tre lopp återstår.
|
|
2020-02-29, 17:42 | #226 |
Super Moderator
|
Hanna är ju skitfräsch, och ihop med Claes Sjöström....
2020-02-29, 17:43 | #227 |
Är det nån som uppfattar Stefan Hultman som extra känslig idag? Har det hänt något?
|
|
2020-02-29, 17:43 | #228 |
Jag tror han är rätt uppskruvad när det väl händer och då är det lätt att fatta felbeslut även av en annars lugn Kontio. Kihlström hade troligen suttit kvar. I dessa situationer är han bättre än de allra flesta. Sen tror inte jag att erfarna kuskar bryr sig speciellt mycket om vad som sägs efter loppet.
|
|
2020-02-29, 17:44 | #229 |
Och det är vad snyggingen Claes max kan få jag har lite högre krav .. och en mycket snyggare fru men Hanna är en söt tjej visst. Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-02-29 klockan 17:45. |
|
2020-02-29, 17:44 | #230 |
|
|
2020-02-29, 17:46 | #231 |
Mille 94 har chans på 7 rätt här på sharps. Då ska Religious och Strong Hearthbeat vinna. Och alla utom Men at Work får vinna i sjätte loppet. 16 system kvar av 761 värdet 2906.
|
|
2020-02-29, 17:48 | #232 |
Jämfört med andra kuskar inom travet så håller du säkerligen med mig... Är det hon som är helmörk och med tatueringar på högerarmen också, eller är det någon annan Hanna? Bästa bilden!
2020-02-29, 17:49 | #233 |
TOP 7
Inlämnat: 2020-02-29, 17:48 Markus Gerdlöfs andelsspel Bergsåker Lopp 9 Lördag 2020-02-29 Start: 17:50 Kostnad: 192,00 kr Vadet gäller startnummer Plac. 1:a: 5 Religious 2:a: 1, 3, 7, 9 3:a: 1, 3, 7, 9 4:a: 1, 3, 7, 9 5:a: 1, 3, 7, 9 6:a: 6, 11 7:a: 6, 11 Din ranking: 5 1 9 7 3 6 11 Reserver: 10 2 48 x 4,00 kr = 192,00 kr. Totalt: 192,00 kr. Min kostnad: 192,00 kr x 3/8 = 72,00 kr Rättningskod: JDW HTP PJN |
|
2020-02-29, 17:50 | #234 |
Super Moderator
|
Det är inte Hanna som är den mörka med tatueringar. Du får bättra på ditt bildgooglande Fulsprit
2020-02-29, 17:50 | #235 |
Var...om inte något nytt inträffat...
Staketkusken (+1) |
|
2020-02-29, 17:51 | #236 |
|
|
2020-02-29, 17:52 | #237 |
Super Moderator
|
Aha....svårt att hänga med i travets romanser...
2020-02-29, 17:57 | #240 |
|
|
2020-02-29, 17:57 | #241 |
Okej ,
Spik på P.Dynamite med Ante..känns inte direkt tryggt men sitter den så känns 7:an nära med 6 streck i sista. Kom igen Ante! dax för 1:a V75 segern nu.. Good luck Mvh , L
2020-02-29, 18:00 | #242 |
Stefan Hultman lackar på tönten i studion vilket är befogat och ahn är en stor pajas som retar Hultman i smyg men Hultman vet nog om detta och känner att det får räcka ... väck inte den björn som sover.
|
|
2020-02-29, 18:02 | #243 |
Om bara Man at Work och My Sweden torskar sina lopp så är Challenge på Svenska Spel hemma. Det är 15 system kvar.
|
|
2020-02-29, 18:03 | #244 |
Cool kille - så borde man vara!
2020-02-29, 18:04 | #245 |
Där va Hanna... men nån vidare snygg vete fan
|
|
2020-02-29, 18:05 | #246 |
Missade tyvärr Takata i första på V75 för jag inte trodde på den kusken... Håller tummarna att Challenge sitter nu istället
Santorini (+5) |
|
2020-02-29, 18:06 | #247 |
Rak DD:
12/9x200 SEK...
2020-02-29, 18:09 | #248 |
Nä grabbar lycka till ni som är med, och ni som finns i Gbg passa på och kom på Travgalan som börjar nu kl 19.00 och hinner ni inte så är det efterfest på Lyon tills 02.00
|
|
2020-02-29, 18:19 | #249 | |
Citat:
Blir mer o mer sur att mitt x50 inte fick in Elian... Nästan så man hoppas man bränner ngn av de sista nu :S
2020-02-29, 18:23 | #250 |
Trav är lätt, även om han fick göra det hela vägen...
|
|
2020-02-29, 18:24 | #251 |
VILKEN MASKIN - VILKEN KUSE!!!!!!!!11111111111
2020-02-29, 18:24 | #252 |
Grymt!
1,3,4,5,6 eller 9 för sju rätt på V75. Alla utom 9 för full pott på Challenge. |
|
2020-02-29, 18:24 | #253 |
Hästen e sjuk.... herregud...
5 av 5 utgångar har man satt idag, den enda jag bränt är spiken Elian... suck haha :P
2020-02-29, 18:26 | #254 |
Håller tummarna för Soul Tan.
|
|
2020-02-29, 18:26 | #255 |
Vill se denna i Harpers i maj...
2020-02-29, 18:30 | #256 | |
Citat:
Inte för att det varit svårt idag, men inte så dåligt att kusarna är sämst fyra i mål...
2020-02-29, 18:30 | #257 |
Ska man skratta eller gråta???
Spruckit v75 när man rankat in 5 tipsettor och en tipstvåa i de sex första avdelningarna Mitt joker jag spelade i mitt privata tillsammanslag: https://www.jokersystemet.se/t/bgKNmDrKEfkF |
|
2020-02-29, 18:31 | #258 |
Kihlström hade en uppgift idag med Man At Work, och det var att gå före Hannu, men det var tydligen för invecklat.
lenninen (+7) |
|
2020-02-29, 18:32 | #259 | |
Citat:
Sjukt man kan vara borta på allt då man har rankat in dem 1 1 1 1 1 2.... :S
2020-02-29, 18:32 | #260 | |
Citat:
Hmm, ja då framstår mina spel/ranking såsom patetiska, hehe! Otur, grabben - du kommer igen, men väldigt surt, det förstår jag!
2020-02-29, 18:33 | #261 |
Vinner Strong Hearthbeat i sista vinner du Challenge tävlingen här på sharps idag, och inkassera 5167 kr. Håller tummarna.
mille94 (+10) |
|
2020-02-29, 18:36 | #262 |
Kom igen nu, Mika!
2020-02-29, 18:42 | #263 |
4 Soul Tan är en riktigt bra travare. Hu kan den stå i 15 ggr `? Nu spelar vi, bara rädd för Merrit
|
|
2020-02-29, 18:42 | #265 |
Som jag skrev tidigare idag: Man At Work vann V75 för tre år sedan. Sedan har han startat 15 - nu 16 - gånger på V75 och inte vunnit. Hästen är ständigt överspelad och är inte bättre än dagens prestation - att bli trea. Han är klassen under Grainfield Aiden. Det spelar ingen roll hur Örjan än kör.
|
|
2020-02-29, 18:42 | #266 |
Synd att Dom Perignon bröt lite neråt mitt på upploppet och behövde korrigeras. Såg ut som han tappade lite fart på det(jag tyckte det såg ut så iaf..men kanske något färgad då jag satt med spik på Dompan på DD ) Kanske hade tagit sig förbi annars.
Eller kanske bara jag som tyckte att han bröt ner ?!
2020-02-29, 18:44 | #267 |
Stort grattis till 5167 kr på challenge.
mille94 (+10) |
|
2020-02-29, 18:45 | #268 |
|
|
2020-02-29, 18:46 | #269 |
Sämsta tänkbara vinnaren av mina streck på V7, men man kan inte mer än sätta den och så 5 167 kr för full pott på Challenge. Alltid något, men man hoppas ju på ett par rensare när man garderar.
|
|
2020-02-29, 18:46 | #270 | |
Citat:
2020-02-29, 18:46 | #271 |
ja det va ju roligt när man hade 8an i dd1 så blev det det sämsta tänkbara resultat ...
|
|
2020-02-29, 18:47 | #272 |
Westholms bara bäst. Lksom OH och Discon. Nya tag, missade två spikar - avdelning skrällar.
|
|
2020-02-29, 18:47 | #273 | |
Citat:
mackpeter (+3) |
||
2020-02-29, 18:52 | #274 |
Super Moderator
|
Så nästa gång garderar vi Grainfield Aiden och tar med Antonio Trot (och kanske Merritt).
2020-02-29, 18:53 | #275 |
6 219 kr på V75 och 5 167 kr på Challenge. Okej lördag.
|
|
2020-02-29, 18:57 | #276 |
|
|
2020-02-29, 18:58 | #277 | |
Citat:
Synd, det var ju fint DD-odds på 8-1, lite drygt 64 ggr ! Alldeles för favoritbetonat på V75 för min del, så jag kammade noll där, men stort grattis till alla som fick nåt med av alla kakorna ! Nya friska tag som gäller !
2020-02-29, 19:04 | #278 | |
Citat:
|
||
2020-02-29, 19:09 | #279 |
Är det inte Lördag i Norge också???
Länkar till Harstads Banprogram - OBS! Läs omslaget till programmet https://totonor.no/wp-content/upload...90220-2020.pdf |
|
2020-02-29, 19:11 | #280 |
Din tid kommer...
SistaStallskriket (+5) |
|
2020-02-29, 19:13 | #281 |
|
|
2020-02-29, 19:13 | #282 | |
Citat:
|
||
2020-02-29, 19:14 | #283 |
Administrator
|
Sköna spikar idag i alla fall men vi lyckas tyvärr inte välta båda de största.
Drygt fem gånger degen är väl ändå ett ok dagsverke. Nu kör vi GS75 imorgon! Nya tag!
2020-02-29, 19:34 | #284 |
|
|
2020-02-29, 19:34 | #285 |
Du Gotland, verkar som att du är en ganska snäll kille...men hur ska vi se till att gaphalsen Hubba, får stå vid sitt ord...eftersom jag frågar så har jag inte svaret, men hoppas att du kan sätta tumskruvarna i honom....Hatar såna som är uppkäftiga, tack för att det finns såna som du och jag, Gotland.......
Gotland (+5) |
|
2020-02-29, 19:37 | #286 | |
Citat:
Nej, här i Norge är det Måndag, hehe!
2020-02-29, 19:39 | #287 |
Yes gott dagsverke! Man måste ha flax att någon av ens stänkare hittar in också så det blir riktiga pengar. Inga stänkare idag tyvärr.
2020-02-29, 19:53 | #288 |
Super Moderator
|
Vi väntar fortfarande på livesändningen när Hubba käkar sin tanga-kalsonger!
Jag är ärligt, mer nervös inför det faktum att Hubba har tangas......
2020-02-29, 19:56 | #289 |
|
|
2020-02-29, 20:16 | #290 |
Jo efter en misslyckad Bergsåkersdag så råkade jag titta på kontot. Vad är detta?En massa pengar fanns ju på kontot. Då kommer jag ihåg att jag gjorde en V5;a (x 5 !!)Halleluja 4.195 in på kontot. oh det upptäckte jag 3,5 timme senare. Inte fick jag vara med om när det hände heller. Visst är det härligt med trav/SO
V5 Inlämnat: 2020-02-29, 17:01 Bergsåker Lördag 2020-02-29 Start: 17:05 Kostnad: 150,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 4, 11 (9, 7) 2: 6 La Norna (9, 1) 3: 5 Religious (6, 9) 4: 1, 3, 9, 10, 12 (2, 6) 5: 1, 6 (9, 5) 3x1x1x5x2 = 30 rader. 30 x 5 x 1,00 kr = 150,00 kr. Totalt: 150,00 kr. Rättningskod: LCQ MTT WGQ Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), SistaStallskriket (+5), Bluesmith66 (+5) |
|
2020-02-29, 20:23 | #291 |
Ganska kul med 20 sidor på en lördag(även om det mesta är dravvel), v86 ligger ju strax under, men ändå ok...tycker vi försöker hjälpas åt och det är vi nog vinnare på i längden...jobba på gubbar!....
Gotland (+5) |
|
2020-02-29, 20:28 | #292 | |
Citat:
|
||
2020-03-01, 01:59 | #293 | ||
Citat:
Citat:
Dock är jag inte helt överraskad att Kihlström satt kvar. Visserligen brukar han vinna många lopp genom andras misstag, men dock inte denna sortens. Men detta borde han ju i alla fall haft koll på med tanke på Man At Works senaste lopp och hur Hannu brukar köra och vinna med Granfield Aiden. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5) |
|||
2020-03-01, 07:25 | #294 |
Snyggt jobbat Shooter grattis till vinsterna.
2020-03-01, 09:07 | #295 |
|
|
2020-03-01, 10:25 | #296 |
Jag tror hen kom på att tanga går att trä på huvudet och använda som ansiktsmask nu i Corona tider
2020-03-01, 10:54 | #297 |
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games" Senast redigerad av Grant den 2020-03-01 klockan 10:58. |
|
|