|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-02-13, 12:05 | #1 |
V75 Mantorp 15/2
Har inte kollat på det så mycket ännu, men en tråd måste vi ha.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5) |
|
2020-02-13, 13:10 | #2 |
AVDELNING 1
Halvöppet lopp där flera lär laddas mot tät. Mantorps upplopp är kort och spets är viktigt. Jag gillar 6 Gambit Brodde och denne kan lägga iväg bra, men det kan bli en dryg inledningen och det är inte alls givet att det blir spets. Spår tolv vinner man sällan på över 1640, speciellt på Mantorp, men 12 Surf’n Turf har kapacitet för att slå till med klaff. AVDELNING 2 Här är det öppet värre. Riordans 8 Jimpeto Joy blir ganska betrodd och det är en hygglig pålle, men knappast något extra. Lägg där till ett femtespår i volten och ganska bra hästar emot. Kan gå men det finns roligare drag bakom. 13 Loveexplosion H.C. levererade direkt i comebacken och fick en passande genomkörare. Örjan upp nu, såvida han är kurant i ryggen, och löser det sig fäller han många med sin speed. 4 Winner Bac kan en hel del och har varit ute och stångats i ganska tuffa gäng. Fjärdespår är inte det bästa men prickar Svedberg starten är hästen segerduglig. Men flera ska räknas. Framförallt 5 Högstenastalldräng samt 6 Zinzan Cash som båda kan sitta bra på det tidigt. AVDELNING 3 1 Cayucos har bra chans om Henriksson hittar till tät, men jag betvivlar att han är före Rikard N med 6 Hubba Go Alone. Dessa två ser jag som A-hästarna i fältet. Bakom dessa lurar 8 G.R.J.’s Wolverine med Örjan. Aktuell kusk satt fast med mycket krafter kvar näst senast och vet att det finns en del i honom. En lugn inledning och hittar kusken sedan ut i ryggar finns fart för att utmana. 5 Vikens Brummer är distansgynnad och ska inte nonchaleras. Femtespåret är vad det är, men hästen kan öppna och borde kunna få en vettig position. AVDELNING 4 6 American Hill blir storfavorit, vilket var väntat. Hästen har sett läcker ut på slutet och formkusken Elias har spetsläge. Jag vill dock ändå ha med 7 Clean Cash som är rejäl och kan utmana favoriten i startmomentet. Jag är inte säker på att favoriten är så mycket bättre än Rånlunds häst och det skiljer för mycket i procent mellan dessa. Det har varit kuskplus med Stefan Persson på slutet bakom 15 Olga Utca och nu hoppar Erik upp vilket innebär ytterligare kuskplus. Springspår, toppform och Erik för första gången bör bevakas. AVDELNING 5 4 Princess S.W. är en rejäl dam som har det mesta. Peter är duktig på ston och jag förstår varför hon blir favorit. Det laddas vad som går och det är spets som gäller. Det är dock aviserat ett offensivt upplägg gällande 2 Linda’s Girl som kan öppna riktigt bra emellanåt och då kan det bli en drygare resa för favoriten. Detta gynnar 11 Vichy Grif som gick positivt bakom Taiga Woodland senast. Formen är troligen än bättre nu och då lägger hon många på rygg med lite tempo på tillställningen. AVDELNING 6 Första tanken var att 5 Deede Star borde ha en vettig chans från ett fint läge bakom vingen. Det kommer att laddas från flera håll och Kihlström söker då position i andraspår. Det är ett minus med skor på hovarna, men blir det lite stumma ben i täten sista halvvarvet biter nog hästens avslutning bra. 8 Thriller N.P. är även han missgynnad av skotvånget, men hästen är så pass bra att han är farlig att nonchalera. Jag tror att det kan lösa sig hyggligt trots spåret och då är han farlig om tempo. Han har en helt annan hårdhet än många andra här. Fiore vill till spets med 6 Taiga Woodland och det är inte den som ger sig i första taget. Speciellt inte då man sätter på en jänkarvagn samt helstängt. Det är en bra pålle det här, vilken tål att tugga på trots tuffa öppningar. Frågan är dock om det inte är halvvarvet för långt mot dessa hästar dock? Räknas men det finns tidigare bud. 7 Religious gick positivt bakom Remarkable Feet, Man At Work och Bo C. senast. Hästen är rejäl och kan öppna, men Adielsson vet också om att han har Fiore och Mika Forss invändigt. Det finns risk för dödens och jag tror att han får svårt att vinna det här loppet från den positionen. Skulle han däremot hitta ned i en rygg är han ett tidigt segerbud. 3 Ronaldo Malibu räknas på läget. Han var inget extra senast men gjorde ändå sin plikt. Är han förbättrad kan det bli vinnarhålet bakom Taiga Woodland och då kan det gå. Risken finns dock att Mika Forss försöker ta emot Fiore och då kan det bli en våldsam körning som missgynnar de bägge ekipagen. AVDELNING 7 4 Perfect Dynamite är en hårding och nu har han fått ett bra spår. Ante Lisell är inte den roligaste att tippa på V75, men hann vann med hästen senast och ibland får även han till det. Slipper han vandra i dödens hela vägen tror jag att han har ganska hyggliga chanser att ta hem detta, men får han göra grovjobbet kan det bli tufft att hålla undan. 7 Martin de Bos är vid det här laget en meriterad silverhäst. Har Puros häst prickat formen blir han tung att stå emot om Ingves hittar position från ett halvlurigt spår. 2 Reverend Wine siktas mot spets och många förväntar sig att han ska spåra runt om. Jag tror dock att han kan få det kämpigt att stå emot ovan nämnda duo, då jag anser att han inte är lika tuff. Men han är värd ett streck. 3 Roofie trivs över distansen och kan få loppet. Får han spara speeden går han fort över upploppet. 11 Smevikens Cruiser är skrällen. Med tempo på loppet och rätt ryggar kan han gå fort runt sista kurvan och han är knappt streckad. |
|
2020-02-13, 14:27 | #3 |
Angående femte loppet så verkar inte kollektivet ha koll på det här. Men jag minns väl när Ofelia bröt staketet Princess annars skulle haft näst senast på lunden. Slog den regelrätt från dödens. Tror det är ett nästan odyrkbart lås att strecka båda de här lagkamraterna här.
I sista känns det som dags för lås också, Reverend Wine och Martin De Bos. Perfect Dynamite vore intressant med annan kusk men nu streckad till 16% med Lisell känns fullständigt iskallt. Han fick till en seger senast i nionde försöket med den där fina hästen. Att blixten slår ner nu igen på V75 känns inte speciellt troligt. Kollade statistiken för Ante extra nu så långt den går att se. 52: 0-2-7 är facit på rikstoton. Vore det en häst som hade den där lutningen på siffrorna skulle jag allt behöva ha en väldig feeling för att fundera på att strecka den. Speciellt om den var betrodd! Dahles mantra kommer väl till pass här, "glöm inte att man spelar på hela ekipaget".
2020-02-13, 14:52 | #4 | |
Citat:
|
||
2020-02-13, 15:45 | #5 | |
Citat:
2020-02-13, 16:20 | #6 |
Mitt skrälldrag är Smevikens Cruiser som har skaplig form men missgynnas nog en del med pjäxor på hovarna.
Denna vinter har barfota förbudet varit ett enda stort skämt på södra Sveriges travbanor. Borde vara upp till tränare/kuskar att avgöra. Martin De Bos är väl hästen att slå i halvljummen silverdivision. Rejält distansgynnad. Grainfield känns bortlottad (igen) Har dessutom dragit på sig mycket pengar senaste månaderna och hade det varit min häst hade han fått en välbehövlig paus. Är nog lite sliten både fysiskt och psykiskt . Knappast mogen för silverdebut trots beskedligt vintermotstånd. Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-02-14 klockan 09:34. |
|
2020-02-13, 16:47 | #7 | |
Citat:
2020-02-13, 17:38 | #8 |
Tidiga tankar.
Några halvskrällar med angenäm % i nuläget. 3 Digital Class 13%. Äntligen bra läge och Jepson upp. Smack. 10 Ready To Roll 15%. Ärlig tävlingshäst, står bra inne och Silve’n är helt ok som kusk trots B licens. 11 Infinite Knight 5% vinner inte så ofta men brukar kämpa väl och kanske kan duga i skrällvänliga klass 2 trots gasdanne i vagnen. 15 Olga Utca 3%. Har formen på topp och prickar Erik springen kan han få en fin resa och ge Marc Elias en match. 3 Ofelia O.E. och 11 Vichy Grif 11%. 4 Princess är väl svårslagen efter uppvisningen senast men de förstnämnda är åtminstone heta platskandidater. 6 Taiga Woodland 12%. Fiore kör så länge lampan lyser och kan få bensin stopp sista 200 men jag blir inte förvånad om han sätter nosen först. Skräms dessutom upp med ny jänkarbike och helstängt. Både häst och kusk är grymma i spets. 11 Smevikens Cruiser 1% har jag nämnt tidigare. Ok finns väl 2-3 st som normalt är för tuffa men bakom dessa är det ganska dålig klass. 1% i nuläget känns mycket spelvärt. Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-02-14 klockan 09:40. |
|
2020-02-13, 17:59 | #9 |
Den plussar jag också för. Var ruskigt fin senast när den krossade från dödens. Visserligen var det billigt emot men intrycket var något extra!
2020-02-13, 18:05 | #10 |
Svor "ve och förbannelse", när jag inte hann lira Hubba(inte han på forumet!), till 3,95 på svs...sansade mig lite och tänker positivt nu, kanske kan bli betraktad som "överstreckad"...räknar med att RNS kör till spets och sen får husera där, sen en liten trudelutt till slut...Var på väg till Borgafjäll och täckningen är inte 100%-ig, men borde nog tryckt på knappen direkt...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+6) |
|
2020-02-13, 18:22 | #11 |
Förhandarna:
Valter LPC plats 6,00 Högstenastalldräng plats 3,75 Hubba Go Alone vinn 3,75 Clean Cash vinn 11,00 Ofelia OE vinn 9,00 Taiga Woodland vinn 7,00 Smevikens Cruiser vinn 30,00
2020-02-13, 18:27 | #12 |
Som vi alla vet, så är du en närmaste usel spelare, men här har du hittat ett antal guldkorn….
|
|
2020-02-13, 18:31 | #13 |
Valter LPC ger 6,50 på svs...den testas...
|
|
2020-02-13, 18:36 | #14 |
Högstena...4ggr på Unibet...,fick sig en slant...
|
|
2020-02-13, 18:37 | #15 |
Jag väljer att ta det som en komplimang (även om det är högst oklart om det var det eller det motsatta)