|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-02-13, 00:12 | #121 |
jag är också med dig Hubba! Ska bara komma ihåg att köpa innan andelarna tar slut. Och innan jag själv börjar analysera.. Är lite bittert att sätta tre spikar och en 2%are och bara få fem rätt. Skulle hakat på din spik i stället för att ta nio streck i andra så kunde det blivit spännande.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5) |
|
2020-02-13, 01:05 | #122 | |
Citat:
Om om inte fanns!
2020-02-13, 08:24 | #123 | |
Administrator
|
Citat:
Men det blir ingen bra tidningsartikel av sådana fakta så det skriver man inte. Jag räknade ju på hans andelar i lördags och att köpa en i varje kostade 9.102kr. För de slantarna fick man ju en härlig lördagsupplevelse med hela åtta olika spikar i de sju loppen och en blandning av garderingar där bakom. Som tur var satt ju 1 av de 12 systemen och gav 6.874kr tillbaka så man gick endast 2.228kr back den här gången. Fundera istället lite på vad han plockar ut i provis... Spoiler:
2020-02-13, 10:28 | #124 |
Vi ska inte tjata sönder trådarna om Widén men vi kan väl hålla i det lite bara om någon mot förmodan fortsatt tror att det är guld och gröna skogar. Inlämnat 11 system för totalt 100k (ovarvat) alltså ca 110k satsat igår. Flera system på hög insats med 10-15k. Två av systemen fick in några sexor för totalt 2k tillbaka.
Vi drar blankt ganska ofta, men vi spelar ju inte i samma divisioner vad gäller insats eller antal inlämnade spel som de där jättemaskinerna heller. Hubba ensam som lirade för 1,5% av summan spelade in fyra gånger så mycket som Widén igår. Men det är den andre gubben som syns i pressen som småspelarnas frälsare trots att han uppenbart går tokback. Guld och gröna skogar finns ingenstans. På några ställen finns det några som individuellt eller som lag är starka nog att gå plus över året och även klara det över tid.
2020-02-13, 10:53 | #125 | |
Citat:
|
||
2020-02-13, 11:07 | #126 |
Det har jag ju i och för sig full förståelse för att man inte gör. Det är högvariansspel det här, och speciellt hög varians om man är nere på låga 4-siffriga system. Man kan dra blankt i många omgångar innan man ens kanske börjar krypa över 50% återbetalning. Även en bra spelare kan med motstuds ha en jättelåg ROI även efter ett helt års spel. Det blir ju liksom osäljbart då efter en tid om man skulle få en dålig start.
2020-02-13, 11:40 | #127 |
Missförstå mig rätt men jag tycker det är ett sundhetstecken att det
säljs dåligt med andelar å Sharps å Västertorps. Mvh Uffe
2020-02-13, 11:48 | #128 | |
Citat:
Mvh Uffe
2020-02-13, 15:02 | #129 | |
Administrator
|
Citat:
2020-02-13, 15:11 | #130 | |
Citat:
Jag har själv köpt en andel en gång å Västertorp. Hade transparensen ökat hade det säkert blivit fler gånger. Mvh Uffe
2020-02-13, 17:50 | #131 |
Gjorde en snabb överslagsräkning och ombudsavgiften ligger på runt 9000 kr, till Widén och co...
2020-02-13, 17:51 | #132 | |
Citat:
|
||
2020-02-13, 18:03 | #133 | |
Citat:
Tänkte främst på om man har ett spel per omgång. Men har man flera kan det såklart också ta viss tid om man går på samma spår. Och beroende på hur hög risk man tar med spikar osv.
2020-02-13, 18:13 | #134 |
Javisst i helsicke - det blir mycket mer än så! Hur många varvningar tror du de gör och hur mycket tror du de drar in på en V75-omgång i bara ombudsavgifter?