Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-02-13, 00:12   #121

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6488
Standard

jag är också med dig Hubba! Ska bara komma ihåg att köpa innan andelarna tar slut. Och innan jag själv börjar analysera.. Är lite bittert att sätta tre spikar och en 2%are och bara få fem rätt. Skulle hakat på din spik i stället för att ta nio streck i andra så kunde det blivit spännande.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-13, 01:05   #122

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
jag är också med dig Hubba! Ska bara komma ihåg att köpa innan andelarna tar slut. Och innan jag själv börjar analysera.. Är lite bittert att sätta tre spikar och en 2%are och bara få fem rätt. Skulle hakat på din spik i stället för att ta nio streck i andra så kunde det blivit spännande.

Om om inte fanns!

Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-13, 08:24   #123
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8560
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Undrar om Widén på Brasco köper andelar i alla sina
(25) system? En ny variant på den våta drömmen, spela
system för 250000:- men köp ingen andel själv.
Det är roligt att vi är olika.

Mvh Uffe
Varför skulle han? De går ju back.
Men det blir ingen bra tidningsartikel av sådana fakta så det skriver man inte.

Jag räknade ju på hans andelar i lördags och att köpa en i varje kostade 9.102kr. För de slantarna fick man ju en härlig lördagsupplevelse med hela åtta olika spikar i de sju loppen och en blandning av garderingar där bakom. Som tur var satt ju 1 av de 12 systemen och gav 6.874kr tillbaka så man gick endast 2.228kr back den här gången.

Fundera istället lite på vad han plockar ut i provis...

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Jag räknade lite mer på det hela för att ge en överskådlig bild.

Widén lirade 12st olika system på Brasco i lördags. Tolv!
Totalt kostade dessa system 115.172kr (per varv!) att lämna in. Nu maxvarvades ju inte samtliga men nog snurras det en del pengar av den duktige tipstern. Att köpa en andel i varje system skulle gå loss på 9.102kr. Så det var ju ändå bra att man spelade in 6.874kr på ett av dem. Det gör att man inte gick särskilt mycket minus den här gången. Bara 2.228kr back. Övriga system levererade 4 rätt (2st), 5 rätt (8st), 6 rätt (1st).

Totalt spikades 8st (jo, åtta) olika ekipage utspridda på samtliga avdelningar. Jag undrar lite vilken av spikarna han själv trodde mest på? Kanske man kan dra lite slutsatser från att han anlitade Bo C mest (5 ggr) följt av Hawk Cliff & Hevin Boko (4 ggr). I andra avdelningen spikades både Global Venture och Il Duce Boko. Han kanske trodde lika mycket på båda? Han är ju känd som en duktig tipster och inte matematiker som lägger bombmattor så antingen trodde han lika mycket på dem eller så kryssades det helt enkelt fel...

Nåväl, det går bra nu för Widén så han öppnade några till inför kommande omgångar och kör nu 18st system till helgen. Räcker inte det för den hugade andelsköparen så kan man alltid hoppas att expertisen går i arv och köpa in sig på något av hans dotters fyra olika lappar.

Bifogar hans system från i lördags för den som vill faktakolla mina uppgifter ovan.

Widén Mega 3150kr/10 andelar. 5 rätt
Spoiler:

Widén 1 spik. 1600kr/10 andelar. 5 rätt
Spoiler:

Widén Sista minuten. 1200kr/10 andelar. 5 rätt
Spoiler:

Widén Stora (som är rätt mycket mindre än flera andra) 1000kr/10 andelar. 6 rätt
Spoiler:

Widén 550. 550kr/50 andelar. 5 rätt.
Spoiler:

Widén 400. 400kr/25 andelar. 5 rätt.
Spoiler:

Widén 300. 300kr/25 andelar. 5 rätt (och hade inte RF i sista på 9 streck!)
Spoiler:

Widén 3x3x3 121kr/10 andelar. 5 rätt
Spoiler:

Widéns lilla 100kr/25 andelar. 7 rätt WOHOOO!!! (RF med på 6 streck!)
Spoiler:

Widéns 3 spik 100kr/25 andelar. 4 rätt
Spoiler:

Widén Pyramiden 232kr/12 andelar 5 rätt
Spoiler:

Widen x12 299kr/12 andelar 4 rätt.
Spoiler:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-13, 10:28   #124

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Vi ska inte tjata sönder trådarna om Widén men vi kan väl hålla i det lite bara om någon mot förmodan fortsatt tror att det är guld och gröna skogar. Inlämnat 11 system för totalt 100k (ovarvat) alltså ca 110k satsat igår. Flera system på hög insats med 10-15k. Två av systemen fick in några sexor för totalt 2k tillbaka.

Vi drar blankt ganska ofta, men vi spelar ju inte i samma divisioner vad gäller insats eller antal inlämnade spel som de där jättemaskinerna heller. Hubba ensam som lirade för 1,5% av summan spelade in fyra gånger så mycket som Widén igår. Men det är den andre gubben som syns i pressen som småspelarnas frälsare trots att han uppenbart går tokback.

Guld och gröna skogar finns ingenstans. På några ställen finns det några som individuellt eller som lag är starka nog att gå plus över året och även klara det över tid.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+20), HuBBaBuBBa (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-13, 10:53   #125

Sharp$: 11975
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Vi ska inte tjata sönder trådarna om Widén men vi kan väl hålla i det lite bara om någon mot förmodan fortsatt tror att det är guld och gröna skogar. Inlämnat 11 system för totalt 100k (ovarvat) alltså ca 110k satsat igår. Flera system på hög insats med 10-15k. Två av systemen fick in några sexor för totalt 2k tillbaka.

Vi drar blankt ganska ofta, men vi spelar ju inte i samma divisioner vad gäller insats eller antal inlämnade spel som de där jättemaskinerna heller. Hubba ensam som lirade för 1,5% av summan spelade in fyra gånger så mycket som Widén igår. Men det är den andre gubben som syns i pressen som småspelarnas frälsare trots att han uppenbart går tokback.

Guld och gröna skogar finns ingenstans. På några ställen finns det några som individuellt eller som lag är starka nog att gå plus över året och även klara det över tid.
Tänk om alla butiker löpande satte upp ett +/- på deras olika bolagssystem...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-13, 11:07   #126

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Tänk om alla butiker löpande satte upp ett +/- på deras olika bolagssystem...
Det har jag ju i och för sig full förståelse för att man inte gör. Det är högvariansspel det här, och speciellt hög varians om man är nere på låga 4-siffriga system. Man kan dra blankt i många omgångar innan man ens kanske börjar krypa över 50% återbetalning. Även en bra spelare kan med motstuds ha en jättelåg ROI även efter ett helt års spel. Det blir ju liksom osäljbart då efter en tid om man skulle få en dålig start.

Gammal 2020-02-13, 11:40   #127

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Standard

Missförstå mig rätt men jag tycker det är ett sundhetstecken att det
säljs dåligt med andelar å Sharps å Västertorps.

Mvh Uffe
Gammal 2020-02-13, 11:48   #128

Grants avatar

Standard

Citat:
Det har jag ju i och för sig full förståelse för att man inte gör. Det är högvariansspel det här, och speciellt hög varians om man är nere på låga 4-siffriga system. Man kan dra blankt i många omgångar innan man ens kanske börjar krypa över 50% återbetalning. Även en bra spelare kan med motstuds ha en jättelåg ROI även efter ett helt års spel. Det blir ju liksom osäljbart då efter en tid om man skulle få en dålig start.
Om jag själv dragit igång skulle jag lämnat garanti på ROI, 101%.

Mvh Uffe
Gammal 2020-02-13, 15:02   #129
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8560
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Missförstå mig rätt men jag tycker det är ett sundhetstecken att det
säljs dåligt med andelar å Sharps å Västertorps.

Mvh Uffe
Som vanligt förstår jag inte riktigt vad du är ute efter men jag antar att du tycker det är bättre att man köper av Widén och co?

Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-13, 15:11   #130

Grants avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Som vanligt förstår jag inte riktigt vad du är ute efter men jag antar att du tycker det är bättre att man köper av Widén och co?
Nej! Det är många gånger bättre att köpa andelar av och på Sharps.
Jag har själv köpt en andel en gång å Västertorp.
Hade transparensen ökat hade det säkert blivit fler gånger.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-13, 17:50   #131

Standard

Gjorde en snabb överslagsräkning och ombudsavgiften ligger på runt 9000 kr, till Widén och co...
Gammal 2020-02-13, 17:51   #132

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 264
Standard

Citat:
Högvarians javisst, men eftersom han lämnar in ett stort antal, tiotals OLIKA system, så skulle det inte behövas särskilt lång tid för att visa vinst eller förlust, ett par månader högst.
Henkes är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-13, 18:03   #133

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Gjorde en snabb överslagsräkning och ombudsavgiften ligger på runt 9000 kr, till Widén och co...
På en varvning ja...

Citat:
Ursprungligen postat av Henkes Visa inlägg
Högvarians javisst, men eftersom han lämnar in ett stort antal, tiotals OLIKA system, så skulle det inte behövas särskilt lång tid för att visa vinst eller förlust, ett par månader högst.
Tänkte främst på om man har ett spel per omgång. Men har man flera kan det såklart också ta viss tid om man går på samma spår. Och beroende på hur hög risk man tar med spikar osv.

Gammal 2020-02-13, 18:13   #134

Standard

Citat:
På en varvning ja...

Javisst i helsicke - det blir mycket mer än så! Hur många varvningar tror du de gör och hur mycket tror du de drar in på en V75-omgång i bara ombudsavgifter?
Gammal 2020-02-13, 18:27   #135
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 3406
Standard

Frågan är om det är bra för oss Sharpare att dessa stora ombudslag får existera ?
Det man vill veta är om Widén och övriga bidrar mer till potten än vad de plockar ut av den?
Jag är rädd för att det inte gynnar oss Sharpare.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td