|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-02-13, 22:44 | #151 | |
Citat:
|
||
2020-02-13, 23:10 | #152 | |
Administrator
|
Citat:
Att däremot få rejält "underbetalt" pga man råkat gå rakt in i en multivarvad lapp när man väl är rätt ute känns (åtminstone för mig) som en rätt mycket jobbigare situation. Jag hade exempelvis inte velat vara en av de fem andra som satte full pott den kvällen som Travronden-Linus hängde in sin maxvarvade V86-lapp för några år sedan. Eller jo, de fick ju ändå drygt 600K vilket också är pengar. Men det "borde" varit rätt mycket mer...
Mer kass än vass - men glad ändå! To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Gotland den 2020-02-13 klockan 23:12. Anledning: ordval |
|
2020-02-13, 23:43 | #153 | |
Citat:
|
||
2020-02-14, 11:24 | #154 | |
Citat:
Hur kan du vara så säker på att dom bidrar till potten? Går dom med en förlust på 25 % så bidrar dom ju ingenting utan tvärtom ständigt dränerar potten. Problemet är om en bra och förståndig ” vanlig” spelare går i förlust i längden med 25% så lägger han troligtvis ner sitt spelande eller åtminstone drar ner till en hobbynivå, medans dessa experter kan fortsätta att omsätta stora pengar år ut och år in och ständigt dränera potten till nackdel för oss andra trots att dom går med förlust. Vi gillar ju inte rakebackspelare av denna anledning, därför bör vi inte acceptera dessa avarter med ombudslag med avgift heller. |
||
2020-02-14, 11:58 | #155 | |
Citat:
2020-02-14, 12:18 | #156 | |
Administrator
|
Citat:
Att vara "nära" är ju ganska relativt i den här branschen. Många tycker ju sig vara nära de gånger då man får sex rätt och utdelningen för full pott stannar på femsiffrigt trots deras supermegajättelampa till spik förlorar mot omgångens enda singelprocentare... Visst kan man se det som "nära" men inte i min bok. I ditt exempel ovan tror jag , om jag känner dig rätt, att det var högst troligt tvärt om dvs singelprocentaren som åkte mot megalampan med en nos... och DET håller jag med dig om, är verkligen en "bad beat"
2020-02-14, 14:59 | #157 | |
Citat:
För mig är en "vanlig" målfoto-torsk en del av spelet. "Min häst" var ju inte först i mål....det är sånt man får svälja anser jag. I den där midsommaromgången 2005 var det precis som du beskriver för mig. I V75-4 hade jag två hästar. Andrahandaren+30-oddsare. Andrahandaren vann på målfoto ( nos ). I V75-5 sprack jag på 5 hästar där mina hästar var 2-3-4-5-6a i mål. Slagen med nos av en som var spelad ungefär lika mycket. Mitt tröstpris den gången var knappa 50k istället för ca 5M ( om jag får med mig båda utnosningarna istället ) . Det kändes ändå som "vinst" för mig eftersom 6+5 gav betydligt mer än jag kunde drömma om. Bara att gneta på vidare i travspels-livet alltså... Alla har vi olika syn på vad som känns värst att drabbas av. Jag vet vad min "skräck" är iaf
2020-02-14, 15:40 | #158 | |
Citat:
Sen kan man ju hoppas att de begränsar varvningen till en sansad nivå framöver när det här uppmärksammas allt mer. 5 varvningar till exempel som kanske kunde vara en lagom nivå. Då blir det mycket tydligare vad man köper in sig på, man vet att det är varvat max 5ggr. För frågan är ju hur spelhämmande det skulle vara med en sån begränsning. När det ligger hundra spel på vissa butiker. Då väljer man väl en annan andel av samma spelare, eller hänger på någon annan man tror på. Sen finns det såklart sätt att ta sig runt en sån begränsning. Öppna ett nytt system och varva 5ggr till om man vill vara oärlig på det viset. Men att strunta i att sätta regler för att det finns kryphål att kringgå dem är inget jag är en fan av (jag vet redan att vi tycker olika där).
2020-02-14, 16:05 | #159 |
Nåväl, nu ska jag göra något som jag borde ha gjort för länge sedan.
De här marknadsföringsmetoderna bör åtminstone anmälas till och prövas av KO.
2020-02-14, 16:21 | #160 |
Go get'em tiger!
2020-02-14, 16:41 | #161 | |
Administrator
|
Citat:
Det var ju någon på Kungsfrukt som öppnade 3-4 versioner av samma maxvarvade lapp några omgångar efter att han haft en bra period...