Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-02-13, 18:34   #136

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Frågan är om det är bra för oss Sharpare att dessa stora ombudslag får existera ?
Det man vill veta är om Widén och övriga bidrar mer till potten än vad de plockar ut av den?
Jag är rädd för att det inte gynnar oss Sharpare.
Det är väl klart att det är jättebra! I det stora hela iallafall. Men om man själv sätter en svår rad samtidigt som en storvarvad lapp så blir det ju mycket sämre betalt. Man får hoppas man inte har motflyt där när något större sitter.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-13, 18:38   #137

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 264
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
På en varvning ja...

Tänkte främst på om man har ett spel per omgång. Men har man flera kan det såklart också ta viss tid om man går på samma spår. Och beroende på hur hög risk man tar med spikar osv.
En spelare som lägger några hundra kan säkert behöva några år minst för att få klart för sig, även om jag tycker att det borde visa sig långt innan vilken potential spelsättet har. Det är ju t ex stor skillnad på om man har fått sju rätt på lördagarna flera gånger men ändå går med förlust, jämfört med om man missat på en spik när det varit miljonutdelning.

Men om man har möjlighet att spela många och riktigt stora och dyra system, och dessutom inte ens behöva välja ett par spikar, utan variera med många, i alla lopp?
Henkes är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-13, 18:45   #138

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 264
Standard

Citat:
Frågan är om det är bra för oss Sharpare att dessa stora ombudslag får existera ?
Det man vill veta är om Widén och övriga bidrar mer till potten än vad de plockar ut av den?
Gotlands sammanställning visar tydligt att de här mångvarvade systemen måste vara bra för sharpare, visst de träffar ofta, men de förlorar helt klart mycket mer. Jag blev enormt förvånad över att de inte ens väljer ut en spik. Det är väl det det handlar om? Åtminstone till att börja med...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Henkes är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-13, 19:26   #139

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 960
Standard

Citat:

Mardrömmen är ju att pricka alla rätt när det borde ge 1M+ och man får några 100k pga flervarvat system prickar in samtidigt.

Med stor sannolikhet skulle jag sluta med trav helt och hållet om det drabbar mig någon gång.

Om det var officiellt hur många ggr respektive system är inlämnat och hur systemen ser ut skulle jag garanterat lägga tid på att göra "anti"-u-rader mot dessa.

Dvs aldrig spela rader som överlappar de mest flervarvade systemen.

Men den drömmen kommer naturligtvis aldrig att bli verklighet. Kvar blir dubbelsmygen i form av att man ska lyckas ducka flervarvarna när man väl sätter svåra fullträffarna.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-13, 19:36   #140
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8558
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Mardrömmen är ju att pricka alla rätt när det borde ge 1M+ och man får några 100k pga flervarvat system prickar in samtidigt.
Precis så!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-13, 19:57   #141
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 3404
Standard

Citat:

Med stor sannolikhet skulle jag sluta med trav helt och hållet om det drabbar mig någon gång.

Om det var officiellt hur många ggr respektive system är inlämnat och hur systemen ser ut skulle jag garanterat lägga tid på att göra "anti"-u-rader mot dessa.

Men den drömmen kommer naturligtvis aldrig att bli verklighet. Kvar blir dubbelsmygen i form av att man ska lyckas ducka flervarvarna när man väl sätter svåra fullträffarna.

Ja det är alltid tråkigt att få underbetalt när man väl vinner.
Men att Spelvärde, Ögat, Berglund samt några till skulle vara ”förlorande” spelare ( mer än 35%) i längden är jag ytterst tveksam till.
GGS är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-13, 20:12   #142

Stekels avatar

Standard

Citat:
Men att Spelvärde, Ögat, Berglund samt några till skulle vara ”förlorande” spelare ( mer än 35%) i längden är jag ytterst tveksam till.
Jodå. Om de inte konkurrerade med sig själv skulle de kanske inte vara det, de är riktigt vassa på att tippa flera av dem. Men de både varvar och lägger flera system med samma riktning. Det är ju de större vinsterna som avgör plus eller minus i det långa loppet och dessa vattnar man ur effektivt genom varvningen och att sprida samma plan på flera kuponger.

Att spela som Widén med en matta av olika spikar brukar de inte göra efter vad jag sett. De andra har mer "riktning". På gott och ont. Det är ju ärligare på ett vis och man kan ju lyckas riktigt bra och sätta allt i en omgång. Men man saboterar ju sitt eget spelvärde väldigt effektivt.

Gammal 2020-02-13, 20:46   #143

Sharp$: 11975
Standard

Citat:

Med stor sannolikhet skulle jag sluta med trav helt och hållet om det drabbar mig någon gång....folk som roar, höjer alltid deras status för mig(dock tveksamt i detta fall)....trodde du på det här själv?...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-13, 21:16   #144
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8558
Standard

Citat:
Det beror på vad man menar med "förlorande".

Ingen av de är "förlorande" med tanke på att alla du nämnt lever på det de gör (vad jag vet). Men att deras "spel" går back kan jag nästan garantera. I alla fall om man köper alla deras versioner och varianter av system.

Detta trots att flera av dem är riktigt duktiga på både spel och trav. Riktiga bettingproffs som fullt ut lever endast på sina travspel finns det nog inte särskilt många längre. Utan det är på kringverksamhet som tillsammansprovision och försäljning av speltips som man drar in degen numera.

Det tråkiga i sammanhanget är att det så gott som uteslutande görs med fullständigt skamlös och moraliskt tveksam marknadsföring...

Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-13, 21:21   #145

Standard

Citat:
Om de skulle göra sina analyser utan att de blev offentliga tror inte jag heller att de skulle ha några större problem att slå spelavdraget med råge.

Men deras "spelvärda idéer" är ju näppeligen märkvärdigt spelvärda vid spelstopp.

Andelen omgångar när de prickar alla rätt där utdelningen blir vad den borde blivit utan deras hets-häst-påverkan är extremt få till antalet.

Spelvärdes spelförslag från hemsidan samt Berglund har ju haft begränsad framgång sedan ett längre tag tillbaka.

Hur det är med Ögat kan jag inte svara på. Följer inte honom särskilt hårt.

Särskilt bedrövligt är det för de mest flervarvade systemen. "Hyfsat unika" andelsspel ställer inte till det i samma utsträckning.
Gammal 2020-02-13, 21:26   #146

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Med stor sannolikhet skulle jag sluta med trav helt och hållet om det drabbar mig någon gång....folk som roar, höjer alltid deras status för mig(dock tveksamt i detta fall)....trodde du på det här själv?...
Med tanke på hur mycket mindre jag spelar idag jämfört med säg 10-15 år sedan så är steget att lägga av helt inte så väldans stort.

Jag talar alltså om t ex V86-vinst som "borde" blivit kanske 2M men blir 300k. Eller 5M som blir 500k.

Det vet jag att jag inte skulle klara att hämta mig ifrån. Enda sättet att hantera det skulle vara att hitta ett annat fritidsintresse.

Nu är väl risken inte så stor att jag prickar alla rätt en sån omgång ändå. Så det är ju ytterst hypotetiskt. Men jag vet ju själv att jag menar allvar.
Gammal 2020-02-13, 21:32   #147

Stekels avatar

Standard

Citat:
Med tanke på hur mycket mindre jag spelar idag jämfört med säg 10-15 år sedan så är steget att lägga av helt inte så väldans stort.

Jag talar alltså om t ex V86-vinst som "borde" blivit kanske 2M men blir 300k. Eller 5M som blir 500k.

Det vet jag att jag inte skulle klara att hämta mig ifrån. Enda sättet att hantera det skulle vara att hitta ett annat fritidsintresse.

Nu är väl risken inte så stor att jag prickar alla rätt en sån omgång ändå. Så det är ju ytterst hypotetiskt. Men jag vet ju själv att jag menar allvar.
Hur fixar du ett tight målfoto som går emot dig för stora pengar, lägger du av då också? Det kan ju också slå åt vilket håll som helst.

Gammal 2020-02-13, 21:32   #148

Sharp$: 11975
Standard

Citat:

Känner igen...som en gammal man, så får man vara nöjd med det lilla...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-13, 22:37   #149

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Hur fixar du ett tight målfoto som går emot dig för stora pengar, lägger du av då också? Det kan ju också slå åt vilket håll som helst.

Det går hur bra som helst. Det går ju ut på att vara först i mål och ett förlorat målfoto svider ett tag såklart, men går över.

( Nu påminde du mig om Kalmars midsommaromgång 2005! Då gick två målfoton emot mig och gjorde flermiljonvinst till mer mänskliga 50k i vinst. Den tog ett tag att smälta! )

Målfototorskar går alltså bra. Åtminstone fram tills att jag får veta att det på något sätt manipulerats till min nackdel.

Flervarvningskraschad utdelning är något helt annat. Det är ju något som jag skulle försöka undvika om jag fick chansen på ett hyfsat hanterbart sätt. Att få det i ansiktet i efterhand däremot.....= god natt.

En annan situation som skulle kunna sänka min motivation till "sluta helt"-nivå är ett horribelt och uppenbart feldomslut för miljonbelopp.

Senast redigerad av Strappa71 den 2020-02-13 klockan 22:38.
Gammal 2020-02-13, 22:41   #150

Stekels avatar

Standard

Uppenbar domartabbe kan jag gott förstå om man kan ruttna på. En sån för 7-siffrigt skulle nog kunna leda till en ganska lång spelpaus.

Svara

td