Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-02-10, 21:36   #76

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Tack Halmstad!!! Jävla skitbana!!!

ja jag förstår din frustration :(

lite surt .. men ett fint system och formen verkar fortsatt god
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 21:37   #77

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Ja nu kom intervjun från huvudmåldomaren:

De gör alltså bedömningen att hästen nästan säkert kommer bli dragen sist om han inte går ut där och då inte hinna fram. Först och främst så är det ju fantastiskt osannolikt att han kommer bli dragen sist. Vem som helst ser ju hur dåligt de andra hästarna går där bakom, han hade ju nästan säkert kommit ut som nästa häst och vunnit lätt ändå. Den han har bakom sig hade ju inte orkat täppa till i temposkärpningen. De tittar på det om och om igen och lyckas inte ha någon blick för det.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+25), bomford (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 21:38   #78

Reg.datum: feb 2019
Sharp$: 1065
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja men hela domslutet är långt ifrån hela 3(!) av de "stöttepelare" domarna har att hålla sig i när det gäller såna här fall. Om jag minns rätt går det i korthet så här:

1. Ska företrädesvis gälla för förseelser som sker på upploppet (eller om det var sista 500).

2. Hellre fria än fälla-principen (gäller alla bestraffningar).

3. Det ska vara utom allt rimligt tvivel att den inte vinner om den väntar på en lovlig lucka.
Härligt, då brast de på alla 3 punkterna idag då..............
Boel vann med halva upploppet och hade vunnit även om han backat sig runt hela gänget haha. De fällde hellre än friade idag och det skedde inte mig veterligen på upploppet. SUCK!!!
Ochs5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 21:39   #79

Reg.datum: feb 2019
Sharp$: 1065
Standard

Bra tippat Sista Stallskriket, för oss satt den fint även om ATG bestämt annat
SistaStallskriket (+25), bomford (+10)
Ochs5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 21:43   #80

SistaStallskrikets avatar

Reg.datum: apr 2019
Sharp$: 5206
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ochs5 Visa inlägg
Bra tippat Sista Stallskriket, för oss satt den fint även om ATG bestämt annat
Bolag till V6 Axevalla öppnat. Så jävla revanschsugen....
Ochs5 (+25)
SistaStallskriket är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 21:44   #81

Sharp$: 11975
Standard

Har precis sett situationen, vart är man på väg???...blir det här dom nya riktlinjerna så kan vi ju aldrig veta säkert vem som vunnit, förrän domarna har tittat på loppet om och om igen...böter ska han ju såklart ha, men diskning 900 före mål i en trång situation, näää så vill vi inte ha reglerna,Va?
Basse (+50), SistaStallskriket (+25), Ochs5 (+25)

Senast redigerad av mikaels den 2020-02-10 klockan 21:46.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 21:47   #82

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

För mig förlorade jag bara runt 200kr på min 32kronors V4 på den udda diskningen.

Värre för Sistastallskriket och de som var med på hans andel

Bra tippat Sistastallskriket

Trist att ni vart bortdömda. Halmstads Domare =

Nästan så man misstänker att huvudomaren var kvar på V6 med 8x5 streck i de två sista???
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 21:50   #83

Sharp$: 7767
Standard

Citat:
Ja men hela domslutet är långt ifrån hela 3(!) av de "stöttepelare" domarna har att hålla sig i när det gäller såna här fall. Om jag minns rätt går det i korthet så här:

1. Ska företrädesvis gälla för förseelser som sker på upploppet (eller om det var sista 500).

2. Hellre fria än fälla-principen (gäller alla bestraffningar).

3. Det ska vara utom allt rimligt tvivel att den inte vinner om den väntar på en lovlig lucka.
Nja, i tillämpningsanvisningarna för reglementet står numera att diskvalifikation kan ske för händelse under hela loppet. Det där med företrädesvis sista 500 finns inte längre kvar.

Sen är diskvalifikation ingen bestraffning, det är en resultatkorrigering. Bestraffning är böter och/eller avstängning.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 21:52   #84

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Har precis sett situationen, vart är man på väg???...blir det här dom nya riktlinjerna så kan vi ju aldrig veta säkert vem som vunnit, förrän domarna har tittat på loppet om och om igen...böter ska han ju såklart ha, men diskning 900 före mål i en trång situation, näää så vill vi inte ha reglerna,Va?
Visst om det är solklart att han inte fått se dagens ljus och hunnit fram, då är det ju helt rätt att diska. Ofta tycker jag de tvärtom är lite för blöta med att ta till diskning. Men här var det ju tvärtom nästan solklart att han hade fått sin lucka och hunnit fram. Jag förlorade inget personligen på det här då jag ändå sprack i sista loppet, men tycker ändå det är ett skandalbeslut.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2020-02-10, 21:54   #85

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Nja, i tillämpningsanvisningarna för reglementet står numera att diskvalifikation kan ske för händelse under hela loppet. Det där med företrädesvis sista 500 finns inte längre kvar.

Sen är diskvalifikation ingen bestraffning, det är en resultatkorrigering. Bestraffning är böter och/eller avstängning.
Jag vet att det är vad som står i reglementet. Men det där jag beskrivit är tillämpningsanvisningarna de har fått som inte står skrivna publikt någonstans. Hellre fria än fälla-anvisningen har de i ryggen och det är därför de nästan alltid håller sig för diskning.

Gammal 2020-02-10, 21:55   #86

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Exakt !

Vart är vi på väg??.

Ett solklart fall av hellre fria än fälla idag.
När förseelsen sker så långt från mållinjen får man ge böter till kusk men låta vinnaren stå kvar.

Ska de diska en måletta så ska det vara för en förseelse senare i loppet där det känns givet att man inte vunnit utan att tränga sig ut!
Att döma efter hur domarna gissat hur den sista kilometern av loppet skulle utspela sig är ju upplagt för ”folkstorm” och massprotester.
Det kan ju omöjligt gynna travet i längden.......
bomford (+10)

Senast redigerad av Basse den 2020-02-10 klockan 21:56.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 21:59   #87

Sharp$: 11975
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Exakt !

Vart är vi på väg??.

Ett solklart fall av hellre fria än fälla idag.
När förseelsen sker så lång från mållinjen får man ge böter till kusk men låta vinnare stå kvar.

Ska de diska en måletta så ska det vara för en förseelse senare i loppet där det känns givet att man inte vunnit utan att tränga sig ut!
Att döma efter hur domarna gissat hur den sista kilometern av loppet skulle utspela sig är ju upplagt för ”folkstorm” och massprotester.
Det kan ju omöjligt gynna travet i längden.......
Jepp, nästa gång kan det vara ett sent svar 1400 kvar, som kan leda till diskning 5 minuter efter målgång...då kan travet snabbt tappa det förtroende som byggts upp sen 70-talet...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 22:00   #88

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 3910
Standard

Fy vale vad surt det var verkligen en tuff diskning det är förmodligen där ribban är satt nu framöver? får man hoppas
Tur man e norrlänning då jag spelar minimalt på dessa banor säger bara jag -hästen vann ju med minst halva upploppet.....
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 22:01   #89

Sharp$: 7767
Standard

Citat:
Jag vet att det är vad som står i reglementet. Men det där jag beskrivit är tillämpningsanvisningarna de har fått som inte står skrivna publikt någonstans. Hellre fria än fälla-anvisningen har de i ryggen och det är därför de nästan alltid håller sig för diskning.
Träffar en av de mest erfarna måldomarna senare i veckan. Ska kolla detta med sista 500 med honom.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 22:05   #90

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joppe59 Visa inlägg
Fy vale vad surt det var verkligen en tuff diskning det är förmodligen där ribban är satt nu framöver? får man hoppas
Tur man e norrlänning då jag spelar minimalt på dessa banor säger bara jag -hästen vann ju med minst halva upploppet.....
Nåja inte nödvändigtvis. De diskade Lugauer för att han tog sig ut från innerspår i första sväng för ett gäng år sedan. Sen har det inte varit mer såna diskningar vad jag minns så de tog nog domarna i örat efter det. Det räknar jag med att de kommer göra nu också på kommande konferens. Jämnhet i bedömningarna är ju jätteviktigt för domarkårens legitimiteten och något de såklart jobbar hårt för att upprätthålla.

Svara

td