Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-02-06, 22:33   #31

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Vilket lopp är du i nu?
Guld, gällande platsen på Baron Gift...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-06, 22:50   #32

Stekels avatar

Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Guld, gällande platsen på Baron Gift...
Då får du nog tala ur skägget för någon "MF" ser jag inte i startlistan där.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-06, 22:53   #33

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Då får du nog tala ur skägget för någon "MF" ser jag inte i startlistan där.
Varifrån fick jag att han skulle köra EW...
Gammal 2020-02-06, 23:00   #34

Standard

Har för övrigt gjort en "Stekel" och tripplat på Arch Lane och Global Venture, tror alltså inte att vare sig HB eller EW kan torska, bägge har respekt med sig och lär släppas till ledning...
Gammal 2020-02-07, 00:04   #35

Stekels avatar

Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Har för övrigt gjort en "Stekel" och tripplat på Arch Lane och Global Venture, tror alltså inte att vare sig HB eller EW kan torska, bägge har respekt med sig och lär släppas till ledning...
Nej nu får det vara bra med förkortningar! Nu skrev du ju rätt och jag listade ut vad du menade. Men det är lite svårjobbat att behöva gå igenom hela startlistorna varje gång du skriver något för att avkoda det.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tototorsten (+1), SistaStallskriket (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-07, 11:28   #36

Reg.datum: aug 2018
Sharp$: 5514
Standard

AVDELNING 1

Erik riktar in sig på att spetsa initialt med 5 Ultra Bright. Men efter loppet senast är det mest troliga scenariot att han släpper när Mika Forss provar för tät i ett andraskede med 2 Hevin Boko. Det börjar lossna igen för Nurmos tuffa märr som efter en ojämn höst levererat kanoninsatser på slutet. Befogad storfavorit och given spik.

AVDELNING 2

1 Global Venture gjorde det bra senast och med den insatsen i åtanke, samt framförallt hur Peger har pratat sig varm om hästen, bör han från läget ha hygglig chans att spåra runt om. Tipsetta.

7 Indy D. har blivit allt mer pålitlig och har styrkan som sitt främsta vapen. Spåret är vad det är, men Örjan kan troligen köra lite mot Marc Elias i starten och hittar han bara ner är ekipaget med där framme när det ska avgöras.

8 Il Duce Boko är kanske den bästa hästen i fältet, men med det sämsta läget. Slipper han en tung inledning i alltför vida spår kan han utmana från de flesta positionerna.

3 Carlos Ken är rejäl och kan få en fin löpning i ryggar. Blir det lite tempo på tillställningen tål han att göra en del själv i spåren.

AVDELNING 3

4 Elian Web har en mycket bra chans, det förstår jag också. Intrycket senast var av bästa märke och här vann han spårlottningen gentemot de främsta konkurrenterna. Men han är också väl stor favorit och ska vi titta lite mer kritiskt så såg kanske insatsen bättre ut än vad den var senast. Loppet kördes mest i ett jämnt tempo och Kihlström fick hela tiden jobba på Propulsion som vid sunda vätskor springer med spända linor.

Jag säger ingenting om att Elian är favorit, det ska han vara. Men jag har redan spikat en storfavorit i omgången och då jag inte tror att det bara är att spika och vända blad här väljer jag att gardera.

9 Gareth Boko gick en ruggig långsida senast och visade upp vilken klasshäst han är. Läget behöver inte vara fel här då det finns möjlighet till att Ohlsson provar ordentligt mot Jorma från start. Sedan spelar det inte så stor roll om de där framme tar upp lite och kör långsamt på mellanvarvet, huvudsaken är att de kör ordentligt första 500. Vid det scenariot kan det alltid bli lite stumma ben över upploppet och löper Gareth Boko upp till sitt kunnande går han fort i spåren.

5 Disco Volante känns inte lika het då det är stor risk för dödens med spår utvändigt den startsnabba favoriten. ”Tarzan” låter dock oförskämt nöjd med sin häst och man ska ändå komma ihåg att han har byggt på sig en hel del hårdhet nu. Efter andraplatsen i lotterian fick han stångas i de tuffaste loppen under sommaren och det har gett med sig.

AVDELNING 4

2 Aura S.L. har god chans felfri men hästen är komplicerad i volten. 5 Rapide Cash stannade senast men kan nog bättre och bör placeras i ledningen om favoriten gör bort sig.

Annars bör tilläggshästarna räknas tidigt. Jag vill slå ett slag för 13 Linda’s Girl som möter ett passande fält, endast innefattande ston. Hästen är härdad i ganska tuffa gäng och står bra inne i loppet.

6 I’m a Believer avslutade mycket bra senast och visade vad hon är kapabel till i ljusa stunder. Här tilldelades hästen ett passande läge och hittar Haugstad ut i andraspår kan ekipaget få en fin ryggresa.

10 Quiz Töll tillhör de mer kapabla på mellanvolten och har hästen gått framåt ytterligare sedan senast bör hon göra upp om det. Läget är dock lite besvärligt och det är risk för att ekipagen på dubbla tillägg är ikapp ganska omgående. Räknas oavsett.

14 Under The Counter och 15 Dusty Shadow står tufft inne i loppet, men de klarar också av att göra en hel del jobb på egen hand. Skulle Aura S.L. galoppera i starten kan det dock ändå lösa sig ganska hyggligt. Duon tål att gå på i tid, varför det inte förvånar mig om de är med i en bra position i tredjespår 700 kvar. Med rätt ryggar och lite klaff är de tunga i slutspurten.

7 Melizza höll godkänt senast, men var ändå inte som bäst. Är hon förbättrad nu bör det kunna räcka en bra bit då Erik har goda chanser att skaffa sig en vettig position från bricka två i volten.

AVDELNING 5

4 Hawk Cliff blir favorit och det är inget snack om att hästen är väldigt kapabel. Jag köper favoritskapet då jag tror att han blir tung att stå emot. Men då risken finns att han göra jobbet utanpå det främsta motbudet tycker jag att han är väl hårt betrodd.

5 Doctor Doxey Zenz var blek senast men det skyller Mathias på sin egen kuskinsats. Som vi alla vet är det ingen toppkusk, men han lämnar ingenting åt slumpen och lägger sig inte i fjärde invändigt. Nu är ekipaget nedstruket ett spår och det är spets som gäller. Är sedan ”Doctorn” lika bra som han kan vara blir han svårbesegrad, men det är ändå ett frågetecken kring formen.

Örjan bjuder ogärna in köhästarna om han sitter utvändigt ledaren, men med Mathias i spets kan ändå så bli fallet. Två hästar som kan profitera på detta är 11 Pascha Tilly samt 12 Harran Boko, som båda kan gå riktigt fort i spåren.

AVDELNING 6

Öppet lopp med många fina hästar. Jag gillar det jag har sett av 4 El Gumpert som jag tror kan få ett fint år om han får vara fräsch. Det finns på kartan att Jorma kan hålla ut de utvändiga och från spets får övriga svårt att rå på ekipaget. Men hästen ska räknas oavsett position.

Blir det inte Nurmos-tränat till front, blir det förmodligen 5 Devs Dragon med Erik i sulkyn. Han styrde hästen med framgång senast och man siktar på att återupprepa bedriften på nytt.

Utifrån lär 7 Ingo samt 8 Arch Lane laddas för position och hittar kuskarna ner ska båda ekipagen räknas tidigt.

Det kan bli lite tempo på tillställningen och de utländska gästerna, 10 Hector Boko samt 11 Volare Gar, har presenterat sig på bästa sätt på blågul mark. Båda ska räknas, men jag tror lite mer på den sistnämnda som går bra bakifrån och kan eventuellt bli jänkarvagn för första gången.

Sedan får vi inte glömma 3 Atik D.L. som kan vara monstruös när Dahlén ställt iordning.

AVDELNING 7

2 Bo C. snackas upp och att han bär favoritskapet är inget oväntat. Han har visat upp sig från sin bästa sida på slutet och trivs bäst med framspår och bilstart. Hästen kan vinna med flera upplägg och Kim Eriksson behöver inte vara låst vid någon taktik i ett jämnt lopp.

Jag förstår de som väljer att gå rakt ut och spika ”Bosse”, men jag sträcker mig till max utgång då jag inte litar fullt ut på hästen. Han har agerat lite ojämnt tidigare och det är en bra final där små marginaler kan komma att avgöra utfallet. Även om Bo C. placeras i en bra position kan det bli så att han får göra en del grovjobb under slutvarvet. Det är inget som bekymrar Nilssons tuffing, men det är kapabla hästar som vill lifta med och det gäller att favoriten är på topp.

Motbuden jag främst tänker på är 10 Man At Work samt 12 Grainfield Aiden. Nurmos låter uppåt gällande sin häst och nu slipper han göra jobbet själv. Gällande Korpi så är det ingen hemlighet att han är oförskämt nöjd med sin häst och det kan man förstå. Han har börjat prata om planer med Sweden Cup för Andover Hall-sonen, men dit är det en bit även om utvecklingen varit spikrakt uppåt. Ändå skönt med tränare som vattnar sina tankar, att höra ”hästen känns fin och jag tror på platschans” är inget som piggar upp.

Sedan måste ju 5 Religious räknas. Han har varit lite ojämn emellanåt men i sina bästa stunder är han riktigt vass och han har lovordats ordentligt från stallhåll. Nu åker jänkarvagnen på för första gången, vilket också lär innebära att det blir skrik på honom, men han ska räknas. Känslan är att Mika Forss kan pressa sig till tät och då bjuder han upp till match.
mikaels (+5)

Senast redigerad av Piraten den 2020-02-07 klockan 11:37.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-07, 13:01   #37

Standard

Testar Franklin Face till 14ggr på Unibet, efter att ha hört Eriks kommentar i tv nyss...sen om det håller hela vägen är en annan femma...
Gammal 2020-02-07, 13:27   #38

Standard

Testar även platsen på Whitsun Madonna i andra V75, Emilia lät uppåt och inte helt omöjligt att hon kan få rygg på GV, eller annars en bra smygresa och en trudelutt till slut kan ju räcka till en plats...svs har 8,60...5,20 nu, bet365 har 8ggr...
Gammal 2020-02-07, 13:37   #39

Standard

Lär skrikas rejält om Under the Counter i fjärde, svs 7,50 plats(bet365 8,25), lär inte finnas kvar så länge...provar även den, skulle ju kunna gå med rätt resa och lite galopper där framme...
Gammal 2020-02-07, 15:27   #40

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50414
Standard

Daniel Berglund V75 Solvalla lördag på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-07, 16:18   #41

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50414
Standard

Jens Sjödèn V75 Solvalla lördag på Service Plays
Staketkusken (+5)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-07, 17:47   #42

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 14761
Standard

Stänkardragen Dan före Dan utan kommentarer.

Seven Karats 2%

Doctor Doxey Zens 12% ( skvättare)

Volare Gar 13%

Randemar R.D. 3%

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-02-07 klockan 17:59.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-07, 18:28   #43

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 1251
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
När någon är favorit till över 70% och heter Mika Forss ringer varningsklockor av märket Rolex direkt. Här kommer det gasas och en skräll ligger och lurar..
Och jag som tänkte spika 2:an i första och 2:an i sista.
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-07, 18:34   #44

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Santorini Visa inlägg
Och jag som tänkte spika 2:an i första och 2:an i sista.
gör det! alltid sin egen ide
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-07, 18:55   #45

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 14761
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
När någon är favorit till över 70% och heter Mika Forss ringer varningsklockor av märket Rolex direkt. Här kommer det gasas och en skräll ligger och lurar..

Hm Mika Forss är i min värld en av nordens bästa kuskar. Ok visst är han en offensiv kusk som alltid kör för vinst. Min varningsklocka är nog en piratkopia. He,he.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-02-07 klockan 19:01.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

td