Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-02-11, 10:22   #316
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Då det är bra att känna sina motståndare så gjorde jag vid ett tillfälle en genomgång av väldigt många andelssystem för att helt enkelt få en uppfattning om vilka tipsters som är vassa då det i den här specifika omgången fanns en storfavorit i Nobel Amok som var en totalt urusel favorit över huvud taget.
Min "undersökning" gick ut på att se vilka som spikade den katastrofala favoriten för att få en uppfattning om vilka som är vassa och vilka som inte är det.

En spelläggare på Brasco gjorde vid det här tillfället 15 olika system och använde sig av 7 olika spikar, dvs en spik från varje avdelning i olika kombinationer.

Nu spikade han ju åtminstone inte emot sig själv i något av systemen vilket jag tycker är helt bedrägligt, men det handlar ju verkligen om att lägga en bombmatta för att få träff på något system
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-11, 10:38   #317
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Jag räknade lite mer på det hela för att ge en överskådlig bild.

Widén lirade 12st olika system på Brasco i lördags. Tolv!
Totalt kostade dessa system 115.172kr (per varv!) att lämna in. Nu maxvarvades ju inte samtliga men nog snurras det en del pengar av den duktige tipstern. Att köpa en andel i varje system skulle gå loss på 9.102kr. Så det var ju ändå bra att man spelade in 6.874kr på ett av dem. Det gör att man inte gick särskilt mycket minus den här gången. Bara 2.228kr back. Övriga system levererade 4 rätt (2st), 5 rätt (8st), 6 rätt (1st).

Totalt spikades 8st (jo, åtta) olika ekipage utspridda på samtliga avdelningar. Jag undrar lite vilken av spikarna han själv trodde mest på? Kanske man kan dra lite slutsatser från att han anlitade Bo C mest (5 ggr) följt av Hawk Cliff & Hevin Boko (4 ggr). I andra avdelningen spikades både Global Venture och Il Duce Boko. Han kanske trodde lika mycket på båda? Han är ju känd som en duktig tipster och inte matematiker som lägger bombmattor så antingen trodde han lika mycket på dem eller så kryssades det helt enkelt fel...

Nåväl, det går bra nu för Widén så han öppnade några till inför kommande omgångar och kör nu 18st system till helgen. Räcker inte det för den hugade andelsköparen så kan man alltid hoppas att expertisen går i arv och köpa in sig på något av hans dotters fyra olika lappar.
Jisses, jag böjer mig helt. Det är mer bondfångeri än spel man pysslar med. Reportaget i tidningen om hur han hittade skrällen i sista loppet blir ju en total parodi.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+20), Migge (+1)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-11, 10:53   #318
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jisses, jag böjer mig helt. Det är mer bondfångeri än spel man pysslar med. Reportaget i tidningen om hur han hittade skrällen i sista loppet blir ju en total parodi.
Citat:
– Jag tog mina första fem rankade hästar på kupongen. Det fanns plats för ytterligare ett streck och jag brukar spela på det sättet att plocka med någon helt ospelad i just sista avdelningen. Det var mitt sista streck, säger han och berättar vidare om sitt spelsätt:

– Jag fastnade tidigt för Remarkable Feet som spurtat bra i flera av de senaste starterna. Jag tyckte han var intressant och till slut föll alltså valet på Jörgen Westholm. Det är ingen slump att jag försöker hitta just sådana här skrällar i sista avdelningen. Det är ett enormt värde när man sätter dom.
haha!
och ändå hade han inte med hästen på ett annat system på 9 streck
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-11, 10:59   #319
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Bra sammanställning, det blir riktigt parodiskt. Inget fel i att köra flera system alls. Men att spela utan riktning och lägga lapparna som rena bombmattorna som med stor sannolikhet ger träff på en men då inte på de andra. Och i och med det nästan garanterat back på totalen! Det finns ju bara en slutsats, man spelar för att kunna ösa ut reklam för det spel som gick in och "drog in miljoner". Så man kan suga in fler spelare i den där andelsvirveln som dessutom då blir ännu större och mer utspädd till kommande omgångar. Garantitorsk!

Att han spikade Hawk Cliff till 42% på hela 5/11 system (system 12 var ett 3x3x3 så där går inte att spika) gör ju att man tvivlar på om han verkligen är en bra tippare också. Mest anlitade spiken var kanske den kallaste favoriten i hela omgången sett till streckningen. Men det är klart, vi gör alla såna felbedömningar emellanåt så man skulle behövt se mer för att avgöra det.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), satori (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td