|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-02-06, 18:51 | #16 | |
Citat:
"....senast gick det väldigt på sista långsidan. Han fick mjölksyra till slut och var tom i mål." Troligtvis gick Uffe för tidigt, antar att han väntar till sista kurvan denna gång så att speeden inte hinner ebba ut före målsnöret denna gång? Omgångens kommunare? |
||
2020-02-06, 19:18 | #17 |
Kan bli en stor finländsk dag, både på kusk och hästsidan...Grainfield Aiden är ju bortlottad, men som den har varit så skulle det inte förvåna om han sänder till dödens direkt och sedan reglerar motståndet(lite kanske det skulle förvåna ändå...)...
|
|
2020-02-06, 19:30 | #18 |
- Han gör tredje starten för mig och detta är en otroligt kul häst att ha fått in i träning. Emilia hade körförbud i första starten och släppte då ledningen och efter att ha fått chansen sent fanns det gott om krafter kvar. Senast var det dags att köra och han löste sin uppgift på ett bra sätt då han vann okörd från ledningen på V75 och han har inlett sin norrlandsvistelse på ett bra sätt. Aktionen såg kanske lite knepig ut till slut, vilket berodde på en dålig bana i kombination med att han blev ensam. Vi har kollat upp honom hos veterinär och det fanns inget att anmärka på. Han har tränat på ganska rejält efter senast, känns bara bättre och bättre och nu är det ett mer lagom intervall mellan starterna än inför senast. Läget är såklart tråkigt och det krävs något extra för att vinna härifrån, men det handlar om en häst lite utöver det vanliga och jag blir inte förvånad om han löser uppgiften på nytt. Han laddades ingenting på Bergsåker, men öppnade ändå bra och då han är frktansvärt snabb vid laddning så finns det i leken att han skulle kunna komma till ledningen. Taktiken är dock helt upp till Emilia men jag har absolut inget emot om hon laddar. Att det blir sommarskor är ett stort plus, i övrigt gäller blinkers och rycktussar som i hans två senaste starter. Tussarna är hittills inte ryckta så man kan väl nästan säga att det fortfarande blir för första gången. Amerikansk jänkarvagn igen, säger Oscar Berglund.
Som man kan utläsa i det finstilta, så kan det bli full laddning mot spets...skulle den kuppen lyckas så lär den vara svårslagen...gäller alltså Arch Lane... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5) |
|
2020-02-06, 20:08 | #19 |
|
|
2020-02-06, 20:35 | #20 |
Vinstchansen lär vara liten då MF lär spetsa(eller köra sig dit), men släpper han(eller som troligt är, inte kan svara), så måste platschansen vara synnerligen god...finns dock ett aber, då även tvåan lär köras för ryggen på favoriten...
Senast redigerad av mikaels den 2020-02-06 klockan 20:37. |
|
2020-02-06, 20:47 | #21 |
Global Venture låter det väldigt positivt på, från PU(på atg precis)...lär vara en mycket bra chans till sos...3,85 på Unibet är nog taget...
|
|
2020-02-06, 21:02 | #22 |
Doktorn till 7,50 är ju lockande. Har inte presterat på topp de två senaste starterna och förklaringar finns av tränaren även fast jag inte riktigt köper dom. Dock ser det ut o bli spets och därifrån ska han slås. Kapacitet finns det gott om. Så får hoppas doktorn visar upp sitt rätta jag igen.
|
|
2020-02-06, 21:03 | #23 | |
Citat:
|
||
2020-02-06, 21:09 | #24 |
|
|
2020-02-06, 22:00 | #25 |
han kanske inte körde för kung och fosterland med DDZ senast även om öppningen lär ha kostat en del med tanke på finalen som stundar så man vet aldrig säkert men en final känns inte så hett med den som vinnare för han kommer inte få något gratis direkt.
|
|
2020-02-06, 22:06 | #26 |
Undrar om dom inte maxar Southwind H nu och laddar vad som går ... tror den kan skrälla men det är nog bäst att släppa spets och hoppas på lucka ... gillar att Torbjörn kör oxå.. lite nytändning.
Kan tänka mig att 6 sitter i spets med 2an i rygg sen kommer Örjan och kör mot Mattias som vägrar ge sig ... luckan uppenbarar sig och smack så speedar 2an ner dom. Önsketänk men ingen omöjlighet. Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-02-06 klockan 22:14. |
|
2020-02-06, 22:10 | #27 |
10 Quiz Töll och 13 Lindas Girl står ju snuskigt bra inne i stoloppet.
4 Devs Dragon har aldrig förlorat i spets så vi vet ju vad Erik kommer göra... omgångens bästa spik till 12 % Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-02-06 klockan 22:17. |
|
2020-02-06, 22:13 | #28 |
Vilket lopp är du i nu?
2020-02-06, 22:25 | #29 |
Bästa spiken på lördag är i första v 75 nr 4 mulligan 3% Tack för kaffet och en Whiskey.