Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-02-04, 11:45   #1

Staketkuskens avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2950
Standard

V75 Solvalla 8/2 – jackpot!

Jackpot 41 mills på Solvalla V75 8/2

Nu är – som ibland tidigare sagts – en av de bästa stunderna på hela veckan. Förhoppningarna är på topp och alla har sina egna miljondrag.

Nu kör vi

Den här veckan är jag sugen på 9 Italiano Boko i V75-6. Upplagt för en klassisk Örjan-styrning och komma smygandes i tredje-fjärde på upploppet och därefter få Per Skoglund att säga ”gubben i lådan!”.

I sista är känslan att man ska ta ställning och inte kleta ner 5-6 streck som man tror behövs.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-04, 13:37   #2

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

I guld måste man ta ställning och för min del (och säkert majoriteten) så blir det mest sannolikt spik på Elian Web.

Tyvärr är det svårt att se någon slå Hevin Boko i första också, men man får väl resonera med sig själv om man vill spika 2 hästar på 55%+

Om jag väljer att ta ställning i avd 7 så ligger Bo C nära till hands i ett annars streckkrävande lopp

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Tirich den 2020-02-04 klockan 13:38. Anledning: Bosse
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-04, 13:40   #3

Standard

Umaticaya hade väl kunnat vara ett drag, men nu är det ju inte 2017 längre så den är bara att kasta

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2020-02-04, 15:02   #4

wallemedws avatar

Reg.datum: nov 2015
Sharp$: 474
Standard

Om Disco pressar Elian från dödens så kan ju både Gareth och Baronen komma in i matchen. 5 & 7% i nuläget och lär ju inte bli mycket högre heller!
wallemedw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-04, 15:06   #5

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wallemedw Visa inlägg
Om Disco pressar Elian från dödens så kan ju både Gareth och Baronen komma in i matchen. 5 & 7% i nuläget och lär ju inte bli mycket högre heller!
Pressar ungefär som Propulsion gjorde?
Jag håller nog på Elian som vinnare ändå

Gammal 2020-02-04, 16:17   #6

wallemedws avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Pressar ungefär som Propulsion gjorde?
Jag håller nog på Elian som vinnare ändå
Tro mig, det gör jag också! Men om man vill chansa och hoppas på en sämre dag för Elian!

Tre stora favoriter och någon hade man velat försöka fälla.
Tirich (+5), Staketkusken (+1)
Gammal 2020-02-04, 18:13   #7

HuBBaBuBBas avatar

Sharp$: 1750
Standard

Det är final och fina deg så att Disco ska pressa slut på sig själv i dödens och sluta utanför prispallen är nog inte troligt med tanke på att han nog är bäst på kort distans dessutom. En lugn dödens kan jag tänka mig för att förhoppningsvis sluta på pallen är nog mer troligt. Loppet låst. Men trav är trav och dom kan ju få spel i huvudet ibland. Men ska man vara realistisk så borde han vilja ha bra prispengar.
mikaels (+5), Staketkusken (+1)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-05, 11:15   #8

Staketkuskens avatar

Standard

Vem av 4 Elian Web och 5 Disco Volante skulle ni säga är snabbast från start? Elian tog ju ledningen relativt enkelt senast utan att slösa energi.
Skulle kunna bli körning i det här racet och alla staketkuskar streckar ju både Elian och Disco, vilket öppnar för en annan att avgöra på upploppet.
Gammal 2020-02-05, 11:36   #9

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 2850
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Vem av 4 Elian Web och 5 Disco Volante skulle ni säga är snabbast från start? Elian tog ju ledningen relativt enkelt senast utan att slösa energi.
Skulle kunna bli körning i det här racet och alla staketkuskar streckar ju både Elian och Disco, vilket öppnar för en annan att avgöra på upploppet.
ELIAN WEB
Staketkusken (+1)
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-05, 23:58   #10

Standard

Baron Gift 11/ 2,75 på Unibet!

Sänkt nu ������
Gammal 2020-02-06, 00:25   #11

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Pasha Tilly tar jag omtag på.
Denna gång Ulf O. när du är ute i tredje spår vill jag att du håller dig där ute och blåser förbi samtliga. Sist så tappade hästen all fart när du skulle när i rygg o vila. Hästen kunde aldrig tända om. Men å andra sidan, hade den vunnit, då hade den varit mycket mer påpassad.
Kör bara, så vinner du
eveton (+7)
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-06, 13:50   #12

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Jag tror ni resonerar rätt allihopa om Elian. Han ska hålla ut Disco och sen har hela travsverige, inklusive kuskarna i det här loppet, sett när han höll ifrån sig Propulsion på ett dunderbra sätt. Det här blir till 90% sannolikhet ett sömnpiller efter en (möjligen en smula) nervpirrande inledning. Extremt travsäker och jämnpresterande individ också, viktig i analysen. Och Melkkos hästar går extremt bra överlag! Får man under 60% ska man vara jättenöjd.

Med några undantag den sämsta guldfinalen på mycket länge? Tur iallafall att sporten är bra i övriga finaler, ganska fina fält för att vara på vintern!

Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-06, 13:56   #13

Stekels avatar

Standard

Hawk Cliff är den absolut mest sårbara storfavoriten. Har perfekt spår men det hjälper ju inte när man öppnar så dåligt att man är chanslös på ledningen ändå. Ganska dåligt fält för att vara silverfinal, det är många som är färska i klassen. Så visst är det en av de bästa hästarna, kanske den bästa till och med. Men det räcker ju inte alltid när man måste ha viss klaff för att vinna. Hästar som är streckade över 50% som det behöver stämma lite för gillar jag verkligen inte.

Jag ska gå igenom fältet lite mer, men nu lutar det åt att det blir värdespik på Doxey. Kan vara på retur efter många tuffa löp. Men det vill jag se först. Det är hästen som leder länge iallafall. Nerstruken till femte nu och jag kan inte tänka mig att han väljer annan taktik än den vanliga. Och det finns ingen gasglad italienare med i fältet här som kan kratta manegen för Örjan som näst senast.

Gammal 2020-02-06, 14:31   #14

Sharp$: 11975
Standard

Hehe, HC lär med all rätt bli dagens överstreckade...kan man få 4ggr, när dom har snackat ner honom i studion...vinstchansen ligger väl runt 30-35%, så "rätt odds" runt 3ggr...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-06, 17:36   #15

Stekels avatar

Standard

Odds ute på bettan nu, jag hugger min troliga spiktrio på direkten till saftiga 18,90! Inte ofta jag spelar så stora favoriter annars, men nu finns anledning tycker jag.

Hevin Boko 1,40
Elian Web 1,80
Doctor Doxey Zenz 7,50

Sen får två ekipage V/P-spel i sista. Med lite vikt på vinst för Religious och plats på Franklin.

Franklin Face 9,50/3,00
Religious 7,00/2,50

Gammal 2020-02-06, 18:51   #16

Sharp$: 5526
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Pasha Tilly tar jag omtag på.
Denna gång Ulf O. när du är ute i tredje spår vill jag att du håller dig där ute och blåser förbi samtliga. Sist så tappade hästen all fart när du skulle när i rygg o vila. Hästen kunde aldrig tända om. Men å andra sidan, hade den vunnit, då hade den varit mycket mer påpassad.
Kör bara, så vinner du
Jari K i Guiden
"....senast gick det väldigt på sista långsidan. Han fick mjölksyra till slut och var tom i mål."

Troligtvis gick Uffe för tidigt, antar att han väntar till sista kurvan denna gång
så att speeden inte hinner ebba ut före målsnöret denna gång?

Omgångens kommunare?
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-06, 19:18   #17

Standard

Kan bli en stor finländsk dag, både på kusk och hästsidan...Grainfield Aiden är ju bortlottad, men som den har varit så skulle det inte förvåna om han sänder till dödens direkt och sedan reglerar motståndet(lite kanske det skulle förvåna ändå...)...
Gammal 2020-02-06, 19:30   #18

Standard

- Han gör tredje starten för mig och detta är en otroligt kul häst att ha fått in i träning. Emilia hade körförbud i första starten och släppte då ledningen och efter att ha fått chansen sent fanns det gott om krafter kvar. Senast var det dags att köra och han löste sin uppgift på ett bra sätt då han vann okörd från ledningen på V75 och han har inlett sin norrlandsvistelse på ett bra sätt. Aktionen såg kanske lite knepig ut till slut, vilket berodde på en dålig bana i kombination med att han blev ensam. Vi har kollat upp honom hos veterinär och det fanns inget att anmärka på. Han har tränat på ganska rejält efter senast, känns bara bättre och bättre och nu är det ett mer lagom intervall mellan starterna än inför senast. Läget är såklart tråkigt och det krävs något extra för att vinna härifrån, men det handlar om en häst lite utöver det vanliga och jag blir inte förvånad om han löser uppgiften på nytt. Han laddades ingenting på Bergsåker, men öppnade ändå bra och då han är frktansvärt snabb vid laddning så finns det i leken att han skulle kunna komma till ledningen. Taktiken är dock helt upp till Emilia men jag har absolut inget emot om hon laddar. Att det blir sommarskor är ett stort plus, i övrigt gäller blinkers och rycktussar som i hans två senaste starter. Tussarna är hittills inte ryckta så man kan väl nästan säga att det fortfarande blir för första gången. Amerikansk jänkarvagn igen, säger Oscar Berglund.
Som man kan utläsa i det finstilta, så kan det bli full laddning mot spets...skulle den kuppen lyckas så lär den vara svårslagen...gäller alltså Arch Lane...
HuBBaBuBBa (+5)
Gammal 2020-02-06, 20:08   #19

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tototorsten Visa inlägg
Baron Gift 11/ 2,75 på Unibet!

Sänkt nu ������
Bet 365 15/ 3
Här va man fel ute
Gammal 2020-02-06, 20:35   #20

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tototorsten Visa inlägg
Bet 365 15/ 3
Här va man fel ute
Vinstchansen lär vara liten då MF lär spetsa(eller köra sig dit), men släpper han(eller som troligt är, inte kan svara), så måste platschansen vara synnerligen god...finns dock ett aber, då även tvåan lär köras för ryggen på favoriten...

Senast redigerad av mikaels den 2020-02-06 klockan 20:37.
Gammal 2020-02-06, 20:47   #21

Standard

Global Venture låter det väldigt positivt på, från PU(på atg precis)...lär vara en mycket bra chans till sos...3,85 på Unibet är nog taget...
Gammal 2020-02-06, 21:02   #22
ab5

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 1254
Standard

Doktorn till 7,50 är ju lockande. Har inte presterat på topp de två senaste starterna och förklaringar finns av tränaren även fast jag inte riktigt köper dom. Dock ser det ut o bli spets och därifrån ska han slås. Kapacitet finns det gott om. Så får hoppas doktorn visar upp sitt rätta jag igen.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-06, 21:03   #23

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Doktorn till 7,50 är ju lockande. Har inte presterat på topp de två senaste starterna och förklaringar finns av tränaren även fast jag inte riktigt köper dom. Dock ser det ut o bli spets och därifrån ska han slås. Kapacitet finns det gott om. Så får hoppas doktorn visar upp sitt rätta jag igen.
...tror inte DDZ är på topp nå mer...vi får si...
Gammal 2020-02-06, 21:09   #24
ab5

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
...tror inte DDZ är på topp nå mer...vi får si...
Det som oroar. Men hade man vetat att han var på topp hade man inte fått 7,50... Vi får se på lördag
Gammal 2020-02-06, 22:00   #25

HuBBaBuBBas avatar

Standard

han kanske inte körde för kung och fosterland med DDZ senast även om öppningen lär ha kostat en del med tanke på finalen som stundar så man vet aldrig säkert men en final känns inte så hett med den som vinnare för han kommer inte få något gratis direkt.
Gammal 2020-02-06, 22:06   #26

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Undrar om dom inte maxar Southwind H nu och laddar vad som går ... tror den kan skrälla men det är nog bäst att släppa spets och hoppas på lucka ... gillar att Torbjörn kör oxå.. lite nytändning.

Kan tänka mig att 6 sitter i spets med 2an i rygg sen kommer Örjan och kör mot Mattias som vägrar ge sig ... luckan uppenbarar sig och smack så speedar 2an ner dom. Önsketänk men ingen omöjlighet.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-02-06 klockan 22:14.
Gammal 2020-02-06, 22:10   #27

HuBBaBuBBas avatar

Standard

10 Quiz Töll och 13 Lindas Girl står ju snuskigt bra inne i stoloppet.

4 Devs Dragon har aldrig förlorat i spets så vi vet ju vad Erik kommer göra... omgångens bästa spik till 12 %

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-02-06 klockan 22:17.
Gammal 2020-02-06, 22:13   #28

Stekels avatar

Standard

Citat:
Vinstchansen lär vara liten då MF lär spetsa(eller köra sig dit), men släpper han(eller som troligt är, inte kan svara), så måste platschansen vara synnerligen god...finns dock ett aber, då även tvåan lär köras för ryggen på favoriten...
Vilket lopp är du i nu?

Gammal 2020-02-06, 22:25   #29

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 1031
Standard

Bästa spiken på lördag är i första v 75 nr 4 mulligan 3% Tack för kaffet och en Whiskey.
Gammal 2020-02-06, 22:33   #30

HuBBaBuBBas avatar

Standard

När någon är favorit till över 70% och heter Mika Forss ringer varningsklockor av märket Rolex direkt. Här kommer det gasas och en skräll ligger och lurar..
Gammal 2020-02-06, 22:33   #31

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Vilket lopp är du i nu?
Guld, gällande platsen på Baron Gift...
Gammal 2020-02-06, 22:50   #32

Stekels avatar

Standard

Citat:
Guld, gällande platsen på Baron Gift...
Då får du nog tala ur skägget för någon "MF" ser jag inte i startlistan där.

Gammal 2020-02-06, 22:53   #33

Standard

Citat:
Då får du nog tala ur skägget för någon "MF" ser jag inte i startlistan där.
Varifrån fick jag att han skulle köra EW...
Gammal 2020-02-06, 23:00   #34

Standard

Har för övrigt gjort en "Stekel" och tripplat på Arch Lane och Global Venture, tror alltså inte att vare sig HB eller EW kan torska, bägge har respekt med sig och lär släppas till ledning...
Gammal 2020-02-07, 00:04   #35

Stekels avatar

Standard

Citat:
Har för övrigt gjort en "Stekel" och tripplat på Arch Lane och Global Venture, tror alltså inte att vare sig HB eller EW kan torska, bägge har respekt med sig och lär släppas till ledning...
Nej nu får det vara bra med förkortningar! Nu skrev du ju rätt och jag listade ut vad du menade. Men det är lite svårjobbat att behöva gå igenom hela startlistorna varje gång du skriver något för att avkoda det.

tototorsten (+1), SistaStallskriket (+5)
Gammal 2020-02-07, 11:28   #36

Reg.datum: aug 2018
Sharp$: 5514
Standard

AVDELNING 1

Erik riktar in sig på att spetsa initialt med 5 Ultra Bright. Men efter loppet senast är det mest troliga scenariot att han släpper när Mika Forss provar för tät i ett andraskede med 2 Hevin Boko. Det börjar lossna igen för Nurmos tuffa märr som efter en ojämn höst levererat kanoninsatser på slutet. Befogad storfavorit och given spik.

AVDELNING 2

1 Global Venture gjorde det bra senast och med den insatsen i åtanke, samt framförallt hur Peger har pratat sig varm om hästen, bör han från läget ha hygglig chans att spåra runt om. Tipsetta.

7 Indy D. har blivit allt mer pålitlig och har styrkan som sitt främsta vapen. Spåret är vad det är, men Örjan kan troligen köra lite mot Marc Elias i starten och hittar han bara ner är ekipaget med där framme när det ska avgöras.

8 Il Duce Boko är kanske den bästa hästen i fältet, men med det sämsta läget. Slipper han en tung inledning i alltför vida spår kan han utmana från de flesta positionerna.

3 Carlos Ken är rejäl och kan få en fin löpning i ryggar. Blir det lite tempo på tillställningen tål han att göra en del själv i spåren.

AVDELNING 3

4 Elian Web har en mycket bra chans, det förstår jag också. Intrycket senast var av bästa märke och här vann han spårlottningen gentemot de främsta konkurrenterna. Men han är också väl stor favorit och ska vi titta lite mer kritiskt så såg kanske insatsen bättre ut än vad den var senast. Loppet kördes mest i ett jämnt tempo och Kihlström fick hela tiden jobba på Propulsion som vid sunda vätskor springer med spända linor.

Jag säger ingenting om att Elian är favorit, det ska han vara. Men jag har redan spikat en storfavorit i omgången och då jag inte tror att det bara är att spika och vända blad här väljer jag att gardera.

9 Gareth Boko gick en ruggig långsida senast och visade upp vilken klasshäst han är. Läget behöver inte vara fel här då det finns möjlighet till att Ohlsson provar ordentligt mot Jorma från start. Sedan spelar det inte så stor roll om de där framme tar upp lite och kör långsamt på mellanvarvet, huvudsaken är att de kör ordentligt första 500. Vid det scenariot kan det alltid bli lite stumma ben över upploppet och löper Gareth Boko upp till sitt kunnande går han fort i spåren.

5 Disco Volante känns inte lika het då det är stor risk för dödens med spår utvändigt den startsnabba favoriten. ”Tarzan” låter dock oförskämt nöjd med sin häst och man ska ändå komma ihåg att han har byggt på sig en hel del hårdhet nu. Efter andraplatsen i lotterian fick han stångas i de tuffaste loppen under sommaren och det har gett med sig.

AVDELNING 4

2 Aura S.L. har god chans felfri men hästen är komplicerad i volten. 5 Rapide Cash stannade senast men kan nog bättre och bör placeras i ledningen om favoriten gör bort sig.

Annars bör tilläggshästarna räknas tidigt. Jag vill slå ett slag för 13 Linda’s Girl som möter ett passande fält, endast innefattande ston. Hästen är härdad i ganska tuffa gäng och står bra inne i loppet.

6 I’m a Believer avslutade mycket bra senast och visade vad hon är kapabel till i ljusa stunder. Här tilldelades hästen ett passande läge och hittar Haugstad ut i andraspår kan ekipaget få en fin ryggresa.

10 Quiz Töll tillhör de mer kapabla på mellanvolten och har hästen gått framåt ytterligare sedan senast bör hon göra upp om det. Läget är dock lite besvärligt och det är risk för att ekipagen på dubbla tillägg är ikapp ganska omgående. Räknas oavsett.

14 Under The Counter och 15 Dusty Shadow står tufft inne i loppet, men de klarar också av att göra en hel del jobb på egen hand. Skulle Aura S.L. galoppera i starten kan det dock ändå lösa sig ganska hyggligt. Duon tål att gå på i tid, varför det inte förvånar mig om de är med i en bra position i tredjespår 700 kvar. Med rätt ryggar och lite klaff är de tunga i slutspurten.

7 Melizza höll godkänt senast, men var ändå inte som bäst. Är hon förbättrad nu bör det kunna räcka en bra bit då Erik har goda chanser att skaffa sig en vettig position från bricka två i volten.

AVDELNING 5

4 Hawk Cliff blir favorit och det är inget snack om att hästen är väldigt kapabel. Jag köper favoritskapet då jag tror att han blir tung att stå emot. Men då risken finns att han göra jobbet utanpå det främsta motbudet tycker jag att han är väl hårt betrodd.

5 Doctor Doxey Zenz var blek senast men det skyller Mathias på sin egen kuskinsats. Som vi alla vet är det ingen toppkusk, men han lämnar ingenting åt slumpen och lägger sig inte i fjärde invändigt. Nu är ekipaget nedstruket ett spår och det är spets som gäller. Är sedan ”Doctorn” lika bra som han kan vara blir han svårbesegrad, men det är ändå ett frågetecken kring formen.

Örjan bjuder ogärna in köhästarna om han sitter utvändigt ledaren, men med Mathias i spets kan ändå så bli fallet. Två hästar som kan profitera på detta är 11 Pascha Tilly samt 12 Harran Boko, som båda kan gå riktigt fort i spåren.

AVDELNING 6

Öppet lopp med många fina hästar. Jag gillar det jag har sett av 4 El Gumpert som jag tror kan få ett fint år om han får vara fräsch. Det finns på kartan att Jorma kan hålla ut de utvändiga och från spets får övriga svårt att rå på ekipaget. Men hästen ska räknas oavsett position.

Blir det inte Nurmos-tränat till front, blir det förmodligen 5 Devs Dragon med Erik i sulkyn. Han styrde hästen med framgång senast och man siktar på att återupprepa bedriften på nytt.

Utifrån lär 7 Ingo samt 8 Arch Lane laddas för position och hittar kuskarna ner ska båda ekipagen räknas tidigt.

Det kan bli lite tempo på tillställningen och de utländska gästerna, 10 Hector Boko samt 11 Volare Gar, har presenterat sig på bästa sätt på blågul mark. Båda ska räknas, men jag tror lite mer på den sistnämnda som går bra bakifrån och kan eventuellt bli jänkarvagn för första gången.

Sedan får vi inte glömma 3 Atik D.L. som kan vara monstruös när Dahlén ställt iordning.

AVDELNING 7

2 Bo C. snackas upp och att han bär favoritskapet är inget oväntat. Han har visat upp sig från sin bästa sida på slutet och trivs bäst med framspår och bilstart. Hästen kan vinna med flera upplägg och Kim Eriksson behöver inte vara låst vid någon taktik i ett jämnt lopp.

Jag förstår de som väljer att gå rakt ut och spika ”Bosse”, men jag sträcker mig till max utgång då jag inte litar fullt ut på hästen. Han har agerat lite ojämnt tidigare och det är en bra final där små marginaler kan komma att avgöra utfallet. Även om Bo C. placeras i en bra position kan det bli så att han får göra en del grovjobb under slutvarvet. Det är inget som bekymrar Nilssons tuffing, men det är kapabla hästar som vill lifta med och det gäller att favoriten är på topp.

Motbuden jag främst tänker på är 10 Man At Work samt 12 Grainfield Aiden. Nurmos låter uppåt gällande sin häst och nu slipper han göra jobbet själv. Gällande Korpi så är det ingen hemlighet att han är oförskämt nöjd med sin häst och det kan man förstå. Han har börjat prata om planer med Sweden Cup för Andover Hall-sonen, men dit är det en bit även om utvecklingen varit spikrakt uppåt. Ändå skönt med tränare som vattnar sina tankar, att höra ”hästen känns fin och jag tror på platschans” är inget som piggar upp.

Sedan måste ju 5 Religious räknas. Han har varit lite ojämn emellanåt men i sina bästa stunder är han riktigt vass och han har lovordats ordentligt från stallhåll. Nu åker jänkarvagnen på för första gången, vilket också lär innebära att det blir skrik på honom, men han ska räknas. Känslan är att Mika Forss kan pressa sig till tät och då bjuder han upp till match.
mikaels (+5)

Senast redigerad av Piraten den 2020-02-07 klockan 11:37.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-07, 13:01   #37

Standard

Testar Franklin Face till 14ggr på Unibet, efter att ha hört Eriks kommentar i tv nyss...sen om det håller hela vägen är en annan femma...
Gammal 2020-02-07, 13:27   #38

Standard

Testar även platsen på Whitsun Madonna i andra V75, Emilia lät uppåt och inte helt omöjligt att hon kan få rygg på GV, eller annars en bra smygresa och en trudelutt till slut kan ju räcka till en plats...svs har 8,60...5,20 nu, bet365 har 8ggr...
Gammal 2020-02-07, 13:37   #39

Standard

Lär skrikas rejält om Under the Counter i fjärde, svs 7,50 plats(bet365 8,25), lär inte finnas kvar så länge...provar även den, skulle ju kunna gå med rätt resa och lite galopper där framme...
Gammal 2020-02-07, 15:27   #40

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50368
Standard

Daniel Berglund V75 Solvalla lördag på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-07, 16:18   #41

Standard

Jens Sjödèn V75 Solvalla lördag på Service Plays
Staketkusken (+5)
Gammal 2020-02-07, 17:47   #42

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 14773
Standard

Stänkardragen Dan före Dan utan kommentarer.

Seven Karats 2%

Doctor Doxey Zens 12% ( skvättare)

Volare Gar 13%

Randemar R.D. 3%

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-02-07 klockan 17:59.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-07, 18:28   #43

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 1251
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
När någon är favorit till över 70% och heter Mika Forss ringer varningsklockor av märket Rolex direkt. Här kommer det gasas och en skräll ligger och lurar..
Och jag som tänkte spika 2:an i första och 2:an i sista.
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-07, 18:34   #44

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Santorini Visa inlägg
Och jag som tänkte spika 2:an i första och 2:an i sista.
gör det! alltid sin egen ide
Gammal 2020-02-07, 18:55   #45

Standard

Citat:

Hm Mika Forss är i min värld en av nordens bästa kuskar. Ok visst är han en offensiv kusk som alltid kör för vinst. Min varningsklocka är nog en piratkopia. He,he.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-02-07 klockan 19:01.
Gammal 2020-02-07, 19:09   #46

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Hm Mika Forss är i min värld en av nordens bästa kuskar. Ok visst är han en offensiv kusk som alltid kör för vinst. Min varningsklocka är nog en piratkopia. He,he.
Det jag menar är att det skulle inte förvåna mig att han förlorar som omgångens största favorit så hela trav Sverige ryker i första avd.. men det ser ju ut som en bra chans på pappret såklart. Mvh
Gammal 2020-02-07, 19:13   #47

Standard

Sjukdom 5%, galopp 3%, motståndarna 4%, övriga faktorer, låt säga 3%...85% vinstchans, det är nog snarare fråga om att den är understreckad......
Gammal 2020-02-07, 19:36   #48

Stekels avatar

Standard

Citat:
Sjukdom 5%, galopp 3%, motståndarna 4%, övriga faktorer, låt säga 3%...85% vinstchans, det är nog snarare fråga om att den är understreckad......
Ny kusk är väl den största osäkerhetsfaktorn egentligen.

Gammal 2020-02-07, 19:42   #49

Standard

Citat:
Ny kusk är väl den största osäkerhetsfaktorn egentligen.
Ge Forss 3% då, så säger vi 82%...
Gammal 2020-02-07, 19:45   #50

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ge Forss 3% då, så säger vi 82%...
Ja jag säger inte emot. Det vore andra bullar om någon skulle få för sig att bjuda upp till kamp, men nu ser det ut som att de lägger sig på rygg på studs. Möjligen om Mulligan vill köra i spets, men då inleder han med att få en tryckare från Erik i början och borde vara ännu lättare än den redan var att runda sen.

Men som de faller om de faller dessa! Bakom är det ju ganska öppet faktiskt och nära noll % på det mesta.

Gammal 2020-02-07, 19:56   #51

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3207
Standard

Challenge tävling :-)

Bästa spikar : Hevin Boko, Elian Webb
Bästa drag. 8an DD1.

Senast redigerad av Kackerlackan den 2020-02-07 klockan 20:05.
Kackerlackan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-07, 20:01   #52

Standard

Citat:
Ja jag säger inte emot. Det vore andra bullar om någon skulle få för sig att bjuda upp till kamp, men nu ser det ut som att de lägger sig på rygg på studs. Möjligen om Mulligan vill köra i spets, men då inleder han med att få en tryckare från Erik i början och borde vara ännu lättare än den redan var att runda sen.

Men som de faller om de faller dessa! Bakom är det ju ganska öppet faktiskt och nära noll % på det mesta.
Jo, varför skulle Mulligan eller UB svara, är ju detsamma som att riskera/ge bort ett fint andrapris...
Gammal 2020-02-07, 21:49   #53

Standard

Citat:
10 Quiz Töll och 13 Lindas Girl står ju snuskigt bra inne i stoloppet.

Spår 10 och 12 har en infriande-procent på 0 källa Expressen

Lindas Girl har aldrig vunnit från liknande spår på 19 försök källa Aftonbladet

Någon gång skall väl dessa förbannelser brytas, men lite kul kuriosa för dessa 13 och 2 procentare, 41 miljonersfrågan är väl om detta kommer att ske i STL
Diamantstoets final?

4 Devs Dragon har aldrig förlorat i spets så vi vet ju vad Erik kommer göra... omgångens bästa spik till 12 %

Xxx
Gammal 2020-02-07, 22:02   #54

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6488
Standard

Är et givet att Devs Dragon tar spets eller kan Arch Lane utmana? Och hur bra är 10 eg?

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg

Xxx
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-07, 22:05   #55

Standard

Imorgon tar vi dom gubbar...gäller att lyssna lagom...HB vinner nästan säkert och samma sak med EW...gör rätt sen!...finns fortfarande chans till stålar...God Natt!...
Gammal 2020-02-07, 22:38   #56

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:

Xxx
tror 2an vinner om felfri men det är ju 70-30 att den inte är det.
Gammal 2020-02-07, 22:39   #57

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kackerlackan Visa inlägg
Bästa spikar : Hevin Boko, Elian Webb
Bästa drag. 8an DD1.
Själv spikar jag Disco utan att blinka
Gammal 2020-02-07, 22:55   #58

HuBBaBuBBas avatar

Standard

V75
Inlämnat: 2020-02-07, 22:51
Solvalla
Lördag 2020-02-08
Start: 16:20
Kostnad: 12,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Hevin Boko (5, 9)
2: 8 Il Duce Boko (1, 7)
3: 6 Olle Rols (4, 5)
4: 2, 6, 10 (5, 15)
5: 2, 4, 6, 10 (11, 12)
6: 8 Arch Lane (3, 5)
7: 2, 10 (3, 5)

1x1x1x3x4x1x2 = 24 rader.
24 x 1 x 0,50 kr = 12,00 kr.
Totalt: 12,00 kr.
Rättningskod: GGZ GKH XQX

Har jagat Olle nu ett bra tag och sist han vann var på valla i en final den här tiden ungefär och formen är kraftigt på g så nu får han en chans till.
Gammal 2020-02-07, 23:03   #59
Super Moderator

Skaeggets avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 8928
Standard

Citat:
V75
Solvalla
Lördag 2020-02-08
Vadet gäller startnummer

Avd

Har jagat Olle nu ett bra tag och sist han vann var på valla i en final den här tiden ungefär och formen är kraftigt på g så nu får han en chans till.
Så inte spika Disco utan att blinka?

SistaStallskriket (+5)
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-07, 23:03   #60
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Citat:
Själv spikar jag Disco utan att blinka
Som här?

Gammal 2020-02-07, 23:08   #61

Standard

Citat:
V75
Solvalla
Lördag 2020-02-08
Vadet gäller startnummer

Avd

"Själv spikar jag Disco utan att blinka"

Och nu blev det Olle Rols??
Gammal 2020-02-07, 23:10   #62

Standard

Citat:
Det jag menar är att det skulle inte förvåna mig att han förlorar som omgångens största favorit så hela trav Sverige ryker i första avd.. men det ser ju ut som en bra chans på pappret såklart. Mvh
The harder they come,
the harder they fall.
Gammal 2020-02-07, 23:11   #63

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Som här?
Jo då på mitt andra system. Men detta va ett roligt vid sidan om. Men jag kommer spika Disco och hoppas han är bäst tillslut. Gillar att göra små chanslappar oxå.
Gammal 2020-02-07, 23:13   #64

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Ta inte så seriöst på ett system för 12 kr hehe
Gammal 2020-02-07, 23:15   #65

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Det där är mitt lilla system ... på mitt stora för 24 kr dubblar jag med Disco
Gammal 2020-02-07, 23:16   #66

Standard

Tidig inlämning denna gång för att inte påverkas av allt surr. Riktigt kul lopp. Går för större pengar:
2-8,9
2,3
9 Gareth Boko
7 Melizza
11,8
10-6,11,3,8,12,5,7,1,4 (Tar bort Italiano Boko som då torde vara ett bra vinnarspel)
10-5,12,2,7

1 av tre A i avd 1,6,7
Gammal 2020-02-07, 23:24   #67
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Citat:
Jo då på mitt andra system. Men detta va ett roligt vid sidan om. Men jag kommer spika Disco och hoppas han är bäst tillslut. Gillar att göra små chanslappar oxå.
Disco Volante kommer kippa efter andan i morgon när Elian har sprungit klart.

Gammal 2020-02-07, 23:26   #68

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Disco Volante kommer kippa efter andan i morgon när Elian har sprungit klart.
inte när man kubbar 10,6 den här årstiden...
Gammal 2020-02-07, 23:34   #69

HuBBaBuBBas avatar

Standard

det är så roligt hur folk vänder så snabbt dom ser en bra prestation... du trodde väl inte så värst mycket på Elian Web när jag sa att han skulle proppa till Proppen... när Gotland frågade i sharpssnack eller var det Stekel? Ni låter så lika och nu är han världsartist ..
Nu torskar Elian Web just för att han står i över 50 % och många missade tåget ..
Gammal 2020-02-07, 23:40   #70
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Jag sa inte att Elian är en världsartist nu heller. Var läste du det?
Jag sa bara att Disco kommer kippa efter andan när Elian sprungit klart. Jag sa inget om vem som vann loppet.

Gammal 2020-02-07, 23:42   #71

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Jag sa inte att Elian är en världsartist nu heller. Var läste du det?
Jag sa bara att Disco kommer kippa efter andan när Elian sprungit klart. Jag sa inget om vem som vann loppet.
Vad exakt menade du med det då om jag får fråga... lät mellan raderna att Elian skulle äta upp Disco men jag kanske är helt ute och cyklar

Mvh
Gammal 2020-02-07, 23:44   #72

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
The harder they come,
the harder they fall.
jaja jajjan jaja
Gammal 2020-02-07, 23:44   #73
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Citat:
Vad exakt menade du med det då om jag får fråga... lät mellan raderna att Elian skulle äta upp Disco men jag kanske är helt ute och cyklar

Mvh
Nu är du ute och cyklar

HuBBaBuBBa (+5)
Gammal 2020-02-07, 23:49   #74

Reg.datum: jul 2019
Sharp$: 440
Standard

Spännande omgång. Har ett gäng nästagångare, vem vinner ?
Fick betalt på Boulder Luke i söndags efter tre raka 2:or. Är det proppen ur, hoppas !!

Avd 1) Toppchans för Hevin Boko då han med stor säkerhet sitter i spets och får trolla bort hela loppet. Jag kanske har råd med lås och är Ultra lite framflyttad så kanske den kan skrälla från vinnarhålet. Tror det blir två-lås här. Erik är i tokform också förutom missen med Ti Amo Face i onsdags. Den hade nog inte Goop bommat va.

Avd 2) Gardering på ett gäng på typ 5-7 stycken. Sunday Sonata given från bricka 4 och hur än PU säger. Han har valt Carlos Ken så den måste ju med från bra spår. Global Venture gjorde ju ett kanonbra lopp från bricka 12 och jag tänker inte spricka på Whitsun Madonna som jag haft med senaste 2 starterna. Emilia är väl dessutom en av de bästa skrällkuskarna.

Avd 3) Elian Web spik. Enda orosmålnet är att Tarzan offrar Disco för att Snowstorm skall ta det på upploppet. Senast Disco vann på 2140m var två år sen och han slår aldrig Elian från dödens. Men han kan sabba loppet och öppna upp för någon annan. Men tänker inte krånga till det. Elian = bästa hästen, bästa spåret, toppform o Kontio.

Avd 4) Stor gardering, kanske alla om det funkar. 4:an Christ Chrystal gjorde ett topplopp i V75 senast och blev tvåa...0,85% hallå. Seven Karats var inte alls så dålig sist och tex Under The Counter var bara 0,1 sek före. Nu skall den ta 0,7 sek i spåren.
Många här blir det.

Avd 5) Hawken måste fällas för att det skall bli pröjs. Pastor Power alltid bra på V75.
Här blir det 5-6st tror jag

Avd 6) Förmodligen kan hela fältet vinna. Vilket lopp, dagens bästa va ! f
Kanske kanske tar en rå och spikar Arch Lane men troligen lås på 3 och 8. Vill komma ur det här svåra loppet billigt. Jobbigt med 5:an. 8/8 från spets. Tar han den ??

Avd 7) Precis som Boulder har jag inte släppt Religious och fick betalt sist. Kan bli spik men om inte så blir det 3-lås. Franklin, Religious, Grainfield

Go tur alla :-)

Senast redigerad av Flyer den 2020-02-08 klockan 00:06.
Flyer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 00:03   #75

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Undrar hur många system som kommer sitta med exakt samma spikar imorgon.. Många ska tydligen spika Hevin Boko och Elian Web och då får man nog hoppas att 1%are vinner resten av loppen om det ska bli någon utdelning att tala om. Trodde man som spelare ville vinna deg och inte råka få 7 rätt till en löjlig utdelning. Kan ju bli bra med jackpot om några 1%are vinner även om dom två största vinner såklart men det är aldrig roligt att sitta med samma spikar som alla Harry Boy spelare och resten av landet.
Gammal 2020-02-08, 00:26   #76

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Aura SL har en tid på 14,6 över 2160m
Ingen av dom på 20m tillägg har gjort den tiden vid sina vinster och nu står hon 20 meter före. Vinner om felfri. Hoppar hon är det vidöppet och folk som spelar reducerat bör ha henne som utgång med alla bakom.

Den som har gjort liknande tid är Quiz Töll barfota på sommabana... 14,2

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-02-08 klockan 00:29.
Gammal 2020-02-08, 00:47   #77

Reg.datum: jul 2019
Sharp$: 440
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flyer Visa inlägg
Spännande omgång. Har ett gäng nästagångare, vem vinner ?
Fick betalt på Boulder Luke i söndags efter tre raka 2:or. Är det proppen ur, hoppas !!

Avd 1) Toppchans för Hevin Boko då han med stor säkerhet sitter i spets och får trolla bort hela loppet. Jag kanske har råd med lås och är Ultra lite framflyttad så kanske den kan skrälla från vinnarhålet. Tror det blir två-lås här. Erik är i tokform också förutom missen med Ti Amo Face i onsdags. Den hade nog inte Goop bommat va.

Avd 2) Gardering på ett gäng på typ 5-7 stycken. Sunday Sonata given från bricka 4 och hur än PU säger. Han har valt Carlos Ken så den måste ju med från bra spår. Global Venture gjorde ju ett kanonbra lopp från bricka 12 och jag tänker inte spricka på Whitsun Madonna som jag haft med senaste 2 starterna. Emilia är väl dessutom en av de bästa skrällkuskarna.

Avd 3) Elian Web spik. Enda orosmålnet är att Tarzan offrar Disco för att Snowstorm skall ta det på upploppet. Senast Disco vann på 2140m var två år sen och han slår aldrig Elian från dödens. Men han kan sabba loppet och öppna upp för någon annan. Men tänker inte krånga till det. Elian = bästa hästen, bästa spåret, toppform o Kontio.

Avd 4) Stor gardering, kanske alla om det funkar. 4:an Christ Chrystal gjorde ett topplopp i V75 senast och blev tvåa...0,85% hallå. Seven Karats var inte alls så dålig sist och tex Under The Counter var bara 0,1 sek före. Nu skall den ta 0,7 sek i spåren.
Många här blir det.

Avd 5) Hawken måste fällas för att det skall bli pröjs. Pastor Power alltid bra på V75.
Här blir det 5-6st tror jag

Avd 6) Förmodligen kan hela fältet vinna. Vilket lopp, dagens bästa va ! f
Kanske kanske tar en rå och spikar Arch Lane men troligen lås på 3 och 8. Vill komma ur det här svåra loppet billigt. Jobbigt med 5:an. 8/8 från spets. Tar han den ??

Avd 7) Precis som Boulder har jag inte släppt Religious och fick betalt sist. Kan bli spik men om inte så blir det 3-lås. Franklin, Religious, Grainfield

Go tur alla :-)
Läst på att Uhrberg kör i spets med med Mulligan om han kommer dit. Eftersom Hevin inte brukar vinna 2 raka så kanske det är det här som skall fällas. Kolgjinis är uppåt på Umaticaya.
Blir nog spik på Mika i sista ändå som det ser ut
Flyer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 07:39   #78

Stekels avatar

Standard

Citat:
Undrar hur många system som kommer sitta med exakt samma spikar imorgon.. Många ska tydligen spika Hevin Boko och Elian Web och då får man nog hoppas att 1%are vinner resten av loppen om det ska bli någon utdelning att tala om. Trodde man som spelare ville vinna deg och inte råka få 7 rätt till en löjlig utdelning. Kan ju bli bra med jackpot om några 1%are vinner även om dom två största vinner såklart men det är aldrig roligt att sitta med samma spikar som alla Harry Boy spelare och resten av landet.
Se omgången 28/12.

Gammal 2020-02-08, 07:48   #79
Banned

Sharp$: 5161
Standard

Favoriter?

Citat:
Se omgången 28/12.
Hultman försöker stjälpa lite om jag minns rätt från igår. Men jag tror inte
på stor utdelning, har för mig att finaler, lite överraskande, blir favorit-
betonade. Åtminstone några tredje- fjärdehandare ska väl vinna om vi ska få 6-siffrigt?
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 09:19   #80

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Se omgången 28/12.
Ja där vann den största favoriten men inte 2. Skulle bli mäkta förvånad om utdelningen slutar på 800.000 kr idag med dom två största som vinnare.

Men med några skrällar i övrigt så kanske det kan bli 20.000kr och det är ju fina pengar det med.

Mvh
Gammal 2020-02-08, 09:40   #81

HuBBaBuBBas avatar

Standard

vem trodde Gareth Boko skulle slå Stepping Spaceboy från dödens som i sin tur slog Elian Web mm... trav är trav och dom är djur och dom kan ha dåliga och bra dagar .. Olle kan vinna från dödens igen och vem som helst av dom betrodda kan vinna beroende på hur loppet blir kört och vem som är frisk, har formen kvar mm.

Inget nytt under solen
Gammal 2020-02-08, 09:51   #82

Standard

Rensar spikar.

Doctor Doxey Zenz. 13%
Atik D.L. 23%

Men frågan är om Hevin och Elian går att fälla ? Njaa det luktar ju jackpottstöld lång väg idag.
Gammal 2020-02-08, 09:53   #83

Standard

Har ett sprillans nytt badkar (två faktiskt) och där blir det snabbt ledigt i dödens för GB som vinner med en halv längd.

Citat:
vem trodde Gareth Boko skulle slå Stepping Spaceboy från dödens som i sin tur slog Elian Web mm... trav är trav och dom är djur och dom kan ha dåliga och bra dagar .. Olle kan vinna från dödens igen och vem som helst av dom betrodda kan vinna beroende på hur loppet blir kört och vem som är frisk, har formen kvar mm.

Inget nytt under solen
HuBBaBuBBa (+5)
Gammal 2020-02-08, 09:59   #84

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Sen är det lustigt att Southwind Hydro bara är spelad till 2-3% när den slog Pascha Tilly sist (15%) och var tvåa och nu har den spår 2. Hästen vinner ju inte ihjäl sig direkt men nån gång smäller det och då ska jag vara ombord. Vem trodde på Flash Håleryd då som travar uruselt dessutom men den fick ju loppet.
Gammal 2020-02-08, 10:55   #85

Standard

Aura SL är ju inte mer än 26%, vinstchansen lär ju ligga någonstans mellan 30 o 50...vinnaroddset är uppe i 2,93 på svs, även där finns det nog redan ett övervärde...felfri torskar den ju inte och i jollen har den ju nu, mästaren i att bära runt osäkra hästar...
Gammal 2020-02-08, 10:56   #86

Staketkuskens avatar

Standard

Citat:
Håller med – och när Hevin Boko gör bort sig så kommer omgången dö ute i stugorna. Det är finaler men ändå blir vissa helt absurt stora favoriter och trav-tv gör ju allt för att hjälpa till med det
HuBBaBuBBa (+5)
Gammal 2020-02-08, 10:57   #87

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17766
Standard

Citat:
Aura SL är ju inte mer än 26%, vinstchansen lär ju ligga någonstans mellan 30 o 50...vinnaroddset är uppe i 2,93 på svs, även där finns det nog redan ett övervärde...felfri torskar den ju inte och i jollen har den ju nu, mästaren i att bära runt osäkra hästar...
Spännande combo, det är inte varje dag man ser Kontio bakom en Riordan tränad häst...
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 10:58   #88

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 1293
Standard

1: 2
2: 8
3: 4, 5, 9
4: 2, 5, 6, 7, 9, 10.....u 7
5: 4, 6, 7, 9, 11....u 4
6: 5, 10
7: 2, 3, 4, 10.....u 2
Stimmet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 11:00   #89

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 37778
Standard

Citat:
Jorma och voltstart!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 11:07   #90

Shooters avatar

Standard

Sex lopp att lösa idag då Hevin Boko är så klar en travhäst kan bli. Andra loppet är lurigt och först tänkte jag ha massor av hästar, men nu lutar jag åt att singla spetsfavoriten Global Venture. Kanske kan Peter lägga sig utvändigt och låsa loppet med Carlos Ken. Det vore ett rejält försprång att starta med ett par spikar. Guldloppet bör stå mellan de två favoriterna, med fördel Disco då det nog är en bättre häst och den kommer med toppform. Dessutom väldigt startsnabb och jag är inte helt säker på att Elian Webb håller ut den. Aura S.L. stor galopprisk och det blir gärna omstarter i de här voltstartsloppen. Garderas självklart! Femte är också ett garderingslopp. Även sjätte, men för här är jag inne på att singla Arch Lane trots spåret. De här omgångarna brukar bli lite favoritbetonade, men jag tycker ändå att vissa lopp är rätt jämna och förhoppningsvis så blir det lite bättre utdelning idag. I sista blir Bo C. spik på många system. Att sitta med sex rätt fram till sista loppet och ha garderat på kan bli väldigt lönsamt.
Gammal 2020-02-08, 11:09   #91

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jorma och voltstart!
Jorma har egentligen inga problem med voltstart, det är springspåren han inte lyckas tajma...spår 1-5, har aldrig varit något problem så länge jag minns och det är sen sjuttiotalet då han började sin karriär uppe i norra Finland...
Gammal 2020-02-08, 11:18   #92

Sharp$: 3107
Standard

5 Devs Dragon är gråmarkerad och icke spelbar på SvS. Ska den strykas eller vill de inte ha spel på den just nu?
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 11:22   #93

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
5 Devs Dragon är gråmarkerad och icke spelbar på SvS. Ska den strykas eller vill de inte ha spel på den just nu?
Troligtvis kommer en oddskorrigering där snart, alternativt strykning...händer då och då nuförtiden, när det kommer in lite större spel(räcker med någon tusenlapp)...
Gammal 2020-02-08, 11:24   #94

Shooters avatar

Standard

Citat:
Jorma har egentligen inga problem med voltstart, det är springspåren han inte lyckas tajma...spår 1-5, har aldrig varit något problem så länge jag minns och det är sen sjuttiotalet då han började sin karriär uppe i norra Finland...
I så fall är det inget att tveka om, jag garderar dock.
Gammal 2020-02-08, 11:29   #95

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Som sagt galopperar inte Aura SL så skulle hon även ha chans från 20m tillägg.
Gammal 2020-02-08, 11:33   #96

Standard

Citat:
Tja det är väl hästen som är osäker inte Jorma !! Om hästen är mycket osäker i volt och har bestämt sig för galopp spelar det väl mindre roll vem som sitter i sulkyn.
Gammal 2020-02-08, 11:40   #97

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1975
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
Gråmarkerad med odds fortfarande synligt = statens insatstak för det objeketet är nått och en oddskorrigering kommer. Gråmarkerad utan odds synligt = struken
NicklasA (+5)
forbidden_closet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 11:43   #98
SO

SOs avatar

Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ingen av dom på 20m tillägg har gjort den tiden vid sina vinster och nu står hon 20 meter före. Vinner om felfri. Hoppar hon är det vidöppet och folk som spelar reducerat bör ha henne som utgång med alla bakom.

Tider och tider !!!!!!!!!!!!!!!! Suck
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 11:50   #99

Standard

Citat:
Tja det är väl hästen som är osäker inte Jorma !! Om hästen är mycket osäker i volt och har bestämt sig för galopp spelar det väl mindre roll vem som sitter i sulkyn.
Så är det, men i ett "mellanläge", så kan kusken stötta hästen och det är nog Jorma bäst i världen på...vi får (som vanligt) si...
Gammal 2020-02-08, 11:54   #100

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Idag är det V75-finaler och många har siktat dit. Man bör ha i åtanke, att hästar, som tidigt kvalat in till finalen, på sistone kanske inte körts med maximal balans och preparerats inför denna dag. Med 17 miljoner i jackpot skall detta system fokusera på 7 rätt - inte på drömutdelning. Den stora favoriten i V75 4, 2 Aura S.L. är inte med på systemet. Jag bedömer galopprisken för henne på voltstart från spår 2 till 90 %. Ready Cashdottern Rapide Cash återgår till gammal beprövad balans och skall köras med öppet huvudlag. Spikas till 13 %.

1) 2 r5-4 (svårt att fälla storfavoriten från bra spår och bra "allt". Bra att börja med som spik)

2) 1,3,5,6,8,11 r7-4 (öppet lopp, som kräver fler streck än jag vill lägga här. Starttröge 7 överstreckas från tre raka segrar och Örjan. Senast kördes favoritspelade konkurrenterna bort och skänkte loppet till Örjan. 1 är Untersteiners bästa vinstchans under dagen. Han har dock hoppat 38 % av alla sina starter. 5 kan ta spetsen med open eye och leda länge. 6 har varit stallskrik med stigande form och balanseras om till idag. Bortglömd till 5 %. 8 är bästa hästen - vann senast också från dåligt såpr. 11 har imponerat i två raka vinster på slutet och får bli mitt lyxstreck)

3) 4,9 r5-6 (låste senast Propulsion med Elian på Bergsåker. Han är Finlands hopp i Elitloppet. Kan få tryck av 5 Disco Volante. Då kan Lugauertränade formstarke 9 Gareth Boko få loppet)

4) 5 r6-2 (som jag skriver i inledningen är det 90 % galopprisk vid voltstart för favoriten 2. Därför spikas 5 SoS)

5) 4,6,7,8,11,12 r6-2 (detta är ett lurigt lopp, där 4 är berättigad favorit. Hur är dagsformen hos 6? Hård körning därframme kan bädda för en formstark 11. 12 kommer från en hedrande tredjeplats på Vincennes. 7 och 8 skrälldugliga till 2 %)

6) 3,4,5,8,10,11 r1-7 (har ingen bra analys här. Streckar de mest betrodda)

7) 2,3,4,5,8,10,12 r6-1 (Erik tar ledningen med 3 och kan vinna därifrån. 5 är också snabb ut - hur länge strider dom? 2 är favoritspelad och värd en vinst. 10 har hög kapacitet och måste streckas i finalen. 8 gillar jag - kommer från tre raka och endast streckad till 5 %. Finske 12 vinner eller är tvåa i alla fem starter sedan nyårsafton och är understreckad till 9 %)

Kostar 1512:-. Håller tummarna för att några på sharps tar hem större delen av jackpoten. Vi har betalat den och bör nu få återbetalt! Jag unnar inte HaryBoyarna något.
Gotland (+7)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 11:54   #101
Banned

Standard

Nej!

Citat:
Troligtvis kommer en oddskorrigering där snart, alternativt strykning...händer då och då nuförtiden, när det kommer in lite större spel(räcker med någon tusenlapp)...

Ingen strykning, nog en korrigering. Samma hände med t.ex. Sunday Sonata och hon är med. Men jag blev också lite konfunderad.
Gammal 2020-02-08, 11:59   #102

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Tider och tider !!!!!!!!!!!!!!!! Suck
ok.. tider är inget du tittar på eller.. ger en vink om vad dom är kapabla till men det spelar ju ingen roll.

Springer Aura SL en 14-tid så får dom andra det rätt svettigt ... det är det jag menar men då måste hon ju såklart trava.
Santorini (+5)

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-02-08 klockan 12:03.
Gammal 2020-02-08, 12:00   #103
Banned

Standard

Tider

Citat:

Quiz Töll har 13.4 volt. Har också gått 12.0 auto vilket inte är att förakta.
HuBBaBuBBa (+5)
Gammal 2020-02-08, 12:14   #104

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Ingen strykning, nog en korrigering. Samma hände med t.ex. Sunday Sonata och hon är med. Men jag blev också lite konfunderad.
Någon har talat med Erik Adielsson och sedan lirat.
Gammal 2020-02-08, 12:18   #105
SO

SOs avatar

Standard

Jag har fått möjligheten att även spelas finalerna nu när det är så långt mellan norrlandsomgångarna. Passar perfekt. Spik ARCH LANE, totalt okörd senast och är MYCKET bättre nu. SPIK för mig på, på Norrlands systemet. Lovade mig efter förra starten att spika nästa gång och det är nu.

Spikar också HEVIN Boko i avd 1. Alla övriga favoriter garderas. Var riktigt sugen att också spika 14 UNDER THE COUNTER, hade blivit 2;a senast utan störningen i sista kurvan och låg i kön innan sista varvet. Formen bättre nu och den hästen kan spurta, Jepson passar perfekt . Men fegade och la till 2 hästar med bättre lägen.

avd 7 garderas, bl.a. hoppas jag på en favvo häst Electrical Storm sm är bättre än vad strecken utvisar, antalet andelar som kommer in före 14 kommer att bli mera garderingar i guld för jag vägrar att spika Jorma. Kan väl inte vinna jämnt?

Jag var ett tag inne på att göra en flerkupong, men får alltså betala den SJÄLV (!)
Tror många protesterat om jag kommit med en fleris
Gammal 2020-02-08, 12:19   #106
Banned

Standard

Lirade

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Någon har talat med Erik Adielsson och sedan lirat.
Jag lirade den senast när den skrällde på V75. Var med t.om. avd 5, värde 28000 och hade dunderspikarna Atik D.L. och Man At Work kvar men båda blev 2:a. Det var lite surt. Systemet var med här men ingen som märkte, märket jag...
- hade Quiz Töll den gången men hade också alla där. Trav är trav tänkte jag efter...
mackpeter (+3)
Gammal 2020-02-08, 12:23   #107
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
ok.. tider är inget du tittar på eller.. ger en vink om vad dom är kapabla till men det spelar ju ingen roll.

Springer Aura SL en 14-tid så får dom andra det rätt svettigt ... det är det jag menar men då måste hon ju såklart trava.
jaja, det låter lite bättre nu än vad du skrev, ARCH LANE kan garanterat en 13 tid om det inte strular och Jorma får gärna börja med en brasa. Varför ska hästen gå felfritt just denna gång ?
Gammal 2020-02-08, 12:25   #108

Standard

Citat:
jaja, det låter lite bättre nu än vad du skrev, ARCH LANE kan garanterat en 13 tid om det inte strular och Jorma får gärna börja med en brasa. Varför ska hästen gå felfritt just denna gång ?
Arch Lane är ju dock inte med i samma lopp som Aura SL.
Gammal 2020-02-08, 12:38   #109
Banned

Standard

Systemet idag. Ska bort och får nog titta på repriser, spännande det med. Lite "mellan-
mjölk" över mina spelförslag. Inga större förhoppningar.

1: 2, 5 Gillar Ultra Bright, tillbaka efter några år down. 7 raka 2017. Kanske.
2: 1, 4, 5, 7, 8, 9. Emilia Leo och Whitsun Madonna om rätt loppscenario!
3: 5 Disco Volante. Bra spelvärde som Hultman säger.
4: 2 Aura S.L. - tror Kontio klarar det här. Kallas rutin...Upp till bevis på den.
5: 4, 11, 12. Harran Boko - chansning, inte bra från bakspår men kanske tempo?
6: 1, 3
7: 2, 4, 5, 6, 11. Täcker in Westholm, lite roligt då stallet har form.

Lycka till!
Gammal 2020-02-08, 12:51   #110
Banned

Standard

Hobby de Liton spår 1. 7%! Höjde på ögonbrynen. Tas tacksamt emot dock...snackas om fel spår men har aldrig provat vad jag kan se. Kanske dagens bästa spel?
Gammal 2020-02-08, 12:52   #111

Stekels avatar

Standard

Diamantstofinaler är det väldigt sällan favoriten vinner. Och Aura måste tas på lite säkerhet från början och hamnar nog bland 20-hästarna direkt. Är nog inte lika speedig jämfört med många konkurrenter här heller. Otroligt sårbar, jag steker den helt idag.

mackpeter (+3), Efterhandaren (+5), Staketkusken (+1)
Gammal 2020-02-08, 12:57   #112

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Det vet man ju aldrig det är därför bra att ha som utgång på ett reducerat system men alla bakom. Om man ska vara petiga så kan det vara rätt vågat att spika en häst från spår 8 i en final... kan ju få en rätt svettig resa. Men lycka till för jag själv gjorde det på en liten chanslapp som du kan se.

Mvh
Gammal 2020-02-08, 14:05   #113

Standard

Under the Counter 3,65 topp4 o topp5 2,82 på svs, har spelat platsen på den så rör nog inte den nå mer, men tycker den ska ha en god chans att sno åt sig av priskakan...
Gammal 2020-02-08, 14:29   #114

mr_stylezs avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 5211
Standard

Testar en v4 för lite extra jackpotpengar idag!

V4
Inlämnat: 2020-02-08, 14:10
Solvalla
Lördag 2020-02-08
Start: 14:45
Kostnad: 280,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Florist (1, 4)
2: 2, 3, 5, 7 (4, 1)
3: 2, 3, 4, 5, 6, 9, 12 (1, 7)
4: 1, 3, 7, 8, 12 (2, 10)

1x4x7x5 = 140 rader.
140 x 1 x 2,00 kr = 280,00 kr.
Totalt: 280,00 kr.
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 14:37   #115

Shooters avatar

Standard

V4
Inlämnat: 2020-02-08, 14:37
Solvalla
Lördag 2020-02-08
Kostnad: 60,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 10 (4, 3)
2: 2 Jeppas Unplugged (7, 3)
3: 4 Super Sarah (3, 9)
4: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 10, 11, 12 (3, 1)

3x1x1x10 = 30 rader.
30 x 1 x 2,00 kr = 60,00 kr.
Totalt: 60,00 kr.
Rättningskod: JHP CHR JCF
Gammal 2020-02-08, 14:44   #116

V75fahlles avatar

Sharp$: 4944
Standard

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 10, 11 (6, 7)
2: 2, 3, 4, 7 (5, 1)
3: 3 Ninja's Kiss (9, 4)
4: 1, 2, 3, 7, 8, 12 (4, 6)

7x4x1x6 = 168 rader.
168 x 1 x 2,00 kr = 336,00 kr.
En v4 som start på dagens spel
Gammal 2020-02-08, 14:46   #117
SO

SOs avatar

Standard

Så här blev systemet till slut på S0 Norrland, vore kul om det blev en sjua första gången!!!!!

1 2 HEVIN BOKO 5, 4
2 1 2 3 4 5 6 7 8 9 11, 10
3 3 4 5 6 9 12, 8
4 2 6 10 14 5, 7
5 4 6 11 12 7, 9
6 8 ARCH LANE 5, 3
7 2 3 5 8 10 12 4, 11
Gammal 2020-02-08, 14:48   #118

mr_stylezs avatar

Standard

Perfekt början, tack !=)
Gammal 2020-02-08, 14:49   #119

HuBBaBuBBas avatar

Standard

V4
Inlämnat: 2020-02-08, 14:44
Solvalla
Lördag 2020-02-08
Kostnad: 2,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 5 Global Bookmaker (7, 2)
3: 3 Ninja's Kiss (4, 9)
4: 3 Mellby Hoffa (1, 7)

1x1x1x1 = 1 rader.
1 x 1 x 2,00 kr = 2,00 kr.
Totalt: 2,00 kr.
Rättningskod: KKV HHQ JCF
Gammal 2020-02-08, 14:49   #120

SistaStallskrikets avatar

Reg.datum: apr 2019
Sharp$: 5206
Standard

V4
Inlämnat: 2020-02-08, 14:11
Solvalla
Lördag 2020-02-08
Kostnad: 64,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2 (3, 4)
2: 2 Jeppas Unplugged (7, 3)
3: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 (12, 1)
4: 7, 12 (3, 1)

2x1x8x2 = 32 rader.
32 x 1 x 2,00 kr = 64,00 kr.
Totalt: 64,00 kr.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 15:12   #121

Standard

BRA KAJ!!!

Jeppas Unplugged gjorde vad den skulle! Kan bli lite extradeg nu om det smäller!
8 x 2 kvar på V4...

Spikade Eriks på V75 sist och borde rimligtvis bara bergvinna men uppträdde valpigt och jag hoppas att galoppen ligger på lut nu i hetsig startrusning...
Gammal 2020-02-08, 15:12   #122

Standard

Körde en rak V4 för första gången
2
2
4
7
x5
Gammal 2020-02-08, 15:23   #123

Standard

Lite saxbana...

V4
Inlämnat: 2020-02-08, 15:19
Vincennes
Lördag 2020-02-08
Start: 15:15
Kostnad: 48,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 10 (7, 15)
2: 9, 13 (7, 5)
3: 2, 10, 11, 14 (9, 3)
4: 2 Flashdance (12, 13)

3x2x4x1 = 24 rader.
24 x 1 x 2,00 kr = 48,00 kr.
Totalt: 48,00 kr.
Gammal 2020-02-08, 15:31   #124

Standard

Är på valla live idag och medelåldern är 55+ bland publiken. Min rad idag. Lopp 1 spik nr 2 Hevin Boko. Lopp 2 nr 1,2,7,8.Lopp 3 spik nr 4 Eölian Web. LOPP 4 nr 2,5,6,7,10.Lopp 5 nr 2,4,6,7,11,12.Lopp 6 nr 1,3,5,7,8,10,11.Lopp 7 spik nr 10 Man at Work------dagens klaraste----ta rygg. Rättningskod KJR BHV BCH.
Gammal 2020-02-08, 15:32   #125

Standard

Nu får favoriten i V4 avd.3 vara EXTREMT bra för att vinna! Fin läge för bra värde...
Gammal 2020-02-08, 15:34   #126

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Nu får favoriten i V4 avd.3 vara EXTREMT bra för att vinna! Fin läge för bra värde...
Fyyy faaaaaaaaaaaaan!!! Kräks i munnen!! Spekulerade i skräll men åker såklart trots 8 streck... Jag blir galen på alla gånger jag åker på garderingar!
sigh (+5), mr_stylez (+5)
Gammal 2020-02-08, 15:34   #127

Shooters avatar

Standard

Surt med Super Sarah. Det var inte alls samma häst som förra gången.
Gammal 2020-02-08, 15:36   #128

Shooters avatar

Standard

Nu funderar jag inte mer på det här, utan lämnar in systemet så som jag tänkt från början.

V75
Inlämnat: 2020-02-08, 15:35
Solvalla
Lördag 2020-02-08
Kostnad: 336,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Hevin Boko (5, 4)
2: 1 Global Venture (3, 7)
3: 4, 5 (5, 4)
4: 2, 5, 6, 7, 10, 12, 15 (9, 13)
5: 2, 4, 6, 9, 11, 12 (8, 10)
6: 8 Arch Lane (3, 10)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 8, 10, 12 (11, 6)

1x1x2x7x6x1x8 = 672 rader.
672 x 1 x 0,50 kr = 336,00 kr.
Totalt: 336,00 kr.
Rättningskod: FDV GHQ CMF
SO (+10)
Gammal 2020-02-08, 15:39   #129

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Surt med Super Sarah. Det var inte alls samma häst som förra gången.
Samma häst Ibland vinner dom och ibland förlorar dom.
Gammal 2020-02-08, 15:39   #130

mr_stylezs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Testar en v4 för lite extra jackpotpengar idag!

V4
Inlämnat: 2020-02-08, 14:10
Solvalla
Lördag 2020-02-08
Kostnad: 280,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 2, 3, 5, 7 (4, 1)
3: 2, 3, 4, 5, 6, 9, 12 (1, 7)
4: 1, 3, 7, 8, 12 (2, 10)

1x4x7x5 = 140 rader.
140 x 1 x 2,00 kr = 280,00 kr.
Totalt: 280,00 kr.
Får se om man kan ha lite tur o sista nudå
Gammal 2020-02-08, 15:46   #131

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Tror det sitter.

12an nu igen då!

8an såklart
mr_stylez (+5)

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-02-08 klockan 15:49.
Gammal 2020-02-08, 15:47   #132

Standard

Vilken skalle på Linn Svahn, synd hon inte var en travhäst...
Gammal 2020-02-08, 15:47   #133

Standard

Klev in på Enriko Ha på vinnarspel till 17 ggr. Men nu ska de snacka ner den såklart.. Låset på 2,3 känns dock inte så tokigt.
Gammal 2020-02-08, 15:47   #134

wallemedws avatar

Standard

V75
Inlämnat: 2020-02-08, 15:41
Solvalla
Lördag 2020-02-08
Kostnad: 120,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 1, 8 (7, 3)
3: 4 Elian Web (5, 9)
4: 5, 7, 10, 12, 14, 15 (2, 6)
5: 4, 6 (11, 12)
6: 1, 8 (3, 5)
7: 2, 5, 9, 10, 12 (3, 8)

1x2x1x6x2x2x5 = 240 rader.
240 x 1 x 0,50 kr = 120,00 kr.
Totalt: 120,00 kr.

Placering - Topp 3:
4 Mulligan (1,57)
3 Carlos Ken (2,34)
5 Disco Volante (1,74)
12 Seven Karats (5,10)
4 Hawk Cliff (1,44)
8 Arch Lane (2,29)
5 Religious (2,73)

Totalodds: 293,49 x 10 Kronor
Gammal 2020-02-08, 15:56   #135

Stekels avatar

Standard

En liten minilapp på sidan kan jag inte motstå ändå.

Avd
1: 2, 8 (5, 4)
4: 4, 5, 6 (2, 10)
5: 6, 9 (4, 11)
6: 5 Devs Dragon (3, 8)
7: 2, 3, 5 (10, 12)

2x1x1x3x2x1x3 = 36 rader.

Gammal 2020-02-08, 15:57   #136

Standard

Citat:
Grattis till v 4.
mr_stylez (+5)
Gammal 2020-02-08, 15:57   #137

mr_stylezs avatar

Standard

Citat:
Tror det sitter.

12an nu igen då!

8an såklart

Synd på favven, 8an och 1an fick inte chansen tvärr, synd! Men men, man kan inte göra mer än o sätta 4 rätt
Gammal 2020-02-08, 16:00   #138

Staketkuskens avatar

Standard

V75-1, 9 Global Upper Style mycket fin i värmningen. Glad och pigg och 16.00 ggr hos Unibet fick ett klick.

Kanske finns högre, men UB är min ”husbookie”.
Gammal 2020-02-08, 16:03   #139

Standard

25% på Aura SL, går garanterat felfri oftare än det, dessutom med Jorma...spelvärd spik!...
Gammal 2020-02-08, 16:11   #140

Standard

Citat:
25% på Aura SL, går garanterat felfri oftare än det, dessutom med Jorma...spelvärd spik!...
Jag litar på dig mikaels! Spikar Aura SL & Bo C på min V5!
Gammal 2020-02-08, 16:14   #141

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Jag litar på dig mikaels! Spikar Aura SL & Bo C på min V5!
Hehe, går ju inte att lite på henne...men 25% är ju lågt, enligt mig...
Gammal 2020-02-08, 16:14   #142

Standard

Citat:
Håller inte alls med dig 80 - 90 % galopp i voltstart. Kommer från galopp på Vincennes. Gången före galopp på Jägers. Säger som du själv brukar - vi får si.....
Gammal 2020-02-08, 16:14   #143

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3254
Standard

V75
Inlämnat: 2020-02-08, 16:13
V7 - endast utdelning vid 7 rätt
Solvalla
Lördag 2020-02-08
Kostnad: 450,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 1, 2, 3, 5, 8 (7, 4)
4: 2, 5, 6, 7, 9, 11, 12, 14, 15 (10, 13)
5: 6 Doctor Doxey Zenz (4, 11)
6: 1, 3, 5, 8, 11 (10, 4)
7: 2, 4, 10, 12 (5, 3)

1x5x1x9x1x5x4 = 900 rader.
900 x 1 x 0,50 kr = 450,00 kr.
Totalt: 450,00 kr.
Rättningskod: FGS JHR FMK
Gammal 2020-02-08, 16:16   #144

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 10641
Standard

V75
Markus Gerdlöfs andelsspel
Solvalla
Lördag 2020-02-08
Kostnad: 384,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 4, 5, 8 (9, 1)
2: 1, 4, 6, 8 (3, 7)
3: 4 Elian Web (9, 5)
4: 4, 5, 7, 9, 10, 12, 14, 15 (8, 2)
5: 4, 11 (8, 6)
6: 5, 7, 10 (8, 3)
7: 5 Religious (2, 3)

4x4x1x8x2x3x1 = 768 rader.
768 x 1 x 0,50 kr = 384,00 kr.
Totalt: 384,00 kr.
Rättningskod: HJZ HHQ DMH
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 16:18   #145

Standard

Nu kör vi!! Nervöst med Mika Forss spik (klart överskattad kusk!!) men hästen ser strålande ut! Pascha Tilly ser sådär ut och nu finns ingen gasglad mupp som förstör för Doctorn så spikarna är givna! Elian Webb bra chans men vad fin Gareth är! Vägrar åka på den!

V75
Inlämnat: 2020-02-08, 16:09
Sundbyholms Travbana, Sista Stallskrikets andelsspel
Solvalla
Lördag 2020-02-08
Kostnad: 2 376,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (1, 8)
3: 4, 9 (5, 6)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (14, 2)
5: 6 Doctor Doxey Zenz (11, 4)
6: 1, 3, 5, 8, 10, 11 (7, 4)
7: 2, 12 (5, 10)

1x12x2x15x1x6x2 = 4320 rader.
Gammal 2020-02-08, 16:19   #146

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2648
Standard

V75
Inlämnat: 2020-02-08, 16:18
Solvalla
Lördag 2020-02-08
Kostnad: 600,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 4, 5, 9 (8, 1)
2: 1, 8, 11 (7, 3)
4: 2 Aura S.L. (6, 5)
5: 2, 7, 8, 11 (4, 6)
6: 3, 4, 5, 7, 8 (10, 11)
7: 3, 5, 8, 10, 12 (2, 4)

4x3x1x1x4x5x5 = 1200 rader.
1200 x 1 x 0,50 kr = 600,00 kr.
Totalt: 600,00 kr.
Rättningskod:
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 16:22   #147

Standard

Mika tycker att dödens är bättre än andra ut... Ja ja... Orolig för kusken vilket är befogat. Nu bara hoppas att hästen är så bra att den sänker från dödens ändå med alla motbud runtomkring i bättre positioner.
Gammal 2020-02-08, 16:24   #148

Standard

Citat:
Mika tycker att dödens är bättre än andra ut... Ja ja... Orolig för kusken vilket är befogat. Nu bara hoppas att hästen är så bra att den sänker från dödens ändå med alla motbud runtomkring i bättre positioner.
DUMMA FINNJÄVEL!!!!!! Vinnaren vann från din position!!! :r ant::ran t:

Note to myself! SPIKA ALDRIG EN ÖVERSKATTAD KUSK!!!
Gammal 2020-02-08, 16:24   #149

HuBBaBuBBas avatar

Standard

nä men förlorade den .... Mika Forss över 70% och varningsklockorna på Rolexen bara skrek torsk hehe
Staketkusken (+10)
Gammal 2020-02-08, 16:25   #150

Stekels avatar

Standard

Citat:
Klart som fan att dödens är bättre än andra ut i ett sånt där lopp. Sen finns det ju noll chans att ta sig till spets om man inte provar heller. Svårt att prova för ledningen från andra ytter. Helt rätt val att styra på.

Efterhandaren (+5)
Gammal 2020-02-08, 16:25   #151

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6325
Standard

Uhrberg.....hade väl varit bättre å bli 2a ? Tappade en fin slant när han blev 3a nu.

Kudos att han körde i spets som han sa, men han vet ju att han inte vinner. Bättre då å bli 2a än 3a, stora pengar som han tappade där
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 16:25   #152

Standard

Citat:
DUMMA FINNJÄVEL!!!!!! Vinnaren vann från din position!!! :r ant::ran t:

Note to myself! SPIKA ALDRIG EN ÖVERSKATTAD KUSK!!!
Hade han dock suttit kvar i andra ytter så hade väl tempot inte dragits upp alls och Mulligan kanske bara runnit undan över upploppet...Då hade Mika Forss fått skit för att han körde för passivt likt Örjan ofta får....
Gammal 2020-02-08, 16:26   #153

Standard

Citat:
Klart som fan att dödens är bättre än andra ut i ett sånt där lopp. Sen finns det ju noll chans att ta sig till spets om man inte provar heller. Svårt att prova för ledningen från andra ytter. Helt rätt val att styra på.
Det tycker du....?

Hevin är superspeedig och starkare sista 800 än vinnaren men inget lejon i dödens. Han borde ha suttit kvar - garanterat - för bästa placering!
Kusken är bäst när han får svepa hemma i Finland... I svensk konkurrens är han högst medioker!

Senast redigerad av SistaStallskriket den 2020-02-08 klockan 16:28.
Gammal 2020-02-08, 16:27   #154

Staketkuskens avatar

Standard

Citat:
nä men förlorade den .... Mika Forss över 70% och varningsklockorna på Rolexen bara skrek torsk hehe
Givetvis fick vi rätt i den här frågan.
HuBBaBuBBa (+20)
Gammal 2020-02-08, 16:27   #155

Standard

Fan så trist. Borde väl såklart ha varit med på det reducerade.
Gammal 2020-02-08, 16:27   #156
Banned

Standard

Perfekt lås där!!
Gammal 2020-02-08, 16:27   #157

Standard

Skulle sänkt Mulligan tidigare, den klarar inte av press. Uhrberg gjorde rätt som körde i spets, men det kostade han pengar, för tom han vet att han inte vinner det där loppet.
Gammal 2020-02-08, 16:27   #158

Standard

Citat:
Och vad gjorde kusken för fel ? Hevin Boko var helt enkelt inte lika bra som senaste starterna.
Gammal 2020-02-08, 16:28   #159

Standard

Mika gör både rätt och fel. Det är rätt att avancera fram utvändigt ledaren, men han lägger samtidigt en onödig speed för att ta sig till den positionen. Han borde veta att Uhrberg vill köra i tät och att Erik vill ha ryggen.
Gammal 2020-02-08, 16:28   #160
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Veckans Kioskvältare:

V75
Inlämnat: 2020-02-08, 16:02
Västertorps Spel & Tobak, Skäggets Kioskvältars andelsspel
Solvalla
Lördag 2020-02-08
Kostnad: 2 238,72 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 4, 5, 9 (8, 1)
2: 3, 4 (8, 1)
3: 9 Gareth Boko (4, 5)
4: 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 15 (14, 12)
5: 4, 6, 8, 9, 10, 11 (12, 2)
6: 4 El Gumpert (10, 8)
7: 1, 2, 3, 5, 7, 8, 10, 12 (6, 4)

4x2x1x11x6x1x8 = 4224 rader.
4224 x 1 x 0,50 kr = 2 112,00 kr. Avgift 126,72 kr.
Totalt: 2 238,72 kr.

Gammal 2020-02-08, 16:29   #161

Standard

Hade jag varit intervjuare hade jag bara velat fråga uhrberg. Hur han tänkte och avslutat med "du trodde väl ändå inte att du skulle vinna det där "
Gammal 2020-02-08, 16:30   #162

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Och vad gjorde kusken för fel ? Hevin Boko var helt enkelt inte lika bra som senaste starterna.
har inte sagt att kusken gjorde fel.. tvärtemot gjorde han vad han skulle - att förlora med omgångens största favorit så att alla Harry boy spelare och resten av VÄRLDEN sprack direkt precis som jag trodde
hanscrispi (+5)
Gammal 2020-02-08, 16:32   #163

Staketkuskens avatar

Standard

Hevin Boko såg inte alls ut som en ”sköldmö” som Gråt-Per sa i studion. Såg helt alldaglig ut och är uppenbarligen en häst som måste ha mer serverat eftersom den inte kan ta ledningen.
Uhrberg ska ju ha en enorm eloge eftersom han svarade en 75%-are precis som reglementet föreskriver att man inte får släppa ledningen. Hevin Boko är inget speciellt och det är bara att inse att många här gick i fällan eftersom den snackats upp och haft hög procent hela veckan med en relativt o-meriterad kusk i jollen.

Nej. Jag hade inte vinnaren heller. Hade med Adrian K men han och hans farsa är det ju som vanligt med: antingen eller.

Senast redigerad av Staketkusken den 2020-02-08 klockan 16:36.
Gammal 2020-02-08, 16:36   #164
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Hevin har aldrig vunnit lopp med mer än 110k i förstapris. Den streaken fortsätter....

Att tro på Umaticaya som inte startat sedan oktober och vann senast i september -18, över 1640 då med Merles Simoni som enda motstånd, säger ju en del om självförtroendet på Kolgijnis....

Gammal 2020-02-08, 16:38   #165

HuBBaBuBBas avatar

Standard

ja stor eloge till Uhrberg som höll spets... mer sånt
Gammal 2020-02-08, 16:38   #166

Staketkuskens avatar

Standard

Citat:
Hevin har aldrig vunnit lopp med mer än 110k i förstapris. Den streaken fortsätter....

Att tro på Umaticaya som inte startat sedan oktober och vann senast i september -18, över 1640 då med Merles Simoni som enda motstånd, säger ju en del om självförtroendet på Kolgijnis....
Hade de snackat upp sin egen? Missat det ... Eller rättare sagt, jag har inte läst något speciellt i veckan. Men läste Jens och tog den därför
Gammal 2020-02-08, 16:40   #167

Stekels avatar

Standard

Det är roligt vad svart eller vitt det är i travet ibland. Forss hade väl blivit geniförklarad om han hade fått ta över spetsen. Kanske också om han tagit dödensvinsten för att han inte lämnat åt slumpen att kanske inte hinna speeda förbi båda motbuden från andra ut. Nu heter det att Erik "vann hjärnornas kamp"

Staketkusken (+1)
Gammal 2020-02-08, 16:41   #168
Banned

Standard

Intressant system!

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
V75
Markus Gerdlöfs andelsspel
Solvalla
Lördag 2020-02-08
Kostnad: 384,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 4, 5, 8 (9, 1)
2: 1, 4, 6, 8 (3, 7)
3: 4 Elian Web (9, 5)
4: 4, 5, 7, 9, 10, 12, 14, 15 (8, 2)
5: 4, 11 (8, 6)
6: 5, 7, 10 (8, 3)
7: 5 Religious (2, 3)

4x4x1x8x2x3x1 = 768 rader.
768 x 1 x 0,50 kr = 384,00 kr.
Totalt: 384,00 kr.
Rättningskod: HJZ HHQ DMH

Väldigt bra komponerat om du frågar mig. Lycka till! Gillar spiken i sista.
Så spelvärd!
KalleKlut (+5)
Gammal 2020-02-08, 16:42   #169

Standard

V5
Inlämnat: 2020-02-08, 16:41
Solvalla
Lördag 2020-02-08
Start: 17:05
Kostnad: 120,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 9 (5, 6)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (14, 2)
3: 6 Doctor Doxey Zenz (4, 11)
4: 5, 8 (3, 10)
5: 2, 12 (5, 10)

2x15x1x2x2 = 120 rader.
120 x 1 x 1,00 kr = 120,00 kr.
Totalt: 120,00 kr.
Gammal 2020-02-08, 16:42   #170

HuBBaBuBBas avatar

Standard

kom igen nu jepson!!!
Gammal 2020-02-08, 16:42   #171

Frasse77s avatar

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 1291
Standard

Citat:

Endast en seger utav tolv försök ifjol och det brukar aldrig bara vara otur.
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 16:45   #172

Standard

Varför kördes Hevin B. av Forss och inte av Kontio?
Gammal 2020-02-08, 16:47   #173

Standard

En v5. a Lopp 1 spik nr 4 Elian Web. Lopp 2 nr 2,5,6,7,10,12,14,15.Lopp 3 nr. 2,4,5,6,7,11,12.Lopp 4 nr 1,3,5,8,10,11.Lopp 5 spik nr 10 Man at Work, omtag på bästa spiken.
Gammal 2020-02-08, 16:47   #174

Standard

GV måste varit sjuk...annars blir den ju tvåa i vart fall...
Gammal 2020-02-08, 16:47   #175

Standard

En häst på banan. Men varför fortsätter in Jepson inte i ryggen på vinnaren i stället för att krångla sig ut??
Gammal 2020-02-08, 16:49   #176

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Jag kommer skrika in Olle R nu!!! hehe
Gammal 2020-02-08, 16:51   #177

Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ojojoj! Hur nöjd såg inte Lugauer ut när Gareth Boko kom på tal! Blir lätt spel på denne - hoppas den går upp i 9-10 ggr fläsket. Vad står den i på nätet, boys and girls?
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 16:54   #178

Standard

Citat:
GV måste varit sjuk...annars blir den ju tvåa i vart fall...
Tror inte det - det tar oerhört på hästars psyke när de får en kuse utvändigt som bara pressar och pressar och som de känner att detta går inte - de viker ner sig psykiskt och sedan hade han nog mjölksyra upp över öronen. Det var Lugauers som var extremt bra. Tänk på att denne höll de andra ifrån sig med lätthet...

Gammal 2020-02-08, 16:54   #179

Standard

Samma här. Fick 6.10 på SvS

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Ojojoj! Hur nöjd såg inte Lugauer ut när Gareth Boko kom på tal! Blir lätt spel på denne - hoppas den går upp i 9-10 ggr fläsket. Vad står den i på nätet, boys and girls?
Fulsprit (+5)
Gammal 2020-02-08, 16:56   #180
Banned

Standard

Uffe och Discon! Kom igen nu! Hoppas Jepson laddar och sitter ett tag i ledningen. Kontio vill helt klart dit. Uffe får bida sin tid hoppas jag. Undvika rusningen.
Gammal 2020-02-08, 16:57   #181

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 4895
Standard

Citat:
För fan. Skojar du ?
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 17:01   #182

Standard

Citat:
Tror inte det - det tar oerhört på hästars psyke när de får en kuse utvändigt som bara pressar och pressar och som de känner att detta går inte - de viker ner sig psykiskt och sedan hade han nog mjölksyra upp över öronen. Det var Lugauers som var extremt bra. Tänk på att denne höll de andra ifrån sig med lätthet...

Han pressade ju inte...
Gammal 2020-02-08, 17:04   #183

Standard

Citat:
Han pressade ju inte...

Jodå, det gjorde han ju! Sista varvet gick riktigt snabbt. Första varvet gick på knappt 1.17 och sluttiden blev 1.14.3 och då låg de jämsides hela sista varvet och lite till, så jo - han pressade sönder Johans kuse...

Gammal 2020-02-08, 17:05   #184

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
För fan. Skojar du ?
Nej? Vore det inte för chansen för spets så skulle jag kanske tycka annorlunda. Men det är lite som i att spela poker. Ställer man all-in på ett färgdrag efter floppen så kan man vinna potten redan där. Uhrberg hade aviserat körning i ledningen. Men det är vääääldigt mycket mer ofta än inte som de trots såna uttalanden före start tar upp hästen när en megafavorit kommer farande tidigt i loppet och ställer frågan till en 6%-are. Det händer nästan aldrig faktiskt.

Gammal 2020-02-08, 17:08   #185

Standard

lekstuga av elian
Gammal 2020-02-08, 17:08   #186

Standard

Ok, bara att erkänna att Elian Web är bättre än någonsin. Trodde GB skulle äta upp den.
Gammal 2020-02-08, 17:09   #187

Standard

Citat:
Jodå, det gjorde han ju! Sista varvet gick riktigt snabbt. Första varvet gick på knappt 1.17 och sluttiden blev 1.14.3 och då låg de jämsides hela sista varvet och lite till, så jo - han pressade sönder Johans kuse...

Då pressade ju han inte, utan bara körde ifrån honom sen...
Gammal 2020-02-08, 17:10   #188

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Ok, bara att erkänna att Elian Web är bättre än någonsin. Trodde GB skulle äta upp den.
Jepp, jag med, men det tog lite för mycket att forcera fram till utvändigt ledaren. Sedan var EW allt för bra - vilket intryck, hugaligen!!!
Gammal 2020-02-08, 17:11   #189

Standard

Citat:
Vad fasiken säger du, hehe! Nu blev jag osäker och måste kolla reprisen...

Gammal 2020-02-08, 17:12   #190
Banned

Standard

Discon! En glaslirare!
Gammal 2020-02-08, 17:15   #191

HuBBaBuBBas avatar

Standard

60 spänn med Elian Web på v5 ... det va ju ett riktigt bra värde.
Gammal 2020-02-08, 17:15   #192

Reg.datum: jul 2017
Sharp$: 14869
Standard

Oj nu vet man verkligen att Elian är en världsstjärna!!
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 17:17   #193

Standard

Citat:

Gick 1.16.6 på vavet och sedan än lugnare fram till 800 kvar och där började han pressa för JU vill ju inte att det skall gå fortare - sedan går ifrån för att han krossat Johans kuse och att han håller undan för de andra visar på att Johans kuse inte bara är den som stannar, utan det är IL Duce Bpoko som går undan från alla och är riktigt bra. Jaja, det är vad jag ser... Tiden talar ju för detta också. Torde väl gått runt 1.12 hela sista rundan, tror jag - är dålig på att räkna ut detta.

Gammal 2020-02-08, 17:17   #194

Standard

Citat:
Vad fasiken säger du, hehe! Nu blev jag osäker och måste kolla reprisen...

Samtidigt så är det ju så att hästar tappar självförtroende då dom har en bättre utanför...tycker ändå att GV skulle hållit bättre, om den nu inte var sjuk...
Fulsprit (+5)
Gammal 2020-02-08, 17:19   #195

Standard

Citat:
Nej? Vore det inte för chansen för spets så skulle jag kanske tycka annorlunda. Men det är lite som i att spela poker. Ställer man all-in på ett färgdrag efter floppen så kan man vinna potten redan där. Uhrberg hade aviserat körning i ledningen. Men det är vääääldigt mycket mer ofta än inte som de trots såna uttalanden före start tar upp hästen när en megafavorit kommer farande tidigt i loppet och ställer frågan till en 6%-are. Det händer nästan aldrig faktiskt.
Jo, men det var minst 50 % chans till svar imo. Dessutom är Mika Forss ingen taktiker, but I see you point. Men precis som i poker blir ju deras resultat i slutändan av sitt antagande om de ska köra si eller så, dock blev det fel denna gång.
Gammal 2020-02-08, 17:20   #196

Standard

Hann få 3,60 på Aura SL, innan svs sen sänkte rejält...mycket jojo där...
Gammal 2020-02-08, 17:21   #197

HuBBaBuBBas avatar

Standard

13,2 vann GB med på Kalmar och Devs Dragon 13,0 så att GB skulle krossa Elian Web från spets som springer låga 12 tider är ju inte högst troligt.
Gammal 2020-02-08, 17:24   #198

Standard

Citat:
13,2 vann GB med på Kalmar och Devs Dragon 13,0 så att GB skulle krossa Elian Web från spets som springer låga 12 tider är ju inte högst troligt.

Tider säger absolut inte allt. I kallblodslopp tycker jag om att se på dessa, men inte så mycket i varmblodslopp...

Gammal 2020-02-08, 17:26   #199

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Synd att Olle är så sakta ut och blir tvungen att lägga sig sist.. slog ju GB och Disco i alla fall.
Gammal 2020-02-08, 17:27   #200

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimonzzon85 Visa inlägg
Oj nu vet man verkligen att Elian är en världsstjärna!!
Hoppla, visst är hästen bra men ganska halvljummet vinter gulddivsions motstånd idag. Disco och Gareth plockar inte ner en frisk Elian från dödens.
Tror du Elian platsar sista söndagen i januari ?
Gammal 2020-02-08, 17:27   #201

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Jo, men det var minst 50 % chans till svar imo. Dessutom är Mika Forss ingen taktiker, but I see you point. Men precis som i poker blir ju deras resultat i slutändan av sitt antagande om de ska köra si eller så, dock blev det fel denna gång.
Ja Uhrberg är väl en av de där som kan tänkas att stå för sitt uttalande och svara, han är en principfast och envis jävel på gott och ont. Jag har hört lite historier om karln, det är inte alla han kommer överens med direkt vad man förstått. 30-40% hade jag taxerat det till kanske på Uhrberg som mest. Average annan kusk kanske max 15%. Adrian eller Ludde 50-60% åtminstone. Forss ägnar sig kanske inte så mycket åt såna tankar heller och känner inte kusk-kollegorna så bra som andra. Men standard är ju släpp helt klart. På gott och ont, det är ju roligare om favoriten får jobba (om man inte spikat då )

Lobo (+1)
Gammal 2020-02-08, 17:27   #202

Standard

Citat:
Det var inte detta loppscenario jag såg framför mig då jag spelade. Hade hoppats iom en snabb startrygg att GB skulle få sämst tredje ytter. Nu hamnade han i femte ytter och var tvungen att dra en repa för att komma till dödens.

Sedan gick jag mycket på utvecklingspotentialen i GB då denne tävlat sporadiskt de senaste två åren. Men denna gång gick det inte - nya tag!
Gammal 2020-02-08, 17:28   #203

Standard

Modigt Kim.....
Gammal 2020-02-08, 17:29   #204

Standard

Nu ser det bra ut, lugnt o fint Jompe nu...
Gammal 2020-02-08, 17:30   #205

Standard

Jaja, men hon var inte som bäst...
Gammal 2020-02-08, 17:30   #206

Standard

hahaha JORMA sör para SÖR!! vilken KUNG ikväll!!
Gammal 2020-02-08, 17:30   #207

Standard

Tack för din övertygelse mikaels! Fin spik på V5an!
Gammal 2020-02-08, 17:31   #208

HuBBaBuBBas avatar

Standard

... SO sa du något tidigare eller?
Gammal 2020-02-08, 17:31   #209

Stekels avatar

Standard

Han behövde inte speeden Aura, bara gå felfritt och ha respekten av ledarkusken. Men som det såg ut hade han nog plockat det även från dödens. Hatten av och bom för mig som tog ställning emot denna!

Gammal 2020-02-08, 17:31   #210

Reg.datum: jul 2017
Sharp$: 14869
Standard

Citat:
Hoppla, visst är hästen bra men ganska halvljummet vinter gulddivsions motstånd idag. Disco och Gareth plockar inte ner en frisk Elian från dödens.
Tror du Elian platsar sista söndagen i januari ?
Ja om han fortsätter så här i utvecklingen , varför inte ?
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 17:31   #211

Standard

Jorma är suverän på dessa...
heddari (+10)
Gammal 2020-02-08, 17:33   #212

Standard

Citat:
Synd att Olle är så sakta ut och blir tvungen att lägga sig sist.. slog ju GB och Disco i alla fall.
Vad vann du på detta då?

Gammal 2020-02-08, 17:33   #213

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Diamantstofinaler är det väldigt sällan favoriten vinner. Och Aura måste tas på lite säkerhet från början och hamnar nog bland 20-hästarna direkt. Är nog inte lika speedig jämfört med många konkurrenter här heller. Otroligt sårbar, jag steker den helt idag.
nån gång måste va den första hehe
Gammal 2020-02-08, 17:35   #214

Stekels avatar

Standard

Fyra raka H2H inne, sitter resterande tre blir det till att räkna laxar ett tag idag!

Hevin Boko/Mulligan 1,30
Sunday Sonata/Indy D. 2,15
Elian Web/Gareth Boko 1,52
Dusty Shadow/Quiz Töll 2,15

Southwind Hydro/Niky Flax 1,95
Hobby De Liton/Atik DL 2,40
Bo C./Man At Work 1,90

HuBBaBuBBa (+5)
Gammal 2020-02-08, 17:35   #215

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Vad vann du på detta då?

insikten om att den är bra men inte startsnabb...
Gammal 2020-02-08, 17:35   #216

Standard

Elian Web var återigen väldigt bra och det blev en lätt match för finnen. Men som någon påpekat räcker han ju inte långt i ett eventuellt elitlopp. Det är annorlunda när man ska springa på en snabb oval mot barfotadansande topphästar.
Gammal 2020-02-08, 17:44   #217

Standard

Dagens sista spel blir Top 7:
4,6,11
8
2
7
9
Gammal 2020-02-08, 17:45   #218

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 10641
Standard

Fan så dåligt att skänka segern till Aura S.L och Kontio
Hade gärna sett Rapide C i ledningen men Kim fegade ur och gick för andra priset.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 17:46   #219

Standard

Pasha Tilly pissar på dom nu!
Gammal 2020-02-08, 17:53   #220

Standard

Mattias Andersson kan inte skylla på Lubrano denna gången iaf...
Gammal 2020-02-08, 17:53   #221

Stekels avatar

Standard

Det var det sämsta jag sett på länge från Örjan, hur fan lyckades han INTE täppa till för Johan där!?

Doxey är nog lite på retur nu, när han var som bäst hade han nog kunnat stå hem. Har inte koll på alla mellantider dock.

Gammal 2020-02-08, 17:56   #222

Standard

Hoppas ingen nära stående får blåklocka nu då självkänslan är i botten...
Gammal 2020-02-08, 17:56   #223
Banned

Standard

Har bara missat Elian Web. Gissa om det känns lite surt...
Gammal 2020-02-08, 18:03   #224

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 3910
Standard

Marc Elias vilken chef nog för att han kör de finaste hästarna som återfinns hos team Conrad Lugauer men han har utvecklats kolossalt senaste halvåret och verkligen vuxit med uppgiften -snudd på att han redan nu är bättre än Conrad
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 18:04   #225

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joppe59 Visa inlägg
Marc Elias vilken chef nog för att han kör de finaste hästarna som återfinns hos team Conrad Lugauer men han har utvecklats kolossalt senaste halvåret och verkligen vuxit med uppgiften -snudd på att han redan nu är bättre än Conrad
Mycket möjligt faktiskt. Lite som Ludde och Adrian. De äldre är nog bättre att träna men avkommorna snäppet bättre att köra.

Gammal 2020-02-08, 18:11   #226
Banned

Standard

Hobby de Liton nu. 8%! Vad händer?
Gammal 2020-02-08, 18:14   #227

Stekels avatar

Standard

Citat:
Hobby de Liton nu. 8%! Vad händer?
Bike.

Gammal 2020-02-08, 18:15   #228

Standard

Citat:
Har bara missat Elian Web. Gissa om det känns lite surt...
Har bara missat i första, lite synd när man sitter med "alla*alla" i två sista...och systemet var inte jättestort...gör otroligt sällan system på streckspelen, men tyckte att det var läge för det idag...
Gammal 2020-02-08, 18:15   #229

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Fyra raka H2H inne, sitter resterande tre blir det till att räkna laxar ett tag idag!

Hevin Boko/Mulligan 1,30
Sunday Sonata/Indy D. 2,15
Elian Web/Gareth Boko 1,52
Dusty Shadow/Quiz Töll 2,15

Southwind Hydro/Niky Flax 1,95
Hobby De Liton/Atik DL 2,40
Bo C./Man At Work 1,90
två kvar spännande ... hoppas det sitter nu!
Gammal 2020-02-08, 18:16   #230

Stekels avatar

Standard

Citat:
två kvar spännande ... hoppas det sitter nu!
Tack, känns bra! Men två kvar. Har lirat den där som både fyrling och sjuling så blir pengar oavsett. Men bäst om allt sitter!

Gammal 2020-02-08, 18:17   #231
Banned

Standard

Hobbyn såg fin ut i värmningen i alla fall.
Gammal 2020-02-08, 18:23   #232

Stekels avatar

Standard

ERIK FÖR HELVETE! Kör undan hela vägen!!!!!

SistaStallskriket (+5)
Gammal 2020-02-08, 18:23   #233

Standard

Vad i helvete gör Adielsson?? Först kör han bort sin egen genom att ta upp sen förstör han 1ans vinst....
Gammal 2020-02-08, 18:25   #234

Stekels avatar

Standard

Man vill ju ha en intervju med Erik efter det där, ska ju ställas mot väggen när han håller i hästen sista biten istället för att köra undan!

Piraten (+10)
Gammal 2020-02-08, 18:25   #235

Standard

Citat:
Vad i helvete gör Adielsson?? Först kör han bort sin egen genom att ta upp sen förstör han 1ans vinst....
Ja, det blev inget bra för oss som hoppades på Hobby. Han vinner om Erik inte tar upp kraftigt och han vinner om Erik får undan sin häst bättre efter galoppen.
Gammal 2020-02-08, 18:27   #236
Banned

Standard

F-n rätt men fel häst. Erik skulle kört undan mer. Fel vinnare blev det, Hobby Liton hade rensat mycket mer! Nu får man hoppas på skräll i sista för en bra 6:a.
Gammal 2020-02-08, 18:27   #237

Standard

Citat:
Man vill ju ha en intervju med Erik efter det där, ska ju ställas mot väggen när han håller i hästen sista biten istället för att köra undan!
Nu vet jag inte vilket upplopp du såg men Erik manar/piskar på kusen en gång för att komma undan, men André är ju den du skall klaga på - han är inte med på noterna och Erik skall ju inte jaga skiten ur hästen enkom för att göra de som spelat André glada. Han försökte, men det gick inte...
Gammal 2020-02-08, 18:28   #238

Standard

Citat:
Hade han inte tagit upp hade ju André fått lucka och spurtat förbi enda chansen att vinna var väl att hålla fast han där bakom..
Gammal 2020-02-08, 18:29   #239

Stekels avatar

Standard

Citat:
Nu vet jag inte vilket upplopp du såg men Erik manar/piskar på kusen en gång för att komma undan, men André är ju den du skall klaga på - han är inte med på noterna och Erik skall ju inte jaga skiten ur hästen enkom för att göra de som spelat André glada. Han försökte, men det gick inte...
Jo det är precis vad han ska göra, det är reglementet som säger att han ska jaga hästen ur fältet så han inte är i vägen för någon. Han jagar på den en gång och håller bara i sen, vilket inte är nog. Han är i vägen för den bakom. Bergh hade gett den där ordentligt med pisk och haft två längder tomt bakom sig.

Gammal 2020-02-08, 18:31   #240

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 1014
Standard

Avd
1: 2, 5 (4, 9)
2: 2, 3, 6, 8 (1, 7)
3: 4, 5, 9 (6, 3)
4: 2, 7 (6, 10)
5: 4, 6, 11, 12 (8, 9)
6: 3, 4, 8 (5, 10)
7: 2 Bo C. (10, 5)
BOOST nr: 364

2x4x3x2x4x3x1 = 576 rader.
576 x 1 x 0,50 kr = 288,00 kr.
BOOST: 30,00 kr
Totalt: 318,00 kr.
Rättningskod: JGP MHR CMM
viroid12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 18:33   #241

Standard

1529 kr på v5 om min spik Man at Work vinner i sista. Kör Örjan kör!!!!
HuBBaBuBBa (+5)
Gammal 2020-02-08, 18:34   #242

Standard

Citat:
Jo det är precis vad han ska göra, det är reglementet som säger att han ska jaga hästen ur fältet så han inte är i vägen för någon. Han jagar på den en gång och håller bara i sen, vilket inte är nog. Han är i vägen för den bakom. Bergh hade gett den där ordentligt med pisk och haft två längder tomt bakom sig.
Det skall räcka med en pisk på hästen - bara för att du/ni nu spelat på kusen så vill ni att djurskyddet skall sättas ur spel och Erik skall jag skiten ur en slagen häst... Sedan är inte Andr+e Ekhlund med på noterna och hade han haft kusen längre fram svid Eriks galopp så hade han även haft nosen före på linjen. Finns alltid rum att sätta nosen framför huvudet på kusken framför och därmed vinna... André sov - kolla igen! Jag skall kolla igen för att vara säker...

Gammal 2020-02-08, 18:35   #243
Banned

Standard

Bedrövligt att se. Ett läge då man ska hjälpa varandra. Andre var på väg förbi men vågade inte gå hårdare. Nu vill jag ha in en Westholmare som skräll annars blir det kaffepengar på 6 och 5.

2, 4, 5, 6, 11 för sex rätt. Go Westholms, Go!!!
Gammal 2020-02-08, 18:38   #244

Standard

Citat:
Det ser bara ut som om Erik håller igen. Det är André som inte ens är uppe i rygg på Eriks kuse vid målgång och då hjälper det inte att Erik inte hann undan mer...
Gammal 2020-02-08, 18:38   #245

Standard

Kliver in rejält på Bo C plats till 1,85 på svs...tror inte han kan bränna platsen...
Gammal 2020-02-08, 18:41   #246

Standard

Randemar R.D. får ett chansspel. Även tvilling på 1 - 12.
Gammal 2020-02-08, 18:41   #247

Stekels avatar

Standard

Jag sansar mig lite. Men tycker fortfarande Erik borde gjort mer för att inte vara i vägen för bakomvarande. Luta sig framåt max. Kunde ju ha styrt ut hästen också, men har förståelse för att han inte gjorde det när Jepson var ganska tätt bakom där ute. Stolpe ut ibland.

Fulsprit (+5)
Gammal 2020-02-08, 18:45   #248

Standard

Pust, han var väl trea...
Gammal 2020-02-08, 18:46   #249

Standard

V75-mästaren slår till igen, men Erik går ut helt i onödan. Frågan är om de diskr för körning innanför bangränsen...
Gammal 2020-02-08, 18:47   #250

Standard

Är Erik ovän med Kim Eriksson? Varför svarar han efter att ha pressat sig till ledningen? Bo C. moralisk vinnare.
Gammal 2020-02-08, 18:47   #251

Stekels avatar

Standard

Moralisk Bosse, blev för tufft. Gick inget vidare för Forss idag, vinner väl med rätt vägval där.

Gammal 2020-02-08, 18:48   #252
Banned

Standard

6 rätt och MISSAR ELIAN WEB!!!!!
Gammal 2020-02-08, 18:48   #253

Standard

Måste bli diskad - när han kör förbi Mika Forss så är han i diket och kör!!!

Edit - Helt otroligt hur de kan döma så fegt!!!
Gammal 2020-02-08, 18:49   #254

Stekels avatar

Standard

Citat:
Måste bli diskad - när han kör förbi Mika Forss så är han i diket och kör!!!

Edit - Helt otroligt hur de kan döma så fegt!!!
Tror inte de sett det och tittat på det ens faktiskt.

Fulsprit (+5)
Gammal 2020-02-08, 18:49   #255

HuBBaBuBBas avatar

Standard

11,6am på RF ... tider gör ju lite ändå
Gammal 2020-02-08, 18:50   #256
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Han klipper ju iaf fyra stolpar innanför i sista kurvan.....

Fulsprit (+5)
Gammal 2020-02-08, 18:51   #257
Banned

Standard

MIN BONG - 6 rätt och lite femmor. Få se vad det blir.

V75
Inlämnat: 2020-02-08, 15:27
Solvalla
Lördag 2020-02-08
Kostnad: 187,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 5 (4, 9)
2: 1, 4, 5, 7, 8, 9 (3, 2)
3: 5 Disco Volante (4, 9)
4: 2 Aura S.L. (6, 10)
5: 4, 11, 12 (6, 9)
6: 1, 3 (5, 8)
7: 2, 4, 5, 6, 11 (10, 3)

2x6x1x1x3x2x5 = 360 rader.
360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr. Avgift 7,00 kr.
Totalt: 187,00 kr.
Rättningskod: BFP MHN HCG
SO (+15), Fulsprit (+5)
Gammal 2020-02-08, 18:51   #258

Standard

Kolla på Westholms hjul när han passerar Mika F. - halva hjulet syns ju inte - måste varit lång stund utanför/innanför stolparna, vilket man inte får!!!
Gammal 2020-02-08, 18:53   #259
ab5

Standard

Citat:
11,6am på RF ... tider gör ju lite ändå
Jepp i efterhand är det alltid enkelt att hitta en anledning till att de vann. Mest startpoäng... Bästa tid.. Toppkusk... Bästa spåret.. Mest pengar... Listan är lång. Finns nog alltid en som passar.
Fulsprit (+5), HuBBaBuBBa (+5), asgaya3141 (+5)

Senast redigerad av ab5 den 2020-02-08 klockan 18:56.
Gammal 2020-02-08, 18:56   #260

HuBBaBuBBas avatar

Standard

skulle ha diskats... vinner ju kraftig fördel av detta såklart.
Fulsprit (+5)
Gammal 2020-02-08, 18:58   #261
Banned

Standard

1.259 kr. Tröstpengar en sådan här dag... Nya tag!
HuBBaBuBBa (+5), Fulsprit (+5)
Gammal 2020-02-08, 18:59   #262

Standard

Vi kan ju iallafall ta med oss att Bo C. kommer att klättra rakt upp i guld om han får vara fräsch.
Gammal 2020-02-08, 18:59   #263

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Är Erik ovän med Kim Eriksson? Varför svarar han efter att ha pressat sig till ledningen? Bo C. moralisk vinnare.
Nja i min värld är Remarkable både moralisk och värdig vinnare. Hästen har kämpat i stenhårt motstånd länge med varierande resultat och Westholm lyckades med tur och skicklighet ge hästen en perfekt resa.
Gammal 2020-02-08, 19:00   #264

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Jepp i efterhand är det alltid enkelt att hitta en anledning till att de vann. Mest startpoäng... Bästa tid.. Toppkusk... Bästa spåret.. Mest pengar... Listan är lång. Finns nog alltid en som passar.
dessutom två utlandsfödda ekipage i loppet som loppet innan två italia och en vinner
Gammal 2020-02-08, 19:03   #265

Standard

Alltså seriöst, vilket skämt att inte vinnaren i sista diskas. Uppenbart innanför stolparna långt innan Eriks ev bryter ner och vinner uppenbar fördel. Noll spelsäkerhet och jag överväger faktiskt att lägga ner nu.
Fulsprit (+5), Ochs5 (+5)
Gammal 2020-02-08, 19:04   #266

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Nja i min värld är Remarkable både moralisk och värdig vinnare. Hästen har kämpat i stenhårt motstånd länge med varierande resultat och Westholm lyckades med tur och skicklighet ge hästen en perfekt resa.
haha okej...
Gammal 2020-02-08, 19:05   #267

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 4978
Standard

Citat:
dessutom två utlandsfödda ekipage i loppet som loppet innan två italia och en vinner
Dubbeln idag var ju superlätt, i första kördes bara en häst av Jepson; nummer 3. I andra kördes bara en häst av Westholm, nr 11. Båda vann, You do the math...
Gotland (+5)
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 19:05   #268

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Gammal 2020-02-08, 19:06   #269

Standard

Citat:

Hur kan någon som borde diskats vara en moralisk vinnare? Bo C. där har du den moraliske vinnaren...

Gammal 2020-02-08, 19:06   #270

Standard

Dessutom vetefasen om det ens borde spela ngn roll om ekipaget vinner fördel.
Gammal 2020-02-08, 19:08   #271

Standard

Fick 1987 tillbaka på mitt system...hade blivit en trevlig dag om favven vunnit första...och en fantastisk dag om inte om varit...
Fulsprit (+5)

Senast redigerad av mikaels den 2020-02-08 klockan 19:09.
Gammal 2020-02-08, 19:09   #272
Banned

Standard

Nya tag!

Citat:
Fick 1987 tillbaka på mitt system...hade blivit en trevlig dag om favven vunnit första...och en fantastisk dag om inte om varit...
Vi åkte båda dit på varsin favorit fast på olika sätt....Nya tag!!
Gammal 2020-02-08, 19:10   #273

Standard

Angående RF och ev. diskning så borde domarteamet få stå till svars i realtid. Visa på bilderna hur de tänkt, på ett pedagogiskt sätt så skulle vi slippa slika diskussioner. Här kan de inte prata bort, jo tydligen, att han kört x antal portar innanför bangränsen men ändå friar de. Han är dessutom nere i diket när han kör förbi Mika Forss på insidan - där borde han tagit x antal stolpar oxå...
Gammal 2020-02-08, 19:10   #274

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Alltså seriöst, vilket skämt att inte vinnaren i sista diskas. Uppenbart innanför stolparna långt innan Eriks ev bryter ner och vinner uppenbar fördel. Noll spelsäkerhet och jag överväger faktiskt att lägga ner nu.
Tja Westholm chansade och tangerade bangränsen men å andra sidan har han väl ingenstans att ta vägen när Erik bryter ner. Hade varit (för) hårt att diska tycker jag.
Gammal 2020-02-08, 19:16   #275

Standard

Liknande kostade mig en halv-mille i Östersund för ett antal år sedan...bedömningen av detta är väldigt subjkektiv...generellt kan sägas, att det behövs ganska mycket för att man ska diska för körning innanför bangräns...
Efterhandaren (+5)

Senast redigerad av mikaels den 2020-02-08 klockan 19:18.
Gammal 2020-02-08, 19:16   #276

Standard

Att han kör innanför bangränsen har ju öht inget att göra med hur Erik kör. Ett skämt detta tycker jag. Och det trots att jag inte påverkades spelmässigt.
Gammal 2020-02-08, 19:20   #277

Standard

Citat:
Hur kan någon som borde diskats vara en moralisk vinnare? Bo C. där har du den moraliske vinnaren...

Hm moraliska vinnare är väl ganska personligt och ett vitt begrepp. Men diskning av Westholm tycker jag hade varit omoraliskt. Men visst tangerade han bangränsen när Eriks häst bröt ner.
Gammal 2020-02-08, 19:34   #278
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
skulle ha diskats... vinner ju kraftig fördel av detta såklart.
Ordalydelsen i reglementet var ju "KAN diskas" Om ekipaget kört utanför bangränsen)
Efterhandaren (+5), mikaels (+5)
Gammal 2020-02-08, 19:41   #279

Standard

Citat:
Ordalydelsen i reglementet var ju "KAN diskas" Om ekipaget kört utanför bangränsen)
Jo, just det...
Gammal 2020-02-08, 19:50   #280

Standard

Citat:
Hm moraliska vinnare är väl ganska personligt och ett vitt begrepp. Men diskning av Westholm tycker jag hade varit omoraliskt. Men visst tangerade han bangränsen när Eriks häst bröt ner.

Visst är det så, men han körde utanför redan innan - säkerligen minst två pinnar. Kolla när han kör förbi Mika F. så ser du enkom halva hjulet. Han var för fasiken nere i diket ock körde på innerplan...
Gammal 2020-02-08, 19:51   #281

Standard

Citat:
Jo, men sedan kommer texten om han vunnit fördel av det så SKALL ekipaget diskas...
Gammal 2020-02-08, 19:53   #282

Standard

Citat:
Jo, just det...

Varför är detta godtyckligt? Utanför bangränsen är ju inte svårt att se!
Gammal 2020-02-08, 19:58   #283

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
om han vinner fördel av detta :P och det gjorde han ju ganska rejält.
Och han va ute och snurra där innan ens Erik bröt ut. Vissa tycker som jag och vissa inte. Men du vill gärna kommentera mina inlägg för du är less på att jag har rätt hehe ... lugn i lådan och ta en virrepinne till
Fulsprit (+5)
Gammal 2020-02-08, 20:06   #284

Standard

Kollade just sista loppet. Trodde Erik verkligen som uhrberg trodde, att han skulle vinna i spets med 3an? 7.plats och nån tusenlapp istället för att släppa direkt till bo c och kanske komma 2-3a ?

Franklin kam springa fort i 1700 meter utan press. Han visste nog att bo c skulle snabbstarta och vilja till spets.

Han kör oftast bra men här brast det i lillhjärnan

Dock så förstörde han för en massa människor istället
Gammal 2020-02-08, 20:10   #285

Standard

Citat:
Varför är detta godtyckligt? Utanför bangränsen är ju inte svårt att se!
Sätt upp en vägg bara så går det inte ens att köra in där, då kommer alla köra lagom nära
Gammal 2020-02-08, 20:14   #286

Standard

Bara diska där, man kan ju inte klippa 5-6 pinnar bara sådär och halvt putta ut Eriks.
Gammal 2020-02-08, 20:17   #287

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Sätt upp en vägg bara så går det inte ens att köra in där, då kommer alla köra lagom nära

Hehe, eller som på vissa banor i USA och Kanada, samt Tyskland där de har 40 cm höga betongfundament som avgränsar banan, på innerplan...
Gammal 2020-02-08, 20:18   #288

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 458
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Bara diska där, man kan ju inte klippa 5-6 pinnar bara sådär och halvt putta ut Eriks.
Sker väl i var och vartannat lopp. Man tittar inte på sånt i Sverige. Bättre i Frankrike.
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 20:26   #289

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DavidP Visa inlägg
Sker väl i var och vartannat lopp. Man tittar inte på sånt i Sverige. Bättre i Frankrike.
Nja, där kan du nästan klippa någons ben utan åtgärd, men faan ta hästen om den råkar ta ett felsteg i loppet, ja då diskas du!
Efterhandaren (+10)
Gammal 2020-02-08, 20:43   #290

Standard

Citat:
om han vinner fördel av detta :P och det gjorde han ju ganska rejält.
Och han va ute och snurra där innan ens Erik bröt ut. Vissa tycker som jag och vissa inte. Men du vill gärna kommentera mina inlägg för du är less på att jag har rätt hehe ... lugn i lådan och ta en virrepinne till
Man har tagit en form av kutym, där man måste köra väldigt länge innanför för att diskas...subjektivitet råder alltså, tills det blir"för långt"...tur man inte är måldomare ...
HuBBaBuBBa (+5)
Gammal 2020-02-08, 21:30   #291

Standard

Citat:
Systemet idag. Ska bort och får nog titta på repriser, spännande det med. Lite "mellan-
mjölk" över mina spelförslag. Inga större förhoppningar.

1: 2, 5 Gillar Ultra Bright, tillbaka efter några år down. 7 raka 2017. Kanske.
2: 1, 4, 5, 7, 8, 9. Emilia Leo och Whitsun Madonna om rätt loppscenario!
3: 5 Disco Volante. Bra spelvärde som Hultman säger.
4: 2 Aura S.L. - tror Kontio klarar det här. Kallas rutin...Upp till bevis på den.
5: 4, 11, 12. Harran Boko - chansning, inte bra från bakspår men kanske tempo?
6: 1, 3
7: 2, 4, 5, 6, 11. Täcker in Westholm, lite roligt då stallet har form.

Lycka till!
Spelet är grymt ibland Valo, din rad var värd ett långt bättre öde.

Du lirade för 180:- mitt lir kostade 1753:-

Hade alla i sista, sprack i avd 6 på mitt lås Arch och Hector, båda
galopperade direkt i starten. Spikade Il Duce Boko och Harran.

Jag kan bara lyfta på hatten för ditt lir.
Heder Valo.
HuBBaBuBBa (+5)
Gammal 2020-02-08, 21:38   #292

Standard

Citat:
The harder they come,
the harder they fall.
Jimmy Cliff
Gammal 2020-02-08, 22:30   #293

Standard

Citat:
V75-1, 9 Global Upper Style mycket fin i värmningen. Glad och pigg och 16.00 ggr hos Unibet fick ett klick.

Kanske finns högre, men UB är min ”husbookie”.
Expressen 4 februari 2020
Eskil Hellberg

DET ÄR EN TRIST VERKLIGHET FÖR MÅNGA LIRARE

Du har cash på kontot.
Men man får varken spela eller ta ut degen.
Det är verkligheten för många spelare 2020.

Med jämna mellanrum får jag gott om intressanta mail i från irriterade spelare.
Jag förstår deras ilska.
Nyligen satte en kund in 5.000 kronor på ett stort och etablerat spelbolag sedan två decennier.
"Jag provade att spela 500:- plats på en häst som stod i 2.80 men fick bara in
40:-. Jag testade även att spela ett fotbollslag och fick in 55 kronor av önskade
400 kronor. Jag blev rejält arg och försökte ta ut pengarna som nyligen sattes in, men dessa måste omsättas först, så nu måste jag spela flera hundra spel för
att i bästa fall få tillbaka mina pengar. Det är inte klokt."
säger en spelare som vill vara anonym.

Han är inte ensam om att inte få in sina spel eller få ut sina pengar.
Och tyvärr.
Det är spelbolagen som dikterar villkoren. Det är bara att gå in på deras hemsidor och läsa reglerna.

"När man gör en insättning till sitt spelkonto så skall detta göras i syftet att
använda beloppet för spel med oss. Därför behöver man omsätta sin insättning
en gång på valfria spel med oss innan man tar ut pengarna. Det är på grund av
våra säkerhetsrutiner i bland annat motverkandet av penningtvätt som vi har
denna rutin." är ett av meddelanden som skickats med.
Spelbolagen har stenkoll på alla. Och känner till varje spelares favoritidrotter och ligor.

Jag har inget emot att spelbolagen tjänar pengar. Det går naturligtvis inte driva
en affärsverksamhet med negativa siffror.
Men att bara få spela för en guldpeng är bedrövligt. Och att inte få ut kapitalet förrän det omsatts är i allra högsta grad egendomligt och i mina ögon felaktigt.
"Jag tycker det är bedrägeri", som den drabbade spelaren säger och vem kan
säga emot honom?

Lek med tanken att man sätter in 100.000 kronor. Då måste personen ( om hans insatser hålls nere) ifråga göra flera tusen spel innan han har möjlighet
att ta ut pengarna igen.
Ett (dåligt) alternativ är att testa kasinot, men det är kanske det bolagen vill?
Jag hoppas på bättre tider och att bolagen slutar att diskriminera folk och att
skylla i från sig på bland annat penningtvätt.
Kan man som spelbolag riskera en förlust på några tusen ska man kanske inte ha licens för sportspel?
Utan enbart erbjuda poolspel eller förströelsespel.
En annat svar från en annan stor aktör.
"Om du spelar för till exempel 30 kronor, så räknas de in på omsättningen och om det leder till vinst, så kan du ta ut 30 kronor och vinsten om du önskar.
Men minst 4.970 kronor behöver vara kvar på kontot och omsättas innan du kan
begära ett uttag".
Det är den dystra verkligheten för många spelare 2020.
Det känns inte rätt.

Eskil Hellberg Expressen.

BONDFÅNGERI BIG TIME, samt ett uttryck för ekonomiskt självskadebeteende
att lägga spel i dyl bolag. Min reflektion.

*Unibet ett av de i texten omtalade bolagen.
Gammal 2020-02-08, 22:31   #294

Standard

Lägger nog ner "samarbetet" med Unibet, dom ringde mig igår för att fråga om vissa "ansvarsfullt spelande-frågor"..kändes som dom ville kolla mig och där vann dom inget...nu är mina konton "låsta", vilket inte förvånar mig(sa åt sambon, att det är något lurt på gång), vinnande spelare har bolagen aldrig gillat och ännu mindre nu...man får nog nöja sig med svs hädanefter(snart är det nog slut med dom också), men så gammal som jag är(60 bast), så är det nog dags för spel-pension...ta hand om det här nu pojkar, staten behöver verkligen era insatser...…OOPS!!!, läste inte ovanstående innan jag skrev...mmm....

Senast redigerad av mikaels den 2020-02-08 klockan 22:33.
Gammal 2020-02-08, 22:57   #295

Standard

Citat:
Lägger nog ner "samarbetet" med Unibet, dom ringde mig igår för att fråga om vissa "ansvarsfullt spelande-frågor"..kändes som dom ville kolla mig och där vann dom inget...nu är mina konton "låsta", vilket inte förvånar mig(sa åt sambon, att det är något lurt på gång), vinnande spelare har bolagen aldrig gillat och ännu mindre nu...man får nog nöja sig med svs hädanefter(snart är det nog slut med dom också), men så gammal som jag är(60 bast), så är det nog dags för spel-pension...ta hand om det här nu pojkar, staten behöver verkligen era insatser...…OOPS!!!, läste inte ovanstående innan jag skrev...mmm....
Det har aldrig varit något samarbete, utan bara utstuderat bondfångeri.
Stäng dina konton, sk damage reduction.

Allt gott till dig Micke.
Jajjan
Gammal 2020-02-08, 22:58   #296

Staketkuskens avatar

Standard

Erik Adielsson alltså ... Jag har egentligen aldrig gillat honom eftersom han ofta tror att han vet allt bäst och ser sig själv som en världsstjärna. Men efter i kväll (och att jag hade lirat Hobby vinnare) fick jag mer vatten på min kvarn. Men det är ju skönt att ingen straffas i svenskt trav, ingen kritik i tv och så vidare och så vidare och i morgon kommer nya listor och nya haussade 75%-are att lita blint på.

Vore bra om svenskt trav gick åt helvete för de pissar på spelare och vanligt folk. Ankdam delux.
Gammal 2020-02-08, 23:04   #297
Banned

Standard

Citat:
Spelet är grymt ibland Valo, din rad var värd ett långt bättre öde.

Du lirade för 180:- mitt lir kostade 1753:-

Hade alla i sista, sprack i avd 6 på mitt lås Arch och Hector, båda
galopperade direkt i starten. Spikade Il Duce Boko och Harran.

Jag kan bara lyfta på hatten för ditt lir.
Heder Valo.

Tack Jajjan, alltid positiv!!!! Snart sätter vi något
Gotland (+5)
Gammal 2020-02-08, 23:13   #298
Banned

Standard

OJ!

Citat:
Jimmy Cliff
Spikade du Harran? Efter intervjun med Lugauer (minst sagt lurig)?
Det är fräckt och kunde ha lyckats hela vägen. Jag var själv på väg att spika
men ändrade mig efter hand, kallas "fega ur".
Gammal 2020-02-09, 00:02   #299

Standard

Citat:
Eskil Hellberg

Du har cash på kontot.

Jag förstår deras ilska.
Nyligen satte en kund in 5.000 kronor på ett stort och etablerat spelbolag sedan två decennier.
40:-. Jag testade även att spela ett fotbollslag och fick in 55 kronor av önskade
400 kronor. Jag blev rejält arg och försökte ta ut pengarna som nyligen sattes in, men dessa måste omsättas först, så nu måste jag spela flera hundra spel för

Och tyvärr.
Det är spelbolagen som dikterar villkoren. Det är bara att gå in på deras hemsidor och läsa reglerna.

"När man gör en insättning till sitt spelkonto så skall detta göras i syftet att
Spelbolagen har stenkoll på alla. Och känner till varje spelares favoritidrotter och ligor.

Jag har inget emot att spelbolagen tjänar pengar. Det går naturligtvis inte driva
Men att bara få spela för en guldpeng är bedrövligt. Och att inte få ut kapitalet förrän det omsatts är i allra högsta grad egendomligt och i mina ögon felaktigt.
säga emot honom?

Lek med tanken att man sätter in 100.000 kronor. Då måste personen ( om hans insatser hålls nere) ifråga göra flera tusen spel innan han har möjlighet
att ta ut pengarna igen.
Ett (dåligt) alternativ är att testa kasinot, men det är kanske det bolagen vill?
Kan man som spelbolag riskera en förlust på några tusen ska man kanske inte ha licens för sportspel?
"Om du spelar för till exempel 30 kronor, så räknas de in på omsättningen och om det leder till vinst, så kan du ta ut 30 kronor och vinsten om du önskar.
begära ett uttag".
Det känns inte rätt.

Tycker Eskil Hellberg kan börja med att gnälla på sin arbetsgivare (Hans Skarplöth) som inte ens vågar ha fasta travodds på menyn.
Gammal 2020-02-09, 01:40   #300

Standard

Det var nog faktiskt det mest verklighetsfrånvända jag läst här inne någonsin. Senast vann RF efter att ha fått spets mkt tack vare att de tre (!) värsta motbuden galopperat. Idag vann den efter att ekipaget uppenbart brutit mot reglerna samtidigt som de två framförvarande kuskarna gjorde grova felbedömningar.

Tror inte det går att bli mindre moralisk vinnare än så.

????

Citat:
Fulsprit (+10)
Gammal 2020-02-09, 03:52   #301

Standard

Citat:
Erik Adielsson alltså ... Jag har egentligen aldrig gillat honom eftersom han ofta tror att han vet allt bäst och ser sig själv som en världsstjärna. Men efter i kväll (och att jag hade lirat Hobby vinnare) fick jag mer vatten på min kvarn. Men det är ju skönt att ingen straffas i svenskt trav, ingen kritik i tv och så vidare och så vidare och i morgon kommer nya listor och nya haussade 75%-are att lita blint på.

Vore bra om svenskt trav gick åt helvete för de pissar på spelare och vanligt folk. Ankdam delux.
Kolla loppet igen och säg vad Erik gjorde fel efter att kusen galopperade? Att han valde att ta upp kan väl alla förstå varför han gjorde, eller? Han piskar kusen en gång, rejält, och det skall räcka för denne att gå undan. Eller, är det så att du vill att djurskyddet skall sfå stå undan för att spelarna skall få sitt?

Det är André du i sådana fall du skall kritisera då han inte har hästens mule dikt i rygg på Eriks hjälm när han galopperar undan. Se om loppet och du kommer se att Andre´s kuse inte ens är uppe i rygg på Eriks när mållinjen passeras - vems är då felet om kusen i rygg sitter med allt kvar?

Lobo (+1)
Gammal 2020-02-09, 03:53   #302

Standard

Citat:
Eskil Hellberg

Du har cash på kontot.

Jag förstår deras ilska.

Och tyvärr.

säga emot honom?

att ta ut pengarna igen.
begära ett uttag".
Det känns inte rätt.

Att man inte kan ta ut direkt betyder ju att man tagit någon slags bonus, eller hur - så den gamle Erik förtäljer ju inte hela sanningen!
Gammal 2020-02-09, 10:30   #303

Standard

Citat:
Nu funkar Unibet igen och jag får spela med de vanliga limiterna, kanske bara var en slump att dom ringde och att kontot låstes sen......
Gammal 2020-02-09, 13:04   #304

Standard

Citat:
Att man inte kan ta ut direkt betyder ju att man tagit någon slags bonus, eller hur - så den gamle Erik förtäljer ju inte hela sanningen!
Inte nödvändigtvis. En del bolag vill att man omsätter insättningen 1x innan ett uttag får göras, Pinnacle bl.a. Förstår frustationen för spelaren. Bookmakern i fråga borde ta sitt ansvar och låta spelaren ta ut sina pengar igen eftersom han har "försökt" spela.
Viroid (+5)
Gammal 2020-02-09, 21:20   #305

Standard

Citat:
Bonusen är det de träpengar Unibet delar ut för att få folk att börja knarka
Unibet.

Var enda casino, från lyx till källarhåla veta att det viktigaste av allt är att
hålla spelarna kvar i spelet, i Vegas, Atlantic City, Reno, så blir du mer och mer
VIP desto mer du vinner, allt för att hålla dig kvar vid spelborden.
Alla vet att över tid torskar alltid spelarna.

Där har du förklaringaringen till limiteringarna och att kontona är låsta
för att försvåra vinsthemtagningarna.

Läste om en professor i etologi (läran om djurs beteende), han var ytterst
tveksam till om man kunde få en schimpans att spränga sig själv i luften mot löftet om tillgång till 72? oskulder i schimpansernas
himmel.

Eller som en av mina kursare uttrycke det på en återträff; "vi lever stort på att den sista idioten inte är född".
Han är delägare och grundare av digitala spelplattformar, hemvist Malta.

Utan att vara säker tror jag att han är likt det övriga gänget svenskar där
miljardär.

Jag är bara så förundrad över att det funkar?

Nog om detta, alla gör som dom vill.

Jajjan
Gammal 2020-02-10, 16:15   #306
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8560
Standard

Widén på Brasco bäst i landet i lördags med sin Widéns lilla (100kr/25andelar).

https://www.aftonbladet.se/sportblad...-i-landet-igen

Undrar om de 1100 andelsköparna (japp ettusen etthundra andelar) på det systemet insåg att de som absolut mest kunna få 38.000kr var på sina andelar och inte 1,7 miljoner (42/25) om man lyckats bli ensamma? Det är ju ändå en viss skillnad...

Är det inte dags för lite transparens snart kring hur multivarvade andelarna som säljs faktiskt är?

Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 16:36   #307

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 963
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Widén på Brasco bäst i landet i lördags med sin Widéns lilla (100kr/25andelar).

https://www.aftonbladet.se/sportblad...-i-landet-igen

Undrar om de 1100 andelsköparna (japp ettusen etthundra andelar) på det systemet insåg att de som absolut mest kunna få 38.000kr var på sina andelar och inte 1,7 miljoner (42/25) om man lyckats bli ensamma? Det är ju ändå en viss skillnad...

Är det inte dags för lite transparens snart kring hur multivarvade andelarna som säljs faktiskt är?

Haha. Spot on.

Jag tweetade om exakt det där för några minuter sedan.

https://twitter.com/Strappa71/status...91387481853952
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 16:53   #308
Administrator

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Haha. Spot on.

Jag tweetade om exakt det där för några minuter sedan.

https://twitter.com/Strappa71/status...91387481853952

Läste er diskussion nu.
Vad säger dina kontakter på ATG om detta? Borde ju inte vara särskilt svårt att få till då infon redan idag finns och syns för varje spelläggare. Antar att det skulle verka hämmande på deras totala försäljning och därmed inte ligger direkt överst på listan över kommande implementeringar?

Gammal 2020-02-10, 20:04   #309

Standard

Citat:

Läste er diskussion nu.
Vad säger dina kontakter på ATG om detta? Borde ju inte vara särskilt svårt att få till då infon redan idag finns och syns för varje spelläggare. Antar att det skulle verka hämmande på deras totala försäljning och därmed inte ligger direkt överst på listan över kommande implementeringar?

Det är relativt okomplicerat att lösa.

Men det är naturligtvis inget de tänker göra då det inte ligger i deras intresse.
Gammal 2020-02-11, 03:40   #310

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Det här med andelar. Är det ändå inte bättre att folk köper andelar av spelläggare som över tid redovisar ett bra netto, än köper unika andelar av dem som inte vinner?

Man säljer inte 1100 andelar bara för att man sätter upp ett andelsspel, utan det krävs att man levererat resultat vid ett flertal tillfällen innan man är i närheten av att kunna sätta lapp på luckan att det är slutsålt i ett sådant bolag.

Potentialen för ett sådant system att bli ensam vinnare, eller ens en av tio för att på så sätt förstöra utdelningen totalt, fanns aldrig. De som gör de här systemen är inte helt tappade bakom en vagn och förstår att man skall jaga med de mest uppenbara raderna. Inte sällan har de 6-7 streckfavoriter med på systemet.

Jag tycker det här funkar väldigt bra på V75 med sin höga omsättning. Att det blev underbetalt i lördags berodde väl mer på att betaltjänsterna var rätt ute i flera fall.

På V86 däremot, och på det kommande GS75, är omsättningen inte alls sådan att spelet klarar av att absorbera hur stora flervarvningar som helst. Där hade det varit helt OK att ATG satt gränsen 25000kr som max istället för 99999kr som det är på V75.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-11, 07:03   #311

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det här med andelar. Är det ändå inte bättre att folk köper andelar av spelläggare som över tid redovisar ett bra netto, än köper unika andelar av dem som inte vinner?

Man säljer inte 1100 andelar bara för att man sätter upp ett andelsspel, utan det krävs att man levererat resultat vid ett flertal tillfällen innan man är i närheten av att kunna sätta lapp på luckan att det är slutsålt i ett sådant bolag.

Potentialen för ett sådant system att bli ensam vinnare, eller ens en av tio för att på så sätt förstöra utdelningen totalt, fanns aldrig. De som gör de här systemen är inte helt tappade bakom en vagn och förstår att man skall jaga med de mest uppenbara raderna. Inte sällan har de 6-7 streckfavoriter med på systemet.

Jag tycker det här funkar väldigt bra på V75 med sin höga omsättning. Att det blev underbetalt i lördags berodde väl mer på att betaltjänsterna var rätt ute i flera fall.

På V86 däremot, och på det kommande GS75, är omsättningen inte alls sådan att spelet klarar av att absorbera hur stora flervarvningar som helst. Där hade det varit helt OK att ATG satt gränsen 25000kr som max istället för 99999kr som det är på V75.
Är det 99999 kr max totalt inkl alla flervarvningar som är gränsen? Jag hade ett svagt minne av att det fanns en högsta insats per kupong i den häraden. Men kan komma ihåg fel.

Finns det en kopia av 44x-systemet någonstans?

Skulle vara intressant att räkna på "worst case".

Om jag inte minns fel var det väl ett fysiskt butiksandelsspel som blev ensamma vinnare men hade spelat x24 ( ca 20-25 var det iaf? ).

Vid minst en handfull tillfällen genom åren har det hänt att flervarvning slagit till på chockerande svåra utfall! Och det är illa nog tycker jag.

Vad som är "bäst" vet jag faktiskt inte.

Men jag tvivlar på att det skulle ha passerat 500 andelar om man hade visat aktuell andelsräknare. Nästan alla som handlar förstår aldrig att det kan inträffa "katastrofer" där man inte alls får i närheten av 1/25 av det man "borde" fått.
Gammal 2020-02-11, 09:04   #312
ab5

Standard

Är väl ganska givet att andelsköparna inte riktigt förstår vad de köper. Typexemplet är ju när ett system varvat 35+ ggr slog till för några månader sedan och andelsköparna pratade om hur nära det var att de blev ”ensamma” om skrällen vunnit.
Gammal 2020-02-11, 09:13   #313
Administrator

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg

Finns det en kopia av 44x-systemet någonstans?

Skulle vara intressant att räkna på "worst case".
Kommer här!

Spoiler:

Gammal 2020-02-11, 10:26   #314
Administrator

Standard

Jag räknade lite mer på det hela för att ge en överskådlig bild.

Widén lirade 12st olika system på Brasco i lördags. Tolv!
Totalt kostade dessa system 115.172kr (per varv!) att lämna in. Nu maxvarvades ju inte samtliga men nog snurras det en del pengar av den duktige tipstern. Att köpa en andel i varje system skulle gå loss på 9.102kr. Så det var ju ändå bra att man spelade in 6.874kr på ett av dem. Det gör att man inte gick särskilt mycket minus den här gången. Bara 2.228kr back. Övriga system levererade 4 rätt (2st), 5 rätt (8st), 6 rätt (1st).

Totalt spikades 8st (jo, åtta) olika ekipage utspridda på samtliga avdelningar. Jag undrar lite vilken av spikarna han själv trodde mest på? Kanske man kan dra lite slutsatser från att han anlitade Bo C mest (5 ggr) följt av Hawk Cliff & Hevin Boko (4 ggr). I andra avdelningen spikades både Global Venture och Il Duce Boko. Han kanske trodde lika mycket på båda? Han är ju känd som en duktig tipster och inte matematiker som lägger bombmattor så antingen trodde han lika mycket på dem eller så kryssades det helt enkelt fel...

Nåväl, det går bra nu för Widén så han öppnade några till inför kommande omgångar och kör nu 18st system till helgen. Räcker inte det för den hugade andelsköparen så kan man alltid hoppas att expertisen går i arv och köpa in sig på något av hans dotters fyra olika lappar.

Bifogar hans system från i lördags för den som vill faktakolla mina uppgifter ovan.

Widén Mega 3150kr/10 andelar. 5 rätt
Spoiler:

Widén 1 spik. 1600kr/10 andelar. 5 rätt
Spoiler:

Widén Sista minuten. 1200kr/10 andelar. 5 rätt
Spoiler:

Widén Stora (som är rätt mycket mindre än flera andra) 1000kr/10 andelar. 6 rätt
Spoiler:

Widén 550. 550kr/50 andelar. 5 rätt.
Spoiler:

Widén 400. 400kr/25 andelar. 5 rätt.
Spoiler:

Widén 300. 300kr/25 andelar. 5 rätt (och hade inte RF i sista på 9 streck!)
Spoiler:

Widén 3x3x3 121kr/10 andelar. 5 rätt
Spoiler:

Widéns lilla 100kr/25 andelar. 7 rätt WOHOOO!!! (RF med på 6 streck!)
Spoiler:

Widéns 3 spik 100kr/25 andelar. 4 rätt
Spoiler:

Widén Pyramiden 232kr/12 andelar 5 rätt
Spoiler:

Widen x12 299kr/12 andelar 4 rätt.
Spoiler:

Migge (+50), Viroid (+100), satori (+30)

Senast redigerad av Gotland den 2020-02-11 klockan 10:45. Anledning: stavfel
Gammal 2020-02-11, 10:59   #315
ab5

Standard

Citat:

Totalt kostade dessa system 115.172kr (per varv!) att lämna in. Nu maxvarvades ju inte samtliga men nog snurras det en del pengar av den duktige tipstern. Att köpa en andel i varje system skulle gå loss på 9.102kr. Så det var ju ändå bra att man spelade in 6.874kr på ett av dem. Det gör att man inte gick särskilt mycket minus den här gången. Bara 2.228kr back. Övriga system levererade 4 rätt (2st), 5 rätt (8st), 6 rätt (1st).

Totalt spikades 8st (jo, åtta) olika ekipage utspridda på samtliga avdelningar. Jag undrar lite vilken av spikarna han själv trodde mest på? Kanske man kan dra lite slutsatser från att han anlitade Bo C mest (5 ggr) följt av Hawk Cliff & Hevin Boko (4 ggr). I andra avdelningen spikades både Global Venture och Il Duce Boko. Han kanske trodde lika mycket på båda? Han är ju känd som en duktig tipster och inte matematiker som lägger bombmattor så antingen trodde han lika mycket på dem eller så kryssades det helt enkelt fel...

Nåväl, det går bra nu för Widén så han öppnade några till inför kommande omgångar och kör nu 18st system till helgen. Räcker inte det för den hugade andelsköparen så kan man alltid hoppas att expertisen går i arv och köpa in sig på något av hans dotters fyra olika lappar.

Bifogar hans system från i lördags för den som vill faktakolla mina uppgifter ovan.

Widén Mega 3150kr/10 andelar. 5 rätt
Spoiler:

Widén 1 spik. 1600kr/10 andelar. 5 rätt
Spoiler:

Widén Sista minuten. 1200kr/10 andelar. 5 rätt
Spoiler:

Widén Stora (som är rätt mycket mindre än flera andra) 1000kr/10 andelar. 6 rätt
Spoiler:

Widén 550. 550kr/50 andelar. 5 rätt.
Spoiler:

Widén 400. 400kr/25 andelar. 5 rätt.
Spoiler:

Widén 300. 300kr/25 andelar. 5 rätt (och hade inte RF i sista på 9 streck!)
Spoiler:

Widén 3x3x3 121kr/10 andelar. 5 rätt
Spoiler:

Widéns lilla 100kr/25 andelar. 7 rätt WOHOOO!!! (RF med på 6 streck!)
Spoiler:

Widéns 3 spik 100kr/25 andelar. 4 rätt
Spoiler:

Widén Pyramiden 232kr/12 andelar 5 rätt
Spoiler:

Widen x12 299kr/12 andelar 4 rätt.
Spoiler:

Jösses... Bra sammanställning Gotland. Satte in den hyllade fullträffen lite snabbt i jokersystemet vilket visade på att 22% av raderna hade en beräknad utdelning på över 500k. Hypotesen att stjärntipparen anpassat kupongen till en 44x-flervarvning kan man förkasta.
Gotland (+5)
Gammal 2020-02-11, 11:22   #316

Standard

Då det är bra att känna sina motståndare så gjorde jag vid ett tillfälle en genomgång av väldigt många andelssystem för att helt enkelt få en uppfattning om vilka tipsters som är vassa då det i den här specifika omgången fanns en storfavorit i Nobel Amok som var en totalt urusel favorit över huvud taget.
Min "undersökning" gick ut på att se vilka som spikade den katastrofala favoriten för att få en uppfattning om vilka som är vassa och vilka som inte är det.

En spelläggare på Brasco gjorde vid det här tillfället 15 olika system och använde sig av 7 olika spikar, dvs en spik från varje avdelning i olika kombinationer.

Nu spikade han ju åtminstone inte emot sig själv i något av systemen vilket jag tycker är helt bedrägligt, men det handlar ju verkligen om att lägga en bombmatta för att få träff på något system

Migge (+1)
Gammal 2020-02-11, 11:38   #317

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:

Jisses, jag böjer mig helt. Det är mer bondfångeri än spel man pysslar med. Reportaget i tidningen om hur han hittade skrällen i sista loppet blir ju en total parodi.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-11, 11:53   #318

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jisses, jag böjer mig helt. Det är mer bondfångeri än spel man pysslar med. Reportaget i tidningen om hur han hittade skrällen i sista loppet blir ju en total parodi.
Citat:
– Jag tog mina första fem rankade hästar på kupongen. Det fanns plats för ytterligare ett streck och jag brukar spela på det sättet att plocka med någon helt ospelad i just sista avdelningen. Det var mitt sista streck, säger han och berättar vidare om sitt spelsätt:

– Jag fastnade tidigt för Remarkable Feet som spurtat bra i flera av de senaste starterna. Jag tyckte han var intressant och till slut föll alltså valet på Jörgen Westholm. Det är ingen slump att jag försöker hitta just sådana här skrällar i sista avdelningen. Det är ett enormt värde när man sätter dom.
haha!
och ändå hade han inte med hästen på ett annat system på 9 streck

Migge (+1)
Gammal 2020-02-11, 11:59   #319

Stekels avatar

Standard

Bra sammanställning, det blir riktigt parodiskt. Inget fel i att köra flera system alls. Men att spela utan riktning och lägga lapparna som rena bombmattorna som med stor sannolikhet ger träff på en men då inte på de andra. Och i och med det nästan garanterat back på totalen! Det finns ju bara en slutsats, man spelar för att kunna ösa ut reklam för det spel som gick in och "drog in miljoner". Så man kan suga in fler spelare i den där andelsvirveln som dessutom då blir ännu större och mer utspädd till kommande omgångar. Garantitorsk!

Att han spikade Hawk Cliff till 42% på hela 5/11 system (system 12 var ett 3x3x3 så där går inte att spika) gör ju att man tvivlar på om han verkligen är en bra tippare också. Mest anlitade spiken var kanske den kallaste favoriten i hela omgången sett till streckningen. Men det är klart, vi gör alla såna felbedömningar emellanåt så man skulle behövt se mer för att avgöra det.

Migge (+1), satori (+10)
Svara

td