|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-01-31, 14:56 | #76 | |
Banned
|
OddsCitat:
- dock spelbolagen tar inte alltid emot spel där vinsten blir för hög. Ska kolla med ATG om du har rätt... MVH |
|
2020-01-31, 15:17 | #77 |
Du behöver inte kolla med ATG. ATG har inte fasta odds och Strappa har rätt. Inget bolag med fasta odds hade satt de oddsen eller godkänt ditt spel på svenskt trav.
|
|
2020-01-31, 15:21 | #78 |
Banned
|
Odds2 |
2020-01-31, 15:43 | #79 | |
Banned
|
Fel!Citat:
för några veckor, som vann, stod i 180 ggr har jag för mig.. Jag är ju kund hos ett spelbolag så jag borde veta. "Inget bolag med fasta odds hade satt de oddsen" skriver du. Fel! Gå in på Svenska spel och se att flera hästar på Åby i morgon står i 150 ggr. Dom oddsen kan du också spela raket på men bolaget kanske sänker din insats så att ev. vinst passar dom, annars kan man ju spränga banken och det vill dom inte. Har kört jätteodds med 10 kr i insats med fasta odds men fått backa till kanske 3 kr ibland. Strappa har nog rätt såtillvida om ATG men jag kanske även där återkommer i frågan. Fråga SO vore nog rätt, han kör raketer vad jag vet. Min förhoppning är att Strappa har fel, för då kan jag bli miljonär på raketspel på ATG!! Har följande raket ikväll på Romme: Tjötta Godfred - Paymeback River - Master Hill. Inga odds man blir miljonär på men kan ge en peng...Vi får se. |
|
2020-01-31, 15:59 | #80 | |
Citat:
Även om du får fasta odds och ungefär får de aktuella oddsen kommer du att slå i taket för spelbolagens "vinstgränser". På smala marknader som svenskt trav kommer de aldrig att ta 1M SEK i risk. Det hade varit en helt annan femma om du hade byggt ihop din 200k-oddsare på ett multipelspel på de stora fotbollsligorna. Då finns det en viss chans att det hade gått igenom. Om du vill göra en direkt rimlighetskontroll så kan du kolla vinnarspelsomsättningen i det sista av de 3 loppen. Omsättningen var lite drygt 200k. Då kan du inte gärna vinna mycket mer än det. Det är t o m redan så att oddset på den andra skrällen hade gått ner rejält pga din raket. Och Elit H. hade som sagt sjunkit ända ner till 3,01 i odds.
2020-01-31, 16:02 | #81 | |
Citat:
Man ser de här raketerna orsaka rejäl skevhet ibland när en häst plötsligt kan ge väldigt mycket lägre vinnarodds än vad som rimligen är motiverat, baserat på hur strecken är placerade. Tyvärr ser en del det som signal att rygga. Jag brukar istället leta spelvärde bland de andra som kan bli riktigt fint.
2020-01-31, 16:02 | #82 | |
Citat:
När det gäller såna här räkneövningar har jag sällan fel. Anledningen till att jag tog upp det var just för att påminna Sharps mindre vana totalisatorspelare om att det inte är särksilt sharpt att spela tok-Raketer. Dubblar som mest helst. Och se till att det inte kommer upp till 5-siffriga insatser längs med vägen. Det tål inte dagens vinnarspelspooler.
2020-01-31, 16:06 | #83 |
Administrator
|
Strappa har rätt. Tveklöst.
Det har han alltid (eller åtminstone oftast) Saxat från ATGs hemsida: Raket är en spelform där man med en förhållandevis liten insats kan bygga upp till stor utdelning. Spelet går ut på att du spelar vinnare eller plats på upp till sju lopp efter varandra och successivt bygger upp din vinst då varje separat utdelning flyttas över och blir insats i nästa lopp. Målet är att klara sig igenom hela raketen. Kortfattat så hade din ackumulerade vinst från första loppet varit så stor att den först påverkat oddset i andra en del samt sedan oddset i tredje radikalt. Tänk på att vinnarspelet omsatte knappt 100K i de två första loppen vi pratar om. Dubbelt i det tredje. Så visst hade det blivit pengar. Men ingen miljon.
2020-01-31, 16:18 | #84 | |
Citat:
30kr*7,5*60*7*7,5*9 = 6 378 750kr Sitter ett sånt spel så kan man ju extraknäcka som omslagspojke för spelbolagets travodds efteråt också som grädde på miljonmoset. Men för raketspel i pool på ATG är det såklart värdelöst att spela på det viset. Oddsen på de sista i raketen kommer ju närma sig 1,00 oavsett vilken häst det gäller om man då är uppe i en skyhög insats.
2020-01-31, 16:21 | #85 | |
Citat:
Då har de blivit mer vågade på senare tid. Det var ganska länge sedan som jag ens knappade in något liknande. Bet365 som är "störst" kanske klarar att kosta på sig att inte ha något vinsttak. På den tiden jag spelade som mest på de fasta oddsen så hade de flesta bolag någon slags maxvinstgräns.
2020-01-31, 16:25 | #86 | |
Citat:
2020-01-31, 16:27 | #87 | |
Citat:
"Trav 1.000.000 kr för alla marknader."
2020-01-31, 16:47 | #88 | |
Citat:
Borde ju egentligen vara olagligt för dem att ta insatser på spel som övergår maxvinstgränsen. Det är det väl förmodligen också, men det skiter de väl i.
2020-01-31, 17:10 | #89 | |
Citat:
2020-01-31, 18:27 | #90 | |
Citat: