|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-01-22, 22:21 | #1 |
Prix d'Amérique-helg 2020
Här lägger vi in spelförslag, tips i allmänhet, tankar och idéer kring alla spel!
https://www.prix-amerique.com/?lang=en Shoot!
YNWA --------------------------------------------------- Sverige är förlorat - välkommen kaos! Senast redigerad av Fulsprit den 2020-01-22 klockan 22:22. |
|
2020-01-22, 22:22 | #2 |
Vem är egentligen favorit i år? Tycker det känns vidöppet bland rätt mången ekipage...
2020-01-22, 22:42 | #3 |
JMB har väl en armada så det är bara att välja "CleanGame" skulle jag tippa på.
Sry har får inte starta hehe Valack ju... Belina J igen kanske Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-22 klockan 22:45. |
|
2020-01-22, 22:43 | #4 |
Administrator
|
Har förtidslirat rätt tungt till 3.0 för plats på Belina Josselyn.
Tror det kan vara slutvinnaren dessutom men väntar lite med att fylla upp på vinnarspelet!
2020-01-22, 22:53 | #5 |
Det va ett bra platsodds. Vart om man får fråga?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5) |
|
2020-01-22, 22:54 | #6 |
Administrator
|
2020-01-22, 22:59 | #7 |
|
|
2020-01-22, 23:04 | #8 |
Ska bli kul att se MS. Stefan menar på att det finns en möjlig platschans. Vet inte om jag skulle tro det... men han låter lite småoptimistisk.
Tror Face Time B är lite för ung ännu.. men Sebastien G har några hästar med. Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-22 klockan 23:08. |
|
2020-01-22, 23:05 | #9 | |
Administrator
|
Citat:
2020-01-22, 23:39 | #10 |
Davidson du Pont.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lenninen (+2) |
|
2020-01-22, 23:59 | #11 |
Fasiken - det var bra!
2020-01-23, 00:29 | #12 |
Årets upplaga är öppen men Belina stärkte ju sina aktier senast och har sett fantastisk ut i jobben efter loppet. Kanske kan hon vinna igen då jag också tror att Face Time Bourbon behöver något år på sig och flera av de andra har sina bästa lopp på ovalen bakom sig.
Men jag får instämma med flera andra, Davidson du Pont känns nog hetast från stall Baziré. Hästen är på väg uppåt och kan avsluta ruggigt över Vincennes upploppsraka. Bold Eagle hoppas man ju främst går i mål på ett fint sätt och Raffin får spara speeden till upploppet nalkas. Klaffar det lite är han med där framme. Propulsion däremot är jag osäker kring. Dels formen då insatsen senast var blek och sedan upplägget. Hästen känns givetvis fin då Daniel väljer att åka men det gäller att ha toppform den här dagen och sedan låter det som att han vill se ett snällt upplägg. Då krävs det mycket tur för att vinna det här loppet, de han stångas mot är inga dussinhästar som stannar 100 kvar. Det var likadant i Mastersfinalen. Nu hade Örjan och Redén tur då Cleangame galopperade, men man ser skillnaden. Det går inte att släppa förbi de här stjärnhästarna och tro att det bara är att spurta ned dessa. I de stora loppen på Vincennes gäller det att vara vaken och styra på vid rätt tillfällen. Det vet Björn Goop och det är ingen slump att han har blivit så framgångsrik där nere. Sedan måste man givetvis ha i tömmarna också men det säger sig självt. Ser fram emot loppet! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5) |
|
2020-01-23, 07:07 | #13 | |
Citat:
https://travstugan.se/prix-damerique Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5) Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-23 klockan 07:08. |
||
2020-01-23, 07:26 | #14 |
Jag får gåshud när jag ser PDA 2018 och även 2019 där jag tycker Readly Express gör en fantastisk insats från dödens hela vägen och blir knappt slagen. Vilken häst.
Synd att Cleangame som valack inte får delta för det hade varit kul att se honom där. När dom ändå blandar med ston tycker jag att dom ska ändra den regeln. Detta skrevs 2017 En av de som lyft frågan är den tidigare chefen i det franska travförbundet, Jacques Chartier. – Jag tycker att efter att ha sett ett sådant fint lopp, så är frågan än mer aktuell än tidigare. Förut var sådant här tabu, men nu har vi en ny tid. Prix d’Amérique är kronjuvelen i vår sport med ett stort internationellt intresse. För utomstående är det nog svårt att förstå varför Aubrion du Gers inte får vara med sista söndagen i januari, säger han till Paris-Turf och fortsätter: – Jag föreslår en ändring, men ingen revolution. Tillåt valacker i Prix d’Amérique men inte i de stora unghäst-loppen. Om propositionerna för Prix d’Amérique ska ändras, och tillåta även valacker i loppet, kan en sådan ändring bli aktuell först till 2019 års upplaga. Nu är det 2020 års upplaga och inget har hänt. Trötta konservativa gubbar. Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-23 klockan 07:30. |
|
2020-01-23, 10:22 | #15 | |
Citat:
|
||
|