|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-02-10, 18:53 | #46 | |
Citat:
|
||
2020-02-10, 18:56 | #47 | |
Citat:
Sen gör de så sena ändringar att det är omöjligt att vara med ibland också. Starten är på väg att gå så vinkar de av för materialfel och sätter på boots och det gör hela susen på en som ser skuttig ut.
2020-02-10, 19:04 | #48 |
Lita på dig själv o din egna omdöme. De i atg live är anställda att prata. Ju fler ord desto duktigare låter de. En del är vassare än andra, men så klart när man måste vräka ur sig en miljon ord då blir det en del fel hos de med. På sista tiden har jag startat upp banans egna kanal o följt upp värmningar själv. Jag blir inte störd av skitsnacket, hoppande mellan olika banor och liknande.
För min del är viktigast o se att hästen är avslappnad och harmonisk, stressar inte upp sig för det lilla minsta och ligger rätt i handen på den som värmer. |
|
2020-02-10, 19:30 | #49 |
Värmning? Vad är det?
Mvh Uffe
2020-02-11, 23:24 | #50 | |
Citat:
Hur själva hästen ser ut är som påpekats både här och på många håll helt klart individuellt. Ligger nog en del sanning i indikatorerna "blank som en säl", "kvastar", "klipper med öronen", men utifrån enbart dessa skulle jag inte utesluta att hästen också kan vara övertänd. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+100) |
||
2020-02-12, 09:38 | #51 | |
Citat:
Ska försöka sätta mig ner framöver och titta så får vi se om jag kommer fram till något mer eller bara kan skriva under extra på det du hittat!
2020-02-12, 10:23 | #52 |
Jo, den som det visste... men kan tänka mig att bl.a. Widman har såväl öga som nån slags förmåga att förmedla 'feelingen'. Jag har garanterat inte bästa ögat men lite feeling har jag nog köttat ihop. Ska jag försöka mig på några ord så, mer intryck av åka än pull, om det försöket till distinktion låter som nåt som går att relatera till.
|
|
2020-02-12, 10:29 | #53 | |
Citat:
2020-02-12, 10:57 | #54 |
Inte speciellt överraskad att ingen vet. Men det intressanta är
som vanligt; Hur syns ditt "värmningsöga" på ditt (Widmans) system? Och svaret är att det syns aldrig. Mvh Uffe
2020-02-12, 11:10 | #55 |
Blir lite nostalgisk...minns på den tiden som det var tusentals med "vanliga människor" på travet varje travdag...fanns inga värmningstips och bara ett fåtal som hade "värmningsöga"...gissa om det gick att försörja sig (för de sistnämnda), på den tiden...
|
|
2020-02-12, 11:27 | #56 | |
Citat:
Ja, och kommer du ihåg de få "värmningssidor" eller tipssidor för trav då och som var otroligt duktiga på detta, innan alla kom på att det var bättre att spy ur sig skit och dåliga tips och hålla godbitarna för sig själva...? Man fick ringa in och lyssna. Var svindyrt! En del verkligen droooooog uuuuuut på orden för att "taxametern" skulle ticka iväg, hehe!
2020-02-12, 11:33 | #57 | |
Citat:
strecklistan i sitt spelförslag. Mvh Uffe
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games" Senast redigerad av Grant den 2020-02-12 klockan 13:09. |
||
2020-02-12, 11:45 | #58 |
Det viktigaste måste ju trots allt vara att ha koll på hur hästen BRUKAR se ut i värmningen.
Vissa ser alltid toppbra ut och presterat inte i loppet sen och vice versa.... Ska man få ut ngt av värmningar så måste man "Känna" hästen och ha bra koll på hur den vanligen är i värmning mot hur den presterar i lopp, så man vet vad man ska titta efter. Sånt tar tid och kraft, inte så lätt för en "vanlig" spelare att lägga alla de timmarna för att bygg upp den minnesbanken för värmningar för alla hästar som tävlar vecka ut och in.. Men lyckas man, då sitter man ju bra på det =) Precis som Dahle skriver så kollar jag med efter ifall hästen verkar avslappnad och harmonisk, klipper med öronen och ser ut att trivas. Mer än så hinner jag inte kika efter iaf