Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-01-05, 16:11   #1

Staketkuskens avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2950
Standard

Vem kan vi spelare lita på?

Med anledning av att det – om inte tidigare – börjat koka hos oss spelare efter att ATG/TV4:s Per Skoglund under lördagen ”snackade ner” Disco Volante i tv för att sedan spika hästen på sina system, kände jag att det är läge för en tråd där vi kan diskutera de så kallade experternas möjliga agendor och öht kunskap.

Problematiken, som de flesta känner till, är att ”tv-folket” som vi kan kalla dem, avlönas av ATG och därför i stort sett snackar upp varje häst inför loppen för att efteråt kunna säga ”den varnade jag för”. För de här personerna handlar det om att få in så pass mycket pengar till ATG att man därför så klart inte kan snacka ner hästar, kuskar, styrningar eller liknande.

Vi måste komma ihåg att de personerna vi ser i tv också har många olika sidouppdrag och åtaganden; de är aktiva själva, de umgås privat med aktiva, de äger hästar själva, de spelar och de kan ibland ha jobb för till exempel en bana som konferencier.

Så min fråga är ... Vem kan vi spelare lita på? Finns det någon/några som är oberoende, som är duktiga och kunniga journalister (eller spelare) som inte låter sig styras av spelbolag eller aktiva?

Under lördagen var Bengt Adielsson på tapeten och honom kan jag instämma i. Han brukar faktiskt gå ganska hårt (med rätta) på både spelbolag och förbund i sina krönikor i Expressen.

Micke Nybrink är en annan jag gillar – men samtidigt är han en del av tv-folket och tystas ofta när hans åsikter går emot i studion. Han blir ofta tystad med ”översittar”-stil i form av frågor som ”Micke, hur många lopp har du kört?”.

Låt diskussionen flöda. Det är till hjälp för alla – men kom ihåg; inga personpåhopp. Det är kunskapen och personernas agendor vi ska prata om.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-05, 16:28   #2

Staketkuskens avatar

Standard

Hörde ni Jörgen Westholm nyss i GS75-intervjun? Han hoppades att förbundet skulle bli bättre i vissa frågor som rörde aktiva, men ville inte gå in på vad i ”en sådan här positiv intervju”.

Sedan kom studion tillbaka och där sa de inte ett knyst om vad Westholm kunde tänkas mena.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Frasse77 (+5)
Gammal 2020-01-05, 17:54   #3
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 3406
Standard

Man kan väl inte lita på någon när det gäller spel om pengar.
Om det finns möjlighet att fuska för att nå ekonomisk vinning så kan man räkna med att det görs, frågan är bara i hur stor utsträckning det förekommer när det gäller travet? Jag vill inte ens gissa, blir bara deppig då.
Frasse77 (+5), ExtremtRik (+8)
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-05, 18:24   #4

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Det är ett problem att ankdammen för trav är så liten att alla roller blandas samman i en rätt trist gröt. De är spelexperter, sportexperter, spelare, redaktörer, journalister, hästägare, tränare, kusk och uppfödare samtidigt. De representerar så många intressen att de knappt själva ens inser vem de företräder. Man skulle ju verkligen önska att de fick vara i en och samma roll lite mer, och att man frivilligt började begränsa sina åtaganden och var väldigt öppen och transparent med dem man har kvar.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-05, 18:25   #5

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Standard

Det fuskas inte speciellt mycket.

Vi får räkna med en konstant. Ibland efterlyses å Sharps en skärpning
bland kuskarna så att de på så sätt vinner fler lopp. Jag är övertygad om
att summan av vinsterna är samma som summan av antalet lopp.

Vi spelare ska bara ta hänsyn till det vi vet. Snackas det skit på liven
så snackas det skit på liven, en konstant.

Mvh Uffe
Gammal 2020-01-05, 19:01   #6

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 369
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Jag är övertygad om
att summan av vinsterna är samma som summan av antalet lopp.

Mvh Uffe
Nja, kan bli dött lopp som idag.
ExtremtRik (+8)

Senast redigerad av Grovport den 2020-01-05 klockan 19:44.
Grovport är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-05, 19:39   #7

Sharp$: 31
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Med anledning av att det – om inte tidigare – börjat koka hos oss spelare efter att ATG/TV4:s Per Skoglund under lördagen ”snackade ner” Disco Volante i tv för att sedan spika hästen på sina system, kände jag att det är läge för en tråd där vi kan diskutera de så kallade experternas möjliga agendor och öht kunskap.

Problematiken, som de flesta känner till, är att ”tv-folket” som vi kan kalla dem, avlönas av ATG och därför i stort sett snackar upp varje häst inför loppen för att efteråt kunna säga ”den varnade jag för”. För de här personerna handlar det om att få in så pass mycket pengar till ATG att man därför så klart inte kan snacka ner hästar, kuskar, styrningar eller liknande.

Vi måste komma ihåg att de personerna vi ser i tv också har många olika sidouppdrag och åtaganden; de är aktiva själva, de umgås privat med aktiva, de äger hästar själva, de spelar och de kan ibland ha jobb för till exempel en bana som konferencier.

Så min fråga är ... Vem kan vi spelare lita på? Finns det någon/några som är oberoende, som är duktiga och kunniga journalister (eller spelare) som inte låter sig styras av spelbolag eller aktiva?

Under lördagen var Bengt Adielsson på tapeten och honom kan jag instämma i. Han brukar faktiskt gå ganska hårt (med rätta) på både spelbolag och förbund i sina krönikor i Expressen.

Micke Nybrink är en annan jag gillar – men samtidigt är han en del av tv-folket och tystas ofta när hans åsikter går emot i studion. Han blir ofta tystad med ”översittar”-stil i form av frågor som ”Micke, hur många lopp har du kört?”.

Låt diskussionen flöda. Det är till hjälp för alla – men kom ihåg; inga personpåhopp. Det är kunskapen och personernas agendor vi ska prata om.
Nybrink har en spalt i Aftonbladet varje fredag. Han är säkert välbetald.
Jag tror absolut att han gör sitt bästa för att vägleda spelarna.

Daniel Berglund skriver en krönika på travronden.se varje fredag.
Du kan lita på att han är ärlig, men han är inte alltid rätt ute.
Staketkusken (+1)
Heuer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-05, 19:53   #8

Staketkuskens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Heuer Visa inlägg
Nybrink har en spalt i Aftonbladet varje fredag. Han är säkert välbetald.
Jag tror absolut att han gör sitt bästa för att vägleda spelarna.

Daniel Berglund skriver en krönika på travronden.se varje fredag.
Du kan lita på att han är ärlig, men han är inte alltid rätt ute.
Misstror dig inte, men något exempel på där Berglund varit ärlig eller reko?
Gammal 2020-01-05, 20:35   #9

Sharp$: 31
Standard

Citat:
Misstror dig inte, men något exempel på där Berglund varit ärlig eller reko?
Berglund lever gott på sitt yrke som tipsexpert.
Han har konkurrens av många duktiga journalister.

Det finns bara ett sätt att jobba på.
Alltid göra sitt absolut bästa.

Jag känner inte Daniel Berglund,
så jag vet inte om han är 100 procent ärlig.

Men han är 99 procent ärlig.
Det är min fasta övertygelse.

"You must stop looking for winners and start looking for value".
Heuer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-05, 21:01   #10

Frasse77s avatar

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 1291
Standard

Tror problemet är att dessa tv folk har för hög status och "allmänheten" ser dessa som "Experter" och "Kändisar" och litar på dessa blint. Vi som följer travet dagligen inte bara genom tv utan genom den mesta media förstår att ej lyssna på allt som sägs i tv. Däremot den "vanliga" travspelaren tror att dessa herrar verkligen är "proffs" och är 100% ärliga.

Det som hände igår är i mina ögon extremt allvarligt, när man direkt försöker lura allmänheten. För kan inte se det på ngt annat sätt, när man väldigt många gånger väljer prata ner Disco och sedan spika på sitt eget system. Är glädjande att det tas upp detta forumet för i vanlig travmedia kommer det inte sägas ett ord. För där lever man gott på att hålla varandra bakom ryggen.

Tror inte det finns något annat land där människor som är anställda av ett spelbolag och jobbar med ett event där det omsätts miljoner står och spelar själva i studion. I dagens klimat där spelreklam diskuterats till höger och vänster så sägs inte ett ord om att ett spelbolag har en tv sändning som sänds på bästa tid och med människor som det läggs ofantliga pengar på att få fram som "kändisar" med hemma hos reportage osv. För i tiden var det hästen och en och annan tränare som som stod i fokus och inte programledaren....
Staketkusken (+1)
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-05, 21:48   #11

Grants avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grovport Visa inlägg
Nja, kan bli dött lopp som idag.
Ja, men jag är tveksam till att det på något sätt är bättre.
Som spelare går det alltid att reta sig på de som inte vann.
Alternativt kan man reta sig på dåligt rens med 2 vinnare.

Mvh Uffe

Senast redigerad av Grant den 2020-01-06 klockan 00:28.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-05, 23:59   #12

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frasse77 Visa inlägg
Det som hände igår är i mina ögon extremt allvarligt, när man direkt försöker lura allmänheten. För kan inte se det på ngt annat sätt, när man väldigt många gånger väljer prata ner Disco och sedan spika på sitt eget system. Är glädjande att det tas upp detta forumet för i vanlig travmedia kommer det inte sägas ett ord. För där lever man gott på att hålla varandra bakom ryggen.
Det där med Skoglund och Disco igår blev väldigt fort en "sanning". Jag var en av dem som tog upp det, men sa aldrig att det var så. Bara att det såg misstänkt ut, och att det är konstigt att det inte varit uppe för debatt tidigare. Det finns inte tillräckligt med incitament för Skoglund att göra det där med uppsåt. Och det var ganska verkningslöst förmodligen. De sa ju inte att det var något negativt med hästen ens. Bara att den trendade och undrade vad det berodde på.

Men det är bra med debatt! Skulle kunna leda till att skärpa regelverket till att täcka sånt här. Så vi kan få lite mindre rum för spekulationer om att saker och ting kanske inte går riktigt rätt till. Alldeles oavsett om de nu faktiskt går rätt till eller inte.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 04:44   #13

Reg.datum: jun 2018
Sharp$: 2341
Standard

Bra tråd detta. Högst angeläget diskussionsämne.

Jag inser att jag måste sluta lyssna på "uppsnacket" inför V75-omgångar och alla övriga omgångar. Det är många gånger som jag haft bra egna idéer och ett på förhand uttänkt system som hade "gått in", om det inte vore för alla varningar och värmningsvinnare som de presenterar. Speciellt gäller detta avdelning 1 och 2. I slutändan har mina system slutat med att jag kluddat ned dessa avdelningar med hästar som jag egentligen inte trott på, som således inte vunnit heller. Dessa hästar som de lyfter fram i värmningarna vinner ju nästan aldrig. Det finns bara ett tillfälle då jag kan erinra mig om att detta har hänt.

Nu får dom ta och lägga av med att varna för alla hästar hit och dit. Dom kan behålla dessa idéer för sig själva.

Vilka är det som står för dessa sändningar egentligen?
Är det ATG? Är det TV4?
Sedan finns det tydligen något som heter Kanal 75.
Hur hänger allt ihop egentligen?

Hur som helst, vi måste meddela dessa TV-folk att coola ner sig, så att vi spelare i lugn och ro kan komponera våra system, utan deras missledande påverkan.
Staketkusken (+1)

Senast redigerad av SwedishHorseRacing den 2020-01-06 klockan 04:46.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 09:59   #14

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 37778
Standard

Alla som har som levebröd att sälja tips måste ha något att säga varje gång, någon att tippa etc. Annars har de inga jobb kvar. Det gäller såväl dem som är i tv, i poddar, skriver i travmedia etc. Det säger sig självt att de inte hinner läsa på ordentligt när de ska leverera varje dag. De borde vara bättre på att tippa än allmänheten då de har så många dagliga kontakter med tränare/kuskar/stallpersonal etc. Men det är de sällan. Något som retar mig är när alla ska hålla på och säga "Lycka om till om du valt att delta" och "Nu är det bara fem minuter kvar för dig som väljer att delta.". Det blir lite löjligt, men visar också på att deras jobb är att få dig att spela så mycket som möjligt, inte att förse dig med goda tips som leder till vinster. Tillsammansspelen är också ett smart sätt att få fler att omsätta mer på spel. Det är därför det vimlar av dem, men hur många duger?

Travet har blivit jämnare och svårare att tippa, samtidigt som det idag råder mer öppenhet från tränare/kuskar/ägare än förr, då mycket mer mörkades. Men även idag gäller att det är stora fördelar med att känna de aktiva. Så vad det kokar ner till är att få fram så mycket relevant information som möjligt för att själv kunna bilda sig en någorlunda uppfattning om omgången.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 10:22   #15

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 264
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det där med Skoglund och Disco igår blev väldigt fort en "sanning". Jag var en av dem som tog upp det, men sa aldrig att det var så. Bara att det såg misstänkt ut, och att det är konstigt att det inte varit uppe för debatt tidigare. Det finns inte tillräckligt med incitament för Skoglund att göra det där med uppsåt. Och det var ganska verkningslöst förmodligen. De sa ju inte att det var något negativt med hästen ens. Bara att den trendade och undrade vad det berodde på.
Kan det finnas en chans att han var mer ärlig i sändningen än när han konstruerade systemet? Alla som gjort ett system åt andra vet att det kan lätt finnas en press särskilt att välja vissa spikar..
Henkes är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 11:06   #16
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 3406
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg

Jag inser att jag måste sluta lyssna på "uppsnacket" inför V75-omgångar och alla övriga omgångar. Det är många gånger som jag haft bra egna idéer och ett på förhand uttänkt system som hade "gått in", om det inte vore för alla varningar och värmningsvinnare som de presenterar. Speciellt gäller detta avdelning 1 och 2. I slutändan har mina system slutat med att jag kluddat ned dessa avdelningar med hästar som jag egentligen inte trott på, som således inte vunnit heller. Dessa hästar som de lyfter fram i värmningarna vinner ju nästan aldrig. Det finns bara ett tillfälle då jag kan erinra mig om att detta har hänt.

Nu får dom ta och lägga av med att varna för alla hästar hit och dit. Dom kan behålla dessa idéer för sig själva.

Är det ATG? Är det TV4?

Hur som helst, vi måste meddela dessa TV-folk att coola ner sig, så att vi spelare i lugn och ro kan komponera våra system, utan deras missledande påverkan.

Om det nu vore så enkelt att "Experternas” idéer är helt kassa att följa, så är väl det en bra anledning att lyssna på dom. Dåliga tips kan ju användas på ett positivt sätt.
Grant (+12)
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 12:31   #17

Frasse77s avatar

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 1291
Standard

Citat:

Men det är bra med debatt! Skulle kunna leda till att skärpa regelverket till att täcka sånt här. Så vi kan få lite mindre rum för spekulationer om att saker och ting kanske inte går riktigt rätt till. Alldeles oavsett om de nu faktiskt går rätt till eller inte.
Där har du en poäng att det snabbt blev en "sanning" sedan såg det ju illa ut när det kommer fram att han spikat själv. Sedan håller jag med till 100% att det är svårt att se poängen för det är kanske inte så verkningsfullt för Disco fortsatte ju uppåt.

Då har jag och du samme tanke angående och få en debatt och förhoppningsvis att man kan ha tydliga regler för undkomma sådana här situationer. Sedan kommer det finnas folk som alltid hittar kryphål ändå om dom vill "fuska". Har aldrig förståt varför alla i studion måste lämna en DD tex. Vore mycket bättre om det var mer precisa roller med en programledare, expert och reporter tex.

Sedan förstår jag inte heller att profilpersoner från Kanal75 måste fronta extremt stora ATG Tillsammans bolag. Tycker man på alla sätt ska försöka att inte hamna i situationer där det finns möjlighet att förtroendet kan ifrågasättas.

För en travsport utan förtroende är ju en död travsport. För vem vill spela på hästar om minsta chansen till "fusk" kan misstänkas.

För i tiden har jag hört av gubbarna att man kunde köpa tex ett kallblod i Norge som sprang 1.35 och sedan döpte man om den till en registrerad häst man hade i stallet som sprang 1.40 och van ofantligt med pengar på detta. Tror det kallades typ "klockarhäst" eller liknande. Glädjande så har ju travsporten fått en bättre stämpel idag än förr.

Sedan det sista en debatt är alltid bra, och är extremt svårt att starta inom travet för det tystat ner fort. Så glädjande att folk nu på detta forumet börja diskutera för hur som haver utan diskussion bland folk som är med och betalar (spelare) kommer det aldrig ändras ngt. Sedan är ju det bästa med diskussion att det egentligen inte finns ngt rätt eller fel, utan vi alla har olika synpunkter!
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 15:27   #18

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4393
Standard

Alla som jobbar för atg å spyr ut sina tips, är väl knappast några att lita på. Samt ofta är deras tips värdelösa.. Gå på egen magkänsla, kolla arkivet och följ statistik är det ända jag litar på. Lyssna på atg-maffian, ja då får man skylla sig själv.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 16:55   #19

Staketkuskens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg

Är det ATG? Är det TV4?

Nu blir det några ”väl”, men ...

Kanal75 är ATG:s egen tv-kanal = här gör de egen reklam för alla sina spel och pratar om hur fina alla hästar är.
Sedan köper väl ATG genom Kanal75 sändningstid i TV4, även om det väl måste finnas någon form av ömsesidighet här efter travet alltid gått i Fyran.
Gammal 2020-01-06, 16:58   #20

Staketkuskens avatar

Standard

Bra debatt här!

Vill tillägga att personer som Tillman, Sandra Svensson, Fernlund, Lennart Forsgren mfl ska man öht inte lyssna på mer än till själva ”faktan” kring hästar, kuskar och lopp. De här människorna är eller har varit aktiva själva och har förstås sin lojalitet där. Det är inga tipsters även om de framställs så. Men sett till konkret kunskap kan man lyssna på dem. Om Tillman säger att en häst travar dåligt har hon förmodligen mer rätt än fel.

Forsgren är förmodligen värst. Tror faktiskt aldrig jag har hört honom tala illa om varken en häst, en kusk eller en styrning.
Gammal 2020-01-06, 17:41   #21

Sharp$: 3867
Standard

Citat:
Bra debatt här!

Vill tillägga att personer som Tillman, Sandra Svensson, Fernlund, Lennart Forsgren mfl ska man öht inte lyssna på mer än till själva ”faktan” kring hästar, kuskar och lopp. De här människorna är eller har varit aktiva själva och har förstås sin lojalitet där. Det är inga tipsters även om de framställs så. Men sett till konkret kunskap kan man lyssna på dem. Om Tillman säger att en häst travar dåligt har hon förmodligen mer rätt än fel.

Forsgren är förmodligen värst. Tror faktiskt aldrig jag har hört honom tala illa om varken en häst, en kusk eller en styrning.
Jag tycker iofs personligen om att lyssna på Hultman då jag tycker han levererar både ris och ros samt analyserar hur saker och ting kunde gjorts annorlunda i lopp och innan lopp med utrustning mm.
Bullo är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 18:50   #22

Staketkuskens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bullo Visa inlägg
Jag tycker iofs personligen om att lyssna på Hultman då jag tycker han levererar både ris och ros samt analyserar hur saker och ting kunde gjorts annorlunda i lopp och innan lopp med utrustning mm.
Blev inte Hultman petad av ATG/Kanal75 en period när han just kom med negativa synpunkter på hästars chanser. Men han togs till nåder eftersom många ville se honom i rutan?
Gammal 2020-01-06, 19:52   #23

Grants avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Om det nu vore så enkelt att "Experternas” idéer är helt kassa att följa, så är väl det en bra anledning att lyssna på dom. Dåliga tips kan ju användas på ett positivt sätt.
Jag förstår som vanligt inte riktigt vad som menas i tråden?
En tipster i liven som är mycket duktig?
Sätter allt, man slipper tänka själv. Alla sjöar och
berömmelse och rikedom till alla.

Mvh Uffe
Gammal 2020-01-06, 20:01   #24

Staketkuskens avatar

Standard

Citat:
Jag förstår som vanligt inte riktigt vad som menas i tråden?
En tipster i liven som är mycket duktig?
Sätter allt, man slipper tänka själv. Alla sjöar och
berömmelse och rikedom till alla.

Mvh Uffe
Ingen förstår dina inlägg här heller
Grant (+6)
Gammal 2020-01-06, 22:15   #25

Grants avatar

Standard

Citat:
Ingen förstår dina inlägg här heller
Det hade varit perfekt med SharpsLive där en panel läser inläggen
efterhand och sen förklarar för de som har problem med läsförståelse.
Själv har jag problem med det mesta men jag är gift så min fru brukar
tala om vad det är som gäller.

Mvh Uffe
Gammal 2020-01-06, 22:20   #26

Staketkuskens avatar

Standard

Citat:
Det hade varit perfekt med SharpsLive där en panel läser inläggen
efterhand och sen förklarar för de som har problem med läsförståelse.
Själv har jag problem med det mesta men jag är gift så min fru brukar
tala om vad det är som gäller.

Mvh Uffe
När regeringen talar, lyder man väl?
Gammal 2020-01-06, 22:34   #27

Grants avatar

Standard

Schemalagd sex är sådär men vi kör varje skottdag. Kanske därför
jag tuppar mej i onödan.

Mvh Uffe
Gammal 2020-01-07, 10:21   #28

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 963
Standard

Citat:
Blev inte Hultman petad av ATG/Kanal75 en period när han just kom med negativa synpunkter på hästars chanser. Men han togs till nåder eftersom många ville se honom i rutan?
Är han tagen till nåder och tillbaka i TV-sändningarna?

Jag har bara sett honom i ATG-live sedan han väl försvann från sändningarna på TV12 och TV4.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-07, 11:09   #29

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg

Jag har bara sett honom i ATG-live sedan han väl försvann från sändningarna på TV12 och TV4.
TV-sätndningarna håller de hårt i, bara de som kan lägga band på sig ordentligt som får vara med där. Hultman på tok för spontan för att platsa, verkar oförmögen att kunna hålla sig från att dra fräcka gubbskämt och liknande när han får chansen. Ja, oförmögen att förställa sig helt enkelt.

Nybrink är med emellanåt men påfallande att man lagt munkavel på honom nu jämfört med hur han var förut. Då gick han på hårt när han såg något som kunde vara en oegentlighet i loppen. När jag tänker på saken så har nog tonen ändrats en hel del i krönikorna han lägger också. Inget jag följer slaviskt men läser dem ju ibland. Och tidigare var det mer en spalt med 50/50 med både kritik och debatt och sport. Nu mest ett rabblande om vilka han tror på i kommande V75.

De resonerar nog rakt av som så att det är livsfarligt för sporten om det blir debatt om något som helst negativt. Självklart inte bra om det blir för mycket sånt. Men jag tror sporten lätt kan dö av utebliven debatt också. "All publicitet är bra publicitet" är kanske lite att ta i. Men generellt så är det en väldigt bra utgångspunkt tycker jag.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Staketkusken (+1)
Gammal 2020-01-07, 11:32   #30

Staketkuskens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg

Jo du har rätt, det är Kanal75 han syns i nuförtiden. Men fick för mig att han petades därifrån också i samband med petningen från ”stor-tv”?
Gammal 2020-01-07, 11:34   #31

Staketkuskens avatar

Standard

Citat:
TV-sätndningarna håller de hårt i, bara de som kan lägga band på sig ordentligt som får vara med där. Hultman på tok för spontan för att platsa, verkar oförmögen att kunna hålla sig från att dra fräcka gubbskämt och liknande när han får chansen. Ja, oförmögen att förställa sig helt enkelt.

Nybrink är med emellanåt men påfallande att man lagt munkavel på honom nu jämfört med hur han var förut. Då gick han på hårt när han såg något som kunde vara en oegentlighet i loppen. När jag tänker på saken så har nog tonen ändrats en hel del i krönikorna han lägger också. Inget jag följer slaviskt men läser dem ju ibland. Och tidigare var det mer en spalt med 50/50 med både kritik och debatt och sport. Nu mest ett rabblande om vilka han tror på i kommande V75.

De resonerar nog rakt av som så att det är livsfarligt för sporten om det blir debatt om något som helst negativt. Självklart inte bra om det blir för mycket sånt. Men jag tror sporten lätt kan dö av utebliven debatt också. "All publicitet är bra publicitet" är kanske lite att ta i. Men generellt så är det en väldigt bra utgångspunkt tycker jag.
Ja. Hultman skulle ligga nära för diverse anmälningar mot TV4 om han togs in i värmen där igen.

Senast bad han väl Forsgren dra något kul skämt efter nyårsracen på Axevalla, men det blev inget av det för Lennart hade väl inget rumsrent heller.
Gammal 2020-01-07, 12:12   #32

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

När Hultman och Forsgren pratar häst är det vanligen rätt så njutningsfullt att lyssna till det. När de börjar prata om annat så är det inte fullt lika njutningsfullt, vare sig det är tips för relationer som gått i stå, tips för hur man skall spela eller tips för hur man byter kamaxel på en Toyota eller något annat de inte begriper sig på.

Det är precis det som K75 behöver bli bättre på, att använda sina medarbetare i rätt roll och inte tro att man kan allt. Det finns några som kanske kan klara av både sport och spel, men är rätt kassa som intervjuare, referent eller programledare. Sedan finns det väl några som inte klarar av något av detta särskilt väl, och det är mest att beklaga att de ges plats i rutan.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-07, 17:09   #33

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 2541
Standard

Problemet är att det finns ytterst få på Atg live och Kanal 75 som är duktiga spelare.
Per Skoglund är programledare, och även om jag personligen redan för längesedan tröttnat på hans skådespeleri när han sätter sig själv i centrum, förstår jag absolut att nybörjare kan uppskatta hans roll där. Från att vara programledare till att plötsligt ge ut tips är dock en märklig väg att vandra som bara kan hända inom travet.

Matteus är med rätta en uppskattad stallbacksreporter även om han kommer ifrån ämnet allt oftare på senare dagar. Plötsligt ska han också ge ut klara kort innan lopp, det är ju helt sjukt hur en häst på grund av en reporter utan spelkunskap kan sjunka från 20 ggr till 5 ggr sista minuterna på grund av något sånt. Hur tänker svenska folket?

Skulle vilja se Lasse Grankvist i hockeystudion vara programledare första perioden för att plötsligt bli spelexpert i period två för att period tre vara ute och intervjua på isen. Det händer såklart inte och inte inom andra idrotter heller...förutom travet.

För att återgå till ämnet, svårt att veta vilka man ska lita på. Tycker personligen att Leon är överlägsen på ATG Live när det kommer till spel och han har många fina idéer så där finns ärlighet med goda analyser i botten. Många lyssnar på omåttligt populära Hultman samt Forsgren eftersom de har enorma kunskaper kring sporten men det är något helt annat än spel. För att vara ärlig, de är helt iskalla spelmässigt. Lika underbart sköna de är att lyssna på i deras djupa kunskapsbank kring sporten trav är de hemska att lyssna på gällande speldelen.

Mattias Anderberg har enorma kunskaper kring spel. Han får istället vara stallbacksreporter och programledare. Ytterst märkligt med den kompetensen! Komiskt i sig när 3/3 deltagare i Vass eller Kass inte förstår något alls kring spel när programledaren i samma program (Mattias) är överlägsen spelmässigt.

Travets stora tv problem enligt mig, fel person på fel plats eller kanske mer korrekt personer med fler roller än de behärskar.

Senast redigerad av grobben den 2020-01-07 klockan 17:22.
grobben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-07, 17:35   #34

Grants avatar

Standard

Återigen och jag ska skriva långsammare denna gång.
Det ni eftersöker är en utopi och paradox. Det kommer
aldrig att bli så att någon sitter i direktsändning och rapar
fram bra och spelvärda spel. Det som finns nu är det som
är absolut bäst för oss på sidan som heter SHARPS.se.

Mvh Uffe
Gammal 2020-01-07, 19:35   #35

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av grobben Visa inlägg
Problemet är att det finns ytterst få på Atg live och Kanal 75 som är duktiga spelare.
Per Skoglund är programledare, och även om jag personligen redan för längesedan tröttnat på hans skådespeleri när han sätter sig själv i centrum, förstår jag absolut att nybörjare kan uppskatta hans roll där. Från att vara programledare till att plötsligt ge ut tips är dock en märklig väg att vandra som bara kan hända inom travet.

Matteus är med rätta en uppskattad stallbacksreporter även om han kommer ifrån ämnet allt oftare på senare dagar. Plötsligt ska han också ge ut klara kort innan lopp, det är ju helt sjukt hur en häst på grund av en reporter utan spelkunskap kan sjunka från 20 ggr till 5 ggr sista minuterna på grund av något sånt. Hur tänker svenska folket?

Skulle vilja se Lasse Grankvist i hockeystudion vara programledare första perioden för att plötsligt bli spelexpert i period två för att period tre vara ute och intervjua på isen. Det händer såklart inte och inte inom andra idrotter heller...förutom travet.

För att återgå till ämnet, svårt att veta vilka man ska lita på. Tycker personligen att Leon är överlägsen på ATG Live när det kommer till spel och han har många fina idéer så där finns ärlighet med goda analyser i botten. Många lyssnar på omåttligt populära Hultman samt Forsgren eftersom de har enorma kunskaper kring sporten men det är något helt annat än spel. För att vara ärlig, de är helt iskalla spelmässigt. Lika underbart sköna de är att lyssna på i deras djupa kunskapsbank kring sporten trav är de hemska att lyssna på gällande speldelen.

Mattias Anderberg har enorma kunskaper kring spel. Han får istället vara stallbacksreporter och programledare. Ytterst märkligt med den kompetensen! Komiskt i sig när 3/3 deltagare i Vass eller Kass inte förstår något alls kring spel när programledaren i samma program (Mattias) är överlägsen spelmässigt.

Travets stora tv problem enligt mig, fel person på fel plats eller kanske mer korrekt personer med fler roller än de behärskar.
Jag var ju den som gav Hultman cred i denna tråd och känner att jag är tvungen att utveckla det resonemanget lite med tanke på vad tråden utvecklats till(ej negativ bemärkelse). För mig handlade tråden om vem jag litar på av de som syns i olika rutor, jag litar på Hultman. Trådskaparen hade ett exempel där man kanske inte litar på en tv-person. Jag har inte hyllat Hultman som spelare men håller iofs inte med dig om att han är helt iskall, han har ju lirat in lite deg till hans andelsköpare. Jag litar däremot på hans omdömen vad gäller värmningar mm då jag tycker han sitter på en grym kunskap kring detta, till skillnad från mig som inte har ett dugg bra öga för värmningar.
Gammal 2020-01-07, 23:06   #36

Staketkuskens avatar

Standard

En ”varning” för Leon Hallén. Han är ihop med Ann-Sofie Norman. Alltså kan det finnas stor lojalitet gentemot de aktiva.

Senast redigerad av Staketkusken den 2020-01-07 klockan 23:07.
Gammal 2020-02-10, 17:15   #37

Standard

Visserligen tidigt på året men snacket om ”årets värmning” och ”har ni någonsin sett en bättre värmning” i lördags om Hevin Boko spär väl på det många är inne på här - är ju själv usel på att bedöma värmningar men någon som såg den kanske kan ge en neutral bild av hur det såg ut.
Gammal 2020-02-10, 17:55   #38

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bullo Visa inlägg
Visserligen tidigt på året men snacket om ”årets värmning” och ”har ni någonsin sett en bättre värmning” i lördags om Hevin Boko spär väl på det många är inne på här - är ju själv usel på att bedöma värmningar men någon som såg den kanske kan ge en neutral bild av hur det såg ut.
Problemet med värmningar är ju att hästarna är väldigt olika och en häst som ser dålig ut i värmning kan vara helt annorlunda i lopp. Och en del hästar ser alltid dåliga ut i värmning. Så det kräver både att du har öga för vad en bra värmning är och att du känner till hur hästen brukar se ut. Bara att stänga av öronen för kommentarerna om det där. Förutom vissa undantag som man ska lyssna efter. Till exempel om de kör i tävlingstempo och den hoppar, eller de provar bakom bilen och den hoppar. Det är indikatorer som ganska troligt kan visa sig i loppet sen.

Det fina med det där numera är faktiskt att man kan se värmningarna efteråt också. Jag har tänkt att sätta mig en helg och bara kötta igenom värmningar från tidigare omgångar på både vinnande hästar och övriga. För att öva upp det där och se om man kan hitta något man borde leta efter när man tittar på värmningar. Potentiellt kan det där jobbet ge en rejäl edge mot övriga spelare! Eller så är det många timmar i sjön och man blir inget klokare. Att hästarna till stor grad är individer gör att det inte är så lätt helt enkelt.

Men att de kör till i tävlingstempo tycker jag är grunden för att man ska sätta plus eller minus. Och det är nog lättare att hitta minus än plus. Blir de rulliga i högre farter i värmningen och ska ut i ett lopp där det kommer gå undan. Ja, då är det ju inte speciellt lovande för hur det ska gå i loppet. Problemet är ju att det oftast är först i provstarterna de provar i lite högre tempo också. Så det är en kamp mot klockan att ta rätt beslut där. Men om man blir bra på det där kan man ju skaffa sig en edge inför vilka streck man ska sätta i första loppet iallafall. Bäst att vara flexibel med streckningen i första loppet för de fall man ser något intressant där.

Efterhandaren (+5)
Gammal 2020-02-10, 17:58   #39

Stekels avatar

Standard

Sen är det ju några kommentatorer som är lite vassare på det där att plocka fram extra bra värmningar. Hultman och Widman först och främst tror jag, plussar de på någon kan det vara värt att lyssna upp lite. Nybrink, Peter Andersson och såna där kan man bara glömma att ta på allvar när det gäller sånt där.

MikaF (+5)
Gammal 2020-02-10, 18:09   #40

Sharp$: 2850
Standard

Citat:
Problemet med värmningar är ju att hästarna är väldigt olika och en häst som ser dålig ut i värmning kan vara helt annorlunda i lopp. Och en del hästar ser alltid dåliga ut i värmning. Så det kräver både att du har öga för vad en bra värmning är och att du känner till hur hästen brukar se ut. Bara att stänga av öronen för kommentarerna om det där. Förutom vissa undantag som man ska lyssna efter. Till exempel om de kör i tävlingstempo och den hoppar, eller de provar bakom bilen och den hoppar. Det är indikatorer som ganska troligt kan visa sig i loppet sen.

Det fina med det där numera är faktiskt att man kan se värmningarna efteråt också. Jag har tänkt att sätta mig en helg och bara kötta igenom värmningar från tidigare omgångar på både vinnande hästar och övriga. För att öva upp det där och se om man kan hitta något man borde leta efter när man tittar på värmningar. Potentiellt kan det där jobbet ge en rejäl edge mot övriga spelare! Eller så är det många timmar i sjön och man blir inget klokare. Att hästarna till stor grad är individer gör att det inte är så lätt helt enkelt.

Men att de kör till i tävlingstempo tycker jag är grunden för att man ska sätta plus eller minus. Och det är nog lättare att hitta minus än plus. Blir de rulliga i högre farter i värmningen och ska ut i ett lopp där det kommer gå undan. Ja, då är det ju inte speciellt lovande för hur det ska gå i loppet. Problemet är ju att det oftast är först i provstarterna de provar i lite högre tempo också. Så det är en kamp mot klockan att ta rätt beslut där. Men om man blir bra på det där kan man ju skaffa sig en edge inför vilka streck man ska sätta i första loppet iallafall. Bäst att vara flexibel med streckningen i första loppet för de fall man ser något intressant där.
Min uppfattning är att värmningarna är av mindre betydelse nu än förr om åren , på den gamla goda tiden så va det lättare tycker jag ! Tiden innan allt hamnade på Internet! Då gick det lättare att ha dom vinnarna lite för sig själv .
En häst som jag kommer att tänka på är Rite on Line med Atle Hamre på Solvalla! Vi stod på eläktaren om fullständigt (dräglade )
Har för mig att den gav 6 gånger .i dagens läge hade nog en sån värmning stått i 2 gånger !
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 18:13   #41

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 473
Standard

Björn Goop litar jag inte ett smack på. Inte bara en gång han baissat sin häst och vunnit med flera längder. Untersteiners och speciellt Peter tycker jag har ärliga och realistiska kommentarer om vinstchanser.
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 18:16   #42

Sharp$: 2850
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tototorsten Visa inlägg
Min uppfattning är att värmningarna är av mindre betydelse nu än förr om åren , på den gamla goda tiden så va det lättare tycker jag ! Tiden innan allt hamnade på Internet! Då gick det lättare att ha dom vinnarna lite för sig själv .
En häst som jag kommer att tänka på är Rite on Line med Atle Hamre på Solvalla! Vi stod på eläktaren om fullständigt (dräglade )
Har för mig att den gav 6 gånger .i dagens läge hade nog en sån värmning stått i 2 gånger !
Kollade upp hästen och den stod i 2,2 i odds så det va lika illa på den tiden !
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 18:21   #43

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 325
Standard

Det mesta är sagt om alla sk. experter i tråden.
Många bananskal har offrats för hamna på plats i studion/stallbacken.
När skall uttrycket "lopp i kroppen" sluta missbrukas? Det återkommer x-antal gånger
under en sändning. Ett löjets skimmer över experterna/experten.
Knutman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 18:30   #44

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 14773
Standard

Värmningar i tävlingstempo är mycket intressanta i min värld. Jag kollar mest efter minus tecken typ dåligt trav, stressigt uppträdande och flegmatiska hästar. Kanon värmning på en betrodd häst är ju alltid + men som sagt viktigare att försöka hitta ev. Minustecken som nämndes här tidigare.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 18:49   #45
DIF

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1766
Standard

Värmningstips ska man vara försiktig med! Jävligt ofta som avslagen vinner, då dom skärper sig i loppen.
De som lyser mest vinner så klart ibland, men Hevin Boko i lördags då blev alla sena bortfintade!

Ordbajsaren Peter Andersson borde plockas bort.
Matteus med ribba där alla hästar ser ut som bomber och mordvinnare blir patetiskt att höra på.

Kajsa är också katastrof.

Tur att Nybrink och Skoglund levererar.

Bästa är att lämna in i god tid innan svamlet drar igång lördag lunch.
Egna idéer tidig lördag är oftast bäst.
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 18:53   #46

Sharp$: 7770
Standard

Citat:

Håller, som oftast, med om det du skriver. En sak jag tycker du missat är att många hästar värms med annan balans än vad de sedan tävlar med. Ofta från skor till barfota när det är tillåtet eller från träningsbalans till tävlingsdito. Så ett tveksamt intryck i en snabb värmning kan bli något helt annat i lopp.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 18:56   #47

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Håller, som oftast, med om det du skriver. En sak jag tycker du missat är att många hästar värms med annan balans än vad de sedan tävlar med. Ofta från skor till barfota när det är tillåtet eller från träningsbalans till tävlingsdito. Så ett tveksamt intryck i en snabb värmning kan bli något helt annat i lopp.
Så sant! Det har man gått bort sig på några gånger såklart.

Sen gör de så sena ändringar att det är omöjligt att vara med ibland också. Starten är på väg att gå så vinkar de av för materialfel och sätter på boots och det gör hela susen på en som ser skuttig ut.

Gammal 2020-02-10, 19:04   #48

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Lita på dig själv o din egna omdöme. De i atg live är anställda att prata. Ju fler ord desto duktigare låter de. En del är vassare än andra, men så klart när man måste vräka ur sig en miljon ord då blir det en del fel hos de med. På sista tiden har jag startat upp banans egna kanal o följt upp värmningar själv. Jag blir inte störd av skitsnacket, hoppande mellan olika banor och liknande.
För min del är viktigast o se att hästen är avslappnad och harmonisk, stressar inte upp sig för det lilla minsta och ligger rätt i handen på den som värmer.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 19:30   #49

Grants avatar

Standard

Värmning? Vad är det?

Mvh Uffe
Gammal 2020-02-11, 23:24   #50

solkustens avatar

Reg.datum: jun 2016
Sharp$: 2632
Standard

Citat:
Jag har tänkt att sätta mig en helg och bara kötta igenom värmningar från tidigare omgångar på både vinnande hästar och övriga. För att öva upp det där och se om man kan hitta något man borde leta efter när man tittar på värmningar.
Gjorde dylik köttning. Mitt mest bestående och mest gemensamma intryck över alla ekipage, är att vid normalvärmning ser kusken ut att köra. Vid plusvärmning snarare åka, oavsett tempo.

Hur själva hästen ser ut är som påpekats både här och på många håll helt klart individuellt. Ligger nog en del sanning i indikatorerna "blank som en säl", "kvastar", "klipper med öronen", men utifrån enbart dessa skulle jag inte utesluta att hästen också kan vara övertänd.
Stekel (+100)
solkusten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 09:38   #51

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av solkusten Visa inlägg
Gjorde dylik köttning. Mitt mest bestående och mest gemensamma intryck över alla ekipage, är att vid normalvärmning ser kusken ut att köra. Vid plusvärmning snarare åka, oavsett tempo.

Hur själva hästen ser ut är som påpekats både här och på många håll helt klart individuellt. Ligger nog en del sanning i indikatorerna "blank som en säl", "kvastar", "klipper med öronen", men utifrån enbart dessa skulle jag inte utesluta att hästen också kan vara övertänd.
Intressant! Ja det går väl en linje där nånstans där det snarare handlar om övertändning, vet inte riktigt vad man ska titta efter för tecken som gör att den är "över gränsen".

Ska försöka sätta mig ner framöver och titta så får vi se om jag kommer fram till något mer eller bara kan skriva under extra på det du hittat!

Gammal 2020-02-12, 10:23   #52

solkustens avatar

Reg.datum: jun 2016
Sharp$: 2632
Standard

Citat:
vet inte riktigt vad man ska titta efter för tecken som gör att den är "över gränsen".
Jo, den som det visste... men kan tänka mig att bl.a. Widman har såväl öga som nån slags förmåga att förmedla 'feelingen'. Jag har garanterat inte bästa ögat men lite feeling har jag nog köttat ihop. Ska jag försöka mig på några ord så, mer intryck av åka än pull, om det försöket till distinktion låter som nåt som går att relatera till.
solkusten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 10:29   #53

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av solkusten Visa inlägg
Jo, den som det visste... men kan tänka mig att bl.a. Widman har såväl öga som nån slags förmåga att förmedla 'feelingen'. Jag har garanterat inte bästa ögat men lite feeling har jag nog köttat ihop. Ska jag försöka mig på några ord så, mer intryck av åka än pull, om det försöket till distinktion låter som nåt som går att relatera till.
Ja man lär väl försöka se om kusken verkar vill dra i den och hur jobbigt det verkar vara. Sen ser alla kuskar olika ut i vagnen då de är olika starka osv. Så det är heller inte jättelätt.

Gammal 2020-02-12, 10:57   #54

Grants avatar

Standard

Citat:
Värmning? Vad är det?
Inte speciellt överraskad att ingen vet. Men det intressanta är
som vanligt; Hur syns ditt "värmningsöga" på ditt (Widmans)
system? Och svaret är att det syns aldrig.

Mvh Uffe
Gammal 2020-02-12, 11:10   #55

Sharp$: 11975
Standard

Blir lite nostalgisk...minns på den tiden som det var tusentals med "vanliga människor" på travet varje travdag...fanns inga värmningstips och bara ett fåtal som hade "värmningsöga"...gissa om det gick att försörja sig (för de sistnämnda), på den tiden...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 11:27   #56

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Blir lite nostalgisk...minns på den tiden som det var tusentals med "vanliga människor" på travet varje travdag...fanns inga värmningstips och bara ett fåtal som hade "värmningsöga"...gissa om det gick att försörja sig (för de sistnämnda), på den tiden...

Ja, och kommer du ihåg de få "värmningssidor" eller tipssidor för trav då och som var otroligt duktiga på detta, innan alla kom på att det var bättre att spy ur sig skit och dåliga tips och hålla godbitarna för sig själva...? Man fick ringa in och lyssna. Var svindyrt! En del verkligen droooooog uuuuuut på orden för att "taxametern" skulle ticka iväg, hehe!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 11:33   #57

Grants avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Det är därför Widman med sitt "värmningsöga" skriver av
strecklistan i sitt spelförslag.

Mvh Uffe

Senast redigerad av Grant den 2020-02-12 klockan 13:09.
Gammal 2020-02-12, 11:45   #58

mr_stylezs avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 5211
Standard

Det viktigaste måste ju trots allt vara att ha koll på hur hästen BRUKAR se ut i värmningen.

Vissa ser alltid toppbra ut och presterat inte i loppet sen och vice versa....
Ska man få ut ngt av värmningar så måste man "Känna" hästen och ha bra koll på hur den vanligen är i värmning mot hur den presterar i lopp, så man vet vad man ska titta efter.

Sånt tar tid och kraft, inte så lätt för en "vanlig" spelare att lägga alla de timmarna för att bygg upp den minnesbanken för värmningar för alla hästar som tävlar vecka ut och in..
Men lyckas man, då sitter man ju bra på det =)

Precis som Dahle skriver så kollar jag med efter ifall hästen verkar avslappnad och harmonisk, klipper med öronen och ser ut att trivas. Mer än så hinner jag inte kika efter iaf

td