Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-01-04, 10:13   #46

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Visst 12an är bra men spår 12 och Sören Boel på V75 håller jag aldrig i handen.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-04, 10:17   #47

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Då är 10 Sobel Photo mer intressant och hemmaekipage dessutom. Eller kusk rättare sagt.

Fyra hästar från Kalmar... ett tecken

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-04 klockan 10:20.
Gammal 2020-01-04, 10:23   #48

HuBBaBuBBas avatar

Standard

En annan skräll i det loppet är faktiskt finnen men svårt spår 4... vet att den är väldigt snabb ut och är han inte lite malplacerad här... lite gömd bland alla.
Banzai Merci stark häst men klurigt spår

Man kan ju säga som så att detta är skrällopp nr 1 ... låg klass volt 2640 hmm

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-04 klockan 10:28.
Gammal 2020-01-04, 10:31   #49

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 5031
Standard

Experter

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
I morgon startar 85 hästar på V75. Hur många tror ni kommer se fina ut och ska ”passas” enligt tv-folket utan kritisk blick? Ö/U 84,5?
Jag tycker du har rätt i så motto att experttipsen ang. favoriter, typ
favorit A och B, ofta avhandlas alltför mycket och på forum i väldigt långa
trådar. Sedan blir det en monumental överraskning när en skräll går in och man inser att man inte riktigt gått in för att kolla resten av hästarna i loppet. Hur mycket Martin de Bos har det inte varit på sistone, för att inte tala om Global Trustworthy... Nu tror jag många tippare vill ha 7 rätt till varje pris,
- går efter streckfördelningen och följer mediatipsen. Om man vill åt de
stora pengarna måste man gå "utanför boxen". Men jag respekterar alla
som har sin idé om travspel. Jag vågar dock spika en 10-procentare i första loppet...hur många vågar det?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-04, 10:42   #50

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Exakt... vi måste lyfta fram skrällarna för favoriterna är vi väl medvetna om och det är dom vi ska fälla ju
valo (+10)
Gammal 2020-01-04, 10:47   #51

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 2749
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Lite tankar om mina spikar

V75-2
Volare Gar var fin sist och vann lätt. Men fick det kört i halsen och det såg bättre ut än vad det var. Jag är inne på en annan kuse här. Hector Boko
Satt o kollade på loppet den vann i augusti på Valla. Öppnade helt ok, utan o vara någon blixt. Kördes hårt i dödens av Dennis S och visade bra skalle när den tog sig förbi spetshästen och höll undan för resterande. Gissar på att den körs på liknande sätt imon med och skulle den lyckas ta sig till ledning då tror jag den är bra för att vinna detta.
Loppet efter på V75 Hagmyren, kördes den väldigt passivt, men avslutade snabbt när den kom loss in mot upploppet.

V75-3
Disco Volante, nedstruken ett spår och chansen ökar kraftigt. Kevin hotar att köra i spets, men klarar han av att svara ut Disco. Tveksamt.
För mig känns det som SoS på Disco Volante

V75-7
Bara ta omtag på Pastor Power, nu när den fått så bra läge.
Känslan är att PU antigen kör i spets eller rygg på Harran Boko, som är inte så enkel och köra, ligger på, hoppar och liknande.
Släpper PU och tar rygg, bör luckan komma, för HB sticker iväg av sig själv.
Hoppar Harran, då är det bara bomba runt om.

Ni hittar våra andelar på:

https://www.atg.se/vastertorpstobak
Tror du han kommer förbi 7:an också? Vill gärna spika Disco också, han borde vara bäst här men jag är ju väldigt tveksam om han kommer till spets.
flaquelg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-04, 11:00   #52

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
I morgon startar 85 hästar på V75. Hur många tror ni kommer se fina ut och ska ”passas” enligt tv-folket utan kritisk blick? Ö/U 84,5?
Det bör vara 100%. Men den våta drömmen är ca 8%.
En i varje avdelning så att man får allt serverat.
Bara att sjöa, nu knäcker vi ATG.

Mvh Uffe

Senast redigerad av Grant den 2020-01-04 klockan 11:09.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-04, 11:05   #53

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 554
Standard

Apropå Bengt Adielsson... vad menar han här:

"Vad ATG ska göra för att få fart på Top 7?
Låt Harry Boy få en chans. Spelet är ju som gjort för hans anhängare."

Har han missat Autofyll-funktionen?
Staketkusken (+1)
hubbabubba347 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-04, 11:13   #54

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubba347 Visa inlägg
Vad ATG ska göra för att få fart på Top 7?
RIP.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-04, 11:50   #55

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 1004
Standard

vilken beslutsångest angående spikar. aura sl blir ena. men den andra?

avd2: hector boko rolig spik, men han ska ju köra i ledning med 6 its time om han tar sig dit. dödens för hector boko och andra ytter för favoriten?

avd3: tilltänkt spik disco volante. men här går star advisor bra i ledningen och är snabb ut. kan inte riktigt se hur det ska lösa sig bra för disco volante här med spår längst ut. någon som sitter på en analys?

avd5: önas nougat. hur bra är den egentligen? enligt tränaren fanns det krafter kvar senast. 2 inertial flög till ledningen näst senast och vann enkelt och bör väl vara spetsfavorit i loppet.

summa summarum så har jag ingen bra känsla för någon andraspik riktigt.
Drphilsner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-04, 11:54   #56

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Ser att Disco trendar överlägset mest av de som har någorlunda spel på sig och ser ut att sluta över 50% idag, så jag antar att det ramlar in en satans massa spikar där.

Hur säkra är man på att den spetsar från 8 med SAJ innanför? För inte fan vinner den väl från dödens, även om motståndet är minst sagt blekt?

Det var ju ett tag sen den levererade med skor och att sitta fast 2 ggr om är ingen jättemerit i min bok.

Hur vinner den här?
Som spik, till 50%?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-04, 11:56   #57

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 5031
Standard

Systemet idag, innan inlämning:

1: 5, 7, 8 (hittade ingen skräll här
2: 2, 11. Mamba är tillräckligt bra för att runda ett fält om tempot blir högt.
3: 10 Jairo. En av de svagaste gulddiv. jag sett. Vad är medelåldern?
4: 11, 14. Adrian kör hårt, håller inte alltid till mål, - Ivana Boko näst bäst i loppet
och gynnas av Adrians körning? Enkel analys men kan vara rätt...
5: 3 Infinitus. Häst som jag gillar och kusken kör bra. Lövgren behöver inte saknas.
6: 5, 12. First One In, se ovan avd. 2.
7: Alla. Spikar inte Martin de Bos även om han nog skulle kunna vinna guld idag...inte så länge en häst som Staro Leonardo finns med med bättre spår och form på topp. Men andra kan också vinna tror jag. Lycka till!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-04, 12:11   #58

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6604
Standard

Haha, lyfte precis upp just den ordentligt i min rank där den just nu är andrarankad efter Sweetman. Frågan är hur spetsstriden blir och om Kim kan/vill hålla ut Gigantic Star som väl är värst emot i första skedet.

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Ingen som tror på 1 Cojito? Snabb ut från perfekt läge och släpp till nån betrodd..
Snabbaste medeltiden i loppet har den dessutom och skrällkusken Kim i sulkyn (kuskförstärkt)
Står lite hårt inne men det är så låg klass att det inte spelar så stor roll.
Bra plats/tvilling lir kanske. Får ju en perfekt resa på innern på spetsbanan.
Va ju trea mot Derby Simoni och Delicious Ice näst senast i ett 150K lopp.
HuBBaBuBBa (+5)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-04, 12:18   #59

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Ser att Disco trendar överlägset mest av de som har någorlunda spel på sig och ser ut att sluta över 50% idag, så jag antar att det ramlar in en satans massa spikar där.

Hur säkra är man på att den spetsar från 8 med SAJ innanför? För inte fan vinner den väl från dödens, även om motståndet är minst sagt blekt?

Det var ju ett tag sen den levererade med skor och att sitta fast 2 ggr om är ingen jättemerit i min bok.

Hur vinner den här?
Som spik, till 50%?
50% kommer den aldrig nå, 31% och stigande nu men den kommer inte gå mer än 45 som allra värst. Tror inte det blir över 40 heller.

Att sitta fast 2ggr om skulle jag inte heller kalla för merit kanske. Men det är ett jätteplus i min bok iallafall (så länge man inte tänkt sitta fast en gång till då).

Det finns tre jättetroliga positioner han kommer ner i och får under loppet här som jag ser det. Ledning, dödens och andra ut. Bra chans från alla tre så länge det inte blir idiotkörning. Och med 3 relativt sansade kuskar bakom spetsaspiranterna så känns det för låg risk för det, de kommer nog överens ganska snart om vem som ska få komma till/behålla ledning.

Mardrömsscenariot är ju att han backar och blir beroende av tempo som troligtvis uteblir. Då är väl chansen högt räknat 15% nånting. Men som favorit från bricka 7 efter att ha suttit fast två gånger borde det vara i princip noll risk för det. Och den taktiken har de ju inte luftat någonstans heller.

Jairo kanske är bästa hästen men det är inte önskedistans, är amatörstyrd och har bakspår. Explosive kan väl gilla att gå i ledning med bike. Men kolla facit, den har senaste två säsongerna (35 starter) vunnit ett enda lopp. 10k i förstapris där. Sprungit in 225k. Det är inte en guldvinnare. Disco etta respektive tvåa i lotterian ifjol. 4 vinster på 18 starter, 1,7mkr insprunget. Klasskillnad så det stänker om det.

Star Advisor är väl enda rimliga utmanaren, men den brukar mest vinna snabbloppen på vardagar mot lite sämre hästar och monté. Men får den spets lätt och Disco andra ytter och attackerar lite sent. Då kan det gå.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
HuBBaBuBBa (+8), Tirich (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-04, 12:26   #60

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
50% kommer den aldrig nå, 31% och stigande nu men den kommer inte gå mer än 45 som allra värst. Tror inte det blir över 40 heller.

Att sitta fast 2ggr om skulle jag inte heller kalla för merit kanske. Men det är ett jätteplus i min bok iallafall (så länge man inte tänkt sitta fast en gång till då).

Det finns tre jättetroliga positioner han kommer ner i och får under loppet här som jag ser det. Ledning, dödens och andra ut. Bra chans från alla tre så länge det inte blir idiotkörning. Och med 3 relativt sansade kuskar bakom spetsaspiranterna så känns det för låg risk för det, de kommer nog överens ganska snart om vem som ska få komma till/behålla ledning.

Mardrömsscenariot är ju att han backar och blir beroende av tempo som troligtvis uteblir. Då är väl chansen högt räknat 15% nånting. Men som favorit från bricka 7 efter att ha suttit fast två gånger borde det vara i princip noll risk för det. Och den taktiken har de ju inte luftat någonstans heller.

Jairo kanske är bästa hästen men det är inte önskedistans, är amatörstyrd och har bakspår. Explosive kan väl gilla att gå i ledning med bike. Men kolla facit, den har senaste två säsongerna (35 starter) vunnit ett enda lopp. 10k i förstapris där. Sprungit in 225k. Det är inte en guldvinnare. Disco etta respektive tvåa i lotterian ifjol. 4 vinster på 18 starter, 1,7mkr insprunget. Klasskillnad så det stänker om det.

Star Advisor är väl enda rimliga utmanaren, men den brukar mest vinna snabbloppen på vardagar mot lite sämre hästar och monté. Men får den spets lätt och Disco andra ytter och attackerar lite sent. Då kan det gå.
50% kanske är att ta i, men över 40% blir det när följa-John tar vid.

Jag tror inte heller de backar, men jag tror heller inte han vinner från dödens.
Jag har inte statistik för från vilka positioner han vunnit, men de gånger han vunnit från något annat än spets med skor måste vara lätträknade.
Bakifrån också för den delen.

Explosive de Vie vinner inte oavsett position, den kan de göra lim av. Det är vi iaf överens om :-)
Oavsett vad Kevin säger i intervjuerna så tror jag det är minimal chans/risk att han svarar SAJ eller Disco

Jag har inte bestämt hur jag ska hantera Disco Volante än för egen del, men jag måste vara kritisk till en storfavorit där spets inte är givet och där jag inte tror på någon större vinstchans från andra positioner.

Jairo seglar upp som en mycket spelvärd spik, men med tanke på hur dålig den var sist, så är det ju en stor chansning.

Lås på 3 är den säkra lösningen, och kanske West Wing som d-häst hårt reducerad?

Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td