|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-01-02, 11:17 | #1 |
V75 Jägersro 4/1
Nu vill jag skapa en tipstråd
9 Jairo hade varit klar med framspår bakom bilen, men nu blev jag nyfiken på 4 Zabul Fi i V75-3. Fint läge och topptränare. Dock kusken emot 10 Martin de Bos i sista gjorde väl ett kanonupplopp senast och vinner nu från liknande läge. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5) |
|
2020-01-02, 12:58 | #2 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1) Senast redigerad av mikaels den 2020-01-02 klockan 13:12. |
||
2020-01-02, 17:50 | #3 | |
Citat:
Däremot så kan det ju faktiskt finnas en hel del värde i att gå på honom denna gång istället då han inte alls är så hårt spelad som senast om man kan få nån indikation på att han är i bättre ordning nu än sist. Är ju dock inte toppkusk heller, så att spika är nog ändå inte aktuellt. Men vem fan ska man gå på i detta kassa lopp? Disco tar sig väl knappast inte förbi SAJ och den är ingen man vill sitta med spik på om det blir dödens. SAJ får man ju ställa sig frågan hur det ser ut med i halsen då Aronsson strök 2 hästar härom sistens. Kul lopp!
2020-01-02, 19:53 | #4 |
Tankar kring avd3.
Jairo hade en straffspark senast men var ovanligt blek var dock väldigt fin i sin comeback den 6 december 2019. Joggade då runt enkelt från 3 ytter med 11.5 sista 600 han behövde då det loppet i kroppen, förvisso var motståndet rätt billigt men ännu billigare denna omgång, Jairo är en humörs häst jag har sätt honom göra något sådant lopp tidigare för att sedan vara riktigt bra. detta ser ut att vara en lämplig uppgift på pappret för honom och blir han lite spelad i procentsats vilket jag tror kan det finnas värde i att spika. Jairo har tagit det rätt lugnt efter senaste loppet, jag förstår att stallet ligger lågt med honom nu och det hade jag också gjort som tränare, han kom ju upp mot dödens senast men sedan slappnade han av för mycket och ville inte mera På Jägersro har han dock bara gjort bra lopp hittills och trots bakspår över kort distans så tror jag han kommer rätt så bra igenom samtidigt som de värsta motståndarna har fått sämre lägen (7 samt 8) klaffar det bara lite grann så har han så pass hög nivå att han bör sänka dessa alla dagar i veckan. Får se hur det ser ut fram mot start. Ibland är det just den andra starten efter uppehåll som brukar bli hästarnas svåraste uppgift, det lutar åt att Disco trots bricka 8 blir favorit Spetsstriden står främst mellan 1-2-5-7-8 jag sätter en slant på att 1an trycker sig dit med hjälp av solfjäder effekten men tar upp och vill ha rygg trots att hästen har 5 av 6 i front så känns loppet lite väl hårt för honom, rygg lopp hade varit att föredra, Troligen först för att överta är 5 eller 7 med 1 i ryggen. Men som sagt det är 2 dagar kvar så mycket kan ju hända fram tills dess,, detta är bara tidiga tankar.. |
|
2020-01-02, 20:01 | #5 | |
Citat:
Det är ju lite motsägelsefullt
2020-01-02, 20:23 | #6 |
De jag nämnt i spets-striden är bättre än medel ut, Tanken var att Jairo kan rygga 2 som ex medans favoriten nr 8 blir hängandes och det lär kosta att ta sig fram, jämnt och hårt tempo hela vägen gynnar Jairo men Trish det är bara i tidiga tankar mycket kan ju hända fram till start man nysser väl upp annat viktigt info som till slut gör att man väljer hurvida man skall spela spik eller utgång eller vad man nu väljer
Senast redigerad av Klanke den 2020-01-02 klockan 20:25. |
|
2020-01-02, 21:04 | #7 | |
Citat:
Skulle tro att Explosive de Vie är först ner till plankan och jag kan inte tänka mig att de svarar vem som än kommer först. Borde således bli SAJ eller Disco i spets och SAJ försvarar sig ju bra därifrån.
2020-01-03, 01:07 | #8 |
Lenas travcafé på lördag i San Agustin
Åker tidigt sol och bad sen mat och dryck. Räknar med skrälldrag då det inte är direkt gratis här nere. Atg och Unibet har och ska ALLTID betala mina semestrar. F.ö var det lite moln på himmelen idag så tröstar mig nu med livemusik a la rock Och lite godryck. Imorgon strålande sol som synes och ska njuta ladda och intala mig att Lenas blir ett memorabelt besök. Kämpa nu boys så Tornadon blåser till storm Hälsningar till Alla ni E fan icke dåliga utan riktigt bra!!!
2020-01-03, 14:20 | #9 |
Det blir strykning på Zabul Fi!
2020-01-03, 17:01 | #10 |
Jairo
Tjena.
Jag tror Jairo har en perfekt uppgift imorgon på Jägers. Ok lite diffus form men bakspår på hemmabanan i halvljummet motstånd är inte fel. Jairo är som bäst när han får lite tempo i loppet och får anfalla sista 500 och det cenariot känns troligt. 1640 är väl lite minus men Lövgren anmäler inte en starthäst utan att ha bra på fötterna. Psst Kevin med Explosiva Konjaken är nog värst emot. Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-01-03 klockan 18:14. |
|
2020-01-03, 17:12 | #11 |
Två spikar denna vecka. Lopp 1 nr 1-3-5-7-9.Lopp 2 spil nr 2 Volare Gar. Lopp 3 nr 3-5-7-8-9-10-11.Lopp 4 nr 5-6-7-9-11-12.Lopp 5 nr 3-5-6-7-10-11-12..Lopp 6 nr 3-5-8-12.Lopp 7 spik nr 2 Harran Boko. Nu håller vi tummarna på att några skrällar rensar, för bra utdelning.
|
|
2020-01-03, 18:31 | #12 |
Gillar ditt system Stekel och investerar i ett par andelar.
|
|
2020-01-03, 19:42 | #13 | |
Citat:
|
||
2020-01-03, 20:36 | #14 |
Kul, då är vi åtminstone två som har feeling för att man är rätt ute inför morgondagen!
2020-01-03, 20:39 | #15 |
Nja han har ju varit sådär hela livet ungefär, hoppar emellanåt och gärna i slutet av loppen.
2020-01-03, 21:02 | #16 |
I morgon startar 85 hästar på V75. Hur många tror ni kommer se fina ut och ska ”passas” enligt tv-folket utan kritisk blick? Ö/U 84,5?
valo (+5) |
|
2020-01-03, 21:18 | #17 |
Lurig men rolig omgång spelmässigt tycker jag, kommer att gå för stora pengar då jag tycker det är många lopp där det är konstigt spelat. Tankar i nuläget:
1: Kan vara rätt att helgardera men för mindre spelplånböcker som min så hoppas jag komma långt med Emmylou från spets och Örjan bakom skrälldraget Donatella Center. 2: Volare Gar märkligt stor favorit. Slog iofs bra hästar senast men fick det verkligen kört i halsen. Hector Boko kan vara hur bra som helst och Vagabond Bi är helt ostreckad. Vill även ha med spetshästen som jag tror är It´s Time eller möjligen Betting Rebel. 3: Begriper inte alls hur Disco Volante kan skrikas ut som klar på flera ställen, inkl. spik av Stekel som jag har all respekt för. Jag begriper bara inte hur Disco ska vinna för jag tror inte den vinner från dödens på den av EdV eller SaJ som sitter där. För mig är Jairo förstastreck den här gången då det luktar tempo. Tycker också gamlingen Shogun är lite intressant från bästa spåret och med Örjan. 4: Här vinner ju Aura S.L med hela upploppet om den är felfri. Men rensar så fint bakom att jag nog nöjer mig med ensam A-häst. Springspåren intressantast bakom liksom Ivana Boko som var mkt bra senast. 5: Här förvånar det mig att Önas Nougat inte är större favorit efter intrycket senast. Tror den bombar till spets och blir svårslagen sen. Mest intressant bakom är ständiga nästagångaren Velasques Gar där Kevin aviserar ev. offensivt upplägg. Demolition Man är ju alltid spelvärd till så låg procent och Eldorado Mearas skriks det om på flera ställen, t.ex. i Vass eller Kass och som spik i Aftonbladet. 6: Ännu ett öppet lopp där de flesta kan vinna. Gillar ej PU från bakspår och tror eg. mer på hans nr 11 med Henriette. Men i nuläget är jag inne på att spika Sweetman som äntligen fått ett vettigt spår. 7: Tycker fyra hästar höjer sig här och i första hand borde det stå mellan Harran och Martin. Litar dock inte på Harran/Conrad och den kan få svar från början. Det gynnar Martin men också Wild Love som är bortglömd efter svagare insats senast. Och Staro Leonardo har ju kanonform och alltid med där framme. |
|
2020-01-03, 21:19 | #18 |
Nja hästen är ju alltid ganska nervig och jag tror motståndarna är medvetna om detta och försöker nog stressa bort Harran. Men kommer han lätt till spets är det en trolig vinnare.
Staketkusken (+1) |
|
2020-01-03, 21:22 | #19 |
Inte v75 , men varför i sista v64an galopperar 2an först utv. Så galopperar han på upploppet och styr ut och stör utv. Samt släpper fram rygg ledaren.
, 100k i böter . Kostade mig v6an x 5 endast v6. Ska man inte bara galoppera rakt fram. Gav gode jävla fördel åt rygg ledaren.......... Senast redigerad av Gotland den 2020-01-03 klockan 23:11. Anledning: Onödigt språkbruk!! |
|
2020-01-03, 21:30 | #20 |
Så är det. Jag tror på Martin som kan få loppet kört i halsen
Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-01-03 klockan 21:47. |
|
2020-01-03, 21:33 | #21 | |
Citat:
|
||
2020-01-03, 21:40 | #22 |
Tja ”tv folket ” måste ju få ha sin åsikt, styrd eller inte. Men kritiska blicken är väl upp till dig att värdera.
valo (+20) |
|
2020-01-03, 22:23 | #23 |
Vad tror ni om denna raden till V75 Jägers imorgon.
V75 1) 3-5-6-7-8-9 V75 2) 2 V75 3) 4-5-7-8-10 V75 4) 11 V75 5) 2-3-6-7-11-12 V75 6) 8-9 V75 7) 1-2-3-10 Kanske lite feg och favorit betonad ? Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-01-03 klockan 22:30. |
|
2020-01-03, 22:28 | #24 |
Jag har i tre år redovisat mitt bolagssystem här med bakgrund och skäl till spikar och streck. För några veckor sedan tröttnade jag på att en Super Moderator nedlåtande ständigt mobbade mina system för att de var favoritbetonade. På senare tid har "hen" inte (för)stört detta forum, varför jag återkommer efter min timeout.
Inför morgondagens V75 har jag gått igenom några betaltjänster, studerat lopparkivet och gått igenom varje avdelning med den travkommentator jag anser vara kunnigast och bäst. V75-1 Förstår inte varför 9 Seven Karats streckas till 15 %. Detta lilla oansenliga sto har inte visat något i sina starter i Norge. Träningsrapporterna hos Untersteiner är inte uppåt. 3 tar ledningen. Min vinnare är favoriten 5. Kommer att strecka 3,5,7 och 8. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+5), HP (+5), SakanAA (+5), asgaya3141 (+5), jomtien (+10), Ponken (+5), Bluesmith66 (+5) |
|
2020-01-03, 22:39 | #25 |
V75-2
Detta är en svårlöst avdelning. Självklart streckas favoriten 2 först. Men sprinterloppet öppnas av en mängd snabbstartare från startfållan. Det öppnar för en vinnare från bakspår. Jag kommer att strecka 1,2,8,9 och 10. |
|
2020-01-03, 22:45 | #26 |
V75-3
Här finns en rad snabbstartare. 5 tar nog ledningen och släpper till 7. Detta är hans favoritdistans och han skall slås från ledningen. 8 är loppets favorit. 10 har bäst kapacitet och vinner om han är på rätt humör. övriga behöver inte streckas enligt min mening. |
|
2020-01-03, 22:49 | #27 | |
Citat:
|
||
2020-01-03, 22:51 | #28 |
V75-4
Om 11 går felfritt vinner hon plättlätt. Därför spikas hon på mitt system. För dom som garderar streckas 12,14,9,7 och 6. |
|
2020-01-03, 23:03 | #29 |
V75-5
Det här blir ett roligt lopp. Jag tror inte, att någon av favoriterna 7 eller 11 vinner. Mina förstahästar är 10 och 12. Strecken blir på 2,3,7,10,11 och 12. |
|
2020-01-03, 23:09 | #30 |
V75-6
Här får ni en rejäl skräll. 12 First One In vinner med Sören Boel just nu streckad till under 5 %. Favoriten 9 strecvkas också på mitt system. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
valo (+10) |
|
2020-01-03, 23:16 | #31 |
V75-7
I sista avdelningen lovar i princip Conrad vinst med 2 Harran Boko. Min vinnare är 10 Martin de Bos. Han är i dunderform och blir en bra dubbel 12 - 10 till över 100 gånger fläsket. Jag streckar i sista 1,2,3 och 10. |
|
2020-01-03, 23:20 | #32 |
Jag går all in
V75 Inlämnat: 2020-01-03, 23:18 Jägersro Lördag 2020-01-04 Start: 16:20 Kostnad: 10,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3 Emmylou (5, 8) 2: 8 Hector Boko (2, 10) 3: 8 Disco Volante (10, 7) 4: 11 Aura S.L. (6, 12) 5: 9, 10, 11, 12 (7, 2) 6: 11 Shutupandscratchme (9, 5) 7: 1, 2, 3, 8, 10 (5, 11) 1x1x1x1x4x1x5 = 20 rader. 20 x 1 x 0,50 kr = 10,00 kr. Totalt: 10,00 kr. Rättningskod: JFC QKK BQR |
|
2020-01-04, 00:35 | #33 |
Jag brukar tycka att Sjödén har sina tillfällen då han som ingen annan lyckas säga emot sig själv i två tätt på varandra följande meningar. Men Bengt Adielsson tar nog priset i sin krönika inför morgondagen.
"Volare Gar (V75-1) vann på strålande 1.11,7/1 640a i den senaste starten. Trots ett bakspår. Tiden var smickrande. För allting gick hans väg. Med en smygare när det öppnades i ett mördande tempo. Nu? Med måttligt motstånd. Och från ett perfekt startspår. Då är det svårt att se hur han ska kunna förlora." Såg något annat intressant i den där krönikan förresten. Ett mätetal jag aldrig någonsin använt mig av vid analysen. Någon annan som har? "I lägsta klassen på V75 har jag en speciell varningslampa. På ST:s hemsida har alla äldre hästar ett avelsindex. Och jag aktar mig för hästar med ett lågt avelsindex. Den här veckan är Sunday Sonata (V75-5) den tidiga streckfavoriten. Och hon har väldigt låga 95 i avelsindex. Högst? Peter Highness som är en son till Maharajah och Camilla Highness har 113. Maharajah som för övrigt blev championhingst 2019." Volare Gar har jag kollat upp nu för att se om den där verkligen ska vara i närheten så klar som tipsen och strecken säger. Och syn blir det absolut! Har vunnit överlägset ett par gånger. Men haft spets precis varje gång också. Trots att den inte är någon blixt. Men det är få hästar i de där loppen och de släpper till favoriten. Som får styra och ställa. Och man ska komma ihåg att det ju inte är något svenskt V75-motstånd direkt där nere heller. Näst senaste starten han gjorde i Sverige räckte han inte mot ledande O.M Escobar. Spurtade bra men hann inte när handikapp lämnades. Visst om han bara mötte den skulle han nog greja det imorrn. Men nu är det ju V75, många bra motståndare. Och kort distans som gör spelfältet jämnt och positioner viktiga. Flera gånger på slutet har det inte varit överlägsna prestationer heller. Sånt som högst troligt inte duger imorgon. Det var många hugg och slag som fick honom först över linjen mot dödenshästen i Gelsenkirchen i oktober. Och han blev avslagen av rygg ledaren på upploppet gången före det. Fart finns, men jag tror han hamnar en liten bit ner i andraspår från start och kommer ha ganska jämna möjligheter med andra som får bättre lopp att vinna imorrn. Kan hända att jag steker den helt på min andelslapp när den är så brutalt hårt spelad. Mitt förstastreck går nog till Betting Rebel som varit väldigt bra på slutet i ganska tuffa omgivningar. Obegripligt bortglömd den här gången! Den andre tysken Hector Boko har jag inte pluggat in än, står mycket bättre till nu efter strykningen och blev extra intressant då! Tyckte det var för mycket vingelrisk innan det.
2020-01-04, 00:45 | #34 |
Lite tankar inför omgången:
AVDELNING 1 1 Linda’s Girl håller än, men att knappt spurta förbi tioåriga Journey på 1.15,4 väger inte särskilt tungt i sammanhanget. Hästen vinner inte det här loppet och Oskar bör inte ge sig in i någon utdragen spetsstrid om han vill nå en god placering. Jag tror därför att 3 Emmylou sitter i ledningen vid ett tidigt skede och Emilia Leo kör nog gärna i den positionen. Det är inte de allra tuffaste stona emot den här gången och får kusken dämpa lite blir hästen svårslagen. Flemming riskerar att hamna utvändigt med 8 Stella Newmen om Emilia vill svara upp spets och då blir det tufft även om motståndet är lite enklare. Stella är väl ingen häst som ska gå utvändigt i två varv och rankas därför ner. Om hon lyckas nå hela vägen till ledningen blir dock ekipaget svårslaget. 5 Dusty Shadow är på väg uppåt i karriären och blir farlig om ovanstående duo kör mot varandra. Juel kan säkert ramla ned i andra-tredjepar utvändigt och då övriga kuskar inte har häst till att gå på med för tidigt kan han vänta med slutstöten. Jag tror inte särskilt mycket på 9 Seven Karats som jag inte tycker är något extra. En 10-tid på amerikansk mark säger inte mycket och visst har hon mött Atlanta och Plunge Blue Chip, men då stannade hon totalt efter en snabb öppning. Hon har inte imponerat på norsk mark heller och verkar inte vara den tuffaste. Nej, då tror jag mer på 10 Una Blessed som är snabb iväg och har rygg på Emmylou från start. Det ökar chansen till att Paal kan nå en bra position i loppet och hon är skrällduglig i ett ganska blekt fält. AVDELNING 2 2 Volare Gar var bra senast, men det var som Ulf Ohlsson sade lite synvilla. Han fick spurta med bra på innern och avväpnade en Payet som hade fått stenhård press samtidigt som Zaira del Ronco galopperade. Då stod han också perfekt inne i loppet och får nu stöta på tuffare hästar. Ulf Ohlsson är trygg och det är förstahästen, men det är ingen straffspark. 7 Hector Boko har besegrat favoriten tidigare och är nu nedstruken ett hack. Lyckas kusken trycka sig till tät bör han utmana om segern. 9 Racing Ribb har rygg på Volare Gar från start och Adrian sätter på ett norskt huvudlag för att ha extraväxeln tillgodo när upploppet nalkas. Det brukar ge en bra effekt och enligt Adrian är hästen i toppform. Hamnar favoriten i kön och Adrian sitter i rygg är det den sistnämnda som bestämmer när han vill tvinga ut Ohlsson och då kan han växla ned denne en bra dag. AVDELNING 3 Jänkarvagnen åker på 5 Explosive de Vie som laddas vad som går. Efter strykningen på 4 Zabul Fi blir det dock ännu svårare att ta emot 7 Star Advisor Joli som kommer tryckas av ordentligt. Explosive vinner ingen mer gulddivision och vill han komma i mål med en hygglig placering i behåll släpper Kevin till sistnämnda. Det kommer dock bli lite körning och frågan är om Star kan hålla hela vägen? Jag är tveksam till det då Ohlsson låter så uppåt gällande 8 Disco Volante. I sina bästa stunder är det här en riktigt bra sprinter och även om han inte räckte till i Elitloppet gjorde han det bra i lotterian tidigare i våras, vilket är betydande meriter. Star Advisor Joli höll undan för Piraten på Solvalla, men då fick han bluffa bort loppet. Han håller inte undan för en formstark Disco Volante med en tuff öppning i benen. Körning gynnar dock 10 Jairo som är riktigt bra de dagar han har vaknat på rätt sida. Det blev platt fall senast och hästen tog inte i ett dugg. Med ett lopp i draget är han, vid sunda vätskor, stark till slut. AVDELNING 4 Jerry Riordan har väldigt höga tankar om 11 Aura S.L. som har bra chans i det här loppet. Men tittar man lite djupare så ska man veta att hon endast mötte jämnåriga senast. Det är alltså en nybliven fyraåring som inte är helt enkel i volten, detta till en väldigt hög procent. Nja, bra chans är det, men inte så bra som procenten antyder och det finns högkapabla motbud. 6 Valkyria Bob kan spetsa och leda loppet länge, men det måste nog strula för tilläggshästarna om hon ska räcka hela vägen. Ekipaget med Adielsson i sulkyn är dock värda ett streck. Främst emot favoriten anser jag vara 14 Ivana Boko. Hästen höll mycket bra från dödens senast och fick endast se sig slagen av Van Gogh, vilken profiterade på det höga tempot. Träffar Marc Elias rätt från ”springen” och når en bra position kan ekipaget vinna loppet. AVDELNING 5 7 Önas Nougat var bra senast efter uppehåll och är hästen lika bra igen är det en god segerchans om Per Nordström når hela vägen till ledningen. Men spår sju kan innebära bekymmer och blir det en dryg inledning i vida spår är det inte säkert att hästen är tuffast tillslut. Det finns många roliga skrällbud där bakom och bred gardering krävs bakom favoriten. Man kan nämna många i loppet men jag vill lyfta fram 9 Harmon Boko på skrällfronten. Hästen har varit med i flera årgångslopp sedan tvååringssäsongen och närmar sig formen. Örjan körde hästen i början av karriären när han bland annat som tvååring besegrade Hazard Boko och Speedy Face på ”Valla”. Han har mött bättre hästar genom åren och är på väg tillbaka. Man ska komma ihåg att hästen var favorit i Svampen 2016 och det är en talangfull Muscle Hill-avkomma i grunden. Det var ett tag sedan hästen hade en riktig kusk i sulkyn och Pilenberg sätter inte upp Örjan på V75 om hästen inte är redo för en god prestation. Med en spårsnål inledning och rätt ryggar kan det gå. AVDELNING 6 Öppet lopp där det kan hända saker. Huvudscenariot är att den som är först framme av 2 Sweetman och 3 Peter Highness får överta ledningen av 6 Gigantic Star som spetsar initialt. Jag säger knapp fördel den förstnämnda. Tipset ges dock till 9 Carlos Ken som Peter låter uppåt på. Det här är en bra häst i grunden och han tål att gå ett tungt slutvarv. Löser det sig vettigt kan hästen visa sig vara tuffast. 10 Sobel Photo är märkligt lite spelad. Kusken tillhör inte eliten men har vunnit med hästen flera gånger tidigare och senast mot Durello, vilken är mer betrodd med marginal. Hästen höll undan för Whipped Eggs på ett tungsprunget innerspår när V75 kördes förra nyårsaftonen och besitter god kapacitet. 11 Shutupandscratchme gynnas av distansen och är vass upploppet ned om Henriette kan servera honom en resa i ryggar. Ska inte nonchaleras. AVDELNING 7 Jag är svag för 2 Harran Boko som besitter en väldig motor. Han såg kraftfull ut vid attacken i spåren senast och hade den inte varit för galoppen skulle segerchansen varit god. 250 000 gick han miste om och istället tillhör han de som står hårdast inne på pengar i sin silverdebut. Hästen trivs på hemmabanan och Conrad laddar mot spets. Når han den positionen utan att det kostar för mycket är en stor del av loppet vunnet och segerchanserna ska då betraktas som goda. Skulle det däremot bli en halvtuff öppning kan 10 Martin de Bos komma in i matchen. Puros tuffa springare är härdad i klassen och kommer med form. Klaffar det lite är det inte många i klassen som står emot honom upploppet ned. Det är god chans att det står mellan dessa två Maharajah-avkommorna, men jag vill ändå ha med 3 Niky Flax som har ett passande läge och Örjan i sulkyn. Hästen gick i mål med sparade krafter i samma silverfinal som Martin de Bos deltog i senast och får han gå med i ryggar är han vass på speed. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+7), Torstens (+5), Tirich (+10), greenj (+11), asgaya3141 (+12) Senast redigerad av Piraten den 2020-01-04 klockan 00:49. |
|
2020-01-04, 00:58 | #35 |
Lite tankar om mina spikar
V75-2 Volare Gar var fin sist och vann lätt. Men fick det kört i halsen och det såg bättre ut än vad det var. Jag är inne på en annan kuse här. Hector Boko Satt o kollade på loppet den vann i augusti på Valla. Öppnade helt ok, utan o vara någon blixt. Kördes hårt i dödens av Dennis S och visade bra skalle när den tog sig förbi spetshästen och höll undan för resterande. Gissar på att den körs på liknande sätt imon med och skulle den lyckas ta sig till ledning då tror jag den är bra för att vinna detta. Loppet efter på V75 Hagmyren, kördes den väldigt passivt, men avslutade snabbt när den kom loss in mot upploppet. V75-3 Disco Volante, nedstruken ett spår och chansen ökar kraftigt. Kevin hotar att köra i spets, men klarar han av att svara ut Disco. Tveksamt. För mig känns det som SoS på Disco Volante V75-7 Bara ta omtag på Pastor Power, nu när den fått så bra läge. Känslan är att PU antigen kör i spets eller rygg på Harran Boko, som är inte så enkel och köra, ligger på, hoppar och liknande. Släpper PU och tar rygg, bör luckan komma, för HB sticker iväg av sig själv. Hoppar Harran, då är det bara bomba runt om. Ni hittar våra andelar på: https://www.atg.se/vastertorpstobak Senast redigerad av Dahle den 2020-01-04 klockan 01:25. |
|
2020-01-04, 01:02 | #36 |
Administrator
|
Två ord:
Pastor Power
2020-01-04, 01:23 | #37 |
Jag synade Hector Boko nu och instämmer med Dahle! Det är alltid svårt att jämföra hästar men här fanns några väldigt bra mätpunkter i historiken som säger mig att det ganska säkert rör sig om bästa hästen av de två tyskarna. Förutom att han verkar komplett som häst, både hyggligt speedig och stark och ärlig. Så har han nämligen mött några som Volare Gar slagits emot på senaste tiden!
-Hector höll undan ganska knappt men ändå utan att jagas alltför hårt mot Mr Bathuad Byd på Gelsenkirchen. Volare fick kämpa ordentligt för att hålla sig före mot samma häst med liknande löpningsförlopp i sitt lopp: -Hann höll också undan knappt men säkert mot Opalis som försökte ta honom på stretchen i Hamburg. Samma bana där Volare mötte Opalis också men han fick då nöja sig med att bli tvåa. Det som skiljer en del imorrn är ju startspåren. Men det är långtifrån säkert att Volare får en bättre resa för den sakens skull. De har bara en taktik att välja på med Hector. Från spår 2 är alltid risken att man väljer passiv taktik och hamnar en bit ner i andraspår. Det är sämre än tredjespår fram i dödens som väl är en av de värre saker Hector kan råka ut för.
2020-01-04, 03:13 | #38 | |
Citat:
2020-01-04, 04:49 | #39 |
Har jag förstått det rätt: Hästar med bra stam vinner lite oftare än de med sämre stam...
... Kan inte vara möjligt. |
|
2020-01-04, 09:50 | #40 | |
Citat:
2020-01-04, 09:58 | #41 | |
Citat:
|
||
2020-01-04, 10:01 | #42 | |
Citat:
|
||
2020-01-04, 10:03 | #43 |
V75
Inlämnat: 2020-01-04, 10:01 Jägersro Lördag 2020-01-04 Start: 16:20 Kostnad: 66,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5 Dusty Shadow (3, 8) 2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12 (2, 10) 3: 10 Jairo (8, 7) 4: 11 Aura S.L. (6, 14) 5: 7 Önas Nougat (11, 2) 6: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (9, 3) 7: 2 Harran Boko (10, 3) 1x11x1x1x1x12x1 = 132 rader. 132 x 1 x 0,50 kr = 66,00 kr. Senast redigerad av wallemedw den 2020-01-04 klockan 11:45. |
|
2020-01-04, 10:10 | #44 |
Nr 12 |
|
2020-01-04, 10:11 | #45 |
Ingen som tror på 1 Cojito? Snabb ut från perfekt läge och släpp till nån betrodd..
Snabbaste medeltiden i loppet har den dessutom och skrällkusken Kim i sulkyn (kuskförstärkt) Står lite hårt inne men det är så låg klass att det inte spelar så stor roll. Bra plats/tvilling lir kanske. Får ju en perfekt resa på innern på spetsbanan. Va ju trea mot Derby Simoni och Delicious Ice näst senast i ett 150K lopp. |
|
2020-01-04, 10:13 | #46 |
Visst 12an är bra men spår 12 och Sören Boel på V75 håller jag aldrig i handen.
|
|
2020-01-04, 10:17 | #47 |
Då är 10 Sobel Photo mer intressant och hemmaekipage dessutom. Eller kusk rättare sagt.
Fyra hästar från Kalmar... ett tecken Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-04 klockan 10:20. |
|
2020-01-04, 10:23 | #48 |
En annan skräll i det loppet är faktiskt finnen men svårt spår 4... vet att den är väldigt snabb ut och är han inte lite malplacerad här... lite gömd bland alla.
Banzai Merci stark häst men klurigt spår Man kan ju säga som så att detta är skrällopp nr 1 ... låg klass volt 2640 hmm Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-04 klockan 10:28. |
|
2020-01-04, 10:31 | #49 | |
ExperterCitat:
favorit A och B, ofta avhandlas alltför mycket och på forum i väldigt långa trådar. Sedan blir det en monumental överraskning när en skräll går in och man inser att man inte riktigt gått in för att kolla resten av hästarna i loppet. Hur mycket Martin de Bos har det inte varit på sistone, för att inte tala om Global Trustworthy... Nu tror jag många tippare vill ha 7 rätt till varje pris, - går efter streckfördelningen och följer mediatipsen. Om man vill åt de stora pengarna måste man gå "utanför boxen". Men jag respekterar alla som har sin idé om travspel. Jag vågar dock spika en 10-procentare i första loppet...hur många vågar det? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1) |
||
2020-01-04, 10:42 | #50 |
Exakt... vi måste lyfta fram skrällarna för favoriterna är vi väl medvetna om och det är dom vi ska fälla ju
valo (+10) |
|
2020-01-04, 10:47 | #51 | |
Citat:
|
||
2020-01-04, 11:00 | #52 | |
Citat:
En i varje avdelning så att man får allt serverat. Bara att sjöa, nu knäcker vi ATG. Mvh Uffe
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games" Senast redigerad av Grant den 2020-01-04 klockan 11:09. |
||
2020-01-04, 11:05 | #53 |
Apropå Bengt Adielsson... vad menar han här:
"Vad ATG ska göra för att få fart på Top 7? Låt Harry Boy få en chans. Spelet är ju som gjort för hans anhängare." Har han missat Autofyll-funktionen? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1) |
|
2020-01-04, 11:13 | #54 |
RIP.
Mvh Uffe
2020-01-04, 11:50 | #55 |
vilken beslutsångest angående spikar. aura sl blir ena. men den andra?
avd2: hector boko rolig spik, men han ska ju köra i ledning med 6 its time om han tar sig dit. dödens för hector boko och andra ytter för favoriten? avd3: tilltänkt spik disco volante. men här går star advisor bra i ledningen och är snabb ut. kan inte riktigt se hur det ska lösa sig bra för disco volante här med spår längst ut. någon som sitter på en analys? avd5: önas nougat. hur bra är den egentligen? enligt tränaren fanns det krafter kvar senast. 2 inertial flög till ledningen näst senast och vann enkelt och bör väl vara spetsfavorit i loppet. summa summarum så har jag ingen bra känsla för någon andraspik riktigt. |
|
2020-01-04, 11:54 | #56 |
Ser att Disco trendar överlägset mest av de som har någorlunda spel på sig och ser ut att sluta över 50% idag, så jag antar att det ramlar in en satans massa spikar där.
Hur säkra är man på att den spetsar från 8 med SAJ innanför? För inte fan vinner den väl från dödens, även om motståndet är minst sagt blekt? Det var ju ett tag sen den levererade med skor och att sitta fast 2 ggr om är ingen jättemerit i min bok. Hur vinner den här? Som spik, till 50%?
2020-01-04, 11:56 | #57 |
Systemet idag, innan inlämning:
1: 5, 7, 8 (hittade ingen skräll här 2: 2, 11. Mamba är tillräckligt bra för att runda ett fält om tempot blir högt. 3: 10 Jairo. En av de svagaste gulddiv. jag sett. Vad är medelåldern? 4: 11, 14. Adrian kör hårt, håller inte alltid till mål, - Ivana Boko näst bäst i loppet och gynnas av Adrians körning? Enkel analys men kan vara rätt... 5: 3 Infinitus. Häst som jag gillar och kusken kör bra. Lövgren behöver inte saknas. 6: 5, 12. First One In, se ovan avd. 2. 7: Alla. Spikar inte Martin de Bos även om han nog skulle kunna vinna guld idag...inte så länge en häst som Staro Leonardo finns med med bättre spår och form på topp. Men andra kan också vinna tror jag. Lycka till! |
|
2020-01-04, 12:11 | #58 | |
Haha, lyfte precis upp just den ordentligt i min rank där den just nu är andrarankad efter Sweetman. Frågan är hur spetsstriden blir och om Kim kan/vill hålla ut Gigantic Star som väl är värst emot i första skedet.
Citat:
HuBBaBuBBa (+5) |
||
2020-01-04, 12:18 | #59 | |
Citat:
Att sitta fast 2ggr om skulle jag inte heller kalla för merit kanske. Men det är ett jätteplus i min bok iallafall (så länge man inte tänkt sitta fast en gång till då). Det finns tre jättetroliga positioner han kommer ner i och får under loppet här som jag ser det. Ledning, dödens och andra ut. Bra chans från alla tre så länge det inte blir idiotkörning. Och med 3 relativt sansade kuskar bakom spetsaspiranterna så känns det för låg risk för det, de kommer nog överens ganska snart om vem som ska få komma till/behålla ledning. Mardrömsscenariot är ju att han backar och blir beroende av tempo som troligtvis uteblir. Då är väl chansen högt räknat 15% nånting. Men som favorit från bricka 7 efter att ha suttit fast två gånger borde det vara i princip noll risk för det. Och den taktiken har de ju inte luftat någonstans heller. Jairo kanske är bästa hästen men det är inte önskedistans, är amatörstyrd och har bakspår. Explosive kan väl gilla att gå i ledning med bike. Men kolla facit, den har senaste två säsongerna (35 starter) vunnit ett enda lopp. 10k i förstapris där. Sprungit in 225k. Det är inte en guldvinnare. Disco etta respektive tvåa i lotterian ifjol. 4 vinster på 18 starter, 1,7mkr insprunget. Klasskillnad så det stänker om det. Star Advisor är väl enda rimliga utmanaren, men den brukar mest vinna snabbloppen på vardagar mot lite sämre hästar och monté. Men får den spets lätt och Disco andra ytter och attackerar lite sent. Då kan det gå.
2020-01-04, 12:26 | #60 | |
Citat:
Jag tror inte heller de backar, men jag tror heller inte han vinner från dödens. Jag har inte statistik för från vilka positioner han vunnit, men de gånger han vunnit från något annat än spets med skor måste vara lätträknade. Bakifrån också för den delen. Explosive de Vie vinner inte oavsett position, den kan de göra lim av. Det är vi iaf överens om :-) Oavsett vad Kevin säger i intervjuerna så tror jag det är minimal chans/risk att han svarar SAJ eller Disco Jag har inte bestämt hur jag ska hantera Disco Volante än för egen del, men jag måste vara kritisk till en storfavorit där spets inte är givet och där jag inte tror på någon större vinstchans från andra positioner. Jairo seglar upp som en mycket spelvärd spik, men med tanke på hur dålig den var sist, så är det ju en stor chansning. Lås på 3 är den säkra lösningen, och kanske West Wing som d-häst hårt reducerad?
2020-01-04, 12:27 | #61 |
Skulle inte vilja säga att Jairo är bästa hästen äns. Håller nog Disco högre och som du säger spår 10 på kort dålig distans kusk minus. Vad möter Disco här egentligen?
|
|
2020-01-04, 12:28 | #62 |
Hade ju stått i 80% från ett bättre spår typ
|
|
2020-01-04, 12:31 | #64 |
Hade väl inte behövt vara ett bättre spår, bara att stå innanför SAJ?
Men nu gör han ju inte det
2020-01-04, 12:33 | #65 |
Bolagssystemet blev som jag redovisade igår kväll. På veckans V86 vann två storfavoriter kryddat med några dunderskrällar till miljonutdelning. Här spikas en storfavorit, alla förstafavoriter streckas och kryddas med några utvalda skrällar.
1) 3,5,7,8 r1-6 (favoriten 5 strulade det för senast på Åby. Hon är förstastreck och tänkbar spik. 3 leder länge. Vältränade 7 kan få loppet med rutinerade Tobbe i vagnen. 8 har dåligt spår men måste streckas. 9 har inte visat någonting och är överstreckad) 2) 1,2,8,9,10 r6-12 (svårlöst sprinterlopp med två hårt betrodda tyskar, som jag inte har grepp på. I främre ledet kryllar det av snabbstartare. Det bäddar för bakspåren 9 och 10) 3) 7,8,10 r5-3 (även detta sprinterlopp kryllar av snabbstartare i främre ledet.Ganska snart är 5 i ledningen och släpper till 7. 8 tar dödens. 10 vinner om han är på rätt humör) 4) 11 r14-12 (felfri 11 har överlägsen kapacitet och spikas. Om Adrian kör galopp kommer 12,14,9,6 och 7 in i bilden) 5) 2,3,7,10,11,12 r8-4 (jag kan inte förmå mig, att spika favoriten 7 med Per Nordström trots imponerande insats senast. Från Untersteiners stall viskas 10 till 5 % i mitt öra. Formstarke 12 rankas ensam a-häst av en stor betaltjänst. Gardera) 6) 9,12 r8-2 (optimism från stallet på favoriten 9. 12 har segrat i hälften av sina starter och visade toppform med Hanna Lähdekorpi senast. Är idag streckad till 4 % mycket beroende på kusken Sören Boel.Ta med denna skräll) 7) 1,2,3,10 r5-8 (Conrad tror mycket på 40-% favoriten 2. 10 såg grym ut på upploppet senast - min vinnare. Streckar även Unters 1 och 3) Kostar 1440:-. Lycka till! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5) |
|
2020-01-04, 12:35 | #66 |
Lyssnar på Björnkollen och tycker i avd 5 att han lite bevisar att det inte är en tippare han är. 3,4,6 gör upp om spets säger han och nämner inte ens Önas N.
Jag kollade lopparkivet och det är väl en sanning med modifikation att MT Mighty Winner var jämnt startsnabb med Önas senast. PU tog en flygande start och Nordström satt mest och tittade sig om efter första 50-100 m. Är allt mer inne på att gå på första tanken och spika Önas. Som kuriosa verkar ju Björn lite betuttad i Japp Van Rijn. Som tydligen är rödhårig och inte väger många kilo... Tänk om han sagt samma sak om en kvinnlig kusk |
|
2020-01-04, 12:37 | #67 |
Tankar.
avd1. Många garderar loppet jämnt skägg här jag tar omtag och spikar min tidiga vinnare Dusty shadow. ) toppform, toppspår, var fin senast trots en kall rygg i sista sväng, wild love vann. Många plus, det enda man kan klaga på kanske är orutinen med få lopp men hästen vet vad det går ut på med 7 segrar på 13 starter och i ett fält där det enbart har vunnit 5 lopp på 50 starter tillsammans talar ju mer och mer fördelen för Dusty shadow. Emmyyou (namnet) vill man köra i ledningen och har ju 4 av 5 därifrån däremot har hon vunnit med barfota balans är nog säkert missgynnad av skotvånget. Jag spikar Dusty Shadow.. 22 proc avd2 favoriten i detta loppet har omgångens bästa vinstchans men inte så mycket som strecken säger, jag skulle tänka mig lägga den som 45 procentig chans.. Motbudet som jag låser i min A duo är Hector boko som kommer köras offensivt och det finns viss risk att man är före favoriten i starten, ger favoriten hur som helst en match om segern. bakom dessa är det öppet men jag passar på att varna för Total Recall som kan hålla upp spets är väldigt kvickfotad och leder troligen länge då, Ingves har rankat sig tvåa med denne bakom favoriten så han tror nog på vettig chans att det kan hålla hela vägen. Passar på att även lyfta fram Escobar som thomas vill prova helstängt med, kan kanske väcka liv i hästen? men det kan ju slå åt båda hållen, är också startsnabb men kommer den förbi nr 1? avd3. Stefan M skickar en häst till Jägersro och ger den fyra getingar. Det ser lämpligt ut och Uffe Vinner detta även från en lugn dödens. Staro advisor J har vunnit sina senaste 9 lopp från spets av 10 möjliga men frågan är om man kommer till spets, Kevin låter sugen på att testa nr 5 där så länge lampan lyser, sitter 5 i spets så blir det enkelt för Disco att ta denne från dödens, sitter staro advisor J så får han kämpa lite. Jairo får också nämnas det blev nog en hel del tempoförändringar och han gillar ju inte när det går fort, långsamt en bit och sedan fort igen det är ju en flummig häst som helst vill ha ett jämnt och hårt tempo hela vägen för att känna sig kaxig. Lutar ju åt att det kan bli det här, minns ni inte i fjol när han vann som mest på denna årstiden. avd4. Favoriten spikade jag senast på v75 då till 18 procent idag är hon över 70 proc och så stor vinstchans har hon inte, hon skulle missgynnas om det blir omstarter och hon kan vara lite trevande från start, jag passar på att lyfta fram nr 6 med Erik och springband = spets och även Ivana boko som också har springband på tillägg. Utgång på favoriten men streckar friskt där bakom. |
|
2020-01-04, 12:46 | #68 |
Invändigt finns egentligen bara en riktigt startsnabb och...- Han är nyttig och jag tycker att han gjorde ett klart godkänt lopp senast. Han ska helst ha ett rygglopp i de här sammanhangen och får han det kan han säkert vara en bit fram. Det blir jänkarvagn och can’t see back på insidan och murphybländare på utsidan som senast, säger Peter Untersteiner...blir alltså näppeligen svar från MTMW...spetsen ser ganska vikt ut för PN och därmed given förstahandare och kanske en spik(bet365 5,65!)...
|
|
2020-01-04, 12:50 | #69 |
Aura SL är ju överlägsen som vi vet, men strular den till det hela(vilket har skett förr), så tror jag att Valkyria Bob o EA sitter och huserar i front...kanske ett två-hästars...
|
|
2020-01-04, 12:51 | #70 | |
Citat:
Har ju trots allt vinklad vinge och den går ju bra i spets
2020-01-04, 12:59 | #71 |
Är nog lite långsökt men inte omöjligt, skulle ÖN komma bort så kan mycket väl FF sitta i front...har testat FF till 26ggr på svs, som ett litet garderingsspel till ÖN...
|
|
2020-01-04, 13:04 | #72 | |
Citat:
|
||
2020-01-04, 13:06 | #73 |
Gjorde ju ett klart bra lopp utvändigt ledaren senast, inga dåliga hästar den fick stryk av sen, Seismic Wave och Velasques Gar bl.a.
|
|
2020-01-04, 13:14 | #74 |
|
|
2020-01-04, 13:37 | #75 |
Lägger en halv hunka
för att se hästarna lunka... (Jägerslunken) V75 Inlämnat: 2020-01-04, 13:35 Jägersro Lördag 2020-01-04 Start: 16:20 Kostnad: 49,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5 Dusty Shadow (8, 10) 2: 2 Volare Gar (8, 9) 3: 8 Disco Volante (10, 5) 4: 2, 6, 9, 11, 12, 13, 14 (11, 14) 5: 4, 7 (3, 11) 6: 2, 3, 4, 8, 9, 11, 12 (10, 1) 7: 10 Martin de Bos (3, 2) 1x1x1x7x2x7x1 = 98 rader. 98 x 1 x 0,50 kr = 49,00 kr. Totalt: 49,00 kr. Rättningskod: MKK QHG PKD |
|
2020-01-04, 14:04 | #76 |
Lite intressant är det att både streckfavoriten och första motbudet i avd.2 har samma ägare - Stall Habo.
|
|
2020-01-04, 14:19 | #77 |
Det hade jag missat! Absolut inte värdelöst vetande. Det är olika tränare men kanske inte så troligt att de kör livet ur varandra då iaf.
2020-01-04, 14:22 | #78 | |
Citat:
hade lagt tankekraften i de senare avdelningarna med få värmningar och inväntat värmningar i de tidiga avdelningarna, innan ställningstagande. För mig ett över åren, framgångsrikt recept. Kör friskusen Jeppe fram i dödens tidigt, tror jag det blir svårt Emila att ta sig i mål om hon svarar och jag tror hon svarar, gissar på någon i draget i nuläge. " Stolopp, dagsform , värmningar, värmningar hemmabana" har jag skrivit i en liten lathund för travtippning, där jag samlat hypoteser under åren. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+2) |
||
2020-01-04, 14:53 | #79 |
Såhär blir mitt andelsspel om inget konstigt händer.
Avd 1. 5 Dusty Shadow. Jeppe rundar på upploppet. Avd 2. 2,8 Låser på dom två bästa hästarna. Avd 3. 8 Disco Volante. Jag tror han vinner även från dödens mot detta motstånd på 1640m. Avd 4. Alla. Krånglar det för Aura S.L så kan fan alla vinna.. Avd 5. 5,7,11 Blir det lite fart i loppet så är nog Randemar bara bäst. Se upp för smygkörd 5. Avd 6. Alla utom 7. Här jobbar vi in dunderskräll nr två tack! Avd 7. 1,2,10 Kan vi få en galopp på Harran? Pastor Power i rygg.. 1386:- |
|
2020-01-04, 15:07 | #80 |
|
|
2020-01-04, 15:20 | #81 |
Så är det ju. De läser mest innantill vad speltjänsterna skriver... Vet dock inte om någon av tjänsterna tagit upp det då jag valt att inte lägga pengar på dessa. Har provat utan framgång och lägger hellre de 100-lapparna på spel.
|
|
2020-01-04, 15:26 | #82 |
Hört/sett någon värmning i avd 1?
Tacksam om någon kan återkoppla isf. |
|
2020-01-04, 15:31 | #83 |
Dusty Shadow studsade fram i spänstig stil
KalleKlut (+5) |
|
2020-01-04, 15:31 | #84 |
Dagens spikar är Volare Gar (Lite väl mycket streckad, men jag tror den vinner.), Disco Volante (De säger att de ska köra i spets med Star Advisor, men jag tycker att de bör släppa om Uffe trycker till.) och Önas Nougat (Blåser till ledningen och bestämmer.).
|
|
2020-01-04, 15:34 | #85 |
|
|
2020-01-04, 15:34 | #86 |
Kan man se gamla värminngar från tidigare lopp på atg nånstans?
|
|
2020-01-04, 15:34 | #87 | |
Citat:
Man minns ju hur Stangenberg körde med hästen i Breaders Crown för nått år sen i dödens när Hazard Boko var heroisk och var knappt slagen av Perfect Spirit. Hector Boko galopperade väl som totalt slut den gången
2020-01-04, 15:38 | #88 |
Hade Jeppe Juel ett flak Tuborg under armen??
|
|
2020-01-04, 15:42 | #89 |
Skiter björnar i skogen?
Han är väl dansk!
2020-01-04, 15:45 | #90 | |
Citat:
T.ex 1 Lindas Girl i avd 1 idag klicka in på datumet för senaste loppet 191222 och klicka på startlistan istället för resultat som är framme direkt så kan du se värmningen... Lite rörigt att förklara men hoppas du hängde med. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+3) |
||
2020-01-04, 15:48 | #91 | |
Citat:
Stort tack! |
||
2020-01-04, 15:48 | #92 |
hov hovkan vi så få en fin ton her ha ha så törstig är vi inte
Tirich (+10) |
|
2020-01-04, 15:54 | #93 |
Blir tydligen ny kusk på Harran Boko efter att Lugauer blivit sparkad på armen.
Vem kan det bli ? Inte många lediga - Uhrberg kanske ? / TT |
|
2020-01-04, 15:57 | #94 |
Det är inget att lägga pengar på heller. I stort sett samma SKRIKANDE RUBRIKER OM KLARA HÄSTAR och noll självreflektion efter missarna. Samt att tjänsterna spelar system vanligt folk aldrig kan lämna in. Så om en betaltjänst fått in en en-procentare har de ju ändå haft alla i det loppet.
|
|
2020-01-04, 16:03 | #95 |
Verkligen på gränsen att de ska släppa iväg V75 på utsatt tid när de inte har ersättaren klar för Lugauer 20 minuter innan start... Men han kör ju inte supermycket lopp och det är en knepig häst Harran. Så det lutar väl åt att det blir ett minus på kusen.
2020-01-04, 16:08 | #96 |
Ecce ersätter. Lillminus tror jag.
2020-01-04, 16:08 | #97 |
Skulle vara kul att veta hur man räknar fram vem, vilka, som kan få köra. Förutom antal lopp och segrar. Måste väl vara fler parametrar? Kanske blir Dante Kolgjini, eller är han för grön? Mikael J Andersson?
|
|
2020-01-04, 16:11 | #98 |
Ögats lilla system på Tillsammans.
|
|
2020-01-04, 16:12 | #99 |
Administrator
|
Ibland briljerar det här forumet! Ni är fantastiska. Allihopa! <3
2020-01-04, 16:15 | #100 |
Spikar 2 favoriter.
V75 Inlämnat: 2020-01-04, 16:13 Jägersro Lördag 2020-01-04 Start: 16:20 Kostnad: 480,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5 Dusty Shadow (3, 8) 2: 1, 2, 5, 6, 8, 9, 10, 12 (3, 4) 3: 8 Disco Volante (10, 7) 4: 6, 7, 11, 12, 14 (9, 2) 5: 7, 11, 12 (2, 3) 6: 2, 4, 8, 9 (3, 5) 7: 1, 10 (2, 3) 1x8x1x5x3x4x2 = 960 rader. 960 x 1 x 0,50 kr = 480,00 kr. Totalt: 480,00 kr. Rättningskod: MGD RHL RML
2020-01-04, 16:15 | #101 | |
Administrator
|
Citat:
Nu kör vi iväg V75 och hämtar hem lite deg från Skåneland! Gogo!
2020-01-04, 16:16 | #102 |
Vilken kuskförstärkning på Harran Boko eller? Det såg man inte komma
|
|
2020-01-04, 16:17 | #103 |
Dagens försök efter lite sista-minutenändringar:
5-2,3,8 (Litar på Klanke) 2-6,12,8 (Gillar inte att sätta favoriten som A men låter inget vidare på Hector och lär bli körning) 10 Jairo (Får stå med dumstruten nu då om "allas" skrik vinner. 11-6,7,14,10,3,1,12,9 7 Önas Nougat 2-1,6,11,9 8,10 (Bort med Harran på att Ecce kör och fick då bli ett sparlopp för att få ihop systemet) 2 av 4 A-hästar i avd 1,2,4,6 Lycka till alla! |
|
2020-01-04, 16:17 | #104 | |
Citat:
” Som likvärdig - jämfört med i programmet ursprungligen intagen körsven/ryttare - betraktas person som ingår i samma körsvenskategori enligt påföljdsmallen, som är publicerad på travsport.se. Finns ej tillgänglig körsven/ryttare i samma körsvenskategori får körsven/ryttare ersättas av körsven/ryttare i närmaste körsvenskategori.” Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1) |
||
2020-01-04, 16:18 | #105 |
Administrator
|
2020-01-04, 16:24 | #106 |
Synd att inte Peter fick sätta dit den.
|
|
2020-01-04, 16:24 | #107 |
HAHAHA - "nu fick han anledning att öppna en av de där han hade under armen"
|
|
2020-01-04, 16:26 | #108 | |
Citat:
Snyggt Klanke |
||
2020-01-04, 16:26 | #109 |
Stackars Lindas Girl...hade ju vunnit lätt, utan den heta hästens överfall...
|
|
2020-01-04, 16:27 | #110 |
V75
Inlämnat: 2020-01-04, 16:17 Axevalla Travbana, Jimmys Rekat o Klarts andelsspel Jägersro Lördag 2020-01-04 Start: 16:20 Kostnad: 1 232,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5 Dusty Shadow (3, 8) 2: 1, 2, 5, 6, 8, 9, 12 (10, 3) 3: 8 Disco Volante (10, 7) 4: 6, 7, 11, 12 (14, 9) 5: 3, 4, 6, 7, 8, 10, 11, 12 (2, 5) 6: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 11, 12 (10, 7) 7: 10 Martin de Bos (2, 3) 1x7x1x4x8x10x1 = 2240 rader. 2240 x 1 x 0,50 kr = 1 120,00 kr. Avgift 112,00 kr. Totalt: 1 232,00 kr. Min kostnad: 1 232,00 kr x 1/10 = 123,20 kr |
|
2020-01-04, 16:27 | #111 |
Lindas girl var loppets moraliska vinnare men kul ändå att Jeppe Juel fick sätta dit den nu blir det garanterat en Tuborg ikväll för Jeppe
|
|
2020-01-04, 16:30 | #112 |
Jag har Slots Guld. Den är väl dansk? Så kan också ta en skål
joppe59 (+2) |
|
2020-01-04, 16:32 | #113 |
Blir lika bedrövad varje gång jag ser Aho eller Blekkan. Varför i helvete skulle de gå och raka av snorbromsen för!? Ett hån mot de som stackare som går mustaschlösa för att de inte kan
2020-01-04, 16:37 | #114 |
Lindys Girl ändå trea efter manglingen. Då vinner den nästa gång.
|
|
2020-01-04, 16:38 | #115 |
V75
Inlämnat: 2020-01-04, 16:09 Sundbyholms Travbana, Sista Stallskrikets andelsspel Jägersro Lördag 2020-01-04 Start: 16:20 Kostnad: 2 217,60 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 3, 5, 7 (8, 9) 2: 2, 8 (10, 9) 3: 7, 8, 10 (5, 3) 4: 7, 11, 14 (6, 12) 5: 2, 4, 6, 7, 10, 11, 12 (3, 8) 6: 2, 3, 4, 8, 9, 10, 11, 12 (5, 1) 7: 2 Harran Boko (10, 3) 4x2x3x3x7x8x1 = 4032 rader. 4032 x 1 x 0,50 kr = 2 016,00 kr. ----------------------------------------- V5 Inlämnat: 2020-01-04, 16:35 andelsspel Jägersro Lördag 2020-01-04 Start: 17:05 Kostnad: 504,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5, 7, 8, 10 (11, 3) 2: 11 Aura S.L. (14, 6) 3: 2, 4, 6, 7, 10, 11 (12, 3) 4: 3, 9, 12 (11, 2) 5: 1, 2, 3, 5, 7, 8, 10 (11, 4) 4x1x6x3x7 = 504 rader. 504 x 1 x 1,00 kr = 504,00 kr. Totalt: 504,00 kr. |
|
2020-01-04, 16:44 | #116 |
JOBBA NU HECTOR BOKO!!!
|
|
2020-01-04, 16:45 | #117 |
Banned
|
Såja....!! Härlig start på dagen!
|
2020-01-04, 16:45 | #118 |
Fan vad härligt att man la ner jobbet i det tyska arkivet och hittade den! Vågade inte lägga alla ägg i samma korg utan halvgaddade på systemet. Men satte 7ggr på förhandsodds och då har dagen redan gått ihop sig och med
2020-01-04, 16:46 | #119 |
Det var ju skit att jag bytte A-häst från Hector till Volare pga. snacket på Liven!
|
|
2020-01-04, 16:48 | #120 |
|
|
2020-01-04, 16:48 | #121 | |
Administrator
|
Citat:
2020-01-04, 16:49 | #122 |
Conrad sparkad slutat som tränare
|
|
2020-01-04, 16:52 | #123 |
Har inte haft på liven på flera månader och det straffade sig direkt, då d-kravet rök!
2020-01-04, 16:58 | #124 |
Snacket på liven ska man endast spela emot ... sågning av nån =lir
Staketkusken (+1) |
|
2020-01-04, 17:01 | #125 |
Nej, tror jag också ska lägga ner liven, ser inte vad den tillfört egentligen.
Fick iaf in ett platsspel på Betting Rebel som nu vändes med V/P på Shogun DK (8.50) samt vinnare på Önas N (5.50) Senast redigerad av tvablaa den 2020-01-04 klockan 17:07. |
|
2020-01-04, 17:06 | #126 |
Administrator
|
4-3!!!
Multitaskar hårt idag!
2020-01-04, 17:10 | #127 |
Härligt Disco!
V5 Inlämnat: 2020-01-04, 16:49 Jägersro Lördag 2020-01-04 Start: 17:05 Kostnad: 105,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8 Disco Volante (10, 7) 2: 1, 6, 7, 9, 11, 12, 14 (2, 10) 3: 7 Önas Nougat (11, 12) 4: 2, 3, 6, 8, 9 (5, 11) 5: 2, 3, 10 (1, 5) 1x7x1x5x3 = 105 rader. 105 x 1 x 1,00 kr = 105,00 kr. Totalt: 105,00 kr. Rättningskod: KHF XHK ZGC |
|
2020-01-04, 17:10 | #128 |
Vad de ska överdriva Disco Volantes prestation i studion. Det var en förväntad insats.
|
|
2020-01-04, 17:12 | #129 |
Snyggt alla ni som spikat Disco. Min lärdom är att jag ska lita mer på forumet och experttips än min egen känsla.
Bra betalt på platsspelet på Shogun |
|
2020-01-04, 17:15 | #130 |
Ja men Skoglund har stått och undrat gång på gång senaste timmen varför Disco trendade uppåt hela dagen. Så för honom var det nog inte förväntat. Noll koll.
2020-01-04, 17:15 | #131 |
Med risk för att jinxa
Men jag höll mig till utgångsplanen.. V75 Inlämnat: 2020-01-04, 16:15 King of Kings andelsspel Jägersro Lördag 2020-01-04 Start: 16:20 Kostnad: 1 386,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5 Dusty Shadow (8, 3) 2: 2, 8 (10, 9) 3: 8 Disco Volante (7, 10) 4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (6, 11) 5: 5, 7, 11 (10, 12) 6: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12 (7, 9) 7: 1, 2, 10 (3, 11) 1x2x1x14x3x11x3 = 2772 rader. 2772 x 1 x 0,50 kr = 1 386,00 kr. Totalt: 1 386,00 kr. Min kostnad: 1 386,00 kr x 1/7 = 198,00 kr Rättningskod: Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+7) |
|
2020-01-04, 17:17 | #132 |
Kan vi skriva under på att Jairo är en sopa
|
|
2020-01-04, 17:19 | #133 |
|
|
2020-01-04, 17:19 | #134 | |
Administrator
|
Citat:
Lycka till!
2020-01-04, 17:20 | #135 | |
Citat:
Hoppas Disco håller formen nu och att han fortsätter tävla på i de bleka gulddivisionerna under vintern, det behövs. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1) |
||
2020-01-04, 17:20 | #136 |
Det förklarar varför han försökte snacka ner den. Trodde faktiskt inte den gubben ägnade sig åt såna baktankar men jag har trott för mycket om folk förr och haft fel.
2020-01-04, 17:23 | #137 | |
Administrator
|
Citat:
Borde nästan belysas på något sätt!
2020-01-04, 17:27 | #138 | |
Citat:
Är inte övertygad att Skoglund faktiskt hade något uppsåt med hur han pratade om Disco. Men bara misstanken är ju ett problem.
2020-01-04, 17:28 | #139 |
Vänder med V/P på Dropluggage nu
|
|
2020-01-04, 17:28 | #140 |
Banned
|
Tvilling, 100kr insatsen:
Hästar 6, 12, 13, 14, 15 Utgångshästar 9 Sobel Jasmine Lycka till! |
2020-01-04, 17:29 | #141 |
Administrator
|
Kan vi få en omstart nu. Så de hiner spela klart sista perioden i hockeyn?
2020-01-04, 17:33 | #142 |
Jaaa han hann!!!
2020-01-04, 17:34 | #144 |
Administrator
|
Jag var inte ens orolig...
Typ! *sitter här med hjärtat i halsgropen*
2020-01-04, 17:34 | #145 |
Grattis till er som hade med Örjan, men Ivana Boko är ju stenklar om hon håller sig i trav. Surt att den ska galoppera när favoriten gör bort sig.
|
|
2020-01-04, 17:36 | #146 |
Puh, var ändå glad att Örjan hann fram även om båda fanns med.. Men satt och valde mellan spel på Dropluggage och Verymany - rikast i loppet brukar Sjödén prata om
|
|
2020-01-04, 17:36 | #147 |
att man väljer Marc Elias före Örjan får man ju sota för...
|
|
2020-01-04, 17:37 | #148 |
Banned
|
Fan....varför kör Untersteiner så jävla dumt, ger sig iväg redan 1200 kvar? Hade ju fått en bra rygg i Ingves annars....
|
2020-01-04, 17:37 | #149 |
Valkyria Bob var ju skyldig att vinna detta, helt usel...
|
|
2020-01-04, 17:38 | #150 |
Det gick bra för de som valde Jeppe Juel före Örjan i första.
ExtremtRik (+5) |
|
2020-01-04, 17:41 | #151 |
Very Many Legs hade gärna fått hålla undan för min del. Fanns med på både V75 och V5.
|
|
2020-01-04, 17:43 | #152 |
Ja... för mig kasst som fan gjorde bara en Lillis men ändå, då hade man ju iaf varit med på 7an
V75 Inlämnat: 2020-01-04, 16:18 Jägersro Lördag 2020-01-04 Start: 16:20 Kostnad: 48,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5 Dusty Shadow (3, 8) 2: 8 Hector Boko (2, 10) 3: 5, 8 (10, 7) 4: 6, 11 (14, 7) 5: 12 Velasquez Gar (7, 11) 6: 2, 3, 5, 8, 9, 12 (11, 4) 7: 2, 3, 5, 10 (1, 8) 1x1x2x2x1x6x4 = 96 rader. 96 x 1 x 0,50 kr = 48,00 kr. Totalt: 48,00 kr. Rättningskod: GJJ ZHK NML |
|
2020-01-04, 17:44 | #153 |
Sen delade ja å en polare på
V75 Inlämnat: 2020-01-04, 16:15 Jägersro Lördag 2020-01-04 Start: 16:20 Kostnad: 320,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 5, 7, 8 (9, 1) 2: 2, 8 (10, 9) 3: 5, 7, 8, 10 (3, 6) 4: 11 Aura S.L. (6, 14) 5: 2, 7, 11, 12 (3, 10) 6: 2, 3, 5, 8, 9 (11, 4) 7: 10 Martin de Bos (2, 3) 4x2x4x1x4x5x1 = 640 rader. 640 x 1 x 0,50 kr = 320,00 kr. Totalt: 320,00 kr. Rättningskod: GJM NHH WMM |
|
2020-01-04, 17:50 | #154 |
Administrator
|
10x11xspik kvar på stora reducerade. Något reducerat, men 80 rader åtminstone.
Svettigt idag!
Mer kass än vass - men glad ändå! To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Gotland den 2020-01-04 klockan 17:51. Anledning: rader |
2020-01-04, 17:54 | #155 |
Helvete vad fint Demolition Man suttit där! Hade vinnarlir till 35ggr också!
2020-01-04, 17:55 | #156 |
Untersteiners varning vann. Svagt av Önas.
|
|
2020-01-04, 17:55 | #157 |
Super Moderator
|
Moralisk vinnare iaf...(men det får man inga pengar på )
2020-01-04, 17:56 | #158 | |
Administrator
|
Citat:
Men nu har vi 1,2,3,6,9 kvar mot PP i sista. Miljonpotential på flera av de fem raderna!
2020-01-04, 17:56 | #159 | |
Citat:
Cojito eller Gigantic Star nu i nästa så är det miljonvibbar ordentligt ändå!
2020-01-04, 17:56 | #160 |
Är det segt på innerspåret, ingen häst har klarat av att hålla därifrån, är väl bara Lindas Girl som hållit bra och varit ursäktad....
|
|
2020-01-04, 17:59 | #161 |
Nu griper du efter lite halmstrån tror jag.
2020-01-04, 17:59 | #162 |
Svagt av Önas. Snygg spik av Aftonbladet i fredagens bilaga.
|
|
2020-01-04, 18:06 | #164 |
|
|
2020-01-04, 18:06 | #165 |
|
|
2020-01-04, 18:08 | #166 |
|
|
2020-01-04, 18:09 | #167 | |
Citat:
|
||
2020-01-04, 18:09 | #168 |
|
|
2020-01-04, 18:09 | #169 |
Jobbar vi in en skräll gärna så jag får stå framför tv o jobba in sjuan i sista loppet sen!!
V75 Inlämnat: 2020-01-04, 16:17 Axevalla Travbana, Jimmys Rekat o Klarts andelsspel Jägersro Lördag 2020-01-04 Start: 16:20 Kostnad: 1 232,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5 Dusty Shadow (3, 8) 2: 1, 2, 5, 6, 8, 9, 12 (10, 3) 3: 8 Disco Volante (10, 7) 4: 6, 7, 11, 12 (14, 9) 5: 3, 4, 6, 7, 8, 10, 11, 12 (2, 5) 6: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 11, 12 (10, 7) 7: 10 Martin de Bos (2, 3) 1x7x1x4x8x10x1 = 2240 rader. 2240 x 1 x 0,50 kr = 1 120,00 kr. Avgift 112,00 kr. Totalt: 1 232,00 kr. Min kostnad: 1 232,00 kr x 1/10 = 123,20 kr Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+19) |
|
2020-01-04, 18:10 | #170 |
Finns väl inga fristående travjournalister och tyckare? Nybrink är ok men är ju en del av tv-folket och tystas ofta av han som alltid gråter i studion.
|
|
2020-01-04, 18:12 | #172 |
Vem fan har byggt om upploppet i smyg, uppförsbacke ju!
|
|
2020-01-04, 18:13 | #173 |
Nej det är nog otroligt sällsynt. Det är väl han gubben Adielsson då kanske, som mest verkar vara lite surgubbe som inte är kompis med någon.
2020-01-04, 18:14 | #174 |
Ja. Just det. Håller med om Bengt Adielsson. Även om han är farbror till Erik Adielsson, så har jag nog faktiskt inte läst några större kuskhyllningar – mest kritik mot ATG under det senaste året.
|
|
2020-01-04, 18:14 | #175 |
Troligen dagens sista spel blir en DD
9 5,8,10 La till Niky Flax också Senast redigerad av tvablaa den 2020-01-04 klockan 18:20. |
|
2020-01-04, 18:20 | #176 | |
Trist uttåg ur JVM, endast chans på några 5:or men då ska chansspiken på 10 Sobel Photo sitta nu
2020-01-04, 18:23 | #177 |
Fyfan vad trist asså. Hade spik på 8 i första. Helgarderat i sista två så får ju sex rätt iaf. Vad hände i lopp 1 egentligen? såg inte loppet
|
|
2020-01-04, 18:29 | #178 |
Blir så trött.... FÖRBANNAT!! Den skithästen vinner inte med någon annan kusk än med Örjan! FAAAAAAAAAAN!
|
|
2020-01-04, 18:30 | #180 | |
Citat:
|
||
2020-01-04, 18:31 | #181 |
Sunday Sonata hade jag tagit bort på 10 hästar, var en av dagens mest överstreckade tyckte jag. Tur man satte 11 streck i det här loppet
Där dog drömmarna på reducerade också tyvärr. Med Demolition Man hade vi suttit med miljoner på gång :( får satsa på bra betalda sexor...
2020-01-04, 18:31 | #182 |
Örjan är hemsk, den trodde jag absolut ingenting på.
|
|
2020-01-04, 18:32 | #183 |
|
|
2020-01-04, 18:32 | #184 |
Jobba Zimonsson!!!
2020-01-04, 18:32 | #185 |
Värden i teorin.
1 _ 368941-- 2684-- 204 2 __ 92344-- 771-- 71 3 __ 300857-- 2261-- 179 4 __ 2994112-- 9783-- 448 5 __ 479057-- 3315-- 238 6 __ 7594811-- 12625-- 498 7 __ 2531607-- 9161-- 434 8 __ 642034-- 4143-- 277 9 __ 1.297447E+07-- 13699-- 514 10 __ 98727-- 822-- 75 11 __ 2755642-- 9478-- 441 12 __ 5661591-- 11860-- 486 |
|
2020-01-04, 18:34 | #186 |
Kunde inte låta bli ett vinnarspel på Wild Love ändå till 14 ggr
|
|
2020-01-04, 18:35 | #187 |
vinner 2 nu hade mitt andelsspel suttit om det hade blivit uppköpt..
tyvärr köpte bara 10 st.. så då blev det som det blev och nästa gång lämnar jag ej in spelet och som nu blir bara smörja av systemet. Hoppas 2an torskar nu |
|
2020-01-04, 18:37 | #188 | |
Slängde in vinnarspel på Wild Love jag med tidigare då det är en följehäst. Men hoppas dock på 10 Martin de Bos för Zimonzzons rad
Senast redigerad av linfre den 2020-01-04 klockan 18:38. |
||
2020-01-04, 18:39 | #189 |
Dom som va inne och kikade såg att detta va systemet
2,3,5,7,8 8 8 1,6,11,12,14 7,9,10,11,12 Alla 2 Sen blev det Kalle Anka när bara 10 köpte så jag borde aldrig lämnat in utan låtit folk få tillbaka sina pengar |
|
2020-01-04, 18:42 | #190 |
Banned
|
4,65 på Harran Boko - banken säger jag....!
|
2020-01-04, 18:42 | #191 |
Ett annat problem med tv-folket är ju att de förstås får betalt av spelbolaget ATG = så mycket pengar som möjligt ska in. Därför pratar de gott om alla hästar och efteråt ”den hade jag på känn”.
Lennart Forsgren verkar för övrigt totalt okunnig när det handlar om trav. Stella Newman i första trodde han skulle kunna ta hem det – gick inte ens i mål. Och den där Dancin-hästen Örjan vann med hade Lennart ”tydligen på känn inför”. Men jag minns inte att han öht nämnde den inför. |
|
2020-01-04, 18:44 | #192 |
Och så tog man toppkusken Sören Boel före Örjan hehe... att man aldrig lär sig.
|
|
2020-01-04, 18:44 | #193 | |
Citat:
2020-01-04, 18:48 | #194 |
Det är så jag vill spy och mitt system va färdigt och klart... men endast 10 st trodde på mig... synd
18 kr andel dessutom hehe |
|
2020-01-04, 18:48 | #195 |
Där kom spetssegern, men då hade jag gett upp/blivit osäker på innerspåret...
|
|
2020-01-04, 18:48 | #196 |
Banned
|
|
2020-01-04, 18:48 | #197 |
Tråkvinnare...
Det var ju skönt att Wild Love inte vann iallafall, såg först nu under loppet här att jag streckat nr 9 istället för den. Längesen jag lyckades strecka fel häst nu, tror inte det hände under hela förra året. Skönt att man inte missar något på det iallafall. 6 rätt.
2020-01-04, 18:49 | #198 |
Sjukt trist att ingen utmanade å pressade lite, vek sig nästan direkt harran
Niky skulle fått vinna så hade man nån krona tebax på 5or |
|
2020-01-04, 18:51 | #199 |
Vinna från spets utan strid på 1.13.7 inte bra, om någon pressat lite i början så hade varit klarrt.
Alldeles för höga andrapris osv. Sänk till 20 procent av förstapriset och 3.e 10 procent Resten får resebidrag |
|
2020-01-04, 18:53 | #200 |
Banned
|
|
2020-01-04, 19:48 | #201 | |
Citat:
|
||
2020-01-04, 20:21 | #202 | |
Citat:
Lenas andelssys. 2 sexor Åkte på Adrian loppet. 31.5 euro tillbaka per andel Lena armar i skyn. "Nu har vi vunnit pengar igen" härligt En reflektion till. Jag var yngst där. F.utom servitriser dvs
2020-01-04, 21:10 | #203 |
Jag måste bara få skryta lite angående v65 Klosterskogen
V65 Inlämnat: 2020-01-04, 19:18 Klosterskogen Lördag 2020-01-04 Start: 19:20 Kostnad: 2,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2 Vital Vinter (8, 3) 2: 5, 7 (6, 4) 3: 5 Excellent Maltin (1, 6) 4: 1 Emmet Bonanza (3, 2) 5: 4 Rio Division (1, 2) 6: 5 Bernardo Halbak (7, 9) 1x2x1x1x1x1 = 2 rader. 2 x 1 x 1,00 kr = 2,00 kr. Totalt: 2,00 kr. Rättningskod: BCJ NHL XLM På två spänn får jag 5 rätt och 668 kr tillbaka och sätter 4 spikar vilka ej är favoriter hehe ibland har man flyt |
|
2020-01-04, 21:43 | #204 | |
Citat:
HuBBaBuBBa (+10) Senast redigerad av mikaels den 2020-01-04 klockan 21:44. |
||
2020-01-04, 21:46 | #205 |
Administrator
|
Jag öppnar bums!
2020-01-04, 22:14 | #206 |
|
|
2020-01-05, 08:16 | #207 |
Formen är god
Tvilling Eldorado Mearas mot Peter.Us häst rak 10-11 500kr var inte illa pinkat Vinnare på Eldorado Mearas 500kr plus platsspel 500kr mer för att täcka upp insatsen Sen 1st 6a och 17st femmor gör att året börjat bra.
2020-01-05, 08:46 | #208 |
Ja, dom slänger ur sig allt möjligt om hästar som ska passas till höger och vänster. Blir lite trött på dom ibland. Sedan har dom alltid någon värmningsvinnare och hur ofta vinner dom egentligen?
|
|
2020-01-05, 09:17 | #209 |
Det bästa är ju att stänga av ljudet och bara köra på egen känsla. Dom sågade ju Hector Boko och sa att han va stressad hit och dit men vann ju från dödens som många trodde här han skulle kunna göra. Visst kan man få positiv info ibland som stämmer så det kan bli lite kluvet att urskilja. Mvh
Gotland (+5) |
|
2020-01-05, 11:31 | #210 | |
Administrator
|
Citat:
På tal om följa John och effekten som liven har på spelarkåren så tycker jag att vi borde prata mer om Skoglunds agerande igår. Han går alltså och pratar ner Disco Volante under hela sändningen för att sedan ha spikat på alla sina tillsammansbolag. Uppenbarligen för att missleda kollektivet och gynna sitt eget spel. Det tycker jag var oerhört fult gjort.
2020-01-05, 12:08 | #211 | |
Citat:
Kan ju inte bli mer uppenbart att han försöker gynna sina egna tillsammansspel. Man tappar förtroendet helt på honom. |
||
2020-01-05, 12:10 | #212 | |
Citat:
ATG köper visserligen tid i TV4, men tyvärr är ju Storgråtaren synlig även i morgon-tv och liknande så TV4 lär väl inte ta tag i det heller. |
||
2020-01-05, 13:28 | #213 | |
Citat:
vara partisk eller där det finns någon särskild omständighet som kan rubba förtroendet för personens opartiskhet." Ja Per du har spikat Disco på allt Idag. Vad tror du om chansen? Mvh Uffe
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games" Senast redigerad av Grant den 2020-01-05 klockan 13:30. |
||
2020-01-05, 13:58 | #214 | |
Citat:
Hade en häst som vann ett lopp för inte så länge sedan, hela historian med den hästen var väldigt speciell så alla inblandade blev väldigt lyckliga att vi lyckats, så kusken/tränaren åkt direkt fram till oss ägare och när tv reporten kom sa han ni får vänta. Det tog hus i helvete bokstavligt talat och började slängas med ord om vet du inte "vem jag är" osv osv. Jag och den andra delägaren blev förbannad så vi tog kontakt först med VD på travbanan, men han sa då " då förstår du min vardag med tvfolket". När jag åkte hem sen på kvällen reta jag upp mig ännu mera, och efter samtal med kusken/tränaren som berättade att antagligen är man i "gänget" eller inte även bland aktiva hos "tvfolket". Så tog kontakt med Kanal75 dagen efter och undrade om det är så deras anställda ska agera. Fick då tillsvar att "allmänheten" har all rätt och dela dessa ögonblick så enligt dom var det bra tv och bla bla. Tog så kontakt med förbundet och ställde samma fråga och fick då tillsvar att detta var ej deras problem. Det svaret gjorde mig så jävla förbannad!!! Tror inte alla på detta forum vet att förbundet äger ATG och allas deras dotterbolag tex Kanal75 som är ett företag som varje år ökar sina kostnader. Har alltid ifrågasatt varför dom ska ha massa anställda som får höga löner. Är det inte bättre hästar och Kuskar blir kändisar än Skoglund, Andersson mm? Sedan det som hände igår med Skoglund händer ju var och varannan gång under många år. Hade du gjort detta i finansbranschen att medvetet försökt påverka marknaden hade du blivit åtald. Ett roligt exempel är ju när dom skulle välja decenniets häst och när ej den hästen dom ville vann blev dom tjuriga som barn. Angående Journalister hade du ju Persson och Ludde och några till som gnällde men folk ansåg ju dom som paria nästan. Ett nyare exempel är när Solvallas högsta personer går ut i en podd och indirekt vill tysta en tränare som tar upp vad han anser är problem. Sedan har du detta med pokalåret där vi skulle "låna" ut våra pengar till ATG för sedan få bra betalt efter detta, det höll i två år och nu drar dom in 43miljoner. Blev ett långt och kanske gnälligt inlägg, men blev för en gång skull glad när jag inser att även människor här på en sida som är inriktad på spel märker att allt inte är bra i ATGs "drömvärld" och dom som ska granska det försöker själva sko sig på sin position som Skoglund igår. Hade hellre haft trav tv som Gotland, Skägget och Stekel gör det här på Sharps, där dom läser på och lämnar information utan ngn baktanke. Behöver inte vara flashiga studio och flera tv team osv Senast redigerad av Frasse77 den 2020-01-05 klockan 14:20. |
||
2020-01-05, 15:54 | #215 | |
Citat:
Är väl ungefär samma med Travronden? Ägs väl också på något sätt av ATG/förbundet. Man kan googla det där och det finns i alla fall någon suspekt koppling. Men vad kan vi göra? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Frasse77 (+25) |
||
2020-01-05, 16:15 | #216 | |
Citat:
Ja vad kan man göra, tycker mest när man framför åsikter att folk säger "Utan spel inget trav" vilket är rätt på sitt sätt. Men hoppas nu även "spelare" också börjar förstå att det ej står rätt till och det är som en egen värld, där dom som styr och ställer kallar det demokrati fast det är en fullständig diktatur. Är svårt och få till en förändring, när allt är ett och samma "företag" samt dom andra som kan undersöka blir "köpta". Finns väl ingen som tror att Aftonbladet skriver var och varannan dag att "Nisse i svängen vann 3miljoner" om inte ATG köper reklam för ofantligt stora pengar där. |
||
|