|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-01-02, 11:17 | #1 |
V75 Jägersro 4/1
Nu vill jag skapa en tipstråd
9 Jairo hade varit klar med framspår bakom bilen, men nu blev jag nyfiken på 4 Zabul Fi i V75-3. Fint läge och topptränare. Dock kusken emot 10 Martin de Bos i sista gjorde väl ett kanonupplopp senast och vinner nu från liknande läge. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5) |
|
2020-01-02, 12:58 | #2 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1) Senast redigerad av mikaels den 2020-01-02 klockan 13:12. |
||
2020-01-02, 17:50 | #3 | |
Citat:
Däremot så kan det ju faktiskt finnas en hel del värde i att gå på honom denna gång istället då han inte alls är så hårt spelad som senast om man kan få nån indikation på att han är i bättre ordning nu än sist. Är ju dock inte toppkusk heller, så att spika är nog ändå inte aktuellt. Men vem fan ska man gå på i detta kassa lopp? Disco tar sig väl knappast inte förbi SAJ och den är ingen man vill sitta med spik på om det blir dödens. SAJ får man ju ställa sig frågan hur det ser ut med i halsen då Aronsson strök 2 hästar härom sistens. Kul lopp!
2020-01-02, 19:53 | #4 |
Tankar kring avd3.
Jairo hade en straffspark senast men var ovanligt blek var dock väldigt fin i sin comeback den 6 december 2019. Joggade då runt enkelt från 3 ytter med 11.5 sista 600 han behövde då det loppet i kroppen, förvisso var motståndet rätt billigt men ännu billigare denna omgång, Jairo är en humörs häst jag har sätt honom göra något sådant lopp tidigare för att sedan vara riktigt bra. detta ser ut att vara en lämplig uppgift på pappret för honom och blir han lite spelad i procentsats vilket jag tror kan det finnas värde i att spika. Jairo har tagit det rätt lugnt efter senaste loppet, jag förstår att stallet ligger lågt med honom nu och det hade jag också gjort som tränare, han kom ju upp mot dödens senast men sedan slappnade han av för mycket och ville inte mera På Jägersro har han dock bara gjort bra lopp hittills och trots bakspår över kort distans så tror jag han kommer rätt så bra igenom samtidigt som de värsta motståndarna har fått sämre lägen (7 samt 8) klaffar det bara lite grann så har han så pass hög nivå att han bör sänka dessa alla dagar i veckan. Får se hur det ser ut fram mot start. Ibland är det just den andra starten efter uppehåll som brukar bli hästarnas svåraste uppgift, det lutar åt att Disco trots bricka 8 blir favorit Spetsstriden står främst mellan 1-2-5-7-8 jag sätter en slant på att 1an trycker sig dit med hjälp av solfjäder effekten men tar upp och vill ha rygg trots att hästen har 5 av 6 i front så känns loppet lite väl hårt för honom, rygg lopp hade varit att föredra, Troligen först för att överta är 5 eller 7 med 1 i ryggen. Men som sagt det är 2 dagar kvar så mycket kan ju hända fram tills dess,, detta är bara tidiga tankar.. |
|
2020-01-02, 20:01 | #5 | |
Citat:
Det är ju lite motsägelsefullt
2020-01-02, 20:23 | #6 |
De jag nämnt i spets-striden är bättre än medel ut, Tanken var att Jairo kan rygga 2 som ex medans favoriten nr 8 blir hängandes och det lär kosta att ta sig fram, jämnt och hårt tempo hela vägen gynnar Jairo men Trish det är bara i tidiga tankar mycket kan ju hända fram till start man nysser väl upp annat viktigt info som till slut gör att man väljer hurvida man skall spela spik eller utgång eller vad man nu väljer
Senast redigerad av Klanke den 2020-01-02 klockan 20:25. |
|
2020-01-02, 21:04 | #7 | |
Citat:
Skulle tro att Explosive de Vie är först ner till plankan och jag kan inte tänka mig att de svarar vem som än kommer först. Borde således bli SAJ eller Disco i spets och SAJ försvarar sig ju bra därifrån.
2020-01-03, 01:07 | #8 |
Lenas travcafé på lördag i San Agustin
Åker tidigt sol och bad sen mat och dryck. Räknar med skrälldrag då det inte är direkt gratis här nere. Atg och Unibet har och ska ALLTID betala mina semestrar. F.ö var det lite moln på himmelen idag så tröstar mig nu med livemusik a la rock Och lite godryck. Imorgon strålande sol som synes och ska njuta ladda och intala mig att Lenas blir ett memorabelt besök. Kämpa nu boys så Tornadon blåser till storm Hälsningar till Alla ni E fan icke dåliga utan riktigt bra!!!
2020-01-03, 14:20 | #9 |
Det blir strykning på Zabul Fi!
2020-01-03, 17:01 | #10 |
Jairo
Tjena.
Jag tror Jairo har en perfekt uppgift imorgon på Jägers. Ok lite diffus form men bakspår på hemmabanan i halvljummet motstånd är inte fel. Jairo är som bäst när han får lite tempo i loppet och får anfalla sista 500 och det cenariot känns troligt. 1640 är väl lite minus men Lövgren anmäler inte en starthäst utan att ha bra på fötterna. Psst Kevin med Explosiva Konjaken är nog värst emot. Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-01-03 klockan 18:14. |
|
2020-01-03, 17:12 | #11 |
Två spikar denna vecka. Lopp 1 nr 1-3-5-7-9.Lopp 2 spil nr 2 Volare Gar. Lopp 3 nr 3-5-7-8-9-10-11.Lopp 4 nr 5-6-7-9-11-12.Lopp 5 nr 3-5-6-7-10-11-12..Lopp 6 nr 3-5-8-12.Lopp 7 spik nr 2 Harran Boko. Nu håller vi tummarna på att några skrällar rensar, för bra utdelning.
|
|
2020-01-03, 18:31 | #12 |
Gillar ditt system Stekel och investerar i ett par andelar.
|
|
2020-01-03, 19:42 | #13 | |
Citat:
|
||
2020-01-03, 20:36 | #14 |
Kul, då är vi åtminstone två som har feeling för att man är rätt ute inför morgondagen!
2020-01-03, 20:39 | #15 |
Nja han har ju varit sådär hela livet ungefär, hoppar emellanåt och gärna i slutet av loppen.
|