Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-01-01, 13:20   #31

Reg.datum: aug 2018
Sharp$: 5514
Standard

Lite mer tankar inför dagens omgång:

AVDELNING 1

2 Cobourg Hanover kanske tas lite lugnare från start den här gången och då sitter troligen 6 Star Costashorta i spets efter en bit. 4 Heading Reference är tuff och ges tipset men med tempo på loppet kan 6 Scarlets Mirakel bli farlig till slut.

AVDELNING 2

9 Die Kaiserin vann imponerande från dödens för tre starter sedan efter en tuff öppning. Gången innan höll hon bra som fyra mot bra moståndare, bland andra Sobel Conway. I de två senaste starterna har det dock inte stämt, men jag tror att det här är fältets bästa häst och ger henne tipset. Notera även att hästen är väldigt välstammad, Andover Hall på en syster till den femfaldiga miljonärskan Target Hoss.

Öppet stolopp men jag håller med tidigare i tråden gällande 11 Global Upfront. Hästen är riktigt bra i ljusa stunder och besitter ett tungt sista halvvarv med lite tempo på loppet.

5 Lil Belinda fick ett tacksamt läge och är ofta extra bra vid Sverigebesöken. Får hon en resa i andra-tredjepar utvändigt blir hon farlig på speed.

AVDELNING 3

2 Trilly Of Nando är storfavorit i skrivande stund men det ser ut att kunna bli lite lopp av det hela. 3 Belle Godiva är iordningställd och 4 Denali testar för tät.

Det kan bli lite körning vilket gynnar 11 Belle Reine som är en bra märr. Kapabel är också 10 True Devotion som ser ut att bli lite bortglömd. Hästen har varit betrodd mot tuffare motstånd än det här och har en vass speed tillgodo. Debut i Petterssons regi nu och klaffar det lite lär hon vara med långt framme.

AVDELNING 4

1 Fuel Burn har jag redan nämnt. Det är en fin modell som kan flytta på sig. Tidigare under året har hon varit betrodd mot bättre hästar än det här, men det har varit en del stolpe ut. Jag är osäker på om ekipaget kan hålla upp någon ledning, men hästen är inte beroende av den positionen för att vinna loppet. Hur som väldigt bortglömd i dagens omgång.

AVDELNING 5

Kallbloden gör upp och det står väl främst mellan 1 Ängsborken, 4 Norrlands Scott och 8 Demex. Där bakom lurar 2 Grude Svarten från ett passande läge.

AVDELNING 6

4 New Dawn och 6 New Life Wheels sticker ut något och dessa håller jag högst. 5 Boulder Luke är inget extra av det jag sett, men han är hygglig och kan avsluta bra om han får gå med i ryggar. Likt någon nämnda har jag också respekt för 9 A’nana de Bohem som har gjort det bra i tuffa gäng. Skor på nu är ett minus men prickar Westholm rätt från springen kan det bli en bra position för ekipaget.

AVDELNING 7

5 Arch Lane är svårbedömd med bara ett provlopp i kroppen, men visst kan det gå då hästen har bra kapacitet i grunden och ett passande läge. Kan leda hela vägen.

Distansen ska dock tas med respekt och kanske fattas det något lopp. 7 Bowling Triple X. är kapabel och kommer med god form. Från bakspår räknas 11 Kalashnikov samt 12 J.H.Respons.

AVDELNING 8

6 Ricocone stod sig väl mot hästar som Atupem och Next Direction som fyraåring, men lyckades inte lika bra som äldre. Med det sagt svarar han fortfarande för bra insatser mot kapabla hästar i hemlandet och det här motståndet matchar han alla dagar i veckan. Hästen är snabb ut och Koivunen brukar ladda ordentligt när han har spår längre ut på vingen. Känslan är att han kör till spets och leder loppet länge, jag tippar på hela vägen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+10), znipstern (+1), asgaya3141 (+10)

Senast redigerad av Piraten den 2020-01-01 klockan 13:40.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 13:27   #32

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Gjorde ett system en gång åt ett spelombud på 10 andelar,
hade en skrällspik som blev utnosad av omgångens största
favorit ( manngrant spikad av kollektivet och expertisen) i absolut sista steget.
Nästan en halv mille på 7 rätt, tycker fortfarande att systemet
var bland de top 10 jag någonsin konstruerat, med tanke på
potentialen.

Jag blev idiotförklarad av andelsköparna, flera var rent av aggressiva
trots att satsad hundring
gav rejält tillbaka, så aldrig mer lägger jag tid på att snickra andelsspel
det är fan så mycket trevligare att köra i diket själv.

Lycka till nu.
Det här är något vi hittills varit befriade ifrån här iallafall. Vi måste ha Sveriges klokaste andelsköpare för det kommer aldrig några efterhandskommentarer om att man kastade bort pengarna när man spikat en 5%-are och den inte gått in. Antingen så har man förtroende för spelläggaren eller så låter man bli att vara med helt enkelt. Vi skriver inte av strecklistan utan hoppar över hästar där för att komma ner till skrällarna. Och vi spikar långtifrån alltid favoriter. Därmed vinner vi också givetvis mer sällan än om vi spelar favoritbetonat. Alla som lirar med oss är med på förutsättningarna.

Jag testade att köra ett favoritsystem i våras där de två största favoriterna alltid spikas. Men intresset var ganska klent. Andelsköparna här är inte de vanliga gringubbarna som knorrar så fort en överstreckad favorit som man plockat bort vinner. De ser på det mer långsiktigt än så. Precis som vi som lägger spelen.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 13:58   #33

Frasse77s avatar

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 1291
Standard

Tänkte bara när det är 100:-×50 andelar spelar du reducerat Hubba?
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 14:10   #34

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frasse77 Visa inlägg
Tänkte bara när det är 100:-×50 andelar spelar du reducerat Hubba?
Borde göra det vet jag men jag vet ej hur man gör. Ska väl försöka lära mig det men blir nog svårt till denna omgång. Mvh
Frasse77 (+5)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 14:43   #35

Sharp$: 11975
Standard

Här i Borgafjäll regnar det och blåser som tusan och snorhalt...men ser bra ut med vädret i Sundsvall och Stockholm, så vädret lär inte ställa till det, mer än ev. för långväga gäster...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 14:56   #36

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 5031
Standard

andel

Skrivet av Jajjan
Gjorde ett system en gång åt ett spelombud på 10 andelar,
hade en skrällspik som blev utnosad av omgångens största
favorit ( manngrant spikad av kollektivet och expertisen) i absolut sista steget.
Nästan en halv mille på 7 rätt, tycker fortfarande att systemet
var bland de top 10 jag någonsin konstruerat, med tanke på
potentialen.

Jag blev idiotförklarad av andelsköparna, flera var rent av aggressiva
trots att satsad hundring
gav rejält tillbaka, så aldrig mer lägger jag tid på att snickra andelsspel
det är fan så mycket trevligare att köra i diket själv.

Jag "råkade ut" för ung. samma problem men "tvärtom"; gjorde ett litet andels-
system när i 5:e avd. Papagayo E. - den norske världsmästarhästen (Ulf Olsson) var dunderfavorit. Hade mina dubier eftersom den inte startat på länge. Mycket riktigt, trött på upploppet och Björn gick om med Your Highness till jag tror 8 ggr. Det blev över en miljon den gången för jag satte resten. Borde följt min intuition där.../Valo (det blev 10.000 för sexor och femmor).

Sådana här stories har säkert flera....

Orkade bara med en Spik-Harry idag. Spikade bl.a J.H. Respons och Westholms två fick bli lås.

V86
Inlämnat: 2020-01-01, 11:37
Harry Boy
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2020-01-01
Start: 20:30
Kostnad: 60,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 6 (4, 5)
2: 6, 11 (8, 9)
3: 2, 11 (4, 10)
4: 1, 2, 4, 5, 9, 10, 11 (6, 3)
5: 1, 8 (4, 10)
6: 4, 5 (6, 9)
7: 12 J.H.Respons (5, 11)
8: 2 All Star (5, 11)

2x2x2x7x2x2x1x1 = 224 rader.
224 x 1 x 0,25 kr = 56,00 kr. Avgift 4,00 kr.
Totalt: 60,00 kr.
Rättningskod: FMH WHB JDP
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 15:01   #37

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4384
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg

AVDELNING 8

6 Ricocone stod sig väl mot hästar som Atupem och Next Direction som fyraåring, men lyckades inte lika bra som äldre. Med det sagt svarar han fortfarande för bra insatser mot kapabla hästar i hemlandet och det här motståndet matchar han alla dagar i veckan. Hästen är snabb ut och Koivunen brukar ladda ordentligt när han har spår längre ut på vingen. Känslan är att han kör till spets och leder loppet länge, jag tippar på hela vägen.
Du hann före, men detta är en solklar spik i omgången! Har varit bra mot helt andra hästar bl.a Pascha Tilly och den skulle ju lätt vara favorit i detta lopp (kanske även omgångens mest spelade?). Hästen är såväl startsnabb som stark.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 15:22   #38

Standard

Kan man hoppas på att Ängsborken kommer att bli dagens överstreckade?...Big Shot lär iallafall bli en av dagens överstreckade...

Senast redigerad av mikaels den 2020-01-01 klockan 15:42.
Gammal 2020-01-01, 15:50   #39

Standard

Känns som bergspets på Jeanne dArc Boko och given första häst i det loppet, kanske ett "enkelt sätt" att lösa den avdelningen...tar den till 4,35 på svs och även Staro Mary Lou till 8,50, även det på svs...gällande JdB, så fick de här kommentarerna att känna mig "ännu säkrare"...- Tanken är att han ska starta på i vinter och han fick därför en paus efter senast för att träna på lite inför vintern. Han är mycket grundjobb och känns stark, men det kanske är så att han behöver något lopp i sig innan han är helt i ordning. Det är annars en häst jag hoppas lite på framöver och han har ju också visat att han är en bra häst. Jag tror inte bilstart ska vara några problem och han borde kunna öppna helt okej med tanke på att det är en snabb häst. Om du frågar mig skulle jag dock tro att Örjan tar det lugnt från start nu när det är första starten och kanske siktar på att köra i ryggar med tanke på uppehållet, men det är helt upp till honom. Oavsett ska han inte nonchaleras. Inga ändringar - öppet huvudlag och vanlig vagn, säger Roger Walmann....- Senast är inte så mycket att säga om. Han är lite halvskraj för vingen och det gick inte alls från spår ett. Spår fyra eller fem som är mitt bakom bilen är nog inga problem, men från spår ett var det ingen jätteöverraskning att han galopperade. Han hade jätteproblem i somras och är inte alls lika mycket tränad som mina andra treåringar, men har trots det visat riktigt bra kvaliteter och framförallt fin inställning. Med tanke på att han fortfarande är rätt så lugnt tagen tror jag det finns en hel del utveckling i honom och han kommer bli allt bättre med tiden. Efter galoppen senast joggade han bara med och det blev ingen direkt genomkörare för honom, men han hade inte gått något snabbare inför debuten heller och då sprang han ju rätt så fort, så det borde inte vara någon fara. Jag tror på bra insats och sedan får vi se hur långt det räcker. Öppet huvudlag och vanlig vagn, säger Björn Röcklinger.

Senast redigerad av mikaels den 2020-01-01 klockan 16:04.
Gammal 2020-01-01, 16:41   #40

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Känns som bergspets på Jeanne dArc Boko och given första häst i det loppet, kanske ett "enkelt sätt" att lösa den avdelningen...tar den till 4,35 på svs och även Staro Mary Lou till 8,50, även det på svs...gällande JdB, så fick de här kommentarerna att känna mig "ännu säkrare"...- Tanken är att han ska starta på i vinter och han fick därför en paus efter senast för att träna på lite inför vintern. Han är mycket grundjobb och känns stark, men det kanske är så att han behöver något lopp i sig innan han är helt i ordning. Det är annars en häst jag hoppas lite på framöver och han har ju också visat att han är en bra häst. Jag tror inte bilstart ska vara några problem och han borde kunna öppna helt okej med tanke på att det är en snabb häst. Om du frågar mig skulle jag dock tro att Örjan tar det lugnt från start nu när det är första starten och kanske siktar på att köra i ryggar med tanke på uppehållet, men det är helt upp till honom. Oavsett ska han inte nonchaleras. Inga ändringar - öppet huvudlag och vanlig vagn, säger Roger Walmann....- Senast är inte så mycket att säga om. Han är lite halvskraj för vingen och det gick inte alls från spår ett. Spår fyra eller fem som är mitt bakom bilen är nog inga problem, men från spår ett var det ingen jätteöverraskning att han galopperade. Han hade jätteproblem i somras och är inte alls lika mycket tränad som mina andra treåringar, men har trots det visat riktigt bra kvaliteter och framförallt fin inställning. Med tanke på att han fortfarande är rätt så lugnt tagen tror jag det finns en hel del utveckling i honom och han kommer bli allt bättre med tiden. Efter galoppen senast joggade han bara med och det blev ingen direkt genomkörare för honom, men han hade inte gått något snabbare inför debuten heller och då sprang han ju rätt så fort, så det borde inte vara någon fara. Jag tror på bra insats och sedan får vi se hur långt det räcker. Öppet huvudlag och vanlig vagn, säger Björn Röcklinger.

Tänk på att det är spårtrappa mvh
Gammal 2020-01-01, 16:54   #41

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3282
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Tänkte på detta med Jeppas.... 2 tar spets och vad gör Picasso som är väldigt snabb den med? 6an är snabb oxå.
Blir det körning mellan dessa tre tror jag 4 eller 5 vinner. Tycker väl inte 2an är bäst på medel direkt. 4 Heading R är i toppslag och körs ju av samma kusk som vann sist.
Hemmahäst som gav Basse bra med deg
2 Cobourg Hanover släpper till 4 Heading Reference som dom fick stryk av sist.
Gammal 2020-01-01, 17:03   #42

Standard

Citat:
Tänk på att det är spårtrappa mvh
JdB har ju ingen spårtrappa...SMLs lopp är spårtrappa, den står ganska bra inne i den, strykningar invändigt skulle hjälpa BTX en hel del...
Gammal 2020-01-01, 17:35   #43

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
JdB har ju ingen spårtrappa...SMLs lopp är spårtrappa, den står ganska bra inne i den, strykningar invändigt skulle hjälpa BTX en hel del...

Finns bara ett spårtrappelopp det är där jag menar med 4 SML ... minst pengar.. 7 och 11 håller jag högre.. du vet ju vilka nummer som ofta vinns i spårtrappor
Gammal 2020-01-01, 17:38   #44

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Daniel Wäjersten har två kusar i det loppet... Mats kör 9 Merrit och skulle inte förvåna mig om det körs offensivt från 7 för att gynna 9 eller 11 hemmahäst oxå som är Niklas bästa chans.
Gammal 2020-01-01, 17:38   #45

Standard

Citat:
Finns bara ett spårtrappelopp det är där jag menar med 4 SML ... minst pengar.. 7 och 11 håller jag högre.. du vet ju vilka nummer som ofta vinns i spårtrappor
Det finns olika upplägg på spårtrappor, ibland skiljer det väldigt mycket pengar mellan de startande, i den här så skiljer det ganska lite...
asgaya3141 (+3)
Svara

td